Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda modernizuje MX-5. Dostala silnější 2.0 Skyactiv-G a podélně nastavitelný volant

79 komentářů

Avatar - CHerokee
CHerokee
Japonci uhodili hlavičku na hřebíček, tohle to autko potřebovalo. Krásné je, zábavné je...výkon krapet chyběl.
Avatar - Emel
Emel
Posílení dvoulitru je fajn, doteď byl fakticky slabší, než v ostatních modelech (118kW 200Nm vs. 121kW 210Nm).

Já bych přivítal nějakou pure variantu... se samosvorem a dvoulitrem, ale bez kompletní sady jízdních asistentů apod.

Když vidím ND, musím si hodně připomínat, že vlastně nemám kabriolety rád 😄
Redmex
Pre teba je tu RF a strecha 😄

Mne sa vlastne paci tiez viac ako kabrio a pri problemoch so zapalmi dutin je mi aj milsia :😉
Avatar - Emel
Emel
RF se mi líbí, ale já bych se bez té možnosti střechu sundat obešel... a auto s pevnou by mohlo být lehčí, pevnější a levnější.

Ale to je jen takový potlach samozřejmě, MX-5 tak jak je je skvělá :yes:
Redmex
Osobne by mi tiez stacila uplne pevna strecha, pripadne targa. Skoda ze nerobia roadster, ale zase je pravda, ze Miata sa stala legendou ako kabriolet.

Inak na inych trhoch sa da kupit aj zaujimavejsie kombinacie. Napr. v Polsku je 2 liter aj s relativne zakladnou vybavou a za ovela lepsie ceny - [odkaz]
V Madarsku si pamatam nieco podobne.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
raději zůstanu u svého dvoulitru, který má 380Nm. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle napsat pod auto jako je MX-5 = je fakt demence
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno v tomto pripade starecka 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Námět k diskuzi o motorech [odkaz] 😉
mato967
Presne tak. Keď pôjdeš do obchodu tak si kúpiš chipsy ktoré majú 103 gramov, ale chipsov je v balíku 380 radšej, ako keby si kúpil balík, v ktorom je 205 chipsov, a má 135 gramov. Hlavne že máš viac chipsov. >😁 :yes:
Horst Fuchs
Výborný nápad. Představil jsem si MX-5 s čoudícím pumpe-düse chrochtákem pod kapotou a večer je hned lepší.
Mimochodem teď v Německu v pokračování aféry dieselgate soud rozhodl, že prodejce musí odkoupit za původní cenu jeden pančovaný nafťák. To je už samo o sobě zajímavé, protože se očekává vlna dalších žalob. Možná ještě zajímavější ale je, že se v tomto jednom případě jednalo o EOS. Možná někde v rozsudku bude, že prodejce zneužil zjevné pokročilé demence kupujícího...
okoloidúci
Ak Vám to náhodou uniklo, váš chrochták je prepĺňaný a v tejto Mazde je atmosférický motor. Osobne si myslím, že 205 Nm z 2,0 l atmosféry je slušná hodnota. To som zvedavý, aký krútiaci moment by mal ten Váš dvojliter, ak by bol bez turba.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A jakou výhodu má motor bez turba? Aby se z něj dostal nějaký výkon, musí se točit jak vysavač :no:
okoloidúci
>A jakou výhodu má motor bez turba?
Žeby jednoduchosť? O jedno potenciálne "kurvítko" menej?

