Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku?

Hledá-li velká rodina ideálního společníka na čtyřech kolech, měla by sáhnout po zaručené porci prostoru v podobě MPV, nebo risknout více stylu s SUV? Odpověď jsme hledali ve srovnávacím testu, kde dlouhodobě testovaný Peugeot 5008 vyzval VW Touran.
Zpět na článek
20. 4. 2018 08:54
20. 4. 2018 09:08
20. 4. 2018 09:22
20. 4. 2018 09:34
20. 4. 2018 09:42
20. 4. 2018 14:05
20. 4. 2018 14:55
20. 4. 2018 18:00
20. 4. 2018 21:53
21. 4. 2018 17:46
28. 4. 2018 22:20
23. 4. 2018 09:49
23. 4. 2018 10:47
20. 4. 2018 09:26
20. 4. 2018 09:32
20. 4. 2018 12:13
20. 4. 2018 16:56
20. 4. 2018 17:22
20. 4. 2018 17:40
20. 4. 2018 22:05
20. 4. 2018 11:17
20. 4. 2018 12:04
20. 4. 2018 12:25
20. 4. 2018 12:39
20. 4. 2018 14:07
20. 4. 2018 17:34
22. 4. 2018 14:23
20. 4. 2018 18:07
22. 4. 2018 14:20
28. 4. 2018 17:54
20. 4. 2018 12:59
20. 4. 2018 13:01
20. 4. 2018 13:13
20. 4. 2018 17:44
20. 4. 2018 14:58
20. 4. 2018 15:14
20. 4. 2018 19:00
20. 4. 2018 16:31
20. 4. 2018 16:30
20. 4. 2018 09:00
20. 4. 2018 09:09
20. 4. 2018 09:30
20. 4. 2018 09:37
20. 4. 2018 19:37
21. 4. 2018 00:11
20. 4. 2018 09:32
20. 4. 2018 12:06
20. 4. 2018 15:13
20. 4. 2018 16:07
20. 4. 2018 23:03
20. 4. 2018 09:46
20. 4. 2018 10:33
20. 4. 2018 12:07
20. 4. 2018 12:37
20. 4. 2018 12:59
20. 4. 2018 13:16
20. 4. 2018 10:44
21. 4. 2018 03:22
24. 4. 2018 11:27
Avatar - Ada je zase tady
20. 4. 2018 08:07
5008 není SUV
nemá 4x4 :no:
Rozbalit vlákno
12
20. 4. 2018 08:51
Re: 5008 není SUV
A za 750tis dostanete 3-válec 1.2...to fakt ne.
Ale k testu - prostě je pan redaktor zvyklý na VW, tak se v něm cítí jako doma...ale objektivní to není.

Já jsem přesednul z Fordu S-MAX s powershiftem do VW s DSG. Ano, DSG řadí zejména 1-2-3 rychleji. Ale to neustálé prokluzování na dvojku, cukání na křižovatkách někdy podtáčení je natolik otravné, že s láskou vzpomínám na občasné zaváhání jinak sametového PS... jde jen o ten první zvyk.

:yes:
20. 4. 2018 08:56
Re: 5008 není SUV
Ak by som siel dnes do 5008, tak jednoznacne do 1.2. Ak pojdem o rok, tak uz by som zvazoval novu 1.6puretech co pride koncom roka, ale bolo by to tazke rozhodovanie.
20. 4. 2018 09:11
Re: 5008 není SUV
Ja bych si zase nekoupil SUV bez ctyrkolky.
A rozhodne bych si nikdy nekoupil sedmimistne hovado s benzinovou dvanactistovkou ... :-)
Avatar - Jaros71
20. 4. 2018 09:20
Re: 5008 není SUV
To že 5008 je bez 4*4 jen crossover je jasné , navíc nabízí méně místa a je přitom zbytečně delší, má úchylný vnitřek .
Navíc ten i kokpit , který vadí většině , neskousnu. 8-s
VW je ve všem podstatném lepší , design karoserie je subjektivní , obě auta vypadají dobře.
Interier Touranu je uživatelsky o dost příjemnější , sedadla jsou lepší o parník. :yes:
Myslím , že většině lidí stačí 17' kola , pak auta jezdí lépe.
Pokud někdo chce mít tzv.cross Touran , už nejde vybrat jako dřív tuto verzi , ale je možné mít za 15 tis cross paket , zakrytovaný a zvýšený podvozek o 1.5 cm..
Navíc VW má super LED světla , za rozumný příplatek!
Pěkný test!
A zasloužená výhra Touranu.
20. 4. 2018 09:33
Re: 5008 není SUV
Jazdil som na par firemnych Touranoch a mne napriklad vadila neprirodzena pozicia pedalov. Pripadalo mi, ze plyn bol v inej pozicii ako brzda a spojka. Rozne daleko od sedadla. Toto mi strasne vadilo a bol som rad, ked som z toho vystupil. Pre mna by uz toto bol dovod, aby som si take auto nekupil. Cize s tou ergonomiou by som to tak idealne nevidel. Podobny problem s rozmiestnenim pedalov som mal aj na dodavke Renault Master a neskutocne to vadilo. Vrazdil by som.
20. 4. 2018 09:27
Re: 5008 není SUV
4x4 pre mna vyznam nema. A 7 miestne hovado sa len tak tvari - v tomto type vozidiel su posledne sedadla aj tak len nudzovky a pri nudzovej preprave to postacuje. Pri neustalom zaplneni 7mimi ludmi by som do 1.2 tiez nesiel, ale to by som nesiel ani do ziadneho aktualneho MPV ani 5008 ale pozeral by som inu kategoriu aut. Okrem toho ta 1.2 je velmi slusna. Ak chces ako take porovnanie tak na video Rasta Chvalu - 1.2eTHP vs 2.0HDi v 5008.
18. 5. 2018 14:09
Re: 5008 není SUV
3.rada v Touranu je dle mojeho testování úctyhodně dobrá - a to mám 189cm. Testoval jsem to jako bych všude seděl já. 5008, kodiaq, allspace, Q7 jsou daleko horší - prováděl jsem stejný test. Allspace, který mám, je v tomto ohledu nejhorší. Ale pro menší lidi do 165, které většinou vozím, je to OK.
Avatar - Floyd
20. 4. 2018 09:33
Re: 5008 není SUV
>:D >:D >:D :yes:
20. 4. 2018 09:36
Re: 5008 není SUV
Přesedal jsem z Fordu Galaxy 2.0 TDCI s PowerSiftem do Tourana 1.4 TSI s DSG a žádné prokluzování ani cukání na křižovatkách jsem nepocítil. Pravda je, že podvozkově mi lepší přišel Ford.
Avatar - Blue Sun
20. 4. 2018 09:40
Re: 5008 není SUV
Ty nejsi zase člověk, nemáš mozek.
Avatar - Ada je zase tady
20. 4. 2018 17:56
Re: 5008 není SUV
Třeba z toho jednou vyrosteš >:D
Avatar - Blue Sun
20. 4. 2018 18:06
Re: 5008 není SUV
Abych byl jako ty? Děkuji, rád zůstanu sám sebou.
Avatar - Bubáq
20. 4. 2018 08:47
Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
... ale už jen pro tento fakt by opravdu měli změnit nejen logo, ale i název firmy ;-\ .
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Emel
20. 4. 2018 08:53
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Na první pohled máš pravdu, auto za milion... tohle není žádná lidovka.

Z druhé strany ale... německá průměrná mzda je kolem 4t€ měsíčně, takže z domácího úhlu pohledu VW tu definici vlastně docela splňuje.

