Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v dubnu 2018 dle segmentů: Úspěch Ignise a Dokker nejprodávanější MPV

54 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nemuseli teda lakovat vrch zadního nárazníku. Dacia je pod francouzema a poznáš to pokaždé když přidáš zvuk u rádia. Hlavní otočný ovládač slouží k ladění rádia a ne na hlasitost. ***i.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V Dacii sem nikdy nejel ale větší ovladač ladění kvůli větší přesnosti je normální [odkaz] hlasitost zcela vlevo ladění velkej ovladač vpravo [odkaz]

I Dacia bude mít automatickou intenzitu hlasitosti možná i ovládání hlasitosti na volantu?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Samozřejmě, že má ovládání pod volantem, řekl bych i jedno z nejlepších (jako ostatně všechny Renaulty). Jen retardi to dodnes nejsou schopni pochopit.
Joab
Retardi to právě pochopili, proto jezdí Renaultem. Proto byla taky tahle "automobilka" nedávno vyhlášená nejoblíbenější značkou mentálně indisponovaných. Ne náhodou!
Petrko
Říka ten jehož dědeček je zároveň jeho otcem.
Joab
Myslim že ne, znám oba a vypadaj trochu jinak.
Hele, nejezdíš náhodou Renaultem?
Petrko
Ne nejezdím. Děkuji za optání.
Joab
A proč?
Petrko
Protože každý jezdí tím co se mu líbí a vyhovuje. Vyjímkou jsou zaměstnanci kteří si nemohou vybrat jaké auto jim firma přidělí. Já jsem OSVČ takže si auta kupuji sám. 😉
Avatar - Emel
Emel
Myslíš tohle? [odkaz]

Je vidět, že to pro zákazníky není až tak nepřekonatelný problém, i když přešlap to samozřejmě je, hlavně v těch verzích bez dálkového.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Uznávám, že to je blbost, jenže ovládání hlasitosti pod volantem je naopak skvělé. Takže jsem za čtyři roky neměl důvod na ten ovladač sáhnout. Jiná věc je, že to k tomu svádí spolujezdce....jenže ten mi na to nemá co chmatat. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jasně je vidět, kdo pochopil a kdo ne a kdo je retard a kdo ne. Že je ovládání pod volantem na pohodu nezpochybňuju, ale když střídáš auta, tak je intuitivní šáhnout po velkém točítku. Kromě toho ve firemním autě se veze šéf jako spolujezdec a telefonuje a tak, takže ovládá i rádio. Typická situace, přijedeš na vrátnici otevřeš okýnko a než začneš hlásit údaje rozladíš rádio.
Avatar - Emel
Emel
Mrknul jsem do ceníku, dálka je od druhé výbavy... ale rádio taky, takže fakticky verze s rádiem bez dálky neexistuje. A ta základní verze nemá klimu ani za příplatek, to asi nikdo moc nekupuje.

Dokker je takový ideový nástupce Logana MCV, za ty prachy je to fantastická koupě.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Do firmy jasná volba.
Avatar - Emel
Emel
I pro větší rodinu s průměrným příjmem... teda ne jasná volba, ale hodně zajímavá.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Anebo kombinace. Většinou maká pro firmu, zboží máš připravený na paletě, nic nepřehazuješ, naložíš strojem....no a když máš vzít o víkendu děti na cyklostezku, tak taky často vyhraje dělník nad pohodlím.
Ragnotti
To je teda ozaj obrovsky problem. Prezradim ti jedno tajomstvo, hlasitost regulujem ovladanim na volante 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co tě vede k tomu, že musíš obhajovat věc proti intuici. Každý kdo do toho auta sedne , tak příjde s tím, že si rozladil rádio.
maXX_CZ
Pak je to ale *, ktery se ani nerozhledl cim jede (vzacne pripady, rekneme si to uprimne). Ovladani pod volantem dela rencek roky a zna to skoro kazdy, i ten co rencka nema. Ja jsem uprimne na panel radia za rok nesahnul ani jednou, tzn asi to funguje docela dobre.
A ze vy tocite necim na stredovych konzolach? No, treba se casem dostanete k autu z tohohle desetileti, treba novou Dacii Dokker :-!
Avatar - Emel
Emel
Dostat se k Dokkeru, to bych si z toho asi cvrnknul do trenek...
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😒] No, trenky zřejmě v nebezpečí nejsou, ale některý věci nemáš ani v jinčích autech. Minimálně přijdu o plynovou vzpěru a nastavování pásů. Mérde....a taky o klasickou ručku. 😉
MariAchi
Ano, ten ovladac radia (LG) je opravdu dementni.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Každý soudný člověk to uzná.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nesuď podle sebe = viz odkaz = je to naopak normální. To každej soudnej = uzná 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
niektore vozy z francie ci italie boli vzdy kusok "svojske" ... musis ich proste lubit... 😉 ... zase niekto nemusi nemecku nudu pripadne akusi ich strohost a fadnost 😉 .... ja mam rad kusok taky kompromis.... teda auto sa mi musi pacit a musi posobit kusok aj elegantne ale zaroven chcem z neho citit aj akusi logiku a pouzitelnost ( kabina uz vela napovie ) a za dane peniaze aj ocakavanu kvalitu ... velmi sa mi paci povedzme novy eclipse cross alebo aj arteon... to je presne to .. kusok odvaha kusok elegancia ... ocakavana kvalita a v neposlednom rade stale perfektna praktickost a pouzitelnost takmer na vsetko a kazdy den
Avatar - Emel
Emel
Mustang - to je působivý výsledek, víc Mustangů než třeba... Audi A6.
Fiesta - to je tragédie, která může mít částečně vysvětlení v ree😜ortech předchozí generace
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Audi celkově prochází obdobim až nečekanýho propadu = i doma v Německu má za 1. kvartál pokles -7%

