Profi
WinDiesel
autor v tom nejel a místní nostalgici vzpomínají na svá mladá léta která se už nevrátí .... Byl to šunt, na slabej motor jsem zapomněl
Ambrose
Co je to za blbost - populární... Jel v tom autor někdy? To, že jich jezdilo mraky ( i Tater), nebylo tím, že by byly tak kvalitní, ale samozřejmě neschopností socialistickýho průmyslu vyrobit něco lepšího. Já v tom najel dost km a bylo to peklo - neskutečnej rachot, plechy v kabině drnčely, v létě šílený vedro, slabej motor i brzdy, atd.
traveldrive
Ono by sa to do portfólia hodilo, aj za socíku to značky mali pekne podelené, Avia valníky, sklápače aj podvozky na cesty, s malou tonážou, Liaz bral vyššie kategórie na cesty a pre poľnohospodárov, Tatra terénne autá hlavne na stavby a na špeciálne účely. Do štvorky chýba už len Praga s ľahkými terénnymi vozmi. Dokonalé pokrytie trhu.
pašík
Musíš číst, už tady bylo psáno, že to je vůz MTSP 24. P znamená 4x4. Taky jsem s nim jezdil, dnes je to nostalgie, ale bylo to utrpení, byl to skokan a kostitřas i když jsem potom měl i vzduchovou sedačku. Pak jsem vyfasoval T148 a po ní T 815 tahač 6x6. To bylo asi tak nejlepší.
praděda7
jsem se na motorce "setkal" v roce 1962. "Setkání" jsem přežil, ale jen "tak tak". Od té doby jsem měl před 706kami velký respekt.... :-!
Bubáq
A proč by se ta mrtvola měla oživovat? Tatra a Avia si i tak těžko hledají adekvátní místo na trhu a mohou růst jen velmi omezeně.
Nebo mi něco snad uniklo?
Nebo mi něco snad uniklo?
wakantanka
akurát, že za socíku nemali na tom trhu v podstate žiadnu konkurenciu. Otázka je či by si všetky značky našli dostatok zákazníkov aj po reštarte. Tatra funguje, Avia - niečo predajú, uvidíme koľko a ako dlho vydržia. A zvyšok? PRAGY sa ako konkurencia UNIMOGom nechytili a na cestách by ten LIAZ musel byť niečo ako Tesla Semi, teda skúsiť v segmente, kde zatiaľ veľkí hráči toho veľa nemajú.
praděda7
Tož tos měl kliku, že si táta vybral na to sklouznutí správné místo. Jinak bys tu s nama nebyl. Já měl "neškodných" pádů na motorce spoustu. Ale ty byly jen na odření nešikovného masa a kože....kosti se nelámaly.... >😁
Bubáq
Já spíš hlasuji pro oživení značky PRAGA!
LIAZ byl nešťastně pojmenovaným nástupcem firmy, která vyráběla nákladní vozy pod značkou Škoda. Náklaďáky Škoda ano, LIAZ je socialisticky narozený rusismus.
No, ale ruku na srdce: ať už Praga nebo LIAZ, kdo to ve skutečnosti očekává? Zákazníci to nejsou. Jen ať firma otce a syna Strnadových věnuje maximum talentu a zdrojů Tatře; měli by smazat i Avii, TATRA jméno by slušelo i silničním truckům z Přelouče. Co se ušetří na označkování a administraci, se může vložit do lidí a technologie.
LIAZ byl nešťastně pojmenovaným nástupcem firmy, která vyráběla nákladní vozy pod značkou Škoda. Náklaďáky Škoda ano, LIAZ je socialisticky narozený rusismus.
No, ale ruku na srdce: ať už Praga nebo LIAZ, kdo to ve skutečnosti očekává? Zákazníci to nejsou. Jen ať firma otce a syna Strnadových věnuje maximum talentu a zdrojů Tatře; měli by smazat i Avii, TATRA jméno by slušelo i silničním truckům z Přelouče. Co se ušetří na označkování a administraci, se může vložit do lidí a technologie.
Anonym
110 už byla i 4x4. LIAZy byly obecně na silnice, ne na stavby a do terénu. Že se to používalo kde se nemělo byla věc jiná
Ada je zase tady
jenže ten vůz na titulním obrázku není ten, který se začal vyrábět před 60.lety. ;-\
Anonym
tento název maj registrovaný a firmu založenou od lonského prosince majitelé Tatry a Avie. Tak uvidíme jestli Liaz ožije
Dejpac
Taky jsem s Matesem něco za ty roky u Agropodniku nacukal. Na tu omlácenou hlavu o rám dveří, rozbitý záda, omrzlé nohy a zapařený koule v zimě se zapomenout nedá. Na druhou stranu, kam se na něj v poli hrabe Tatra. Tenkrát T 148.Ten prolezl všechno.
