Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeProč jezdíme starými auty? Průměrný věk vozového parku je už 14,62 roku...
236 komentářů
Hovnohlav
Jo tak 14ti lety auto ti pripada stary, ale kdyz se mrknes na spodek stejne stary holce, zavrou te.
Súhlas. Brat je Golfista, má Golf Mk3 1,4i a na behanie po meste a okolí mu úplne vyhovuje. Na výlety má Boru kombíka, samozrejme TDI. Obe v 100 percentom stave, vyzerajú ako nové. Nemá v pláne sa ich vzdávať.
A teraz príde nejaký úradník, ktorý ho začne buzerovať, lebo ma staré autá.
A teraz príde nejaký úradník, ktorý ho začne buzerovať, lebo ma staré autá.
To jsou kecy. Aby je měl ve 100% stavu, tak by je musel jezdit buď svátečně a garážovat. Nebo řekněme každejch tak pět let totálně rozebrat a vše nakonzervovat, vše pryžové vyměnit atd. Pokud to nedělá, tak se tím jen utěšuje. Obdobné je to např. u vlaků. Mají svoje stupně oprav v který se co dělá. Poslední stupneň je generální oprava, kdy se vše do šroubku rozebere, vymění, nalakuje, vyčistí atd. Pro auto by to platilo stejně. Myslet si, že když měnim olej, filtry, rozvody, tlumiče a čepy, že je vše tím pádem 100% je jen iluze techického neználka. Těch potkávám denně stovky. Starej vrak co se div nepřevrátí v zatáčce, ale myslí si, že když vyměnil olej, tak to má přece top ne >:D >:D >:D Bohužel korozi fakt nezastavíš. Ani u 25 let starého G3 >:D
lordlord
na cestu 5 km do práce přece nebudu kupovat turbomotor s přímým střikem, chytrým dobíjením a v budoucnu s filtrem, moc rizik, proto jezdím starou atmosférou
Na 5 km do haklu je ještě lepší kolo.
To hej, kolegovia budu mat v lete radost.
St.
bych v tom nehledal. Prostě je to u nás tak nastavené a lidi se chovají racionálně. Pro zaměstnance je nákup nového vozu strašně nevýhodný. Nemůže si z nákladů nic odečíst, i když auto používá převážně pro dojezd do práce. Ekologická auta jsou pak vyloženě luxus. Je obrovský rozdíl mezi fyzickými osobami nepodnikateli a OSVČ, případně firmou. Vlastně všichni přispíváme podnikatelům, aby si mohli každé tři roky pořídit nové fáro, daleko svojí cenou překračující potřeby pro vlastní podnikání.
ale to je všechno složité ............. jednoduše až budou mít lidi ty peníze co maj Germáni, budou auta kupovat a nová, protože každý kdo má dost peněz si prostě rád koupí nové auto, novou hračku.
ale lidi ty peníze nemaj tak si koupěj ojetinu ... a jakýsi oficírský blbeček by jim to ještě vyčital
ale lidi ty peníze nemaj tak si koupěj ojetinu ... a jakýsi oficírský blbeček by jim to ještě vyčital
Tak mi vysvětlete proč kamarád němec s relativně dobrým platem jezdí 10 let starým autem které už kupoval jako ojeté.
Například víc jak 85% Passatů v německu kupují firmy, srovnatelné s ČR.
Já ve svém okolí vidím nasledující, koupí každé čtyři roky desetiletou ojetinu za 100.000. Okamžitě udělá servis za 20-30000 tisíc (olej, rozvody, brzdy) ale kdyby jednou za 12 let koupil nové nebo zánovní auto, je na tom člověk (včetně udržby) finančně stejně.
Například víc jak 85% Passatů v německu kupují firmy, srovnatelné s ČR.
Já ve svém okolí vidím nasledující, koupí každé čtyři roky desetiletou ojetinu za 100.000. Okamžitě udělá servis za 20-30000 tisíc (olej, rozvody, brzdy) ale kdyby jednou za 12 let koupil nové nebo zánovní auto, je na tom člověk (včetně udržby) finančně stejně.
Ty seš úplně mimo realitu,ty určitě nejseš ten co ma doma 16 ti letou oktávku a o nové za půl mega si můžeš jen nechat zdát
To budeš muset upřesnit = takhle je to blbost
Co to je podle tebe relativně dobrej německej plat? Co to je za 10 let starý auto. A kdy ho kupoval = jak starý atd.
Mám dost příbuznejch v Německu i Rakousku = běžný lidi tam maj logicky novější auta než tady v postsocialistický východní Evropě
V tom kdyby máš pravdu = ale to by museli mít třeba mega. A to většina čechů zatim nemá = než budeme zase Rakousko = bude eště pár desítek let trvat. Díky soudruzi ;-)
Co to je podle tebe relativně dobrej německej plat? Co to je za 10 let starý auto. A kdy ho kupoval = jak starý atd.
Mám dost příbuznejch v Německu i Rakousku = běžný lidi tam maj logicky novější auta než tady v postsocialistický východní Evropě
V tom kdyby máš pravdu = ale to by museli mít třeba mega. A to většina čechů zatim nemá = než budeme zase Rakousko = bude eště pár desítek let trvat. Díky soudruzi ;-)
1) Byl jsem v Jeně a vozový park tam mají k nerozeznání od našeho.
2) Mám dost peněz na novou Octavii RS a auto nemám, protože bych ho nevyužil. Kdybych kupoval, klidně raději ojetou Octavii nebo elektromobil do 400 tisíc. Každý nevyhodí všechny své úspory za nějakou hračku.
2) Mám dost peněz na novou Octavii RS a auto nemám, protože bych ho nevyužil. Kdybych kupoval, klidně raději ojetou Octavii nebo elektromobil do 400 tisíc. Každý nevyhodí všechny své úspory za nějakou hračku.
Pravdu díš až si jako dělník pracujici v továrně budu moci koupit středně vybavenou oktávku za půl mega tak to rád udělám a nebudu doma opečovávat 16 let starou (dobrou) oktávku
NIzsie pises, ze mas prijem 60k KC, Ak z toho nevies nasyslit na nove auto, tak nevies hospodarit a nema to nic spolocne s tym, kolko co stoji a kto je aky zly podnikatel.
Je trochu mimo označiť niekoho za zlého hospodára, keďže nepoznáš štruktúru jeho vydávkov. K tomu ešte nie každý je ochotný vyhodiť +-trištvrte ročný príjem len za kúpnu cenu vozidla…
logicky je to o penězích to je jasný, nikdo nejezdí starou vránou protože ho to baví nebo se mu to líbí , tedy jsou takový lidé kteří to mají jako koníček (taky ho mám >:D ), ale taková průměrná česká rodina s hypotekou prostě namá pul míče pod polštářem na nový auto ... kdyby ho měla tak si pro to nový auto pujde .
Tak buď taky podnikatel, vždyť je to taková legrace. Nic neděláš, vydělat ty peníze ani nemusíš, všichni kolem se ti skloží na nové auto co 3 roky.
No tak to obrazně řečeno opravdu je že když víš jak podnikat tak se ti zákazníci na novou oktávku za pul mega složi ,to je bohužel smutná realita,dělník v továrně na to nemá a když neumí podnikat tak je kde v pr..li.a asi sám uznáš že vši hni v republice podnikat nemohou a musi těma rukama dělat ,možná kdyby podnikatelé u nás tak nehrabaly a přispěly ke zvyšování mezd tak bych si koupil i 10 let mladou oktávku a neopečovával tu 20 ti letou.
ku.wa ja neviem čo nepodnikáš! Ľudia a kľudne aj štát by ti prispel na nové auto.
Přesně. Já jsem třeba od pani na úřadě dostal k živnostenskému listu mercedes cls na který se mi složila pracujici třída. Zkus si o žl taky zažádat Dutohlave, jistě už tam na tebe čekaj.
:-):-) To máš dobré,ja som vyfasoval iba dodávku. Asi som bol málo sympatický.
Nesmysl = sme prostě jen chudý. Což je dáno socialismem = prostě plat na konci socialismu v porovnání s rakouskym nebo německym byl...
No a jak svět co nám utek doháníme = teď se dostáváme do éry kdy všechno už stojí stejně jako jinde na světě = ale my máme logicky furt eště menší platy
Tak prostě na nový auta nemáme = díky komunistovi >:-[]
To je to nastavení = lidi se chovaj ne racionálně, ale tak jak jim finance dovolej. A po socialismu kterej začal na stejný úrovni s Rakouskem a skončil zhruba v úrovni 10% Rakouska = na to jim přesto že už sme zase asi na 1/3 Rakouska = na nový auto lidem prostě prachy nestačej
Takhle je to jednoduchý :-! ;-)
No a jak svět co nám utek doháníme = teď se dostáváme do éry kdy všechno už stojí stejně jako jinde na světě = ale my máme logicky furt eště menší platy
Tak prostě na nový auta nemáme = díky komunistovi >:-[]
To je to nastavení = lidi se chovaj ne racionálně, ale tak jak jim finance dovolej. A po socialismu kterej začal na stejný úrovni s Rakouskem a skončil zhruba v úrovni 10% Rakouska = na to jim přesto že už sme zase asi na 1/3 Rakouska = na nový auto lidem prostě prachy nestačej
Takhle je to jednoduchý :-! ;-)
komicky bylo, jak komous filip alias falmer na jedny tiskovce prohlasil, ze je ostudny, ze jsme 1/4 stoleti po listopadu na 1/3 vejplat proti zapadu.
pritom to jsou komousi, co za tuhle bidu ve vsech stredo a vychodoevrpskych zemich muzou
pritom to jsou komousi, co za tuhle bidu ve vsech stredo a vychodoevrpskych zemich muzou
Nevim kdo je horší = jestli Falmer kterej je inteligentní a moc dobře víc proč tu sou menší platy než v Rakousu = nebo troubové co mu ty kecy žerou >:-[]
Bohužel je to tak. Zaměstnancům stát sebere přibližně 50 % mzdy a při nákupu nového auta chce dalších 21 % DPH. I z pohledu zaměstnance s výrazně nadprůměrným příjmem se na nové auto šetří prostě strašně špatně. A když už má člověk výrazně nadprůměrný příjem, tak se mu úplně nechce jezdit v Dacii nebo Rapidu, takže často sáhne po ojetině. Můj předchozí zaměstnavatel nabízel služební auto nebo velice štedrý příspěvek na provoz vlastního vozu, ale jak už bylo zmíněno výše - člověk používající vlastní vůz pro pracovní účely si kupodivu nic neodečte a stát mu nijak neuleví. Takže po zdanění našeho štědrého příspěvku a připočtení DPH jsem zjistil, že bych za něj stejně nic rozumného nepořídil, takže jsem vždy zvolil služební vůz. Ale firma by za ty samé peníze asi neměla problém pořídit nějakou novou Audi.
Teď jsem OSVČ a auto v podstatě nepotřebuju, ale stát mi vrátí DPH, auto se dá do nákladů, případně kupuje z nedaněných peněz v případě paušálu, takže proč ho nemít. A pokud dobře počítám, tak při stejném příjmu na totožné auto vydělám 2,5 x rychleji než jako zaměstnanec. Takže jsem rád, že jsem OSVČ, naprosto mi to vyhovuje a nemůžu si stěžovat, ale ta hořká pachuť z dob zaměstnání ve mě přetrvává a ta diskriminace v takovém extrémním rozsahu mě prostě štve. Proto souhlasím s tím, že za stáří vozového parku si do jisté míry stát může sám tím, že místo toho, aby omlazení vozového parku normálních zaměstnanců podporoval, tak zaujal opačný přístup a chce penalizovat chudé za to, že díky vysokému zdanění je pro ně nákup novějšího vozu naprostá utopie. Takže když z nich nekápne DPH, tak z nich vymáčknem alespoň eko poplatek. Vždyť nakonec přece nejde o ekologii, ale o ty prachy..
Teď jsem OSVČ a auto v podstatě nepotřebuju, ale stát mi vrátí DPH, auto se dá do nákladů, případně kupuje z nedaněných peněz v případě paušálu, takže proč ho nemít. A pokud dobře počítám, tak při stejném příjmu na totožné auto vydělám 2,5 x rychleji než jako zaměstnanec. Takže jsem rád, že jsem OSVČ, naprosto mi to vyhovuje a nemůžu si stěžovat, ale ta hořká pachuť z dob zaměstnání ve mě přetrvává a ta diskriminace v takovém extrémním rozsahu mě prostě štve. Proto souhlasím s tím, že za stáří vozového parku si do jisté míry stát může sám tím, že místo toho, aby omlazení vozového parku normálních zaměstnanců podporoval, tak zaujal opačný přístup a chce penalizovat chudé za to, že díky vysokému zdanění je pro ně nákup novějšího vozu naprostá utopie. Takže když z nich nekápne DPH, tak z nich vymáčknem alespoň eko poplatek. Vždyť nakonec přece nejde o ekologii, ale o ty prachy..
Stát vždycky nejvíc stříhá ty nejhloupější beránky nebo ty, kterým se nejhůře brání. Příspěvek máš samozřejmě pravdivý.
