TEST Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku?
Úvod, pořizovací náklady
Zatímco ještě před pár lety byla zákazníkům se zájmem o sedmimístná auta k dispozici jen prostorná MPV, dnes se do stejné kategorie snaží nacpat i sportovně-užitkové vozy. Samostatnou kategorii pak tvoří auta, která v rámci mezigeneračního vývoje přesedlala z jednoho segmentu do druhého. Mezi takové patří i francouzský Peugeot 5008. Ten se ještě v předchozí generaci prezentoval jako čistokrevné MPV, dnes už jej automobilka po boku 3008 vydává za své největší SUV.
Proti autu, které u nás na přelomu loňského a letošního roku plnilo své dlouhodobé povinnosti, jsme postavili etalon rodinných MPV – Volkswagen Touran. Od samotného počátku výroby (vznikat začal v roce 2003) se hrdě hlásí mezi víceúčelová vozidla, na čemž nic nezměnil ani příjezd druhé generace před třemi lety. Odpovídají tomu nejen proporce karoserie, ale i praktická stránka interiéru. Jenže je to dostatečná výhoda oproti stále žádanějšímu fenoménu? Ať se nám to líbí nebo ne, dnešní zákazníci prahnout po SUV. A aby se misky vah přehouply na stranu méně atraktivního MPV, musí na oplátku přinést něco navíc. Jak to je mezi našimi dvěma konkurenty se dočtete na následujících řádcích.
Ještě dodejme, že tu proti sobě máme dva turbodiesely. Peugeot 5008 je osazen dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 133 kW v kombinaci se šestistupňovou samočinnou převodovkou, VW Touran pohání motor se stejným objemem i počtem válců, avšak se slabším výkonem 110 kW. V dalších papírových předpokladech jde ale o rovnocenné soupeře, zejména v oblasti maximální rychlosti, akcelerace a normované spotřeby. Je tomu tak i v reálu?
Vyrovnaní soupeři
Ještě před samotným testem se zaměříme na tradiční srovnání pořizovacích nákladů. Na první pohled vás v tabulce může zaskočit propastný rozdíl v základní cenovce, jenž činí 129.100 Kč. Má to však své opodstatnění. Zatímco dvoulitrový turbodiesel je ve francouzském autě nabízen až s nejvyšší výbavou GT Line, v případě Volkswagenu jej koupíte již s první výbavou Comfortline.
Úvodní cenovka činí v případě Peugeotu 865.000 českých korun, Touran pořídíte od 735.900 Kč. Možná se divíte, proč cenovka našeho dlouhodobě testovaného kousku nekoresponduje s hodnotou, kterou jsme uváděli v prvním článku o „naší“ 5008. Důvodem je fakt, že se daný motor pároval pouze s nejvyšším provedením GT za 945.000 Kč. To byste však již v ceníku hledali marně. Nahrazeno bylo levnější GT „lajnou“ s přepracovaným motorem a hlavně o dva stupně bohatším automatem.
Pořizovací náklady | Peugeot 5008 | VW Touran |
ZÁKLADNÍ CENA | ||
Motor | 2.0 BlueHDi (130 kW) 8AT | 2.0 TDI (110 kW) DSG6 |
Stupeň výbavy/cena [Kč] | GT Line/865.000 | Comfortline/735.900 |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Airbagy | 6 | 6 |
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč] | S | S |
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu [Kč] | S/S | S/S |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč] | S/S | S/S |
Klimatizace [Kč] | automatická dvouzónová | automatická dvouzónová |
Kola | 18" hliníková | 16" ocelová |
Metalíza [Kč] | 15.500 | 15.300 |
Mlhová světla [Kč] | S | 6.800 |
Palubní počítač [Kč] | S | S |
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč] | S/S | 7.900 |
Rádio [Kč] | S | S |
Rezervní kolo [Kč] | x | S |
Navigace [Kč] | 22.000 | 24.500 |
Tempomat [Kč] | S | S |
Volant kožený [Kč] | S | S |
Vyhřívání sedadel vpředu [Kč] | 7.500 | 6.000 |
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 30.125/9.308 | 16.737/5.718 |
Přední/zadní nárazník [Kč] | 16.709/13.636 | 9.939/9.970 |
Přední blatník [Kč] | 6.532 | 5.891 |
Čelní sklo [Kč] | 12.367 | 7.685 |
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] | 3.735 + 630 | 2.819 + 634 |
Hodinová sazba v servisu [Kč] | 700 | 1.057 |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] | 22.423 | 16.992 |
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 5 let/100.000 km/3/12 | 2/3/12 |
Prodloužená záruka | 2+1 rok/60.000 km (6.970 Kč) | 4 roky/80.000 km (8.600 Kč) |
Rozdíl se začíná postupně umazávat čtením jednotlivých položek ve výbavě. Francouze na rozdíl od konkurenta z Wolfsburgu dostanete s LED světlomety, předními mlhovkami či parkovacími senzory. Trochu paradoxní je to pak se třetí řadou sedadel. Zatímco v SUV je již v ceně, u VW si za ni musíte připlatit 25.500 Kč. Bonbonkem je pak samotné obutí. Zatímco Peugeot má s GT Line osmnáctipalcová hliníková kola, Touran s danou výbavou dostane o dva palce menší ocelové disky.
Dané novinářské exempláře jsou pochopitelně výbavou „našlapány“ až po střechu a porovnání obou cen prozrazuje, že co do ceny jde o rovnocenné soupeře. Náš Peugeot 5008 (tentokrát s přihlédnutím ke starému ceníku) má hodnotu 1.062.500 Kč, Touran je o kousíček levnější, ale pod milion se taktéž nevejde - stojí 1.046.100 Kč.
Zatímco až doposud jde po stránce pořizovacích nákladů o vcelku vyrovnaný souboj, v ceně náhradních dílů už se začíná lámat chleba. Jak dokládá naše tabulka, všechny položky, na které se ve srovnávacích testech soustředíme, jsou u Francouzů podstatně dražší. A nejde o zanedbatelné rozdíly, vždyť cena předních a zadních světlometů se šplhá na takřka dvojnásobek. Ve prospěch peugeotu hraje snad jen hodinová sazba v servisu, která je o tři stovky a nějaké drobné levnější, 5008 potěší i prodlouženou zárukou, která je stanovena na pět let, případně 100.000 kilometrů. S volkswagenem dostanete tradiční dvouletou záruku, ale můžete si připlatit 8.600 Kč za prodloužení na čtyři roky a 80.000 km. Peugeotí nabídku lze pak natáhnout o další tři roky či 60.000 km za necelých sedm tisíc korun.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | Peugeot 5008 | VW Touran |
Základní cena | 6 | 8 |
Standardní výbava a příplatky | 8 | 6 |
Servis | 6 | 9 |
Záruky | 8 | 6 |
Průměr | 7,00 | 7,25 |
Design, interiér
(Ne)chci být viděn?
Jak jsem nastínil již v úvodu, marketingově nám tu proti sobě stojí dvě odlišné kategorie aut. Zatímco Volkswagen Touran je čistokrevným rodinným MPV, Peugeot 5008 se snaží naskočit na módní vlnu a prohlašuje se za SUV. Co na tom, že mu chybí pohon všech kol, to už u sportovně-užitkových vozů ostatně neznamená samozřejmost ani u jiných automobilek.
Když obě auta uvidíte zvlášť, příslušnost k jejich kategoriím byste jim i věřili. Skoro si řeknete, jestli lze taková auta skutečně srovnávat. Jenže když stojí vedle sebe, najednou jdou pocity stranou a vy zjišťujete, že si jsou vlastně docela podobná. A pohled do technických tabulek to jenom potvrzuje. Peugeot má dvě rozměrové výhody – je o 114 milimetrů delší a 15 mm širší, na výšku však o 19 mm vede Touran. Jeho podvozek navíc není od země tolik vzdálen, milimetry navíc totiž VW neproinvestoval ve světlé výšce, ale prostoru pro posádku ve všech řadách. A jak se později dozvíme, přineslo to ovoce.
Teď ale ještě chvilku zůstaňme u exteriérů obou aut. Co si budeme povídat, pomineme-li odvážnou vlajkovou loď Arteon či nejnovější SUV T-Roc, je portfolio Volkswagenu (alespoň co do designu) poměrně konzervativní. Touran je toho zářným příkladem, zkrátka auto, které neurazí, ale ani nenadchne. MPV je to však se vším všudy, vysoká karoserie, dlouhý svažující se čumák... To Peugeot je úplně jiná píseň. SUV už dneska nabízí kde kdo, proto se automobilky snaží zapůsobit i trochou extravagance a ulítlého designu. 5008 sice není tak „šílené“ jako sourozenecké Citroëny, ale už jde o auto, které vzbudí trochu pozornosti. Ať už jde o agresivní příď s „vyseknutými“ světlomety, ostré linky, balík ozdobných prvků napříč celou karoserií či zadní svítilny po vzoru tygřích drápů. Tento francouzský kousek se sice nemusí líbit každému, ale u mě Peugeot za extravaganci dostává plusové body.
HODNOCENÍ DESIGNU | Peugeot 5008 | VW Touran |
Vnější vzhled | 9 | 7 |
Vnitřní vzhled | 9 | 7 |
Zpracování | 8 | 7 |
Ergonomie | 6 | 9 |
Konektivita | 6 | 8 |
Průměr | 7,60 | 7,60 |
V obdobném duchu pokračuje i zpracování obou kabin. Tentokrát začneme Peugeotem, jenž dostal rozporuplný i-Cockpit se šišatým volantem a digitálním přístrojovým štítem. Asi netřeba znovu rozebírat, že toto řešení vyžaduje potřebný zvyk a stejně bude mít vždy svá slabá místa. Tím největším je třeba fakt, že přes originálně tvarovaný volant nevidíte celý obsah přístrojového štítu, část zůstane vždy schována. Multimédia pak obsloužíte na obrazovce vystupující ze středu palubovky. Tady si znovu posteskneme nad schováním veškerých klíčových funkcí do menu infotainmentu. V diskuzi jste u několika aut skupiny PSA namítali, že je to celé o zvyku a za týden nemáme šanci tomuto řešení přijít na chuť. S 5008 uběhly čtyři měsíce, najeli jsme společně tisíce kilometrů a ovládání teploty ryze dotykem pořád považuji za... nešťastné. A to nemluvím o drobných neduhách. Třeba když jsem chtěl vypnout kdesi utopený stop-start a posuvník mezi vypnutím a zapnutím začal zběsile kmitat a zastavil se až po zhruba minutě. Strasti jsou i s bezdrátovým poslechem hudby. Po opětovném nastartování zůstává sice telefon připojen, ale muzika se „seká“ a trvá několik minut, než opět hraje plynule.
Volkswagen opět kráčí vstříc své filosofii. V praxi to znamená, že do auta sednete, naleznete si ideální pozici a okamžitě můžete vyrazit na cestu. Pracoviště řidiče je totiž intuitivní a netřeba dlouhého seznamování. Ovládání teploty a dalších funkcí je odděleno, poslouží tradiční fyzická tlačítka, která se po pár desítkách kilometrů naučíte ovládat i poslepu. Běžný volant, jenž skvěle padne do ruky, analogové budíky, na které je velmi dobře vidět. Skoro si říkáte, jestli je tomuto prostředí co vytknout. Mně osobně by vadilo snad jen to, že je to „moc nuda“. S autem se sice okamžitě sžijete, ale chybí takový ten pocit, že sedíte v moderním voze, navíc v „plné palbě“. A to by asi nejeden zákazník investující více jak milion uvítal.