Co je v základu, co ve vyšší výbavě a co v příplatcích... to je jen přehazování z jedné kupičky na jinou, já osobně jsem za možnost nakonfigurovat si toho co nejvíc.
20. 4. 2018 09:02
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Pravidelne si citam viacere nemecke autoservery a aj niektore diskusie a mozem ti povedat, ze napriek nemeckym platom uz ani samotni Nemci nepovazuju VW za "lidovku". Skor by som povedal, ze aj u nich sa uz povazuje za "predrazenu legendu".
Avatar - Emel
20. 4. 2018 09:25
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
No a není to jen pubertální potěr v diskusích vymezující se proti čemukoli... takoví němečtí Topperové :-) ?

Vem si, že VW má v Německu tržní podíl 18,4%, to je na zemi s tolika značkama dost působivé číslo... a druhý je Mercedes 9,5%, třetí Audi 8,2%, čtvrté BMW 7,6% - jinými slovy, VW je jediná "lidová" značka v top 4. Tři nejprodávanější auta jsou Golf - Passat - Tiguan.

PS: čísla za 2017 [odkaz]
Avatar - Bubáq
20. 4. 2018 09:41
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
samotná výše průměrné mzdy nic nevypovídá, jen u slaboduchých jedinců vyvolá závist. Porovnání s cenami potravin už něco vypoví, ale ne příliš; jak známo, ty ceny jsou v ZE a ve VE skoro shodné, snad jen lidi v ZE nekupují tolik hnusnou kvalitu. Ale ostatní náklady, především ty, které např. Němci považují za nutný životní standard (např. pojištění všeho možného druhu, náklady na pořízení bydlení a pod.), už vykazují vysoké rozdíly. Tím chci říci, že i Němci s průměrnou mzdou postupně chudnou, a to čím dál rychleji ve srovnání s předchozími lety. Z tohoto důvodu se dovedu představit, že má Mino 1 pravdu. A ruku na srdce: opravdovým volkswagenem je dnes Dacia, nikoliv Volkswagen. Jak v osobních klasických vozech, tak v SUV kategorii. To je zase podmíněno tím, že imigrace hraje více a více rozhodující roli v koupěschopné poptávce.
Avatar - Emel
20. 4. 2018 10:03
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Dacia není v Německu ani v top 10 značek, ani v top 10 modelů. Naopak je v top 10 třeba Mercedes C a E. Nemusíš spřádat žádné teorie o imigraci a chudnoucí zemi, stačí se podívat na čísla.
Avatar - Ham.
20. 4. 2018 10:04
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Dacia je v Německu vozem pro lidi na dávkách nebo jinak sociálně slabé. Ale takových lidí je tam do 10% a tomu odpovídají i nízké prodeje (ve srovnání s VW). Golf je v Německu dostupný zdaleka nejširší skupině obyvatelstva a tomu odpovídají i zdaleka největší prodeje. Stejně jako před 60 roky byl nejprodávanější Käfer i když i v té době byla na trhu hromada jednodušších a levnějších autíček a obsluhoval právě tu nejmasovější (nikoliv nejchudší) část Německa. A když se porovná jakou část platu musí dnes Němec s průměrným platem dát na koupi nového Golfa a kolik musel dát stejný člověk před lety na toho Käfera, tak vychází, že dnes je ten Golf daleko dostupnější (pro tu nejmasovější část německé populace) než byl kdysi Käfer. Takže já myslím, že s názvem firmy nemusí hýbat ani o cm, protože pozici na trhu vzhledem německé populaci mají stále stejnou po mnoho desítek let.
Avatar - Bubáq
20. 4. 2018 10:19
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Nojo, to je fakt. Dacia roste ve Francii, Itálii a Španělsku... I Britům se líbí. Tam jsou holt chudnoucí střední třídy.
Avatar - dal
20. 4. 2018 16:58
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Lidi na dávkách si spíš koupí olítané Audi nebo BMW. Němci mají pořadí BMW a MB, kousek pod nimi Audi, kdo nemá na prémii tak VW, pak ostatní značky. Jinak jsou na tom dnes daleko hůře než když byla Marka ale při nakupování aut se to neprojevuje, protože si dokážou daleko více věcí odpustit než naši lidé.
Avatar - Dinar
20. 4. 2018 13:19
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
S tímto naprostý souhlas, reálně Němci chudnou, ale u nás stačí prosťáčkům napsat, že v Německu jsou třikrát takové platy a celá hospoda má jasno. Přitom se srovnává nominál, nebere se v úvahu parita kupní síly, to pak zapadnou i tak důležité údaje, že zatímco průměrný Čech zaplatí za bydlení měsíčně max. třetinu svého platu, u průměrného Němce je to přes polovinu, a to pak těch 3 700,- éček průměrné mzdy už staví do jiného světla, nemluvě o tom, že medián je o skoro tisícovku nižší a nájem za 3+1 je standardně v rozmezí tisíce až patnáctiset v závislosti od lokality. A kromě nájmů je násobně dražší i vše další, veškeré služby, pojištění, které zmiňuješ atd.
Střední třída se ale svých passatů a golfů nevzdá, rozdíl je v tom, že zatímco jinde si chudší vrstvy kupují dacie, v Německu tito lidé upřednostní ojetého golfa.
Avatar - Emel
20. 4. 2018 15:42
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Jako... nuance tam samozřejmě jsou, míra zdanění je v Německu o kousek vyšší a tak. Ale i podle parity to furt zůstává cca. 2,5:1 a Volkswagen pořád tu definici "auta pro normální lidi" z německého pohledu plní. Pokud někdo ohrožuje jeho pozici, tak je to spíš D3 shora než mainstream zdola.

Pokud bys ale výraz "lidové auto" chápal jako auto pro chudé, tak to zase ne...

Ty ceny bydlení co píšeš jsou třeba pro Mnichov (mimo centrum), ale takový Berlín ve finále není dražší než Praha...
Avatar - Dinar
20. 4. 2018 15:58
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Co píšu, vůbec nijak nevztahuju k pojmu “lidové auto”. A ano, nuance typu 49:42% zdanění jsem ani nezmiňoval, tvrdím, že kupní síla Němce v Německu není zdaleka 4x vyšší než kupní síla Čecha v Česku, jak by napovídalo prosté srovnání nominální výše příjmů, není ani dvojnásobná, navíc průměrnému Čechovi roste, průměrnému Němci se snižuje.
Avatar - fOE
21. 4. 2018 18:27
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Nahore pises jak slepe je se divat jen na jednu cast rovnice a ignorovat cast druhou, ale sam pak ignorujes cast treti. Ano, zdaneni je na papire vetsi v DE nez v CR, ale v CR si z dani zamestnanec neodecte fakticky nic krom hypo... v DE si odectes krom vseho co jde odecist v CR i takove veci jako dojizdeni do prace, povinne ruceni, naklady na vzdelani, knihy, obleceni, pomucky, pripojeni na internet i v domacnosti pokud alespon obcas pracujes i doma... k certu, v DE si odectes i takovou blbost jako spotrebu energii v domacnosti (Warmmiete). Jeste nezminuju Kindergeld a dalsi veci...
Takze kdyz rekneme A (nemci vydelavaj sakra vic), dodame B (no jo, ale spousta veci tam stoji nasobne vic a maj vyssi dane) tak dodejme i C, ze to s tema danema neni az tak horke jak se na papire muze jevit a v posledni dobe to neni ani tak horke s tou cenou sluzeb. Az me obcas desi jak se CR i v tomhle priblizuje Nemeckym cenam.
Avatar - Dinar
22. 4. 2018 14:16
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
O různé míře zdanění píšu jako o nuanci, protože reálný rozdíl je malý, a pro to, o čem píšu, nepodstatný, takže sorry, ale exhibuješ tu zbytečně. Průměrný Němec reálně chudne, tečka. :-!
Avatar - fOE
22. 4. 2018 20:04
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Tak kdyz mluvime o trednech tak mluvme o trendech. Ano, soucasny stav vypada jak vypada, ale oba tusime jak dal ta funkce bude vypadat. Ze s pokracujicim sblizovanim se ono priblizovani bude uz jen zpomalovat az do zastaveni a nasledneho zacatku chudnuti i prumerneho cecha. Ted to mas s tou teckou. :-)