1. Pokud má OSVČ zaměstnance, musí vydělat na jejich platy, včetně odvodů z nich. A protože si zaměstnanec sám nic neplatí a logicky ho zajímá především to, co nakonec reálně dostane, můžeme dlouze polemizovat o tom, jestli všechny ty odvody spojené s výplatou mzdy reálně (nikoli papírově) neplatí nakonec spíš zaměstnavatel (v tomto případě OSVČ), než samotný zaměstnanec. Co z toho nestátní zaměstnavatel/OSVČ má, že musí suplovat stát v tak nepopulární činnosti, jakou je výběr daní a poplatků (soc./zdrav. poj) od zaměstnanců/občanů? Jen starosti a problémy a výrazné zmenšení konečné výplaty zaměstnanců. Kdo ze zaměstnanců řekne, mám málo, protože stát..., nikdo! Mám málo, protože mi dává málo zaměstnavatel..., takže v finále vypadá jako "zloděj" zaměstnavatel, nikoli stát.
2. Stát nikomu DPH nevrátí jen proto, že je OSVČ. Základní podmínkou je, být plátcem DPH, což není ani zdaleka každá OSVČ. A z těch OSVČ, co plátci DPH jsou, je opravdu velká skupina těch, kteří jsou plátci DPH nedobrovolně. Hranice výše obratu pro povinnost platit DPH je tak nízká, že do toho nedobrovolně spadne i spousta malých podnikatelů. Podnikám (jako OSVČ) v oblasti hostinské činnosti a od r. 92 jsem na DPH odvedl tolik, že by to stačilo na nové Ferrari včetně DPH a ještě by mi zbylo. Pokud bych nemusel být plátcem DPH, velmi rád si budu kupovat (nejen) auta s cenou včetně DPH, ale pokud DPH odvádím, proč bych si jej neměl odečíst u auta? A proč by si případně měli dph odečítat neplátci DPH?
Pro upřesnění, mám dvě auta, jedno soukromé, koupené s DPH a druhé firemní, koupené s odpočtem, který mi může závidět jen někdo, kdo neví která bije...
2. Stát nikomu DPH nevrátí jen proto, že je OSVČ. Základní podmínkou je, být plátcem DPH, což není ani zdaleka každá OSVČ. A z těch OSVČ, co plátci DPH jsou, je opravdu velká skupina těch, kteří jsou plátci DPH nedobrovolně. Hranice výše obratu pro povinnost platit DPH je tak nízká, že do toho nedobrovolně spadne i spousta malých podnikatelů. Podnikám (jako OSVČ) v oblasti hostinské činnosti a od r. 92 jsem na DPH odvedl tolik, že by to stačilo na nové Ferrari včetně DPH a ještě by mi zbylo. Pokud bych nemusel být plátcem DPH, velmi rád si budu kupovat (nejen) auta s cenou včetně DPH, ale pokud DPH odvádím, proč bych si jej neměl odečíst u auta? A proč by si případně měli dph odečítat neplátci DPH?
Pro upřesnění, mám dvě auta, jedno soukromé, koupené s DPH a druhé firemní, koupené s odpočtem, který mi může závidět jen někdo, kdo neví která bije...
Je to tak. Ci sa to niekomu paci alebo nie.
Na druhu stranu, poctive(!) podnikanie nie je ziadna zabava.
Na druhu stranu, poctive(!) podnikanie nie je ziadna zabava.
JiRkA997CZ
Aspoň nejsme takový spotřební ***i jako Němci, který musej mít co 5 let nový auto.
Každej z EU se furt ohání ekologií, ale jen když se mu to hodí, respektive když to podpoří ekonomiku. Že je velká zátěž pro prostředí furt vyrábět a v zápětí zase zlikvidovat, to jim je jedno. Radši si budou vymýšlet nesmyslně přísný emisní limity aby jim šlo jen na oko o ekologii.
Podle mě je to, co dělají Němci prostě plýtvání a nevážení si životního prostředí. Jsou lidi, co musej mit každej rok a půl novej telefon, ne protože starej nefunguje nebo nevyhovuje, ale protože starej je už morálně zastaralej. To samý s autem. Jako běžný priblizovadlo do města stačí jednoduchá lehká Felicie nebo Fabie, na delsi cesty octavie a výš. Není třeba furt kupovat nový je*ky, který ještě k tomu vydrží jen zlomek toho, co vydrží starý auto.
Každej z EU se furt ohání ekologií, ale jen když se mu to hodí, respektive když to podpoří ekonomiku. Že je velká zátěž pro prostředí furt vyrábět a v zápětí zase zlikvidovat, to jim je jedno. Radši si budou vymýšlet nesmyslně přísný emisní limity aby jim šlo jen na oko o ekologii.
Podle mě je to, co dělají Němci prostě plýtvání a nevážení si životního prostředí. Jsou lidi, co musej mit každej rok a půl novej telefon, ne protože starej nefunguje nebo nevyhovuje, ale protože starej je už morálně zastaralej. To samý s autem. Jako běžný priblizovadlo do města stačí jednoduchá lehká Felicie nebo Fabie, na delsi cesty octavie a výš. Není třeba furt kupovat nový je*ky, který ještě k tomu vydrží jen zlomek toho, co vydrží starý auto.
Tos napsal blbost = je dav lidí který to 5tiletý auto ve slušnym stavu za zlomek ceny novýho rádo koupí = i v tom Německu. U nás sme zatim chudý a do tohohle stavu se naopak potřebujeme dostat
Do stavu aby dostatečnej počet lidí kupoval nový auta a třeba po pěti a někdo třeba po 7-8 letech se ho zbavil. To je podstata = a jediná cesta jak se dostat z absurdity kdy průměrnej věk auta je 15 let
Jak si vymyslel = že třeba před 5 lety vyrobený auto vydrží zlomek toho co před 15ti? To sis vycucal kde? >:D
[odkaz]
Do stavu aby dostatečnej počet lidí kupoval nový auta a třeba po pěti a někdo třeba po 7-8 letech se ho zbavil. To je podstata = a jediná cesta jak se dostat z absurdity kdy průměrnej věk auta je 15 let
Jak si vymyslel = že třeba před 5 lety vyrobený auto vydrží zlomek toho co před 15ti? To sis vycucal kde? >:D
[odkaz]
A k čemu ti to je? Jakej je racionální důvod kupovat furt a furt nový auto každou chvíli? Jedinej pádnej důvod mě napadá bezpečnost, a i to je v případě některých značek docela sporadický. Takže krom bezpečnosti co? Luxus? Stačej ti 4 kola, abs, airbag, posilovač a některý lidi ještě potřebujou esp. Samozřejmě ohledně interiéru se hodí rádio, klíma, loketka, tempomat a pár dalších věcí, ale víc není potřeba. Já bych se třeba i v Octavii obešel bez výhřevu sedaček.
Nepotřebuješ furt nový auto, tak proč ho kupovat? Proč plejtvat? Akorát v tom necháš šílený peníze, který můžeš investovat jinde a budeš podporovat dnešní nastavení ekonomiky - pár let používej a pak zahoď, který je, co si budem namlouvat dost nap*ču. Přírodu to pak ničí mnohem víc, než nějaký provozování starý benzínový felicie.
Lidi maj neustálou potřebu sobě a ostatním něco dokazovat, proč si myslíš že se rozmohly SUV? Vypadá to dobře, protože je to veliký. A najednou jde to čecháčství ohledně spotřeby (TDi samozřejmě) stranou a začne nastupovat nový čecháčství podobný tomu v americe = heč, já mám velký auto. Že je v USA polovina pick-upů nejlevnější Dodge 1500 a lidi s tím nikdy nevyjeli mimo silnici je věc druhá. Tady jde o efekt. Například táta má taky Subaru Forester, kterej viděl terénu omnoho míň než můj Favorit. A to Forester před měsícem dorovnal Favoritův nájezd km.
Dneska prostě lidi kupujou co nepotřebujou, někdy ani na co nemaj, aby udělali dojem na lidi, na kterých dojmu jim ani nemá záležet. Tenhle povrchní způsob života nám docela ztěžuje některý věci v životě...
K tej spolehlivosti: to jsem si nevymyslel já, ale dnešní standard. Když ti na trojkový fábii shnijou prahy na traud a na octavii shnijou pátý vrata, vys*re se ti po 150k km tříhrnek atd, tak já to nevidím jako něco zrovna robustního. To už i stodvacítky, etalon rezavění hnily míň ....
Nepotřebuješ furt nový auto, tak proč ho kupovat? Proč plejtvat? Akorát v tom necháš šílený peníze, který můžeš investovat jinde a budeš podporovat dnešní nastavení ekonomiky - pár let používej a pak zahoď, který je, co si budem namlouvat dost nap*ču. Přírodu to pak ničí mnohem víc, než nějaký provozování starý benzínový felicie.
Lidi maj neustálou potřebu sobě a ostatním něco dokazovat, proč si myslíš že se rozmohly SUV? Vypadá to dobře, protože je to veliký. A najednou jde to čecháčství ohledně spotřeby (TDi samozřejmě) stranou a začne nastupovat nový čecháčství podobný tomu v americe = heč, já mám velký auto. Že je v USA polovina pick-upů nejlevnější Dodge 1500 a lidi s tím nikdy nevyjeli mimo silnici je věc druhá. Tady jde o efekt. Například táta má taky Subaru Forester, kterej viděl terénu omnoho míň než můj Favorit. A to Forester před měsícem dorovnal Favoritův nájezd km.
Dneska prostě lidi kupujou co nepotřebujou, někdy ani na co nemaj, aby udělali dojem na lidi, na kterých dojmu jim ani nemá záležet. Tenhle povrchní způsob života nám docela ztěžuje některý věci v životě...
K tej spolehlivosti: to jsem si nevymyslel já, ale dnešní standard. Když ti na trojkový fábii shnijou prahy na traud a na octavii shnijou pátý vrata, vys*re se ti po 150k km tříhrnek atd, tak já to nevidím jako něco zrovna robustního. To už i stodvacítky, etalon rezavění hnily míň ....
Málokdo si koupí nejdražší spotřební výrobek = auto = a má ho od novýho do konce jeho životnosti. Je to potřeba = protože spousta lidí to ojetý = výrazně levnější = potřebuje
U nás to kulhá = z důvodu peněz = furt eště nejsme zpátky na úrovni Rakouska a dalších zemí = odkud nás vzali komanči
Když si část lidí nekoupí nový auto = pro další část nebude to ojetý. Takhle je to jednoduchý. A my postsocialistická země = eště dlouho nebudeme mít na to aby si běžnej průměrně vydělávající člověk kupoval nový. Klidně i jednou za 10 let = těch 15 a víc mi přijde na auto už fakt moc
Tabulky spolehlivosti atd. docela sleduju = viz i odkaz na levnou Toyotu = to neni dnešní standard. Plánovaná životnost auta byla stejná před lety i dneska = vždycky to bylo zhruba 250 000 km
U nás to kulhá = z důvodu peněz = furt eště nejsme zpátky na úrovni Rakouska a dalších zemí = odkud nás vzali komanči
Když si část lidí nekoupí nový auto = pro další část nebude to ojetý. Takhle je to jednoduchý. A my postsocialistická země = eště dlouho nebudeme mít na to aby si běžnej průměrně vydělávající člověk kupoval nový. Klidně i jednou za 10 let = těch 15 a víc mi přijde na auto už fakt moc
Tabulky spolehlivosti atd. docela sleduju = viz i odkaz na levnou Toyotu = to neni dnešní standard. Plánovaná životnost auta byla stejná před lety i dneska = vždycky to bylo zhruba 250 000 km
Takhle to tu funguje, jeden si koupí nový auto a prodá ho pak chudšímu. Je to logicky a výhodný
Ovšem s dnešním spotřebním autem brzo nebude co prodavat chudším. Resp maximálně jim prodáš rezatou ofci s tříhrnkem zralym na výměnu.
Myslím si, že starý auta pořád odvádějí službu a odvádějí ji dobře. Že je někdo deb*l a kašle na údržbu je věc jiná.
Ovšem s dnešním spotřebním autem brzo nebude co prodavat chudším. Resp maximálně jim prodáš rezatou ofci s tříhrnkem zralym na výměnu.
Myslím si, že starý auta pořád odvádějí službu a odvádějí ji dobře. Že je někdo deb*l a kašle na údržbu je věc jiná.
Ja mam teda ovela vyssie poziadavky na auto ako si uviedol a zaujimalo by ma, ked uz teda jazdis starym autom, kde si tie "usetrene" prachy investoval?
Tvoj spomienkovy optimizus ani nekomentujem - to je taka typicka vyhovorka ako ezopova bajka o liske a strapci hrozna.
Tvoj spomienkovy optimizus ani nekomentujem - to je taka typicka vyhovorka ako ezopova bajka o liske a strapci hrozna.
Jsem student, obě auta mám od táty. Favorita jsem si dost vymazlil za svý, nutný servis mi platili rodiče. Oktavka jde ve stopách favorita.
Jelikož pracuji jen o prázdninách, tak si sotva vydelam na koníčky, mobil atd. Kdybych do toho měl ještě živit auto, tak bych se musel vyprdnout na školu...
Ať se ti to líbí nebo ne, většina domácností nesahá co se týče peněz ani po kotníky západní Evropě.
A teď tu vyprávěj něco o tom kam asi můžou jít ušetřený peníze...
Jelikož pracuji jen o prázdninách, tak si sotva vydelam na koníčky, mobil atd. Kdybych do toho měl ještě živit auto, tak bych se musel vyprdnout na školu...
Ať se ti to líbí nebo ne, většina domácností nesahá co se týče peněz ani po kotníky západní Evropě.
A teď tu vyprávěj něco o tom kam asi můžou jít ušetřený peníze...
