Španělská automobilka už úspěšný loňský rok oslavila, ale zdá se, že důvody k radosti bude mít i letos. Kromě rostoucích prodejů zaznamenala nejúspěšnější květen vůbec.
Trvalo to dlouho, ale hezká a šikovná auta si nakonec kupce najdou.
Jasně, na krizi Seatu se podepsala především mimořádně dlouhá ekonomická krize jihu Evropy, ale VW pokračoval v naplánovaných investicích a výsledek je tady: kladná čísla hospodářského výsledku a slušný nárůst prodejů.
Škoda, že Češi na Seat zanevřeli: takový to byl hit v devadesátkách.
Všichni ne, já už mám druhého Leona ST a jsem opravdu velmi spokojený. Jak v motorizaci TSI, tak TDI nemám až na úplně drobnosti, co bych vytknul. Seat tu má dlouhodobě neoprávněně špatnou pověst a tak prodeje v ČR nic moc. Ale díky tomu lze využít opravdu zajímavých nabídek některých prodejců. Mě se obzvlášť líbí LeonST ve výbavě Xcellence a FR.
Přesně tak, předloni jsem si koupil nový Leon ST 1.4 TSI Style a mám s ním zatím jenom ty nejlepší zkušenosti - doposud se neobjevil žádný problém a moje průměrná spotřeba se i při poměrně svižném stylu jízdy pohybuje mezi 6-6,5 l/100 km. :-):yes::yes::yes: Je jen problém neznalých Čechů, že tuto výbornou značku více nekupují a většinou otrocky dávají přednost Škodě a VW... :-O
Tak tu poslední větu ti ovce nedarujou ;-) >:D Jo SEAT je v těhle končinách nedoceněná značka, SEATy dobře znám, vím, že to jsou velmi dobrá auta se sport. designem, která nezrujnují rodinný rozpočet, dobře vyplňují jinak prázdné místo na trhu proto se ho taky zastávám, tahle značka mi přirostla k srdci, byť teď jezdím něčím jiným :-|
Naprosto s tvými poznatky souhlasím, kombinaci precizní německé techniky se šmrncovním jižanským designem považuji za naprosto optimální. Proto mám už třetího SEATA. :-):yes:
P.S. Prosím antikoncernisty, aby se nenamáhali mi důležitě připomínat problémy první generace motorů TSI s rozvody. Vím o nich, takový agregát jsem ale naštěstí ve svém autě nikdy neměl. :-)
Jo, ono ovce jsou totiž strašně agresivní. Zejména nemají úctu k názoru ostatních a bůhví proč si myslí, že pouze oni vědí co kupují, zatímco ostatní jsou hlupáci, kteří se neorientují. Prostě ovce.
Geniální argumentace. Seat se stejnou technikou jako Škoda a VW, a neznalí Češi otrocky dávají přednost Škodě a VW. Přitom Seat by se jim nekazil a žral by 6-6,5. Zatímco jeho dvojčata se kazí a žerou 10.
To děláš, že tomu nerozumíš nebo tomu fakt nerozumíš co napsal Arese? resp. co tím chtěl říct.. Netvrdil že jsou lepší než vw škoda, ale právě že na ně se lidi neoprávněně dívají skrz prsty, i když jsou to technicky velmi podobná auta.. Já jsem se ptal několika lidí, kteří měli vw, škodu proč si třeba nekoupili seata? Odpověď byla často jednoznačná.. o něm jsem ani neuvažoval nebo to se přece vyrábí ve Španělsku ne, já raději "český" nebo německý auto, což o to, že španělskej závod je špičkovej a vyrábí se tam spolu s audinama.. to už nikdo neřeší nebo mi řeknou jednu specifickou věc, která kdysi odpovídala nějakému konkrétnímu modelu od seatu a automaticky díky tomu hodí do stejnýho pytle celý současný portfolio.. hodně lidí je ještě pořád zaseklých ve starých časech. V hodně případech je to automatická volba, volba předsudků a uniformosti, zapadnutí do davu, klepů, to je to co tady Arese řešil.. a to je i definice chování ovcí (to zase pro informaci Emelovi) Stačí se podívat na čísla prodejů.. není moc racionálních důvodů proč jsou tak dramaticky upřednostněné vw, škody oproti seatům. A netýká se to samozřejmě jenom vnitrokoncernového chápání seatu, ale jde to tady i napříč značkama..
