Seatu se prodejně daří. Zaznamenal nejlepší květen v historii
Podíváme-li se na statistiky měsíce května, zjistíme, že Seat zákazníkům po celém světě dodal 49.200 automobilů, což znamená meziroční nárůst o 15,5 %. Španělské značce se tak podařilo překonat i do té doby „nejživější“ květen v historii, který se datoval do roku 2000. Tehdy společnost prodala 48.400 vozů.
A pokud se ptáte na odbyt vozů za prvních pět měsíců letošního roku, i tady může mít automobilka důvod k radosti. Rovněž překonala osmnáct let starý rekord. Zatímco tehdy prodala 229.600 kusů aut, letos jich bylo už 238.500, tedy o 18,5 % více než za stejné období v roce loňském.
„Květnové prodeje nám umožňují udržet si postavení jedné z nejrychleji rostoucích značek v Evropě. Na evropských trzích vzrostly výsledky minimálně o 14 %, v Itálii dokonce o více než 20 %. Tempo růstu je rychlejší, než jsme čekali,“ nechal se slyšet Wayne Griffiths, člen představenstva Seatu, jenž je odpovědný za prodej a marketing. Dodává, že za pěknými čísly stojí poptávka po modelech Arona, Ibiza, Leon a Ateca. Zároveň je opatrný s odhady pro druhou polovinu roku. Ta prý pro automobilku bude o poznání náročnější, zejména kvůli homologační metodice WLTP.
Seatu se logicky daří doma ve Španělsku, kde za rok 2018 zatím prodal 50.400 automobilů. Rostoucí popularita sportovně-užitkových vozů se do celkových prodejů zatím tolik neprojevuje, nejžádanějšími modely jsou Leon a Ibiza.
Na přelom června naplánovala automobilka setkání 2400 importérů a investorů z globální prodejní sítě, kteří budou seznámeni s budoucími plány značky. Součástí je samozřejmě příjezd sedmimístného SUV Tarraco a uvedení modelu Cupra Ateca, kterého se dočkáme v závěrečném čtvrtletí letošního roku.