Ale ja dobre viem, ze si student aj ake auta mas. Preto ked uz tak vehementne mas "nazor", tak niecim aj podlozeny. Cize nemas ani nove auto a ani tie peniaze - tvoj nazor je pre ludi co maju obe uplne irelevantny a si len v rovine, co by bolo keby.
A cele je to len o tom, ze tie prachy nemas. Keby si ich mal rozpravas uplne inak.
Inu - naco su ti 2 auta? Nehovoril si v prvom prispevku nieco o konzume? Trochu sebareflexie.
Ci sa ti to paci, ci nie, v dnesnej dobe sa ludia vo V4 maju lepsie nez kedykolvek predtym, ale stale musia na nieco frflat.
A cele je to len o tom, ze tie prachy nemas. Keby si ich mal rozpravas uplne inak.
Inu - naco su ti 2 auta? Nehovoril si v prvom prispevku nieco o konzume? Trochu sebareflexie.
Ci sa ti to paci, ci nie, v dnesnej dobe sa ludia vo V4 maju lepsie nez kedykolvek predtym, ale stale musia na nieco frflat.
Otázka zněla "ked už tedy jazdis starým autom, kde si ty peníze investoval"
Pak tu meleš takovýhle kejdy.
Znám dost rodin, který jsou na hranici chudoby. Jedna rodina má jednu feldu, druhá Peugeot 206, třetí feldu a lagunu a takhle bych mohl pokračovat. Bohatších rodin není takový množství jaký si myslíš, skutečnost je bohužel jinde. Mimochodem sám mám bohatšího tátu, přesto si zachovávám oči otevřený, umím s chudšími lidmi soucítit a sám se chovám tak, abych neplýtval. A k těm dvěma autům : favorit byl původně služební auto v tátovo firmě. Ve svých asi 15 letech jsem tátu přemluvil, aby favorita nevyhazoval. V 18 jsem dal dokupy rez atd a zbytek (na motoru a brzdách) udělal servis. Favorita jsem si zatím hezky vymazlil, přesto jsem s ním byl spokojený. Pak jsem začal dojíždět na vysokou 180km ve 4 lidech. Po roce a půl byl chudák favorit na starý kolena pěkně vyrychtovanej. Takže mi táta řekl, ať si vyberu auto k vánocům tak, aby cena auta + gum + servisu byla do 100 tisíc. Nyní jezdím do školy Octavií 2.0MPi a favorit si to lebedí v garáži jako uloženka veterán. Takže já nejsem konzument. Favorita jsem se držel dokud to šlo. Teprve až když přestal stačit jsem přesedl.
Pak tu meleš takovýhle kejdy.
Znám dost rodin, který jsou na hranici chudoby. Jedna rodina má jednu feldu, druhá Peugeot 206, třetí feldu a lagunu a takhle bych mohl pokračovat. Bohatších rodin není takový množství jaký si myslíš, skutečnost je bohužel jinde. Mimochodem sám mám bohatšího tátu, přesto si zachovávám oči otevřený, umím s chudšími lidmi soucítit a sám se chovám tak, abych neplýtval. A k těm dvěma autům : favorit byl původně služební auto v tátovo firmě. Ve svých asi 15 letech jsem tátu přemluvil, aby favorita nevyhazoval. V 18 jsem dal dokupy rez atd a zbytek (na motoru a brzdách) udělal servis. Favorita jsem si zatím hezky vymazlil, přesto jsem s ním byl spokojený. Pak jsem začal dojíždět na vysokou 180km ve 4 lidech. Po roce a půl byl chudák favorit na starý kolena pěkně vyrychtovanej. Takže mi táta řekl, ať si vyberu auto k vánocům tak, aby cena auta + gum + servisu byla do 100 tisíc. Nyní jezdím do školy Octavií 2.0MPi a favorit si to lebedí v garáži jako uloženka veterán. Takže já nejsem konzument. Favorita jsem se držel dokud to šlo. Teprve až když přestal stačit jsem přesedl.
Nie ty si zacal, ze nove auto je strasne nevyhodne a ludia si radsej kupia nieco starsie a zvysne peniaze mozu minut inak. Ja sa ta pytam, kedze mas 2 stare auta (a bluznis nieco o konzume tych druhych), kde mas tie usetrene prachy a kam si ich investoval? A cele to skonci len pri tom, ze je to len otazka penazi. Ze poznas rodinu na hranici chudoby, ktora ale dokaze vlastnit auto, len ukazuje, ze zivotna uroven sla za tie roky hore. Pretoze ja si este pametam casy, kedy sme si ani jazdene auto dovolit nemohli. Tudiz plati, ze ludia sa globalne maju ovela lepsie dnes a mozu si dovolit veci, ktore si predtym dovolit nemohli a napriek tomu fnukaju.
Ne, není to jenom o penězích. Kdybys četl pořádně, tak je to i o zátěži pro životní prostředí.
A nemůžeš porovnávat jak to bylo před 30 lety a teď. Před 30 lety taky málokdo měl počítač. Avšak můžeš porovnávat globálně úroveň, na jaké jsou státy v Evropě dnes. A my na tom sice nejsme zrovna nejlíp, ale taky máme svoje přednosti (ženský, pivo, tvrdohlavost,... ). Abych ti dal příklad, vím o jedný rodině ve tvé zemi (Slovensko), která má momentálně 5 dětí na krku (7 dohromady) a koupili Dacii. Bylo to sice nový auto, ale tím výhody končí. Bezpečnost jak š120, jízdní vlastnosti taky podobný 120, a o motoru se vyjadřovat nebudu. Za stejnou cenu, co stala ta Dacie seženeš krásný Ford galaxy/VW Sharan nebo VW T5 nebo jakýkoliv jiný mpv, který je ve všech ohledech lepší. Včetně kvality, bezpečnosti a jízdních vlastností.
A nemůžeš porovnávat jak to bylo před 30 lety a teď. Před 30 lety taky málokdo měl počítač. Avšak můžeš porovnávat globálně úroveň, na jaké jsou státy v Evropě dnes. A my na tom sice nejsme zrovna nejlíp, ale taky máme svoje přednosti (ženský, pivo, tvrdohlavost,... ). Abych ti dal příklad, vím o jedný rodině ve tvé zemi (Slovensko), která má momentálně 5 dětí na krku (7 dohromady) a koupili Dacii. Bylo to sice nový auto, ale tím výhody končí. Bezpečnost jak š120, jízdní vlastnosti taky podobný 120, a o motoru se vyjadřovat nebudu. Za stejnou cenu, co stala ta Dacie seženeš krásný Ford galaxy/VW Sharan nebo VW T5 nebo jakýkoliv jiný mpv, který je ve všech ohledech lepší. Včetně kvality, bezpečnosti a jízdních vlastností.
U Dácie za 200 budeš mít dlouho klid a uživatelskou pohodu. U Sharana či jiného MPV za 200 můžeš očekávat barvitý servisní život neb z mých zkušeností bývá tato kategorie aut dojetá ještě více než typický dieselový kombík
V tom máš bohužel pravdu, u ojetiny je to čímdál tím horší se stáčením. Sám jsem se málem napáli ofcí stočenou o cca 450k km. Takže pořádně vybírat a ověřovat, což se stává stále těžším úkonem. ;-\
Za cenu novej dacie dostanes vylagrovany srot, ktory by ich na servise zozral. Takze rodina navzdory tomu co si myslis uvazovala spravne - kupit radsej nove auto, hoc lacnejsie a menej vybavene, ale nove, kde nebudu kazdy druhy mesiac riesit z coho zaplatia ten "kvalitnejsi, bezpecnejsi a lepsie jazditelny vrak".
A proč mají 7 dětí, když je neumí uživit? Pak se jim nedostane patřičné péče (vychování, vzdělání) a vyroste z nich pologramotný lidský odpad, který si bude zase stěžovat, jak je to tu špatné.
Vím silné slova, ale ze zkušenosti pravdivé.
Vím silné slova, ale ze zkušenosti pravdivé.
Člověk by se uplně rozbrečel. Když na to nemaj, tak ať jezděj busem. Hromadná doprava je u nás na opravdu velmi dobré úrovni a levná. Já auto mám, ale když opravdu nemusím, tak jedu bez problému vlakem, busem. Už jen kvůli ekologii. A v kidu si čtu. Auto mám jen kvůli velkým nákupům, chalupě, dovolený. Na to co jsem vyjmenoval ty rodinky co uvádíš jistě nemaj a sotva si koupěj chleba v koloniálu přes ulici. Tedy auto nepotřebujou. a jen zabíraj s tím svým vrake, místo. A zas tak chudý nebudou když maj na pojistku, dálniční známku, údržbu. A pokud něco z toho nedělaj, tak jejich vrak nepatří na silnici.
Hromadná doprava je u nás na velmi dobré úrovni >:D >:D >:D
Už jen jízda v InterPantheru - vlaku, na kterej jsou ČD pyšný je docela bolest.
Teď budu mluvit z vlastní zkušenosti:
Nejdřív se musíš soukat úzkýma chodbama, vyhejbat se davu lidí, pak přijdeš k sedadlu na který máš místenku.Tam už někdo sedí, tak mu slušně řekneš že tady máš místenku a že volný sedadlo je třeba támhle. V tom se za tebou ozve nějakej levicovej aktivista co si to dovoluješ a že jseš hovado. Nakonec si teda sedneš, svůj bágl rveš do už tak malý a plný přihrádky nad hlavou. Za jízdy občas slyšíš nadávky na svůj účet. Pak tě rozbolí nohy, protože na ně nemáš dost místa, sedadlo je tvrdý, nepohodlný a nenechá se nijak nastavit. Takže tam sedíš jak tvrdý Y, celej dřevěnej a čekáš než tvoje trápení skončí. Mezitím na trase Choceň - Brno si chceš něco dělat na netu. Interpanther je velká faradayova klec, takže tak 5% cesty chytíš 4G, 45% EDGE a 50% no signal. Ve vlaku je ovšem i WiFi, do který když se vůbec připojíš budeš mít veliký štěstí. Když už jseš připojenej, tak se ti ani pitomej google nenačte.
Takže prostě jedeš ve vlaku a můžeš se akorát tak šťourat v nose a poslouchat písničky co máš v mobilu.
Už jen jízda v InterPantheru - vlaku, na kterej jsou ČD pyšný je docela bolest.
Teď budu mluvit z vlastní zkušenosti:
Nejdřív se musíš soukat úzkýma chodbama, vyhejbat se davu lidí, pak přijdeš k sedadlu na který máš místenku.Tam už někdo sedí, tak mu slušně řekneš že tady máš místenku a že volný sedadlo je třeba támhle. V tom se za tebou ozve nějakej levicovej aktivista co si to dovoluješ a že jseš hovado. Nakonec si teda sedneš, svůj bágl rveš do už tak malý a plný přihrádky nad hlavou. Za jízdy občas slyšíš nadávky na svůj účet. Pak tě rozbolí nohy, protože na ně nemáš dost místa, sedadlo je tvrdý, nepohodlný a nenechá se nijak nastavit. Takže tam sedíš jak tvrdý Y, celej dřevěnej a čekáš než tvoje trápení skončí. Mezitím na trase Choceň - Brno si chceš něco dělat na netu. Interpanther je velká faradayova klec, takže tak 5% cesty chytíš 4G, 45% EDGE a 50% no signal. Ve vlaku je ovšem i WiFi, do který když se vůbec připojíš budeš mít veliký štěstí. Když už jseš připojenej, tak se ti ani pitomej google nenačte.
Takže prostě jedeš ve vlaku a můžeš se akorát tak šťourat v nose a poslouchat písničky co máš v mobilu.
V klidu, některý názory zde mi přijdou naprosto mimo realitu, s tvým názorem souhlasím a to jsem ovela starší a na škole sem si nemohl dovolit ani jedno auto >:D do dnes jezdím vozem rv. 2004, co se opotřebí nebo pokazí, to si opravím. Na novější ojetinu nemám a ani bych si jí už asi nedokázal servisovat. O novém autě ani nemluvě.
A komentář typu "hromadná doprava je u nás na velmi dobré úrovni" Tak to sem se opravdu pousmál >:D .. Přijde mi, že někdo nikdy nejel ČD nebo busem. Když jedu rychlíkem Praha-Turnov, sem rád že se vejdu do vagonu a nezdechnu vedrem. O starých Karosách co mi jezdí do vesnice 4x denně ani nemluvím >:D
A komentář typu "hromadná doprava je u nás na velmi dobré úrovni" Tak to sem se opravdu pousmál >:D .. Přijde mi, že někdo nikdy nejel ČD nebo busem. Když jedu rychlíkem Praha-Turnov, sem rád že se vejdu do vagonu a nezdechnu vedrem. O starých Karosách co mi jezdí do vesnice 4x denně ani nemluvím >:D
HD jezdí skoro všude, což ve světě není pravidlem.
Jo? Kde ve světě nejezdí HD?
U nás byla před převzetim moci komančema 2. nejlepší dopravní infrastruktura v Evropě po mírnym propadu sme teď na 74. místě na světě >:-[]
Plus jezdíme nejstaršíma autama na kontinentu = takže eště že tu je ta HD ;-)
U nás byla před převzetim moci komančema 2. nejlepší dopravní infrastruktura v Evropě po mírnym propadu sme teď na 74. místě na světě >:-[]
Plus jezdíme nejstaršíma autama na kontinentu = takže eště že tu je ta HD ;-)
Jinak na ty peníze k investici jinde : hodně lidí pořád nadává jaký jsou u nás nekvalitní potraviny a sami jdou jen za nejnižší cenovkou. Takže když budeš trochu šetřit, a že stačí opravdu jen trochu, tak pak nemusíš šetřit každou korunu na laciným džusu z 1% koncentrátu a na šunce z 60% masa...