>Aby se z něj dostal nějaký výkon, musí se točit jak vysavač
Záleží na tom, o akom motore sa bavíme. Staviate to roviny, akoby neexistoval atmosférický motor objemu viac ako 1,6 l. Zoberte si napr. Barichellovo Camaro [odkaz] 3,6 V6, 328 koní, 377 Nm. Barichello síce neuvádza konkrétne otáčky pri danej rýchlosti, ale podľa [odkaz] v časti "Full specifications & photo gallery" by to malo pri 130 km/h točiť približne 2 100 otáčok. Takže žiadny vysávač.
přezdívaný alias
Máš pravdu, diesel bez turba opravdu žádnou výhodu nemá. Pokud nepovažuješ za výhodu, že si při jízdě s ním připadáš jako kapitán remorkéru. :-!
Avatar - palix
palix
Čisto náhodou mám jeden 2 liter v Mazde 3 (88 kW). Akú má výhodu? Napr okamžitú reakciu na plyn, silu v nízkych otáčkach (1,0 turbo je tu slabý)... A ak sa vytočí ide do červeného poľa s ochotou. Navyše dobrá spotreba, ktorá je menej závislá na štýle jazdy ako u turbomotoru.
Na druhej strane nie je taký pružný a preto je potrebné viac radiť. V každom prípade je príjemným spoločníkom.
webpaja
Konečně názor >😒] :-!
přezdívaný alias
Nejhorší je, že dostal 6 palců nahoru. Neumím si to vyložit jinak, než že těch 6 lidí by do MX-5 chtělo diesela z Octavie.

Možná se však pletu a těch 6 borců akorát umí ocenit přímočarý, dlouhodobě konzistentní trolling >😒]
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
mi nejde na rozum, že dvoulitr skyactiv G se teprve nyní dostává na úroveň subovského boxeru, přitom ten tu už je víc jak 5 let. Mazdi skyactive by měl mít větší potenciál a je divné, že se motoráři v mazdě víc nerozšoupnou.
Mino 1
Predokladam, ze jednoducho na to nevideli dovod. Technicky to urcite mozne bolo. Japonsku tvrdohlavost by som za tym hladal 😉
Krabatt
Emise, už to říkali několikrát. Udržet tyhle větší objemy na přijatelných emisích znamená, že musí přiškrtit výkon. Ze stejného důvodu sem zatím nevozí ani turbo benzín 2,5L.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A přitom stále jde jen o neškodný CO2...
webpaja
Jen CO2?

A co CO, NOx a NH?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, problém s dovozem a nastavením silnějších jednotek je jen a pouze v emisích CO2. Tedy přesněji ve flotilových emisích a neustálé hrozbě EU pokutami za překračování nesmyslně nastavené hodnoty.
Nedávno jedna americká firma uvedla do provozu zařízení na odlučování CO2 z atmosféry a jeho přeměnu na uhlovodíkové palivo. Hon za snížením objemu CO2 povede nakonec k tomu, že jej snížíme natolik, až nás to úspěšně zabije.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
neškodný... >😁 >😁 >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ado vždyť ho máš v sodovce. 😉
Avatar - Emel
Emel
Ale nemá, Áda je dieselboy, ten si dává do sodovky NOx
přezdívaný alias
Podle jeho příspěvků si dává do sodovky koks 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes:
Wolfalack
A ani nedovezou
webpaja
Jak víš, že jsou na horší úrovni? Jen z hlediska čistého čísla maximálního výkonu?
Avatar - Emel
Emel
Byl tam rozdíl cca. 30kW, to je poměrně dost.
webpaja
Rozumím, jen nejde apiori říct, že je Mazdí motor horší 😉
Avatar - Emel
Emel
Já zase rozumím tomu, co píše J@W. Je divné, že Mazda má už roky standardní verzi dvoulitru v běžných spotřebních autech typu 3 nebo CX-5 ve specifikaci 121kW 210Nm a do svého jediného sportovního modelu šoupne 118kW a 200Nm. Pokud už to ladí pro MX-5 na míru, tak bych čekal... no, něco jako to, co představili teď. O pár kW víc, klidně o pár Nm méně, posazeno do vyšších otáček...

Třeba byla ta 118kW verze lehčí, nebo šla líp do otáček... ale upřímně mi to zní spíš jako hledání výmluv než že bych tomu věřil 😉
Niemand
V MX-5 je motor inak orientovaný, čo neumožnilo rovnaké tvarovanie sania a hlavne výfukov. To pokojne par KW mohlo zobrať. A asi nechceli hneď investovať do úprav motora keď nevedeli ako sa v dnešnej dobe uchytí na trhu malý kabriolet.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Ne, spíše šlo čistě jen o politiku. Neoficiálně se ví, že Skyactiv bez zásadnějších úprav umí 200 koní a umí při tom plnit emise. Tedy ty skutečně škodlivé - možná že by se zvýšila papírová produkce CO2 a hrozily by nějaké flotilové pokuty (i když při počtu prodaných dovulitrů se mi nechce věřit, že by to nějak moc zamíchalo...)

každopádně, ten motor by to prostě měl bez problému umět.
Niemand
To bol teda argument. S kopou uprav z toho dostanú 180koní, ale inak všetci vedia, že je to umelo škrtené. Pri tom súčasne úpravy rozhodne neboli zamerane na CO2.
Okrem toho ten motor má už v súčasnosti problém so škodlivými emisiami a EURO6d Temp bez úprav určite nezvládne.
To čo zvládne úpravca čo na emisie a životnosť hádže bobek nie je to čo si môže automobilka dovoliť v prvo výrobe.
Niemand
Mazda použila motor ktorý mala. Je nadštvorcový a na atmo má pomerne silný stred. Motor fajn, ale k MX-5 sa mi nehodil. U Subaru spravili motor len pre jedno auto. Je úžasne točivý so špičkou momentu a výkonu blízko seba ďaleko za 6000rpm, ale pod 5000 ani nevieš, že to má v papieroch písaných 200 koní. A ak chceš výkon z atmo motora tak otáčky proste potrebuješ a podľa týchto úprav to zjavne vedia aj Mazde, ale základ je stále ten istý motor s dlhým zdvihom a to ich limituje.
Avatar - Stejsn
Stejsn
aby se se svojí verzí miaty pochlapil Fiat...
Avatar - CHerokee
CHerokee
A dal tam nějaký normální motor....
Avatar - Stejsn
Stejsn
Přesně tak jsem to myslel.
Freddka
Tak bohuzel fiat nechape o co tady jde a daji tam nic moc prevodovku a nesportovni turbo motor a tim to zabijou, ikdyz to je vykonnejsi, vsechno kouzlo veci je pryc
Avatar - Magister
Magister
Tak tak, navíc je to dražší klon. Ač krásný.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vysokootáčkový motor.
Freddka
Je to tak a je to do sportovnich aut super.

Off topic😒br /> Ikdyz je to mimo spektrum mx5 - slyseli jste ted tu atmosferu v 911? To je proste uplna bomba, 9000 to toci a ten zvuk boze ... no mit vsechny prachy na svete v garazi mam tohle [odkaz]
Nejaky turba pche! K cemu!
A JAK je tahle nova GT3 jedovata, i zavodnici rikaj, ze Porsche prave vyrabi neco, z ceho bude proste legenda 😄
webpaja
To jednou ze všech spalovacích motorů, ale GT3 je famózní stroj.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
:yes: pěkně to točí.
Avatar - speedfred
speedfred
slyseli jste ted tu atmosferu v 911 - jo, slyšeli, a aj sa vozili 😄
webpaja
Aj ho na okruhu udělali 😉
Mino 1
Jj, ma to super zvuk. Ale V10 je skratka V10. A tiez toci 9000 otacok 😉
[odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
180 koní na tunu. To už je porce, proti které se nedá nic namítat, obzvlášť když si uvědomím, jak hezky lítala už současná 160k verze. Jen ten dvouhmotový setrvačník poněkud sráží nadšení z vyšších otáček.

Stejně mám však pocit, že Mazda konečně vyrobila MX-5 přesně podle mého gusta. Už na ni jen vydělat.
Avatar - Emel
Emel
Jak už jsem psal výš... doufám, že trošku přeskládají výbavy (teď to proběhlo u šestky)... aby šel koupit dvoulitr samosvor bez hlídání jízdy v pruzích a tak.