Kazdopadne je to takova mila diskuse, kdyz ten chudnouci nemec si furt poridi (zalezi podle jakeho propoctu se na to clovek diva) o 50 az 100% vic statku. Ma poznamka smerovala jen k tomu, ze mi prijde stejne usmevne to hospodske vybarvovani na ruzovo (3x takove platy) jako to dinarovo vybarvovani na cerno (nasobne drazsi bydleni a sluzby). Z toho co vidim kolem sebe neni pravda ani jedno. ;-)
23. 4. 2018 11:17
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Ono je to cele v podstate este zlozitejsie, kedze za take D mozeme povazovat lokalny zivotny standard. Nepoznam realie Nemecka (resp. v nom su tak velmi rozdielne, ze nemozem hovorit o Nemecku ako takom), ale standard byvania je tam iny, taktiez rozne urovne sluzieb - nie len su drahsie, ale stredna trieda si dovoli vyssi standard nez ta v cechach, rovnako rozne statky - vid struktura vozoveho parku, naklady na dovolenky, skolne, atd. Inak povedane, clen strednej triedy musi platit vyssi standard v DE ako CR, aby sa citil ako sucast strednej triedy, co dost ovplivnuje realne naklady na zivot.

Ak by sme chceli objektivne porovnat zivotne naklady, tak sa to da len tak, ze si vezmeme vzorove rodiny zijuce v podobnych podmienkach a porovname ich zvyky a naklady. Samozrejme musime brat do uvahy aj lokalne specifika, ako, ze Brno je 2. najvacsie mesto CR, ale samozrejme jeho ekvivalent nebude mesto o 0.5M obyvateloch ale nieco ako Mnichov :-)

Takymto pristupom clovek mozme nasledne porovnat rozdiel v mnozstve uspor co clovek vytvori. V nominale to bude vyrazne viac v DE ako v CR, ale pomerovo k platu to nebude az tak dramaticke. Skor by som to videl na dinarovych 50-100% ako cokolvek viac.
Druha vec je, ze vramci Nemecka su tie rozdiely tak velke, ze sa da tazko hovorit o Nemecku ako celku ;-\
20. 4. 2018 10:00
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Nie, nie su to Topperovia. Su to bezni ludia. Treba totiz brat v uvahu, ze trzny podiel VW v Nemecku je taky vysoky hlavne kvoli fleetom. Aj tam sa totiz vacsina VW predava do fleetov a nie sukromnym osobam. Samozrejme je tam aj velke jadro skalnych sukromikov, ktori by si ine, nez VW nekupili, ale vela racionalne uvazujucich ludi vidi, ze pomer cena/kvalita/uzitkova hodnota uz davno nie je nieco, s cim by sa VW mohol chvalit.
Avatar - Emel
20. 4. 2018 10:08
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Firemní auta ano, ale stejně jako u nás... často jsou to reálně soukromá auta, pouze daňově optimalizovaná. Když budeš chtít, najdu ti k tomu analýzu, která dokumentuje výrazný nárůst firemních registrací, ale pouze na papíře po nějaké změně legislativy.

Když na to přijde... nejprodávanější auta soukromníkům jsou v tom odkazu taky, je to Golf - Tiguan - Polo - Mini - MB-C. Ale já tuhle statistiku moc neuznávám.
20. 4. 2018 10:18
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Ved ja nespochybnuje vysledky statistik. Ako som pisal, je tam velke jadro skalnych, ktori VW kupuju lebo: moj dedo mal VW, moj otec mal VW tak aj ja mam VW. Ale velka skupina racionalne uvazujucich, ktori nemaju na ociach VW okuliare proste vidia, ze je kopec inych znaciek, ktore im dodaju porovnatelne dobry produkt za menej penazi. A toto je ta skupina, ktora VW kritizuje, ze je predrazeny. Aj Nemec s platom 3-4 tis. euro si rozmysli, na aky ucel to minie. A na tych nemeckych serveroch sa taketo kriticke hlasy v poslednych rokoch dost mnozia. Este cca 10 rokov dozadu ich tam bolo vyrazne menej. Skratka VW dost podrazeli v pomere k tomu, co ponukaju a ludia ani tam nie su slepi.
Avatar - Bubáq
20. 4. 2018 10:27
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
:yes: :yes: :yes:
děda měl tisícovku, táta starou oktávku a potom žigula, já řídil aerostar, explorer, mercedes E, scorpio, passata, potom pětkrát oktávii, dva seaty, pak dvakrát insignii, nyní A6. A protože pořád uvažuju dopředu, rozhodl jsem s, že VW už ne. Možná iracionálně, ale i já vidím, že jsou jiná auta mnohem příjemnější na jízdu, komfortnější, s lépe odhlučněným interiérem, a jako řidiče s mnoha tisíci km ujetými každý rok mě především zajímá, jak na mě působí sedadla a přístrojová deska, a kolik mě bude stát servis. A v těchto oblastech VW, a hlavně škodovka naprosto selhávají. Chci tím říci, že zatvrzelost "rodinné" tradice při volbě auta vážně nedovedu pochopit.
Délka záruky není až tak rozhodující, auta jsou dnes všeobecně velmi spolehlivá, a zákon schválnosti si stejně nechá největší pecku až na dobu těsně po ukončení záruky, i kdyby byla 7 let dlouhá.
Avatar - Emel
20. 4. 2018 10:34
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Že stojí "porovnatelně dobrý" Hyundai i30 třeba o 2000€ méně než Golf není zase takový problém pro někoho, kdo to vydělá za dva týdny. Stejně jako u nás většinou neřešíš rozdíly do 10.000Kč.

S dovolením tu diskusi vrátím na začátek. Z českého pohledu VW moc lidový není, to souhlasím s bubákem. Ale ze svého domácího je, tam přesně trefuje ten "mainstream", ty běžné lidi se mzdou okolo mediánu, jejich priority a finanční možnosti. A jestli je nějaký Peugeot o něco levnější v tom nehraje žádnou roli.
Avatar - fOE
21. 4. 2018 18:36
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
Podle me zkusenosti se pletes. Za cenikovky i po slevach je i VW pro nemce drahy, ikdyz se bavime o prumernych mzdach. Za 1) je v DE daleko beznejsi, ze pracuje jen jeden clen domacnosti. To pak neznamena, ze kazda 4 clenna rodina ma 2 x 4tis E, ale tretina jich jeden jen z toho jednoho prijmu. A za 2) i v pripade dvou prijmu se drazsi auta kupuji (ted se oprostme ze je kupuji hlavne firmy a soustredme se jen na soukrome prodeje) jako A) Erstzulassung (obcas slevy k neuvereni, treba i 40% za fakticky nove auto) nebo B) jahreswagny nebo C) auta levnejsi a v posledni dobe je to i za D) leasing.
Dat 40k Euro za auto si rozmysli prumerny nemec jako si prumerny cech rozmysli dat 20tis E za oktavku. Ani v jednom pripade neni vydani takovych penez bezna vec a dovoluji si ji spis lepe vydelavajici (od 6-8k bruto nahoru).
Avatar - Emel
23. 4. 2018 08:59
Re: Není překvapením, za co všechno si VW nechá připlatit
My se ale nebavíme konkrétně o tomhle Touranu za 40t, ale o VW jako takovém. Pro běžného Němce je tam pořád ten Golf, v nějaké běžné konfiguraci 20-25-30t€.