V plánu je zřejmě další zhoršení [odkaz] >😁 >😒]
sir
V Nemecku se Fiesta prodava velmi dobre....bud je uz zas prni nebo druha mezi subkompakty.

Spise prodeje Mondea jsou tristni...na to za jak dobrou cenu je maji.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fiesta má pokles v Německu i celoevropsky [odkaz] ale to skoro všichni = kdo nejsou SUV 😄
Avatar - Emel
Emel
Druhá, první je Polo. Za duben o kousek, YTD přesvědčivě.

BTW, Německo má kuriozní stupně vítězů - Golf - Transporter - Tiguan. V top 30 jsou tato neněmecká auta: Octavia (10), Ducato (15), Mini (17), Leon (1😄, Fabia (21), Duster (29) - takže bez koncernů jen Ducato a Duster.

Mondeo prostě aktuálně tahá z té silné čtyřky za nejkratší konec. Passat vládne, Superb mu asistuje, Insignia se hodně zlepšila s novou generací a má taky agresivní ceny...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Poslední rok [odkaz] poslední měsíc [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
BTW, Mondeo má letos dostat facelift. [odkaz]
Avatar - fOE
fOE
Too little too late. ;-\
Avatar - Emel
Emel
Jo. Protože není až tolik potřeba napravovat chyby jako spíš zaujmout zákazníky... ale tohle bude nejspíš pod jejich rozlišovací schopnost. Leda by přišel nějaký eye-catcher jako plně autonomní jízda.