To by bylo pracoviště řidiče, ale jak jsou na tom oba vozy se sezením a prostorem v kabině? Začněme tentokrát u touranu, jenž potěší výborně zpracovaným sezením. Sedačky mají výrazné boční vedení, jsou tuhé, ale ne tvrdé, takže se v nich dobře cestuje i na dlouhých trasách. S výškou 176 centimetrů jsem si udělal pohodlí za volantem a za sebe si sedl s parádní rezervou nad hlavou i před koleny. Podstatně těsněji mi v oblasti nohou bylo, když jsem sedačku ve druhé řadě posunul zcela dopředu (lze s ní hýbat v rozmezí 20 cm). Tím můžete vytvořit více místa cestujícím úplně vzadu, vždy to ale bude na úkor pohodlí jednoho z vás. Potěšujícím faktorem je vzdušnost kabiny, v níž si nepřipadáte tak moc „utěsněně“, ani když se na druhou lavici naskládáte tři.
To peugeot je na tom s pohodlím o něco hůř. Sedačky jsou sice komfortní, ale hodně ploché, takže v zatáčkách nepodrží tělo tak dobře jako konkurenční touran. Variabilita zadních prostor je obdobná, lavici lze posouvat v rozmezí šestnácti centimetrů a v oblasti nohou jsou na tom obě auta s rezervou takřka podobně, stejně jako s místem zcela vzadu. Tady ale narážíme na onu výškovou nevýhodu. Se 176 centimetry nemám ve druhé lavici problém, kolega s výškou přes 190 centimetrů už se sem ale skládá hůř a nad hlavou mu zbývá jen minimum místa. Rozdíl tady ovšem neudělá panoramatická střecha, protože bychom ji našli na obou testovaných exemplářích. Půjde hlavně o to, že 5008 je SUV s vyšší světlou výškou (236 mm), zatímco Touran MPV s vyšší karoserií a tím i prostornější kabinou.
A nakonec nesmíme opomenout ani srovnání zavazadelníků, které je při výběru většího rodinného auta taktéž důležité. Jak jsem již psal, třetí řada je u VW trochu překvapivě za příplatek, zatímco u 5008 jde o standard. Francouzi navíc potěší tím, že lze poslední dvě sedačky vyjmout, čímž objem zavazadelníku vzroste ze 702 na 780 litrů. Touran nabízí 743 litrů, navíc se do jeho kufru dostanete snadněji díky většímu vstupnímu otvoru i nižší nakládací hraně. Chcete-li ždímat potenciál zavazadlového prostoru až po okraj, počítejte s 1862 litry u peugeotu a 1980 litry v touranu. Ten navíc potěší i větší porcí odkládacích míst na drobnosti, které by po kufru jinak cestovaly.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | Peugeot 5008 | VW Touran |
Prostornost | 7 | 9 |
Přední sedačky | 8 | 9 |
Zadní sedačky | 8 | 9 |
Kufr | 8 | 8 |
Variabilita | 8 | 8 |
Průměr | 7,80 | 8,60 |
Motor, jízdní vlastnosti
Komfortní a komfortnější
Kupuje-li rodina prostorné auto s úmyslem cestovat na delší vzdálenosti, jeví se vyšší investice spojená s dvoulitrovým turbodieselem jako vhodná volba. Jasně, můžete ušetřit i několik stovek tisíc a sáhnout po základu v podobě dvanáctistovky s 96 kW (peugeot), nebo 81 kW (volkswagen). V těchto motorech však pořád ještě vidím ideální společníky pro menší vozy.
