Novinky
raději zůstanu u svého dvoulitru, který má 380Nm. 😉
Tohle napsat pod auto jako je MX-5 = je fakt demence
Presne tak. Keď pôjdeš do obchodu tak si kúpiš chipsy ktoré majú 103 gramov, ale chipsov je v balíku 380 radšej, ako keby si kúpil balík, v ktorom je 205 chipsov, a má 135 gramov. Hlavne že máš viac chipsov. >😁 :yes:
Výborný nápad. Představil jsem si MX-5 s čoudícím pumpe-düse chrochtákem pod kapotou a večer je hned lepší.
Mimochodem teď v Německu v pokračování aféry dieselgate soud rozhodl, že prodejce musí odkoupit za původní cenu jeden pančovaný nafťák. To je už samo o sobě zajímavé, protože se očekává vlna dalších žalob. Možná ještě zajímavější ale je, že se v tomto jednom případě jednalo o EOS. Možná někde v rozsudku bude, že prodejce zneužil zjevné pokročilé demence kupujícího...
Mimochodem teď v Německu v pokračování aféry dieselgate soud rozhodl, že prodejce musí odkoupit za původní cenu jeden pančovaný nafťák. To je už samo o sobě zajímavé, protože se očekává vlna dalších žalob. Možná ještě zajímavější ale je, že se v tomto jednom případě jednalo o EOS. Možná někde v rozsudku bude, že prodejce zneužil zjevné pokročilé demence kupujícího...
Ak Vám to náhodou uniklo, váš chrochták je prepĺňaný a v tejto Mazde je atmosférický motor. Osobne si myslím, že 205 Nm z 2,0 l atmosféry je slušná hodnota. To som zvedavý, aký krútiaci moment by mal ten Váš dvojliter, ak by bol bez turba.
A jakou výhodu má motor bez turba? Aby se z něj dostal nějaký výkon, musí se točit jak vysavač :no:
>A jakou výhodu má motor bez turba?
Žeby jednoduchosť? O jedno potenciálne "kurvítko" menej?
>Aby se z něj dostal nějaký výkon, musí se točit jak vysavač
Záleží na tom, o akom motore sa bavíme. Staviate to roviny, akoby neexistoval atmosférický motor objemu viac ako 1,6 l. Zoberte si napr. Barichellovo Camaro [odkaz] 3,6 V6, 328 koní, 377 Nm. Barichello síce neuvádza konkrétne otáčky pri danej rýchlosti, ale podľa [odkaz] v časti "Full specifications & photo gallery" by to malo pri 130 km/h točiť približne 2 100 otáčok. Takže žiadny vysávač.
Žeby jednoduchosť? O jedno potenciálne "kurvítko" menej?
>Aby se z něj dostal nějaký výkon, musí se točit jak vysavač
Záleží na tom, o akom motore sa bavíme. Staviate to roviny, akoby neexistoval atmosférický motor objemu viac ako 1,6 l. Zoberte si napr. Barichellovo Camaro [odkaz] 3,6 V6, 328 koní, 377 Nm. Barichello síce neuvádza konkrétne otáčky pri danej rýchlosti, ale podľa [odkaz] v časti "Full specifications & photo gallery" by to malo pri 130 km/h točiť približne 2 100 otáčok. Takže žiadny vysávač.
Máš pravdu, diesel bez turba opravdu žádnou výhodu nemá. Pokud nepovažuješ za výhodu, že si při jízdě s ním připadáš jako kapitán remorkéru. :-!
Čisto náhodou mám jeden 2 liter v Mazde 3 (88 kW). Akú má výhodu? Napr okamžitú reakciu na plyn, silu v nízkych otáčkach (1,0 turbo je tu slabý)... A ak sa vytočí ide do červeného poľa s ochotou. Navyše dobrá spotreba, ktorá je menej závislá na štýle jazdy ako u turbomotoru.
Na druhej strane nie je taký pružný a preto je potrebné viac radiť. V každom prípade je príjemným spoločníkom.
