Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda modernizuje MX-5. Dostala silnější 2.0 Skyactiv-G a podélně nastavitelný volant

David Bureš David Bureš 12. 6. 2018 • 23:20
29
79
Zobrazit náhledy (29)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Výkon atmosférického dvoulitru v MX-5 narostl ve vysokých otáčkách o 15 %. A zvyšoval se i točivý moment.

Čtvrtá generace Mazdy MX-5 je na trhu tři roky, což na poměry sportovních aut není mnoho, přesto se letos dočkala modernizace. Ta se zaměřila primárně na prostor pod kapotou, což přineslo posílené motory. Facelift MX-5 zatím debutuje na japonském trhu, kde se auto prodává jako Mazda Roadster, provedené změny se ale dají očekávat také u evropské varianty.

Mazda tvrdí, že u atmosférického čtyřválce 2.0 Skyactiv-G došlo k rozsáhlým úpravám, které zahrnují nové hlavy válců a ojnice, přepracované písty nebo optimalizovaný přívod vzduchu. Při těchto změnách se přitom nemyslelo jen na zvýšení výkonu motoru, ale také na snížení hmotnosti, a to hlavně u rotujících částí motoru. Z úprav to ale není vše, konstruktéři také posunuli omezovač otáček, z 6800 na 7500 otáček.

Výsledkem těchto úprav je zvýšení výkonu ve vysokých otáčkách až o 15 %, v celém rozsahu otáček pak narostl i točivý moment. Konkrétně inovovaný dvoulitr poskytuje výkon 135 kW a točivý moment 205 N.m, zatímco dosud byl naladěn na 118 kW a 200 N.m. I přes vyšší výkon má být přitom agregát úspornější než dosud.

K podobným konstrukčním úpravám došlo také u základní patnáctistovky. U motoru 1.5 Skyactiv-G ale už k nijak razantnímu nárůstu síly nedošlo, výsledných 97 kW a 152 N.m je o pouhý kilowatt a dva newton metry více než dosud.

Zbývající novinky modernizované MX-5 jsou už spíše detaily. Roadster se dočkal kvalitnějšího TFT displeje palubního počítače nebo teleskopického volantu, který konečně znamená možnost podélného nastavení. Novinkou je i hnědá plátěná střecha, světlé kožené čalounění nebo 16palcová černá kola.

Témata
Avatar - palix
19. 6. 2018 20:09
Re: 205Nm... směšné
Čisto náhodou mám jeden 2 liter v Mazde 3 (88 kW). Akú má výhodu? Napr okamžitú reakciu na plyn, silu v nízkych otáčkach (1,0 turbo je tu slabý)... A ak sa vytočí ide do červeného poľa s ochotou. Navyše dobrá spotreba, ktorá je menej závislá na štýle jazdy ako u turbomotoru.
Na druhej strane nie je taký pružný a preto je potrebné viac radiť. V každom prípade je príjemným spoločníkom.
Avatar - Beefcake
14. 6. 2018 14:45
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni
Facepalm. Double.
Avatar - Beefcake
14. 6. 2018 11:17
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni
A ? Ta starina s tymto clankom ako suvisi ? Si mal napisat sem : [odkaz]
Ze nafta patri do kachli a traktora plati aj pre Mazdu.
14. 6. 2018 09:09
Re: 15% v najvyssich ot + redline UP
Tiez si myslim, ze to bude jedina prevodovka. Rozdielny bude urcite staly prevod, ale ekonomicky to nedava zmysel mat 2 verzie pre pozdlznu zastavbu, ak vyrabaju iba 1 model. Mazda sa sprava prilis racionalne pre taketo riesenie. :-)
Avatar - Emel
14. 6. 2018 08:46
Re: Supermiata...
Hele, a ty už jsi někdy o nějakém autě napsal, že je dokonalé :-) ?

Znáš mou averzi k jízdním asistentům... už SS by mě štval. Proč bych měl mít v dvoulitrové MX-5 systém kontroly provozu za vozidlem? Za vozidlem nic není, ne dlouho a určitě se to neblíží. Systém hlídání jízdy v pruhu, to musí být na točité okresce taky pecka. Asi se to dá vypnout, ale já to tam prostě vůbec nechci!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud