Jasně, vono ve světově vyrobí 70% energie z uhlí, atomu a ropy (ano odlehlé oblasti jedou stále na LTO + benzín a naftu do generátorů a elektrocentrál) a z těch 30% delaj půlku vodní elektrárny a on to chce jako pomatení skopčácic nahradit solárem a větrníky.
HAHA.
Ty větrníky a solární panely musíš vyrobit, má to omezenou životnost, po jejím uplynutí to musíš ekologicky zlikvidovat, to sou další a další emise vypoušetěné do ovzduší a vody.
Placáš tady o rakovině z aut, že ročně na světě hoří 20-40 milionů tun na ilegálních skládkách az toho jdou do vzduchu karcinogenn látky ti neva, dalších tak 10 milionů tun spálí soukromníci v kotlích a na zahrádkách a další milion tun vydhodí do moří a ocenáů ekologicky smýšlející země jako Afrika, Cína, Latinská amerika atd, kterým je vše u zádele....
To neřešíš vid....nebo že kvůli volovinám z ebay lítá denně xy letadel a vozí balíčky za 20 usd přes půl světa
Deset procent EV aut se prodá v Norsku. V Norsku, které má 5mil. obyvatel. Tesla je tam za prosinec nejprodávanější značkou, žebříček modelu je X-S-Golf. Průzkumy ukazují, že hlavním důvodem pro koupi elektrického auta je ekonomická motivace (72%, vs. 26% ekologická motivace). [odkaz]
Co se stane v případě zrušení subvencí ukázalo Dánsko, pokles byl... po zaokrouhlení 100% :-)
Otazka skor znie: Je dobre ze sa emisie (ci uz pevne alebo plynne) reguluju tak isto ako bezpecnost? To je ako keby som obhajoval bezpecnostny pas a jeho prudko narastajucu popularitu po zavedeni a ty sa pytal ze co ine mali automobilky robit ako namontovat ho ked ich regulacia nutila? Ak by ich nosenie nebolo povinne tak by ich vacsina ludi nenosila a zomrela. S emisiami je to este horsie, je to ako keby niekto s odopnutim pasu odopol aj tvoj, pretoze je presvedceny o jeho zbytocnosti.
Co maju robit automobilky? No predsa znizovat emisie aby sme sa tu o par rokov nezadusili a nemali taky narast rakoviny pluc ako v Cine.. o globalnom oteplovani ani nehovoriac. Emisie sa reguluju v prospech nas vsetkych, ano aj v prospech tych ktorym to este nedochadza.. ako sa hovori, zamedzit problemu je 10x lacnejsie ako problem napravat, ale ovela vaznejsi je fakt, ze moznost napravy v tomto pripade ani neexistuje.
BTW: Mysliet si ze clovek co si kupuje Teslu za 100-120tis by si ju bez dotacie 5-7tis usd nekupil by bolo poriadne naivne ;) Od zavedenia dotacii klesla vyrobna cena baterii viac ako hodnota dotacii, cize ti co by si kupili EV dnes bez dotacie by boli na tom lepsie ako ti ktori este stihli dotacie.
Este jedna vec: Automobilky nevyrabaju EV preto ze sa o ne zvysil zaujem kvoli dotaciam, ale preto ze si tak vedia lacnejsie znizit poplatky za prekrocenie celokoncernovych emisnych limitov, aj to je dovod preco Chevrolet predava Bolt so stratou a zamerne vyraba mensi pocet kusov ako je dopyt. Prijmy z Boltu posielaju LG za baterie, motor a komplet elektroniku.. Je teda ovela rozumnejsie vyrabat si to vo vlastnej rezii, tak ako Tesla a toto bude smer ktorym pojdu aj ostatne automobilky.
A co mají podle tebe ty automobilky dělat, když je k tomu úředníci nutí? Kolik se prodává elektroaut na trhu, kde nejsou zvýhodněná? Pokud po těch autech tolik lidí, proč si je nekupují za stejných podmínek jako zákazníci normálních aut? Budou také majitelé elektroaut přispívat do fondu dopravní infrastruktury jako majitelé normálních aut formou spotřební daně z paliva?
Ty mas chaos v pojmoch ako noha :-) Pleties si slova nadrz, palivo, bateria a energia. ICE jazdi na palivo ktore spaluje, EV jazdi na elektircku energiu. Ked ti dojdu, u ICE musis ropu vytazi, odviezt, spracovat, zase odviezt atd.. pri vsetkom vznikaju emisie. EV mozes napojit na solar a bez vyrobenia jedinej dodatocnej emisie znovu obnovit plny dojazd a mozes to opakovat.. Uz chapes?