Ja mam svoje financie pod kontrolu a napriek tomu, ze mam nove auto mam aj peniaze na cokolvek co potrebujem. "dzusy" ani "sunky" naozaj nekupujem, to nechavam tym, co nevedia co s peniazmi a potom sa stazuju :-)
Že ty to máš nějak neznamená, že to mají všichni stejně. Taky jsem dost žil v iluzích, než jsem otevřel oči. Vím o hodně rodinách na hranici chudoby, vím o omnoho víc takových rodinách, než bych chtěl. Ale doba velí jasně - musíš si koupit nový auto.
Jinak ty zmíněný džusy a šunky byly pro příklad.
Já prostě jen nevidím důvod proč být spotřební, proč vyhazovat věci pouze pro jejich morální zastaralost, nikoliv pro jejich nedostatečnou schopnost odvádět požadovanou službu. Jestliže se auto už nevyplatí dávat dokupy=šroťák. Jestliže pouze nedostačuje=prodám dál. A nemysli si, že na vrakáčích končí jen auta ve špatném stavu. Divil by ses kolik pěkných funkčních aut se na vrakáčích válí.
Ale vyrábět auta, který ti při větší smůle za 5, jinak tak za 8 let shnijou a kterým se budou po pár km s*át motory, to je dle mýho názoru špatný. Automobilky nezajímá jejich dopad na životní prostředí. Nezajímá je ani jestli jejich záměrně stárnoucí auto způsobí rodině zbytečné finanční výdaje. Ony jen chtějí vyrábět, chtějí valit, bouchat jednu oktávu za druhou a vydělávat na těch milioneh aut.
A stránka ekologie? Jistě si domyslíš jak to je. Já nejsem ekofašista, nevnucuju všem FV, EV a jiný metly (a ještě k tomu když jsou neekologický oproti alternativám). Já vidím ekologii realisticky - neplejtváním věcmi a tříděním odpadu už tak dost ulehčíš životnímu prostředí. Dle mého názoru je spíš mnohem větší zátěž valit oktávky 1.0TSi a dacie 0.9Tce po milionech a každý auto nad 7 let šrotovat, než jezdit starým udržovaným autem.
Jinak ty zmíněný džusy a šunky byly pro příklad.
Já prostě jen nevidím důvod proč být spotřební, proč vyhazovat věci pouze pro jejich morální zastaralost, nikoliv pro jejich nedostatečnou schopnost odvádět požadovanou službu. Jestliže se auto už nevyplatí dávat dokupy=šroťák. Jestliže pouze nedostačuje=prodám dál. A nemysli si, že na vrakáčích končí jen auta ve špatném stavu. Divil by ses kolik pěkných funkčních aut se na vrakáčích válí.
Ale vyrábět auta, který ti při větší smůle za 5, jinak tak za 8 let shnijou a kterým se budou po pár km s*át motory, to je dle mýho názoru špatný. Automobilky nezajímá jejich dopad na životní prostředí. Nezajímá je ani jestli jejich záměrně stárnoucí auto způsobí rodině zbytečné finanční výdaje. Ony jen chtějí vyrábět, chtějí valit, bouchat jednu oktávu za druhou a vydělávat na těch milioneh aut.
A stránka ekologie? Jistě si domyslíš jak to je. Já nejsem ekofašista, nevnucuju všem FV, EV a jiný metly (a ještě k tomu když jsou neekologický oproti alternativám). Já vidím ekologii realisticky - neplejtváním věcmi a tříděním odpadu už tak dost ulehčíš životnímu prostředí. Dle mého názoru je spíš mnohem větší zátěž valit oktávky 1.0TSi a dacie 0.9Tce po milionech a každý auto nad 7 let šrotovat, než jezdit starým udržovaným autem.
Kazdy si je strojcom svojho osudu. Iba mizive % ludi za svoj stav naozaj nemoze a nevysvetlis mi opak, kedze bolo obdobie, kedy sme museli traja vyzit z 203+23€ (cca 5600 KC) mesacne. Napriek tomu sa mam dnes daleko lepsie - a stastie s tym nic nema.
Doba o novych autach nehovori nic - ludia sa zbavuju novych aut, ked im z nejakych dovodov uz nevyhovuju - ako mne napriklad rocne auto (bude male). Niekto predava po 100k km a kupuje nove a niekto preto, ze skoncila zaruka. Samozrejme niekto si auto necha ovela dlhsie a zbavi sa ho v momente ked: 1. auto treba za velke prachy opravit 2. ked ma moznost zobrat nove.
Nebyt tychto ludi a keby to auto mali az do zosrotovania, tak ti, co na nove nemaju, by jazdili zrejme MHD alebo peso. Sekundarny trh funguje len vdaka tomu primarnemu. Primarny bez sekundarneho existovat moze, ale naopak nie. Cize bez ludi, co si kupia novu octavku by si ty dnes nemal zrejme nic. A ako pise vyssie Thor co vidavam ja, ze na jednu bytovu jednotku dnes pripada v pohode 3-4ks 10 rocne "udrziavane, bezpecnejsie, s lepsimi jazdnymi vlasnostami" stare "v 100% stave" auta o ktorych vies kde vcera parkovali, lebo je po nich olejova mlacka, alebo ich pocujez uz z 3km pretoze "tuningova hrdza" prezrala vyfuk. Stretnut udrziavane stare auto je ovela vzacnejsie ako strenut funglovku. Potom hovor o nejakej ekologii.
Doba o novych autach nehovori nic - ludia sa zbavuju novych aut, ked im z nejakych dovodov uz nevyhovuju - ako mne napriklad rocne auto (bude male). Niekto predava po 100k km a kupuje nove a niekto preto, ze skoncila zaruka. Samozrejme niekto si auto necha ovela dlhsie a zbavi sa ho v momente ked: 1. auto treba za velke prachy opravit 2. ked ma moznost zobrat nove.
Nebyt tychto ludi a keby to auto mali az do zosrotovania, tak ti, co na nove nemaju, by jazdili zrejme MHD alebo peso. Sekundarny trh funguje len vdaka tomu primarnemu. Primarny bez sekundarneho existovat moze, ale naopak nie. Cize bez ludi, co si kupia novu octavku by si ty dnes nemal zrejme nic. A ako pise vyssie Thor co vidavam ja, ze na jednu bytovu jednotku dnes pripada v pohode 3-4ks 10 rocne "udrziavane, bezpecnejsie, s lepsimi jazdnymi vlasnostami" stare "v 100% stave" auta o ktorych vies kde vcera parkovali, lebo je po nich olejova mlacka, alebo ich pocujez uz z 3km pretoze "tuningova hrdza" prezrala vyfuk. Stretnut udrziavane stare auto je ovela vzacnejsie ako strenut funglovku. Potom hovor o nejakej ekologii.
Co se tak vrtíš, že se nedokážeš držet tématu? Co koment, to jinej námět.
Neříkal jsem nic o tom že by si lidi za svou životní situaci nemohli. O nikom jsem tu nevykládal že je chudák a za nic nemůže, tak se sakra chlape prober.
Navíc jsem tu neříkal nic o tom, abys držel auto do morku kostí dokud z něj nezačnou opadávat plechy a neuvidíš pod nohama silnici.
Říkal jsem jen, že ti chudí dají přednost novýmu lacinýmu autu typu dacia, kia, hyundai a podobný novodobý trabanty, než aby šli pro ně lepší cestou, a sice auto z druhé ruky. A pořád tu máš programy jako das Welt Auto a ten ekvivalent od škodovky. Bazary v těchto programech si nemůžou dovolit ti prodat stočenej krám před smrtí, protože by přišly o licenci.
Je v pořádku když se bohatej rozhodne prodat oktávku dál protože nevyhovuje. Avšak není v pořádku se zbavovat věcí obecně jen pro jejich morální zastaralost. Tomu se říká plýtvání.
Aut z druhé ruky je tu šílený množství, Navíc se dovážej z DE. Takže tebou zmiňovaný sekundární trh je dost naplněný. Takže aby bohatí měnili jedno auto za druhým je z pohledu ekologie i dalších hledisek nesmysl. A jestli jsi někdy viděl, jak se chovají němci na dovolených, tak bys věděl o jakým plýtvání mluvím.
A ta tvoje poznámka o olejový skrvně na parkovišti je dost irelevantní, tohle je vždy o životosprávě dotyčného majitele. Jestli někde vidíš ***a ve shnilý felicii s výfukem končícím před katalyzátorem a olejovou stopou za ním, tak vezmi jed na to, že jestli mu dáš nový auto, tak za pár let skončí stejně, navíc f čipu a bude za ním velkej černej čmoud. Ten majitel pak bude obouchávat auta na parkovišti stejně jako to dělal s tou felicií. Ve výsledku se vlastně nic nezmění.
Auto (vyjma AR156) nikdy nemůže za svůj technický stav, za ten může vždy a pouze majitel. A je samozřejmý, že nový auto je prvních pár let nedok*rvený, kdežto majitel felicie měl čas 20 let na to aby ji stihl oddělat. Stará auta jsou spolehlivá, jsou houževnatější než nová, jsou mechanicky odolnější než nová a jsou mnohem jednodušší na údržbu než nová. Chyba je vždy v lidech
Neříkal jsem nic o tom že by si lidi za svou životní situaci nemohli. O nikom jsem tu nevykládal že je chudák a za nic nemůže, tak se sakra chlape prober.
Navíc jsem tu neříkal nic o tom, abys držel auto do morku kostí dokud z něj nezačnou opadávat plechy a neuvidíš pod nohama silnici.
Říkal jsem jen, že ti chudí dají přednost novýmu lacinýmu autu typu dacia, kia, hyundai a podobný novodobý trabanty, než aby šli pro ně lepší cestou, a sice auto z druhé ruky. A pořád tu máš programy jako das Welt Auto a ten ekvivalent od škodovky. Bazary v těchto programech si nemůžou dovolit ti prodat stočenej krám před smrtí, protože by přišly o licenci.
Je v pořádku když se bohatej rozhodne prodat oktávku dál protože nevyhovuje. Avšak není v pořádku se zbavovat věcí obecně jen pro jejich morální zastaralost. Tomu se říká plýtvání.
Aut z druhé ruky je tu šílený množství, Navíc se dovážej z DE. Takže tebou zmiňovaný sekundární trh je dost naplněný. Takže aby bohatí měnili jedno auto za druhým je z pohledu ekologie i dalších hledisek nesmysl. A jestli jsi někdy viděl, jak se chovají němci na dovolených, tak bys věděl o jakým plýtvání mluvím.
A ta tvoje poznámka o olejový skrvně na parkovišti je dost irelevantní, tohle je vždy o životosprávě dotyčného majitele. Jestli někde vidíš ***a ve shnilý felicii s výfukem končícím před katalyzátorem a olejovou stopou za ním, tak vezmi jed na to, že jestli mu dáš nový auto, tak za pár let skončí stejně, navíc f čipu a bude za ním velkej černej čmoud. Ten majitel pak bude obouchávat auta na parkovišti stejně jako to dělal s tou felicií. Ve výsledku se vlastně nic nezmění.
Auto (vyjma AR156) nikdy nemůže za svůj technický stav, za ten může vždy a pouze majitel. A je samozřejmý, že nový auto je prvních pár let nedok*rvený, kdežto majitel felicie měl čas 20 let na to aby ji stihl oddělat. Stará auta jsou spolehlivá, jsou houževnatější než nová, jsou mechanicky odolnější než nová a jsou mnohem jednodušší na údržbu než nová. Chyba je vždy v lidech
Ty si zacal prvy vytahovat rodiny na pokraji chudoby, ty stale dookola melies nieco o starych autach a co by ludia podla tvojho nazoru mali alebo nemali robit a co by si podla teba mali alebo nemali kupit. O stacani som nikde nic nepisal. Mas nejaku potrebu stale obhajovat stare crepy, ja ti to neberiem, akurat to nie je ani univerzalna pravda a v mnohych pripadoch ani lepsia volba. Co ocividne nedokazes akceptovat.
Jenže auta zastrarávají jak morálně, tak i fyzicky ... Můžeš o ně pečovat jak chceš nebo si myslet co chceš, ale nezměníš fakt, že železo a sváry reznou, plasty a guma v čase degradují, křehnou a ztrácí své původní vlastnosti, které se ti naprosto zásadně projevují ve spolehlivosti nebo bezpečnosti auta. A mj. znám spoustu lidí, kteří myslíce na rodinu, dávají právě té bezpečnosti čím dál větší váhu.
Tvé představy o spolehlivosti aut ti brát nebudu. Já potřebuji auta spolehlivá, která jezdí denně a kdy bez problémů do nich sednu a vyrazím bez obav na trasu 10 km nebo 1.500 km. A jak před 20 lety, tak i dnes, jakmile je auto +/- 10 let staré, tak ta spolehlivost a moje důvěra v jakékoliv auto letí těžce dolů, protože se o uto můžeš starat jak chceš, ale různé drobné závady se tam už běžně vyskytují a k tomu se přidává postupná výměna zásadních komponent, čímž se pak udržování takového auta stává ekonomicky i časově náročným.
