Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 Fastback jako atraktivní sportovec v podání Boes Motorsport

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Hyundai nepatří mezi značky, jejichž vozy jsou nejvyhledávanější a nejoblíbenější mezi úpravci a jejich zákazníky, ale model i30 Fastback to může změnit.

Hyundai i30 Fastback, jehož výstavní premiéra se odehrála na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, představuje jeden z nejatraktivnějších vozů v současné nabídce své značky.

Linie tohoto pětidveřového vozu působí dynamicky a ve spojení s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 T-GDI, jenž je aktuálním vrcholem v nabídce motorů pro i30 Fastback, lze počítat i se sympaticky svižným svezením.

Německá společnost Boes Motorsport se sídlem nedaleko slavného Nürburgringu a bohatými zkušenostmi z motoristického sportu je ovšem přesvědčena, že Hyundai i30 Fastback je ideálním základem pro vůz, který nabídne nejen svižné svezení ale skutečně sportovní jízdu.

Za tímto účelem provedla několik poměrně jemných modifikací exempláře s karoserií v elegantní bílé. Mezi první zákroky patřila instalace sportovních pružin, s jejichž pomocí došlo ke snížení světlé výšky vozu o 25 mm. K vylepšení jízdních vlastností mají přispívat i nová 18palcová kola OZ Racing, z nichž má každé oproti standardním litým kolům sériového modelu i30 Fastback o 2,5 kg nižší hmotnost.

Na tyto úpravy podvozku navazují změny provedené pod kapotou, kde je usazen již zmiňovaný motor 1.4 T-GDI. Ten v sériové podobě disponuje nejvyšším výkonem 103 kW (140 k) a točivým momentem 242 N.m. Po zákroku ladičů společnosti Boes Racing má čtyřválec nabízet nejvyšší výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 290 N.m.

Nově naladěný podvozek i pohonná jednotka mají zkracovat čas potřebný akceleraci z 0 na 100 km/h pod 9,0 s a stát za nejvyšší rychlostí nad hodnotou 208 km/h, kterou automobilka Hyundai uvádí pro sériový model s manuální šestistupňovou převodovkou.

Design vozu nebyl u Boes Motorsport nijak upravován, ale již jen díky snížení světlé výšky a použitým kolům působí toto Hyundai i30 Fastback rychlejším dojmem než jeho sourozenci ve standardní podobě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
15. 4. 2018 11:34
design
Jako jooo, je vidět ten design, ty světlomety jsou fakt luxus, celkově design poslední dobou ty korejci vylepšujou, není to prostě furt takový, konzervativní, bez nádechu, je vidět, že se toho prostě korejská automobilka nebojí.
Avatar - rokyta.p
26. 3. 2018 21:03
Re: TUNING
Co tu chce ta umrlčina?! fuj tajbl hnojdaj 8-s
26. 3. 2018 14:12
Re: jo
"Hyundai nepatří mezi značky, jejichž vozy jsou nejvyhledávanější a nejoblíbenější mezi úpravci a jejich zákazníky, ale model i30 Fastback to může změnit."

odpovidal jsem na tuhle vetu z clanku ;-) a ty evidentne odpovidas na neco co jsem ani nenapsal >:D
26. 3. 2018 12:19
Re: TUNING
Tak i ty "ostré" motory zdaleka nejsou ve středu na maximu, stačí se podívat, co nabízí úpravci. U THP 270 úpravy začínají na +15 PS (+6%), ale 60Nm (+ 18%). Podobně Type R - okolo + 40PS (+13%), ale + 100Nm (+25%). Což mluví o tom, že ve středních otáčkách je výkonová rezerva mnohem větší, než ve vysokých, a že i tyto auta jsou pro ten "atmosférický" průběh mírně přidušené.
26. 3. 2018 10:53
Re: TUNING
Suhlas, da sa to dosiahnut, ale nutne to znema pozutie maleho turba a teda oslabenie strednych otacok. Alternativne biturbo...

Druha moznost je ostry motor, kde vykon v strede nestracas, pretoze si na maxime moznosti, len udrzis tlak aj vo vysokych otackach - vid. THP 270, H Typer R a par dalsich.
Len to nie je uplne konfiguracia co by si aplikoval na low cost motor s objemom 1.4 >:-[]