Navíc je tu nová 508, která si taky bude chtít kus koláče ukousnout...
Arese
Bodejď by se současné Mondeo v Evropě dobře prodávalo, když nebylo vyvíjené pro Evropany... 8-s 8-s 8-s 8-s :no:
Avatar - miromen
miromen
No zatim to vypada, že ta jejich nějaka nova strategie vychazi, ale začatek prodeju byl dost nejisty a taky se uvidi do budoucna. Každopadně rodina neni ještě kompletni, kdy ma přijit nějake to "terenni" Active a to nevim nevim v tehle třidě. No a samozřejmě ST a když jsem zjišťoval nějake info tak ohlasy jsou zatim velmi pozitivni takže zde by mohl byt slušny zajem.
Arese
Opravdu silně pochybuji o tom, že by petrolheadi vyjadřovali pozitivní ohlasy na hot-hatch s tříválcem (který ještě navíc ten třetí válec občas vypíná)! >😁
Avatar - miromen
miromen
Mysliš takove ty petrolheady jako např. ten mistni, ktery uživa 2 nicky a ma hned jasno jen při pohledu na papir ? U tebe už si vubec iluze nedělam a mužeš dal silně pochybovat.
Arese
??? Nevím, který z místních diskutérů používá 2 nicky, každopádně já to tedy určitě nejsem - nick Arese je zde již řadu let zárukou naprosté autenticity. A ve svých příspěvcích se opírám o to, že se o auta intenzivně zajímám již cca 35 let a mám taky doma veliký automobilový archiv. A věř nebo ne, dosud se mé odhady o budoucím úspěchu či neúspěchu určitého modelu na evropských trzích ve velké většině naplnily. 😉
Avatar - miromen
miromen
Nechapu tu obhajobu, když neni řeč o tobě jako uživateli 2 nicku. Jinak už jsem ti to několikrat psal, že ty jsi věštec s bulvarnim projevem takže mi to jen potvrzuješ. Určitě tvoja věc, ktera jde mimo mě protože mě u aut zajimaji uplně jine věci.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Fiesta má spíš problém s cenou. Základní akční cena třista tisíc, to je úlet.
Avatar - Emel
Emel
Píšu, že to může být částečné vysvětlení... a samozřejmě, ono to souvisí. Minulá Fiesta u nás byla zjevně levná a tak se masivně ree😜ortovala. Nová je u nás drahá, zřejmě i ve srovnání se zahraničím, takže se a) neprodává ani b) neree😜ortuje. Pokud si vzpomínám, patřila Fiesta k ree😜ortním premiantům s podílem ree😜ortů nad 70%.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Premiant se 77% to byla Ibiza [odkaz] ne že by 60% Fiesty bylo málo >😒]
Arese
Nová Fiesta tragedie opravdu je, ale cenová! 8-s :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale inak tie povodne svetla na vysku jej pasovali viacej.... aj ked samozrejme vsetko je len vec zvyku... mne sa celkovo tie masky sucasnych fordov nelubia .. ozaj ta maska fiesty alebo focusu tak to clovek musi to auto proste mat asi rad inak to nejde... 😉 ale uznavam ze terenny edge sa mi paci aj maskou aj celkovymi tvarmi a proporciami :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je cenově stejně jako Polo [odkaz] prostě 300 000 kč už neni co bejvalo 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved kdesi tu aj bol pred rokom clanok ze auta uz cenou budu pomaly opat rast a nie klesat ... podla mna je to aj tym ze sa do nich pcha az prilis vela zbytocnosti a su aj rozmerovo stale vacsie a vacsie .. a stale viac materialu a hmoty predavat stale za nizsiu cenu tak taka umera dnes uz nefunguje ... ved napriklad nova micra je voci tej starsej doslova o triedu vacsia... tak logicky ze nemoze byt este aj lacnejsia ... tu vidim kusok aj suvislost ( rozmery - pouzity material na aute plus vybava auta - cena ) .. auta nam z generacie na generaciu stale rastu a pritom ich chceme mat lacnejsie ako ich predchodcovia... ekonom nie som ale toto asi fakt nejde
Avatar - miromen
miromen
Když to napišeš ty tak to musi byt pravda, opět tragedie.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Fiesta je dost draha v UK ked ju nakonfigurujes vyletis v pohode cez 20 000 libier Ja som naposledy kupoval Fiestu za nej 17 000 to bolo este 1.6 tdci . nebola ani vTitanium vybave a nevyskrtal som zdaleka vsetky extry...Ako druhe auto je to OK . horsie ako family car a na zadnych sedadlach budu sediet ako na lavici obzalovanych. Ta cena je naozaj vysoka za auto ktore sice jazdi vyborne ale vnutorny priestor , kufor,plasty vnutry to je za tie peniaze bude velky kompromis.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dalsia nazorna ukazka ako "beznym faceliftom" sa da spravit doslova nove auto a opat nakopnut jeho predaje k rastucemu trendu ... uz pred rokom v zime ked "novy" S-Cross prisiel tak som pisal ze to bude uspech a ta "masivna chromovana maska" a aj ta sebavedomejsia SUV vizaz zaberie a ze to takto malo vyzerat hned ... a stalo sa... 😉 .. a najlepsie na tom je ze sa nadalej ani nijako nebije s vitarou a to ani motoricky ( hoc za mna ta 1,6tka v S-Crosse nadalej ostat mohla )

PS: kusok ale viac som cakal od ignisu ( teda cakal som ze ich u nas budem vidiet viacej ) ... aj v reale posobi hodne "kompromisne" a to aj tie plasty uz priamo v maske ( skuste zblizka okuknut ... je to take akesi nijake ) a kabina a vlastne aj cely zadok je akysi pre mna nemastny neslany ... k tomu sa mi nepacia ani tie jeho uzke kola v kontraste s relativne masivnou sirkou a vyskou vozu... zvlast v case ked kazdy tie kolesa rozsiruje to poosobi az disproporcne
Nonsens
ale eskros nebol bežný fejslift, ale radikálny. Ak sa auto vydarí od začiatku, fejslift až toľko vody nenamúti.
Arese
No nevím jak na Slovensku, ale u nás se to novými Ignisy ve městech čím dál více hemží, stejně tak novými Swifty a samozřejmě Vitarami. Suzuki prostě v poslední době jede na správné vlně! 😄 :yes:
kuba76
Ono by se jich hemzilo mnohem vic pokud by na ne nebyla rocni cekacka 😄 najit skladovku da dost prace.
kuba76
Vubec se nedivim registracim u dacie a suzuki.
Obe automobilky dossud nabizeji atmosfericke motory do svich vozu.
Napriklad Ignis je suprovy auto s dostatecnym vykonem ATMOSFERICKYM CTYRVALCEM coz je unikat a spickovou spotrebou. Verim ze by se jich prodalo mnohem mnohem vice kdyby v salonech nejake byli. Narazit na skladovku da dost prace.
Prostornost je v tak malem aute az neuveritelna jen kufr je tak na dve basicky piva a neco dobreho k tomu. Osobne vyzkouseno 😄