Anonym
Nemuselo, když by se umělo si vydupat Tatry a Pragy. Jenže to chtělo nebejt línej nebo mít konexe.
Anonym
Laiz by se měl soustředit v podstatě jen na větší nákladáky na silnici v konfiguraci 4x2 a 6x2 a pak na tahače. Cokoliv menšího nebo naopak teréního či 4x4 a 6x4 a 6x6 bude jen konkurovat Avii a Tatře.
Motory by hádám používaly od stejného dodavatele jak u Tatry, to samé asi převodovky. Nápravy se dnes daj koupit, takže jde jen o rám a kabinu. Tam by šla po faceliftu furt použít ta budka SKL (LIAZ)
Motory by hádám používaly od stejného dodavatele jak u Tatry, to samé asi převodovky. Nápravy se dnes daj koupit, takže jde jen o rám a kabinu. Tam by šla po faceliftu furt použít ta budka SKL (LIAZ)
WinDiesel
Ono se to muselo, ne chtělo. Ale i na silnici se to chovalo slušně jen naložené.
Bubáq
Můj táta se sklouznul (v době velmi blízké Vámi uváděné) v zatáčce na náspu a skutálel ze svahu i svou přítelkyni, což už mě tenkrát měla tak nějak nenápadně v bříšku. Od té doby jsem se přirozeně zařadil mezi "zalehávače". Žádný významnější konflikt jsem za řídítky ještě nezažil, někdo nade mnou drží svou ochrannou ruku. Od doby prenatální až doposud. Snad to vydrží ještě dlouho a dlouho! Trucky respektuji jako krásné, mohutné stroje s duší tuláků. Nic proti nim nemám a oni mě také nechávají na pokoji.
Anonym
jo uniklo [odkaz]
Tatra pokud vím s odbytem problém nemá a prodejní čísla neustále stoupaj, od března se začly prodávat už i Avie
Tatra pokud vím s odbytem problém nemá a prodejní čísla neustále stoupaj, od března se začly prodávat už i Avie
WinDiesel
ano spolehlivě to nenajelo mnoho kilometrů - ale je tu mnoho nostalgiků >😁 >😁 >😁
praděda7
Helmy tenkrát ještě nebyly. Povinně byly jen brýle......... 😉 Jo, a místo brýlí ještě byl takový kulatý nefuk na ksicht..... 😄
Bubáq
Ti modlící taky mohli vyfasovat IFu, Romana nebo Czepela. Ve srovnání s nimi byl Mates spolehlivým tahounem na mnoho (?) kilometrů.
Bubáq
Sakra dědku, to bych do Vás nikdy neřekl! A Tatra nic? Žádné setkání? A měl jste takovou tu přílbu z překližky?
henry.prta
Stare nakladni auto a CSAD... to me pripomina... kdyz jsem by malej, tak nektere nakladaky (ale i autobusy) te doby mely na predku pod sklem nad chladicem takovou vyraznou zlutou tecku... nevite nahodou co to znamenalo?
karel59
Tohle auto je LIAZ MTSP 24 4x4 Dost kilometrů jsemnajezdil s takovým i s 4x2 a 150.261 (nová kabina) většinou v soupravě s vlekem u ČSAD Kladno
Pepitos
Ta nostalgie 😄 jezdil jsem jak s RT tak MTS 706 kterému jsme slengově a důvěrně říkali Mates :yes: . Pak LIAZ 100,pak 250,pak Tatra 815,pak Renault Premium a doteď MAN 😉
JiVi
znamka, ze auto patrilo k východočeskému CSAD - dispeceri lehce poznali prijizdejici vozidlo, protože napisy majitele byly az na dverich
3_diamanty
dnes by to bola krasna retro stylovka ... :😉 .. opat sa len potvrdzuje ze to najlepsie tu uz davno bolo... ved dnes krajsi a terennejsi "nakladak" nenajdes ... specialny unimog teraz neratajme
Byl to kostitřas speciálně nenaložené. Na stavbě to nic nevyjelo, když bylo bláto a to bylo skoro pořád. Na rozdíl od vejtřasky a Tatry. na silnici to vibrovalo jako solidní elektrický vibrátor.
Projel jsem se na stavbách jen jako spolujezdec a stačilo. Řidiči na to nadávali a modlili se aby dostali druhej den V3S nebo Tatru.
A najednou je to nejlepší náklaďák na světě, a komáři byli hrozně hodný a Andy Bureš je lidumil 😄