V obou našich exemplářích pracují přeplňované čtyřválce. Ten v touranu disponuje 110 kilowatty (objednat lze i silnější verzi se 140 kW) a 340 N.m točivého momentu, o kus výkonnější je pak peugeotí BlueHDi s výkonem 133 kW a točivým momentem 400 N.m. Znovu připomeňme, že na jaře letošního roku dostal Francouz inovované řešení s výkonem sníženým na 130 kW. Bavme se ale o technice, kterou jsme během testování měli k dispozici. Toho času se ještě dvoulitr v 5008 pároval s klasickým šestistupňovým měničem od Aisinu, zatímco v touranu pracovalo (a nadále pracuje) dvouspojkové DSG o stejném počtu stupňů.
Na první pohled by se mohlo logičtěji jevit srovnání se silnějším TDI, ale v dalších parametrech si auta náramně rozumí. V udávaném zrychlení z klidu na stovku je dělí dvě desetinky sekundy, v maximálce 2 km/h a hlavně slibují takřka identickou spotřebu paliva. Motory nejsou obdobné jen na papíře, ale i při prvním seznámení. V obou případech je lze pochválit za kultivovaný chod a minimum hluku, který by pronikal do kabiny. Byť se nám nejvyššího výkonu dostává až nad 3500 tisíci otáčkami, motory se hbitě zvedají i z těch nižších. Obě auta lze pochválit i za rychlou reakci na sešlápnutí plynového pedálu, byť pocitově se zdá, že touran tuto disciplínu zvládá o chloupek lépe.
HODNOCENÍ MOTORU | Peugeot 5008 | VW Touran |
Zrychlení | 8 | 8 |
Pružnost | 8 | 7 |
Spotřeba udávaná | 8 | 8 |
Spotřeba v testu | 8 | 8 |
Odhlučnění motoru | 8 | 8 |
Průměr | 8,00 | 7,80 |
I když má peugeot co do hmotnosti o třicet kilogramů více, výkon k dobru tento hendikep zdárně kompenzuje. Díky samočinným převodovkám s možností manuálního řazení páčkami pod volantem jsme mohli změřit pružné zrychlení na jednotlivé převody - ze šedesátky na stovku na čtvrtý rychlostní stupeň potřebuje 5008 6,6 sekundy, touran o šest desetinek více. Stejný rozdíl zaznamená měřící technika na pátý rychlostní stupeň z 80 na 120 km/h, peugeot disciplínu zvládá za 10,2 s, VW potřebuje 10,8 s. Karta se obrací při akceleraci ve stejných rychlostech na nejvyšší stupeň, tady už Francouz s časem 18,9 s značně zaostává, Touranu stačí 15,4 s.
Při měření se zaměřujeme ještě na otáčky při dálniční stotřicítce. Tady se ručička otáčkoměru usadí na 1900/min u 5008, touran ji má o něco výše, konkrétně na hodnotě 2250 otáček. V praxi však jde o minimální rozdíl, který ani nepocítíte. Rozhodně ne co do hlučnosti a celkové kultivovanosti obou motorů. To rozdíl v převodovkách znát je, zejména při popojíždění městem a neustálém rozjíždění od semaforů. Peugeot totiž tuhle disciplínu zvládá sametověji, zatímco DSG si ani v ekologickém režimu neodpustí sem tam nějaké to škubnutí. Na dlouhých trasách vás ale ani jedno ústrojí štvát nebude, obě pracují logicky, řadí s rozmyslem a při klidné jízdě vás svým projevem nikterak neruší.
Dynamické měření | Peugeot 5008 | VW Touran |
Pneumatiky | Dunlop SP Winter Sport 3D | Continental Winter Contact TS 850P |
Rozměr pneumatik | 235/50 R19 | 225/45 R18 |
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS RS (80-120 km/h) [s] | 6,6/10,2/18,9 | 7,2/10,8/15,4 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 1900 | 2250 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 46,2/85,7/125,6 | 47,6/85,1/124,3 |
Když pak vyjedete na klikaté a ne tak kvalitní okresky, vůz vám to dá rychle vědět. Zejména peugeot, jehož podvozek je sice tužší a stabilní, devatenáctipalcová kola na velkých výmolech však nedělají dobrotu. Nepočítejte ani s kdovíjakou zpětnou vazbou řízení, 5008 zkrátka ochotně udělá to, o co ji zrovna požádáte, nic míň, nic víc. U auta takového střihu, s nímž nehodláte stříhat zatáčky s plynem přilepeným k podlaze, to lze vlastně vcelku snadno omluvit. Ani při svižnější jízdě se karoserie výrazně nenaklání a samotnou jízdu lze označit za komfortní a pohodlnou.