Ale houby. Sorry, ale kecy. Ne, že by nikdo z tvého popisu neexistoval. Ale pro koupi Škody existují i normální racionální argumenty. A samozřejmě i úplně obyčejná sympatie k domácí značce, která určitě existuje i ve španělsku. Nazývat kupující šmahem ovcemi je ..... ále, doplň si sám.
To já přece nemluvím o tom, že neexistujou racionální důvody, jen řeším velkou skupinu lidí, která se chová jak stádo ovcí už tomu rozumíš? A není to jen o domácí značce.. ach jo jak jsem psal. Třeba takový hyundai taky není domácí značka. Každopádně tohle svoje jednání si ovce stejně nikdy nepřiznaj chápu >:D
Ta velká skupina "ovcí" kupuje auto podobně jako třeba já kupuju televizi - jdu do obchodu, kouknu jakou chci uhlopříčku, koukám, aby to byla jakás takás značka a co to stojí. Pointa - je mi to relativně u zádele, nečtu si recenze televizí, nezajímají mě technický detaily - chci ji doma zapojit do zásuvky a koukat.
Ten, kdo neprožívá auta, nakupuje nejspíš podobně. Necítí potřebu obrážet salony a dlouze vybírat - je holým faktem, že (až na výjimky typu rozvody TSI) koupíš u Škody slušný auto, který je vcelku uživatelsky přívětivý, umí ho všude spravit, díly stojí "pár korun" a seženeš je kdekoliv, a i když není úplně za hubičku, výborně si drží cenu a jednou je prodáš rychle a výhodně. Takže proč jako prachsprostý uživatel nad něčím dál dumat?
Samozřejmě, že jsou i lepší auta, některá jsou levnější, některá líp jezdí, někdy je jejich salon blíž než ten škody.....a proto taky u nás nejezdí JEN škodovky. Ale pořád nevidím důvod, mít ty, co skoro automaticky kupují škodu, za ovce.
Mimochodem, seat se celoevropsky pohybuje někde kolem poloviny prodejů škody. Nejspíš jsou "ovce" nejen u nás.
Jo bohužel máš pravdu dost lidí si kupuje auto jen jako spotřební zboží..
No nevím proč mi opodstatňuješ koupi škodovek, já do háje proti škodovkám nic nemám ne >:D i když jediný auto z jejich produkce, který se mi líbí je superb, tak netvrdím, že se to nemůže líbit jiným.. Mluvím tu o automatizovaném chování o naučených zažitých představách o značkách a něčích fikcích, že toho čeho jezdí nejvíc je nejlepší na základě čehož si vybírají auto.. to naprosto odpovídá definici stádního chování ať se ti to líbí nebo ne je to prostě tak! Doufám, že ty nepatříš k těm jednodušším lidem co si myslej, že to čeho se prodává víc je lepší? >:D ..když zmiňuješ, že seat má nižší prodeje.. ano představuje nějak 60 65% prodejů škody tedy prakticky stejně jako má kia a nechceš mi snad na základě toho tvrdit, že kia nebo seat jsou horší auta než škoda že ne? Je to právě o předsudcích.. na korejce se taky stále některý lidi dívaj skrz prsty. A nikdy jsem neřekl, že si škodovky kupujou jenom ovce tak mi to prosím nepodsouvej.. řekl jsem, že velká část u nás se takto chová a to je realita.. a škoda a fleetové prodeje to je kapitola sama pro sebe.
