Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius: baterie vydrží přes půl milionu kilometrů

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Krátká životnost baterií u hybridních automobilů a vysoké náklady na jejich výměnu? Podle majitele taxislužby Grahama Boundyho pověra, která se nezakládá na pravdě.

Graham Boundy provozuje v australském Cairns ve státě Queensland taxislužbu Black And White Taxis a jeho flotila čítá čtyři desítky vozů jednoho typu: Toyoty Prius. Každý vůz najede za rok přibližně 200.000 kilometrů. V září roku 2005 koupil Boundy prvních dvaatřicet Priusů, jeden z nich ujel od té doby 350.000 km, druhý ještě o 200.000 více, než musely být baterie vyměněny. Vic Johnston, manažer prodeje hybridních vozů australské pobočky Toyoty, k tomu říká: Pokud by tedy v běžném provozu řidič najel například 15.000 kilometrů za rok, vydržela by mu baterie 36 let.

Za Velkou louží se odborníci přiklánějí k vyššímu ročnímu proběhu, takže životnost NiMH baterií odhadují na méně než polovinu - 16 let. Tento údaj se zdá být přece jen reálnější.

I tak náklady na výměnu provozovatele hybridních automobilů nezruinují. Jediným problémem tak zůstává nízké napětí baterií ke konci jejich životnosti.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
3. 8. 2008 13:07
Re: To jsou zase blbosti...
4 roky je nesmysl.
Obyčejná olověná ORIGINAL baterie mi vydržela v Toyotě Corolle 8 let - to je prý běžné.
NiMH by mohly vydržet ještě dýl...
3. 8. 2008 13:05
Re: podivné počty
On nepíše, že obě auta měnily akumulátor LETOS. Třeba ten s 350000 km ho měnil už 2007.
Tahle zkušenost ale neznamená, že životnost závisí jen na počtu km.
Pravěpodobně, pokud najedu za rok jen 10.000 km, tak Akumulátor dožije nejpozději desátý rok, t.j. najede ani ne 100.000 km ....
26. 7. 2008 14:20
Re: Konecne realne informace
Nekdy se podivej do svyho auta. Mozna budes prekvapenej ale elektromotoru tam najdes minimalne stejne jako v Priusu. Bud starter nebo alternator, nebo tak neco. V hybridu je to vse v jednom, takze nakonec mozna jeste mene narocnejsi. A nejvetsi prekvapeni nakonec - baterka je tam taky. Oloveny akumulator vahou srovnatelny s modernimi Li-Pol baterkami, kapacitou ani nahodou. Takze ja zadnou energeticko-ekologickou katastrofu nevidim. Spise vidim chytrejsi a efektivnejsi konstrukci.
26. 7. 2008 11:03
Re: Konecne realne informace
Promiň ale toto jsou také nesmysly.Prius nemá 3 převodovky,ale jednu planetovou.V americe se na popojíždění v kolonách přes rozlehlá města hodí víc než diesel.Všechny německé automobilky hybridy chystají,nezačaly je nabízet dříve,protože na ně technologicky neměli(báli se spolehlivosti).
Až budou mít hybridy v nabídce evropské značky (hlavně německé),to bude masáž,že to je to nejlepší.
25. 7. 2008 22:01
Re: Konecne realne informace
pises jeden nesmysl za druhym. Toyota uvadela oficialne pri prodeji Priusu, ze baterky vydrzi 100tisic mil. Muzes se podivat i napr. do americke wikipedie.
Ze je vyroba neekologicka je logicke, protoze se vyrabi 2motory, 3prevodovky a baterky. Auto je taky velice drahe a toyota musela prius subvencovat aby stal aspon tolik co poradne auto jako napr. honda accord, mazda6 nebo passat.

Americane vypocitali ze dokonce hummer je ekologicteji [odkaz]

Zatim jsem nikde necetl ze by nemci chteli vyrabet auto jako prius, pochybuji ze by si nejaky normalny zakaznik koupil tak drahe auto bez kufru z usporou benzinu 1-2l na 100km. Mozno par reklamnich informacich aby uspokojili zelene, opel by mohl pres GM uz davno prodavat hybrid v eu, audi melo seriovy hybrid v 1994 atd.. zajem zatim neni, protoze v evrope lide umi pocitat.

Ty urcite taky jezdis z krasnym priusem :-)