Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VW Passat B3/Typ 35i (1988-1993): Slaví třicítku! Jak to, že se obešel bez mřížky chladiče?

45 komentářů

Avatar - Googlit
Googlit
"Milovníky nafty potěšily o měsíc později turbodiesely 1588 cm3 s 59 kW (80 k)" nejlepší oslovení pro dunihlavy jaké jsem kdy slyšel "milovník nafty" úplně si představuji Adka jak se večer miluje s kanystrem nafty.
Avatar - O5kar
O5kar
V provedení kombi byl tento Passat velice úhledným autem. Vzpomínám na léto r. 1988, kdy s ním přijela návštěva z Německa k sousedům. Takže jsem si ho mohl dobře prohlédnout. Líbil se mi a myslím si, že je pohledný dodnes.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Myslíš? V té době jezdily elegantní vozy jako XM, CX, Sierra, Vectra, překrásný Peugeot 405, extravagance v Saabu 900, nastupoval třeba Renault 19... Vůči nim je naopak Passat tou krabicí.
kyklop
Decentne dráždi jazykom výfuk svojho Outlandera >😒] >😒]
Avatar - donPedro
donPedro
Tož svého času jsem byl též hrdým majitelem 😄 Byl to sedan r.v.87 1.8 benzín, barvy šedomodré. Automobil, kterýžto řízením sil osudu zakotvil v mé garáži, si od výrobce zakoupila firma Kamei, kterážto na něm na různých výstavách prezetovala své úpravy a doplňky (ext. i int.). A pak se přes několikero rukou ocitl u mne. Zažil jsem s ním spostu úžasných kilometrů, než jsem ho dal pryč. Což mne ovšem dneska mrzí, páto to fčíl mohl bejt parádní youngtimer. Tož tak.
Avatar - Dinar
Dinar
jedno z nejlepších rodinných aut své doby, tchán měl v první pol. devadesátek přesně takové GT, jako je na obrázku, jen v kovově modré metalíze. Motor 1,6 td 59 kW byl v té době zjevení, prostor a standard interieru také. Pamatuju, jak jsme jezdívali čtyři dospělí na hory, kufr plný, na střeše rakev a passat si to mazal stošedesát bez zadýchání, na zadních polohovatelných!! sedadlech jsem pohodlně natáhl i svých 192 cm. Měl jsem to auto rád, byla to taková esence praktičnosti zabalená do úhledné střízlivé elegance. 😄 :yes:
Avatar - Emel
Emel
To se vcelku shodneme.

B7 byla za mně trošku nezáživná, něco jako ta B4... B8 je za mě mnohem zajímavější (a přitom pořád dostatečně konzervativní).
webpaja
XM přišlo o rok později a byl za jinou cenu. CX byl starý drak, Vectra přišla později a byla až na top verze ještě mnohem unylejší. P405 byla klasická elegance od Pininfariny, ale že by o galaxii jinde taky ne. Saab 900 byl parádní ale opět cenově jiná liga, nenabízel šestihrnek, ani 4x4. R19 taky pěkné auto, ale o ligu níž a nijak větší parádník.
Avatar - white label
white label
Co se samotné velikosti (znaku VW) týče, tak to není nic mimořádného ani vzhledem k současné produkci VW (dnes menší nejsou) a po tomhle Passatu se velikost loga VW ještě nějakou dobu zvětšovala.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak B4 byl jen "facelift", i když v tomhle případě spíš ublížil, než uškodil. B5.5 ublížil přídi a zase vylepšil dost nudnou záď.
Akorát pak to obrátili, B6 byla divná, B7 to dost napravila.
Avatar - Stejsn
Stejsn
folc, co se mi fakt líbil. Sedan taky, ale především kombík.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jak píšeš, i sedan byl na tu dobu svým designem skoro revoluční. vysoká záď a prudký sklon přední kapoty. V to době doznívaly žigulikovské krabicoidní tvary.
Avatar - Emel
Emel
I v zajímavých barvách... pamatuju si takovou zelenkavou metalízu.