Houževnatější a mechanicky odolnější? Máš nějaké zkušenosti s konstrukcí aut? Jak se za posledních 25 let změnila (konstrukční a simulační SW, použití vysokopevnostních ocelí atd.)? Tvé názory ti brát nebudu, ale já při bouračce budu radši sedět v autě konstruovaném v minulých pár letech než před 25 lety (OI) nebo ještě dříve (Favorit), protože šance na něco vážnějšího je u těch starých aut prostě mnohonásobně vyšší.
Tvé představy o spolehlivosti aut ti brát nebudu. Já potřebuji auta spolehlivá, která jezdí denně a kdy bez problémů do nich sednu a vyrazím bez obav na trasu 10 km nebo 1.500 km. A jak před 20 lety, tak i dnes, jakmile je auto +/- 10 let staré, tak ta spolehlivost a moje důvěra v jakékoliv auto letí těžce dolů, protože se o uto můžeš starat jak chceš, ale různé drobné závady se tam už běžně vyskytují a k tomu se přidává postupná výměna zásadních komponent, čímž se pak udržování takového auta stává ekonomicky i časově náročným.
Houževnatější a mechanicky odolnější? Máš nějaké zkušenosti s konstrukcí aut? Jak se za posledních 25 let změnila (konstrukční a simulační SW, použití vysokopevnostních ocelí atd.)? Tvé názory ti brát nebudu, ale já při bouračce budu radši sedět v autě konstruovaném v minulých pár letech než před 25 lety (OI) nebo ještě dříve (Favorit), protože šance na něco vážnějšího je u těch starých aut prostě mnohonásobně vyšší.
Ano, zastarávají fyzicky. Osobně jsem ale toho názoru, že se vyplatí brát wapkou spodek auta a jednou za rok stříknout dutiny a spodek. A případné závady jako puchřející gumy vyměnit (jakože stejně většina hadic v motorovým prostoru u favorita je původní). Sváry reznou jenom když se o auto nestaráš, což dneska dělá lidem čímdál tím větší problém.
Na dálkový cesty, pokud vezu rodinu je samozřejmě dobrý bezpečný auto, ale když potkáš čelně magora v BMW, kterej jede 150 protisměrem, tak je jedno v čem sedíš. Na ***čky mezi městy ti bohatě postačí starý auto.
Mé představy o spolehlivosti mi neber, kupříkladu ten favorit se mi stal nepojízdný jen 2x a nikdy vlastní (jako favitovou) vinou. Jednou to byla moje blbost když jsem blbě překlenul IMO a podruhý chyba servisu, která způsobila selhání mazání motoru.
Ano, houževnatější a mechanicky odolnější. Tehdy se jelo na kvalitu. Byly sice k dispozici jen základní výpočty, primitivní výpočetní technika a jednodušší hydropulzní jednotky, ale jednotlivé části aut se záměrně mechanicky předimenzovávaly. Dneska ti každej na PC spočítá jak máš co nejlevněji vyrobit díl, aby vydržel průměrně řekněme 200k. Dokonce se i počítá s percentuálními reklamacemi a společnosti si spočítají, jaká míra reklamovatelnosti se jim ještě vyplatí a podle toho výrobek odfláknou.
Toť dnešní praxe...
Bezpečnost je samozřejmě jiný hledisko, starý auto na tom bude obecně hůř než nový ve stejný cenový kategorii. Furt bych ale radši sedl do starší O2 než nový Dacie a to samý s bouračkou. Neříkám tu "lidi jezděte favoritama po dálnici" (ne že by se to nedalo, ještě před půl rokem jsem s ním po dálnici lítal), jen říkám, a o tom vlastně má být celý tohle vlákno, že se vyplatí koupit si auto z druhý ruky, třebas A4ku, než kupovat novou dacii a podobný low-endy. Jednak je to pro majitele (pokud vybere dobře) lepší, navíc je to ekologičtější.
Na dálkový cesty, pokud vezu rodinu je samozřejmě dobrý bezpečný auto, ale když potkáš čelně magora v BMW, kterej jede 150 protisměrem, tak je jedno v čem sedíš. Na ***čky mezi městy ti bohatě postačí starý auto.
Mé představy o spolehlivosti mi neber, kupříkladu ten favorit se mi stal nepojízdný jen 2x a nikdy vlastní (jako favitovou) vinou. Jednou to byla moje blbost když jsem blbě překlenul IMO a podruhý chyba servisu, která způsobila selhání mazání motoru.
Ano, houževnatější a mechanicky odolnější. Tehdy se jelo na kvalitu. Byly sice k dispozici jen základní výpočty, primitivní výpočetní technika a jednodušší hydropulzní jednotky, ale jednotlivé části aut se záměrně mechanicky předimenzovávaly. Dneska ti každej na PC spočítá jak máš co nejlevněji vyrobit díl, aby vydržel průměrně řekněme 200k. Dokonce se i počítá s percentuálními reklamacemi a společnosti si spočítají, jaká míra reklamovatelnosti se jim ještě vyplatí a podle toho výrobek odfláknou.
Toť dnešní praxe...
Bezpečnost je samozřejmě jiný hledisko, starý auto na tom bude obecně hůř než nový ve stejný cenový kategorii. Furt bych ale radši sedl do starší O2 než nový Dacie a to samý s bouračkou. Neříkám tu "lidi jezděte favoritama po dálnici" (ne že by se to nedalo, ještě před půl rokem jsem s ním po dálnici lítal), jen říkám, a o tom vlastně má být celý tohle vlákno, že se vyplatí koupit si auto z druhý ruky, třebas A4ku, než kupovat novou dacii a podobný low-endy. Jednak je to pro majitele (pokud vybere dobře) lepší, navíc je to ekologičtější.
No vidíš, Favorit ti stál nepojízdný 2x Za jak dlouho a při jakém nájezdu? My doma máme najeto si tipnu něco okolo 0,5M km postupně 10 auty a nestáli jsme nebo nezůstali jsme na cestě zatím ani jednou.
BTW - kolik prvních soukromých majitelů (ti první jsou pro automobilky ti podstatní), má s jedním autem potřebu najet víc než 200tkm? Já ve svém velmi širokém okolí znám možná jednoho a i já, na Česko s nadprůměrným soukromým nájezdem se nedostanu přes 120tkm, než mne auto přestane "bavit" nebo se spolehlivostí propadne dolů ...I kolegové podnikatelé, z ČR nebo i Německa, auta mění standardně po 4 letech nebo při velkém nájezdu mezi 200-250tkm nejpozději ... Třeba na současném autě mám záruku 7 let a je mi úplně jedno, jestli to auto bude jezdit za 10 nebo 20 let, protože se 100% pravděpodobností už nebude moje. To, co si o daném autě bude myslet 2., 3. nebo 4. majitel je pro mne i automobilku irelevantní.
To, že díly byly předimenzované a houževnatější ale automaticky neznamená, že současné součástky, z tenčích, ale pevnějších plechů, nejsou z hlediska bezpečnosti lepší. V době Felicie se běžně používala pevnost lechu 180. O pár let později to bylo 340 - 420, s extrémem až 1600, kde je to teď nevím, jsem už přes 10 let z oboru ...
Srážka při 150 je extrém, ale porovnej si běžné rychlosti. Můžu v rodině porovnat s 25-letým odstupem crash při zhruba 40 km/h. V prvém případě totálka s pohmožděninami, otřesy mozku a popáleninami od pásů s následným léčením. Ve druhém případě absolutně nic, jen škoda na autě skoro na totálku (polovina škody vystřelené bagy a tím pádem zničená palubovka), i když šlo jen o blatník a závěs kola, takže oprava na týden.
A srovnání A4 za 200 litrů a Dacie? Jako "chudý" bych rozhodně nechtěl řešit servis té Audiny (a lítat po vrakáčích) vůči servisu v záruce u Dacie, kde ročně 20 nebo 30 litrů nemusí být nic nestandardního, pokud ji chci udržovat skutečně ve formě (brzdy, tlumiče, výfuk, spojka, klima, 2 sady kol a gum ...)
BTW - kolik prvních soukromých majitelů (ti první jsou pro automobilky ti podstatní), má s jedním autem potřebu najet víc než 200tkm? Já ve svém velmi širokém okolí znám možná jednoho a i já, na Česko s nadprůměrným soukromým nájezdem se nedostanu přes 120tkm, než mne auto přestane "bavit" nebo se spolehlivostí propadne dolů ...I kolegové podnikatelé, z ČR nebo i Německa, auta mění standardně po 4 letech nebo při velkém nájezdu mezi 200-250tkm nejpozději ... Třeba na současném autě mám záruku 7 let a je mi úplně jedno, jestli to auto bude jezdit za 10 nebo 20 let, protože se 100% pravděpodobností už nebude moje. To, co si o daném autě bude myslet 2., 3. nebo 4. majitel je pro mne i automobilku irelevantní.
To, že díly byly předimenzované a houževnatější ale automaticky neznamená, že současné součástky, z tenčích, ale pevnějších plechů, nejsou z hlediska bezpečnosti lepší. V době Felicie se běžně používala pevnost lechu 180. O pár let později to bylo 340 - 420, s extrémem až 1600, kde je to teď nevím, jsem už přes 10 let z oboru ...
Srážka při 150 je extrém, ale porovnej si běžné rychlosti. Můžu v rodině porovnat s 25-letým odstupem crash při zhruba 40 km/h. V prvém případě totálka s pohmožděninami, otřesy mozku a popáleninami od pásů s následným léčením. Ve druhém případě absolutně nic, jen škoda na autě skoro na totálku (polovina škody vystřelené bagy a tím pádem zničená palubovka), i když šlo jen o blatník a závěs kola, takže oprava na týden.
A srovnání A4 za 200 litrů a Dacie? Jako "chudý" bych rozhodně nechtěl řešit servis té Audiny (a lítat po vrakáčích) vůči servisu v záruce u Dacie, kde ročně 20 nebo 30 litrů nemusí být nic nestandardního, pokud ji chci udržovat skutečně ve formě (brzdy, tlumiče, výfuk, spojka, klima, 2 sady kol a gum ...)
Na své auto mám také podstaně vyšší požadavky ale trávím v něm 60-80.000km/rok.
Co se týká soukromého auta je to prostě jen základní výbava. přední okna zrcátka v elektrice, mlhovky, rádio, handsfree a klima. Víc na těch 50km denně není potřeba. (ESP a další povinné neuvádím to je samozřejmost). Jo pochopitelně je benzín menšího obsahu.
Co se týká soukromého auta je to prostě jen základní výbava. přední okna zrcátka v elektrice, mlhovky, rádio, handsfree a klima. Víc na těch 50km denně není potřeba. (ESP a další povinné neuvádím to je samozřejmost). Jo pochopitelně je benzín menšího obsahu.
naozaj? Ako ty bi si vyhodil ročné auto do koša ak by si nemal na neho kupca? Píšeš hlúposti. Ano niekto nové auto musí kúpiť aby sa stalo jazdenkou ale ak by nebol kupec na jazdenku prvý majiteľ by si to všetko musel tiež inak zvážiť že...
kalousek
- Mám 14 let starý obytňák, má super uspořádání které mi velmi vyhovuje. Kvůli stáří bych chtěl opět takový ale nový. Bohužel se už nevyrábí. Navštívil jsem tedy v dubnu výstavu v Letňanech, pět hal plných obytných aut. Bohužel ani jedno které by se provedením a vlastně i cenou aspoň blížilo mému. Musel bych jít s kvalitou o několik levelů níže. Takže nic
- Rád bych nahradil obstarožní VW Transporter novým. U VW mi řekli, že aktuálně nejsou vůbec k dispozici silnější motorizace. Max. 75 kW kvůli nástupu přísnějších ekonorem. Prostě nemají na ně homologované motory a nikdo prý neví kdy budou. Snad za půl roku možná ještě později. Dnes ale objednat nejdou. To stejné mi řekli u Fiatu ohledně Talenta. Takže nic
- Chtěl bych nahradit ženin starší VW fulltime 4x4 kombi novým autem stejné koncepce. VW už fulltime 4x4 kombi nevyrábí. Takže nic
Tak holt musíme dál jezdit s veteránama
- Rád bych nahradil obstarožní VW Transporter novým. U VW mi řekli, že aktuálně nejsou vůbec k dispozici silnější motorizace. Max. 75 kW kvůli nástupu přísnějších ekonorem. Prostě nemají na ně homologované motory a nikdo prý neví kdy budou. Snad za půl roku možná ještě později. Dnes ale objednat nejdou. To stejné mi řekli u Fiatu ohledně Talenta. Takže nic
- Chtěl bych nahradit ženin starší VW fulltime 4x4 kombi novým autem stejné koncepce. VW už fulltime 4x4 kombi nevyrábí. Takže nic
Tak holt musíme dál jezdit s veteránama
A víš že existujou i jiný značky než VW žejo? :-)
Takovej Medvěd V 250 BlueTEC má 140 kW, nafta 220 CDI 120 kW ;-)
Toyota Proace Verso která se dělá i ve verzích Pažout Citroen má nafty 95 až 180 koní
Tak holt už nemusíš dál jezdit veteránem = neni zač :-)
Takovej Medvěd V 250 BlueTEC má 140 kW, nafta 220 CDI 120 kW ;-)
Toyota Proace Verso která se dělá i ve verzích Pažout Citroen má nafty 95 až 180 koní
Tak holt už nemusíš dál jezdit veteránem = neni zač :-)
Není to tak jednoduché. Medvědy mi přijdou vzhledem k mému využití auta dost drahé. Peugeot Traveller začíná od 800 tis, taky trochu úlet. Ale podívám se na ně ještě možná něco najdu. Řada Boxer a klony jsou levné, ale jdou v osobním provedení objednat pouze s vysokou střechou. Nízká střecha jde jen pro nejkratší verze, pro mě nepoužitelné.
