Re: PROPAGANDA !! Ceny benzinu a nafty letí A bude hůř. 2019
jj
SOUDRUZI, ČEZká země má 2019 jistý konec BENZÍNU NATURAL95 (E5%) !!! [odkaz] NÁHRADOU mu bude *** ředidel se žlutým sajrajtem E10% co spolehlivě odrovná všechny benzínový motory do roku výroby 2004 EURO4 [odkaz] >:D >:D >:D ZÁCHRANOU je přestavba motoru na LEVNÝ a KVALITNÍ český LPG [odkaz] BENZÍN a NAFTA která je odpadní produktem při zpracování ROPY na BENZÍN, bude ZDRAŽOVAT!!! [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
VŠECKO JE TO JEN POLITIKA SOUDRUZi :-)
1) ČEZko se chce zbavit starých aut a nové palivo E10 (2019) zničí starý benzínový motory do rv 2004
2) Mamamerkl chce zbavit Germánii Dízlů kterých se problém E10 netýká...
3) Biosložka je produkt z Žlutého sajrajtu neboli Řepky olejky kterou v ČEZku pěstuje nejvíce ejdžnt Bureš ;-)
4) CNG je stlačený zemní plyn který se nejvíce dováží odkud? ... no přeci z RUSKA ;-)
VŠECKO JE TO JEN POLITIKA SOUDRUZi :-)
1) ČEZko se chce zbavit starých aut a nové palivo E10 (2019) zničí starý benzínový motory do rv 2004 [odkaz]
2) Mamamerkl chce zbavit Germánii Dízlů [odkaz] kterých se problém E10 netýká...
3) Biosložka je produkt z Žlutého sajrajtu neboli Řepky olejky kterou v ČEZku pěstuje nejvíce ejdžnt Bureš [odkaz] ;-)
4) CNG je stlačený zemní plyn který se nejvíce dováží [odkaz] odkud? ... no přeci z RUSKA
5) elektrická zásuvka pro ELEKTROMOBIL [odkaz] je v každé garáži a skoru každým rohu :-) >:D
A já myslel že nejspolehlivější pohon = je 4válec 1.8 16V VVTi v Priusu a pár dalších autech = a jeho předchůdce čtyřválec 1.5 z 2. generace Priusu dneska v Yarisu
Nicmene jsem celkem prekvapenej ze tam zadnej motor od Toyoty neni. Fakt je ze Toyota dela motory kvalitni. Vsimni si ale ze jak sem ti rikal. Kterej motor je dobrej a kterej ne poznas az po letech produkce dle informaci ze servisu ne pri uvedeni z recenzi par novinaru jak to delas ty.
Fakt neskuřečný jak VŠECHNO otočíš = včetně toho že Dieselagate motory nebyl problém ale snaha amíků omezit prodeje VW = když tam v reálu má VW menší prodeje než Subaru a dokonce naopak = máš jak vidno problém že 2.0 TDI evo v audinách 150kW kterej už víc novinářů označilo za LEPŠÍ než V6 3.0 TDI = že je fakt asi povedenej :-)
Zkus to co vymyslíš = prostě jen OTOČIT = překvapivě často budeš IN :D
Jinak ACZ recykluje článek z května? Dost zoufalý = navíc i odborník typu ryccardo si všimnul že ten výběr je blbost ;-)
Zrovna běží dlouhodobej test Priusu 1.8 atmo v minulosti jeden z největších držáků vůbec = protože při 100 tisících kilometrech všechno zářilo novotou = test pokračuje dál. Že ACZ takovej motor vynechá = vlastně až tak nepřekvapí
Ty seš fakt pacient. Ty už na mě útočíš i když s tebou souhlasím :D To si nepochopil s tvým IQ tykve ani co píšu? Já motory Toyoty nepomlouval, ale podivoval jsem se jak je možný, že tam žádný v tom výčtu nebyl. A rozhodně si nemyslím, že je to daný tím, že Toyota žádnej kvalitní motor nemá. Já neříkám, že hnací ústrojí v Toyotě nedokáže najezdit 300 tis bez problémů. Třeba jo. Ale to že ty jsi unešenej z toho, že nový auto jezdí je celkem úsměvný, když budeš stejně spokojenej i za 10 let případně ten kdo si po tobě to auto koupí, tak to má nějakou vypovídací hodnotu. A nechápu proč se furt opíráš do mýho auta. Já jsem s ním spokojenej. Počítám, že s ním kilo najezdím a pošlu ho dál. Víc od něj nečekám. Nicméně TSI motory fakt není špatná volba. Jen vyžadují důsledný servis to znamená NE v autorizovaným servise.