Recyklovatelnost nadrze plnej benzinu po par hodinach jazdy je prakticky nulova, recyklovatelnost baterie je bud 100% ak sa znova pouzije na iny ucel ako to vo velkom robi Nissan, BMW atd, alebo ich pouzije DIY trh na vlastne EV alebo power wally, alebo sa recykluju materialy z 95-98%.
Aj dnes sa stavaju nove tovarne na ICE auta na zelenj luke takze vyplakavaj sa tym 80 miliionom ludi co si kazdy rok kupia nove auto preco najezdia na starom cadilacu..
Ja nie som ekolog, tu si sa tiez stratil, ja uvadzam fakty ktore sa ty pokusas prekrucat. Ak by boli EV nepouzitelny * tak ako G-wiz v 2001+ tak to je proste fakt a aj napriek jeho faktickym problemom by na nom jazdil len nejaky nadseny ekolog ktory ma proste ine priority, toto vsak nie je pripad Leafu, Tesiel, Boltu (to je problem skor pre Chevrolet samotny) atd. a potvrdzuje to aj dalsi fakt ze sa zrazu, bez toho aby sa vyrazne zmenila technologia tych starych baterii hrnu po hlave do EV aj vsetky najvacsie automobilky.. napis im listy nech to nerobia.
Takze cele moje tvrdenie je pravdive. Vsimni si ze reagujem na jeho poziadavky 50 kg "palivo", dojazd 600 km a nabijanie za 4 hodiny, vzdy si mozes usit kriteria tak aby to vyhovovalo alebo nevyhovovalo danemu aut.. preto sa predavju rozne auta s roznym urcenim.. postavit vasak auto ktore ma dojazd 5x vacsi ako potreby 95% obyvatelov, zrychlenie ci uz 0-100 alebo 1/4 mila lepsie ako Ferrari 488, 911 Turbo S a McLaren 570GT a to zaroven pri vacsom dojazde ako tieto auta s mini kufrom a miestom pre 2 osoby je hodne uznania.. no ak clovek nie je EV hater ale ma rad auta ako take :-)
Dieta sice je osoba, ale to je tak vsetko. Miesta na sedenie v kufry sa neda brat inak ako nudzove, takze kategoria 7 miestnych aut je vtipna.
To sa mozem pytat, ake ma Tesla 9 miestne auto, hoc aj so zrychlenim 0-100 za 10s? Hociktora automobilka co vyraba dodavku to ma...
Zrychlenie je sice pekne, ale 0-100 asi nie je jediny kvalifikator zrychlenia. Je tu pruznost, zrychlenie vo vyssich rychlostiach atd. Ty si vyberies jeden udaj a ignorujes vetky ostatne :no:
Jasně, takže při těžbě lithia nevznikaj emise, ten bagr co to těží je taky EV vid, na výrobu toho bagru taky nevznikly emise, to lithium se musí zpracovat, musíš vyrobit baterky, jejícž obal je z plastu, na co potřebuješ ropu, musel si postavit na zelený louce továrnu na baterky, další továrny na Tesly, musíš vyrobit nový auta, který maj zas miliony věcí z plastu, takže zase ropa, při výstavbě, výrobě atd pořád vznikají emise, zatěžuje se příroda.
Následně baterie po 10-15 letech nutno reckylovat.
Takže na 1 vyrobenou teslu sou takové výpusti škodlivin do ovzduší a vody, kolik spotřebovalo doted 50 Cadilalců vyrobných v roce 1960 s osmiválcem >:D A který dodnes jezdí.
A když seš ten ekolog, tak co říkáš na to, jak v Polsku pálí nelegální skládky plastového odpadu. To je ekologie jak cyp vid.
Čína už to nechce, tak zas uděláme podvod po Evropě a spálíme to a pustíme do vzduchu :-)
Ada v EV friendly SK verzii :D:
Blbost. ICE auta pouzivaju stale ten isty zastaraly chemicky proces ako v kazdom ICE motore uz pred 100+ rokmi, so zivotnostou niektorych komponentov 3-4 roky. A lepsi to nebude. >:D
Pisem o modeli S kde sa zmesti 7 osob, dieta je osoba, nie? Takze ziadny problem. Ano, tak ako citas, porovnavam zrychlenie. Ak by mali majitelia Tesly zaujem o vyssiu maximalnu rychlost, co nemaju, tak je najmensi problem pridat druhy prevod do jednorychlostnej prevodovky ako v Rimac Two a dosahovat ovela vyssie rychlosti.
