Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v červnu 2008: Skokanem měsíce je ve třídě minivozů Hyundai i10

16 komentářů

Banjo
i10 je nový Atos, čili žádné extra překvapení. Spíš bych viděl logické čísla těchto dvou modelů sečíst a jsme stabilně někde na podobné pozici jako Fiat Panda... Akorát pak nebudeme mít toho "skokana".
wolff
Fiat 500 nějaké místo... VW Fox 2 prodané kusy nějaké místo. Když je F 500 propadák (vemte v úvahu průměrnou cenu prodaných prcků), ptám se, co je potom to úžasné koncernové auto? Už by měl konečně přijít ten zlomový model UP!jinak už VW nikdy tyto rozdíly nedožene... >😁
_Teddy_
VW tak akosi ponechava mimo pozornosti triedu super-mini. Prakticky tam nema co ponuknut, pretoze obstarozny Fox naozaj nie je auto ktore by zaujalo kupujucich...
wolff
Pouhá výmluva. Fox svým vzhledem, svojí kvalitou, svým přístupem odpovídá dalším modelům z koncernu. Jen prostě v této třídě se konzervativizmus hraničící se sterilitou a vysoká cena za nic...nenosí a neodpouští. Tady hledej problém..., tedy neúspěch modelů Lupo, Arosa, Fox a Up! Jeden jako druhý a stejné propadáky.
Avatar - T613
T613
předpovídat budoucnost vozu, který nikdo neviděl.. takové prognózy zde už byly
Avatar - prekladys
prekladys
ale na ty tři předchozí to sedí :yes:
mimochodem jsem v jednom nákupním centru zahlédl novou i10. dojem? hyundai konečně dohnal třídu v tomto segmentu...
wolff
Nemyslím si, že by byl Up! úspěšný. Už ze samé podstaty věci. Ale možná se budu mýlit jako se popletl jistý pán v případě F 500. Problém Up! vidím v několika věcech (a proto si myslím, že bude neúspěšný).
- nemá tradici, kdyby Golf neměl tradici, taky by byl podle mého názoru již v propadlišti dějin vzhledem ke konkurenci. Konzervativní auto žije z tradice, byť Golf není špatný, ale nebyl by tou pomyslnou jendičkou (je nezajímavý). A Fox a ani Lupo mu tuto tradici nevytvořili. A musím podotknout, že Lupo nebyl levný projekt, tedy žádný pokus, na kterém by VW nezáleželo, spíše naopak. Fox už byla jen labutí píseň, tedy přiznání samo sobě, že na to nemám v tvrdé konkurenci.

- a z toho vyplývá další bod - tedy křeč ve které je UP! připravován. Up! musí být úspěšný. Komerčně úspěšný (a má snížit průměrné hodnoty emisí všech koncernových zanček - to je hlavní důvod proč přijde). Z toho důvodu bude vyjíždět jistě jako VW, Seat a Škoda a možná i Audi. Už to o sobě to auto samo sráží, neboť nebude mít tu exkluzivitu (totožné auto 3 - 4 značky), jen aby to nebyl komerční propadák.
- už teď je jasné, že nebude mít všechny vychytávky konceptu, tedy zcivilní a opět nebude zajmavý (alá Roomster)

atd....atd...
Avatar - T613
T613
v dnešní době mluvit o tradicích? obzvláště v této třídě? Nesmysl. Pokud VW udělá dobrý kabát nasadí solidní cenu a udělá dobrou marketingovou masáž má vcelku dobrý prodejní artikl. Ale zatracovat nebo blahořečit vůz o kterém je známo jen to jméno je z prominutím na palici.
wolff
Jo cena... No na tenhle argument sem jaksi pozapomněl... Ale je to jeden z důvodů, proč si také myslím, že UP! neuspěje. Dyť i ta cena Foxu (který je při kurzu dolaru za babku) je vyšší než u konkurence... Ale řekl si to sám... Nemyslím si, že by s Up!em přišla změna v politice koncernu. Kdyby Lupo nebylo za 300, tak potenciál uspět mělo. Ale to jsou kdyby. Popravě? Koncern je mi ukradený. Já si jen prostě vzpomněl na ty výlevy o propadáku (F500), když sem uviděl to hrdé číslo 3 (tedy skoro jako u Lancie) >😁
Avatar - T613
T613
😄
_Teddy_
V podstate tvrdis to iste, co ja: VW nema co v tejto triede ponuknut. S nadmieru konzervativnym dizajnom mozu uspiet v nizsej strednej (Golf), ale nie v triede mini s podobne konzervativnym Fox-om. Pretoze super-mini si kupuju vacsinou zeny do mesta na nakupy, pripadne mladi slobodni ludia. A tuto cielovu skupinu zakaznikov nezaujmes s prilis konzervativnym dizajnom...
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Moje slova :yes:
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stephen
Stephen
Rád bych touto cestou upozornil všechny české motoristické novináře, že i10 není dvojčetem Picanta! Ač to zní překvapivě, tak v rámci koncernu nedošlo k převzetí platformy. i10 je totiž postavena na upravené platformě Getzu. To je také důvod, proč je i10 stejně těžká jako Getz a tudíž težší než Picanto. A to je také důvod "dospělosti" i10 v této třídě. Prostě se vzalo supermini a udělalo se z něj miniauto.
Avatar - prekladys
prekladys
ne, je to dítě téže matky.
picanto není postavené na upravené platformě někdejšího atosu, jak se v našich luzích šířilo, ale vychází z getzu, a to včetně mechanických komponentů! co se z atosu/getzu převzalo, byl hnací agregát - takže i10 je picantu velmi blízko

co se týče pohotovostní hmotnosti, ta je u i10 mnohem blíže picantu než getzu, vzhledem k národním odlišnostem jednotlivých provedení (motorizace, výbava...) bych si vůbec nedovolil pouštět se do úvah na toto téma. např. německé picanto II je v plné výbavě těžší než nejvybavenější tuzemská i10(má téměř 1100 kg), přičemž korejci uvádějí ph od 850 kg u picanta a 925 kg u i10 - rozdíl bych připisoval jen a pouze na vrub zesílení konstrukce (picanto mělo jen **😉
Avatar - Stephen
Stephen
Svého času se tvrdilo, že Picanto má platformu vlastní (jenže ne vždy se dá automobilkám věřit >😁 ). Původ platformy Picanta tedy nebudu nijak zpochybňovat. Co se týče příbuzenství i10 s Getzem a případně nepříbuznosti s Picantem, odkazuji na test čísla v Autocaru zhruba před měsícem (přesně si to fakt nepamatuju). Mnou uváděné skutečnosti vychází z tohoto testu (vč. shodné váhy Getzu 1,1 a i10 1,1).