Závodník Josef Kopecký se stal prvním Čechem, který získal titul mistra Evropy v závodech do vrchu. Později vítězil i na okruzích a nyní se věnuje rallye.
Máte naprostou pravdu. Sice základ a ty nejdůležitější pilíře položila původně skupina kolem Armina Schwarze, ale tentýž mančaft byl postupem času jen přítěží, protože Němci už pouze ze škodovky tahali osobní prospěch. Naštěstí včas Pavel Janeba pochopil a "outsourcoval" motorsport na partu kolem L. Křečka a J. Kopeckého, což byla pro škodovku obrovská klika. Tito "srdcaři" pak prokázali obrovskou houževnatost a pečlivost při přípravě auta, která dnes stojí za úspěchem Fabií S2000 a R5. Nehrají si na mistry světa, ale o to víc dokáží máknout.
Úspěchy Škoda Motorsport jsou pak rozhodně výrazným proexportním základem nejen pro vlastní značku Škoda, ale obecně pro přesnou českou strojařinu.
Pan Josef Kopecký by měl dostat zvláštní cenu za založení
motorsportu ve škodovce na špičkové světové úrovni. Do příchodu Kopeckých byl Škoda morsport podřadný oddíl. A díky nim snad VW dovolil vyjíjet S 2000 a R5