Stádní chování se netýká jenom škodovky.. a je samozřejmě v každé zemi.. někde více jinde méně u nás evidentně více, ale to myslím, že už jsem uvedl jasně teď ti to tedy musím vysvětlit doslovně a Seata jsem jenom použil jako velmi dobrej příklad na kterým je to patrný, právě v souvislosti s koncernem. Chtěl jsem uvést i Mazdu, kterou mimochodem vlastním, ale to není dobrej příklad, protože je to technicky úplně jiný auto a cenově je to taky něco jinýho, prostě použil jsem příkladů kde je to dobře vidět, tedy mělo by být ;-)
Jinak můžu ti říct, že raději bych jel někam padesát sto kiláků a koupil si auto, který chci, který se mi líbí a na který potom budu hrdej než abych to měl kousek a měl auto který se mi nelíbí.. v mém případě např. škodu nebo dacii :-O
Tohle je stále ještě seriozní web, jsem chodím poměrně rád, na rozdíl třeba od fora.. :no: A občas zabrousím do diskuze a když čtu blitky nějakého hatera.. nedá mi to nereagovat.. nesnáším nespravedlnost. Jinak jo na Mazdy a Seaty mám slabost :-) moc se mi líbí i tím zaměřením, že to není hogo fogo prémie. Další rozhodování o náhradě již tři roky starýho japonce mezi těmito dvěma značkama bude zatraceně těžký! Uvidím jak se povede nová generace Leona, hlavně sedan bych si nechal líbit, myslím si, že v podání Seatu by to byla pecka, ale zprávu o tom, že bude sedan jsem četl zatím jen na tomto webu tak nevím co z toho nakonec bude.
A když už mluvíš třeba o tom Španělsku tam má prvních pět značek prakticky stejné vyrovnané prodeje, následujících dalších pět také a následující rovněž nejsou moc rozdílné.. Tam prostě nejsou takové ovečky >:D
Měl jsem 1.4 TSI ACT o výkonu 110 kW a ve výbavě Style + nějaké vychytávky navíc, protože šlo o předvádečku. Jezdilo se s ním opravdu skvěle, tak pružný a sametově tichý motor jsem při tom malé zdvihovém objemu nečekal. Díky vypínání válců šlo stlačit spotřebu i pod 5 litrů. Navíc s tím lehkým předkem to auto bylo jako štika ve městě a na dálnici krásně zrychlovalo až do 220. Rychle se ohříval, žádné DPF apod. až mi bylo líto ho prodat.
Ano, to je super výsledekj, většině modelů s jejich postupujícím věkem prodeje neodvratně klesají (často i po faceliftu), současné generace Leona ale nikoliv. :-):yes:
Češi mají Seaty se znakem Škoda. A na jihu je to jen naopak. Seat se zvedl jen tím, že začal na koncernovou uniformu lepit svůj znak. Jiný přínos tato značka nemá. Škoda je severní VW, Seat jižní a VW je globální.
Hlavní přínos nových SEATů je hlavně v jejich perfektním designu a sportovněji naladěných podvozcích. A to vše dostaneš za podstatně příznivější cenu než u Škody. ;-)
A jakej design máš u Seatu na mysli? Ten origo Seat nebo ten Škodovky? V Evropě je Seat jedinou značkou, která rezignovala na svůj vlastní design. To je prostě realita s kterou nic neuděláš.
Co je na designu současného Leonu "rezignovaného"? Podle mého názoru se jedná o jedno z vůbec nejkrásnějších aut současné nižší střední třídy! :-):yes:
Všechny značky se liší více...
VW nabízí hodnotnější interiér, výbavu, technické novinky, ale nechá si za to zaplatit.
Seat zase sportovnost (motory, podvozky a s tím spojené technologie) a zaostává ve výbavě
Škoda je někde mezi + má kufr.
Ať si každý vybere co chce, auto pro velkou rodinu je Superb nebo Kodiaq, pro mladou dvojici Leon nebo Ateca a pro někoho, kdo chce aspoň trochu té "prestiže", tak Passat a Arteon.