Když někdo kdo s i svý IQ vymejšlí posuzuje ty vyšší = je to asi jako když někdo kdo nemá ani maturitu = hodnotí úroveň vysokejch škol. A plácá jak se zhoršila od dob kdy se na každý fakultě povinně neučí marxismus-leninismus ;-)
A byli úcholové co maj vystudovanej přímo jen ten marxismus-leninismus. Tak máme aspoň 30 let po ekonomicko politickym krachu komunistů = absolventa marxismu-leninismu ministrem kultury :yes::D
TSI zásadně neservisovat v autorizáku = to je VWtipný :yes::-!
Co bys viz odkaz navrhoval těmhle lidem s aktuálnim 1.5 TSI = protože motory TSI byly a viz aktuálně 1.5 sou špatná volba https://www.autoforum.cz/…w-opet-lize-dno/
Jak jezdí starý i nový motory Toyoty = viz dostupný data. Jak si stojej viz odkazy starý i nový TSI opět viz realita = víme = takže je fakt úsměvný když píšeš co píšeš ;-)
Je fuk že TY si spokojenej = obecně ten motor moc povedenej neni a to že píšeš rozhodně NESERVISOVAT dle pokynů VWýrobce = to je dost výmluvný samo o sobě :-)
A někdo tvejch znalostí tvýho přehledu tvýho IQ a tvýho vzdělání = by měl držet hubu = a nebejt drzej
Tuhle ses spolehlivosti vysmíval = a teď s ní argumentuješ? Prostě 2.0 TDI evo 150 kW se poved = tečka. Jestli tam VWýrobce udělal nějakou konstrukční chybu = tak jí napraví. Krom extrémů typu Dieselgate to nebejvá problém. Ale Vaculíkem a spolehlivostí sem argumentoval JÁ = tak nevim na co si teď hraješ
Jsi krásně sebekritickej. Jak automaticky víš, že jsi inteligentnější, ale je dobře, že to zmiňuješ. Ono podle těch tvých autistických příspěvků postrádajících hlavu a patu není úplně patrný :D
Ano jistě pojišťovna Warranty direct má dozajista relevantní informace o poruchovosti 1,5 TSI, které jsou na trhu teprve krátce a tudíž v záruce. Kdyby jsi byl to za co se vydáváš, tak ti budou podobný články trošku divný, ale ty jen všechno slepě bez myšlení žereš. Mít jakýkoliv motor, tak si hlavně olej měním tak, abych měl jistotu, že byl skutečně vyměněn a ne jen dolit a to navíc až po 30 tis. a používám kvalitnější olej než nějaký long life šit co mi naordinuje autorizák. To tak nějak na okraj. Pak se taky budu zajímat o to jestli náhodou výrobce nezapomněl stanovit takovou banalitu jako výměnu rozvodů, abych se pak nedivil, že mi skočil motor. Jestli se 2,0 TDI povedl nikdo neví protože chybí zkušenosti ohledně spolehlivosti. Tečka :D 1,5 je horší než předchozí 1,4 TSI protože má EU nesmyslný požadavky na emise. To je celý.
Nehodnoť FURT pryč věci = který sou MIMO tvuj mozek ;-)
A je V POŘÁDKU že mě tak vnímáš! Vím jak vnímáš VĚTŠINU inteligentních vzdělanejch lidí a seriozních informací = a naopak jak se ti líbí a baštíš naprostý kecy žvásty plky = od Pitomia přes ruský hoaxy po hradního Okecáváčka
Takže = jen tak dál = máš to prostě v hlavě NAOPAK
Včetně tak jednoznačnejch věcí jako je výstavba dálnic = hele tohle už ti došlo https://www.reflex.cz/…seli-zbavit.html + https://www.idnes.cz/…eko-doprava_mato + bohužel ihttps://zpravy.aktualne.cz/…26e0cc47ab5f122/ že i tohle vidiš BLBĚ?
Kdybys radši našel koule a popravdě napsal co ty a hoaxy = jestli i po vysvětlení že to SOU HOAXY si dál věřil SVÝMU chápání? ;-)
Kdybys radši našel koule a popravdě řek jestlis dál věřil hoaxum od nestavění vánočních stromků po ty VW Dieselgate = myslim i po vysvětlení ŽE to sou hoaxy. Že se 1.5 TSI moc nepoved a že se mu musí nahrávat novej SW = jo to se ví a neví to jen u Warranty Direct :-)
No hlavně že hodnotíš vysokoškoláky jak sou proti tobě hloupí a úroveň vysokejch škol = jak se od dob kdy se na každý bez ohledu na obor vyučoval marxismus-leninismus zhoršila jejich úroveň :-!
