Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Velký test reálné spotřeby 50 aut! Víme, která auta jsou na skutečných silnicích nejúspornější!

Už léta víme, že udávaná kombinovaná spotřeba nemá s reálnými údaji moc společného. Proto jsme u 50 aut změřili spotřebu sami, v reálných podmínkách.
Zpět na článek
4. 4. 2018 08:14
4. 4. 2018 08:23
4. 4. 2018 08:50
4. 4. 2018 09:05
4. 4. 2018 10:19
4. 4. 2018 14:21
4. 4. 2018 16:41
5. 4. 2018 07:28
4. 4. 2018 10:26
4. 4. 2018 11:56
4. 4. 2018 13:18
4. 4. 2018 09:36
4. 4. 2018 09:08
4. 4. 2018 08:38
4. 4. 2018 09:01
4. 4. 2018 09:16
4. 4. 2018 09:20
4. 4. 2018 09:41
4. 4. 2018 09:38
4. 4. 2018 10:10
4. 4. 2018 10:15
4. 4. 2018 09:02
4. 4. 2018 12:40
4. 4. 2018 09:15
4. 4. 2018 09:18
4. 4. 2018 09:39
4. 4. 2018 09:49
4. 4. 2018 10:42
4. 4. 2018 10:42
4. 4. 2018 09:45
4. 4. 2018 09:51
4. 4. 2018 10:30
4. 4. 2018 10:47
4. 4. 2018 12:30
4. 4. 2018 13:22
4. 4. 2018 13:46
4. 4. 2018 14:08
4. 4. 2018 14:44
4. 4. 2018 17:08
4. 4. 2018 13:56
4. 4. 2018 14:01
4. 4. 2018 14:24
5. 4. 2018 08:26
4. 4. 2018 17:36
4. 4. 2018 14:39
4. 4. 2018 17:31
4. 4. 2018 15:11
4. 4. 2018 17:32
4. 4. 2018 17:33
4. 4. 2018 13:21
4. 4. 2018 09:38
4. 4. 2018 10:38
4. 4. 2018 11:04
4. 4. 2018 12:06
4. 4. 2018 13:32
4. 4. 2018 08:14
Nepresne meranie
Zbytočný test. Bežne si na autách z požičovne porovnávam palubákovú spotrebu s tankovaním a rozdieli 15% nie sú výnimkou. A auto čo by na palubáku ukázalo viac dnes už nestretnete.
Kde je ale palubák presný dosť je priemerná rýchlosť, žiaľ tento údaj chýba. Podobne ako údaj o počasí a teplote počas testu. Ale hlavne, že je veľká tabuľka.
Rozbalit vlákno
56
Avatar - KANKUNEN
4. 4. 2018 08:23
Re: Nepresne meranie
Počkej, jak vypočítáváš průměrnou rychlost? To bys musel snad měřit u každé jízdy skutečnou vzdálenost a přesný čas.
4. 4. 2018 08:26
Re: Nepresne meranie
No a tak to palubák aj meria. Pozná čas vynulovania a presne prejdene Km a vedel by merať aj presnú spotrebu, ale tam výrobcovia prikrášľujú a weby ako tento u ľudí živia mýtus, že palubák je presný dosť.
4. 4. 2018 17:31
Re: Nepresne meranie
Je presny dost. Odchylka 0,1-2 na 100km je podle me ok. Tak presne to aspon meri me, Octavia G-Tec
5. 4. 2018 07:21
Re: Nepresne meranie
Ja jazdím často trasu, kde mám dve tankovania cca 500km od seba, zmeral som si tak asi 10 rôznych aut. A najväčší rozdiel bol asi 17%. A bolo to auto s rokom výroby 2016, takže žiadna stará plečka. A podobný rozdiel som nameral aj na druhom aute rovného typu, takže to nebude chyba kusu.
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 07:46
Re: Nepresne meranie
Při rozdílu 17% = je "Velký test reálné spotřeby" = naprostá trotlovina >:-[]
4. 4. 2018 08:53
Re: Nepresne meranie
Vestu taky chybí info o tom, zda se jezdilo dle navigace nebo tachometru. U některých značek tachometr hodně podměřuje a místo 130 km/h jedete jen třeba 115 km/hod. To má samozřejmě obrovský vliv na spotřebu.
Avatar - fOE
4. 4. 2018 09:01
Re: Nepresne meranie
U koho probuh promeruje tachometr o 15kmph pri 130kmph? Nic takove jsem nikdy nevidel, nejvic co jsem zazil bylo 7-8km (ti lepsi se umi drzet do 2km).
Avatar - removed
4. 4. 2018 09:07
Re: Nepresne meranie
U stočenejch mechanickejch budíků ;-) Tam to může proměřovat až o 30 km/h a kolikrát ani rafička při zastavení nespadne na nulu, ale zůstane viset právě na těch 30 :-) Tohle jsem nedávno viděl na vlastní oči v jednom známém nejmenovaném bazaru, když jsem byl pomoct s výběrem auta na zhuntování - pro rallye cross :-)
Ale vážně, takový rozsah je opravdu blbost. Navíc jsou i zbytečné nářky k podmínkám měření, protože pro ideální podmínky by se muselo zase do laborky.
4. 4. 2018 10:39
Re: Nepresne meranie
Které z těch aut má mechanický stočený budík? Ani jedno, Favorita ukazujícího 150 při 80 nikdo v tomto testu nezkoušel takže nechápu, proč zase hledáte někteří problémy, které nejsou ;-)
Avatar - removed
4. 4. 2018 15:33
Re: Nepresne meranie
Pravdu jiste mas... ale trochu nadhledu... samo ze moderni auta uz ani mechanickej budik nemaji...
Chtel jsem to vecne brblani trochu odlehcit....
4. 4. 2018 14:30
Re: Nepresne meranie
Hodně dávno jsem testoval pár Oktávek (tempomat 150km/h, dálnice úsek 5 km, tzn. při nulové odchylce čas 2 minuty). 1.8T - reálná rychlost 140 km/h. TDička 81kW - 133 - 135 km/h.
4. 4. 2018 17:34
Re: Nepresne meranie
A proc to delat takhle slozite a jeste o to vic nepresne, kdyz staci mit na necem pustenou rychlost GPS a nebo jet kolem radaru, ktery ukazuje rychlost. Pri tech 150 by se odchylce do 10km/h dala verit, ale pri stovce je to treba 4,5 km
4. 4. 2018 17:55
Re: Nepresne meranie
Píši hodně dávno, asi tak rok 2002. I kdyby nepřesnost měření 1s ze 120s (0,8%), tak je to o řád méně, než zjištěná odchylka tachometrů. A třeba ty diesely, pokus se nepletu, měly maximálku 190 km/h. Ty naše "jezdily" podle tacho 210-215 i v plné obsadě a plným kufrem.