Soukromé prodeje... no budiž, i tak jsou první tři příčky VW, jen místo Passatu je tam Polo. Ale jak říkám, tuhle statistiku moc nemusím...
20. 4. 2018 08:54
test
U nas mame 2.0 HDi (110kW) aj v nizsich vybavach ako prave vykonejsie GT, ale to moze byt sposobene aktualnou ponukou a ta sa o par tyzdnov zmeni. Takze neviem ci uplne ferove porovnanie, ale platne pre dnesny den povedzme. Volant ste si neboli schopni ani po 4och mesiacoch nastavit spravne, pokial vam nieco zakryva, chyba je na vasej strane. Akurat riesim v podobnych vodach auto a 5008 mam vyskusanu a touran mame na firme. Viem priamo porovnat a polovica z toho su kecy. Ste jednoducho zvyknuty na koncernovu "ergonomiu". Za posledny rok co mam odjazdene na francuzovi po presadnuti do firemnych VW vzdy nadavam, preco su tie auta z doby dinosaurov.
Ergo materialy v interieri, tam ma peugeot rapidne navrch a u sedadiel detto. Je sice fajn, ze touran ma vecsi kufor, ale kocik tam nenapracem tak, ako by som si predstavoval a do 5008 ano. Cim to asi len bude... Za mna je touran o level horsie auto, Jedine co ma fakt lepsie su adaptivne LEDky, vo vsetkom ostatnom je jednoznacna volba 5008.
Rozbalit vlákno
38
20. 4. 2018 09:08
Re: test
Smim se zeptat, proc se ti kocarek vejde do 5008 lepe nez do Tourana?
Rikas “v cem to asi bude” a ja nejak nevim v cem to teda je? :-)
20. 4. 2018 09:22
Re: test
Problém je v tom, že v Touranu je kufr veliký pouze na papíře. Se zadními sedačkami (nebo rezervou) a druhou řadou vzadu mám maximálně 500l pod plato. Těch udávaných 700 je pravděpodobně ke stropu. Dále je hodně úzký, malý kufr byl důvod proč jsem si ho nevzal jako služební a zůstal nadále v grand tourneu connect.
20. 4. 2018 09:34
Re: test
Z tych fotiek to asi tak nevyzera, ale tak ako vravis, ked ich da clovek vedla seba a pozrie /vlozi nieco do kufra, je to viditelne.
Avatar - _Karel_
20. 4. 2018 09:42
Re: test
Tak pokud jsi čekal, že bude mít normální auto kufr jako dodávka Tourneo...........
20. 4. 2018 14:05
Re: test
S tim kufrem mi pripomina Octavia vs Mondeo. Na litry mela Octavia vice, ale prakticky byl kufr v Mondeu mnohem lepe vyuzitelny a veslo se tam toho vic.
Avatar - white label
20. 4. 2018 14:55
Re: test
To je dobrá reklama pro Octavii, když se na ni musí vytahovat auta o třídu výš...
20. 4. 2018 18:00
Re: test
Jenze podle mereni koncernu se nekdy zda, ze neni litr jako litr.
Octavia mela velky kufr, jen cestujici vzadu si nemeli kam dat nohy, ale hlavne ze mame velke kufr.
20. 4. 2018 21:53
Re: test
Ve dvojkove a trojkove oktavce si nebylo kam dat nohy? Meris 2metry? :-) Pak to pujde ztuha i v mondeu. Nebo jsi tak zoufalý že vytahuješ 20 let starou Octavii 1?
21. 4. 2018 17:46
Re: test
Octavia 2 na tom byla lepe, ale zadna hitparada.
Ja jsem prcek, ja se vejdu vsude.
28. 4. 2018 22:20
Re: test
Zadna hitparada ve srovnani s cim?! V O2 je mista vzadu stejne jako u nejlepsich konkurentu, napr. tehdejsiho Focusu, Astry, Megane kombi. Jedine auto ktere melo v te dobe vic mista byl Civic.
23. 4. 2018 09:49
Re: test
velkost kufra je asi to jedine na co sa moze dotiahnut. ;-)
Avatar - Emel
23. 4. 2018 10:47
Re: test
Může se dotáhnout na spoustu věcí... například v benzínových motorech je to +- remis (od litru do dvoulitru, top někde kolem 180kW). Nemám to nastudované, ale myslím, že ani v dalších technologiích (světla, asistenty, infotainment, elektrické víko kufru, parkovací asistent, 4x4, adaptivní tlumiče atd.) Octavii nic zásadního nechybí. Rozdíl třídy+ zůstává v komfortu (podvozek, odhlučnění), tam je běžná (bez víceprvku a bez DCC) Octavia průměr C a Mondeo širší špička D.
Avatar - Jaros71
20. 4. 2018 09:26
Re: test
Pro mne je zase o lvl lepší auto Touran..
Interier uživatelsky příjemný , normální volant s čitelnými budíky.. :yes:
Sedadla vepředu i vzadu o lvl lepší než 5008.
Pocitově jsem vyhodnotil , že Touran i lépe jezdí , podvozek 5008 je horší..i když ne o moc. Motoricky jde o podobné vozy v naftě.
20. 4. 2018 12:13
Re: test
Kto by cakal nieco ine od cloveka co si da ako avatar logo vw >:D
Avatar - Verny_2013
20. 4. 2018 16:56
Re: test
Kdo chce i-kokpič tak si koupí Pažouta, Ale protože velmi málo jedinců má tuto ergonomickou úchylku, tak velká většina dá přednost něčemu normálnímu. Na výběr je toho celkem dost. A s Touranem nikdo chybu neudělá.
Avatar - dal
20. 4. 2018 17:22
Re: test
Těch velmi málo jedinců je ročně cca 3/4 milionu a např. 3008 je třetí nejprodávanější SUV v Evropě. Myslím si, že úchylku máš asi nějakou ty, kdykoliv totiž máš možnost, tak se trefuješ do i-cocpitu.
Avatar - Jaros71
20. 4. 2018 17:40
Re: test
3008 NENÍ SUV...snad crossover..nemá 4*4 !
Typické SUV tohoto segmentu je třeba Opel Mokka...než ho zruší frantíci.
Možnost 4*4 tam je.
To je jedno z nejprodávanějších aut segmentu ! :-!
Avatar - Verny_2013
20. 4. 2018 22:05
Re: test
úchylku nemám, ale přiznám se toto řešení mě prostě dráždí pro svou nesmyslnost, nedotaženost a nepohodlí s tím spojené, které prostě nedokážu překousnout. A k 3008 - není to špatný auto a kdyby mělo normální interiér, bylo by třeba v segmentu nejprodávanější.
Avatar - iudex
20. 4. 2018 11:17
Re: test
Asi to nebude len o tom, že si redaktor na auto nezvykol pre krátkosť času. Na moje.auto je recenzia majiteľa 308, ktorý sám k téme i-cockpit priznáva, že musí na prístroje nakukovať ponad volant, ab videl všetky, v štandardnej polohe mu proste veniec volantu zakrýva spodné údaje, viď foto: [odkaz]
20. 4. 2018 12:04
Re: test
Tiez jednu dodam:
[odkaz]
Avatar - iudex
20. 4. 2018 12:25
Re: test
Zjavne to bude o postave a výške sedenia, Ty evidentne sedíš vyššie a všetko je OK, kolega asi sedí nižšie a už tam je problém. Zjavne pri i-cockipte platí viac ako obvykle, že treba vyskúšať, evidentne to nie je pre každého.
Avatar - Blue Sun
20. 4. 2018 12:39
Re: test
Pro lidi, kteří se v autě různě rozvalují to fakt moc není. Ale na druhou stranu, rozvalování není zrovna dobrým příspěvkem k bezpečnosti jízdy.
Avatar - Dinar
20. 4. 2018 14:07
Re: test
Pro lidi, kteří sedí v osobním autě správně, tedy ne nad volantem, ale za volantem, to není, to máš pravdu. Ale peugeot možná cílí na řidiče dodávek, tam je posaz nad volantem standard, ti budou zvyklí.
Avatar - dal
20. 4. 2018 17:34
Re: test
No konečně někdo kdo ví, jak se sedí v osobním autě správně! >:D Kecko.
Avatar - Dinar
22. 4. 2018 14:23
Re: test
Když ty něco nevíš, neznamená to, že to nevědí jiní, v tomto případě bude těch, co vědí, spousta. ;-)
Avatar - Blue Sun
20. 4. 2018 18:07
Re: test
Ať dělám, co dělám, ne a ne se nad ten volant dostat...
Avatar - Dinar
22. 4. 2018 14:20
Re: test
Když nejsi nad volantem, jak vidíš přístroje? Jinak než nad volantem, se na ně v Peugeotu nepodíváš!
28. 4. 2018 17:54
Re: test
Ja sa divím, prečo tie prístroje nestrčili až niekam pod čelné sklo. Tam by na ne ponad veniec volantu bolo vidieť.