Jenže když přesednete do touranu, zjistíte, že to jde vlastně ještě o kousek lépe. Svou roli v tom jistě hrají o palec menší kola, ale i adaptivní podvozek DCC, který v příplatkových položkách nalezneme za 24.000 korun. K rázům do kabiny sice také dochází, ale podstatně méně často. Když se vám pak dostane přímého porovnání, zjišťujete, že VW nejenže je pohodlnější, ale i agilnější při průjezdech jednotlivými zatáčkami. Tady už s náklonem vyšší karoserie musíte počítat, avšak není to nic hrozného. Na oplátku dostanete svižnější výjezd ze zatáčky, touran zkrátka nepůsobí tak těžkopádně a jízda s ním je v rámci dané kategorie o kousek zábavnější.
A co spotřeba paliva? Ve výsledku jsou si hodnoty skutečně hodně podobné. Nutno říct, že zmiňovaným městským popojížděním budete turbodiesely spíše trápit. Chcete-li se od světel odpíchnout za každou cenu jako první a nehledíte na ekonomiku jízdy, nedivte se, když se palubní počítač začne blížit k devíti litrům. Nejlépe je autu na dlouhých cestách, ideálně dálnicích. S oběma vozy se lze s lehkou nohou dostat i pod šest litrů, při běžné jízdě ale počítejte s hodnotami mezi šesti a sedmi litry. Když jsem vzal obě auta na totožný stokilometrový úsek složený převážně z okresek a sem tam nějakou dálnicí, ustálila se hodnota na 6,4 litrech u touranu, peugeot si řekl o nějaké tři desetinky více. Vzhledem k robustnějším proporcím a širším pneumatikám lze tento rozdíl v apetitu akceptovat.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | Peugeot 5008 | VW Touran |
Ovladatelnost | 6 | 8 |
Komfort odpružení | 7 | 8 |
Odhlučnění podvozku | 8 | 8 |
Řízení | 7 | 8 |
Řazení | 8 | 7 |
Brzdy | 8 | 8 |
Průměr | 7,33 | 7,83 |
Závěr
Závěr
Musím říct, že z celé redakce jsem s dlouhodobě testovanou 5008 najezdil asi nejvíc kilometrů. Za tu dobu si mě auto získalo. Zvykl jsem si na extravagantní design, sžil se s i-Cockpitem a pomalu zvládal překousnout i dotykové nastavování teploty. Jenže jsem potom usedl do touranu a během prvních pár desítek kilometrů mi došlo, že jsem se s autem nesžil. Ono to totiž vůbec nebylo potřeba. Zkrátka jsem sedl, nastavil si zrcátka a vyrazil na cestu, během níž jsem si teplotu pohodlně upravoval otočnými ovladači. A právě tady mi došlo, že i když mám rád všechny ty extravagantní designové prvky a úlety automobilek, stále ještě nepatřím do skupiny lidí, kteří volí jen na základě stylu. Stále u mě hraje prim funkčnost, kterou touran ve srovnání s 5008 zvládá na jedničku.
Ale není to jen to, díky čemu se nakonec VW stal vítězem dnešního srovnávacího testu. I na něm by se daly hledat mušky, ať už jde o slabší základní výbavu, fádní design či „obyčejné“ zpracování interiéru. Jenže v konečném důsledku dostanete za stejnou sumu auto s bohatším vnitřním prostorem, komfortním sezením a hlavně citelně lepšími jízdními vlastnostmi. Touran tedy můžeme označit za vítěze dnešního souboje, i když nejde říct, že by 5008 zrovna převálcoval. A když zájemci o stylové auto odpustí trochu menší prostornost uvnitř, určitě z volby francouzského konkurenta nebudou nešťastní.