Na druhej strane nie je taký pružný a preto je potrebné viac radiť. V každom prípade je príjemným spoločníkom.
mi nejde na rozum, že dvoulitr skyactiv G se teprve nyní dostává na úroveň subovského boxeru, přitom ten tu už je víc jak 5 let. Mazdi skyactive by měl mít větší potenciál a je divné, že se motoráři v mazdě víc nerozšoupnou.
Predokladam, ze jednoducho na to nevideli dovod. Technicky to urcite mozne bolo. Japonsku tvrdohlavost by som za tym hladal 😉
Emise, už to říkali několikrát. Udržet tyhle větší objemy na přijatelných emisích znamená, že musí přiškrtit výkon. Ze stejného důvodu sem zatím nevozí ani turbo benzín 2,5L.
A přitom stále jde jen o neškodný CO2...
Jen CO2?
A co CO, NOx a NH?
A co CO, NOx a NH?
Ano, problém s dovozem a nastavením silnějších jednotek je jen a pouze v emisích CO2. Tedy přesněji ve flotilových emisích a neustálé hrozbě EU pokutami za překračování nesmyslně nastavené hodnoty.
Nedávno jedna americká firma uvedla do provozu zařízení na odlučování CO2 z atmosféry a jeho přeměnu na uhlovodíkové palivo. Hon za snížením objemu CO2 povede nakonec k tomu, že jej snížíme natolik, až nás to úspěšně zabije.
Nedávno jedna americká firma uvedla do provozu zařízení na odlučování CO2 z atmosféry a jeho přeměnu na uhlovodíkové palivo. Hon za snížením objemu CO2 povede nakonec k tomu, že jej snížíme natolik, až nás to úspěšně zabije.
Jak víš, že jsou na horší úrovni? Jen z hlediska čistého čísla maximálního výkonu?
Byl tam rozdíl cca. 30kW, to je poměrně dost.
Rozumím, jen nejde apiori říct, že je Mazdí motor horší 😉
Já zase rozumím tomu, co píše J@W. Je divné, že Mazda má už roky standardní verzi dvoulitru v běžných spotřebních autech typu 3 nebo CX-5 ve specifikaci 121kW 210Nm a do svého jediného sportovního modelu šoupne 118kW a 200Nm. Pokud už to ladí pro MX-5 na míru, tak bych čekal... no, něco jako to, co představili teď. O pár kW víc, klidně o pár Nm méně, posazeno do vyšších otáček...
Třeba byla ta 118kW verze lehčí, nebo šla líp do otáček... ale upřímně mi to zní spíš jako hledání výmluv než že bych tomu věřil 😉
Třeba byla ta 118kW verze lehčí, nebo šla líp do otáček... ale upřímně mi to zní spíš jako hledání výmluv než že bych tomu věřil 😉
V MX-5 je motor inak orientovaný, čo neumožnilo rovnaké tvarovanie sania a hlavne výfukov. To pokojne par KW mohlo zobrať. A asi nechceli hneď investovať do úprav motora keď nevedeli ako sa v dnešnej dobe uchytí na trhu malý kabriolet.
Ne, spíše šlo čistě jen o politiku. Neoficiálně se ví, že Skyactiv bez zásadnějších úprav umí 200 koní a umí při tom plnit emise. Tedy ty skutečně škodlivé - možná že by se zvýšila papírová produkce CO2 a hrozily by nějaké flotilové pokuty (i když při počtu prodaných dovulitrů se mi nechce věřit, že by to nějak moc zamíchalo...)
každopádně, ten motor by to prostě měl bez problému umět.
každopádně, ten motor by to prostě měl bez problému umět.
To bol teda argument. S kopou uprav z toho dostanú 180koní, ale inak všetci vedia, že je to umelo škrtené. Pri tom súčasne úpravy rozhodne neboli zamerane na CO2.
Okrem toho ten motor má už v súčasnosti problém so škodlivými emisiami a EURO6d Temp bez úprav určite nezvládne.
To čo zvládne úpravca čo na emisie a životnosť hádže bobek nie je to čo si môže automobilka dovoliť v prvo výrobe.
Okrem toho ten motor má už v súčasnosti problém so škodlivými emisiami a EURO6d Temp bez úprav určite nezvládne.
