Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2018 dle segmentů: Úspěch Ignise a Dokker nejprodávanější MPV

David Bureš
Diskuze (54)
Nejprodávanějším velkoprostorovým vozem v Česku nebyl v dubnu Hyundai ix20, ale Dacia Dokker. Suzuki Ignis pak bodovalo mezi miniauty.

Český trh na začátku roku zažívá poměrně turbulentní období. Dva měsíce po sobě registrace nových aut klesaly, aby v dubnu opět vzrostly, o nemalých 6,6 %. Patrné to bylo i na výsledcích jednotlivých modelů. Po celkovém pohledu na trh jsme se tak rozhodli podívat i na jednotlivé segmenty.

Tou nejoblíbenější kategorií zůstávají kompakty, i díky nejprodávanějšímu vozu na trhu, Škodě Octavii, držely v dubnu takřka 31% podíl na trhu. Silnou pozici ale mají i kompaktní SUV (např. Škoda Karoq), které minulý měsíc tvořily pětinu trhu.

Minivozy

Suzuki Ignis se na českém trhu daří vlastně už od příchodu aktuální verze na trh, což bylo jasně patrné také minulý měsíc. Ignis měl v dubnu na svém kontě 140 registrovaných kusů, což mu vyneslo druhé místo mezi minivozy. Lépe skončila jen stálá jednička kategorie v podobě Škody Citigo, která si meziročně pomohla z 235 na 256 registrovaných kusů.

Nejprodávanější minivozy
Poř. Model Prodeje v 4/2018 [ks] Prodeje v 4/2017 [ks] Prodeje v 1-4/2018 [ks] Prodeje v 1-4/2017 [ks]
1. Škoda Citigo 256 235 979 980
2. Suzuki Ignis 140 32 385 32
3. Hyundai i10 97 129 394 512
4. Toyota Aygo 49 26 178 76
5. Volkswagen Up! 24 26 90 162

Malé vozy

Škoda Fabia neochvějně zůstává nejprodávanějším malým modelem na českém trhu, a to navzdory meziročnímu poklesu dubnových registrací z 2.073 na 1.618 exemplářů, nejspíše kvůli čekání zákazníků na blížící se modernizované provedení. Druhou příčku nadále drží Renault Clio, který si proti loňskému dubnu pomohl z 260 na 335 kusů. Na třetí příčku se vyšvihla Toyota Yaris s meziročním nárůstem z 220 na 252 registrací. Nahoru se po mezigenerační výměně opět dere Volkswagen Polo, za duben má 243 registrací. Úspěšný je stále i extravagantní Citroën C3, který uzavírá nejlepší desítku malých automobilů.

Nejprodávanější malé vozy
Poř. Model Prodeje v 4/2018 [ks] Prodeje v 4/2017 [ks] Prodeje v 1-4/2018 [ks] Prodeje v 1-4/2017 [ks]
1. Škoda Fabia 1618 2073 7430 7161
2. Renault Clio 335 260 1156 1177
3. Toyota Yaris 252 220 867 586
4. VW Polo 243 176 493 937
5. Dacia Sandero 232 200 1037 700
6. Seat Ibiza 153 187 534 778
7. Hyundai i20 144 296 595 915
8. Ford Fiesta 135 519 760 1949
9. Peugeot 208 107 125 371 468
10. Citroën C3 105 88 435 261

Nižší střední třída

Škoda Octavia je dlouhodobě nejprodávanější auto na českém trhu, přičemž v dubnu byl rozdíl mezi ní a ostatními ještě zřetelnější. Na jejích 2.463 registrací tentokrát nestačil opravdu nikdo, i proto Octavia v dubnu držela 10,15% podíl na trhu. „Soused z Nošovic“ tentokrát uzavírá stupně vítězů, se 716 registracemi. Vysoko se díky atraktivním cenám stále drží i Ford Focus, v dubnu byl šestý s 363 exempláři. Top 10 kompaktů pak uzavírá duo od Toyoty – Corolla a Auris.

Nejprodávanější vozy nižší střední třídy
Poř. Model Prodeje v 4/2018 [ks] Prodeje v 4/2017 [ks] Prodeje v 1-4/2018 [ks] Prodeje v 1-4/2017 [ks]
1. Škoda Octavia 2463 2230 9510 9040
2. Škoda Rapid 1470 932 5210 3777
3. Hyundai i30 716 481 1985 2080
4. VW Golf 477 422 2273 2474
5. Kia Cee'd 412 301 1400 1144
6. Ford Focus 363 236 1715 936
7. Seat Leon 268 429 1103 1501
8. Dacia Logan 187 207 626 751
9. Toyota Corolla 172 83 631 327
10. Toyota Auris 145 151 542 467

Střední třída

Zájem o střední třídu dlouhodobě klesá, což bylo na českém trhu znatelné i minulý měsíc. Z nejlepší desítky modelů hned sedmi meziročně klesly prodeje, a to včetně nejprodávanější Škody Superb a VW Passat. Mezi výjimky patří jen VW Arteon (díky nahrazení starého modelu CC), BMW 3 (s neznatelným nárůstem z 60 na 62 registrací zůstává na tom samém co loni) a Opel Insignia (díky loňské mezigenerační výměně velký meziroční skok z šesti na 56 registrací). Petrolheady opěvovaná Alfa Romeo Giulia má mimochodem na svém kontě pět dubnových registrací, pomalu končící Citroën C5, který už jen vyprodává skladové zásoby, pak hlásí tři kousky.