No to ses nám zase rozepsal k tématu. Od ruských hoaxů jsi to profičel kolem Ovčáčka, Okamury, výstavbu dálnic a vánoční stromky. Výborně. To zase soutěžíš o nejvíc nesmyslných příspěvků i v roce 2019 nebo si tím léčíš nějakou psychickou poruchu?
Je jasný, že konstrukční vada motoru se opraví přehráním SW. To je vidět, že se v autech fakt vyznáš. :D:D
Jj přehránim SW se docela hodně chyb opraví nebo minimalizuje = je vidět že se v dnešních spalovacích motorech = fakt vyznáš :*):D:-!:-[]
Proto sem psal že změna SW u Dieselgate byla výjímka = tam změna na verzi plnící dohodnutý emise který v tý době zvládala konkurence od levnýho Citroenu HDI po superšpičkový 3turbový BMW zvládala = takže byla pěkná prasárna jít s nima do porovnávání, fair play asi jako dopování atletů = tak to byla ta VÝJÍMKA kde SW neměl šanci https://zpravy.aktualne.cz/…26e0cc47ab5f122/ když Dieselgate sra.čky maj emise jako konkurence = zásadně jim to snižuje životnost = fakt povedená generace :yes:
S lidma jako ty co se jednou spolehlivosti vysmívaj a příště zpochybňujou že povedenej motor hodnocenej jako LEPŠÍ než V6 TDI je sakra povedenej, dokud další roky provozu neukážou jak je na tom se spolehlivostí = je to těžký :-)
Zvlášť když to vysvětluješ někomu z firmy co si auta na příměstskej provoz vybrala krom skutečnosti že hybridy sou pro tenhle typ provozu ideál z principu tak i z důvodu právě tý spolehlivosti. Aby srandy nebylo málo = ten co najednou hlásá o spolehlivosti = si koupil tak trochu PRAVEJ OPAK ;-)
Já tě pochopil, jen za 1. jsem narážel na to, že tvůj názor často vydáváš za obecnou pravdu (máš svou pravdu) a za 2. pláčeš na špatném hrobě, já ti nikdy neříkal, že papouškuješ Vaculíka a jiné ;)
No i tentokrát = mám svuj názor a papouškuju = nejspolehlivější je pohonná jednotka z minulýho Priusu která je ve víc modelech. A ze stejnejch zdrojů víme že absolutní extraliga je i čtyřválec 1,5 z Priusu 2. generace = dneska v Yarisu
Vidiš u toho Maserati je to pro mne překvapení, obecně takové sofistikované výkonné motory. Toyotě to sežeru, ta tlačí z velkého objemu malý výkon, ale Maserati....
Tak vieš... oni tu objednávajú veľmi málo reklamného priestoru a nevolajú tak často na predvádzacie luxusné výlety...
Toto je nezávislá žurnalistika (myslím, nezávislá od faktov).
No, třeba takový 1.6Dci od Renaultu by tam klidně být mohl, nebo 2.0 Hdi se těší taktéž vysoké spolehlivosti... Ale byla tu i tabulka nejhorších, kde byl 2.0Tdi PD... nemáš ho náhodou v Outlanderu? >:D
Twl, z tý úvodní fotky dostane Áda psotník. Redakce, co mu to děláte, vždyť ho z toho odvezou do Bohnic a vy přijdete o jednoho ze svých nejvěrnějších trollů >:D >:D >:D
úlet, pokud jsi tam nezařadil dvoulitr od mazdy - a to kterýkoliv od r. 2003 /M6 první generace/ po současnost, tj. výkony 104-108-114, 121 Kw, respektive 118 Kw v MX5. Neznám spolehlivější a odolnější motor. A to byl leader i v době, kdy ještě jednooký nebyl mezi slepými králem, čím narážím trochu na dnešní výběr. ;-)
Není třeba, stačí generace do roku 2014, btw. který motor z výběru v článku najede minimálně 200 tis. km bez jakéhokoliv zásahu? To znamená bez výměn čehokoliv, včetně řetězu, rozvodů, napínáků a jakéhokoliv seřizovacího zásahu? ... žádný.
Mazdí dvoulitr každý. O výměnách oleje se nemusíme bavit.
Mám jeden 2,0 88 kW v Mazde 3. Síce má ešte málo km, ale je perfektný. Nič iné už nechcem. Problém je, že keď chce dnes človek kúpiť auto s výkonnou (nie základnou) a kvalitnou atmosférou, tak má na výber iba Mazdu.
Honda - aký tmosferický motor? Civic má 1,0 turbo, 1,5 turbo a 2,0 turbo v TypeR. Starý Civic sa už nepredáva (1,4 a 1,8 atmosféra). Možno tak Jazz a modely pre USA, možno Rusko majú atmosféru.
Subaru OK - ale je to pomerne drahé auto, ktoré je dosť "exotické" = nejazdí ich tu veľa. Impreza má "len 1,6-ku", v XV aj 2,0. Subaru si kupuje minimum ľudí. Oproti Honde, Toyote, Mazde nemá napr v nižšej strednej triede okrem pohonu 4x4 nič naviac.
Toyota - 1,6 v Corolle , 1,6 + 1,2 turbo v Aurise. Bude nový Auris, kde bude 1,2 turbo a tuším hybridy 1,8 a 2,0.
Ak chce dnes človek veľkú atmosféru za normálnu cenu, ostáva mu Mazda. Všetci ostatní výrobcovia s atmosférami v dostupných modeloch (do 20 000) skončili. Alebo skončili celkom. Alebo sú to len základné = slabé modely.
Atmosfére s malým objemom chýba krútiaci moment. Môže mať cca 100 kW, ale bude mať iba 160 Nm (Toyota Corolla). Dvojliter bude mať nižší výkon - napr 88 kW, ale krútiaci moment cez 210 Nm (Mazda 3). Výkon nie je všetko. Dvojliter aj napriek nižšiemu výkonu pôjde podstatne lepšie... Ako som písal - jeden taký mám a podľa mňa nie veľmi náročného vodiča letí ako blesk :). Celkovo je ale pocit z výkonu podporený aj stavbou auta, prevodovkou...
Ďalšia vec, ktorá zanikne o krátku chvíľu bude manuálna prevodovka. K systémom, ktoré budú povinné v autách už onedlho sa nehodia (adaptívny tempomat...), automat to zvládne lepšie. Minule som čítal, že Subaru s manuálom končí. Čím ďalej to pôjde, tým menej zábavných áut sa bude vyrábať. Už dnes je manuál u niektorých modelov len v základe v kombinácii so základným modelom...
Nedovolím si povedať, že Corolla je zlé auto. Je výborná a ak by som mal požiadavku na pohodlné, rozmerné, pekné a veeeeľmi kvalitné auto tak ju isto beriem. Ibaže som chcel niečo iné. A myslím si, že spomínaný motor 2,0 ide lepšie ako 1,6 ;).
Priznám sa, že Corollu som ani neskúšal, lebo náš predajca Toyoty mal vždy niečo iné na práci, keď som mal cestu okolo. Viacmenej ani nereagoval na zákazníka (inde prejavili záujem, dohodla sa jazda...), tak som si pozrel auto a išiel. Taký nezáujem o zákazníka som nezažil. Mali aj dni otvorených dverí (dosť propagovaná akcia) a nič sa tam nedialo. Došiel som tam ako a nič. Podobnú akciu mala aj iná značka v našom meste, mali tam hudbu, pohostenie, minimálne 7 áut na testovanie, pekné baby... Dokonca sa človek dostal aj na testovačku, aj keď tam bolo pomerne veľa ľudí. U Toyoty? NIČ. No kúp auto od takého predajcu...
Mal som Astru - 66 kW / 125 Nm. Je to neporovnateľné s danými motormi. Ale v istých režimoch to išlo výborne. Nestačilo to iba raz - prechádzal som Alpy - auto išlo max 50 Km/h - 2-ka vysoké otáčky, 3-ka auto nechcelo ísť. Pritom 66 kW a 88 kW nie je akože neskutočne obrovský rozdiel, ale krútiaci moment 125 Nm a 210 Nm je poriadny rozdiel.
Třeba bude ještě jeden článek, příště, někdy, možná... Chybí mi tam pár opravdu dobrých počinů i od Merglu a BMW, výše zmiňovaná Toyka. Mazda by si taky určitě zasloužila pár řádků.
No nevím, třeba ve Fordech nemá tento motor nejlepší pověst, má problémy se spotřebou oleje, jeden takový exemplář máme doma. A v MX-5 NC tento motor taky neexceloval, starší generace s B motory jsou spolehlivější.
Ono hodně záleží na verzi motoru. Zaprvé Durateci nebyly úplně stejné jako MZR v Mazdě. Zadruhé třeba i první MZR 2.3i brala olej a měla malou olejovou vanu. Nicméně už první verze MZR 2.0i 104kw a pak i další byly veskrze spolehlivé motory. Mám pocit, že MZR 1.8i dokonce dlouhou dobu držela absolutní prvenství ve spolehlivostním testu na 100.000km. Sám jsem si proto jako druhé auto do rodiny vybral Mazdu šestku dvoulitr 108kw a za 4 roky, co jí mám, jen leju benzín a olej (ikdyž je třeba říct, že zrovna úsporné auto to není, spolehlivé ale ano). A věřím, že i to Mondeo s dvoulitrovým benzínem nebude úplnej provar, tak moc změn tam zase není.
Myslim ze aj 1.6 benzin ktory sa dava do Vitary patri medzi spolahlivy a rokmi len mierne upravovany motor. Nevynika zrovna dynamikou zato je spolahlivy a usporny.
Tak velmi odolných a spolehlivých motorů je samozřejmě více než 5, to by mohl ten článek být taky nekonečný...
Nicméně zrovna mazdí dvoulitr, obzvlášť varianta MZR, mi tady nechybí - je znám svými tendencemi k přidírání při nedbalé kontrole oleje, kdy hladina u spodní rysky už mohla znamenat průšvih - takže úplně blbuvzdorný a tím pádem nejspolehlivější dle mě není...
V principu ano, ale co se týče spolehlivosti motorů, úzce spolu souvisí. Označení "spolehlivý" motor v sobě skrývá i značnou odolnost a blbuvzdornost oné jednotky.
Alfí twin sparky by tímto principem taky mohly být považovány za spolehlivé, protože kdyby uživatelé striktně dodržovali přísné servisní pokyny a olejové specifikace, jezdily by dost možná bez problémů... Ale nejsou, protože BFU je zničil...
MZR jsou na tom líp, ale BFU je může poměrně snadno přidřít, což se u motorů v článku běžně nestává...
S tímto tvrzením bych plně souhlasil u Mazda šestválců KF, tam to bylo přesně jak říkáš, ale dostat na sucho dvoulitr MZR už vyžaduje přece jenom práci.
Jinak navrhni, který motor bys dal jako spolehlivý vzor před 2,0 mazdy?
Známy kúpil Hondu CRV 2,0 r.v. 2008. Najazdené dosť cez 200 000 km. Auto si pradie ako mačka a myslím si, že ten motor prežije zbytok auta. Ak sa pozrieme na cesty - aké autá z 90-tých rokoch sú na cestách najbežnejšie? Okrem Felicii? Podľa mňa Hondy Civic s motormi VTEC. Aj dnes sú zaujímavuo variantou pre mladých vodičov.
A nepleteš si to s 2.3kou, která docela brala olej a ještě měla malou olejovou náplň, takže byla náchylná na přidření ? Dvoulitr měl paradoxně olejovou náplň větší a olej moc nebere.
Ano, tomu říkám argument >:D To je totiž největší problém. Sehnat mazdu s dvoulitrem v dobrém stavu není vůbec těžké. Ale sehnat takovou, co ani trochu nehnije, to už je u těch prvních kousků celkem problém :-) Ale tady článek bere jen motory takže... >:D
Proč úlet? Dle statistik spolehlivostí motorů patří Toyota a Mazda spíš do průměru (druhá desítka). Naopak zde zmíněný Renault je vždy mezi nejlepšími. VW a spol tradičně nejhorší.
2015
[odkaz]
2016
[odkaz]
2018
[odkaz]
Štatistika možno rozsiahla, ale na nič. Keďže v Británii ešte 2-3 roky dozadu predajne dominovali diesle. A tak priemerná poruchovosť nepovie nič o spoľahlivosti benzínových motorov. A práve v tých sú Japonci tradične nadpriemerne spoľahlivý.
Vite ze motory jsou vetsinou vsechny dobre? horsi je to s prislusenstvim, cerpadla, alternatory, turbo atd... tyhle veci spis u auta odejdou nez motor samotny. Leda ze blbe maze, to je tak jediny, ze se zadre. Jinak vetsina motoru, kdyz se o ne clovek stara je nesmrtelna.
K4M je super! Měl jsem ho v prvním Méganu a jak to auto pocitově jelo (rovně) je i na dnešní poměry obdivuhodný. Spotřeba mezi 6-9 ať děláš co děláš, přesuvník to nemělo a cívku jsem holt vozil v kufru - nikdy nebyla potřeba, odešel akorát snímač polohy kliky :-) Auto bylo jinak děsivý, ale měl jsem ho rád.