To čo zvládne úpravca čo na emisie a životnosť hádže bobek nie je to čo si môže automobilka dovoliť v prvo výrobe.
Mazda použila motor ktorý mala. Je nadštvorcový a na atmo má pomerne silný stred. Motor fajn, ale k MX-5 sa mi nehodil. U Subaru spravili motor len pre jedno auto. Je úžasne točivý so špičkou momentu a výkonu blízko seba ďaleko za 6000rpm, ale pod 5000 ani nevieš, že to má v papieroch písaných 200 koní. A ak chceš výkon z atmo motora tak otáčky proste potrebuješ a podľa týchto úprav to zjavne vedia aj Mazde, ale základ je stále ten istý motor s dlhým zdvihom a to ich limituje.
aby se se svojí verzí miaty pochlapil Fiat...
A dal tam nějaký normální motor....
Vysokootáčkový motor.
Je to tak a je to do sportovnich aut super.
Off topic😒br /> Ikdyz je to mimo spektrum mx5 - slyseli jste ted tu atmosferu v 911? To je proste uplna bomba, 9000 to toci a ten zvuk boze ... no mit vsechny prachy na svete v garazi mam tohle [odkaz]
Nejaky turba pche! K cemu!
A JAK je tahle nova GT3 jedovata, i zavodnici rikaj, ze Porsche prave vyrabi neco, z ceho bude proste legenda 😄
Off topic😒br /> Ikdyz je to mimo spektrum mx5 - slyseli jste ted tu atmosferu v 911? To je proste uplna bomba, 9000 to toci a ten zvuk boze ... no mit vsechny prachy na svete v garazi mam tohle [odkaz]
Nejaky turba pche! K cemu!
A JAK je tahle nova GT3 jedovata, i zavodnici rikaj, ze Porsche prave vyrabi neco, z ceho bude proste legenda 😄
slyseli jste ted tu atmosferu v 911 - jo, slyšeli, a aj sa vozili 😄
180 koní na tunu. To už je porce, proti které se nedá nic namítat, obzvlášť když si uvědomím, jak hezky lítala už současná 160k verze. Jen ten dvouhmotový setrvačník poněkud sráží nadšení z vyšších otáček.
Stejně mám však pocit, že Mazda konečně vyrobila MX-5 přesně podle mého gusta. Už na ni jen vydělat.
Stejně mám však pocit, že Mazda konečně vyrobila MX-5 přesně podle mého gusta. Už na ni jen vydělat.
Jak už jsem psal výš... doufám, že trošku přeskládají výbavy (teď to proběhlo u šestky)... aby šel koupit dvoulitr samosvor bez hlídání jízdy v pruzích a tak.
Jo, a kdybych si mohl vybrat, tak prosím auto s pevnou střechou... au, už mlčím >😁
Jo, a kdybych si mohl vybrat, tak prosím auto s pevnou střechou... au, už mlčím >😁
Ale máš úplnú pravdu, toto spraviť ako klasické kupé (konkurent Toyobaru), väčšia tuhosť karosérie, nižšia hmotnosť, väčší kufor, potenciálne nižšia cena, samé pozitiva a sociální jistoty. >😁 [odkaz]
o nicom inom pri Miate ani neuvazujem... tuhe cuope + 135 kw a 7500rpm limiter... raj na Zemi
To už máš teraz v GT86, ktorá sa po svete predáva jak teplé rožky. Len Europan potrebuje 300 koňové turbo a tonu elektroniky čo mu bude stále pozerať cez rameno a fušovať mu do riadenia.
chcel by som radsej Miatu coupe ako GT86 ... kvoli hmotnosti a celkovemu konceptu i dizajnu, nic proti GT86/BRZ samozrejme ...
Zase GT86 je o dobrych 200kg tazsie a to zasadny rozdiel.
Jasne dostanes za to dalsie 2 miesta, ale ked ide o zabavu, je to vazna nevyhoda.
Podla merani dynamiky, uz teraz je voci MX5 G160 tou pomalsou.
[odkaz]
Jasne dostanes za to dalsie 2 miesta, ale ked ide o zabavu, je to vazna nevyhoda.
Podla merani dynamiky, uz teraz je voci MX5 G160 tou pomalsou.
[odkaz]
Otázkou je ako veľmi jej v tom súboji pomôže točivejší motor ak náhodou bude mať slabší stred, lebo merania pružnosti potvrdili presne to čo som písal v inom príspevku. Nižšia hmotnosť pomôže vždy a v tejto disciplíne je Mazda silná.
Len teoretizujem, ale Mazda 2 liter ma priestor na to, aby hore ziskal a stred nestratil. Ono momentalne bol jeho stred slabsi ako v Mazde 3, kde mal o cca 10Nm viac.
Ak do toho mierne skratia prevody, aby vyuzili vyssie otacky, tak to bude vyrazne dynamickejsie.
Inak nic proti GT86 / BRZ, len je to uz cenou aj pojatim blizsie hot hatchom a tam sa proti turbo motorom bojuje tazko.
V tom je prave MX5 jedinecna svojou kompaktnostou. Je v podstate ekvivalentov malych aut ala Peugeot 208 gti a spol. 😄
Ak do toho mierne skratia prevody, aby vyuzili vyssie otacky, tak to bude vyrazne dynamickejsie.
Inak nic proti GT86 / BRZ, len je to uz cenou aj pojatim blizsie hot hatchom a tam sa proti turbo motorom bojuje tazko.
V tom je prave MX5 jedinecna svojou kompaktnostou. Je v podstate ekvivalentov malych aut ala Peugeot 208 gti a spol. 😄
Je to určitě dobrý krok. I když s tím, jak jezdí dosavadních 160k, nemám vůbec problém.
Jen bych rád věděl, jestli kdy bude v debatách o Miatě vládnout něco jako spokojenost. Nejdřív se pořád řešil motor, samozřejmě poskládání výbav a cena, teď začnete s coupé a až udělaj kupé, tak se vám nebude zdát kufr, ne? >😒] >😒] 😉
PS: A i kdyby nakrásně už všechno bylo v pořádku, vytáhnou se do diskuze kadeřníci. >😁
Jen bych rád věděl, jestli kdy bude v debatách o Miatě vládnout něco jako spokojenost. Nejdřív se pořád řešil motor, samozřejmě poskládání výbav a cena, teď začnete s coupé a až udělaj kupé, tak se vám nebude zdát kufr, ne? >😒] >😒] 😉
PS: A i kdyby nakrásně už všechno bylo v pořádku, vytáhnou se do diskuze kadeřníci. >😁
Hele, a ty už jsi někdy o nějakém autě napsal, že je dokonalé 😄 ?
Znáš mou averzi k jízdním asistentům... už SS by mě štval. Proč bych měl mít v dvoulitrové MX-5 systém kontroly provozu za vozidlem? Za vozidlem nic není, ne dlouho a určitě se to neblíží. Systém hlídání jízdy v pruhu, to musí být na točité okresce taky pecka. Asi se to dá vypnout, ale já to tam prostě vůbec nechci!
Znáš mou averzi k jízdním asistentům... už SS by mě štval. Proč bych měl mít v dvoulitrové MX-5 systém kontroly provozu za vozidlem? Za vozidlem nic není, ne dlouho a určitě se to neblíží. Systém hlídání jízdy v pruhu, to musí být na točité okresce taky pecka. Asi se to dá vypnout, ale já to tam prostě vůbec nechci!
No parada, 135 kw + 7500 redline je presne to co Miate chybalo... fakt si myslim, ze viac netreba, navyse reakcie na plyn budu nad 5000ot ako ziletka... perfect !!!
zoom zoom 5000 - 7500 ot
zoom zoom 5000 - 7500 ot
BRB uz teraz ponukalo upravu na 200 atmo koni. Ale je super, ze teraz to bude z fabriky.
Maju aj novu 1.5 turbo s vykonom 210k. Skoda, ze to nie je kompresor, ale ten motor je este hladnejsi po otackach 😄
Maju aj novu 1.5 turbo s vykonom 210k. Skoda, ze to nie je kompresor, ale ten motor je este hladnejsi po otackach 😄
1.5 je hladnejsia ako povodna G160, tato nova 135 kw myslim napravi reputaciu hladu po otackach aj pre 2.0 sky 😉
suhlas 1.5T s 210k to je velmi pekne... ktovie aky hlad ma v turbo verzii, kvoli emisiam sa tie dnesne turba uz moc nezenu do otaciek a maju aj nizsi redline, uz sa to neladi ako kedysi - turb👋neturbo 8000ot bude furt >😁
suhlas 1.5T s 210k to je velmi pekne... ktovie aky hlad ma v turbo verzii, kvoli emisiam sa tie dnesne turba uz moc nezenu do otaciek a maju aj nizsi redline, uz sa to neladi ako kedysi - turb👋neturbo 8000ot bude furt >😁
Podla grafu tej 1.5t od BBR je to taky mix starej skoly a moderny.
Obmedzovac v 7750 a maximum vykonu okolo 7000 s tym, ze turbo tlaci maximum v 4000.
Sazmorejme je to stale len upravca, fabrika by si taketo hodnoty nemohla dovololit skrz emisie.
Obmedzovac v 7750 a maximum vykonu okolo 7000 s tym, ze turbo tlaci maximum v 4000.
Sazmorejme je to stale len upravca, fabrika by si taketo hodnoty nemohla dovololit skrz emisie.
tak to je jasne v tom pripade... som myslel, ze to je nejaka JDM verzia od Mazdy, v pripade upravcu to je mozne... som nejak pozabudol na clanky co tu kolovali, ze to vlastne bolo BBR co ponukalo turbo kit na 1.5
neviem si uplne predstavit co na to prevodovka + motor samotny, ten to asi s vludnym pouzivanim a spickovym olej rezimom vydrzi no o prevodovku by som sa fakt bal...
neviem si uplne predstavit co na to prevodovka + motor samotny, ten to asi s vludnym pouzivanim a spickovym olej rezimom vydrzi no o prevodovku by som sa fakt bal...
Maximum je nejakych 270 Nm. To by nemuselo byt na prevodovku a spojku prilis ak 2.0 ma nieco cez 200 Nm a vo vyssich otackach.
Kazdopadne olej bude treba menit castejsi ako v motore tak aj v prevodovke a synchrony zrejme skor ci neskor budu potrebovat vymenu. S tym, ale ten co si to zaplati najskor pocita.
O JDM verziach netusim, tam by nieco podobne mohlo existovat aj od samotnej Mazdy, ale je to mimo mna.
Kazdopadne olej bude treba menit castejsi ako v motore tak aj v prevodovke a synchrony zrejme skor ci neskor budu potrebovat vymenu. S tym, ale ten co si to zaplati najskor pocita.
O JDM verziach netusim, tam by nieco podobne mohlo existovat aj od samotnej Mazdy, ale je to mimo mna.
pochybujem ze 1.5 ma rovnako dimenzovanu prevodovku ako 2.0 je to velmi nepravdepodobne... u 2,0 prevodovky by som sa 270nm az tak nebal, no tiez by som to bral ako strop...
Práveže to je pravdepodobne. Mazda je príliš malá, aby mala prevodovku pre každý motor. Najskôr budú mať niečo pre benzín a niečo pre diesle a to je všetko. A tých 1,5 sa nepredá toľko, aby mali sa výrobne ušetrilo na vývoj novej prevodovky.
kacko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já bych přivítal nějakou pure variantu... se samosvorem a dvoulitrem, ale bez kompletní sady jízdních asistentů apod.
Když vidím ND, musím si hodně připomínat, že vlastně nemám kabriolety rád 😄
Mne sa vlastne paci tiez viac ako kabrio a pri problemoch so zapalmi dutin je mi aj milsia :😉
Ale to je jen takový potlach samozřejmě, MX-5 tak jak je je skvělá :yes:
Inak na inych trhoch sa da kupit aj zaujimavejsie kombinacie. Napr. v Polsku je 2 liter aj s relativne zakladnou vybavou a za ovela lepsie ceny - [odkaz]
V Madarsku si pamatam nieco podobne.