Nejprodávanější vozy střední třídy
Poř. Model Prodeje v 4/2018 [ks] Prodeje v 4/2017 [ks] Prodeje v 1-4/2018 [ks] Prodeje v 1-4/2017 [ks]
1. Škoda Superb 671 716 2735 3116
2. VW Passat 326 414 1290 1674
3. VW Arteon 75 1* 236 17*
4. Hyundai i40 74 81 222 295
5. BMW 3 62 60 192 231
6. Mercedes-Benz C 57 110 161 325
7. Opel Insignia 56 6 222 65
8. Mazda 6 29 41 119 133
9. Ford Mondeo 21 63 196 308
10. Audi A4 16 21 65 183
*Statistiky Volkswagenu CC, předchůdce modelu Arteon

Vyšší střední třída

BMW 5 nadále vévodí českým prodejům vyšší střední třídy, za duben mělo na svém kontě 135 registrovaných kousků, čímž hravě překonalo druhý Mercedes E a jeho 103 kusů. Audi A6 se s 30 registracemi krčí na třetím místě, do konce roku ale do pořadí jistě výrazněji promluví – už zanedlouho na trh vstoupí nová generace. Nejlepší pětku uzavírá švédské duo Volvo S90/V90.

Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy
Poř. Model Prodeje v 4/2018 [ks] Prodeje v 4/2017 [ks] Prodeje v 1-4/2018 [ks] Prodeje v 1-4/2017 [ks]
1. BMW 5 135 80 486 241
2. Mercedes-Benz E 103 216 402 650
3. Audi A6 30 38 114 213
4. BMW 6 25 2 88 9
5. Volvo S90/V90 19 24 93 88

Luxusní třída

Po nedávném faceliftu už nejluxusnějším vozům na trhu opět kraluje Mercedes-Benz S. Za duben má na svém kontě 23 registrovaných kusů, z toho 16 sedanů a zbytek ostatních karosářských verzí. Následuje BMW 7 (12 registrací) a Porsche Panamera (sedm registrací), kterému nepochybně pomáhá příchod „kombi“ verze Sport Turismo. Čtvrté je Audi A8 se čtyřmi evidovanými kousky.

Nejprodávanější vozy luxusní třídy
Poř. Model Prodeje v 4/2018 [ks] Prodeje v 4/2017 [ks] Prodeje v 1-4/2018 [ks] Prodeje v 1-4/2017 [ks]
1. Mercedes-Benz S 23 12 122 43
2. BMW 7 12 19 43 82
3. Porsche Panamera 7 9 27 28
4. Audi A8 4 0 28 6
5. Jaguar XJ 2 1 3 4

Sportovní vozy

Ford Mustang se nějakou dobu prezentuje jako nejprodávanější sporťák na světě. A v dubnu to platilo i na českém trhu, protože Mustang v kategorii sportovních aut tentokrát se svými 42 registracemi překonal dlouhodobou jedničku v podobě BMW 4 (36 registrací). Třetí příčku tentokrát obsadilo pomalu končící Subaru WRX STI se 14 registrovanými kousky, hned za ním následuje Mazda MX-5 s devíti registracemi. Její bratr v podobě Fiatu 124 Spider v dubnu hlásil první čtyři letošní registrace.

Nejprodávanější sportovní vozy
Poř. Model Prodeje v 4/2018 [ks] Prodeje v 4/2017 [ks] Prodeje v 1-4/2018 [ks] Prodeje v 1-4/2017 [ks]
1. Ford Mustang 42 33 98 126
2. BMW 4 36 24 129 157
3. Subaru WRX STI 14 4 31 15
4.-5. Mazda MX-5 9 4 15 18
4.-5. Mini Cabrio 9 2 32 41

Malá SUV

Mezi malými SUV se na předních příčkách nic zásadního nemění. I v dubnu byl nejvýše Peugeot 2008, kterého na stupních vítězů doplnily Suzuki Vitara a Renault Captur. Na čtvrtou příčku mezi tzv. B-SUV se však tentokrát vyšplhal Seat Arona se 106 kousky. Mezi nejlepšími je i šestá Kia Stonic následovaná Mazdou CX-3.

Nejprodávanější malá SUV
Poř. Model Prodeje v 4/2018 [ks] Prodeje v 4/2017 [ks] Prodeje v 1-4/2018 [ks] Prodeje v 1-4/2017 [ks]
1. Peugeot 2008 332 230 992 863
2. Suzuki Vitara 239 169 744 619
3. Renault Captur 224 254 700 793
4. Seat Arona 106 0 336 0
5. Suzuki S-Cross 103 52 506 281
6. Kia Stonic 97 0 400 0
7. Mazda CX-3 96 76 352 307

Kompaktní SUV

Kompaktním SUV a crossoverům už vládne Škoda Karoq, za minulý měsíc eviduje 711 registrací. Následuje větší Škoda Kodiaq a Nissan Qashqai, kterému se poslední měsíce hodně daří. Opět tak překonal populární Dacii Duster, která obsadila čtvrtou příčku. Qashqai i Duster přitom zažily mohutný meziroční skok, z 219 na 438, respektive z 229 na 409 kusů. Celkově osmá Kia Sportage je pak s Fordem Kuga v této kategorii jediný model z top 10, kterému meziročně klesl počet registrací, ze 180 na 153.

Nejprodávanější středně velká SUV
Poř. Model Prodeje v 4/2018 [ks] Prodeje v 4/2017 [ks] Prodeje v 1-4/2018 [ks] Prodeje v 1-4/2017 [ks]
1. Škoda Karoq 711 483* 2475 1845*
2. Škoda Kodiaq 593 672 2024 1531
3. Nissan Qashqai 438 219 1754 1039
4. Dacia Duster 409 229 1603 1549
5. VW Tiguan 402 316 1291 1419
6. Hyundai Tucson 378 210 1080 896
7. Peugeot 3008 155 105 456 340
8. Kia Sportage 153 180 621 680
9. Toyota RAV4 144 80 444 363
10.-12. Ford Kuga 134 136 669 415
10.-12. Mazda CX-5 134 55 396 211
10.-12. Toyota C-HR 134 122 462 428
*Registrace Škody Yeti, předchůdce modelu Karoq

Malé a kompaktní velkoprostorové vozy

Nejprodávanějším velkoprostorovým vozem na českém trhu byl po konci Škody Roomster dlouhodobě Hyundai ix20. V dubnu se však musel sklonit před osobní dodávkou Dacia Dokker, která zaznamenala 414 registrovaných kousků. Hyundai tak skončil druhý s 377 kusy a tedy meziročním poklesem o 58 kusů. Oba tak vévodí i nejoblíbenější kategorii těchto aut, malým a kompaktním velkoprostorovým vozům. Bratr Dokkeru, Lodgy, mimochodem obsadil šesté místo, se 137 registrovanými kousky.

Nejprodávanější malá a kompaktní MPV/osobní dodávky
Poř. Model Prodeje v 4/2018 [ks] Prodeje v 4/2017 [ks] Prodeje v 1-4/2018 [ks] Prodeje v 1-4/2017 [ks]
1. Dacia Dokker 414 217 1502 1116
2. Hyundai ix20 377 435 1571 1819
3. VW Touran 215 330 838 1266
4.-5. Citroën Berlingo 180 144 751 601
4.-5. VW Caddy 180 129 685 640
6. Dacia Lodgy 137 61 543 288
7. Peugeot Partner 103 77 441 395
8. Citroën C4 Picasso 70 38 214 203
9. Kia Venga 69 42 253 158
10. VW Golf Sportsvan 62 187 393 719
David Bureš
Diskuze (54)
25. 6. 2018 11:56
Re: S-cross
Ono by se jich hemzilo mnohem vic pokud by na ne nebyla rocni cekacka :-) najit skladovku da dost prace.
25. 6. 2018 11:55
Ignis
Vubec se nedivim registracim u dacie a suzuki.
Obe automobilky dossud nabizeji atmosfericke motory do svich vozu.
Napriklad Ignis je suprovy auto s dostatecnym vykonem ATMOSFERICKYM CTYRVALCEM coz je unikat a spickovou spotrebou. Verim ze by se jich prodalo mnohem mnohem vice kdyby v salonech nejake byli. Narazit na skladovku da dost prace.
Prostornost je v tak malem aute az neuveritelna jen kufr je tak na dve basicky piva a neco dobreho k tomu. Osobne vyzkouseno :-)
Avatar - woody-alien
16. 5. 2018 07:40
Re: Dokker je firemní dodávka
>:-[] No, trenky zřejmě v nebezpečí nejsou, ale některý věci nemáš ani v jinčích autech. Minimálně přijdu o plynovou vzpěru a nastavování pásů. Mérde....a taky o klasickou ručku. ;-)
Avatar - miromen
15. 5. 2018 22:37
Re: Ford nahoru dolu
Nechapu tu obhajobu, když neni řeč o tobě jako uživateli 2 nicku. Jinak už jsem ti to několikrat psal, že ty jsi věštec s bulvarnim projevem takže mi to jen potvrzuješ. Určitě tvoja věc, ktera jde mimo mě protože mě u aut zajimaji uplně jine věci.
15. 5. 2018 22:06
Re: Ford nahoru dolu
??? Nevím, který z místních diskutérů používá 2 nicky, každopádně já to tedy určitě nejsem - nick Arese je zde již řadu let zárukou naprosté autenticity. A ve svých příspěvcích se opírám o to, že se o auta intenzivně zajímám již cca 35 let a mám taky doma veliký automobilový archiv. A věř nebo ne, dosud se mé odhady o budoucím úspěchu či neúspěchu určitého modelu na evropských trzích ve velké většině naplnily. ;-)