Hyundai i30 Fastback jako atraktivní sportovec v podání Boes Motorsport
Hyundai i30 Fastback, jehož výstavní premiéra se odehrála na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, představuje jeden z nejatraktivnějších vozů v současné nabídce své značky.
Linie tohoto pětidveřového vozu působí dynamicky a ve spojení s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 T-GDI, jenž je aktuálním vrcholem v nabídce motorů pro i30 Fastback, lze počítat i se sympaticky svižným svezením.
Německá společnost Boes Motorsport se sídlem nedaleko slavného Nürburgringu a bohatými zkušenostmi z motoristického sportu je ovšem přesvědčena, že Hyundai i30 Fastback je ideálním základem pro vůz, který nabídne nejen svižné svezení ale skutečně sportovní jízdu.
Za tímto účelem provedla několik poměrně jemných modifikací exempláře s karoserií v elegantní bílé. Mezi první zákroky patřila instalace sportovních pružin, s jejichž pomocí došlo ke snížení světlé výšky vozu o 25 mm. K vylepšení jízdních vlastností mají přispívat i nová 18palcová kola OZ Racing, z nichž má každé oproti standardním litým kolům sériového modelu i30 Fastback o 2,5 kg nižší hmotnost.
Na tyto úpravy podvozku navazují změny provedené pod kapotou, kde je usazen již zmiňovaný motor 1.4 T-GDI. Ten v sériové podobě disponuje nejvyšším výkonem 103 kW (140 k) a točivým momentem 242 N.m. Po zákroku ladičů společnosti Boes Racing má čtyřválec nabízet nejvyšší výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 290 N.m.
Nově naladěný podvozek i pohonná jednotka mají zkracovat čas potřebný akceleraci z 0 na 100 km/h pod 9,0 s a stát za nejvyšší rychlostí nad hodnotou 208 km/h, kterou automobilka Hyundai uvádí pro sériový model s manuální šestistupňovou převodovkou.
Design vozu nebyl u Boes Motorsport nijak upravován, ale již jen díky snížení světlé výšky a použitým kolům působí toto Hyundai i30 Fastback rychlejším dojmem než jeho sourozenci ve standardní podobě.