Jojo GTI kde mu je konec.. >:D no byli tady i obsahově horší.. >:D a někteří z nich setrvali do současnosti :-! No já už sem taky moc nechodím.. nic zajímavýho se v diskuzích stejně nedozvíš, ale občas je fajn se trochu pobavit nějakým haterem >:D
>:D Pamatuju si, jak se se mnou vždy GTI přestal bavit, když jsem se ho zcela slušně zeptal, s čím jezdí on... Jako pěkný marketingový produkt koncernu to byl, asi skončil projekt nebo zrušili budget... jím způsobená averze na slovo APOŠTOL mě bude provázet už asi celý život
Jezdil Volvem, které do koncernu VW nepatřilo/nepatří, takže smolík...
Ale bavil se, když se mu u někoho podařilo vzbudit dojem, že je koncernový agent.
Sám jseš hater. Má snad Seat jiné motory, převodovky, podvozky a technologie než koncernová auta s jiným znakem? Místo smajlíků zkus zapojit mozek a přidat nějaký argument. Je tak těžké si přiznat, že Seat začal být úspěšný až s tím, že rezignoval na své modely a začal s lepením značek na jiné koncernové modely.
Je fakt, že takové modely Seat v portfoliu stále má (Mii, Toledo, Alhambra), ale největší prodejní úspěch mají naopak jeho originální designové konstrukce (zvenčí i uvnitř) - Ibiza, Leon a nyní i Ateca a Arona. Zásadním důvodem růstu prodejů ovšem byl také přechod na nový, ostrý designérský styl. Superzaoblené tvary (minulý Leon/Altea/Toledo III, Ibiza III. generace) plné elips od Waltera de Sylvy naopak byly jasný zásah mimo terč... :-O
Ateca má taky design Škodovky. Seat má 3 auta se svým designem a 4 nalepené značky. U značky, která dělá jen design na koncernovou techniku je to prostě špatně. Pokud bych byl fanoušek Seatu, tak by mě to hodně štvalo.
V tom případě by se i dalo říct, že Škodovka má design Seata >:D Jediný karosářsky stejný díl jsou dvoje boční dveře a to jenom kvůli racionalizaci výroby.. a interiér taky odlišný. Já nevím tak si třeba zkus zajít na oční >:D Nemá cenu s tebou dál ztrácet čas, ty se nikdy nezměníš >:D navždy budeš zaujatej
Technickou stránku snad nikdo nepopírá.. Vždyť ty vůbec nevíš co plácáš za bludy.. Seat rembranduje už od té doby co je Seatem ;-) Alhambra tu je už od r. 1996 a prodeje Mii a Toleda jsou tak nízké, že jsou prakticky naprosto zanedbatelné.. a to je podle tebe ten vstup mezi úspěšné? dovol abych se ti vysmál >:D >:D To jsou jediné tři modely rembrandované a u každého z nich se proslýchá, že už nemá dostat nástupce. Ne nejsem hater, jenom mám svůj mozek bez záště k jakékoliv značce, na rozdíl od tebe ;-) Pro příklad kdybych byl idiockej hater tak bych třeba řekl, že ty se jako rendlíkář nemáš k autům vůbec co vyjadřovat.. už chápeš co je to být hater? >:D
Nejlepší jsou vždycky ti co se ohání tím, že druhý nemá argumenty, přitom je to on kdo je nemá proto tahle slova používá >:D No bavíš dobře.. :yes:
Jejda, jak je to jen možné?! Vždyť podle některých zdejších "odborníků" měla být tato "zcela zbytečná" značka koncernu VW už dávno pod drnem! >:-[] >:-[] >:-[]
Nějaký smysl to dávalo, VAG musel dost pročistit španělský management a najít východisko ze socialistického vedení značky. Jedním z trestů (a velmi nepovedených) bylo třeba zajištění výroby Atecy v Čechách, které je díky malé kapacitě brzdou v prodejích.
Sekne se každý, viz odstoupení Toyoty od spolupráce s Teslou po předchozích investicích a neúspěch modelu RAV4 EV s pohonem od Tesly.
No jo ale dealerům se je asi moc prodávat nechce. Počátkem 90 let Seaty prodavali kousek od nás,Toleda byla celkem dobrá,jen korodující už v showroomu.