Jako kdybych chtěl nejaké jakékoliv nové auto bez ohledu na provedení a cenu tak samozřejmě koupit můžu. Pokud ale člověk má nastavené nejaké kritéria výběr modelů se dramaticky zužuje. Často až do čisté nuly. A přitom kritéria nejsou nijak přísná, dříve taková auta byly běžně.
Jako kdybych chtěl nejaké jakékoliv nové auto bez ohledu na provedení a cenu tak samozřejmě koupit můžu. Pokud ale člověk má nastavené nejaké kritéria výběr modelů se dramaticky zužuje. Často až do čisté nuly. A přitom kritéria nejsou nijak přísná, dříve taková auta byly běžně.
Ta Toyota co je technicky stejná s tim Pažoutem a Citroenem = začíná na 500 t. = holt záleží na výbavě a motoru
Ale rozhodně neni problém koupit náhradu za to VW = a jiný značky dovedou jít dost přes těch 75 kW
Něco snad nabízí i Fiat [odkaz] neni dneska nabídka dokonce širší než před těma 14 lety? ;-)
Ale rozhodně neni problém koupit náhradu za to VW = a jiný značky dovedou jít dost přes těch 75 kW
Něco snad nabízí i Fiat [odkaz] neni dneska nabídka dokonce širší než před těma 14 lety? ;-)
O Fiatu už jsme přece psal v předchozím příspěvku. Talento je k dispozici pouze ve 120 PS provedení, ten siilnější 140 PS motor nemá aktuálně homologaci a neví se kdy bude.
No tak holt Toyota Pažout nebo Citroen něco dalšího nabízí určitě i někdo další. Pokud netrváš na místnim zastoupení tak Chrysler atd.
Vůbec ne špatnej i když logicky trochu dražší mi přijde ten Mercedes
Vůbec ne špatnej i když logicky trochu dražší mi přijde ten Mercedes
Kalousek: Pežot boxer nekupuj. Strašná sr*čka to je. Pořád se na tom něco rozbíjí a to je to nový auto. Nejdřív upadlo vnitřní zrcátko, pak se pravidelně rozbíjí kolečko autorádia, pak se poškodila převodovka a nakonec si s originálním heverem ani kolo nevyměníš (nedokáže to auto dostatečně zvednout, musíš ho podložit). Jízdní vlastnosti jsou děs a hrůza, plave tomu předek jak kdybys v bahně.
BTW nakoupila je hromadně pošta a už jsou boxerů plný záruční servisy, takže i kdyby sis pežot koupil, tak ti ho nemá kdo opravit.
Teďka jsem trochu nahrál Ádovi na frantiky, ale tohle je prostě skutečnost. Francouzi prostě stojej za ho*no.
Jinak jestli chceš obytňák, tak se mrkni ještě po těch "bílejch krabicích", ty jsou teda dražší, ale máš to jak barák na kolech.
BTW nakoupila je hromadně pošta a už jsou boxerů plný záruční servisy, takže i kdyby sis pežot koupil, tak ti ho nemá kdo opravit.
Teďka jsem trochu nahrál Ádovi na frantiky, ale tohle je prostě skutečnost. Francouzi prostě stojej za ho*no.
Jinak jestli chceš obytňák, tak se mrkni ještě po těch "bílejch krabicích", ty jsou teda dražší, ale máš to jak barák na kolech.
Náš první služebák před lety byl Citroen Berlingo = co vydržel bylo až neuvěřitelný :-)
Čest jeho památce a tomu co odtahal :yes: ;-)
Čest jeho památce a tomu co odtahal :yes: ;-)
Táta měl taky první berlingo, už dostalo jinej motor (tamten ko) a nedávno jsem ho ještě viděl projet. Ale pokud vím, tak berlingo vymyslel Citroën a pak z toho udělali ještě Peugeot partner ne?
Víš o autech ho*no....... Neznáš základní historii, ale víš zaručeně, že jsou francouzské auta na nic.
rokyta.p
A na co by jsme funkční auta vyhazovali a pořád kupovali nové a nové a zas kupopvali a zas kupovali nové a nové? K čemu proboha?
Nemluvím o tom, že většina nových menších aut má tříválec. Střední třída přeplňovaný jen 1.2-1.6. Díky losím testům jsou nová auta mnohdy šíleně tvrdá a nepohodlná. Mají interiéry z nejlacinnějších plastů a kůže není dávno kůže.
Navíc nová auta se liší od starých víceméně jen displeji,konektivitou, start stop a jinými umělými elektronickými sajrajty, jejichž přínos většině kdovíjakou radost nědělá.
Nemluvím o tom, že většina nových menších aut má tříválec. Střední třída přeplňovaný jen 1.2-1.6. Díky losím testům jsou nová auta mnohdy šíleně tvrdá a nepohodlná. Mají interiéry z nejlacinnějších plastů a kůže není dávno kůže.
Navíc nová auta se liší od starých víceméně jen displeji,konektivitou, start stop a jinými umělými elektronickými sajrajty, jejichž přínos většině kdovíjakou radost nědělá.
Třeba taková malá největší automobilka na světě má R4 = docela chválenej [odkaz] nebo samozřejmě hybrid atmo R4 1.8 = nejspolehlivější autopohon na světě ;-)
Jo Toyoty mi nevadí, od Yarise po Landcruiser. Ale hybrid moc nechci. I když třeba v pustinách Kazachstánu je nejběžnější taxík - Prius s RHD. Funguje do roztrhání těla i bez baterky. Ale uspora hybridu je hlavně tam, kde se hodně brzdí a rozjíždí. Já si většinou jedu záměrně nad ránem kdy není moc provoz aby mě ostatní auta neobtěžovala. Jedu proto podle svého, ve vhodných otáčkách na vhodný převodový poměr dle technického citu. Takže se pohybuji většinu doby v optimálních hodnotách. Mnoha stupoňovou převodovku, jak je už nějakou dobu nesmyslná móda, kde se člověk uřadí jak opice nepotřebuji, stejně také ne hybrida. Hybrid je super v centrech velkých měst. Byl jsi někdy v Hong kong nebo Mumbaj? To jsou zácpy desítky km, z vrchu vypadá jak rakovina, tam je hybrid vhodný. U nás tak leda, kdyby měl člověk na potoce svojí vodní elektrárnučku a přes noc auto vždycky zadara dobil.
Prius taxíky sou hodně běžný i tady vedle v Rakousku. Nemusíš hybrid = ale ta atmo 1.8 je prostě alternativa k tříválcum a R4 1,2 Turbo taky
Hybridem jezdim druhym rokem po Praze a okolí = a těžko vymyslet něco lepšího
Hybridem jezdim druhym rokem po Praze a okolí = a těžko vymyslet něco lepšího
No jo, tak Praha je taky něco jinýho. Tam mi stačí jen přímý koridor na Ruzyň a jednou za 10 let na Staromák :-) I na takové Hradčany od těch dob co tam je Milouš, už raději ani nechodím.
Von to tam taky Milouš dal ohraničit = že dostat se tam neni žádná sranda [odkaz]
Nedávno to eště rozšířili = takže i když deš jen na výstavu do Jízdárny = už tam stojí klidně půlhodinová fronta. Tak snad už brzo [odkaz] >:-[]
Nedávno to eště rozšířili = takže i když deš jen na výstavu do Jízdárny = už tam stojí klidně půlhodinová fronta. Tak snad už brzo [odkaz] >:-[]
>:D >:D >:D Průměrný tip na datum Zemanovy smrti je 4. 8. 2019 >:D >:D >:D
Medzicasom sa mu polepsilo :-)
Průměrný tip na datum Zemanovy smrti je 23. 9. 2019.
Průměrný tip na datum Zemanovy smrti je 23. 9. 2019.
Jen k tomu nepohodlí a tvrdosti - řekl bych, že pár posledních let už se začíná karta obracet a opět se dají pořídit velmi pohodlná auta... ;)
KANKUNEN
Na cestách jsou vidět auta jako v Rakousku, asi jsou ty auta starší, ale kvalitní.
Ada je zase tady
Tedy aby mělo motor TDI PD, manuální převodovku, ruční brzdu, 4x4 s možností uzávěrky mezinápravové spojky, zadní sedadla, které po sklopení vytvoří zcela rovnou ložnou plochu, atd, atd... šel bych a koupil ho. Jenže taková auta už jaksi nejsou... :'-( Proč tedy kupovat nové, když je horší, než to stávající?
topten
ktery smrdej jako historicky avie a vejtrasky
tedy vse, co nema DPF a tedy az na vyjimky vsechny dyzly starsi 10 let
na 20 let starym benzinaku nevidim nic zas az tak spatnyho, emisne na tom je lip, nez vetsina naftaku s euro 6, otazka je samozrejme bezpecnost, a vetsina normalnich lidi by do takovyho staryho krapu dobrovolne nevlezla ...
tedy vse, co nema DPF a tedy az na vyjimky vsechny dyzly starsi 10 let
na 20 let starym benzinaku nevidim nic zas az tak spatnyho, emisne na tom je lip, nez vetsina naftaku s euro 6, otazka je samozrejme bezpecnost, a vetsina normalnich lidi by do takovyho staryho krapu dobrovolne nevlezla ...
Já bych vyhnal i všechny přímovstřikové benzíny bez DPF, protože mají horší emise jak ten 20 let starý
to mas pravdu a jednou k tomu jiste dojde
dokud ale budou jezdit dyzly bez filtru, tak primovstrikovej benzinak bez GPF je proti nemu porad lepsi alternativa
dokud ale budou jezdit dyzly bez filtru, tak primovstrikovej benzinak bez GPF je proti nemu porad lepsi alternativa
Neurotic
Auto z roku 2004 má 2l motor 100kW, který i po 300k km projde emisemi bez úplatku, automatickou 2 zonovou klimatizaci, tempomat,8x airbag, automatické stěrače, světla, parkovací senzory, při troše hledání vyhřívané sedačky, satelitní navigaci, ESP. To vše normálním lidem stačí a jde to pořídit za 50 tisíc a někdy i méně a nebo už to mají třeba delší dobu a nemůžou si vybrat nic nového...
Auto z roku 2018 má 1l motor s vypínáním válce, který má problém projít emisemi už jako nový, start-stop, ecall, keylles, radary, hromadu pípáků. Normální lidi nic z toho nepotřebují a cena je se štěstím 500 tisíc a 14 let se to nejspíš nedožije >:D
Auto z roku 2018 má 1l motor s vypínáním válce, který má problém projít emisemi už jako nový, start-stop, ecall, keylles, radary, hromadu pípáků. Normální lidi nic z toho nepotřebují a cena je se štěstím 500 tisíc a 14 let se to nejspíš nedožije >:D
fakt v 2018 nekoupis novy benzinak s 2 litrovym motorem ??
Já jsem nic o tom, že ho nejde koupit nepsal :-! Ale když přidám i požadavky na výdrž jak motoru tak karoserie tak nic není...
taky pises 1l s vypinanim valce, tak by me zajimalo ktery konkretne mas na mysli??
a i ten litrovej moturek jako zaklad v oct je vykonejsi a lepsi volba nez urvanej a linej zaklad pred 20 lety
tezko muzes posuzovat vydrz soucasnyho motoru jestli se bude tocit jeste za 10 let, ty problemy s retezy jsou snad uz davno pryc a jinak v soucasnych motorech vidim jen vetsinu pozitiv
a i ten litrovej moturek jako zaklad v oct je vykonejsi a lepsi volba nez urvanej a linej zaklad pred 20 lety
tezko muzes posuzovat vydrz soucasnyho motoru jestli se bude tocit jeste za 10 let, ty problemy s retezy jsou snad uz davno pryc a jinak v soucasnych motorech vidim jen vetsinu pozitiv
Auto s muzeálním motorem a naprogramovaně nízkou životností bude kupovat jen blázen, když už má auto se solidním motorem, který žere o třetinu méně, než ty dnešní zázraky.
A nezapomínejte na povinnou výbavu bonzovací krabičky, aby vás mohl velký bratr sledovat... :no:
A nezapomínejte na povinnou výbavu bonzovací krabičky, aby vás mohl velký bratr sledovat... :no:
No A si uz povedal, teraz to B - kolko stalo to auto v 2004 a kolko to bolo penazi na dnesne pomery?
Este k tomu poprosim ktoreto auto malo problem prejst "emisiami" ako nove ? kedze tie auta na prvu emisnu este len pojdu o par rokov.
Nie je hanba nemat peniaze na nove auto, ale ze vam poniektorym nie je hanba si vymyslat aby ste si svoje vraky obhajili.
Este k tomu poprosim ktoreto auto malo problem prejst "emisiami" ako nove ? kedze tie auta na prvu emisnu este len pojdu o par rokov.
Nie je hanba nemat peniaze na nove auto, ale ze vam poniektorym nie je hanba si vymyslat aby ste si svoje vraky obhajili.
Mně je celkem jedno nějaký přepočet peněz a nehodlám to přepočítavat. Ovšem v roce 2004 byl i v Cliu motor V6 dnes je i ve Fiestě ST 3 válec takže stručně řečeno to Clio má pro mě mnohem větší hodnotu než ta Fiesta ta ji má totiž pro mne naprosto nulovou a nedal bych za ni ani korunu to si radši koupím tu olítanou V6. Pro, kterou dnes musí člověk do prémie což by nevadilo, kdyby v normálních autech nebyl vrchol 1,6... ale aspon ten 2l a samozřejmě ne za cenu prémie
Potoocheck
"Pokud nechceme patřit k nejhorším...", "Česko by si zasloužilo...", "stát poškozuje to a to..."