S tou správnou polohou za volantom je to diskutabilné. V škole šmyku ma inštruktor prisúval bližšie k volantu, "na krátke ruky" a s príliš zohnutými kolenami, teda voči tomu, ako som zvyknutý. Keď som s ním nesúlasil, ukázal mi príručku a dôvodil všetkým možným. Po hodine som z auta vystúpil jak zbitý pes...Ale vraj som sedel správne. :-)
20. 4. 2018 12:59
Re: test
Kritizujem to aj u autora tohto testu. Mam rovnaku vysku ako on, ano proporcne mozme mat ine rozmery dalsich casti, ale rapidny rozdiel tam nebude. Aj v 3008 aj v 5008 som sedel +/- rovnako ako v 308 a vyhlad som mal rovnaky. Inak na zaklade coho usudzujes, ze sedim vyssie? Skor to bude tym, ze dotycny ma volant vysoko.
Avatar - Emel
20. 4. 2018 13:01
Re: test
Ta fotka vypadá, že je to foceno skoro z výšky zpětného zrcátka... já obvykle sedím v autě níž. Ale to je zase moje úchylka :-)
20. 4. 2018 13:13
Re: test
Fotku som sa snazil spravit co z najvernejsej pozicie z vysky oci, kedy sa na fotke zmesti +/- to, co vidia oci. Keby som to fotil z pozicie ako dal iudex - tj vodic drzal fotak este pred sebou, dostaneme podobne skresleny pohlad.

Sedacka ist nizsie moze, rovnako aj volant, ten stale nie je uplne dole.
20. 4. 2018 17:44
Re: test
Akurat som prisiel domov a vyslovene som sa sustredil na to co vidim z pozicie vodica a fotka, co som postol, este stale nevykresluje realitu. Volant ma este priestor, ze ho viem o par cm zdvihnut a az potom by to vyzeralo ako na fotke. tj realne este je kus nizsie a to stale nie je dole ale niekde v polovici. Takze aj keby si mal sedadlo kus nizsie, volant nemas medzi nohami a vidis plne spektrum.
20. 4. 2018 14:58
Re: test
Místo čtení recenzí si do 3008/5008 prostě sedni a uvidíš. Je to druhá generace I-cockpit a je výrazně lepší. Volant budíky nekryje. A sedadla ve variantě GT s masáží jsou fakt super. Vůbec ten interiér je příjemny a velmi dobře zpracovaný.
Avatar - Sumi2000
20. 4. 2018 15:14
Re: test
Já v těch Peugeotech seděl a jeli i testovací jízdy..za 30 min toho poznáš málo , ale stačí to.
3008 i 5008 jsou docela pěkná auta , stylu crossover , což dneska letí.. :yes:
Bohužel ten interier je strašný , vypadá možná pěkně , ale volant je zralý do motokáry , je nabříše , budíky skoro nevidíš , sedíš divně spíš vysoko , děsné.. :no:
Ovládání rádia a všeho nelogické , pitomé ..nevyhovující..jen na efekt. 8-s

VW to umí evidenteně lépe..
Nový Touran je sakra povedené rodinné auto. ;-)
20. 4. 2018 19:00
Re: test
Já se usadil bez problému a při řízení mě pozice nijak neotravovala. Výška sedadla na kategorii SUV/crossover naprosto standardní. Ve 308 a 208 je i-cockpit opravdu kompromis a ideální polohu jsem si úplně nenašel, tak abych viděl budíky zcela. Ale ve 3008/5008 jsme se na to zaměřil a bez problémů.
Také se ve VW dočkáš, až klasická tlačítka a otočné ovladače kolem displeje zmizí. Po faceliftu určitě. A zbydou jen ošmatené skleněné plošky viz Octavia. Co působí velice lacině a VW to všude cpe, přitom je to out, je klavírový lak na plasty. Tady u testovaného Touranu je to fakt hrůza.
Za sebe musím říct, že 5008 se řídila mnohem lépe než 3008. Je to pocitově kus auta, díky dalšímu rozvoru je mnohem plavnější. Na dálnice ideální křižník, pokud někdo hledá vyšší posaz na styl SUV.
Avatar - _Karel_
20. 4. 2018 16:31
Re: test
Ale to je blbost. Asi je to potřeba napsat po tisíci prvé - záleží na postavě i posezu toho kterého soudruha.
Avatar - _Karel_
20. 4. 2018 16:30
Re: test
Tak mě by tohle bohatě stačilo. Spodní kousek "budíků" nevidím ani u svýho normálního auta.
Já teda u Peugeotu vidím z budíků výrazně míň, pokud si sednu tak jak chci, a ne tak jak musím (sedadlo nahoru, volant do klína).
Avatar - WinNatural
20. 4. 2018 09:00
Touran
Bože, ten Touran je ale odporný, to si může koupit jen slepý a po lobotomii, jdu zvracet. :no:
Rozbalit vlákno
10
20. 4. 2018 09:09
Re: Touran
Vidis a ja se zase podivam na ten uvodni obrazek a vidim takovy normalni modry auto a vedle toho takovou skaredou obludku ... ale hodnoceni designu bude vzdy subjektivni ... :-)
Avatar - Bubáq
20. 4. 2018 09:30
Re: Touran
Trochu popíchnu: za heslo "subjektivní" se schovává většinový postoj- hlavně ne něco přespříliš moderního. Viz Haškův "pokrok v mezích zákona", jímž dokázal získat docela slušnou příznivců, kterým se nelíbily dobové příliš moderní novoty v životě společenském a politickém ;-) .
Přitom 5008 je opravdu velice pohledné auto s mnoha vtipnými designovými detaily, kterými francouzští (?) designeři dali jasně najevo, že za koncernovým nudným designem se ve skutečnosti skrývá nepochopitelná konzervativnost koncernových schvalovacích pracovníků. Málokdy může nestranný pozorovatel zaznamenat tak výrazný rozdíl v designu dvou aut, aniž by kterékoliv z nich zasloužilo nálepku "obludka".
Avatar - Emel
20. 4. 2018 09:37
Re: Touran
5008 se mi líbí. Proporčně je to hezké, stejně jako u 3008 se mi hodně líbí zadní lampy, tohle je i přes barevný handicap 1:0 pro Peugeot [odkaz] (ok, falešné koncovky tam být nemusely, ale budiž)