A dnes aby jsi jel na vysočině 50km k dealerovi.To mě vysvětli proč ty salony zavírali.
Moje zkušenost se Seatem je v tomto tristní. V roce 2015 jsem velmi vážně uvažoval o koupi Cupry, která v té době byla za skutečně zajímavé ceny. Jenže z poptanych dealerů se 3 mému bydlišti nejbližší (50-70 km) vůbec neracili na mou poptávku jakkoliv reagovat. Mj. jsem poptávce zmínil i to, že Cuprou chci nahradit starší auto podobného ražení. Když jsem vznesl dotaz na importéra, proč jeho prodejci nereagují na poptávky, obdobně jsem se nedočkal žádné reakce. Takže pro mne mrtvá značka jen kvůli takové blbosti, jako je absolutní nezájem o potencionálního zákazníka.
Jestli je skutečně pravda co píšeš ;-) tak je to smutné, ale byl by jsi naštěstí hodně velká vyjímka, protože tohle jsem od majitele Seatu zatím ještě neslyšel >:D Nevím jak je to třeba s podbízením se u prodejců hyundaie, ale u seatu se fakt nepodbízí to je fakt. Jednou jsem tady četl v recenzi, že se jeden prodejce seatu se skoro snažil vymluvit zákazníkovi objednávku Cupry když o ní měl zájem >:D Jinak osobně se mi taky zdá, že prodejci seatu nevyvíjejí moc iniciativu auta prodat.. chtělo by to nejspíš zavést nějaké prémie za prodaná auta nebo je zvýšit.. jestli jsou nízké >:D
Jinak zahodit za hlavu auto, které si teda "chtěl" jak si psal a zanevřít na značku jenom z důvodu neochoty některých lidí tady(prodejců) odpovědět mi tedy příjde jemně řečeno nemoudré a dětinské >:D Já bych se tedy nevzdal když bych to auto chtěl.. to jsi ho zřejmě moc nechtěl ;-) je mi to jasný odkud vítr vane >:D
Je mi jasné, na co narážíš, ale mimo recenzovaných aut jsem měl doma dalších 5 aut od 3 značek, jen mi nepřišla tak zajímavá, abych se o nich rozepisoval. A právě v recenzi na moje předposlední auto jsem zmíněnou zkušenost se Seatem popsal obšírněji. A konkrétně šlo o prodejce v Ostravě, Frýdku a Olomouci.
Možná ti to připadne dětinské a nemoudré, mně to přijde jako pragmatické a racionální. Pracuji 20 let jako obchodník, takže jak svoje soukromé peníze, tak ty firemní, dám vydělat tomu, kdo má o férový kšeft zájem. Pokud někdo zájem nejeví, tak smůla. Dnes je u většiny zboží převis nabídky, takže není problém se poohlédnout jinde. Zvláště pokud tě netlačí čas a peníze.
A to byl přesně případ toho Seatu, kdy jsem nakonec o pár týdnů později koupil podobné auto, bez čekání a k tomu podstatně levněji. Ano, Cupra tehdy byla favoritem č.1, ale i v tom úzkém ranku, ve kterém já vybírám, měla a má dalších x zajímavých konkurentů, které si dokážu představit v garáži a netvrdím, že až mne omrzí současné auto, že tam při zajímavé nabídce neskončí.
Promiň mě to prostě přijde přitažený za vlasy.. není přece v zájmu prodejce odmítat poptávky.. i když vím, že některý prodejci jsou lemplové, je to o lidech. Jinak moje tušení tedy bylo správné, že si o Cupru až tak moc nestál ;-) v opačném případě by si tam třeba zavolal, připomenul se nebo se tam vypravil osobně a nebo by ses tedy rozhodl mezi těma dvěma dealerama, kteří ti odpověděli..
