Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
rokyta.p
Osobní Tatry byly super, ale v době Tatraplánu apod. Protože to byla ruční kusová výroba. Jak se vyvíjela technika, nejen Mercedes a Bmw se vzdálilo mílovými kroky. I kdyby v kopru hned uměli, v tak malých výrobních sériích by se to nikdy nezaplatilo. Konec musel zákonitě přijít 😐
Respekt mám ale k pánům Hanzelka-Zikmund, v době kdy byl motorismus jaký byl, v některých zemích co navštívili nebylo zázemí a domorodci viděli automobil snad poprvé to byl nadlidský výkon :yes:
Respekt mám ale k pánům Hanzelka-Zikmund, v době kdy byl motorismus jaký byl, v některých zemích co navštívili nebylo zázemí a domorodci viděli automobil snad poprvé to byl nadlidský výkon :yes:
Jj přesně = během socialismu přišlo bezprecedentní zaostání = v technickym vývoji i celkově ekonomicky. Než se moci uchopil komunista = byli sme po stovkách let společnýho státu na úrovni Rakouska. V roce 1990 měli rozpočet na úrovni 10% Rakouska = nepostavili dálnice vyráběli nekonkurenceschopný auta atd. = zdravim voliče KSČM 😉
cechblog
1) Jejich centrálním rozhodnutím, že bude vyrábět jen "vládní" vozy, které si nemůže koupit smrtelník
2) Zaostalostí výroby a omezením produkce
Pithart měl rozjednáno s Mercedesem převzetí Tatry, kdy měla být zachována značka Tatra jak u nákladních, tak osobních vozů. Přišel Klaus a Tatru privatizoval českou cestou, tz. nechal rozkrást.
2) Zaostalostí výroby a omezením produkce
Pithart měl rozjednáno s Mercedesem převzetí Tatry, kdy měla být zachována značka Tatra jak u nákladních, tak osobních vozů. Přišel Klaus a Tatru privatizoval českou cestou, tz. nechal rozkrást.
Takže nikoli komunisty, ale privatizujícími kapitalisty. Kluci, vy se v těch lžích topíte tak, že už ani nevíte, co pak píšete. Ale aspoň jste se tu se Sakrou hezky sešli.
nikdo nepochybuje o tom, že tatra byla na počátku 90. let typicky "zaostalá" východní fabrika, nicméně relativizovat skutečnost, že byla po převratu rozkradena může opravdu jen totální blbec ...
Rozkradení státního majetku napříč oborama v 90. letech = je smutný, ale neni to ani zlomek sumy kterou stála revitalizace = nebo jinak, kterou prohospodařili komanči = jak ví každej ekonomicky vzdělanej neblbec 😄
Vzorovej příklad je privatizace Škodovky = tak měly probíhat všechny prodeje. Naprosto zaostalou firmu koupil za 40 mld silnej zahraniční investor a okamžitě investoval 2násobek sumy za kterou koupil + samozřejmě know-how který škodovka využívá dodnes
To logicky nemoh žádnej českej jakoprivatizátor 😉
Možná to profesor ekonomie Klaus kterej prosazoval českou cestu privatizace = rozkrádání ve velkym = nevěděl? 😄
Vzorovej příklad je privatizace Škodovky = tak měly probíhat všechny prodeje. Naprosto zaostalou firmu koupil za 40 mld silnej zahraniční investor a okamžitě investoval 2násobek sumy za kterou koupil + samozřejmě know-how který škodovka využívá dodnes
To logicky nemoh žádnej českej jakoprivatizátor 😉
Možná to profesor ekonomie Klaus kterej prosazoval českou cestu privatizace = rozkrádání ve velkym = nevěděl? 😄
Hele na krku máš hlavu = zkus jí občas použít 😉
Můžeš začít promejšlet = viz já dnes 07:48 a 09:59 😄
Můžeš začít promejšlet = viz já dnes 07:48 a 09:59 😄
Soudruhu a ona byla Tatra v 90 letech konkurenceschopnou firmou, nebo zdevastovanou továrnou vámi komunisty?
pithart měl připravené kulové, spíše vlasák a grégr ...
Kulový = měla to připravený vláda s předsedou vlády Pithartem = podstata byla privatizace ála Škodovka nebo ála Poldi Kladno = snadná volba >😒]
My se v tom vzpominani hodne vyzivame. Stare dobre casy centralniho planovani? Tato produce skoncila tam, kde mela. Neschopnost inovace a s tim souvisejici mizerna vyabva vedly k upadku a zapomeni.
Mercedes a BMW byly o svetelny rok jinde a konkurenci nemeli. Zajimave bylo sledovat vyvoj Audi v 80 a 90 letech. Tam zapracovali na inovaci a marketingu a vysledek se dostavil. V 90.letech bych si nedovolil rici D3, ale dnes ano. Viz clanek o A7.
Obecně je dobré si historii připomínat. A ta automobilka nezkrachovala, jen už nedělá osobáky, ale výhradně náklaďáky.
A ano 613 dojela na podobné důvody jako Jawa... a přesto na ni vzpomínám rád. Vozila nás na Velké ceně v Brně, a byl to fajn zážitek.
A myslím, že ještě i dnes, kdyby Tatra udělala nějaký specifický auto, třeba se vzduchem chlazeným motorem vzadu, tak by se prodával relativně dobře.
I když jasně, k ohrožení Toyoty ani D3 by nedošlo.
😄
>😁
[odkaz]
[odkaz]
Tak si poslužte... ale nezapomínejte při tom i na jiná fakta, než píšou na wiki.
😜
[odkaz]
To samé je to se škodovkami, žiguly, volhami, tratrami, akorát že tam se ceny pohybují někde mezi 70-750 000 kč za zrenovované nebo zachovalé kusy 😄
Jinak 613 do roku 1989 stačila a zas tak extra zastaralá nebyla, že po sametovce nebyly peníze na vývoj nového modelu je věcí druhou...
Navíc tatra byla špatne řízena a částečně i rozkradena. Stačí si dohledat dobová svědectví lidí z té doby kolik desítek milionů bylo prapodivně utraceno, vyvedeno a prošustrováno....
Stejně tak mimo realitu byla Škodovka = co stačilo pro zdevastovaný státy socialistickýho bloku = pochopitelně nestačilo pro normální svět
Připomenu: Než to vzal komunista do ruky byli sme v úrovni Rakouska, po 40 letech jeho spravování země = na 10% Rakouska.
Nostalgie je strasna potvora
Tatru dostal každý, kdo už byl moc vysoko na to jezdit Volhou a moc nízko na to jezdit Čajkou >😁