A podobně si dnes zkouším právě ty radary a už na třetím autě mi to při tempomatové 60-ce ukazuje téměř vždy 55.
4. 4. 2018 20:24
Re: Nepresne meranie
jsem kdysi na sluzebce v nemecku (tak sest, sedm let dozadu) drtil na dalnici OII 1,6 tdi 77kW. Bylo to trochu z kopce, ale tech poctivych 230 na tachaku jsem tomu fakt nechtel verit, tak kolega vytahl gps a nameril (i tak tezko uveritelnych) 215 km/h. takze tohle auto v tehle rychlosti promerovalo o 15km/h.
Avatar - _Karel_
4. 4. 2018 20:31
Re: Nepresne meranie
To muselo být dost z kopce, a ne jen trochu, když to vytáhlo +23kmh. ;-)
4. 4. 2018 21:40
Re: Nepresne meranie
no, z kopce to bylo, ale znas to, na dalnici zadne extra velke kopce z principu veci nejsou. to vis, ze me to dost udivilo, for byl v tom, ze jsem tomu samozrejme sam nechtel verit, proto jsme vytahli tu gpsku. vysvetluju si to tak, ze motor mel asi zase tech 10-15kW navic (plus ten kopec). bylo to na dalnici mezi mnichovem a norimberkem a korunu tomu vsemu dal vlak ice, ktery nas pri tom predjel. konstatovali jsme, ze je to kolosalni bordel, a ze v cr by se nam nic podobneho nikdy nestalo (aby nas predjel vlak ;-) ).
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2018 21:49
Re: Nepresne meranie
I kdyby to bylo 77 kW + 15 bonus je to 92 kW = to furt nestačí
5. 4. 2018 06:56
Re: Nepresne meranie
hele, to auto na rovine drzelo poctivych tachometrovych 210 km/h z toho kopecka to dotahlo na poctivych 230. gpska nam v tomto rezimu potvrdila rychlost 215. auto melo v technicaku maximalku 190 a 77kW. kolik tam bylo realne vykonu netusim, tehdy paralelne pujcovane superby 2,0tdi 103 kW drzely na rovine tachometrovych 225km/h (kolik to realne bylo netusim). to jsou fakta. tvoje kecy k tomu me moc nezajimaj, pointa byla uplne jinde - u jednoho konretniho vozu tachometr v jiste rychlosti promeroval celych 15km/h.
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 07:17
Re: Nepresne meranie
Když budeš fyzice řikat kecy = tak to moc nezlepšíš

