Hyundai nepatří mezi značky, jejichž vozy jsou nejvyhledávanější a nejoblíbenější mezi úpravci a jejich zákazníky, ale model i30 Fastback to může změnit.
Docela by mě zajímalo jestli tyhle tuneři umí poradit motor tak, aby měl charaktetistiky atmosféry. Tzn. nechat maximum Mt tak jak je a od 4000 1/min. poladit momentovou křivku tak, aby moment klesal jen pozvolna a aby v 6000 měl motor 90-95% maxima točivého momentu jako dobře udělané klasické atmosféry. S 90% maxima by to zde znamenalo 136kW v 6000 1/min. Zachování maxima momentu na sériové úrovni znamená nesníženou životnost spojky, prevodovky, poloos,...
No, i kdyby to uměli, zajímá to jenom tebe.
Budu mít turbomotor, abych měl atmosferickej nezátah vodspoda?
Jako že bys z toho chtěl místo zoufalý 1.4Turbo uplakanou 1.4atmo? A pak bys na ní dal kola a podvozek?
Bullshit!
Skor by som povedal, ze to po com vola, je motor s vykonovou spickou - teda taky prejav THP 270 miesto vacsiny TSI, ktore podosiahnuti vrcholu vykonu ho drzia az do maximalnych otacok a teda ani nemotivuju motor tocit.
Takže v případě turbomotoru pro ježdění do lowcostovýho fastbacku...aha.
Mele vo poloosách a spojce, aby se náhodou neopotřebovaly. A motor budeme rvát do tvrdejch a řadit ve vysokejch? To nám to ale vydrží. :-!
Zdá se že Redmex jako jediný pochopil o co mi jde. Jde o projev motoru, kdy ten nezačne ve 4000 uprostřed předjížděcího manévru umírat. A tato charakteristika mě fakt nebaví, přestože vím a uznávám, že 90% řidičům ovčanům je to co jsem psal úplně jedno, protože motor přes 3000 vytočí 2x do roka
Jakoby rozumím, ale máš to asi popletený.
To cos popsal by bylo, že by jel nahoře stejně a dole míň. Takže by nemohl umírat ve 4000, protože by byl dávno mrtvej.
Nemam nic popletený. To co jsem popsal je vlastnost momentoveho průběhu atmo motoru. Když si propočítáš moment při max. výkonu zjistíš že těch 90-95% tam většinou je.
Hm, ale nominální hodnota je stejná.
Akorát v nižších točkách má menší výkon tj i krouťák (je to to samý, přepočtený na rpm)
Z ČEHOŽ plyne, že tebou preferovaná verze oproti něčemu, jako je v článku, je pouze pomalejší v nízkých točkách. To je jediný rozdíl.
Samozřejmě, že to umí. Ale proč by to dělali? Turbo nejlépe funguje ve středních otáčkách, ve vysokých svou účinnost ztrácí. Takže pokud chceš atmo charakter od laděného turba, tak to znamená, že ho ve středních otáčkách "ořízneš". A když máš pak na výběr ze dvou motorů se stejným max. výkonem, jeden se silným turbostředem a druhý ořezaný, uniká mi smysl volby toho druhého.
Ten sice bude mít lineární průběh, ale pojede hůř než první, s průběhem nelineárním, ale výše položenou výkonovou/momentovou křivkou. na maximu bude rozdíl malý, ale v běžných otáčkách pak může být rozdíl zásadní.
Suhlas, da sa to dosiahnut, ale nutne to znema pozutie maleho turba a teda oslabenie strednych otacok. Alternativne biturbo...
Druha moznost je ostry motor, kde vykon v strede nestracas, pretoze si na maxime moznosti, len udrzis tlak aj vo vysokych otackach - vid. THP 270, H Typer R a par dalsich.
Len to nie je uplne konfiguracia co by si aplikoval na low cost motor s objemom 1.4 >:-[]
Tak i ty "ostré" motory zdaleka nejsou ve středu na maximu, stačí se podívat, co nabízí úpravci. U THP 270 úpravy začínají na +15 PS (+6%), ale 60Nm (+ 18%). Podobně Type R - okolo + 40PS (+13%), ale + 100Nm (+25%). Což mluví o tom, že ve středních otáčkách je výkonová rezerva mnohem větší, než ve vysokých, a že i tyto auta jsou pro ten "atmosférický" průběh mírně přidušené.
"Hyundai nepatří mezi značky, jejichž vozy jsou nejvyhledávanější a nejoblíbenější mezi úpravci a jejich zákazníky, ale model i30 Fastback to může změnit."
a proto patrilo Hyundai Coupe k nejvic upravovanym autum v USA a Asii, a v Asii jsou dokonce upravci kteri se na tuto znacku specializuji, to proto ze nepatri k vyhledvanym znackam na upravy >:D takovahle novinarina by me taky bavila, bych rano vstal a napsal nejakou blbost a sup s tim na net abych dostal zaplaceno :yes:
Kdepak.
Ale mnozí čtenáři nedohlédnou za hranice své ulice...
Jak jde o emise, hned se to projeví :-)
Jinak pochybuju, že kdo koupí tuhle káru, pomaže pro OZka. >:D
Hele,jsem asi technologicky slabej, nevíte, jak postnout fotku, abyste ji tady viděli?
Včera v noci jsem vyfotil jinačího pašáka s Hyundaiem. >:D
Přijde ti i30 jako Coupé? Mě teda ne, i30 je jen lowendový model nižší střední. Coupé mělo i 6ti válec 2.7, tj dalo se s ním lecos dělat a dokonce i jako sportovní auto vypadalo ;-)
Tj tenhle model se dá pouze za upgrade, pokud se někdo nespokojí se základem. Za atraktivního sportovce nikoli :no:
"Hyundai nepatří mezi značky, jejichž vozy jsou nejvyhledávanější a nejoblíbenější mezi úpravci a jejich zákazníky, ale model i30 Fastback to může změnit."
odpovidal jsem na tuhle vetu z clanku ;-) a ty evidentne odpovidas na neco co jsem ani nenapsal >:D
Jako jooo, je vidět ten design, ty světlomety jsou fakt luxus, celkově design poslední dobou ty korejci vylepšujou, není to prostě furt takový, konzervativní, bez nádechu, je vidět, že se toho prostě korejská automobilka nebojí.