Škoda 706 RT se svou typickou kabinou usazenou nad motorem a přední nápravou vznikla před více než šedesáti lety a její sériová výroba se naplno rozběhla v roce 1958.
Ta nostalgie :-) jezdil jsem jak s RT tak MTS 706 kterému jsme slengově a důvěrně říkali Mates :yes: . Pak LIAZ 100,pak 250,pak Tatra 815,pak Renault Premium a doteď MAN ;-)
A proč by se ta mrtvola měla oživovat? Tatra a Avia si i tak těžko hledají adekvátní místo na trhu a mohou růst jen velmi omezeně.
Nebo mi něco snad uniklo?
Já spíš hlasuji pro oživení značky PRAGA!
LIAZ byl nešťastně pojmenovaným nástupcem firmy, která vyráběla nákladní vozy pod značkou Škoda. Náklaďáky Škoda ano, LIAZ je socialisticky narozený rusismus.
No, ale ruku na srdce: ať už Praga nebo LIAZ, kdo to ve skutečnosti očekává? Zákazníci to nejsou. Jen ať firma otce a syna Strnadových věnuje maximum talentu a zdrojů Tatře; měli by smazat i Avii, TATRA jméno by slušelo i silničním truckům z Přelouče. Co se ušetří na označkování a administraci, se může vložit do lidí a technologie.
Ono by sa to do portfólia hodilo, aj za socíku to značky mali pekne podelené, Avia valníky, sklápače aj podvozky na cesty, s malou tonážou, Liaz bral vyššie kategórie na cesty a pre poľnohospodárov, Tatra terénne autá hlavne na stavby a na špeciálne účely. Do štvorky chýba už len Praga s ľahkými terénnymi vozmi. Dokonalé pokrytie trhu.
akurát, že za socíku nemali na tom trhu v podstate žiadnu konkurenciu. Otázka je či by si všetky značky našli dostatok zákazníkov aj po reštarte. Tatra funguje, Avia - niečo predajú, uvidíme koľko a ako dlho vydržia. A zvyšok? PRAGY sa ako konkurencia UNIMOGom nechytili a na cestách by ten LIAZ musel byť niečo ako Tesla Semi, teda skúsiť v segmente, kde zatiaľ veľkí hráči toho veľa nemajú.
Laiz by se měl soustředit v podstatě jen na větší nákladáky na silnici v konfiguraci 4x2 a 6x2 a pak na tahače. Cokoliv menšího nebo naopak teréního či 4x4 a 6x4 a 6x6 bude jen konkurovat Avii a Tatře.
Motory by hádám používaly od stejného dodavatele jak u Tatry, to samé asi převodovky. Nápravy se dnes daj koupit, takže jde jen o rám a kabinu. Tam by šla po faceliftu furt použít ta budka SKL (LIAZ)
Stare nakladni auto a CSAD... to me pripomina... kdyz jsem by malej, tak nektere nakladaky (ale i autobusy) te doby mely na predku pod sklem nad chladicem takovou vyraznou zlutou tecku... nevite nahodou co to znamenalo?
Můj táta se sklouznul (v době velmi blízké Vámi uváděné) v zatáčce na náspu a skutálel ze svahu i svou přítelkyni, což už mě tenkrát měla tak nějak nenápadně v bříšku. Od té doby jsem se přirozeně zařadil mezi "zalehávače". Žádný významnější konflikt jsem za řídítky ještě nezažil, někdo nade mnou drží svou ochrannou ruku. Od doby prenatální až doposud. Snad to vydrží ještě dlouho a dlouho! Trucky respektuji jako krásné, mohutné stroje s duší tuláků. Nic proti nim nemám a oni mě také nechávají na pokoji.
Tož tos měl kliku, že si táta vybral na to sklouznutí správné místo. Jinak bys tu s nama nebyl. Já měl "neškodných" pádů na motorce spoustu. Ale ty byly jen na odření nešikovného masa a kože....kosti se nelámaly.... >:D
dnes by to bola krasna retro stylovka ... :*) .. opat sa len potvrdzuje ze to najlepsie tu uz davno bolo... ved dnes krajsi a terennejsi "nakladak" nenajdes ... specialny unimog teraz neratajme
Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...
... a jak rychle se zapomíná na to špatné.
Byl to kostitřas speciálně nenaložené. Na stavbě to nic nevyjelo, když bylo bláto a to bylo skoro pořád. Na rozdíl od vejtřasky a Tatry. na silnici to vibrovalo jako solidní elektrický vibrátor.
Projel jsem se na stavbách jen jako spolujezdec a stačilo. Řidiči na to nadávali a modlili se aby dostali druhej den V3S nebo Tatru.
A najednou je to nejlepší náklaďák na světě, a komáři byli hrozně hodný a Andy Bureš je lidumil :-)
Musíš číst, už tady bylo psáno, že to je vůz MTSP 24. P znamená 4x4. Taky jsem s nim jezdil, dnes je to nostalgie, ale bylo to utrpení, byl to skokan a kostitřas i když jsem potom měl i vzduchovou sedačku. Pak jsem vyfasoval T148 a po ní T 815 tahač 6x6. To bylo asi tak nejlepší.
Co je to za blbost - populární... Jel v tom autor někdy? To, že jich jezdilo mraky ( i Tater), nebylo tím, že by byly tak kvalitní, ale samozřejmě neschopností socialistickýho průmyslu vyrobit něco lepšího. Já v tom najel dost km a bylo to peklo - neskutečnej rachot, plechy v kabině drnčely, v létě šílený vedro, slabej motor i brzdy, atd.
Taky jsem s Matesem něco za ty roky u Agropodniku nacukal. Na tu omlácenou hlavu o rám dveří, rozbitý záda, omrzlé nohy a zapařený koule v zimě se zapomenout nedá. Na druhou stranu, kam se na něj v poli hrabe Tatra. Tenkrát T 148.Ten prolezl všechno.