230 ani 215 km/h ste s 77 kW motorem prostě jet nemohli. Těch 215 by za správnejch podmínek snad moh dát ten 103 kW motor
Avatar - Ozzman
5. 4. 2018 08:23
Re: Nepresne meranie
Sup 2 125kw, několikrát zkoušená v D maximalka a jen z kopce se podíval na 230tacho. Na rovince 220. S podobně motorizovaným Mondeem ale s nižšim výkonem, blízkým tvé oktavce je to 215 tacho, tam je už konečná. Zkoušel sem ještě O2 fl 1.9tdi a ta má problém už kolem 200km/h, ale je to jen 5kvalt.

Co tím chci říct je, že tebou udávaný údaj je hodně sci-fi i v kontextu aut stejného výrobce, ale neříkám, že ti ji nevěřím. Turbodiesel je hodně závislý i na vnějších podmínkách, což určitě jako provozovatel těchto aut sám pocitujes, sakra asi těžko . Jsou dny , kdy auto nejede a nechce se mu, ať je to ten výše zmiňovaný Ford, nebo Škodovka , a pak je tak akorát (teplota , vlhkost, vitr...turbo závisí na vlastnostech nasávaného vzduchu) a auto letí jak z praku a na v max jsi "hned".

Příště zkusím toho Supa vyždímat ještě dál, ale už to nehtelo, navíc to auto je v té rychlosti už docela nestabilní.
Avatar - _Karel_
5. 4. 2018 08:40
Re: Nepresne meranie
Beru to tak, že za podpůrných okolností (z kopce, s větrem v zádech, pořádně vy.ranej) to asi může být. Ale moje auto s dvojnásobným výkonem i krouťákem má maximálku 230.
5. 4. 2018 14:08
Re: Nepresne meranie
jiste, tam byly ty podpurne okolnosti (jaky byl vitr netusim), o tom pisu od zacatku, opet pripominam, ze pointou byla zjistena nepresnost tachometru. sam jsem byl prekvapen cislem 215. myslel jsem si, ze tachac lze vic (a tedy ze auto tak rychle nejede). ostatne jak pisu jinde, na rovine to drzelo tu lehci dvoustovku.
Avatar - _Karel_
5. 4. 2018 14:21
Re: Nepresne meranie
Já tě neobviňuju, že kecáš. :-)
Je to prostě dost a sám ses divil. Tak se nediv, že i my se divíme. ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 14:53
Re: Nepresne meranie
Já taky ne = ale velmi slušně řečeno: Je to extremně nepravděpodobný spíš přecházející do nemožný ;-)

I kdyby všechny ty vyjmenovaný věci hrály nadoraz = do plusu = ani to spíš nedá reálnejch 215 km/h

Možná tam měli jinej motor = ne 77 kW ale třeba 103 kW = ten možná by kdyby se sešly všechny ty plusy možná.. :-)

Nová okta loňskej model 85 kW má maximálku 203 km/h, starší verze 110 kW mívala s DSG 213 km/h
5. 4. 2018 17:58
Re: Nepresne meranie
hele, ze se divite, tomu se nedivim, ponevadz ja bych vam to asi taky neveril ;-). ale proste to tak bylo. nedokazu kvalifikovat ten kopec a pripadny vitr v zadech (ktery logicky podstatnou roli hraje). neni to podstatne, podstatne je ten roudil toho tachometru a gps (15km/h).
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 18:23
Re: Nepresne meranie
Rozdíl 15 km v takovýhle rychlosti respektive u samotnýho maxima vozu = to zas tak hrozný neni = to by se možná našly i horší >:-[]
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 11:27
Re: Nepresne meranie
Každej spalovací motor je závislej.. vliv má nadmořská výška i teplota = a sakra těžko to nevědět = donedávna sme v redakci měli C5 2.2 HDI = jak víš ;-)