Jo, a kdybych si mohl vybrat, tak prosím auto s pevnou střechou... au, už mlčím >😁
Avatar - iudex
iudex
Ale máš úplnú pravdu, toto spraviť ako klasické kupé (konkurent Toyobaru), väčšia tuhosť karosérie, nižšia hmotnosť, väčší kufor, potenciálne nižšia cena, samé pozitiva a sociální jistoty. >😁 [odkaz]
Avatar - lamal
lamal
o nicom inom pri Miate ani neuvazujem... tuhe cuope + 135 kw a 7500rpm limiter... raj na Zemi
Niemand
To už máš teraz v GT86, ktorá sa po svete predáva jak teplé rožky. Len Europan potrebuje 300 koňové turbo a tonu elektroniky čo mu bude stále pozerať cez rameno a fušovať mu do riadenia.
Avatar - lamal
lamal
chcel by som radsej Miatu coupe ako GT86 ... kvoli hmotnosti a celkovemu konceptu i dizajnu, nic proti GT86/BRZ samozrejme ...
Redmex
Zase GT86 je o dobrych 200kg tazsie a to zasadny rozdiel.
Jasne dostanes za to dalsie 2 miesta, ale ked ide o zabavu, je to vazna nevyhoda.

Podla merani dynamiky, uz teraz je voci MX5 G160 tou pomalsou.
[odkaz]
Niemand
Otázkou je ako veľmi jej v tom súboji pomôže točivejší motor ak náhodou bude mať slabší stred, lebo merania pružnosti potvrdili presne to čo som písal v inom príspevku. Nižšia hmotnosť pomôže vždy a v tejto disciplíne je Mazda silná.
Redmex
Len teoretizujem, ale Mazda 2 liter ma priestor na to, aby hore ziskal a stred nestratil. Ono momentalne bol jeho stred slabsi ako v Mazde 3, kde mal o cca 10Nm viac.

Ak do toho mierne skratia prevody, aby vyuzili vyssie otacky, tak to bude vyrazne dynamickejsie.

Inak nic proti GT86 / BRZ, len je to uz cenou aj pojatim blizsie hot hatchom a tam sa proti turbo motorom bojuje tazko.
V tom je prave MX5 jedinecna svojou kompaktnostou. Je v podstate ekvivalentov malych aut ala Peugeot 208 gti a spol. 😄
Avatar - Emel
Emel
Ono dvoulitrová Miata u nás začíná taky na 800t, to je fakticky totéž co to BRZ... ale neboj, ten tvůj polský ceník jsem otevřel a myslím na to 😄
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Kdyby jen v Polsku.. všude okolo to je levnější. Ksakru >😁
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tu je VYBORNY clanok (aj debata) na tu temu: [odkaz]
Aj vs 300k turbo.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Mě by docela zajímalo, jestli by se Miata Coupé chytla, anebo by to byla kusová záležitost...
Avatar - Emel
Emel
To mě taky. Podle mě by to propadák nebyl. Legenda je roadster, to je jasné...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Je to určitě dobrý krok. I když s tím, jak jezdí dosavadních 160k, nemám vůbec problém.
Jen bych rád věděl, jestli kdy bude v debatách o Miatě vládnout něco jako spokojenost. Nejdřív se pořád řešil motor, samozřejmě poskládání výbav a cena, teď začnete s coupé a až udělaj kupé, tak se vám nebude zdát kufr, ne? >😒] >😒] 😉
PS: A i kdyby nakrásně už všechno bylo v pořádku, vytáhnou se do diskuze kadeřníci. >😁
Avatar - Emel
Emel
Hele, a ty už jsi někdy o nějakém autě napsal, že je dokonalé 😄 ?