Bohužel i jako fanouška automobilismu, který by každému nové auto přál, mě opravdu baví volání některých po tom se nechat vychovat/omezit státem ve volbě mezi novým a starým autem. Korunu tomu nasazuje lobbistický postoj Škodováka v rozhovoru, který by snad ani nemohl mluvit jinak. Naštěstí mohl, jak ukazuje člověk z VW, který zachraňuje reputaci své profese.
Bohužel i jako fanouška automobilismu, který by každému nové auto přál, mě opravdu baví volání některých po tom se nechat vychovat/omezit státem ve volbě mezi novým a starým autem. Korunu tomu nasazuje lobbistický postoj Škodováka v rozhovoru, který by snad ani nemohl mluvit jinak. Naštěstí mohl, jak ukazuje člověk z VW, který zachraňuje reputaci své profese.
twistedTSD
Nepodporujte tuhle lobbistickou masírku, se kterou se SDA vsí*á do všech možných médií, aby nás přesvědčilo o nezbytnosti nových ekodaní nebo jiného nesmyslu. Všichni dobře víme, proč nemáme stejné stáří jako v Německu.
Věk vozového parku je mi úplně jedno. Téměř každý dnes dosáhne na auto, které dostalo aspoň čtyři hvězdy v NCAPu a je vybaveno airbagy. V případě benzínového motoru nemůže být řeč ani o ekologické zátěži, spíše naopak. Dovozcům tedy doporučuji věnovat více energie cenovému jemnocitu a méně kydům o motivaci k obnově.
Věk vozového parku je mi úplně jedno. Téměř každý dnes dosáhne na auto, které dostalo aspoň čtyři hvězdy v NCAPu a je vybaveno airbagy. V případě benzínového motoru nemůže být řeč ani o ekologické zátěži, spíše naopak. Dovozcům tedy doporučuji věnovat více energie cenovému jemnocitu a méně kydům o motivaci k obnově.
Stejsn
prostě proto, že je máme rádi a líbí se nám. Nechápu proč věk je úřednická mantra a prostě nám nutí, že co je staré, je špatné.
hlavne proto, ze od veku se hlavne u dyzlu odvijej emise.
a plati, ze dyzl bez filtru je katastrofa a to je naprosta vetsina dyzlu starsich 10 let, za kterym se kvuli smradu a rakovine casto neda jet.
a co ted bydlim v cistem prostredi, tak casto citim i vylozene novy dyzly, sice to uz nejsou saze, mozna to neni uz tolik skodlivy, ale kazdopadne to smrdi.
a dalsi problem je hustota provozu, kdy je aut tolik ze i toho smradu a jedu a rakoviny je mnohem vic, nez treba pred 10 lety a je to umocneny i tim, ze u nas porad jeste stoupa podil dyzlu hlavne diky dovozu ojetych plecek bez filtru z nemecka, kterych se tam hromadne zbavujou.
a plati, ze dyzl bez filtru je katastrofa a to je naprosta vetsina dyzlu starsich 10 let, za kterym se kvuli smradu a rakovine casto neda jet.
a co ted bydlim v cistem prostredi, tak casto citim i vylozene novy dyzly, sice to uz nejsou saze, mozna to neni uz tolik skodlivy, ale kazdopadne to smrdi.
a dalsi problem je hustota provozu, kdy je aut tolik ze i toho smradu a jedu a rakoviny je mnohem vic, nez treba pred 10 lety a je to umocneny i tim, ze u nas porad jeste stoupa podil dyzlu hlavne diky dovozu ojetych plecek bez filtru z nemecka, kterych se tam hromadne zbavujou.
CHerokee
Jedná se o české specifikum. Nikdo nechce jezdit sockou. A protože STK a emise nefungují jak mají, stará a neekologická auta nejsou nijak sankcionována, a zvláště pojistné jim vyjde nejlépe, ačkoliv jde o vozy svým stavem často rizikové... proto každý jezdí autem, i pro dávky. A podle toho taky vypadá i doprava - zácpy, není kde parkovat, přervané silnice.
No jenže jak praktické testy ukázaly, nová auta plní ekologické předpisy mnohdy jen na papíře a deklarované limity překračují mnohdy v násobcích. Je to jen lobovací snaha, aby si lidé každý rok koupili nový výrobek i když jej nepotřebují. Říká se tomu nadvýroba. S STK problém není, auto má být v pořádku, to je jasná věc. I když mnozí si pletou STK se stavem auta. STK přitom jen kontrokuje věci, které nejvíce ovlivňují bezpečnost. Že máš prosezelou sedačku nebo ti zatéká oknem je samozřejmě nezajímá.
Přiznejme si, že auta se točí v kruhu. Jistě, že nové je nové, ale co se za poslední roky tolik změnilo? Až bude třeba kastle z uhlíku o poloviční hmotnosti nebo motor s 75% účinností. Tak samozřejmě waaau a hurá pro něj. Dokud jen zvětšují loga a vytahují světlomety do stran, tak se není čemu divit, že už to část lidí přestává bavit.
Navíc trh se nasytil, provozuschopné auto si dnes může dovolit každý. Tak se lidské zájmy přesunují k elektronice, cestování a tak. Ne vyvalit cenu poloviny bytu za trošku železa, která bude mít za 10 let desetinovou hodnotu. Opravdu je rozumné mít auto v hodnotě 5-10 platů, než v tom držet jmění. A přiznnejme si, většinu jízd totiž stejně nepotřebujeme. Auto je jak hospoda, je pohodlné a baví nás to. Ale utrácet za auto všechny peníze je nerozum. A pokud jo, mělo by se smát zubu času do tváře.
Přiznejme si, že auta se točí v kruhu. Jistě, že nové je nové, ale co se za poslední roky tolik změnilo? Až bude třeba kastle z uhlíku o poloviční hmotnosti nebo motor s 75% účinností. Tak samozřejmě waaau a hurá pro něj. Dokud jen zvětšují loga a vytahují světlomety do stran, tak se není čemu divit, že už to část lidí přestává bavit.
Navíc trh se nasytil, provozuschopné auto si dnes může dovolit každý. Tak se lidské zájmy přesunují k elektronice, cestování a tak. Ne vyvalit cenu poloviny bytu za trošku železa, která bude mít za 10 let desetinovou hodnotu. Opravdu je rozumné mít auto v hodnotě 5-10 platů, než v tom držet jmění. A přiznnejme si, většinu jízd totiž stejně nepotřebujeme. Auto je jak hospoda, je pohodlné a baví nás to. Ale utrácet za auto všechny peníze je nerozum. A pokud jo, mělo by se smát zubu času do tváře.
Ty deb..le když se bude sankcionovat každý starší auto tak třičtvrtě republiky nebude jezdit vůbec a ten zbytek bude jezdit v novejch autech ty asi nepatříš mezi ty co jezdí v těch patnáciletejch autech
Vzhledem k stáří vozového parku je třeba vyčistit naše cesty od vraků, tak jak to kdysi udělali Němci. Nadávky si nech od cesty.
Šimpanz
že by stačila maličkost. A sice funkční STK a policie. Rázem by hromada aut nesměla na silnice a průměr by klesl někam na 10 let. Dnes přes STK projde za pětikilo cokoliv a policie při silničních kontrolách není schopná zabavit techničák ani u do nebe volajících rezavých trosek, co drží pohromadě jenom lak. Problém u nás nejsou jenom příjmy (jistě německé nejsou), ale podmínky vytvořené státem, vlastnictví takového vraku vlastníka nic nestojí, technickou to projde, takže proč si nenechat 15 let starou kraksnu jako třetí auto v rodině na dojetí dětmi, na cesty do zaměstnání, na nákupy, když jediný náklad na takové auto je to pětikilo do kapsy a kilo formálně jednou za dva roky na to STK. A to soukromá auto na tom bývají o něco lépe, dokonalý děs a běs jsou malé soukromé firmy a jejich "osobáky" pro personál a "dodávky". Název osobáky a dodávky jsem nedal do uvozovek omylem, ale proto, že jsou to dokonalé šroty, které nemají na silnicích absolutně co dělat, rezavé skrz naskrz, motor většinou diesel, kde je vykuchané všechno co jde vykuchat, ruční brzda nebrzdí, volant má vůli asi tak jednu otočku, výfuk v posledním tažení je přivázaný drátem k podvozku, pod motorem louže oleje. Vedle na pozemku staví nový dům a jestli se podívám na Tranzita topenářů, nebo na Ducato podlahářů nebo Transportera elektřikářů, nebo staré Mondeo, který jezdí do práce pět zedníků někde od Rakovníka nebo jejich Feldu pickup, kterým jezdí další dva a za ní ještě táhnou přívěs s míchačkou, tak si troufnu tvrdit, že první schopný policajt by jim musel na fleku všem posbírat techničáky aniž by k tomu potřeboval nějaké měření nebo prohlídku na STK.
Ty blb.čku ty asi nejezdíš starým autem protože kdyby jo tak bys byl rád že za to pětikilo projdeš na stk ,kdyby měl bejt průměr našich aut 10 let tak 70 procent lidí nemá žádný auto
A čo? Pokiaľ nemáš na prevádzku, tak nech si ho nekupujú, ak ho kúpia, nech ho normálne prevádzkujú. Právo vlastniť auto nie je zakotvené v ústave
Gabo1
... Mal som Hondu Accord Tourer z roku 2007. Kúpil som ju so 162 000 km a predal, keď mala 249 000 km. Okrem problému s piatymi elektronickými dverami nebol NIKDY s ničím problém. A to sa hovorí, že autá, ktoré prekročia hranicu 200 tisíc km už potrebujú väčšie investície. Možno u Japoncov je táto hranica dvojnásobná, alebo žiadna... Keď je japonské auto ešte vyrobené v Japonsku a nie v Turecku, v Indii, v Číne a pod.
A tie nové až na výnimky transformery, to nie je moja šálka kávy čo sa týka dizajnu. Už sa pomaly ani nevedia tie autá od seba odlíšiť. Ja som z princípu proti, aby bol v aute obrovský displej, cez ktorý sa dá všetko nastavovať, dokonca aj klimatizácia. Nie je lepšie kolečko, ktoré nahmatáte aj za tmy, ani sa nemusíte pozerať naň? Musíte ťukať do displeju a potom nedávate pozor na cestu. A všetci dobre vieme, že niekedy stačí sekunda nepozornosti a príde k tragédií. Takže displej v aute áno, ale nech je tam len navigácia a všetko ostatné nech sa ovláda klasicky :yes:
A tie nové až na výnimky transformery, to nie je moja šálka kávy čo sa týka dizajnu. Už sa pomaly ani nevedia tie autá od seba odlíšiť. Ja som z princípu proti, aby bol v aute obrovský displej, cez ktorý sa dá všetko nastavovať, dokonca aj klimatizácia. Nie je lepšie kolečko, ktoré nahmatáte aj za tmy, ani sa nemusíte pozerať naň? Musíte ťukať do displeju a potom nedávate pozor na cestu. A všetci dobre vieme, že niekedy stačí sekunda nepozornosti a príde k tragédií. Takže displej v aute áno, ale nech je tam len navigácia a všetko ostatné nech sa ovláda klasicky :yes:
no jisteeee
15 let stara plecka s pretocenym tacho a pul mega na hrbu je spolehlivejsi nez normalni novy auto
a ted tu o karkulce
15 let stara plecka s pretocenym tacho a pul mega na hrbu je spolehlivejsi nez normalni novy auto
a ted tu o karkulce
To je tvoj príklad.
Ale môzeme porovnať Hondu Civic 1.8 VTEC z roku 2008 s 200 tisíc km a Škodu Octaviu s horibilným motorčekom 1.0 TSI z roku 2018. V spoľahlivosti bude na tom lepšie Civic. Keď Octavia dožije 200 000 km, bude treba do nej toľko investovať, že viac sa oplatí už kúpiť znova nové auto.
Dnešné autá majú rovnaký trend, ako elektrospotrebiče. Je jedno, či kúpiš práčku Beko, alebo Bosch. Obidve sa pokazia do 4 rokov, niekedy je to už pár mesiacov po skončení záruky (aká náhoda, však?). A kedysi pred takými 20 a viac rokmi sa kúpila chladnička, práčka a vydržala bez problémov 10-20 rokov s minimálnou údržbou. Dnes sa zadre motor a oprava stojí viac, ako nová. A tak isto je to už aj s autami.
Okrem japoncov vyrobených v Japonsku, tiež dôverujem ešte Kórejcom, ktorí tiež ešte stále ponúkajú klasické atmosférické motory a také "na *" značky ako Dacia. To musí atómová bomba vybuchnúť, aby prestali jazdiť.
Ale môzeme porovnať Hondu Civic 1.8 VTEC z roku 2008 s 200 tisíc km a Škodu Octaviu s horibilným motorčekom 1.0 TSI z roku 2018. V spoľahlivosti bude na tom lepšie Civic. Keď Octavia dožije 200 000 km, bude treba do nej toľko investovať, že viac sa oplatí už kúpiť znova nové auto.
