Technika
starý_kluk
3
Odstř. zrychlení je v(na 2)/r, a tak stoupá odstředivá síla s kvadrátem otáček kola a tedy i rychlostí vozu. Ne e😜onenciálně.
Přejít do diskuze
Škoda, o těch tu nic není. Natož o technologii, která je splní. Kdyby aspoň náznaky problematiky velkých rychlostí ze základních technických znalostí o pneumatikách.
Vždycky mi bylo líto těch peněz vyhozených za výměnu pneumatik při závodech. Už by to chtělo vymyslet něco co opravdu vydrží >😁
Prosím, nezaměňovat g (kg) a p (kp).
Je-li hmotnost čepičky 2,5 g, pak její váha (na Zemi) je 2,5 p. Odst.síla 42,5 N = 4,33 kp, a tak má klulička 4330/2,5=1732 krát větší odstředivou sílu než váží v klidu.
Je-li hmotnost čepičky 2,5 g, pak její váha (na Zemi) je 2,5 p. Odst.síla 42,5 N = 4,33 kp, a tak má klulička 4330/2,5=1732 krát větší odstředivou sílu než váží v klidu.
Tak už předchozí tvrzení p.Dusila že hmotnost čepičky ventilku se za jízdy zvýší skoro 3000x je neskutečná kravina.
Podle jeho zcestné teorie by pak jen samotný plášť vážil nejmíň třicet tun, a celé kolo by bylo těžší než lokomotiva >😁
(Citace: Pokud za klidu váží krytka (čepička) ventilku pneumatiky 2,5 gramu, při rychlosti 261 mph se její hmotnost zvýší na zhruba 7,26 kilogramů! To je 2904krát více! )
Podle jeho zcestné teorie by pak jen samotný plášť vážil nejmíň třicet tun, a celé kolo by bylo těžší než lokomotiva >😁
(Citace: Pokud za klidu váží krytka (čepička) ventilku pneumatiky 2,5 gramu, při rychlosti 261 mph se její hmotnost zvýší na zhruba 7,26 kilogramů! To je 2904krát více! )