Vím co si čekal, že se ještě budou předhánět a nabízet slevičku.. máš na to čistě peněžní pohled, to já když něco chci tak se nenechám odradit.. rozhodně né ve věci po který toužím nějakým trotlem v kravatce, kterej se mi vykašle na poptávku.. Ale tak dobře připusťme, že se tato situace může stát.. Vždyť je to jen zaměstnanec.. tomu je to ukradený, netrestáš tím jeho, ale majitele té pobočky, potažmo seat jako takový.. to mi fakt nedává smysl a hlavně i sám sebe(v případě, že si to auto opravdu chtěl.., že bylo tvým favoritem č 1 jak si tedy psal..). Když jsi tedy obchodník, tak první co bych udělal je, že bych kontaktoval jednatele dané pobočky a uvedl bych mu, že moje poptávka byla zcela ignorována, uvedl bych mu jméno zaměstnance, pokud si to posílal konkrétní osobě, která s tebou vyjebala.. To by alespoň byl racionální postup. Na zastoupení značky to může být taky nějaký dosazený loutce jedno.. kde si jakej dealer neváží zákazníka, ale komu to jedno určitě nebude by byl majitel jednatel dané pobočky.
Můžeš si za to sám, že nakonec nemáš Cupru.. stačilo, aby jsi se ozval.. upozornil jednatele na chování jeho zaměstnance, ten by byl za to jenom rád a věděl by, že máš opravdový zájem, že to není jen jedna z tuny nezávazných poptávek, který jim tam padaj a jako satisfakci si mohl dostat i zajímavou slevu. Jedině sobě můžeš zazlívat, ale když to máš postavený na konceptu, že tě prodejce sám musí obletovat a podbízet se jak Vošickýho reklamy >:D tak to je těžký.. ne vždy tomu tak je
Seata jsem si letos pořídil a musím říct, že jsem naprosto spokojený. Ale kdybych auta trochu nestudoval, tak se o jejich nabídce vůbec nedozvím. Nechápu, jak někdo může brát seaty jako podřadná auta vůči škodovce nebo Fordu. Obě auta doma mám také a Seat rozhodně v ničem nezaostává, spíše naopak. Jen mu chybí ty (oficiální) litry v kufru...
Je to škoda, na druhou stranu jsem rád, že nepotkávám stejné auto 100x denně >:-[]
Mám ale pocit, že v posledních měsících na marketingu zapracovali a trochu se jim to rozjíždí ;)
tak za mna radsej seat ako ford ;-) .. tu hadam ani nie je o com .. kolega v praci ma focus 2... a uz ma na nom hrdzave aj kotuce .. elektriku v nom opravoval uz asi 3 krat... to rovnako stary brachov lancer je vedla neho nove auto ;-) .. interiery fordov tiez u mna nula bodov... fiesta focus.. nesedi mi to... taketo patvary a hory plastov trciace meter do kabiny nemusim ... asi som divny ale ee... nikdy.. v tomto zlaty koncern pripadne japonci ... ale kazdy to mame ine a chceme aj nieco ine... uznavam :yes:
Skutečně hádáš ... protože kolega z vedlejšího kanclu řeší elektriku u Seatu FR, starého 3 roky. Už několik měsíců a bez úspěchu ... Palubovka se mu občas rozzáří jak vánoční stromeček, auto začne blbnout a hlásit jednu chybu za druhou. Takže už ani nevím, kolikrát byl v poslední době v nejbližším servise (80km), takže zabil pokaždé minimálně půl dne a závadu mu zatím na x pokusů nenašli, jen tápou ... momentálně uvažují o výměně nějaké ŘJ asi za 30 litrů. Kolegova manželka s tou nespolehlivou hrůzou už odmítá jezdit, takže už je smířen s tím, že to auto pošle pod cenou do světa.
Ajeje raněné city fordka fandy :-) ale tak už si příště nevymýšlej ;-) Ne tak technický závady se můžou vyskytnout u jakéholi auta to nepopírám! Žádné značky nevyjímaje.. u některé více u jiné méně.