Jednak snad nemyslis tym 7 miestnym autom Model S, kde deti sedia v kufri a normalny clovek sa tam nevojde.
Ak myslis Model X, tak tam je trochu problem s tvojou premisou - 0-100 ma odmerane za 3.1s. Takze ani Tesla to neplni >:D
Ak ak porovnavas zrychlenie, tak to nie je ziaden zazrak. Odpich z miesta je fantasticky vdaka elektromotoru, ale s rychlostou to straca aj na krabicu ako je BMW X5M, ktora je slabsia a vyrazne lacnejsia.
[odkaz]
Medzi EV hatermi koluje taka fama ze auto je nepouzitelne kym neprejde naraz aspon 600km aj ked drviva vacsina z nich neprejde denne viac ako 80 :-) Mam dojem ze to suvisi s CR/SR mentalitou kvoli ktorej si kupuju Octavku kombi 2.0 TDI lebo potrebuju 2x rocne ist dlhsiu trasu s rodinou a potom trapia seba aj motor v meste zbytok roka :-)
Ooo zabudli sme ze ICE su dokonale :-)
Ty prid az bude hociktora automobilka vediet vyrobit auto s ICE ktore zrychli z 0 na 100 za 2,5s, odvezie 7 osob, ma dva kufre, natankujes ho doma bez toho aby si musel ist napadnut nejaku krajinu a zobrat jej ropu a nasledne si z nej vyrobit palivo bez vzniku jedinej emisie a ktoreho spalenim vyrobis 0 emisii a aspon na dohlad sa spolahlivostou priblizi EV ;) :-!
EV potrebuju vylepsit uz len jediny komponent a porazia ICE vo vsetkom, ICE auta nemozno vylepsit na ich uroven, jednoducha logika preco podiel ICE bude uz len klesat, v ponuke automobiliek rapidne.
Ne všichni = jen ty co neměli tucha o ekonomice. Už tehdy bylo jasný že se třeba ta cena nemovitostí musí zase zpátky přiblížit třeba cenám ve Vídni
Něco jinýho je několikanásobnej nárůst mnoha surovin = během krátký doby
Sice sme tupym řešenim krize pomocí kvantitativního uvolňování vyrobili dnešní zdražování = teda to vyrobili tupí politici i dalšíma blbinama = ale to automaticky neznamená že za 10 let bude lithium, měď, křemík atd. budou 4x dražší
Ten nárůst ceny nemovitostí = byl snadno odhadnutelnej = tomu se smáli jen neználkové = tohle zdaleka tak jasný neni
Co řikáš na to že 85% denních jízd se vejde do 80 km? ;-)
Kamarád dodnes vzpomíná, jak mu jeho kolega v roce 1993 říkal, že v Praze budou stát luxusní byty 15 milionů.
A hle - ony už stojí vid a kvartýr co stál v 93 roce 500 000 Kčs stojí dneska 4 mega >:D >:D >:D
Tomu kolegovi kamaráda se tehdá všichni smáli že je magor....
O tom žádná = jen v tý Číně to dělaj i bez vědomí majitele. V noční směně dělaj s klidem ten samej výrobek pod svou značkou. I když nedávno čínskej prezident slíbil že duševní vlastnictví už nebudou krást = tak schválně :-)
Tesla je v baterkách dneska asi fakt světová jednička [odkaz]
To že v rámci jedný firmy sou [odkaz] to nikdo nezpochybňuje ;-)
Bristol používal motor V10 Viper do svého modleu fighter a staré motory 5,9 V8 do svých modelů Blenheim asi 30 let.
Logo Chrysler na motoru fakt nebylo, stejně jako motory Ford V8 používalo DeTomaso, Caterham, GTD Supercars a další.
Ssang Yong třeba taky používal motory Mercedes na krytu logo mercedes není atd. Těch připadů sou fakt stovky.
Co si koupíš a dohodneš ve smlouvě, to si tam dáš.
Stejně tak je tomu s elektronikou a baterkama. Na jedný lince jedou 3 dny baterky s logem Varta a další tři dny ty samý s logem Bosch.
Na jedný lince jedou televize 2 dny jako Medion, 2 dny jako Sencor, 2 jako nějaká čínská noname značka atd
40 na 100 = naprosto hravě. Mluvíme o maximálnim zrychlení = to je ten vtip že u elektroauta píšeš o spotřebě při max. zrychlení = a tady máš na mysli asi průměrnou >:D
Ale nepošle, když mu za to řádně zaplatíš.
V rámci koncernů se to děje úplně běžně - na motoru Ferrari logo Maserati, na Motoru Chrysler logo Lancia, na motoru VW logo škoda, na Motoru Chrysler logo Bristol a můžu tu pokračovat 3 hodiny s příklady >:D
A když budeš to zrychlení ála R8 využívat na každý křižovatce, ujedeš s tím tak něco mezi 140-200 km.
Lepší dojezd na nádrž má 700 konový Charger >:D >:D který jde mimochodem sehnat za podobnou cenu jak Tesla S >:D
Ne nevypadlo. Můžeš si založit novou automobilku Pepa Motors a když se dohodneš s Mercedesem, že si na jeho motor můžeš dát na kryt logo Pepa Motors, budeš ho tam mít. No problem >:D
Ceny surovin pro výrobu baterií raketově stoupaj a sou odhady že během dalších 10 let stoupnou někde mezi 150-400% oproti dnešku.
Sem zvědav, kdo to bude kupovat. navíc současné baterie sou stále nedokonalé a slibované zázračné se nekonají.
Až budou umět vyrobit baterku, co bude vážit 50 kg a ujedet to na ní 600 km, tak přijd :-);-) A až půjde dobít za 4 hodiny normální nabíječkou, ne superchargerem.
Blbost. Stále používají akumulátory založené na stejném chemickém procesu, jako v každém mobilu už před 10-ti lety. Se životností 3-4 roky. A lepší to nebude. Auta na baterky jsou nesmysl, protože nedávají člověku svobodu jet kam chce a jak dlouho chce. Je to dopravní prostředek pro otroky, kterým vyhovuje být otroky.
Budoucností auta pro chlapy je a bude i za 10 let spalovací motor - na plyn. A to včetně dieselu, jejichž počet dále poroste, protože za nemístné emise CO2 bude muset být na zážehové motory s nízkou účinností uvalena dodatečná ekologická daň.
[odkaz]
Ale teď rozumně: auta na baterky se vyvíjejí přes sto let a stále jsou nepoužitelná. Nejen drahá, ale také neekonomická a neekologická. Není divu, že Tesla krachuje. Nebude to první Tesla, která zkrachovala. :-!
Jeden nezmysel za druhym :-) Tvoj tajny zdroj vo vsetkych automobilkach je dost nespolahlivy >:D ..uz len preto ze protireci vyjadreniu samotnych automobiliek ktore priznavaju ako zaspali nastup EV..
Koho konkrétně? Předchůdce nejprodávanějšího [odkaz] Nissan Altra byl představenej v roce 1997
U nás to tou dobou zkoušela Tatra Beta a Favorit Eltra. Podobně to zkoušel Fiat, ve Francii všechny 3 tamní automobilky. Tesla to jen prošťouchla ve velkym
Takže který úřednící je do toho v 90. letech minulýho století nahnali?
Protože nechtěli. Do elektroaut je nahnali až úředníci. K elektroautům by se časem přirozeně taky dostali. Třeba za 10 let. V době, kdy by to třeba mělo nějaký smysl.
Karel ty si negramotny.. pisem: ...by malo byt vyhlasenie.. tak si to daj vysvetlit niekomu gramotnemu. Konieckoncov vsetkych dnesnych investorov ziskal bez toho aby im slubil ziskovost v spominanych kvartaloch takze skutocnych investorov, nie pisalkov ako ty, pravdivost tohto vyroku asi netrapi.. ;-)
Ty seš komik. >:D
Jak to Musk řekl, tak to je záruka. Teda občas mu to o nějakej rok nevyjde, ale taková nemilá záležitost se stane maximálně jednou za deset let.