Vlastně i ten předek by byl ok, nebýt světel. Za mně je to vidět na nové 508, která ty ostny ve světlech nemá. Jinak tvarování masky s tím zubem nahoře se mi líbí taky.
Avatar - miromen
20. 4. 2018 19:37
Re: Touran
Ono to z těch fotek vypada jako by vedle sebe staly krabičak s nějakym dobrym francouzskym vinem v lahvy. U toho Tourana jako by vše bylo podřizeno praktičnosti.
Avatar - white label
21. 4. 2018 00:11
Re: Touran
... s francouzským vínem v lahvY od něčeho tvrdého/laciného.
Avatar - Floyd
20. 4. 2018 09:32
Re: Touran
Sám si zralej na lobotomii, má to desing zcela v duchu značky VW - střídmý, a přitom nadčasový. To mě zase přijde 5008 až příliš extravagantní.
Avatar - Ozzman
20. 4. 2018 12:06
Re: Touran
Mne se líbí taky více P5008 už jen díky tomu, že vypadá spíš jako SUV, protože byť SUV moc nemusím, tak je pro mne zkousnutelnější SUV, než MPV >:D Interiér mi nesedl, hodně sci-fi, ale vyjma pracoviště řidiče to není špatné auto, nedávno jsem se s ním seznámil osobně a určitě bych mu dal přednost před klasickým MPV.. tedy v případě, že bych musel volit jen jedno z nich >:D
Avatar - WinNatural
20. 4. 2018 15:13
Re: Touran
Takže osobně, jo? Pokud se ti zdá "střídmý a nadčasový" alias hnusný a bez nápadu, tak už jsi na ni byl, blahopřeji, máš život podstatně jednodušší :yes:
Avatar - white label
20. 4. 2018 16:07
Re: Touran
Nikoho tady tvoje zvratky nezajímají..., dávivý reflex bude zřejmě to jediné, co ti po té tvé "lobotomii" ještě funguje.
Avatar - WinNatural
20. 4. 2018 23:03
Re: Touran
Tak proč reaguješ, hitlerwagenisto.
Avatar - _Karel_
20. 4. 2018 09:12
Světlá výška
Tak nějak mám pocit, že nevidím 8cm rozdíl ve světlé výšce. [odkaz]
Docela by mě zajímalo, kde to Peugeot měřil,že by u zadního nárazníku?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
20. 4. 2018 09:27
Re: Světlá výška
Z druhé strany jsem překvapený prostorností, samozřejmě krabicoidní tvary pomáhají, ale jinak vypadá 5008 jako výrazně větší auto.
Avatar - Bubáq
20. 4. 2018 09:32
Re: Světlá výška
Pan Kolman v bodovém hodnocení nejméně dvakrát udělil Touranu nezaslouženě velký rozdíl oproti 5008; jedním z těchto případů je i hodnocení vnitřní prostornosti. Zde Touran dostal vyšší body naprosto nezaslouženě.
Avatar - Jaros71
20. 4. 2018 17:43
Re: Světlá výška
Když si do Tourana sedneš a pak do 5008 tak to uvidíš sám ! >:D
Peugeot neumí dobře obestavět vnitřní prostor.
20. 4. 2018 18:36
Re: Světlá výška
Ako vravis, sadol som, videl som, a kedze nechcem horsie auto, tak kupim .... 5008 :-)
Avatar - Sumi2000
21. 4. 2018 00:43
Re: Světlá výška
PAŽOUTA KOUPÍ JEN MASOCHISTA ! 8-s >:-[]
Auto s úděsným vnitřkem..
Asi proto VW těch Touranů prodá o dost víc než frantíci těchto svých výtvorů..
A nyní ještě przní Opel... 8-s
21. 4. 2018 07:14
Re: Světlá výška
Mne je jedno co som v tvojich ociach, kupim si predsa to co vyhovuje mne a nie to, co vyhovuje niekomu inemu. Interier je daleko pred VW, ergonomia tiez - ale to konzervy neakceptuju, coz mi je tak nejak jedno ;) Nehovoriac ze 5008 bude lepsie vybavena za menej penazi. Preto nevidim najmensi dovod kupit si drahsie a horsie auto :-)
22. 4. 2018 08:23
Re: Světlá výška
Keď pozerám ako sa okolo tý hnusný francúzi množia, tak je tu az nezdravý počet masochistov >:D
Avatar - _Karel_
20. 4. 2018 09:34
Re: Světlá výška
Já bych řekl, že Peugeot délku prohospodařuje na předku. Což je ale vzhledem k typům karosérií pochopitelné.
Avatar - Blue Sun
20. 4. 2018 09:46
Stačilo
vidět hned v úvodu zmínku o "etalonu" a bylo jasné, že na objektivitu testu lze zapomenout. A Kolman nepřekvapil...
"V praxi to znamená, že do auta sednete, naleznete si ideální pozici a okamžitě můžete vyrazit na cestu." - proč se mi to ještě nikdy nepovedlo, zatímco u Peugeotu na první pokus?
Stejně tak nechápu rozdíl dvou bodů v ovladatelnosti, když v textu o ničem problémovém není žádná zmínka... Nebo konektivita, to je všechno jen o přehrávání hudby, víc Kolman neumí? Co třeba telefonování a další věci? Fakt je to na dva body?
Ale jinak OK, ještě to není test, který bych řadil do kategorie odpadu.
Rozbalit vlákno
5
20. 4. 2018 10:33
Re: Stačilo
Taky bych řekl, že je na Peugeot příliš přísnej - prostě lowcost francouzký auto se nemůže a ani nechce srovnávat s VW. Za tu cenu, za kterou se prodávaj u dealerů, je to více než důstojná konkurence Fiatu, Dacie či levnějších asiatů.
Avatar - Ozzman
20. 4. 2018 12:07
Re: Stačilo
A já bych řekl, že Etalonem MPV je spíš Espace, ne? Teda... byl >:D
Avatar - Blue Sun
20. 4. 2018 12:37
Re: Stačilo
Espace určitě. A když se máme držet v téhle velikostní třídě, tak Scénic. Ale to bychom nesměli být na auto.cz.
Avatar - Emel
20. 4. 2018 12:59
Re: Stačilo
Podle mě už dnes ne. Espace byl nepochybně etalon velkých MPV v prvních dvou nebo třech generacích, ale dnešní Espace udělal půlkrok stranou a dneska už je pro mě etalon Sharan nebo Galaxy (etalon neznamená ten nejlepší, spíš jakási definice třídní klasiky). Nejlepší je za mě SMax, ale zase je to půlkrok stranou směrem ke sportovnějšímu střihu.

