Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Prius: baterie vydrží přes půl milionu kilometrů

Krátká životnost baterií u hybridních automobilů a vysoké náklady na jejich výměnu? Podle majitele taxislužby Grahama Boundyho pověra, která se nezakládá na pravdě.
Zpět na článek
25. 7. 2008 12:11
neregistrovaný "Dr.No"
25. 7. 2008 20:07
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
28. 7. 2008 15:41
neregistrovaný "Horways"
25. 7. 2008 10:30
Konecne realne informace
Tak slava. Nemecti autovyrobci se chystaji nasadit vlastni hybridni systemy a tak se pomalu zpravy o hybridech budou presouvat z polohy "slozite, nespolehlive, kratka zivotnost, vysoka spotreba a cena, neekologicke" do polohy "neuveritelne usporne, vykonne, ekologicke, dlouha zivotnost". Zadne auto netrpelo takovym mnozstvim pomluv a dezinformaci ze vsech stran jako Prius, protoze bylo jedine sveho druhu. Takze to,ze je spickove spolehlive vime z tabulek napr. JD Power, ze ma podobnou zivotnost jako bezny spalovaci motor jsme se dozvedeli ted. Nyni staci ukazat koncernovym zakaznikum, ze provozni naklady jsou stejne jako u dyzlu. Nakonec zjisti ze ani baterie neni, pri fungovani normalnich recyklacnich systemu, zadny ekologicky armagedon a naopak snizuji znacne emise. A muzeme prodavat.
Rozbalit vlákno
3
25. 7. 2008 22:01
Re: Konecne realne informace
pises jeden nesmysl za druhym. Toyota uvadela oficialne pri prodeji Priusu, ze baterky vydrzi 100tisic mil. Muzes se podivat i napr. do americke wikipedie.
Ze je vyroba neekologicka je logicke, protoze se vyrabi 2motory, 3prevodovky a baterky. Auto je taky velice drahe a toyota musela prius subvencovat aby stal aspon tolik co poradne auto jako napr. honda accord, mazda6 nebo passat.

Americane vypocitali ze dokonce hummer je ekologicteji [odkaz]

Zatim jsem nikde necetl ze by nemci chteli vyrabet auto jako prius, pochybuji ze by si nejaky normalny zakaznik koupil tak drahe auto bez kufru z usporou benzinu 1-2l na 100km. Mozno par reklamnich informacich aby uspokojili zelene, opel by mohl pres GM uz davno prodavat hybrid v eu, audi melo seriovy hybrid v 1994 atd.. zajem zatim neni, protoze v evrope lide umi pocitat.

Ty urcite taky jezdis z krasnym priusem :-)
26. 7. 2008 11:03
Re: Konecne realne informace
Promiň ale toto jsou také nesmysly.Prius nemá 3 převodovky,ale jednu planetovou.V americe se na popojíždění v kolonách přes rozlehlá města hodí víc než diesel.Všechny německé automobilky hybridy chystají,nezačaly je nabízet dříve,protože na ně technologicky neměli(báli se spolehlivosti).
Až budou mít hybridy v nabídce evropské značky (hlavně německé),to bude masáž,že to je to nejlepší.
26. 7. 2008 14:20
Re: Konecne realne informace
Nekdy se podivej do svyho auta. Mozna budes prekvapenej ale elektromotoru tam najdes minimalne stejne jako v Priusu. Bud starter nebo alternator, nebo tak neco. V hybridu je to vse v jednom, takze nakonec mozna jeste mene narocnejsi. A nejvetsi prekvapeni nakonec - baterka je tam taky. Oloveny akumulator vahou srovnatelny s modernimi Li-Pol baterkami, kapacitou ani nahodou. Takze ja zadnou energeticko-ekologickou katastrofu nevidim. Spise vidim chytrejsi a efektivnejsi konstrukci.
25. 7. 2008 11:50
To jsou zase blbosti...
To zase někdo použil stupidní metodiku výpočtu. Dneska, díky počítačově řízenému nabíjení, nezáleží tolik na cyklech jako na době životnosti baterie. Dneska je prakticky jedno, jak se k baterii chováte, za určitou dobu se "rozbije" každá baterie +- rozptyl, dle chování uživatele, ale tento rozptyl se neustále zmenšuje. Takže prakticky řečeno, ať se chováte k baterie jakkoliv, stejně vám za 4 roky +- nějaký ten měsíc "odejde".
Pokud tedy najedu s Priusem jen 10kkm ročně, tak mi vydrží jen cca. 40kkm.
Rozbalit vlákno
1
3. 8. 2008 13:07
Re: To jsou zase blbosti...
4 roky je nesmysl.
Obyčejná olověná ORIGINAL baterie mi vydržela v Toyotě Corolle 8 let - to je prý běžné.
NiMH by mohly vydržet ještě dýl...
25. 7. 2008 11:57
TAXIKÁŘ NA BATERKY
Zajímavá informace, ale poněkud neucelená.
Cennější sdělení by nám zmíněný taxikář poskytl, kdyby zjistil, proč v jednom autě baterie vydržely 350tis a v druhém 550tis.