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | Peugeot 5008 | VW Touran |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 7,00 | 7,25 |
DESIGN | 7,60 | 7,60 |
INTERIÉR | 7,80 | 8,60 |
MOTOR | 8,00 | 7,80 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 7,33 | 7,83 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 7,50 | 7,82 |
Peugeot 5008
Nejlevnější verze modelu | 590.000 Kč (1.2 PureTech/96 kW Active) |
Základ s testovaným motorem | 945.000 Kč (2.0 BlueHDi/133 kW GT) |
Testovaný vůz bez příplatků | 945.000 Kč (2.0 BlueHDi/133 kW GT) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.062.500 Kč (2.0 BlueHDi/133 kW GT) |
Plusy
- Atraktivní vzhled
- Originální zpracování interiéru
- Poměr cena/výbava
Minusy
- i-Cockpit není pro každého
- Těžkopádné chování v zatáčkách
Volkswagen Touran
Nejlevnější verze modelu | 596.900 Kč (1.2 TSI/81 kW Comfortline) |
Základ s testovaným motorem | 695.900 Kč (2.0 TDI/110 kW Comfortline) |
Testovaný vůz bez příplatků | 761.900 Kč (2.0 TDI/110 kW Highline) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.046.100 Kč (2.0 TDI/110 kW Highline) |
Plusy
- Prostorná kabina
- Pohodlné sedačky
- Komfortní podvozek
- Agilnější jízda
Minusy
- Fádní design
- Nudné pracoviště řidiče
Foto: Ondřej Lilling
Model | Peugeot 5008 2.0 BlueHDi | Volkswagen Touran 2.0 TDI |
Cena základní sestavy | 945 000 Kč | 761 900 Kč |
Cena testované sestavy | 1 062 500 Kč | 1 046 100 Kč |
Motor
| ||
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 4 / 4 | 4 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 1997 | 1968 |
Zdvihový objem (ccm): | 133 / 3750 | 110 / 3500 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 400 / 2000 - 0 | 340 / 1750 - 3000 |
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): | 0 / 0 - 0 | 0 / 0 - 0 |
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): | 0 / 0 | 0 / 0 |
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): | 0 | 0 |
Provozní vlastnosti
| ||
Maximální rychlost (km/h): | 208 | 206 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): | 9.1 | 9.3 |
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): | 5.5 / 4.4 / 4.8 | 5.6 / 4.4 / 4.8 |
Emise CO2: | 124 | 127 |
Rozměry a hmotnosti
| ||
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): | 702 / 1862 | 743 / 1980 |
Objem nádrže (l): | 56 | 58 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1605 / 675 | 1571 / 704 |
![]() | ||
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
| ||
a) délka (mm): | 4641 | 4527 |
b) šířka (mm): | 1844 | 1829 |
c) výška (mm): | 1640 | 1659 |
d) rozvor (mm): | 2840 | 2791 |
e) rozchod vpředu (mm): | 1601 | 1569 |
f) rozchod vzadu (mm): | 1610 | 1542 |
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
| ||
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): | 900 / 1130 | 900 / 1140 |
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): | 670 / 900 | 630 / 840 |
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): | 950 | 1020 |
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): | 900 | 950 |
k) šířka vpředu (mm): | 1490 | 1500 |
l) šířka vzadu (mm): | 1490 | 1530 |
Délka sedáku vpředu (mm): | 620 | 490 |
Délka sedáku vzadu (mm): | 490 | 420 |
Výška opěradla vpředu (mm): | 610 | 640 |
Výška opěradla vzadu (mm): | 610 | 630 |
Místo vzadu pod předním sedadlem: | ano | ano |