Scenic nevím... zaznamenal jsem nějakou kritiku toho, že je nová generace méně prostorná a variabiliní. Touran je takové MPV bez chuti a zápachu, jako etalon se to asi docela hodí. A je nejprodávanější, tak nakonec proč ne (i když sám bych to asi nenapsal).
Avatar - Ozzman
20. 4. 2018 13:16
Re: Stačilo
Jo on je to Touran >:D Já si celu dobu myslel, že je to Sharan >:-[] >:D Ať žije ta unifikace a já se jdu někam zakopat a sypat popel na hlavu, že jsem to nepoznal >:D
Avatar - removed
20. 4. 2018 10:44
bychaření
Bychaření
Nejspíš BYCH volil VW. Jednak možnosti konfigurace (čerstvá zkušenost mi ale říká „vyhni se DSG v kombinaci s 1.4TSI a jdi raději do nafty“), jednak nevídaný prostor, který umožňuje manipulaci s dětskými sedačkami bez nebezpečí úrazu a především velice rychlé reakce dotykáče (jehož logika je přímo předpisová), jemná, ale účinná klimatizace a předvídatelný podvozek, byť samotný volant příliš zpětné vazby nenabízí. Výhradu mám k brzdám, přijdou mi přeposilované.
Peugeot je jistě hezká a vně i uvnitř designově propracovaná kára, konfigurovatelnost také není úplně omezená, ale odrazuje mne od něj především „logika“ infotaimentu a i tvar volantu je pro mne nepřijatelný (přičítám to 30-ti letům + za běžnými, kulatými volanty – čili staromilství). Co se týká foukané 1.2 puretech (vyzkoušen v Opelu Grandland), tam žádný problém nevidím, ten motor je na nobelovku. Co se mi v Peugeotu také velmi zamlouvá je tvarování a vzhled sedáků ve vyšších výbavách. Ale myslím, že designově bude Peugeot stárnout mnohem rychleji. Dnes je zajímavý, pozítří začne být příliš... barokní.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - nalimer
20. 4. 2018 11:00
Až to bolí...
Porovnávať 5008 a Tourana je ako porovnať Mercedes A a Škoda Rapid.
Ak už, tak potom Kodiaq a 5008 v prednohraboch.
Že ja tento server čítam...
Rozbalit vlákno
6
20. 4. 2018 11:17
Re: Až to bolí...
Svojim zameranim ma vsak 5008 k touranu blizsie ako ku Kodiaqu.
Avatar - iudex
20. 4. 2018 12:51
Re: Až to bolí...
Je to tak na polceste, výrobca ho sám označuje za SUV a na prvý pohľad skutočne má bližšie ku Kodiaqu, teda klasickému SUV. Ale "pod sukňou" je to stále viac MPV. Teda logiku má porovnávať ho ako s SUV, tak s MPV.
Avatar - Emel
20. 4. 2018 11:21
Re: Až to bolí...
Teď bez ironie nevím, co má být ten Mercedes a co ten Rapid :-)
20. 4. 2018 12:19
Re: Až to bolí...
Mercedes a Rapid v jednej vete, no vidno ze uz je piatok >:D
Avatar - iudex
20. 4. 2018 12:30
Re: Až to bolí...
Presne toto mi napadlo. Koho vlastne chcel nalimer zhodiť? ;-)
Avatar - Sumi2000
20. 4. 2018 15:17
Re: Až to bolí...
Tak to už taky nějak nechápu... :-)
20. 4. 2018 17:30
Přesně tohle jsem řešil...
.. v listopadu loňského roku a jako majiel 1G 5008, jsem se šel jako první podívat na P5008 a hned po prvním seznámení přišlo velké zklamání. Fotky a realita jsou u nové 5008 velký rozdíl, hlavně když si to člověk "osahá" a zjistí, co všechno je z plastu.

Už 1G měla plastové přední blatníky, nová generace přidává i zadní výklopné dveře. Palubní deska je hodně fórová a hlavně pojetím "cirkusová" všude samé cingrlátko a takový malý chaos, kde co je. Záměrně nepíšu o iCocpitu, ten mi ani moc nevadil, ale klasika je přece jen lepší. Prostoru je pocitově méně než v 1G a působí to na mě trochu stísněně.

Jízda mě nijak neoslnila a ani nijak nezklamala (2.0HDI). Prodejce 1.6THP neměl a 3hrnek do takhle velkého auta ani náhodou, ten je tak max do 308HB. Pohled do ceníku (jo, je to novinka) a možnosti prodejce (pozor byl vstřícný a znám ho) mě odradili úplně. 2G 5008 je fakt drahé auto, 1G ve slušný výbavě s 1.6THP byla kolem půl milionu, tady jsem byl na 800tis over :-( Navíc po zkušenosti, jaký peníze může za ojetýho Peugeota dostat...

Pak jsem šel k Opelu a Renaultu, kde jsem z různých důvodů zamítl Zafiru a Grand Scenic.

Poslední zastávka byla u VW, kde jsem si nakonfiguroval auto přesně tak jak jsem chtěl, prošel si ho, projel se s 2.0TDI a v pohodě (1.4TSI nebyla na předváděčce). Prostor všude, ergonomicky vše po ruce, skvělá odezva infotaimentu, velmi příjemný sedačky sedačky, velký kufr, skvělý výhled do všech stran, skvělá LED přední světla. Navíc světe div se, Touran byl i se slevou o 60tis levnější.

A bylo rozhodnuto, mám ho 2 měsíce a rozhodně nelituji ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jaros71
20. 4. 2018 17:45
Re: Přesně tohle jsem řešil...
To chápu , řešili jsme to do firmy velmi podobně.. :yes:
Avatar - Emel
20. 4. 2018 22:16
Re: Přesně tohle jsem řešil...
Každému dle jeho gusta. Moje první kroky v téhle třídě. by asi mířily k Fordu, aktuálně S-Max Titanium top 2.0TDCi za 800 vypadá jako favorit #1... ale na Tourana bych taky mrknul.

PS: vím že to úplně není jedna třída, ale fakticky to konkurenti jsou
20. 4. 2018 22:21
Re: Přesně tohle jsem řešil...
Slova kupujícího, ne bychaře :yes:
21. 4. 2018 03:22
Jasna volba
z tychto dvou je Honda CRV:)
Rozbalit vlákno
0
21. 4. 2018 12:00
Test rodinnych aut
V prvom rade ma pobavilo ako v teste rodinnych aut su az po 3 fotky motoru a iba 1 uboha fotka kufru! To je hanba jak svet.
To ze maju vymenene fotky "leteckych" stolcekov je tiez na zvazenie, ale ok, stane sa.

Mam prelezene a aj prevezene obe auta. Ako v starsich generaciach, tak v aktualnych. mozem povedat ze minule generacie viac iba ako prelezene a prevezene a hovorim o dlhodobych skusenostiach.

Dizajnovo je naozaj nova 5008 niekde uplne inde, velmi sa mi paci. Na druhu stranu dizajn Touranu je vskutku nadcasovy, co sa ukaze po case, kedy stale vyzera dobre, zatial co prvoplanovo pekne auta su uz obkukane.

Vo vnutri hra 5008 tiez na efekt, Touran na efektivitu. Za mna nemam k 5008 velmi vyhrad, je to pekne, moderne, dlhsiu skusenost nemam. Osobne sa mi ale viac pozdaval interier povodnej 5008. Touran je evoluciou starej generacie, kedy povysil z dodavkoveho pocitu na osobne auto ;)
Vlastne co sa tyka prednych miest tak sa mi 5008 paci ovela viac. Tam to ale konci a zvysok je z rodinneho pohladu pruser :-(

V zadu su sedadla tak titerne, posed neprirodzene nizky. Letecke stolceky su nepouzitelne a zavadzaju kolenam. Material posobi papierovo a v kufry som sa vyslovene bal aj chytit 3radu ze ho ulomim...Toto bola velka bolest uz starej 5008 a tato nova to dotiahla ad absurdum. Ano priestorovo je kufor neporovnatelne lepsi ako Touran, ale z pohladu trvacnosti, mnou ble. A pritom stara 5008 bola na tom vcelku dobre.