Dneska nahrazenou RAV4 2.5 hybrid = jak víš :-)

Prostě kuny to přestřelil = i když by se sešel prudkej vítr přesně do zad = to znamená 50-60 km/h a bylo to hodně dlouho z kopce a motor neměl 77 kW ale nějaký maximum navíc a natankovali palivo s hodně vysokym cetanovym číslem a já nevim co = tak prostě spíš ne ;-)
Avatar - Ozzman
5. 4. 2018 13:23
Re: Nepresne meranie
U atmo benzínu ten rozdíl skoro nepoznám, neříkám, že není, ale u turbonafty ano, tak jsem nevěděl, nechtěl sem tě samozřejmě urazit, to není můj styl >:D

Jestli přestřelil nevím, už jsem viděl sám hodně divné věci, ale na 230tacho má problém i ten Superb, nebo jak píše Karel a ten má V6.
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 15:04
Re: Nepresne meranie
No viz konkrétní čísla = spíš přestřelil. Je to prostě jen fyzika = dá se to dokonce spočítat i přesně. Vydolovat z verze 77 kW reálnejch 215 km/h = by nemělo bejt možný

Už je to hodně dávno = ale maximálku 230 km/h měl benzínovej Citroen C5 V6 = před 17ti lety = sakra to to letí. Teda 240 km/h s manuálem 232 s automatem = jedno z prvních aut s kterym sem jezdil. Tehdy mi přišlo jako hodně bomba :-)
5. 4. 2018 14:09
Re: Nepresne meranie
ne, neprestrelil. tak to bylo a mam na to svedka. sedel vedle me a meril to s navigaci a cumeli jsme na to jak puci. ale co si o tom.myslis ty, je mi srdecne u *.
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 14:46
Re: Nepresne meranie
Svědek je víc než fyzika? ;-)

Viz já 14:45
5. 4. 2018 17:47
Re: Nepresne meranie
nic z toho, co jsem napsal, fyzice neodporuje, popsal jsem situaci subjektivne (kopec dolu, vykon auta neznamy) a dal objektivni nalez (230 tacho, 215 gps, coz pokladam +- za real; slabsich 200 na rovince = odhad).
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 18:21
Re: Nepresne meranie
Hele nechci se hádat nebo tak něco = mám taky fajn zážitky z auta a tak vůbec

Těch 77 kW teda trochu odporuje = ne že ne = ale proto to od začátku nepíšu jako úplně absolutní protože sou věci mezi nebem a zemí... hele a tohle sem myslel skoro vážně! ;-)
5. 4. 2018 18:43
Re: Nepresne meranie
ja taky od zacatku pisu, ze ten vykon motoru musel byt vetsi. a je zcela bezne, ze tyhle motory vetsi vykon nez tabulkovy maji. cip tuning bych vyloucil, bylo to z pujcovny, ale je prave tou fyzikou fakt, ze kazdy jeden vyrobeny motor stejneho typu ma trochu jiny vykon. zejmena pak u turbomotoru je vyrazne vyssi vykon od nominalu (ktery je volen konzervativne, tzn. prakticky vsechny vyrobene motory tohoto typu by mely mit minimalne jmenovity vykon) zcela bezny. kolik to realne melo netusim.
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 18:54
Re: Nepresne meranie
S tim vyššim výkonem než 77 kW počítám = ale tohle je fakt fyzika = i těch třeba +15 kW by asi stačit nemělo

Viz co tu padlo = na 215 km/h je potřeba minimálně něco jako motor 103 kW = kterej má v reálu taky něco navíc

Vypadá to že asi nejlepší současnej malej motor je 1.5 BlueHDI aktuálně 96 kW 300 Nm = ten to nedá
5. 4. 2018 19:06
Re: Nepresne meranie
jasne pisu, ze jsme jeli z kopce. kolik v realu da 1,5 hdi 96kW netusime ani jeden a kolik by o dalo ve stejnych podminkach, kde jsem to rozhulakal na 215 uz vubec ne. a je mi to jedno.
Avatar - wakantanka
5. 4. 2018 15:14
Re: Nepresne meranie
Ja ti verim. My sme s kamosom dolu jednym kopcom polozili tachometer na Skode 130 :-) teda ukazoval nieco malo viac ako 180. Skutocnost podla GPS sme v tej dobe ale nemali ako overit. :-)
5. 4. 2018 14:05
Re: Nepresne meranie
no, to jsem take jel se supem II 125kW a nedal na tachometru vic jak 210-220. pak nas dojel rovnez naftovej supII a predjel nas a ujel nam. s tim samym motorem. pochopil jsem, ze twn nas kousek s 220000km je uplne vylagrovany. takze tento silny superb jezdil v rom svem stari na urovni tech slabsich dvoulitru, ktere na rovine drzi tech tachometrovych 220-230 a tedy i tys mohl mit motor v nejakem stavu. kolik promeruje tve konkretni monedeo zase netusim, tezko to porovnavat.

ta oII 1.6 tdi byla take samozrejme petikvalt. jak pisu, nechteli jsme tomu verit, proto jsme vytahli gps. plyne z toho celeho, ze po rovine to auto drzelo realne lehcich 200 a to neni nic neuveritelneho, z kopce jsme z toho proste vymackli 215 a na tachaci to ukazovalo 230 nic vic, nic min.

sam mam passat 140kW, v technicaku na psano max. 237km/h, na rovine ho rozhulakam na tachometrovych 245-250. s gpskou jsem to nekontroloval, z kopce jsem to nezkousel. podvozkove v pohode, uplbe stejne jako ten sup, nevim, co se ti na te rychlosti nezdalo ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 14:45
Re: Nepresne meranie
Že reálnejch 237 km/h je tachometrovejch 250 = je možný

Že 77 kW rozjedeš na reálnejch 215 km/h = spíš ne

To je prostě fyzika = na to co popisuješ potřebuješ = motor se 110 kW?

Včera sem to střelil odhadem = tady máš výpočet pro Oktu 92 kW [odkaz]

Viz zmínky o V6 = každej km navíc je docela boj = vítr fakt +30 km/h neudělá >:-[]

Nebudu argumentovat fyzikou = to evidentně nefunguje = na ostatní si tak * neotvíráš. Vítěz tohohle amatérskýho testu všude chválenej 1.5 HDI má 96 kW 300 Nm = maximálku 204 km/h :-!
Avatar - fOE
5. 4. 2018 07:38
Re: Nepresne meranie
Ze zkusenosti: vic nez kopec (tam si ostatne to gravitacni zrychleni clovek snadno spocte, zna-li procenta toho klesani) pomuze vitr do zad. To najednou auto muze "najit" i 20-30kmph, ktere se mu predtim najit nedarilo. ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 07:51
Re: Nepresne meranie
Ne že by vítr do zad nepomáhal = ale těch 30 km/h mi přijde docela DOST ;-)

Ale kdyby v tý Oktě 77 kW měl motor reálně ne 77 ale 92 kW a kdyby to byl fakt hodně dlouhej táhlej z kopce a kdyby fakt hodně foukalo = těch 230 km/h co bylo na tachometru nemohli jet ani náhodou = a myslim že ani za všech těch plusovejch podmínek dohromady = ani těch 215 :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2018 20:37
Re: Nepresne meranie
77 kW 215 km/h? To neni moc vwěrohodný ;-)

Bez ohledu na značku = na reálnejch 215 km/h potřebuješ variantu řekněme aspoň 110 kW
5. 4. 2018 07:24
Re: Nepresne meranie
Radary co ukazujú rýchlosť sú väčšinou na nič a ukazujú viac. Stačí prejsť okolo s niečim čo ma presný rýchlomer(náklaďák/autobus, tam sa to pravidelne premeriava).
Avatar - Beefcake
6. 4. 2018 00:52
Re: Nepresne meranie
Mam opacnu skusenost. Je to na chlp rovnake s GPS.
Avatar - Ja Prvni 123
4. 4. 2018 20:57
Re: Nepresne meranie
Jo, 15 je hodně... ale abych služebním Superbem (1,4, r.v. 2017) držel 130 km/hod, musím nastavit tempomat na 141...

