Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seatu se prodejně daří. Zaznamenal nejlepší květen v historii

Stanislav Kolman
Diskuze (75)
Španělská automobilka už úspěšný loňský rok oslavila, ale zdá se, že důvody k radosti bude mít i letos. Kromě rostoucích prodejů zaznamenala nejúspěšnější květen vůbec.

Podíváme-li se na statistiky měsíce května, zjistíme, že Seat zákazníkům po celém světě dodal 49.200 automobilů, což znamená meziroční nárůst o 15,5 %. Španělské značce se tak podařilo překonat i do té doby „nejživější“ květen v historii, který se datoval do roku 2000. Tehdy společnost prodala 48.400 vozů.

A pokud se ptáte na odbyt vozů za prvních pět měsíců letošního roku, i tady může mít automobilka důvod k radosti. Rovněž překonala osmnáct let starý rekord. Zatímco tehdy prodala 229.600 kusů aut, letos jich bylo už 238.500, tedy o 18,5 % více než za stejné období v roce loňském.

„Květnové prodeje nám umožňují udržet si postavení jedné z nejrychleji rostoucích značek v Evropě. Na evropských trzích vzrostly výsledky minimálně o 14 %, v Itálii dokonce o více než 20 %. Tempo růstu je rychlejší, než jsme čekali,“ nechal se slyšet Wayne Griffiths, člen představenstva Seatu, jenž je odpovědný za prodej a marketing. Dodává, že za pěknými čísly stojí poptávka po modelech Arona, Ibiza, Leon a Ateca. Zároveň je opatrný s odhady pro druhou polovinu roku. Ta prý pro automobilku bude o poznání náročnější, zejména kvůli homologační metodice WLTP.

Seatu se logicky daří doma ve Španělsku, kde za rok 2018 zatím prodal 50.400 automobilů. Rostoucí popularita sportovně-užitkových vozů se do celkových prodejů zatím tolik neprojevuje, nejžádanějšími modely jsou Leon a Ibiza.

Na přelom června naplánovala automobilka setkání 2400 importérů a investorů z globální prodejní sítě, kteří budou seznámeni s budoucími plány značky. Součástí je samozřejmě příjezd sedmimístného SUV Tarraco a uvedení modelu Cupra Ateca, kterého se dočkáme v závěrečném čtvrtletí letošního roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (75)
Avatar - Emel
13. 6. 2018 08:33
Re: Trpělivost růže přináší
Pondělí už bylo, dneska je středa... to už bys mohl vylízt z auta a něco nám k tomu napsat :-)
Avatar - miromen
12. 6. 2018 10:19
Re: V ČR se neumí Seat prodat
Ty si normalně ještě větši cocot než by se dalo čekat. Jezdiš v bezpohlavnim polu a budeš tu kydat nějaky hnuj na fordy což jsou auta pro řidiče. A hlody typu, že ma focus rezave kotouče a jinde to nevidiš tak takovou blbost si odkud vzal. To jako ostatni maji ty kotouče z kompozitu ? Ja jsem měl na golfu zřejmě stejne brzdy jako ty a to co jsem u nich zažil to znamena vydavani pazvuku po odstavce to z aut od jinych vyrobcu neznam, Holt koncernova kvalita. A japonci to se nenechej vysmat...

"ja som mal mitsubishi lancer 2009(leden) sedan. 1,5 b ... kupovany mnou pri 39k km predany 90k km a auto skoncilo na vrakovisku pri 115k v roku 2013 co som zistil ... >:D uz pri garancke tusim pri 60 ci 65 k mi tam pisal mechanik do protokolu pokrocila korozia podvozku na niektorych miestach ..panaboha 60 tisic je nove auto.. ked som si pri 88k km pozeral zospodu podvozok tak ma chytal mraz husia koza ze z coho to robia..ramena co isli od podvozku ku kolesam uplne dobite hrdzave..este tak pekne vycnievaju z podvozku ze schytavaju vsetku spinu a vodu..
zadny naraznik a strieborna farba z neho zodrata az na biely plast od toho co vyletovalo od zadnych kolies-musel som to dat prestriekat pred predajom :-( ako nejaku staru pajtu.. aj od prednych to hadzalo spinu na dvere a podbehy ..uplne vyholene od ochranneho nateru podvozku ..darmo zasterky nestihali pri tom ."
10. 6. 2018 19:23
Re: Ajajaj...
Můžeš si za to sám, že nakonec nemáš Cupru.. stačilo, aby jsi se ozval.. upozornil jednatele na chování jeho zaměstnance, ten by byl za to jenom rád a věděl by, že máš opravdový zájem, že to není jen jedna z tuny nezávazných poptávek, který jim tam padaj a jako satisfakci si mohl dostat i zajímavou slevu. Jedině sobě můžeš zazlívat, ale když to máš postavený na konceptu, že tě prodejce sám musí obletovat a podbízet se jak Vošickýho reklamy >:D tak to je těžký.. ne vždy tomu tak je
10. 6. 2018 16:42
Re: Ajajaj...
Promiň mě to prostě přijde přitažený za vlasy.. není přece v zájmu prodejce odmítat poptávky.. i když vím, že některý prodejci jsou lemplové, je to o lidech. Jinak moje tušení tedy bylo správné, že si o Cupru až tak moc nestál ;-) v opačném případě by si tam třeba zavolal, připomenul se nebo se tam vypravil osobně a nebo by ses tedy rozhodl mezi těma dvěma dealerama, kteří ti odpověděli..

Vím co si čekal, že se ještě budou předhánět a nabízet slevičku.. máš na to čistě peněžní pohled, to já když něco chci tak se nenechám odradit.. rozhodně né ve věci po který toužím nějakým trotlem v kravatce, kterej se mi vykašle na poptávku.. Ale tak dobře připusťme, že se tato situace může stát.. Vždyť je to jen zaměstnanec.. tomu je to ukradený, netrestáš tím jeho, ale majitele té pobočky, potažmo seat jako takový.. to mi fakt nedává smysl a hlavně i sám sebe(v případě, že si to auto opravdu chtěl.., že bylo tvým favoritem č 1 jak si tedy psal..). Když jsi tedy obchodník, tak první co bych udělal je, že bych kontaktoval jednatele dané pobočky a uvedl bych mu, že moje poptávka byla zcela ignorována, uvedl bych mu jméno zaměstnance, pokud si to posílal konkrétní osobě, která s tebou vyjebala.. To by alespoň byl racionální postup. Na zastoupení značky to může být taky nějaký dosazený loutce jedno.. kde si jakej dealer neváží zákazníka, ale komu to jedno určitě nebude by byl majitel jednatel dané pobočky.
10. 6. 2018 15:49
Re: Ajajaj...
Je mi jasné, na co narážíš, ale mimo recenzovaných aut jsem měl doma dalších 5 aut od 3 značek, jen mi nepřišla tak zajímavá, abych se o nich rozepisoval. A právě v recenzi na moje předposlední auto jsem zmíněnou zkušenost se Seatem popsal obšírněji. A konkrétně šlo o prodejce v Ostravě, Frýdku a Olomouci.

Možná ti to připadne dětinské a nemoudré, mně to přijde jako pragmatické a racionální. Pracuji 20 let jako obchodník, takže jak svoje soukromé peníze, tak ty firemní, dám vydělat tomu, kdo má o férový kšeft zájem. Pokud někdo zájem nejeví, tak smůla. Dnes je u většiny zboží převis nabídky, takže není problém se poohlédnout jinde. Zvláště pokud tě netlačí čas a peníze.

A to byl přesně případ toho Seatu, kdy jsem nakonec o pár týdnů později koupil podobné auto, bez čekání a k tomu podstatně levněji. Ano, Cupra tehdy byla favoritem č.1, ale i v tom úzkém ranku, ve kterém já vybírám, měla a má dalších x zajímavých konkurentů, které si dokážu představit v garáži a netvrdím, že až mne omrzí současné auto, že tam při zajímavé nabídce neskončí.