Pocitovo a srdcom by som bral 5008, technologicky a hracickovo je to WAW. Najma parkovacia kamera je uzasna :-) Ale rozumom by som zobral tourana. Navyse cenovo to Peugeot uz dost prehnal a hrabe sa do cien kde na to nema. Aby bol VW lacnejsi?
A navyse 5008 v nizsej vybave vyzera a posobi pre mna vyslovene hnusne a lacno.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2018 19:36
Re: Test rodinnych aut
po predoslom tyzdni stravenom v nemecku ( aspon chvilu som tu nikomu neliezol na nervy >:D ) musim povedat ze som tam nevidel snad jedinu tu novu 5008 .. za to touranov a mensich sportsvanov tam bolo neskutocne ( ale co sa tyka "mimonemeckych aut" tak na moje prekvapenie som tam hodne casto videl aj malicke twinga a F500-ky alebo leony kombiky a octavky aj ked tieto koncernovky su uz tiez z polovice nemecke ) .... ale zrejme vo francii by to bolo opacne ... teda v prospech peugeota to je jasne ;-) ... treba vsak povedat ze sucasny touran uz vobec nevyzera marne... kym jeho predchodcovia na mna posobili ako predlzene "uzitkace" a la caddy tak ten novy je uz vcelku "pekny osobak" .. a v tej testovanej modrej na tych elektronoch je to doslova fesak ... :yes: .... ale touran je hlavne prakticky... u 5008 som na pochybach uz len pri pohlade na jeho volant ale samozrejme vsetko je otazka priorit .. chapem ze 5008 uz na pohlad zaujme viac ako touran... lenze prave MPV su hlavne o praktickosti takze tu by som mal jasno ... ( off topic.... este sa pochvalim.. v nemecku v Jene aj Weimari som normalne uz videl stingera.. jeden vinovo bordovy a jeden krasne cierny ... fakt krasne auto.... u nas by som na stretnutie s nim iste cakal minimalne do vianoc ) ;-)
23. 4. 2018 09:47
Porovnání zbytečností... a objektivita...
V testu by měl testující porovnávat užitečné věci ne zbytečnosti.
Už jsem to jednou psal ale pořád je to stejné, třeba "udávaná spotřeba" je k objektivnímu porovnání dvou aut, naprostá zbytečnost.
Taky porovnávání servisních nákladů, je na jedné straně mrhání energie vynaložené na zjištění stavu věci a na druhé straně mrháním času čitatele. Ten kdo dá za auto kolem milionu si auto dobře pojistí, takže neřeší kolik stojí přední nárazník, zadní svítilna a nebo i celý motor!!
Když jsem přihlédl k těmto uděleným zbytečným bodům najednou byl test vyrovnanější, protože v tomto případě na tom 5008 vydělala. No a pak jsou tu takový ty předsudky testujícího kdy za tuto větu : "Jenže když přesednete do touranu, zjistíte, že to jde vlastně ještě o kousek lépe." má 5008 o 2 body méně. To pak člověk neví, jestli je to objektivní názor hodnocený subjektivně, nebo objektivní názor hodnocen tak aby touran vyhrál.
Tím pádem mi z toho vychází že objektivita testu jde stranou, velmi jemně řečeno.....
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2018 14:04
Bodování nebo podvod?
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Peugeot 5008 VW Touran
Základní cena 6 8
no a Peugeot je levnější??? Rozkaz zněl jasně... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - _Karel_
23. 4. 2018 14:12
Re: Bodování nebo podvod?
Jeden z nás dvou asi nechodil na základní školu. Jinak si neumím vysvětlit, že pro mě je 865.000 víc než 736.000 a pro tebe naopak.
24. 4. 2018 11:27
vybava vs cena
Na prvy pohlad sa tie modely nezdaju byt konkurentmi, ale aj ja som ich mal v uzsom vybere. Nakoniec vyhral 5008, ale musim povedat, ze som asi jeden z mala, ktorym sa Touran naozaj paci.
Jedna otazka, preco sa v teste porovnava najvyssia vybava GT s prostrednou Comfortline a zrazili ste za to Peugeotu 2 body za vyssiu zakladnu cenu?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - _Karel_
24. 4. 2018 15:10
Re: vybava vs cena
Dovolím si alespoň částečně odpovědět - porovnávaly se naftové dvoulitry. A naftový dvoulitr stojí u Peugeotu nejméně 865t a u Volkswagenu nejméně 736.
24. 4. 2018 18:57
Re: vybava vs cena
No to prave nie je stale ferove porovnanie. 2.0HDi GT je jednak vykonejsie a jednak aktualne su nedostupne naftove dvojlitre v nizsich vybavach - co je samozrejme len docasny stav. Ak by to malo byt ako tak adekvatne, tak by sa proti GT mal postavit touran v R-line alebo minimalne v highline - voci Allure. Nie najvyssi stupen 5008 voci najnizsiemu Touranu a porovnavat cenu.
Avatar - _Karel_
24. 4. 2018 19:27
Re: vybava vs cena
Za prvé jsem jen vysvětlil, jak došli k bodování základní ceny.
Za druhé - Touran v highline stojí pořád o 100t míň.
Za třetí - svéprávnej člověk, co si chce koupit auto s cenou k milionu, určitě zvládne porovnat si výkon, výbavu atd. a možná dojde k tomu, že je Peugeot i přes vyšší základní cenu výhodnější. Ale základní cena je zkrátka taková jaká je. Jestli je to dočasně nebo ne je mi jako kupujícímu k prdu. Dočasně jsme tu měli i ruské vojáky.
24. 4. 2018 19:42
Re: vybava vs cena
Za prve: Allure (kde aktualne nie je u Vas v CZ dostupny 2.0HDi ) je ekvivalent ku Highline. Ku GT je ekvivalent R-line. Aktualna cena je 845000 (5008) vs 851900 (Touran). Co je ale zaujimavejsie u nas je Highline skoro o 100k KC drahsi.
Za druhe ako kupujucemu ti k prdu nie je to, ze aktualne nie je dostupny, ale mozno na otazku, kedy dostupny bude dostanes odpoved - napriklad o pol roka. To uz ti moze, ale nemusi byt k prdu, takze porovnanie je ucelove. Poznamka o ruskych vojakoch mimo misu.
Avatar - _Karel_
24. 4. 2018 20:02
Re: vybava vs cena
Reco, ty seš prostě uplakanej zoufalec, co by si kvůli Peugeotu nechal utrhnout nohu.
845tis. u 5008 je cena podmíněná výkupem. Dost na tom, že i těch 865 je jen dočasných, neboli "akční cena", běžná cena je 895tis.
Zkrátka jsou lidi, co budou brečet a hledat jakýkoliv důvod, proč to jejich auto nespravedlivě prohrálo. Jako kdyby bodové vítězství v testu na Auto.cz rozhodovalo o osudu planety.
Tak aspoň teď víme, že podle tebe neměli hodnotit základní ceny, protože 5008 bude možná za půl roku dostupná i v nižší výbavě.
24. 4. 2018 20:14
Re: vybava vs cena
No jasne, ze sa porovnava socka touran s najvyssou verziou pezota je uplne OK a preto vychvalime cenu do nebies, ale ked hodime do porovnania tie realne aktualne ceny porovnatelnych verzii, tak zrazu to uz OK nie je a ked na to niekto poukaze, tak je vlastne zufalec. Slusna demagogia, gratulujem ti.
PS: kvoli pezotu by som si odtrhnut nohu nenechal, ale kludne nech si ju odtrhne ten, kto dokaze obhajovat podobne neobhajitelne kecy.
Avatar - _Karel_
24. 4. 2018 20:33
Re: vybava vs cena
ZÁKLADNÍ cena s dvoulitrovou naftou je taková, jakou si stanovili prodejci. Tohle zbytečné kritérium mají v testech pravidelně. Asi pořád nechápeš, co se v disciplíne "základní cena" hodnotí. Tak speciálně pro tebe : za jakou nejnižší cenu můžu porovnávanou verzi sehnat. Marná sláva, když chci 5008 s dvoulitrovou naftou, dočasná ceníková cena je 865t.
To není "vychvalování ceny do nebes". Na to by si někdo musel dát hodně práce a porovnat výbavu. Já bych se divil, kdyby Touran nebyl dražší. Pravděpodobně je. Ale kritérium ZÁKLADNÍ CENA hodnotí něco jinýho. Hodnotí ZÁKLADNÍ CENU. Fakt mi nepřijde složitý tohle pochopit. Ale na zabedněné fandy Peugeotu je to asi moc těžký.

P.S. Když už si v Auto.cz tuhle zbytečnou disciplínu vymysleli, jsem rád, že ji hodnotí pořád stejně. Stejně, jako ji hodnotili třeba tady: [odkaz]