Ani sedan nebyl nejhorší
[odkaz]

B4 pak bylo zklamání, napravené B5, zkažené B5.5 - je to takové nahoru dolů 😄
xavergmc
Ahoj, může mi někdo potvrdit, že exclusiv byl výhradně VR6? Jednoho mám, exclusiv variant, černá kůže, vyhřívané sedačky, ale je v něm 1.9 TDI 1Z. Vím že proběhla přestavba, ale myslel jsem že z AAZ na 1Z, ovšem je pravda, že podezřívám budíky z toho, že jsou benzínový... Auto je jinak v plný palbě a má 5x100 R15 origo VR6 bbska.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Kamarád se kdysi kvůli snížení B3 zbavil "lízátka" spodního nárazníku...a hrozně se divil,že se mu přehřívá motor 😄 Lízátko usměrňovalo proud vzduchu k chladiči >😁
starý_kluk
Ano - spolehlivost a vytrvalost v provozu byl ohromná. Na to jsem zapomněl.
Avatar - Jopino
Jopino
Tohle auto jsem měl možnost vlastnit taky a rád vzpomínám. Jak už tu padlo - prostor nad míru velkolepý, spolehlivost taky "ještě" byla výborná. Měl jsem 1.8, 66 kW verzi, 5MT, MY 1990, sedan, tenkrát téměř sedmiletá ojetina. Za cca 5 let provozu u mě, jsem řešil, krom drobností, jen běžný servis.
Slabší místo byl spoj zadního čela s blatníkem. V něm se po čase vždy objevila drobná koroze (krut karoserie). Zvlástní, že krom tohoto místa, auto "nekvetlo". Centrálni zamykání (pneumatické) jsem po čase vyměnil za elektro-mechanické (spolehlivější).
Po čase se mi za dobré peníze do rukou dostal repasovaný motor z Golfa II 1.8 16V (KR) 102 kW, který jsem měl v plánu do "pašika" namontovat, ale zástavba byla složitější, než se zprvu zdálo. Passat šel i s ním pak do světa.
Rád vzpomínám. Chvíli jsem uvažoval nad B4 s "VR6", ale k tomu už nakonec nedošlo.
starý_kluk
Ano. Jen bych byl rád kdyby vedle stylisty pro nás našel hlavního návrháře celého konceptu vozu (hlavního konstruktéra).
Byla to ohromná osobnost - ale neznámá (aspoň pro mne).
Jeho dílem musel být soudobý hatchback Polo (totuším).
Avatar - white label
white label
Ano, 1.6 TD jela na svou dobu parádně (byla i v Golfu GTD) a měla o 5 koní víc, než pozdější 1,9 TD (bez mezichladiče).
Otec měl v té době (93/94) služební funglovku (B4, což byl prakticky facelift B3) Passat Variant 1,9 TDI (tmavě zelený), a to na tehdejší dobu "tahalo" neskutečně, když si někoho svezl, tak se (na diesel!) nestačil divit. A to jsme netušili, že budeme už za 5 let jezdit v 530d. To ještě tenkrát byly doby "malých technických revolucí", kde jsou ty časy... 😉
Avatar - white label
white label
Mnohem dřív, auto s motorem vpředu a bez prodyšné masky, - Ford Sierra.
Avatar - white label
white label
Jj, Sleeper opět nezklamal, naopak! :yes: :yes:
Avatar - white label
white label
"...r. v. 87"? B3 přišel až v 02/88, nejdřív v benzínu 1,6 a 1,8 a první (turbo)diesel (1,6 TD/59kW) v 08/88.
King of rain
Chválím článek. :yes: :yes😒br />
Na tohle auto nikdy nezapomenu. To byl kočár.... :yes:
starý_kluk
To by mne hodně zajímalo.

Mám takové tušení, že to musela být stejná osobnost jako u výše zmíněného hatchbacku Polo.
A mám takové tušení, že odešla.
starý_kluk
Tento Passat bylo geniálně řešené auto po všech stránkách. Vedle konečně napříč umístěného motoru bylo jednoduchými konstrukčními prostředky dosaženo nízkého odporu vzduchu, ohromného vnitřního prostoru a vynikajících jízdních vlastností.

Jak článek předesílá, ukázali tvůrci tohoto Passatu, že mřížka chladiče posazená dolů přináší vedle snížení odporu vzduchu především snížení vztlaku přídě. I mnoho dnešních aut má na oko výše posazenou mřížku z vrchních 2/3 slepou (Škoda) a vzduch je nasáván především dole (vše doplněno splitrem, který nebyl u Passatu ještě dost výrazný). Ostatní dnešní vozy mají nastavenou velkou "tlamu" v celé vysoké přídi (třeba MB), a tady mi není jasné, co se s tou spoustu přijmutého vzduchu (zvláště při velkých rychlostech) v motor. prostoru dále děje.

PS: Podobně geniální bylo malé soudobé Polo hatchback - před ani po něm už ne. A také následník tohoto Passatu udělal ve vývoji velký zpětný krok - zejména motor uložen ala Audi.