A to nemluvím o tom, že počítadlo ukáže víc ujetých kilemetrů, než je pravda = sníží udávanou průměrnou spotřebu.
5. 4. 2018 09:11
Re: Nepresne meranie
No, u Octavie 3 Scout TDI (před FL)jsou zimní 16" v tak blbém předepsaném rozměru oproti 17" (přesněji - mají o mnoho menší obvod) že při 150 tacho to jede 135 podle GPS.
Vůbec nechápu že to mohlo projít homologací..
Asi to zákazníci tak chtějí - já si původně říkal že to jede jak z praku, ale GPS ukázala pravdu..
Takže i výsledná spotřeba - dle počítače 5,6 dle dotankování 5,9, ale oněch 100 km bylo ve skutečnosti 92, takže po dopočítání na skutečné kilometry to je 6,4..
Kdo si to neproměří, může hýkat blahem také mu fabrika prodala nadpozemské auto co jede hned za vesnicí 100 a žere jen 5,6...ve čtyřkolce...
5. 4. 2018 11:53
Re: Nepresne meranie
5% nepresnost tachometra sposobi uz len to, ci mas pneumatiky nove (s plnym profilom dakych 10-12mm), alebo ojazdene (na akceptovatelne minimum 1-2mm). Zmeni to totiz realny priemer pneumatiky, co rychlomer v aute samozrejme nezohladnuje.

Dalsich par percent urobit nahustenie na hornu/dolnu hranicu, respektive minimalne/maximalne zatazenie (takisto to zmeni efektivny polomer pneumatiky na ktorom dochadza k odvalovaniu). Celkove to spravi ~10%.

Merat spotrebu podla palubneho pocitaca je rovnako nepresne, ako merat rychlost podla tachometra, alebo vzdialenost podla pocitadla kilometrov. S realitou to nema vobec nic spolocne. Rovnako ako tento test nemeria realnu spotrebu...
Avatar - petr164
7. 4. 2018 16:53
Re: Nepresne meranie
Tacho 53, reál 50; tacho 107, reál 100. To dle rychlostních radarů u mých Alf i u Volva S60 T5. Takže + 7,5 % na tachu. Kdo má menší než typová kola, ten přídá jednou tolik a dostane se snadno na + 15 %. Proto při měření podle tachu vzniká nereálně nadhodnocená "reálná" spotřeba, protože ve skutečnosti se ujede více než ukazuje tacho.
Avatar - Bertold
4. 4. 2018 09:50
Re: Nepresne meranie
Napríklad palubný počítač vo Fabii III ukazuje presne (dlhodobá spotreba). Meranie spotreby na základe jedného dotankovania, hoc aj tou istou pištoľou, naopak vykazuje citeľné odchýlky oboma smermi. Viď hodnoty BC- [odkaz] Podrobnejšie čoskoro v blogu.
4. 4. 2018 10:09
Re: Nepresne meranie
Najvyššiu odchýlku čo som nameral bola na asi 17%. Na 500km dlhej trase sa polliter na pištoli stratí. Ale 6-7 litrov ťažko. Na svojom aute, tankujem plná-plná odchýlka na stojane(iné vycvaknutie pištole) sotva spraví liter a to sú 2-3%. Aj presnejšie merajúce autá majú na náročnejšej trase odchýlku okolo 5%.
4. 4. 2018 10:05
Re: Nepresne meranie
Ale houby, tohle má daleko větší vypovídací hodnotu než je běžná proklamace spotřeba během testu 6,5l, stejný podmínky nebudou nikdy, ale pro orientaci je to užitečné, Jedině u plugin hybridů bude problém závisející na energii v baterkách při startu (ta není zohledněna a na 50km trase ze spotřeby benzínu dokáže udělat naprostý nesmysl).
A ještě by měli uvádět déšť/sněžení to zvyšuje spotřebu až o litr.
4. 4. 2018 10:18
Re: Nepresne meranie
Takže ak auto ukazuje na palubáku presne alebo -17% tak je to to isté.
4. 4. 2018 10:22
Re: Nepresne meranie
Kdybys jezdil moderníma auta věděl bys, že palubák u seriozních automobilek proměřuje max. o 2 deci. A Hyundai v tabulce není. ;-)
Avatar - fOE
4. 4. 2018 10:43
Re: Nepresne meranie
VW, Nissan, Honda, Ford, BMW, MB... to jen z posledni doby, to nejsou seriozni automobilky?
5. 4. 2018 07:26
Re: Nepresne meranie
Bol to Opel, rok výroby 2016 a v predaji je stále. Mal som k dispozícii dva kusy ma oboch podobná odchýlka, ale môžeš si ďalej žiť svoju ilúziu.
4. 4. 2018 10:36
Re: Nepresne meranie
RE : ... A auto čo by na palubáku ukázalo viac dnes už nestretnete. ...
Vynimka sa vzdy najde ;-) Mal som moznost dlhodobo jazdit jeden zabehnuty Renault Grand Scenic, turbo benzin 1.4 96 kW. Primerna spotrebna podla PP bola vyssia cca o 0.3-0.4 l/100 oproti spotrebe podla tankovania.
Avatar - Hittman
4. 4. 2018 08:14
Nafta
nejúspěšnější a nejméně CO2, jsem zvědav, jak si poradí se stoupající i prodeji benzínu v suv a podobně krabicovich autech...
Rozbalit vlákno
10
4. 4. 2018 08:23
Re: Nafta
Najúspornejší áno, ale nie najmenej CO2. Z nafty je na liter o 15% viac CO2, takže najúspornejšia nafta je na tom s CO2 horšie ako 1,5TSI.
Avatar - Hittman
4. 4. 2018 08:50
Re: Nafta
Špatně počítáš, nižší spotřeba, méně CO2
Avatar - Bertold
4. 4. 2018 09:05
Re: Nafta
Pri spotrebe 10 l/100km benzínu motor vyprodukuje 234 g/km CO2.
Pri spotrebe 10 l/100km nafty motor vyprodukuje 268 g/km CO2.

