Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Průzkum: Víc než polovina loni prodaných ojetin měla skrytou vadu

15 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
Ojetý auto může být bouraný, není ve stavu novýho auta a může tedy po několika letech provozu mít nějakou vadu.
Super průzkum, doufám, že jsem ho spolufinancoval.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jak by řekl pan Načeradec: Smí to vůbec bejt ? >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já bych to ale policejně nezakazoval! 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Narozdíl od toho příbuzenstva, tam bych byl pro. >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
To mi mluvíš z duse. >😁
kexxik
problém je, že zákazníci co kupují levné ojetiny považují často za skrytou vadu i věci, kterých se to netýká. Potom jsou plné diskuze o nějakém nepoctivém prodejci, který jednozančně zamlčel skrytou vadu. Příkladů bych pár měl, ale je to ztráta času 😄
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Tak pár aut jsem už prodal a koupil tak hoď do placu co je aco není skrytá vada a jak dlouho ze zákona za ni prodávající nese odpověďnost a hlavně ve smlouvě si bazarista může napsat co chce, ale pokud tam vyloženě není že je auto na ND tak za skryté vady ručí vždy
Avatar - beibej
beibej
Myslím, že ta lhůta je 6 měsíců.
Reco
este treba mozno rozlisit co sa predava na zaklade obchodneho a co na zaklade obcianskeho zakona.
Ak predavam auto sukromne - vsetky zaruky koncia opustenim mojho pozemku. Bazarista ako podnikatel a svojim sposobom predajca nieco garantovat asi musi.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
To možná platí u vás na Slovensku ale ne v ČR
I soukromník prodávající je ze zákona povinen stát technický stav vozu, pokud ho nezná má navštívit servis a nechat si auto kompletně proklepnout a písemný zápis předat kupujícímu, potom bude méně dohadů co je a co není skrytá vada a od kdy platí
Reco
Aj u nas sa da hadat ci bola alebo nebola skryta vada. Akurat to musi poskodeny dokazat - co v 9x% nedokaze. Ja len hovorim, ze je rozdiel predavat auto ako sukromna osoba, alebo ako podnikatelsky subjekt. V prvom pripade sa predaj riadi obcianskym zakonnikom, v druhom obchodnym. V SR urcite a cudoval by som sa, keby v CR to neplatilo rovnako.
Vela ludi si mysli, ze ked kupi auto od sukromnika, tak mu moze bez pardonu vratit auto po 4-5mesiacoch s nejakou "vymyslenou" vadou, alebo aj skutocnou. Je to uz nasledne problem noveho majitela.
_MT_
To je sice pravda, nicméně v ČR občanský zákoník upravuje záruku i pro obchody, kdy v tom prodávající podniká (určuje práva/ ochranu kupujícího). A skrytá vada je to, čeho sis nemohl všimnout řádnou a zodpovědnou prohlídkou a předchozí údržbou. Pokud je vada v motoru a musel bys ho rozebrat, abys to zjistil, tak to bude skrytá vada, protože rozebírání motoru není součástí údržby a těžko to někdo bude klasifikovat jako nezodpovědnost (žes ho preventivně nerozebral). Respektive dojde k odhalení vady během řádné údržby. Tam je podmínkou, že údržbu nezanedbáváš, všiml sis toho, jak jen to nejdříve bylo možné, a bez prodlení to oznámíš. Řekněme, že přišel čas vyměnit rozvody, u daného auta to vyžaduje vyndat motor a při té příležitosti odhalíš problémy, které bez vyndání motoru nebyly vidět. To je skrytá vada, protože vyndavání motoru opět není něco, co bys dělal preventivně v rámci prohlídky před/ po koupi, nebo v rámci běžného servisu. Podmínkou samozřejmě je, že to tam muselo být už v době prodeje; jak náročné to bude dokázat, záleží na tom, co najdeš. Pokud si dobře vzpomínám, rozdíl (nebo jeden z rozdílů) mezi podnikajícím a nepodnikajícím prodejcem je v tom, že u nepodnikajícího musíš vždy neprodleně závadu oznámit, kdežto u podnikajícího máš lhůtu, v které můžeš závadu oznámit.

Co si tedy tak vzpomínám. České právo moc nesleduji.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Ano 6 měsíců
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
to mě spíš leká procento nových aut, která skrývají v sobě nějakou vadu...

😉
Driver323
Jak už tady padlo, nemyslím si že tohle je problém jen ČR. Možná dřív tolik ne, ale dnes se "šmelí" v Německu úplně stejně jako u nás a auto se skrytou vadou je riziko tam i tady. Co se vyplatí je číst recenze aut: [odkaz] a kupovat ty, kde se hlavní rizika minimalizují už kvalitou výroby auta, protože prodejci se nějak moc věřit fakt nedá nikde.