PPS: Nějaké kilometry jsem s tímto Passatem (1,8 benzín) najezdil a pořád mě překvapovaly jeho dlouhé dojezdy a lehké sjezdy s kopců na neutrál (malý odpor vzduchu) a až překvapivé držení stopy, doslova jak po kolejích. Rovněž tak výhled z vozu a celkové přirozené ovládání všeho (handling), ticho v kabině (od motoru i obtékajícího vzduchu), to všechno bylo nadprůměrně úžasné. A výsledkem byla i vyjímečně nízká spotřeba - už tehdy jen kolem 7 l/ 100 km.
Avatar - Emel
Emel
Strejda měl R19 před fl, my jednu dobu jezdili s poslední R11 po faceliftu a ta byla právě myslím rok 88 (samozřejmě ježděnka, s tehdy exklusivní výbavou jako centrál na dálkové, servo, přední okna v elektrice, tónovaná skla, světla s dvojí optikou a zajímavé "houpací" sedačky (celá sedačka spolujezdce se dala zhoupnout dozadu na ležení).
Nicco
Svet Motoru Special, casopis s vuni nafty. Kdo tohle vymyslel... ale oslovi to padesatnika jako treba Ada, co za sociku jezdil Liazkou a preleval doma naftu do kanystru, jak nekde sehnal diselovy Mercedes Piano , pozdeji presej na rotacky TDI a ted prska, ze musi doletat mocovinu.
Anonym
Hm, čéče. Měl ho děda a přísahal bych, že to byla 87ka.
Njn...máš pravdu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Existuje a jazdí ich hafo v južnej Amerike, tuším to robia aj pod značkou Man.
webpaja
Vypíchnul jsi jen věc k Saabu, tak dávám další kontext. Typ 900 byl jiný, to je vždy nějaké auto v dané generaci.

Zbytečně se přeceňuješ, napsal jsem jen svůj názor, který by byl naprosto stejný, ať by původní příspěvek vytvořil kdokoliv 😉
Avatar - speedfred
speedfred
ja myslím že to existuje,v gúgli ich je hafo
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mají snad věci jako cena, 4x4 nebo šestiválec vliv na design auta? Ne, v tomhle případě nemají, a řešil se fakt jen design.
Chápu, že potřebuješ být vůči mně za každou cenu v opozici, ale tady jsi střelil dost mimo.
Avatar - Emel
Emel
To je jen nějaká malůvka, ne?
Avatar - speedfred
speedfred
dovolím si pochybovať

[odkaz] >😁
Avatar - Dinar
Dinar
405 byla podle mého tehdejší špička třídy, jak design, tak podvozek, tak motory.
Avatar - Emel
Emel
Ne že by na tom až tolik záleželo, ale B3 je březen 88 a R19 někdy... červen?
Avatar - Emel
Emel
Největší logo měl busík, ne?
Anonym
BTW R19 je k tématu - byl bez masky dřív než ten Pastevec.
webpaja
405 měla hlavně výtečný podvozek, takové pohodlí bylo definicí francouzského auta a přitom žádný kompromis v jistotě dle tehdejších měřítek.
Avatar - Emel
Emel
R19 se mi líbila až po faceliftu, ten původní design byl spíš krok zpět proti R11. Ten zajímavý rukopis pak přišel s první Lagunou...

Vectra souhlas, až "béčko" bylo to hezké auto.

405 je klasika, to jo... ale je na ní vidět, že je to ještě to auto generace R21 apod.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Je fakt, že 405ka byla tehdy vrchol elegance.
Josef 1
Pro čtenáře auto.cz je zombie to hlavní. Čím větší zombie, tím se více naparuji, tím jsem větší silák a ostatní musí uhnout.

Zombie je důležité, i když je zaslepené, zvyšuje odpor vzduchu, ... .
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ve předu byl tehdy ještě velký poctivý znak VW, že průchod kolem něj by uchladil i Fukušimu. :-!
Avatar - aproximus
aproximus
protože to je přece zázrak techniky, no ne? >😒]
chytrak1
Ale houby, v roce 1988 byl passat kombi jako zjevení. Krásné elegantní linie, extrémně k povrchu vytažena skla, cisty design. Suverénně nejhezčí kombi své doby. Všichni konkurenti se jej následujících 10 let snažili dohnat. A podařilo se to až faceliftu P 406. Jestli měl passat nějaký problém tak to byl extrémně drahý vývoj, který se promítl do poměru cena/výbava. Jedno z nejdražších aut své třídy co mělo za příplatek i servo, výroba se vyplatila až při 90% naplnění kapacity. Ale auto to bylo bombastický, tohle udělalo z passata modlu.