Nejluxusnější SUV a dost možná nejočekávanější Rolls-Royce všech dob. Britská automobilka dnes světu oficiálně představila model Cullinan, svůj první sportovně-užitkový vůz.
ja si myslím, že rr alebo bentley sa nebudú kupovať kvôli výletom do prírody, ale ako trendy alternatíva ku klasike s ešte väčšou dávkou robustnosti a rešpektu, k červenému kobercu, ku prístavu s jachtou, ku zámku. Zvládli by to, ale kto chce divočinu, ten má lepšie alternatívy ako noblesné vyleštené jachty. Samozrejme sa asi občas nájde niekto kto s tým vybehne na dunu.
Cullinan si zachoval veľké množstvo dizajnovej „aristokracie“ značky, zadná časť je dokonca na RR vyslovene odvážna, celkovo rozhodne krajšie ako konkurencia od Bentley. Naopak, palubná doska je už prepatlaná, je tam toho moc a kombinácia klasiky s modernou tu jednoducho nevyšla, o materiáloch a dielenskom spracovaní asi nie je potrebné pochybovať. Suma sumárum, zmysel tohto auta som nepochopil, smotánka však bude stáť vo frontách a ja pôjdem zajtra ráno zasa pekne do práce :-)
voci bentayge je to rozhodne lepsie.. aj ked nemozem sa zbavit pocitu ze range rover bude komplexne aj tak nadalej "najlepsi" .. hoc konkretne v luxuse to zezlo tentokrat uz prevezme tento rolls ;-) s tym ratam
si člověk říkal, že to bude další opulentní nevzhledná krabice. Nicméně libí se mi ten přístup, že chtějí být designově a stylově něco jako Range Rover, ale o třídu výš a rozměrově o třídu výš. To by mohla být cesta k zákazníkovi, navíc ač dost hranaté, má to styl. :yes:
Já si pořád myslím, že Range Rover dosáhl pomyslného ideálu. Bentayga je vysloveně neatraktivní, Urus měl být typově úplně jiné auto a tenhle Rolls je jak z komiksu. (u Phantomu to sic fungovalo). Možná měli energii investovat do nového Phantomu, aby nevypadal jak ne moc povedený face lift původní ikony.
Souhlasím, klasický RR dává smysl. Tohle praktické SUV vůbec. Pokud má někdo peníze a rozum, tak si pořídí do práce klasický RR a na venek Range Rover.
a) Opravdu se domníváte, že šejkové z Arábie a obchodníci ze Singapuru jsou tak asociální, že je spotřeba jejich vozů nezajímá? S několika jsem mluvil, a všichni mají na srdci to, aby co nejméně znečišťovali ovzduší, i když "musí" jezdit RR. Někteří také osobně podporují elektrifikaci pohonu budoucích RR cílenými vklady do příslušných fondů podílejících se na provozu výrobců jako je BMW a RR... Neměl byste tak zbrkle páchat psané křivdy na pověsti budoucích majitelů Cullinana, byť ne všichni budou takhle cíleně zaměření.
b) Dovolím si diskutovat s Vaším tvrzením, že vzhled vozu působí houževnatě. Asi jak na koho. Já jsem - stejně jako několik dalších zde diskutujících - značně zklamán z toho, jak toto auto na fotografiích vypadá. nejenže nepůsobí houževnatě, ale ani dostatečně reprezentativně. Tradiční podoba grillu to nezachrání. jsem toho názoru, že designéři odvedli bídnou práci, zejména pokud Cullinan srovnáme s Phantomem, Ghostem i Wraithem.... tento příliš zjednodušený design mě vážně nebere, auta takto pojatá vypadají dosti lacině: viz např. Octavia, Q2...
Ty byt felice sofistikofana šeština a chlavně erudofana f jasice >:D
Zejména jsem se mohl potrhat smíchy po přečtení věty:"Dovolím si diskutovat s Vaším tvrzením..."
To dává tvýmu vyprávění o známostech se singapurskými ekologicky smýšlejícími miliardáři a arabskými šejky, podporujícími elektrifikaci fakt šťávu, už tomu úplně věřím >:D >:D >:D
Za těmi třemi tečkami na konci věty vidím především design Q7. Fuj!
A tou Octavií mám na mysli OIII.
Za tvrzením o přespříliš zjednodušeném a tudíž lacině působícím designu si pevně stojím. Bez legrace.
Sice z něj člověku na první pohled nepadne čelist na zem, ale ty interiérové vychytávky a kvalita zpracování je něco, co bych si já nechal líbit. Stačí si na yt pustit videa od Mr JWW nebo Shmeeho a jeden pochopí. Barvu bych možná volil nějakou tm.zelenou, nebo modrou, určitě ale ne černou.
