Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - CHerokee
Trefa
CHerokee
| 12. 6. 2018 20:10
Japonci uhodili hlavičku na hřebíček, tohle to autko potřebovalo. Krásné je, zábavné je...výkon krapet chyběl.
Avatar - Emel
Trefa
Emel
| 12. 6. 2018 21:28
Posílení dvoulitru je fajn, doteď byl fakticky slabší, než v ostatních modelech (118kW 200Nm vs. 121kW 210Nm).

Já bych přivítal nějakou pure variantu... se samosvorem a dvoulitrem, ale bez kompletní sady jízdních asistentů apod.

Když vidím ND, musím si hodně připomínat, že vlastně nemám kabriolety rád :-)
Trefa
Redmex
| 13. 6. 2018 09:04
Pre teba je tu RF a strecha :-)

Mne sa vlastne paci tiez viac ako kabrio a pri problemoch so zapalmi dutin je mi aj milsia :*)
Avatar - Emel
Trefa
Emel
| 13. 6. 2018 09:11
RF se mi líbí, ale já bych se bez té možnosti střechu sundat obešel... a auto s pevnou by mohlo být lehčí, pevnější a levnější.

Ale to je jen takový potlach samozřejmě, MX-5 tak jak je je skvělá :yes:
Trefa
Redmex
| 13. 6. 2018 09:24
Osobne by mi tiez stacila uplne pevna strecha, pripadne targa. Skoda ze nerobia roadster, ale zase je pravda, ze Miata sa stala legendou ako kabriolet.

Inak na inych trhoch sa da kupit aj zaujimavejsie kombinacie. Napr. v Polsku je 2 liter aj s relativne zakladnou vybavou a za ovela lepsie ceny - [odkaz]
V Madarsku si pamatam nieco podobne.
Avatar - Ada je zase tady
205Nm... směšné
Ada je zase tady
| 12. 6. 2018 20:25
raději zůstanu u svého dvoulitru, který má 380Nm. ;-)
Avatar - Hammunasakra
205Nm... směšné
Hammunasakra
| 12. 6. 2018 20:28
Tohle napsat pod auto jako je MX-5 = je fakt demence
Avatar - wakantanka
205Nm... směšné
wakantanka
| 12. 6. 2018 20:36
Mno v tomto pripade starecka :-)
Avatar - Hammunasakra
205Nm... směšné
Hammunasakra
| 12. 6. 2018 21:09
Námět k diskuzi o motorech [odkaz] ;-)
205Nm... směšné
mato967
| 12. 6. 2018 21:06
Presne tak. Keď pôjdeš do obchodu tak si kúpiš chipsy ktoré majú 103 gramov, ale chipsov je v balíku 380 radšej, ako keby si kúpil balík, v ktorom je 205 chipsov, a má 135 gramov. Hlavne že máš viac chipsov. >:D :yes:
205Nm... směšné
Horst Fuchs
| 12. 6. 2018 21:29
Výborný nápad. Představil jsem si MX-5 s čoudícím pumpe-düse chrochtákem pod kapotou a večer je hned lepší.
Mimochodem teď v Německu v pokračování aféry dieselgate soud rozhodl, že prodejce musí odkoupit za původní cenu jeden pančovaný nafťák. To je už samo o sobě zajímavé, protože se očekává vlna dalších žalob. Možná ještě zajímavější ale je, že se v tomto jednom případě jednalo o EOS. Možná někde v rozsudku bude, že prodejce zneužil zjevné pokročilé demence kupujícího...
205Nm... směšné
okoloidúci
| 12. 6. 2018 21:47
Ak Vám to náhodou uniklo, váš chrochták je prepĺňaný a v tejto Mazde je atmosférický motor. Osobne si myslím, že 205 Nm z 2,0 l atmosféry je slušná hodnota. To som zvedavý, aký krútiaci moment by mal ten Váš dvojliter, ak by bol bez turba.
Avatar - Ada je zase tady
205Nm... směšné
Ada je zase tady
| 13. 6. 2018 07:46
A jakou výhodu má motor bez turba? Aby se z něj dostal nějaký výkon, musí se točit jak vysavač :no:
205Nm... směšné
okoloidúci
| 13. 6. 2018 08:08
>A jakou výhodu má motor bez turba?
Žeby jednoduchosť? O jedno potenciálne "kurvítko" menej?

>Aby se z něj dostal nějaký výkon, musí se točit jak vysavač
Záleží na tom, o akom motore sa bavíme. Staviate to roviny, akoby neexistoval atmosférický motor objemu viac ako 1,6 l. Zoberte si napr. Barichellovo Camaro [odkaz] 3,6 V6, 328 koní, 377 Nm. Barichello síce neuvádza konkrétne otáčky pri danej rýchlosti, ale podľa [odkaz] v časti "Full specifications & photo gallery" by to malo pri 130 km/h točiť približne 2 100 otáčok. Takže žiadny vysávač.
205Nm... směšné
přezdívaný alias
| 13. 6. 2018 15:47
Máš pravdu, diesel bez turba opravdu žádnou výhodu nemá. Pokud nepovažuješ za výhodu, že si při jízdě s ním připadáš jako kapitán remorkéru. :-!
Avatar - palix
205Nm... směšné
palix
| 19. 6. 2018 20:09
Čisto náhodou mám jeden 2 liter v Mazde 3 (88 kW). Akú má výhodu? Napr okamžitú reakciu na plyn, silu v nízkych otáčkach (1,0 turbo je tu slabý)... A ak sa vytočí ide do červeného poľa s ochotou. Navyše dobrá spotreba, ktorá je menej závislá na štýle jazdy ako u turbomotoru.
Na druhej strane nie je taký pružný a preto je potrebné viac radiť. V každom prípade je príjemným spoločníkom.
205Nm... směšné
webpaja
| 13. 6. 2018 07:11
Konečně názor >:-[] :-!
205Nm... směšné
přezdívaný alias
| 13. 6. 2018 15:39
Nejhorší je, že dostal 6 palců nahoru. Neumím si to vyložit jinak, než že těch 6 lidí by do MX-5 chtělo diesela z Octavie.

Možná se však pletu a těch 6 borců akorát umí ocenit přímočarý, dlouhodobě konzistentní trolling >:-[]
Avatar - J@...
Trochu
J@...
| 12. 6. 2018 22:11
mi nejde na rozum, že dvoulitr skyactiv G se teprve nyní dostává na úroveň subovského boxeru, přitom ten tu už je víc jak 5 let. Mazdi skyactive by měl mít větší potenciál a je divné, že se motoráři v mazdě víc nerozšoupnou.
Trochu
Mino 1
| 12. 6. 2018 22:54
Predokladam, ze jednoducho na to nevideli dovod. Technicky to urcite mozne bolo. Japonsku tvrdohlavost by som za tym hladal ;)
Trochu
Krabatt
| 13. 6. 2018 06:54
Emise, už to říkali několikrát. Udržet tyhle větší objemy na přijatelných emisích znamená, že musí přiškrtit výkon. Ze stejného důvodu sem zatím nevozí ani turbo benzín 2,5L.
Avatar - Blue Sun
Trochu
Blue Sun
| 13. 6. 2018 07:06
A přitom stále jde jen o neškodný CO2...
Trochu
webpaja
| 13. 6. 2018 07:14
Jen CO2?

A co CO, NOx a NH?
Avatar - Blue Sun
Trochu
Blue Sun
| 13. 6. 2018 10:37
Ano, problém s dovozem a nastavením silnějších jednotek je jen a pouze v emisích CO2. Tedy přesněji ve flotilových emisích a neustálé hrozbě EU pokutami za překračování nesmyslně nastavené hodnoty.
Nedávno jedna americká firma uvedla do provozu zařízení na odlučování CO2 z atmosféry a jeho přeměnu na uhlovodíkové palivo. Hon za snížením objemu CO2 povede nakonec k tomu, že jej snížíme natolik, až nás to úspěšně zabije.
Avatar - Ada je zase tady
Trochu
Ada je zase tady
| 13. 6. 2018 07:47
neškodný... >:D >:D >:D
Avatar - J@...
Trochu
J@...
| 13. 6. 2018 08:31
Ado vždyť ho máš v sodovce. ;-)
Avatar - Emel
Trochu
Emel
| 13. 6. 2018 15:02
Ale nemá, Áda je dieselboy, ten si dává do sodovky NOx
Trochu
přezdívaný alias
| 13. 6. 2018 16:45
Podle jeho příspěvků si dává do sodovky koks ;-)
Avatar - _Karel_
Trochu
_Karel_
| 13. 6. 2018 12:34
:yes:
Trochu
Wolfalack
| 13. 6. 2018 07:09
A ani nedovezou
Trochu
webpaja
| 13. 6. 2018 07:10
Jak víš, že jsou na horší úrovni? Jen z hlediska čistého čísla maximálního výkonu?
Avatar - Emel
Trochu
Emel
| 13. 6. 2018 08:28
Byl tam rozdíl cca. 30kW, to je poměrně dost.
Trochu
webpaja
| 13. 6. 2018 09:35
Rozumím, jen nejde apiori říct, že je Mazdí motor horší ;-)
Avatar - Emel
Trochu
Emel
| 13. 6. 2018 10:36
Já zase rozumím tomu, co píše J@W. Je divné, že Mazda má už roky standardní verzi dvoulitru v běžných spotřebních autech typu 3 nebo CX-5 ve specifikaci 121kW 210Nm a do svého jediného sportovního modelu šoupne 118kW a 200Nm. Pokud už to ladí pro MX-5 na míru, tak bych čekal... no, něco jako to, co představili teď. O pár kW víc, klidně o pár Nm méně, posazeno do vyšších otáček...

Třeba byla ta 118kW verze lehčí, nebo šla líp do otáček... ale upřímně mi to zní spíš jako hledání výmluv než že bych tomu věřil ;-)
Trochu
Niemand
| 13. 6. 2018 12:38
V MX-5 je motor inak orientovaný, čo neumožnilo rovnaké tvarovanie sania a hlavne výfukov. To pokojne par KW mohlo zobrať. A asi nechceli hneď investovať do úprav motora keď nevedeli ako sa v dnešnej dobe uchytí na trhu malý kabriolet.
Avatar - Enthusiastic.driver
Trochu
Enthusiastic.driver
| 13. 6. 2018 14:38
Ne, spíše šlo čistě jen o politiku. Neoficiálně se ví, že Skyactiv bez zásadnějších úprav umí 200 koní a umí při tom plnit emise. Tedy ty skutečně škodlivé - možná že by se zvýšila papírová produkce CO2 a hrozily by nějaké flotilové pokuty (i když při počtu prodaných dovulitrů se mi nechce věřit, že by to nějak moc zamíchalo...)

každopádně, ten motor by to prostě měl bez problému umět.
Trochu
Niemand
| 14. 6. 2018 06:38
To bol teda argument. S kopou uprav z toho dostanú 180koní, ale inak všetci vedia, že je to umelo škrtené. Pri tom súčasne úpravy rozhodne neboli zamerane na CO2.
Okrem toho ten motor má už v súčasnosti problém so škodlivými emisiami a EURO6d Temp bez úprav určite nezvládne.
To čo zvládne úpravca čo na emisie a životnosť hádže bobek nie je to čo si môže automobilka dovoliť v prvo výrobe.
Trochu
Niemand
| 13. 6. 2018 12:50
Mazda použila motor ktorý mala. Je nadštvorcový a na atmo má pomerne silný stred. Motor fajn, ale k MX-5 sa mi nehodil. U Subaru spravili motor len pre jedno auto. Je úžasne točivý so špičkou momentu a výkonu blízko seba ďaleko za 6000rpm, ale pod 5000 ani nevieš, že to má v papieroch písaných 200 koní. A ak chceš výkon z atmo motora tak otáčky proste potrebuješ a podľa týchto úprav to zjavne vedia aj Mazde, ale základ je stále ten istý motor s dlhým zdvihom a to ich limituje.
Avatar - Stejsn
Teď ještě
Stejsn
| 12. 6. 2018 22:26
aby se se svojí verzí miaty pochlapil Fiat...
Avatar - CHerokee
Teď ještě
CHerokee
| 12. 6. 2018 22:35
A dal tam nějaký normální motor....
Avatar - Stejsn
Teď ještě
Stejsn
| 12. 6. 2018 23:06
Přesně tak jsem to myslel.
Teď ještě
Freddka
| 12. 6. 2018 23:54
Tak bohuzel fiat nechape o co tady jde a daji tam nic moc prevodovku a nesportovni turbo motor a tim to zabijou, ikdyz to je vykonnejsi, vsechno kouzlo veci je pryc
Avatar - Magister
Teď ještě
Magister
| 13. 6. 2018 09:06
Tak tak, navíc je to dražší klon. Ač krásný.
Avatar - KANKUNEN
To je návrat do starých dobrých časů,
KANKUNEN
| 12. 6. 2018 22:27
Vysokootáčkový motor.
To je návrat do starých dobrých časů,
Freddka
| 13. 6. 2018 00:03
Je to tak a je to do sportovnich aut super.

Off topic:
Ikdyz je to mimo spektrum mx5 - slyseli jste ted tu atmosferu v 911? To je proste uplna bomba, 9000 to toci a ten zvuk boze ... no mit vsechny prachy na svete v garazi mam tohle [odkaz]
Nejaky turba pche! K cemu!
A JAK je tahle nova GT3 jedovata, i zavodnici rikaj, ze Porsche prave vyrabi neco, z ceho bude proste legenda :-)
To je návrat do starých dobrých časů,
webpaja
| 13. 6. 2018 07:14
To jednou ze všech spalovacích motorů, ale GT3 je famózní stroj.
Avatar - J@...
To je návrat do starých dobrých časů,
J@...
| 13. 6. 2018 08:34
:yes: pěkně to točí.
Avatar - speedfred
To je návrat do starých dobrých časů,
speedfred
| 13. 6. 2018 10:56
slyseli jste ted tu atmosferu v 911 - jo, slyšeli, a aj sa vozili :-)
To je návrat do starých dobrých časů,
webpaja
| 13. 6. 2018 11:10
Aj ho na okruhu udělali ;-)
To je návrat do starých dobrých časů,
Mino 1
| 13. 6. 2018 15:49
Jj, ma to super zvuk. Ale V10 je skratka V10. A tiez toci 9000 otacok ;)
[odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
Supermiata...
Enthusiastic.driver
| 13. 6. 2018 08:59
180 koní na tunu. To už je porce, proti které se nedá nic namítat, obzvlášť když si uvědomím, jak hezky lítala už současná 160k verze. Jen ten dvouhmotový setrvačník poněkud sráží nadšení z vyšších otáček.

Stejně mám však pocit, že Mazda konečně vyrobila MX-5 přesně podle mého gusta. Už na ni jen vydělat.
Avatar - Emel
Supermiata...
Emel
| 13. 6. 2018 09:05
Jak už jsem psal výš... doufám, že trošku přeskládají výbavy (teď to proběhlo u šestky)... aby šel koupit dvoulitr samosvor bez hlídání jízdy v pruzích a tak.

Jo, a kdybych si mohl vybrat, tak prosím auto s pevnou střechou... au, už mlčím >:D
Avatar - iudex
Supermiata...
iudex
| 13. 6. 2018 09:29
Ale máš úplnú pravdu, toto spraviť ako klasické kupé (konkurent Toyobaru), väčšia tuhosť karosérie, nižšia hmotnosť, väčší kufor, potenciálne nižšia cena, samé pozitiva a sociální jistoty. >:D [odkaz]
Avatar - lamal
Supermiata...
lamal
| 13. 6. 2018 12:36
o nicom inom pri Miate ani neuvazujem... tuhe cuope + 135 kw a 7500rpm limiter... raj na Zemi
Supermiata...
Niemand
| 13. 6. 2018 12:56
To už máš teraz v GT86, ktorá sa po svete predáva jak teplé rožky. Len Europan potrebuje 300 koňové turbo a tonu elektroniky čo mu bude stále pozerať cez rameno a fušovať mu do riadenia.
Avatar - lamal
Supermiata...
lamal
| 13. 6. 2018 13:13
chcel by som radsej Miatu coupe ako GT86 ... kvoli hmotnosti a celkovemu konceptu i dizajnu, nic proti GT86/BRZ samozrejme ...
Supermiata...
Redmex
| 13. 6. 2018 13:34
Zase GT86 je o dobrych 200kg tazsie a to zasadny rozdiel.
Jasne dostanes za to dalsie 2 miesta, ale ked ide o zabavu, je to vazna nevyhoda.

Podla merani dynamiky, uz teraz je voci MX5 G160 tou pomalsou.
[odkaz]
Supermiata...
Niemand
| 13. 6. 2018 14:26
Otázkou je ako veľmi jej v tom súboji pomôže točivejší motor ak náhodou bude mať slabší stred, lebo merania pružnosti potvrdili presne to čo som písal v inom príspevku. Nižšia hmotnosť pomôže vždy a v tejto disciplíne je Mazda silná.
Supermiata...
Redmex
| 13. 6. 2018 14:52
Len teoretizujem, ale Mazda 2 liter ma priestor na to, aby hore ziskal a stred nestratil. Ono momentalne bol jeho stred slabsi ako v Mazde 3, kde mal o cca 10Nm viac.

Ak do toho mierne skratia prevody, aby vyuzili vyssie otacky, tak to bude vyrazne dynamickejsie.

Inak nic proti GT86 / BRZ, len je to uz cenou aj pojatim blizsie hot hatchom a tam sa proti turbo motorom bojuje tazko.
V tom je prave MX5 jedinecna svojou kompaktnostou. Je v podstate ekvivalentov malych aut ala Peugeot 208 gti a spol. :-)
Avatar - Emel
Supermiata...
Emel
| 13. 6. 2018 15:10
Ono dvoulitrová Miata u nás začíná taky na 800t, to je fakticky totéž co to BRZ... ale neboj, ten tvůj polský ceník jsem otevřel a myslím na to :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
Supermiata...
Enthusiastic.driver
| 13. 6. 2018 16:41
Kdyby jen v Polsku.. všude okolo to je levnější. Ksakru >:D
Avatar - Beefcake
Supermiata...
Beefcake
| 13. 6. 2018 21:49
Tu je VYBORNY clanok (aj debata) na tu temu: [odkaz]
Aj vs 300k turbo.
Avatar - Enthusiastic.driver
Supermiata...
Enthusiastic.driver
| 13. 6. 2018 14:41
Mě by docela zajímalo, jestli by se Miata Coupé chytla, anebo by to byla kusová záležitost...
Avatar - Emel
Supermiata...
Emel
| 13. 6. 2018 15:04
To mě taky. Podle mě by to propadák nebyl. Legenda je roadster, to je jasné...
Avatar - woody-alien
Supermiata...
woody-alien
| 14. 6. 2018 06:34
Je to určitě dobrý krok. I když s tím, jak jezdí dosavadních 160k, nemám vůbec problém.
Jen bych rád věděl, jestli kdy bude v debatách o Miatě vládnout něco jako spokojenost. Nejdřív se pořád řešil motor, samozřejmě poskládání výbav a cena, teď začnete s coupé a až udělaj kupé, tak se vám nebude zdát kufr, ne? >:-[] >:-[] ;-)
PS: A i kdyby nakrásně už všechno bylo v pořádku, vytáhnou se do diskuze kadeřníci. >:D
Avatar - Emel
Supermiata...
Emel
| 14. 6. 2018 08:46
Hele, a ty už jsi někdy o nějakém autě napsal, že je dokonalé :-) ?

Znáš mou averzi k jízdním asistentům... už SS by mě štval. Proč bych měl mít v dvoulitrové MX-5 systém kontroly provozu za vozidlem? Za vozidlem nic není, ne dlouho a určitě se to neblíží. Systém hlídání jízdy v pruhu, to musí být na točité okresce taky pecka. Asi se to dá vypnout, ale já to tam prostě vůbec nechci!
Avatar - lamal
15% v najvyssich ot + redline UP
lamal
| 13. 6. 2018 12:38
No parada, 135 kw + 7500 redline je presne to co Miate chybalo... fakt si myslim, ze viac netreba, navyse reakcie na plyn budu nad 5000ot ako ziletka... perfect !!!

zoom zoom 5000 - 7500 ot
15% v najvyssich ot + redline UP
Redmex
| 13. 6. 2018 13:38
BRB uz teraz ponukalo upravu na 200 atmo koni. Ale je super, ze teraz to bude z fabriky.

Maju aj novu 1.5 turbo s vykonom 210k. Skoda, ze to nie je kompresor, ale ten motor je este hladnejsi po otackach :-)
Avatar - lamal
15% v najvyssich ot + redline UP
lamal
| 13. 6. 2018 13:54
1.5 je hladnejsia ako povodna G160, tato nova 135 kw myslim napravi reputaciu hladu po otackach aj pre 2.0 sky ;-)

suhlas 1.5T s 210k to je velmi pekne... ktovie aky hlad ma v turbo verzii, kvoli emisiam sa tie dnesne turba uz moc nezenu do otaciek a maju aj nizsi redline, uz sa to neladi ako kedysi - turbo/neturbo 8000ot bude furt >:D
15% v najvyssich ot + redline UP
Redmex
| 13. 6. 2018 14:00
Podla grafu tej 1.5t od BBR je to taky mix starej skoly a moderny.

Obmedzovac v 7750 a maximum vykonu okolo 7000 s tym, ze turbo tlaci maximum v 4000.

Sazmorejme je to stale len upravca, fabrika by si taketo hodnoty nemohla dovololit skrz emisie.
Avatar - lamal
15% v najvyssich ot + redline UP
lamal
| 13. 6. 2018 14:39
tak to je jasne v tom pripade... som myslel, ze to je nejaka JDM verzia od Mazdy, v pripade upravcu to je mozne... som nejak pozabudol na clanky co tu kolovali, ze to vlastne bolo BBR co ponukalo turbo kit na 1.5

neviem si uplne predstavit co na to prevodovka + motor samotny, ten to asi s vludnym pouzivanim a spickovym olej rezimom vydrzi no o prevodovku by som sa fakt bal...
15% v najvyssich ot + redline UP
Redmex
| 13. 6. 2018 14:48
Maximum je nejakych 270 Nm. To by nemuselo byt na prevodovku a spojku prilis ak 2.0 ma nieco cez 200 Nm a vo vyssich otackach.
Kazdopadne olej bude treba menit castejsi ako v motore tak aj v prevodovke a synchrony zrejme skor ci neskor budu potrebovat vymenu. S tym, ale ten co si to zaplati najskor pocita.

O JDM verziach netusim, tam by nieco podobne mohlo existovat aj od samotnej Mazdy, ale je to mimo mna.
Avatar - lamal
15% v najvyssich ot + redline UP
lamal
| 13. 6. 2018 15:05
pochybujem ze 1.5 ma rovnako dimenzovanu prevodovku ako 2.0 je to velmi nepravdepodobne... u 2,0 prevodovky by som sa 270nm az tak nebal, no tiez by som to bral ako strop...
15% v najvyssich ot + redline UP
Niemand
| 14. 6. 2018 08:42
Práveže to je pravdepodobne. Mazda je príliš malá, aby mala prevodovku pre každý motor. Najskôr budú mať niečo pre benzín a niečo pre diesle a to je všetko. A tých 1,5 sa nepredá toľko, aby mali sa výrobne ušetrilo na vývoj novej prevodovky.
15% v najvyssich ot + redline UP
Redmex
| 14. 6. 2018 09:09
Tiez si myslim, ze to bude jedina prevodovka. Rozdielny bude urcite staly prevod, ale ekonomicky to nedava zmysel mat 2 verzie pre pozdlznu zastavbu, ak vyrabaju iba 1 model. Mazda sa sprava prilis racionalne pre taketo riesenie. :-)
Mazdě a Libni obloukem se vyhni
kacko
| 14. 6. 2018 10:09
Avatar - Beefcake
Mazdě a Libni obloukem se vyhni
Beefcake
| 14. 6. 2018 11:17
A ? Ta starina s tymto clankom ako suvisi ? Si mal napisat sem : [odkaz]
Ze nafta patri do kachli a traktora plati aj pre Mazdu.
Mazdě a Libni obloukem se vyhni
kacko
| 14. 6. 2018 11:38
Děkuji za odkaz, už jsem to tam nacpal. Jak to s tím souvisí? No přece jde o Mazdu a lidi kolem ni. Banda podvodníků a šmejdů.
Avatar - Beefcake
Mazdě a Libni obloukem se vyhni
Beefcake
| 14. 6. 2018 14:45
Facepalm. Double.