Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: FSO Ogar: Polské auto velikosti Passata se spícími světlomety hodnými sportovního vozu!

Polská automobilka FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) sídlící ve Varšavě je u nás známá hlavně zásluhou vozu Polski Fiat 125p. V 70. letech však vznikala v Polsku řada projektů modernějších automobilů. Jedním z nejzajímavějších byl Ogar.
Zpět na článek
17. 5. 2018 20:23
18. 5. 2018 09:14
18. 5. 2018 10:16
Avatar - wakantanka
17. 5. 2018 20:23
Polonezov
bolo v Bulharsku ako safranu. To skor tam clovek stretol clovek Warsawu ci uzku 105.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
17. 5. 2018 20:27
Já teda nevím,
ale kastle Fiatu 125p nepocházela ze 124, ale překvapivě z Fiatu 125. A teda v Ogarovi fakt Allegro nevidim ani z jednoho úhlu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
18. 5. 2018 06:38
Možná by nebylo na škodu založit rubriku: Projekty RVHP
Kdyby byly, tak by všichni čuměli.
Rozbalit vlákno
5
18. 5. 2018 08:10
Re: Možná by nebylo na škodu založit rubriku: Projekty RVHP
Asi čuměli, ale nevím, jak moc by se jim to líbilo. K tomu, aby člověk navrhnul něco, na co se dá koukat ze všech stran a je to navíc funkční, tak potřebuje trochu nadání, hodně vědět a mít možnost to dělat v měřítku 1.1, aby získal zkušenosti. Což byl za socíku problém. První návrhy jsme kreslili v měřítku 1.5 a také makety byly 1:5. Něco na tom vidět bylo, ale něco také ne. Když se udělali korekce, tak se to nádrhem zaměřilo a upravily se výkresy. No a pak se řeklo, který model se bude realizovat v měřítku 1:1. Napřed na prkně, pak v maketě. Ale žádný clay, ten přišel až po revoluci. Hezky překližkové šablony po 100 mm a navrch araldit. Tam už se toho moc předělat nenechalo. A druhá šance byla většinou až při modernizaci. Vzhledem k tomu, že se jsem se tomu věnoval od Š 742 až do penze, od prkna až po 3D programy, tak mohu porovnávat. Na počítačí je mnohokrát jednodušší, dám tvaru proporce, návaznosti a švih. Ale zkušenosti jsou i počítačem nenahraditelné. To bylo ostatně vidět i tenkrát, když přicházeli makety od Vignaleho, ID i Bertoneho. Zkušenosti studií, kde se realizovaly makety 1:1 kontinuálně, nešlo ani dohnat, natož předehnat. ;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 5. 2018 08:26
Re: Možná by nebylo na škodu založit rubriku: Projekty RVHP
Jo = sranda musí bejt = skoro bych si přál aby tvuj absurdní nápad byl zrealizovanej :-)

Viz čert 8:10 ;-)

Střet představ a bájí s realitou = část společnosti [odkaz] by to potřebovala jak ... drbání >:-[]
18. 5. 2018 11:19
Re: Možná by nebylo na škodu založit rubriku: Projekty RVHP
Tvl, tak zbastlenou příšernost aby člověk pohledal. A zakládat nějakou novou rubriku není třeba, existuje archív rudého práva v pdf, takže kdo potřebuje, může si ten tragický rozdíl mezi plány a realitou osvěžit kdykoliv.
18. 5. 2018 13:29
Re: Možná by nebylo na škodu založit rubriku: Projekty RVHP
Souhlasim s tim, ze to auto vypada fakt ohavne, Polaci holt nemaji designove citeni Italu, sami to uznali, kdyz jim Poloneze navrhli taliani...

Nicmene k tem politickym kecum je treba trochu pochopit o cem Kankunnen pise - jsem si celkm jisty, ze mel v tech RVHP projektech na mysli projekty ciste automobilove, ne nejake jine, takze RP v pdf nechme prechytrelym necitelnym nickum a bavme se k veci ;-)
19. 9. 2018 14:50
Re: Možná by nebylo na škodu založit rubriku: Projekty RVHP
Po pierwsze, to jest tylko prototyp, przy którym szczegółowych rozwiązań projektowych jeszcze się nie rozstrzyga, a wskazuje tylko główne założenia. Po drugi nie zgadzam się, że auto jest ohydne, bo moim zdaniem na tamten czas było bardzo ciekawe. Po trzecie wreszcie, Polacy nie muszą myśleć przy projektowaniu po włosku, ponieważ sami mają długie tradycje wzornictwa przemysłowego na najwyższym, światowym poziomie, sięgające lat 30-tych XX wieku, a polskie produkty na ogół zawsze były estetyczne, a nawet ciekawe. Niestety fakt ten, z powodu późniejszego nadejścia epoki komunizmu, nie jest jeszcze w świecie do końca znany. Dodam jeszcze, że kilku polskich projektantów pracuje dla różnych światowych koncernów motoryzacyjnych, w tym m. in. Justyn Norek i inni.

[odkaz]
18. 5. 2018 09:14
Nic moc
Moc nechápu to nadšení autora proto toto divné vozidlo s velmi nepovedenými zadními blatníky... Pěkné mi nepřipadá ani trochu, to FSO Wars (nebo jak se ten 5dv. hatchback nižší střední třídy připomínající první předokolkový Kadett) byl o parník hezčí a povedenější, jeho "nevýroby" bylo opravdu škoda... :-O
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2018 10:16
BL
Tak nevim jestli fakt, ze produkt vypadal jako od British Leyland melo byt jako plus - snad ne :-)
Rozbalit vlákno
0