Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červnu 2008: Skokanem měsíce je ve třídě minivozů Hyundai i10

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 7. 2008 • 05:07
30
16
Zobrazit náhledy (30)
Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10
Na prvních dvou místech žebříčku registrací třídy nejmenších automobilů jsou stále Chevrolet Spark a Fiat Panda. Hyundai i10, květnový nováček, poskočil už na třetí místo.

Oba vozy na prvních dvou místech pro sebe tentokrát urvaly jen 40 % trhu. Korejskou novinku si odvezlo domů 94 zákazníků, což je velice slušný výsledek, ovšem vzhledem ke stanovené základní ceně a za ní nabízené výbavě není divu. Dvojče i-desítky, Kia Picanto, se s počtem 45 prodaných kusů umístilo až na šesté pozici, oproti květnu se pak prodalo o dalších 8 kií méně.

A jak si vedli ostatní? I Suzuki Splash se tentokrát už dostalo do první desítky, na sedmou příčku. Za ním je retro pětistovka. Zajímavé je pořadí na nejspodnější příčce Top 10, kde se seřadily odcházející první generace Opelu Agila a moderní miniauta, reprezentovaná Renaultem Twingo a Toyotou Aygo. Z malých „kolíňat“ si opět nejlépe vedl Peugeot 107. Celkové měsíční prodeje ve třídě se pohybují nad hranicí 700 kusů.

Registrace v třídě mini za první polovinu roku 2008 vede Spark před Pandou, na bronzové příčce je Hyundai Atos, který už se pouze doprodává. Od začátku roku si své nové majitele našlo něco málo přes 4 tisíce miniaut.

Třída mini, registrace na českém trhu v červnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období6/20081-6/20086/20081-6/2008
1.Chevrolet SPARK196116726,4%28,8%
2.Fiat PANDA12364116,6%15,8%
3.Hyundai i109411112,7%2,7%
4.Peugeot 107633428,5%8,4%
5.Hyundai ATOS545227,3%12,9%
6.Kia PICANTO454796,1%11,8%
7.Suzuki SPLASH37555,0%1,4%
8.Fiat 500351114,7%2,7%
9.Citroën C1321984,3%4,9%
10.Opel AGILA17312,3%0,8%
10.Renault TWINGO171852,3%4,6%
10.Toyota AYGO171112,3%2,7%
13.Smart FORTWO7590,9%1,5%
14.Ford KA380,4%0,2%
15.Volkswagen FOX2300,3%0,7%
-CELKEM7424050100,0%100,0%

Témata
Avatar - Stephen
23. 7. 2008 10:07
Re: i10 dvojče Picanta?
Svého času se tvrdilo, že Picanto má platformu vlastní (jenže ne vždy se dá automobilkám věřit >:D ). Původ platformy Picanta tedy nebudu nijak zpochybňovat. Co se týče příbuzenství i10 s Getzem a případně nepříbuznosti s Picantem, odkazuji na test čísla v Autocaru zhruba před měsícem (přesně si to fakt nepamatuju). Mnou uváděné skutečnosti vychází z tohoto testu (vč. shodné váhy Getzu 1,1 a i10 1,1).
Avatar - prekladys
21. 7. 2008 12:40
Re: i10 dvojče Picanta?
ne, je to dítě téže matky.
picanto není postavené na upravené platformě někdejšího atosu, jak se v našich luzích šířilo, ale vychází z getzu, a to včetně mechanických komponentů! co se z atosu/getzu převzalo, byl hnací agregát - takže i10 je picantu velmi blízko

co se týče pohotovostní hmotnosti, ta je u i10 mnohem blíže picantu než getzu, vzhledem k národním odlišnostem jednotlivých provedení (motorizace, výbava...) bych si vůbec nedovolil pouštět se do úvah na toto téma. např. německé picanto II je v plné výbavě těžší než nejvybavenější tuzemská i10(má téměř 1100 kg), přičemž korejci uvádějí ph od 850 kg u picanta a 925 kg u i10 - rozdíl bych připisoval jen a pouze na vrub zesílení konstrukce (picanto mělo jen ***)
Avatar - T613
21. 7. 2008 11:33
Re: jen poznámka
:-)
21. 7. 2008 11:30
Re: jen poznámka
Jo cena... No na tenhle argument sem jaksi pozapomněl... Ale je to jeden z důvodů, proč si také myslím, že UP! neuspěje. Dyť i ta cena Foxu (který je při kurzu dolaru za babku) je vyšší než u konkurence... Ale řekl si to sám... Nemyslím si, že by s Up!em přišla změna v politice koncernu. Kdyby Lupo nebylo za 300, tak potenciál uspět mělo. Ale to jsou kdyby. Popravě? Koncern je mi ukradený. Já si jen prostě vzpomněl na ty výlevy o propadáku (F500), když sem uviděl to hrdé číslo 3 (tedy skoro jako u Lancie) >:D
Avatar - T613
21. 7. 2008 10:48
Re: jen poznámka
v dnešní době mluvit o tradicích? obzvláště v této třídě? Nesmysl. Pokud VW udělá dobrý kabát nasadí solidní cenu a udělá dobrou marketingovou masáž má vcelku dobrý prodejní artikl. Ale zatracovat nebo blahořečit vůz o kterém je známo jen to jméno je z prominutím na palici.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku