Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 706 RT: Populární trambus se začal vyrábět před 60 lety

Škoda 706 RT se svou typickou kabinou usazenou nad motorem a přední nápravou vznikla před více než šedesáti lety a její sériová výroba se naplno rozběhla v roce 1958.
Zpět na článek
8. 4. 2018 09:20
8. 4. 2018 10:11
8. 4. 2018 12:33
8. 4. 2018 15:49
8. 4. 2018 17:27
8. 4. 2018 18:13
8. 4. 2018 13:40
8. 4. 2018 13:45
8. 4. 2018 21:12
23. 5. 2019 19:58
8. 4. 2018 09:20
Re: MTS
Ta nostalgie :-) jezdil jsem jak s RT tak MTS 706 kterému jsme slengově a důvěrně říkali Mates :yes: . Pak LIAZ 100,pak 250,pak Tatra 815,pak Renault Premium a doteď MAN ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bubáq
8. 4. 2018 10:11
Re: MTS
Jo, Mates... A 706R byla Barča. Nostalgie....
Avatar - Barrichello
8. 4. 2018 11:52
Re: LIAZ Trucks
tento název maj registrovaný a firmu založenou od lonského prosince majitelé Tatry a Avie. Tak uvidíme jestli Liaz ožije
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Bubáq
8. 4. 2018 16:34
Re: LIAZ Trucks
A proč by se ta mrtvola měla oživovat? Tatra a Avia si i tak těžko hledají adekvátní místo na trhu a mohou růst jen velmi omezeně.
Nebo mi něco snad uniklo?
Avatar - Barrichello
8. 4. 2018 23:16
Re: LIAZ Trucks
jo uniklo [odkaz]

Tatra pokud vím s odbytem problém nemá a prodejní čísla neustále stoupaj, od března se začly prodávat už i Avie
Avatar - Bubáq
9. 4. 2018 07:42
Re: LIAZ Trucks
Já spíš hlasuji pro oživení značky PRAGA!
LIAZ byl nešťastně pojmenovaným nástupcem firmy, která vyráběla nákladní vozy pod značkou Škoda. Náklaďáky Škoda ano, LIAZ je socialisticky narozený rusismus.
No, ale ruku na srdce: ať už Praga nebo LIAZ, kdo to ve skutečnosti očekává? Zákazníci to nejsou. Jen ať firma otce a syna Strnadových věnuje maximum talentu a zdrojů Tatře; měli by smazat i Avii, TATRA jméno by slušelo i silničním truckům z Přelouče. Co se ušetří na označkování a administraci, se může vložit do lidí a technologie.
9. 4. 2018 00:46
Re: LIAZ Trucks
Ono by sa to do portfólia hodilo, aj za socíku to značky mali pekne podelené, Avia valníky, sklápače aj podvozky na cesty, s malou tonážou, Liaz bral vyššie kategórie na cesty a pre poľnohospodárov, Tatra terénne autá hlavne na stavby a na špeciálne účely. Do štvorky chýba už len Praga s ľahkými terénnymi vozmi. Dokonalé pokrytie trhu.
Avatar - wakantanka
9. 4. 2018 12:36
Re: LIAZ Trucks
akurát, že za socíku nemali na tom trhu v podstate žiadnu konkurenciu. Otázka je či by si všetky značky našli dostatok zákazníkov aj po reštarte. Tatra funguje, Avia - niečo predajú, uvidíme koľko a ako dlho vydržia. A zvyšok? PRAGY sa ako konkurencia UNIMOGom nechytili a na cestách by ten LIAZ musel byť niečo ako Tesla Semi, teda skúsiť v segmente, kde zatiaľ veľkí hráči toho veľa nemajú.
Avatar - Barrichello
9. 4. 2018 14:15
Re: LIAZ Trucks
Laiz by se měl soustředit v podstatě jen na větší nákladáky na silnici v konfiguraci 4x2 a 6x2 a pak na tahače. Cokoliv menšího nebo naopak teréního či 4x4 a 6x4 a 6x6 bude jen konkurovat Avii a Tatře.
Motory by hádám používaly od stejného dodavatele jak u Tatry, to samé asi převodovky. Nápravy se dnes daj koupit, takže jde jen o rám a kabinu. Tam by šla po faceliftu furt použít ta budka SKL (LIAZ)
8. 4. 2018 12:33
Re: Mates
Tohle auto je LIAZ MTSP 24 4x4 Dost kilometrů jsemnajezdil s takovým i s 4x2 a 150.261 (nová kabina) většinou v soupravě s vlekem u ČSAD Kladno
Rozbalit vlákno
3
8. 4. 2018 15:49
Re: Mates
Stare nakladni auto a CSAD... to me pripomina... kdyz jsem by malej, tak nektere nakladaky (ale i autobusy) te doby mely na predku pod sklem nad chladicem takovou vyraznou zlutou tecku... nevite nahodou co to znamenalo?
Avatar - JiVi
8. 4. 2018 17:27
Re: Mates
znamka, ze auto patrilo k východočeskému CSAD - dispeceri lehce poznali prijizdejici vozidlo, protože napisy majitele byly az na dverich
8. 4. 2018 18:13
Re: Mates
Blbost, značilo to příslušnost k ČSAD obecně.
Avatar - praděda7
8. 4. 2018 13:25
Re: Tak s jednou s takovou 706kou
jsem se na motorce "setkal" v roce 1962. "Setkání" jsem přežil, ale jen "tak tak". Od té doby jsem měl před 706kami velký respekt.... :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bubáq
8. 4. 2018 16:37
Re: Tak s jednou s takovou 706kou
Sakra dědku, to bych do Vás nikdy neřekl! A Tatra nic? Žádné setkání? A měl jste takovou tu přílbu z překližky?
Avatar - praděda7
8. 4. 2018 19:54
Re: Tak s jednou s takovou 706kou
Helmy tenkrát ještě nebyly. Povinně byly jen brýle......... ;-) Jo, a místo brýlí ještě byl takový kulatý nefuk na ksicht..... :-)
Avatar - Bubáq
9. 4. 2018 07:49
Re: Tak s jednou s takovou 706kou
Můj táta se sklouznul (v době velmi blízké Vámi uváděné) v zatáčce na náspu a skutálel ze svahu i svou přítelkyni, což už mě tenkrát měla tak nějak nenápadně v bříšku. Od té doby jsem se přirozeně zařadil mezi "zalehávače". Žádný významnější konflikt jsem za řídítky ještě nezažil, někdo nade mnou drží svou ochrannou ruku. Od doby prenatální až doposud. Snad to vydrží ještě dlouho a dlouho! Trucky respektuji jako krásné, mohutné stroje s duší tuláků. Nic proti nim nemám a oni mě také nechávají na pokoji.
Avatar - praděda7
9. 4. 2018 10:39
Re: Tak s jednou s takovou 706kou
Tož tos měl kliku, že si táta vybral na to sklouznutí správné místo. Jinak bys tu s nama nebyl. Já měl "neškodných" pádů na motorce spoustu. Ale ty byly jen na odření nešikovného masa a kože....kosti se nelámaly.... >:D
Avatar - Bubáq
9. 4. 2018 12:50
Re: Tak s jednou s takovou 706kou
:yes:
Inu, kvalitní výchova a správné instinkty se poznají!
Avatar - JirkaV8
8. 4. 2018 13:40
Re: mates
Jo Mates se mi vždy líbil :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
8. 4. 2018 13:45
Re: mates
dnes by to bola krasna retro stylovka ... :*) .. opat sa len potvrdzuje ze to najlepsie tu uz davno bolo... ved dnes krajsi a terennejsi "nakladak" nenajdes ... specialny unimog teraz neratajme
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2018 15:53
Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...
... a jak rychle se zapomíná na to špatné.
Byl to kostitřas speciálně nenaložené. Na stavbě to nic nevyjelo, když bylo bláto a to bylo skoro pořád. Na rozdíl od vejtřasky a Tatry. na silnici to vibrovalo jako solidní elektrický vibrátor.
Projel jsem se na stavbách jen jako spolujezdec a stačilo. Řidiči na to nadávali a modlili se aby dostali druhej den V3S nebo Tatru.
A najednou je to nejlepší náklaďák na světě, a komáři byli hrozně hodný a Andy Bureš je lidumil :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bubáq
8. 4. 2018 16:39
Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...
Ti modlící taky mohli vyfasovat IFu, Romana nebo Czepela. Ve srovnání s nimi byl Mates spolehlivým tahounem na mnoho (?) kilometrů.
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2018 20:04
Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...
ano spolehlivě to nenajelo mnoho kilometrů - ale je tu mnoho nostalgiků >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
8. 4. 2018 23:18
Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...
110 už byla i 4x4. LIAZy byly obecně na silnice, ne na stavby a do terénu. Že se to používalo kde se nemělo byla věc jiná
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2018 09:47
Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...
Ono se to muselo, ne chtělo. Ale i na silnici se to chovalo slušně jen naložené.
Avatar - Barrichello
9. 4. 2018 14:16
Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...
Nemuselo, když by se umělo si vydupat Tatry a Pragy. Jenže to chtělo nebejt línej nebo mít konexe.
Avatar - Ada je zase tady
8. 4. 2018 17:41
Re: Jenže
jenže ten vůz na titulním obrázku není ten, který se začal vyrábět před 60.lety. ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pašík
8. 4. 2018 21:12
Re: Jenže
Musíš číst, už tady bylo psáno, že to je vůz MTSP 24. P znamená 4x4. Taky jsem s nim jezdil, dnes je to nostalgie, ale bylo to utrpení, byl to skokan a kostitřas i když jsem potom měl i vzduchovou sedačku. Pak jsem vyfasoval T148 a po ní T 815 tahač 6x6. To bylo asi tak nejlepší.
Avatar - Ambrose
8. 4. 2018 19:37
Re: Populární trambus...
Co je to za blbost - populární... Jel v tom autor někdy? To, že jich jezdilo mraky ( i Tater), nebylo tím, že by byly tak kvalitní, ale samozřejmě neschopností socialistickýho průmyslu vyrobit něco lepšího. Já v tom najel dost km a bylo to peklo - neskutečnej rachot, plechy v kabině drnčely, v létě šílený vedro, slabej motor i brzdy, atd.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2018 20:06
Re: Populární trambus...
autor v tom nejel a místní nostalgici vzpomínají na svá mladá léta která se už nevrátí .... Byl to šunt, na slabej motor jsem zapomněl
23. 5. 2019 19:58
Mates
Taky jsem s Matesem něco za ty roky u Agropodniku nacukal. Na tu omlácenou hlavu o rám dveří, rozbitý záda, omrzlé nohy a zapařený koule v zimě se zapomenout nedá. Na druhou stranu, kam se na něj v poli hrabe Tatra. Tenkrát T 148.Ten prolezl všechno.
Rozbalit vlákno
0