Online kalkulačka je napríklad tu-
[odkaz]
4. 4. 2018 10:19
Re: Nafta
A kolko NOx vypusti diesel a kolko benzin? Myslim ze tento udaj je dolezitejsi ako CO2
Avatar - Hittman
4. 4. 2018 14:21
Re: Nafta
Proto má nafta nižší CO2, jelikož má nižší spotřebu ;-)
4. 4. 2018 16:41
Re: Nafta
Pri menších autách sa rozdiel uz dost zminimalizoval, takze CO2 je podobné len ten ostatny kentus z nafty je ďaleko väcší. K tomu si pripočítaj citeľne horšiu zvukovú kulisu v interiéry ;) . svet nie je len čiernobiely
5. 4. 2018 07:28
Re: Nafta
Prepočítaj si tabuľku na CO2 a najlepšia nafta bude až v druhej päťke.
Avatar - Jaros71
4. 4. 2018 10:26
Re: Nafta
Nafta vede zcela jasně , a benzín je lepší s vyšším objemem..
Propadák jsou elektro hybridy a tříválcové benzínové pidi motůrky .. :no:
Koho to v reálu překvapuje? :-)
4. 4. 2018 11:56
Re: Nafta
nemám skúsenosť s hybridmi, ale asi nie sú stavané na takéto testy. Je to akoby si zobral traktor na diaľnicu a prskal, že nestíha. Ak si niekto kúpi hybrid okolo mesta, môže byť úsporný aj príjemný aj eko. Ak ho plánuješ na bežný mix ako každe iné auto, je po eko.
Avatar - Aoyagi
4. 4. 2018 13:18
Re: Nafta
Nijak, sazomety mají trochu horší emise, než nějaké momentálně neškodné CO2. Ale už aby se do DI benzínů dávaly GPF!
Avatar - KANKUNEN
4. 4. 2018 08:16
Co k tomu dodat,
tvůrce a ty co schválili měřící cyklus hnát k zodpovědnosti. Nutí automobilky ladit auta na měřící cyklus a ne na reálnou jízdu. A ten Lexus si snad sám sobě dělá elektromotorem zátěž, aby se jeho spalovák neflákal.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Magister
4. 4. 2018 08:59
Re: Co k tomu dodat,
Vůbec ty hybridy nejvíce lžou.
Avatar - fOE
4. 4. 2018 09:05
Re: Co k tomu dodat,
"Lze" norma, "lze" norma. Napsal jsem to 2x abych podtrhnul pointu, protoze to neustale navazeni se do hybridu za to co vyleze z normovaneho testu spotreby, za to vazne nemuze vyrobce.
4. 4. 2018 09:10