Ve výčtu mi chybí ještě 1.6 a 1.9JTD/m a hlavně RenaultoNissaní M9R v celkem libovolný specifikaci - standard je 400tkm bez zásadního problému :yes:
Kdo je připraven, není překvapen :-)
Cívka (respektive lišta) se mi předtím podělala na Ecotecu a stálo mě to cívku, lambdu i podpálenej katalyzátor. Takže radši opatrně - tyhle korunový drobnosti jako svíčky, cívky nebo komplet kapaliny vozím i v novejch autech permanentně.
Vnášíš do toho moc subjektivní pocity. Já ve svých autech většinou nevozím na motor nic, mimo oleje na dolití. Chápu že ti rendlíkáří /kterých je tu nejvíc/ dají lajk, ale opět můžu zopakovat že to není špatný motor, ale pouze jednooký mezi slepými králem, protože dnes je doba slepých. A klidně bych mohl hanět víc, že na rendlu co jsem koupil jako první auto synovi přesně na tomto motoru K4M odešel celý motor, že mu praskla vačka.
Ja vozím v aute napríklad štartovacie káble ale svoje autá som s nimi nikdy neštartoval :-) . Posledný článok o jazdených motoroch mazdy nebudil dojem, že by boli až tak oužasne nesmrteľné. ;)
Tak ja som si vyberal auto, prave kvoli spolahlivosti, spotreba bola a zna druhom mieste, nejaku ekologiu neriesim vobec...
N oa zo vsetkych rebrickov jazdenych aut mi vysiel najelpsie Prius, preto sa cudujem ze tu tento HSD motor nieje, ked je to dokazane vo viacerych testoch ci uz v USA alebo Nemecku. :no:
Re: Prius - dlhodobo najspolahlivejsie auto na svete
A čo by sa čakal od hybrid-hejterov?
By ma len zaujímalo, z akých podkladov vychádza toto poradie. Ako obyčajne, je to taký insitný článoček. Možno to robia naschvál, aby bola búrlivá diskusia pod ním na zvýšenie návštevnosti tohto webu.
Re: Prius - dlhodobo najspolahlivejsie auto na svete
Anebo Dusilovi řekli, který značky se mají v tom výběru objevit >:D >:D >:D On je výběr a výběr a pokud nejsou pevně daná pravidla, může si každý udělat svůj. Jako v tomto případě. >:D >:D >:D
Re: Prius - dlhodobo najspolahlivejsie auto na svete
Toyota má skvelé hybridné pohony. Auris nie je ani taký drahý. Priznám sa, že som o ňom ani veľmi nepremýšľal, lebo som chcel tak trochu auto snov = výborné jazdné vlastnosti, výborná MANUÁLNA prevodovka, veľmi dobrý motor. A hybrid ako vieme nemá manuálnu prevodovku. Ale ak by som mal iné požiadavky automat by bol jednou z nich, tak asi uvažujem o hybridnom Aurise.
Za studena chcípají, nepříjemné dávkování, opožděné reakce na plyn, nevyrovnaný volnoběh a to prosim nevyřešili za 10 let výroby. 2003 nebo 2013 furt katastrofa a nepomohlo 3x přehrát mapy u 3 aut. Ale je pravda, že těsnění pod hlavou padlo až ve 180t km. 1.porucha motoru. Jo a chčije z toho olej.
peugeot TU3
Neviem, ci ten 8ventil je zrovna prototyp spolahlivosti. V p206 aj 207 pustala hlava olej do vody aj u novych aut. Samozrejme to zarucny servis neriesil vymenou tesnenia, len naliatim nejakeho tmelu do chladiacej kvapaliny, co pomohlo tak na 1000 km. A dalsia vec je, ze nestaci vymenit len tesnenie, treba aj prebrusit hlavu. Ale na tej odolnosti mozno nieco je. Mam ten motor v p 207 chyba s hlavou od novu, spotreba chlad kvapaliny je pol litra na 3000 km, pritomnost co2 v chladiace kvapaline zistena, ale tlaky to nejak extra nezvysuje a auto ma 100 000 a slape bez problemov. je pravda, ze to len skace po meste a olej menim rocne, co je tak 8000 km pricom predpisany interval je 30.000 km. tak si vyber...
btw nic take ako chcipanie za studena a neprijemne davkovanie nepoznam. bezproblemove stratovanie aj pri -22. raz za dva roky cistim skrtiacu klapku a lejem aditiva.