A přesně o tom je můj příspěvek. Pokud Topper argumentuje 9 let olitanym autem a dělá kategorické závěry, tak jsem mu uvedl bohužel reálnou zkušenost kolegy s tím, co považuje za jednoznačně lepší. Jestli tomu věříš nebo ne, je mi sumak. Ostatně jiny kámoš se taky 5-6 let zpět kasal, jak super koupil na Slovensku Leona. A přešlo ho to podobně ve chvíli, kdy kdejaká blbost znamenala jet do vzdáleného servisu 2x až 3x podle toho, zda mu to pak pri druhé návštěvě opravili na počkání ( takže zabil stejně celý den) nebo to byl obvyklejší případ, že napřed diagnostikovali, pak sehnali díly a on to tam teprve pak musel nechat.
No mám pádnej důvod nevěřit tvému příběhu.. smrdí to odvetou, revanží, pomstou za topperovu zmínku o fordce ;-) Tak to si mohl vysvětlit takhle normálně viď a hned neházet špínu na to co je mu víc po chuti.. Jestli alespoň trochu autům rozumíš tak by si měl vědět, že jednotlivé komponenty často vyrábějí stejný dodavatelé pro několik značek a nebo to, že není v silách žádný automobilky zaručit vždy prvotřídní kvalitu dodávaných komponentů jejich dodavateli.. taky bych mohl říct, že ford je nespolehlivá hrůza.. na základě toho co jsem už slyšel o fordech za nepěknosti a nebyly to vždycky jen starý plečky ;-) ale nemám tak jednoduchej pohled na věc jako ty ;-)
Sorry, ale nikde netvrdím, že Ford je super, nej, nejspolehlivější ... Jen jsem použil úplně stejný argument, jako Topper, jen bez jeho kategorického závěru.
A protože jsem asi 8 let dělal v automotive a viděl, jak ta auta vznikají, tak se upřímně divím, že ta auta obecně dneska vcelku spolehlivě fungují. Protože to, co vyvádí dodavatelé automotive a jakou kvalitu často dodávají, raději nevědět.
Ty si normalně ještě větši cocot než by se dalo čekat. Jezdiš v bezpohlavnim polu a budeš tu kydat nějaky hnuj na fordy což jsou auta pro řidiče. A hlody typu, že ma focus rezave kotouče a jinde to nevidiš tak takovou blbost si odkud vzal. To jako ostatni maji ty kotouče z kompozitu ? Ja jsem měl na golfu zřejmě stejne brzdy jako ty a to co jsem u nich zažil to znamena vydavani pazvuku po odstavce to z aut od jinych vyrobcu neznam, Holt koncernova kvalita. A japonci to se nenechej vysmat...
"ja som mal mitsubishi lancer 2009(leden) sedan. 1,5 b ... kupovany mnou pri 39k km predany 90k km a auto skoncilo na vrakovisku pri 115k v roku 2013 co som zistil ... >:D uz pri garancke tusim pri 60 ci 65 k mi tam pisal mechanik do protokolu pokrocila korozia podvozku na niektorych miestach ..panaboha 60 tisic je nove auto.. ked som si pri 88k km pozeral zospodu podvozok tak ma chytal mraz husia koza ze z coho to robia..ramena co isli od podvozku ku kolesam uplne dobite hrdzave..este tak pekne vycnievaju z podvozku ze schytavaju vsetku spinu a vodu..
zadny naraznik a strieborna farba z neho zodrata az na biely plast od toho co vyletovalo od zadnych kolies-musel som to dat prestriekat pred predajom :-( ako nejaku staru pajtu.. aj od prednych to hadzalo spinu na dvere a podbehy ..uplne vyholene od ochranneho nateru podvozku ..darmo zasterky nestihali pri tom ."
nova ateca a arona su presne to co seat uz davno potreboval ... takze zda sa ze tentokrat je to uz na dobrej ceste.... a este ked pride "seatacky kodiaq" tak snad seat to ma uz uplne v suchu ... a hoci to trvalo.... je fajn ze vw mal tu trpezlivost ... lebo u takeho FCA by zo seatu dost mozno bola uz davno mrtva znacka ... ;-)