Dnešné autá majú rovnaký trend, ako elektrospotrebiče. Je jedno, či kúpiš práčku Beko, alebo Bosch. Obidve sa pokazia do 4 rokov, niekedy je to už pár mesiacov po skončení záruky (aká náhoda, však?). A kedysi pred takými 20 a viac rokmi sa kúpila chladnička, práčka a vydržala bez problémov 10-20 rokov s minimálnou údržbou. Dnes sa zadre motor a oprava stojí viac, ako nová. A tak isto je to už aj s autami.
Okrem japoncov vyrobených v Japonsku, tiež dôverujem ešte Kórejcom, ktorí tiež ešte stále ponúkajú klasické atmosférické motory a také "na *" značky ako Dacia. To musí atómová bomba vybuchnúť, aby prestali jazdiť.
mas docela odvahu odhadovat spolehlivost motoru co se vyrabi sotva par mesicu, ktery u oct bude spis okrajovou zalezitosti a vetsinou bude u prvniho majitele fungovat jako sluzebak a porovnat ho v podstate s vrcholnou civilni motorizaci u civiku, kterou opecovaval soukromy majitel, a udelat z toho zaver ..
to ze oprava pracky stoji casto vic nez za kolik koupis novou je logickym dusledkem rustu cen sluzeb a taky toho, ze lidi jako ty si vybiraji v nizsi cenovy kategorii a tedy i s horsi spolehlivosti
to ze oprava pracky stoji casto vic nez za kolik koupis novou je logickym dusledkem rustu cen sluzeb a taky toho, ze lidi jako ty si vybiraji v nizsi cenovy kategorii a tedy i s horsi spolehlivosti
To nie je odvaha. To je logické uvažovanie. Pretože 1.0 motorček, čo by patril do takej lepšej motorky, musí poháňať auto o hmotnosti cca 1,3 tony a litrový výkon cez 100 koní, to na spoľahlivosti nepridá. Koľko inzerátov som už videl hlavne na nemeckom mobile.de, kde sa predávali Focusy s týmito litrovými motorčekmi a bolo tam napísané, že po výmene motora... Všetky mali okolo 200-230 tisíc km. A u TSI to nebude inak. Proste po 200 tisíc km je treba vymeniť motor a ja sa tomu absolútne nečudujem, veď svoju strastiplnú úlohu už splnilo. Čudujem sa však tomu, že ľudia to aj napriek tomu kupujú, ako teplé rožky. Ja si 100x radšej kúpim pocitvý dvojliter od Mazdy, kde litrový výkon nebude 115 koní, ale len 60 a to vydrží podstatne dlhšie.
Mě fascinují dvě věci. Jak lidé mají pocit, že spolehlivost a životnost motoru je nepřímo úměrná litrovému výkonu a pak ten záhadný dojem, že moderní malý trubomotor s velkým kroutakem se v autě nadře mnohem více, než stará atmosféra, která měla mizerný průběh a aby jela, musela se točit...
Vše záleží pouze na konstrukci konkrétního motoru. Byly spolehlivé i mizerné atmosféry a stejně tak jsou spolehlivé i mizerné turbomotorů.
Vše záleží pouze na konstrukci konkrétního motoru. Byly spolehlivé i mizerné atmosféry a stejně tak jsou spolehlivé i mizerné turbomotorů.
Plati to aj obratene - vestecku gulu nemas, takze realne nevies kolko bude treba investovat to tej octavie. Nehovoriac, ze dnes nie je ziadna vynimka ked nove auto tu zaruku tych 200k km dostane - takze okrem prevadzkovych nakladov, dovtedy na servis nulove.
Kedy sa ti naposledy pokazila pracka? Lebo ja jednu 6 rocnu mam a napriek tomu, ze nepouzivam ani ziaden Calgon, nema ziaden problem. Jednu 30r. CALEXku maju este rodicia v pivnici - iba mraziak ma 3nasobnu spotrebu oproti uz 10rocnej Electroluxke a uz vtedy sa sirili tieto urban legend, ako nove nic nevydrzi. Pracku maju tiez 8 rocnu.
Nielenze varis z vody, ale este si aj vymyslas.
PS: amotsferu by som uz nechcel ani zadarmo.
Kedy sa ti naposledy pokazila pracka? Lebo ja jednu 6 rocnu mam a napriek tomu, ze nepouzivam ani ziaden Calgon, nema ziaden problem. Jednu 30r. CALEXku maju este rodicia v pivnici - iba mraziak ma 3nasobnu spotrebu oproti uz 10rocnej Electroluxke a uz vtedy sa sirili tieto urban legend, ako nove nic nevydrzi. Pracku maju tiez 8 rocnu.
Nielenze varis z vody, ale este si aj vymyslas.
PS: amotsferu by som uz nechcel ani zadarmo.
Tak napíš konkrétne, v čom si vymýšľam. Proste dnes žiadny elektrospotrebič nevydrží 20 rokov, lebo systém je tak nastavený, aby bolo stále čo vyrábať a ľudia mali prácu. Musí sa to každých pár rokov obmieňať a s autami je to žiaľ už tiež tak. Po určitých km na nových supermoderných autách servis predbehne hodnotu auta a to bude len výnimočný prípad, ktorý to zaplatí.
Záruka na 200 tisíc km je tak na dve veci. Keď prídeš s problémom, tak sa najprv pozrú, či si celý čas chodil na garančné prehliadky k nim a keď nie, tak ťa slušne vyhodia, že to je vplyvom opotrebovania a záruka sa na to nevzťahuje. O tom, že napr. v serv.knižkách nie je napísané nič o výmene oleja v automatickej prevodovke ani nehovoriac. Proste je to "doživotný" olej. Meniť netreba. Ušetríš 200 euro a potom môžeš opravovať prevodovku za 10 násobnú cenu. Aj to je výmysel a hlúposť? Dnešné autá až na výnimky sú tak materiálovo optimalizované, že vydržia tak desatinu toho, čo autá bežne vydržali pred 20 rokmi a polovicu toho, čo pred 10 rokmi. Plus mínus. Aby sa tu nenašiel niekto, čo ma bude ťahať za slovíčka.
Ale kupujte si čo chcete, mne je to jedno. Ale potom neplačte, že toto sa mi pokazilo, hento sa mi pokazilo a nechváľte, že rozvodový remeň mi už vydržal 48 266km a auto funguje ako má ! Preboha, veď tam musí byť o nulu viac, aby sa začalo chváliť.
Záruka na 200 tisíc km je tak na dve veci. Keď prídeš s problémom, tak sa najprv pozrú, či si celý čas chodil na garančné prehliadky k nim a keď nie, tak ťa slušne vyhodia, že to je vplyvom opotrebovania a záruka sa na to nevzťahuje. O tom, že napr. v serv.knižkách nie je napísané nič o výmene oleja v automatickej prevodovke ani nehovoriac. Proste je to "doživotný" olej. Meniť netreba. Ušetríš 200 euro a potom môžeš opravovať prevodovku za 10 násobnú cenu. Aj to je výmysel a hlúposť? Dnešné autá až na výnimky sú tak materiálovo optimalizované, že vydržia tak desatinu toho, čo autá bežne vydržali pred 20 rokmi a polovicu toho, čo pred 10 rokmi. Plus mínus. Aby sa tu nenašiel niekto, čo ma bude ťahať za slovíčka.
Ale kupujte si čo chcete, mne je to jedno. Ale potom neplačte, že toto sa mi pokazilo, hento sa mi pokazilo a nechváľte, že rozvodový remeň mi už vydržal 48 266km a auto funguje ako má ! Preboha, veď tam musí byť o nulu viac, aby sa začalo chváliť.
Precital si si prispevok vyssie? Uz tam vyvraciam tvoje dristy o tom ako nic dnes nevydrzi a pokazi sa to po zaruke. Alebo o tom co aky servis bude vyzadovat po x km - vsak ak si jasnovidec, tak poprosim cisla na vyherny jackpot - inak taras.
Zaruka 200k km a pan si najde dalsiu vyhovorku, ktora podpori tu jeho konspiraciu.
Ze mas v aute cim dalej viac drahych veci, ktore stoja zlomok ich realnej hodnoty aby sa to auto predalo, lebo zakaznik by to nebol ochotny zaplatit uz nevidis - preto ked pride k oprave, tie cisla naskakuju vysoko. To je dan za to, ze jazdime bezpecnejsimi, vykonejsimi, vybavenejsimi autami s nizsou spotrebou, emisiami a vyssou spolahlivostou a to za nizsiu cenu ako kedysi.
Zaruka 200k km a pan si najde dalsiu vyhovorku, ktora podpori tu jeho konspiraciu.
Ze mas v aute cim dalej viac drahych veci, ktore stoja zlomok ich realnej hodnoty aby sa to auto predalo, lebo zakaznik by to nebol ochotny zaplatit uz nevidis - preto ked pride k oprave, tie cisla naskakuju vysoko. To je dan za to, ze jazdime bezpecnejsimi, vykonejsimi, vybavenejsimi autami s nizsou spotrebou, emisiami a vyssou spolahlivostou a to za nizsiu cenu ako kedysi.
Pozri si štatistiku poruchovosti (pozor, nie spoľahlivosti) áut a uvidíš, že autá 10 ročné v roku 2010 boli o dosť spoľahlivejšie, ako 10 ročné v roku 2018 a to v takmer všetkých vekových kategórií. Pekne si snívaj ďalej, ako je všetko omnoho lepšie, ale potom sa nezabudni ozvať, keď budeš platiť 800 eur v servise za prkotinky.
Všetky nové autá sú dobré do bodu, kým sa nepokazia. Potom Vám zamrzne úsmev na tvári, ale už bude neskoro. Keby to aspoň s tou spotrebou bola pravda. Na papieri 4,6 a v reáli 6,4. Za toľko jazdila Corolla pred 16 rokmi. Akosi nevidím pokrok.
Všetky nové autá sú dobré do bodu, kým sa nepokazia. Potom Vám zamrzne úsmev na tvári, ale už bude neskoro. Keby to aspoň s tou spotrebou bola pravda. Na papieri 4,6 a v reáli 6,4. Za toľko jazdila Corolla pred 16 rokmi. Akosi nevidím pokrok.
No jasne, mam pozerat co sa tebe hodi a co sa ti nehodi ignorovat. Prvotriedna demagogia a nie, neboli spolahlivejsie - tato urban legend leti snad uz od roku 2000 a kazdy rok sa ta hranica posuva. V roku 2030 sa bude hovorit o tom ako boli auta do 2020 spolahlivejsie. A samozrejme, ze pokrok nevidis, ked 16 rocna corolla, ktora vazila o 1/3 menej a polovicnym vykonom s dvojnasobnym objemom a s uplne benevolentnou emisnou triedou mala rovnaku spotrebu. Ako vravim, demagogia.
Som zvedavy ako o 10 rokov budes hovorit to iste, ked uz konecne budes jazdit autom v ktorom ja jazdim dnes.
Som zvedavy ako o 10 rokov budes hovorit to iste, ked uz konecne budes jazdit autom v ktorom ja jazdim dnes.
Taktiež ma baví nezmar CTR 2004.
Ale OK, ja som magor do áut.
Ale rovnako si viem predstaviť, že niekomu vyhovuje auto s abs, klimatizáciou, 4 airbagmi z prelomu milénia a na bežné použitie nepotrebuje nič nové.
Co si to lidi dovolují, že utrácejí za co chtějí nebo dokonce spoří. Keynes jednoznačně rekl, že růstu HDP prospívá spotřeba a nikoliv úspory!!! Je chybou jiných, ze neříkají jaký to byl zavistivec dědek jeden.
Osobně na autech typu fabia 1.4 16v nebo oct 1.6/1.8t a 1.9tdi nevidím nic špatného :-!
Na nový auta prostě nemáme = takhle je to jednoduchý. Už nežijeme v ekonomický absurditě socialismu = a při normálních cenách jako jinde = je medián čistýho nějaký drobný přes 1000€ = postsocialistická lůza
Zdravim voliče komunistů = dřívější i současný :-)
Ale to je dáno historicky = s tim se nic moc nedá. I když některý makroekonomický odborníci se vzdělánim údržbář válcovacích tratí tvrděj [odkaz] >:-[]
Srovnání s Německem který je ve všem možnym tak oblíbený je fakt blbost. Byli sme Rakousko, to je podobný i velikostně = do jeho úrovně se snad jednou zase vrátíme
Podla tvojej teorie ziju v bytoch len socky.
Takze rovnako tam aj ty smrdis...
Měl byste... 1.4 16v je hlučný, líný a užraný - Fabia II TSI jede po všech stránkách mnohem lépe, výkon v obou případech 63 kW. 1.6 MPI je podobná mizerie. 1.9 TDI je něco otřesného, co se týká projevu. Projeďte se v dnešních vozech, ať vidíte, kde je technika dnes.
V článku je lehce naznačeno - spoustu lidi má starší auta a nepotřebuje je měnit. Zkusí m to vice rozvést: řidič nepotřebuje navi, protože svoji cestu zná. Spoustu lidí nepotřebuje ani klimu ( ano letos je vice teplo), jízdní asistenti jsou na silnicích 2 a 3 tr. k ničemu. Navíc, pokud najedu s autem 1000km, k čemu je mi 3roky staré (nové) za xx tisíc Kč. Svoji práci udělá 17let staré jako 3 roky staré. Potřebuji spolehlivé pneu, dobré brzdy a řízení, a funkční osvětlení. Halogen je z mého pohledu dostatečný. Xenony a led jsou na parádu - kdo chce, nechť si je vezme a zaplatí.