Kto už len dá motoru od Toyoty mínusko? Veeeeľa značiek môže Toyote len ticho závidieť ich spoľahlivosť. Čo vyrobia, to je najlepšie. Hybridy nemá nikto lepšie. Ak spravia elektromobil, tak strčí Teslu do vrecka. Oni ale vedia, prečo to nerobia. Zrejme tomu neveria (Teraz niekedy bol nikde článok o nedostatku batérii a rastúcej cene - Lithium nie je nekonečný zdroj... A to tu jazdí pár elektromobilov a už je problém).
Škoda, že jinak jsou to všechno líný atmosférický herky, se kterejma i nájezd na dálnici je adrenalin, a to jak pro piloty těhle interceptorů, tak pro ty, kteří už na té dálnici jsou (Jinými slovy 140km/h tak možná u dalšího sjezdu). :-)
*Hodnotenie výkonu je subjektívne. Čo je pre jedného "herka" to je pre iného výkonné auto. Väčšine vodičov postačuje "herka" ;). Turbomotory trochu negatívne ovplyvnili na náš pohľad na dobré motory.
Autor kupodivu nezařadil ten nejspolehlivější ze spolehlivých benzinových čtyřválců, který navíc potěší i příznivou spotřebou a příjemným zvukem i kultivovaností - geniální čtyřválec Fiatu FIRE, který byl při své premiéře revoluční robotizací své výroby a který se úspěšně používá dodnes (vč. přeplňované verze)! A dokonce při případném přetržení rozvodového řemene se v drtivé většině případů ani nepotká! Jediné, co je třeba, je častěji kontrolovat hladinu oleje, protože má poměrně malou olejovou náplň. Ale to každý správný uživatel dělá tak jako tak, že. :-):yes::yes::yes: Každopádně opomenutí tohoto legendárního agregátu v tomto článku je od autora článku neomluvitelný lapsus... :no:
No, nezbylo na něj místo... musel ocitovat 1.4 od koncernu. Sice se na ní kazí cívky, a je třeba dbát často o rozvody... ale je to koncern! ;-)
Aby bylo jasno: já ale souhlasím s tím , že je to jediný motor od koncernu, který se dal "risknout" pro soukromníka... a proto ho přestali dělat. Už zbyly jen litrové tříválce... čekám test, že litrový třívalec byl rychlejší než Ferrari! :-)
S Fordí a Renaultí 1.6 souhlasím... to byly taky ještě motory, co držely a docela slušně jely.
Jen bych dodal, ze ta prijemna vlastnost, kdy pri pripadnem prasknuti remene nedojde k fatalnimu poskozeni motoru, se tyka pouze 8V verzi. Coz je skoda, protoze z ridicskeho pohledu jsou sestnactiventilove verze FIRE zazivnejsi. Napr. 1,2 16V v Ypsilonce dokazal s tou musi vahou pekne hybat. :-) I kdyz skoda... ona by pravidelna vymena remene mela byt naprostou samozrejmosti, takze pak jsou na tom ty motory se spolehlivosti stejne.
V 90% pripadu pokud praskne remen, tak to neni vina auta, ale lajdactvi majitele. Vyjimkou jsou stare V6 od GM (Omega B, Saab 9-5), kde remeny casto nevydrzely ani predepsany interval a proto napr. mistni specialista na Saaby radi, kdyz uz nekdo za kazdou cenu chce Saab s timto motorem, menit remen pro jistotu uz po ujeti 60tis. km.
Toyota HSD ma nielen najpolahlivejsi spalovaci motor, ale je to najspolahlivejsie pohonne ustrojenstvo, kde sa nachadza planetova prevodovka bez spojky s dozivotnou naplnou oleja a teda omnoho spolahlivejsi koncept ako ktorykolvek iny.. a tento babrak, samozvany odbornik o tieto motory ani nezakopne? Hanba pre auto.cz zamestnavat takehoto diletanta...
Pre CRSR soferov ktori nemaju na nove auta je prvorada spolahlivost a co najmensie riziko pri neistote predchadzajuceho zachadzania s jazdenym autom, Toyota HSD poskytuje najbezpecnejsiu kupu a velke cenove uspory oproti novym kusom a CRSR vodici ich stale prehliadaju.. su to najoblubenejsie auta taxikarov po celom svete ale CRSR je v tomto neskutocne pozadu..
No... a proto jsem si z nabízených motorů koupil Fiat 1.4, 8
Pro auto téhle velikosti a váhy těch 57kW stačí.
A pokud nebudu mít vyloženě smůlu, tak ujede mnohem víc kilometrů, než ještě ujedu já... :-)
Jasně, aby to jelo svižně, tak to má taky relativně krátké převody. Takže na dálnici to není úplně ono.
Ale dálnicím je stejně lepší se vyhýbat - při stavu našich.
A do zahraničí stejně jezdím větším autem. :-)
Clanek je opet pekna dusilovina >:-[] Nevim, na zaklade ceho je zrovna tahle petka ta nejspolehlivejsi za poslednich 10 let, ale dovolim si zde pridat par motoru, kterou jsou minimalne stejne spolehlive. Tak namatkou Fiat 1,2 8V Fire, Saab 2,0t ve verzi s nizkotlakym turbem, radovy sestivalec BMW ve verzi s 218PS (125i, 525i E60...), Toyota 2,4 VVT-i z druhe generace Avensis, dale prakticky vsechny atmosfericke osmivalce Mercedes - Benz, Mitsubishi 1,8 MIVEC (Lancer) atd... Urcite by se jich naslo jeste vic, takze bych si asi nedovolil vytahnout z prstu pet, kterych me jako prvni napadne a napsat o nich, ze to jsou ty nej. :-!
Problémem Saabů jsou zapalovací kazety, pravděpodobně malá tepelná odolnost elektroniky; krome toho mají odfláklou antikorozní ochranu a reznou prakticky všechny. Pokud vím, turbomotory nemají dochlazování jako Volva, takže výsledkem jsou častější poruchy. Atmosféry Mercedes mají "kurvítko" v elektronické "kostičce", majitelé nejen Éček a MLek z přelomu tisíciletí by mohli vyprávět. Mitsubishi nemám zmapované, proto nemohu komentovat.
No,pravda se ma tak,rozvody na 1.4 63kw je doporuceno delat po cca 130t nebo 6 let,sada od contitechu vcetne pumpy se da sehnat mezi 3-4t kc a slusnej.mechanik si veme za praci neco.mezi 1000-2000kc,coz neni dohromafy zas takova tragedie.. mam tento motor predelany na lpg,najeto 203000km a slape.. olej kazdych 15000km,svicky denso.kazdych 45000 rozvody delane v 130000km,cena za vymenu vcetne materialu 4600kc. Origo servis chtel i 15000,darebaci.. posledni schopna atmosfera od vw...
Není žádným tajemstvím, že kdo chce držák, nemine Volvo, ať již jde o jednodušší modely z konce 90 let (snadná dodělávka klíčů na DO) nebo o prvních pět let z nového milénia (řady S60 a S80 a V70, první XC) - pochopitelně s nezničitelným pětiválcem. U turbomotorů pozor jen na Aisiny do roku 2003, mají konstrukční vadu zeslabených pístků, které se rychle odírají a odcházejí. Odejde-li výjimečně cívka u svíčky, je snadná náhrada i z použitých dílů (staří otestovat), rozhodně nejde o častou závadu jako u zapalovacích kazet Saabů.
Uváděné Renaulty by zasloužily přidat povedené čtyřvály F4R, a to jak atmosféru, tak turbo, v lagunách III pak představují celkovou spolehlivost, ve dvojkách je problém se zahříváním slotu na startovací karty, které pak odcházejí. Platí, že kdo něco ví o konstrukci a o silných a slabých stránkách konkrétních modelů bez ohledu na značku, dokáže si pořídit skutečný držák, kyerý vyžaduje pouze průběžnou řádnou péři a pak se odmění spolehlivostí. To platí i pro Alfy, pokud je neopravují neschopní zoufalci bez řádných technických znalostí získanách pílí, zvědavostí a důvtipem
Označit atmosférický benzín od VW 1.4 16V za spolehlivý může jen opravdu ten, kdo s tím nejezdil. Krom toho, že to v jedničkové Fábii bralo 3-4 litry oleje za 15 tis. km, tak se na 70 tis. motor zadřel kvůli ucpanému sacímu koši. Naproti tomu všechna TDI v rodině jezdí bez sebemenších problémů a olej se nedolejvá ani u deset let staré chipnuté 1.9 TDI PD jezdící na běžnou naftu bez aditiv.
Ak by to bolo fer porovnanie, tak by sa v clanku neocitlo nic ine len benzinove motory Hondy a Toyoty...a este mazdy samozrejme... ale nie, na auto cz sa tu objavia 2 francuzke motory, ach jaj
To samé ovšem platí i pro větší 1.4 8V/57 kW, která v Puntu III. gen jede přece jen o něco lépe... ;-)(nemluvě o lepším podvozku s poddajnějšími tlumiči a stabilizátorem na přední nápravě, který zajištťuje lepší jízdní vlastnosti a komfort.)