Re: Každý, kdo v New Yorku v posledních letech byl
New York není měřítko ameriky a že v osobácích hrají prim japonci akorejci ví každý. Zase v Alabamě, Kentucky, Texasu, Lousianě atd potkáš nejvíc SUV a pikpay od Fordu, Dodge, RAM, Chevy, GMC
Re: Každý, kdo v New Yorku v posledních letech byl
To je relativni, zase na venkove je snad kazde druhe auto Silverado. Ale ano, pravdou je, ze zejmena Toyota Rav 4 a Honda Civic se ve statech prodava dobre. Evropska auta jsou spis jako luxusnejsi.
Pokud to chápu správně, tak kapitalizmem odkojený prezident se chová vůči volnému trhu restriktivně. Pokud je to komplikovanější a toto je běžný a férový manévr v otevřeném trhu, rád se někým nechám poučit. Očekával bych ale otevřenou soutěž v americkém duchu "němec je dobrej, ale my budeme ještě lepší!". Tohle je dle mého cesta do pekel.
Nehájím to, je to ochrana vlastního trhu. My bychom už podle přístupových kritérii měli mít dávno eruro a pro náš trh a naše výrobce je lepší mít korunu a řízeně ji intervenovat. Je to něco podobného, hájit vlastní zájmy je přirozený jev. /teď nehodnotím, jestli je to fair, nebo ne./
To neni ochrana = to jakopomůže = ale jen dočasně. Celkově to nakonec ublíží
Pokud za Trumpovým chováním neni nějaká ďábelská finta = tak tohle fakt neni cesta.
Zrovnatak koruna = už spíš ubližuje. Viz smutná realita že východní část našeho před 100 lety založenýho státu byla celou dobu docela výrazně za náma = za poslední desetiletí nás skoro dohnala
A díky nestabilní malý měně jménem koruna = dou miliardový investice radši do jinejch států = třeba na to Slovensko
No, nebudu sklouzávat do ekonomické polemiky, protože na tarifní, fiskální, nebo monetární opatření je tolik různých názorů a výkladů, že se těžko hledá pravda. Jen to okomentuji, že vlastně každé ekonomické /zvláště makro/ je jen dočasné. ;-)
Ano, hájení zájmů plně chápu a nelze se na něj za to zlobit. Jen bych si to představoval oním zlepšováním vlastních zdrojů než restrikováním německých vzorů - o to víc v případě USA, navíc ve světle sloganu Make America great again. Navazovat by tak mělo "by restricting better competition".
No on je kapitalista len dovtedy kym mu to vyhovuje. Jeho ekonomicka politika po volbach je podobna podpore nasich bani. Pre par pracovnych miest nevidim nasledky v inych oblastiach.
Ale aby som len nekritizoval. Keby zaviedli 10% cla tak ako to ma EU na ich auta, tak by nikto nemohol povedat ani makke f a mozno by to naopak prinutilo EU sa zamysliet nad tym clom. Uz neviem od akych US aut sa citia byt ohrozeny, kedze clo berie ako ochranu domaceho trhu.
Ja bych ho nazval pravym jmenem - je to blazen. Ma i jine nazvy egomaniak, psychopat ( s Kimem v cele by mohli hrat sachy), mozna umi koupit a prodat nemovitost, ale v te branzi dela hodne pochybnych lidi. Tenhle je jejich kralem.