To je trochu rozdíl ne?

V případě superspolehlivé Toyoty je to něco, co by zasloužilo vysvětlení.

Obě zmíněné hodnoty jsou dostatečně vysoké, ale s takovým rozdílem je něco špatně a to by pak v dalším autě mohly vydržet třeba jen 200 tisíc a asi bychom se pak neměli divit.

Zmíněný taxikář by mohl podat podrobnější analýzu stavu baterií, když mu auta najezdí obvykle 200tis.km ročně a koupil jich před třemi lety 32 a brzy na to další.

Název článku je poněkud troufalý/populistický vzhledem k tomu, že u jednoho ze dvou popisovaných aut vydržely baterie 350tis. km.
Rozbalit vlákno
1
25. 7. 2008 15:01
Re: TAXIKÁŘ NA BATERKY
Jeden z těch taxikářů na to víc šlapal a jezdil více na spalovací motor, tudíž baterie vydržela déle. Na baterie je záruka 8 let. Baterie stojí 78.500,-Kč vč.dph.
neregistrovaný "Dr.No"
25. 7. 2008 12:11
baterky
otazka do plena.. koľko stojí nová sada bateriek do priusa?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - S8
25. 7. 2008 13:16
Vysvetleni rozdilnych zivotnosti baterii....
Odporná komise, která byla sestavena vládními čuniteli za účelem análýzy rozdílné životnosti baterií v Toyotě Prihnus zjistila, že že průměrně vydrží baterie jen 100 tis. km, dalších 250 tis. km ji dokáže motor utáhnout jako mrtvou zátěž v kufru (hned vedle mrtvoly tchýně) a zbývajících 200 tis. km si tam přitočit řidič ohěno konkrétního vozidla, neboť ho jeho vykořisťovatel platí od kilometru a on si řekl, že to nikdo podle ničeho nemůže poznat, že si tam po večerech přitáčí nějaký ty kilometry navíc, aby uživil sebe, manželku, osm dětí, zbytek rodiny v Indii a ještě mu zbylo na vyplacení manželky (na což šetří už x let a tajně plánuje, že se jednoho krásnýho dne šťastně rozvede) ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
25. 7. 2008 20:07
podivné počty
nějak mi nesedí počty. Tvrdí 200 tis / rok a přitom od roku 2005 do roku 2008 (3 roky) najel jen 350 tis km. To vypadá jako špatně napsaný PR výmysl.
Rozbalit vlákno
1
3. 8. 2008 13:05
Re: podivné počty
On nepíše, že obě auta měnily akumulátor LETOS. Třeba ten s 350000 km ho měnil už 2007.
Tahle zkušenost ale neznamená, že životnost závisí jen na počtu km.
Pravěpodobně, pokud najedu za rok jen 10.000 km, tak Akumulátor dožije nejpozději desátý rok, t.j. najede ani ne 100.000 km ....
neregistrovaný "Horways"
28. 7. 2008 15:41
.
:yes:
Rozbalit vlákno
0