[odkaz]
Tak jsem si to video pustil..................................… absolutně nepochopil co na tom autě má být úžasného. Nuda od A až do Z. Týpek tam 8 minut básní jak je to celé fenomenální aby pak ukázal dvojici sedaček na kterých sedí skřivený jak paragraf, aby z nich nespadl. Tohle auto je úlet - ve špatném slova smyslu. No aspoň se najdou nějací exoti co budou bavit okolí svým “vkusem a rozumem”.
Naštěstí většina z nás na něj stejně nemá, a pokud někdo jo, tak peníze využije asi jinak, tak je to celé jedno a diskuze je "kdyby" vic než kdy jindy. Sám mám smíšené dojmy. Předek je klasický, očekávaný, možná až trošku moc. Dnešní matriošky dělají všichni, já osobně tomu neholduji, ale prosím. Z boku to na obrázcích působí díky sportovní zádi zajímavě a kompaktně. Zadek je extravagantní, někomu se bude líbit, někomu ne. Vzhledem k tomu, že si většina majitelů Rollsu řídí sama a "malý" Ghost se celkem prodává, asi nemělo smysl kdovíjak rozměry překonávat Range, Escalade/Navigator. Interér samozřejmě kvalitní materály, tiché, silné. Asi není nic špatně, ale osobně mě to za srdce až tak nechytá.
...vše je pro ně nuda. Nový Rolls je údajně nudný jak z vnějšku tak zevnitř. Tihle zívači jsou těmi typy, kteří by v případě získání většího kpitálu velmi rychle přehazovali kabát a velebili RR za tento počin.
SUV od RR je už svým vznikem projevem invence a odvahy, o nudě může mluvit jen duševně nedospělý. Styl zcela odpovídá tradičním tvarům Rollse Royce a chtít ho jinak by bylo zpronevěřením vůči jeho zákazníkům.
Tak schválně, co je na něm invenčního a odvážného kromě toho, že RR postavil SUV? To, že se dá auto na zakázku upravovat, dávat do kufru různé přihrávky, ledničky a podobně je si myslím u RR klasika a to jak například týpek na videu komentuje, ze RR předefinoval kufr, ze je RR první praktické SUV, to zní dosti úsměvně. Samozřejmě že se klientela najde, ale bude to spíše ta, která se bude chtít odlišit a ukázat se, než že by šlo o nějakou invenci či rozum.
Zajímá a baví mě spousta jiných aut a nápadů, ale tohle SUV od RR je dle mě nuda ve srovnání jak se to tady prezentuje jaké je “groundbreaking” a designově a technicky vytuněné. Prostě to je overkill pro exoty. Něco jako drahá mazanice v galerii, co má vymyšlený “příběh” aby dávala smysl a dala se co nejlíp vydražit.
Ne, to není dobré srovnání, ceny umění nemají s užitkovými produkty nic moc společného.
Je to jako Leica mezi foťáky. Samozřejmě platíš i za image a dejme tomu nějaký příběh... ale krom toho ta Leica bude špičkově fotit a bude precizně zpracovaná. A tady taky... zaplatíš si za sošku, ale krom toho tam bude dvanáctiválec a exklusivní kůže a tak.
Zdá se že jste mě asi nepochopili. Proč mi tady vysvětlujete smysl RR a Leicy? Já vyjadřuji názor čistě na konkrétní auto v recenzi a jak mě zaujalo jak je přehnaně až fanaticky některými prezentováno... třeba tím týpkem na videu z odkazu výše. Ten je zcela jistě už duševně dospěl....otázkou je však kam. Haha.
Protože Leica je dobrá analogie a umění není. V umění můžeš zaplatit za něco, co má hodnotu danou pouze nějakou bláznivou konstelací (viz vycpaný žralok apod.).
U luxusních aut, fotoaparátů, letadel nebo nakonec třeba telefonů platíš taky za značku, ale na pozadí musí být špičkový produkt, bez něj by to dlouhodobě nefungovalo, tam to nemůže být náhoda.
Už jsem to psal pod "únikem"... RR to trefil výborně, všechno sedí, auto působí přirozeně a s majestátem Rollsu půjde velké SUV dobře dohromady. Jasně že vsadili na jistotu a nevymýšleli žádné hokejky pod světla nebo i-Cock-pit.
Jestli je to odvaha nevím, z určitého úhlu pohledu je odvaha dneska SUV nemít... a podle mě to platí i u tak konzervativní značky jako Rolls, myslím, že to majitelé přijmou.
Presne tak - RR vypada jako RR, to je uspech designeru, byt osobne mi ten zadek az tak moc neladi.
Tady je videt ta kvalita designu pod kridly BMW a "kvalita" pod kridly VW v pripade Bentaygy...