Znáš mou averzi k jízdním asistentům... už SS by mě štval. Proč bych měl mít v dvoulitrové MX-5 systém kontroly provozu za vozidlem? Za vozidlem nic není, ne dlouho a určitě se to neblíží. Systém hlídání jízdy v pruhu, to musí být na točité okresce taky pecka. Asi se to dá vypnout, ale já to tam prostě vůbec nechci!
Avatar - lamal
lamal
No parada, 135 kw + 7500 redline je presne to co Miate chybalo... fakt si myslim, ze viac netreba, navyse reakcie na plyn budu nad 5000ot ako ziletka... perfect !!!

zoom zoom 5000 - 7500 ot
Redmex
BRB uz teraz ponukalo upravu na 200 atmo koni. Ale je super, ze teraz to bude z fabriky.

Maju aj novu 1.5 turbo s vykonom 210k. Skoda, ze to nie je kompresor, ale ten motor je este hladnejsi po otackach 😄
Avatar - lamal
lamal
1.5 je hladnejsia ako povodna G160, tato nova 135 kw myslim napravi reputaciu hladu po otackach aj pre 2.0 sky 😉

suhlas 1.5T s 210k to je velmi pekne... ktovie aky hlad ma v turbo verzii, kvoli emisiam sa tie dnesne turba uz moc nezenu do otaciek a maju aj nizsi redline, uz sa to neladi ako kedysi - turb👋neturbo 8000ot bude furt >😁
Redmex
Podla grafu tej 1.5t od BBR je to taky mix starej skoly a moderny.

Obmedzovac v 7750 a maximum vykonu okolo 7000 s tym, ze turbo tlaci maximum v 4000.

Sazmorejme je to stale len upravca, fabrika by si taketo hodnoty nemohla dovololit skrz emisie.
Avatar - lamal
lamal
tak to je jasne v tom pripade... som myslel, ze to je nejaka JDM verzia od Mazdy, v pripade upravcu to je mozne... som nejak pozabudol na clanky co tu kolovali, ze to vlastne bolo BBR co ponukalo turbo kit na 1.5

neviem si uplne predstavit co na to prevodovka + motor samotny, ten to asi s vludnym pouzivanim a spickovym olej rezimom vydrzi no o prevodovku by som sa fakt bal...
Redmex
Maximum je nejakych 270 Nm. To by nemuselo byt na prevodovku a spojku prilis ak 2.0 ma nieco cez 200 Nm a vo vyssich otackach.
Kazdopadne olej bude treba menit castejsi ako v motore tak aj v prevodovke a synchrony zrejme skor ci neskor budu potrebovat vymenu. S tym, ale ten co si to zaplati najskor pocita.

O JDM verziach netusim, tam by nieco podobne mohlo existovat aj od samotnej Mazdy, ale je to mimo mna.
Avatar - lamal
lamal
pochybujem ze 1.5 ma rovnako dimenzovanu prevodovku ako 2.0 je to velmi nepravdepodobne... u 2,0 prevodovky by som sa 270nm az tak nebal, no tiez by som to bral ako strop...
Niemand
Práveže to je pravdepodobne. Mazda je príliš malá, aby mala prevodovku pre každý motor. Najskôr budú mať niečo pre benzín a niečo pre diesle a to je všetko. A tých 1,5 sa nepredá toľko, aby mali sa výrobne ušetrilo na vývoj novej prevodovky.
Redmex
Tiez si myslim, ze to bude jedina prevodovka. Rozdielny bude urcite staly prevod, ale ekonomicky to nedava zmysel mat 2 verzie pre pozdlznu zastavbu, ak vyrabaju iba 1 model. Mazda sa sprava prilis racionalne pre taketo riesenie. 😄
kacko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
A ? Ta starina s tymto clankom ako suvisi ? Si mal napisat sem : [odkaz]
Ze nafta patri do kachli a traktora plati aj pre Mazdu.
kacko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Facepalm. Double.