Babiš svého času také sliboval, že sníží počty byrokratů ve státním aparátě. Po čtyřech létech u vlády se Sobotkou počet byrokratů o 30,000 narostl..... ;-\
Ked trepes hluposti ktore odporuju slovam Muska na videu vktorom sa zveruje kazdemu koho to zaujima, tak sa ztrapnujes pred kazdym kto si na rozdiel od teba dal tu namahu a tie videa si pozrel :-) Tvoje stastie je ze takych tu v tejto diskusii je naozaj malo, hlavne nechod s tymito nazormi medzi naozaj informovanych ludi ;-)
Zaruka toho ze Tesla bude coskoro ekonmicky zivotaschopna by malo byt vyhlasenie Muska zo shareholders meetingu kde oznamil ze Tesla by sa mala dostat do zisku v Q3 alebo Q4 a kedze do vyroby uz investovane bolo, kazde predane auto vyrazne znizuje stratu, obzvlast ned v nasledujucih mesiacoch chcu vyrabat 20k+ kusov iba Modelu 3 a to ze predali v aprili 3875 kusov a v maji uz 6250 naznacuje ze to nemusi byt prehnany vyrok.
To plati o akciach akejkolvek spolocnosti :-) Zbytok textu je mokry sen haterov Tesly.. ti v bankrot dufaju uz asi 6 rokov :-) Tesla natom nebola nikdy lepsie ako teraz.. "zdravim haterov, bol to pre vas tazky rok" :-!
Vo vascisne Tesiel su dva motory a dve jednorychlostne prevodovky, takze mozno 500 000 ? :-) No vidis ako dlho trvalo Porsche postavit EV sportiak ktorym chce konkurovat Modelu S.
Když je to taková sranda, proč s tím ty letité automobilky nikdy neuspěly (ač se o to mnohokrát pokoušely) a Tesla ano? Mimochodem, pro tyto letité automobilky Tesla několik let dodávala vybavení pro elektromobily (např. tomu Mercedesu).
Dala tomu pravy nadpis bez bulvarity,vykricniku,fabulovani a cele to vysvetlila vo svojom clanku.
[odkaz]
Prepusta zdvojenych administrativnych zamestnancov a chce ich v kratkej dobe nahradit robotnikmi.Musk znizuje naklady,chce zvysit efektivitu prace.
V tomto pripade mu nie je co vytknut :yes:
A kolik dokázala Tesla zkonstruovat a vyrobit motorů, převodovek,....? Tohle už není taková sranda, jako dělat auta na baterky. Je to podobné jako u hodinek. Hodinky na baterky umí dělat kdejaký osel. Mechanické hodinky jsou ale zcela něco jiného. I když jsou měně přesné než ty na baterky. Stejně jako u těch tvých supersportů na baterky.
Och tak to mas velmi chabe vedomosti. Tesla si vyraba svoje vlastne baterie v zavode Gigafactory v ktorom investuje spolu s Panasonicom. Kazdy clanok je jasne oznaceny Tesla logom lebo su zalozena aj na Tesla patentoch ;)
Tak toho je naozaj vela.. Napriklad dostat 500k objednavok so zalohou na svoje auto, predat 300k+ aut ktore su rychlejsie ako benzinove supersporty, postavit 10k nabijaciek po celom svete, popri vyrobe baterri do aut postavit najvacsiu bateriu na svete a uplne zmenit el. siet australie (kde tato elektraren zarobila za dva dni 1mil AUD [odkaz] a Puerto Rica.. je toho velmi vela.. ak by sme to obmedzili iba na EV, kolko ich predavaju MB, VW a BMW dokopy? :-)
Ak chces postavit budovu s najvacsou rozlohou na svete a este v nej vyrabat super drahe a zlozite baterie a auta tak asi potrebujes viac penazi ako dokazes zarobit, nie? :-) Co si myslis ze sa stane ked sa dostanu do ciernych cisel v Q3 alebo Q4?
Najvacsi vyrobca ktory ma najvacsiu fabriku na baterie >:D a ty chces aby mali este vacsie kapacity? A vacsiu stratu nech maju o com babraci na auto.cz pisat? :-) Preco by mala mat Tesla vacsie kapacity ked to co ona nedokazala ziadna ina automobika existujuca 100+ rokov? Maju robit nieco mensie dostupnejsie? Preco? Aby predavali so stratou ako Chevrolet? Toto ches ty.. nie Tesla.. chvala bohu :-) asi si nerobil este ziadny podnikatelsky plan..
Kludne si kup konu alebo i-pace.. vyber je len a len na zakaznikovi, nikto ta nepresviedca na Teslu..
Nic dostupnějšího asi nebude, Musk to ostatně už říkal. Elektromobilita je jen část toho všeho. Chce změnit celý koncept dopravy tak, že v podstatě vyhodí řidiče (autonomní řízení) a potlačí se vlastnictví auta (car sharing). Tzn. jeden člověk koupí relativně drahý elektrovůz a pak se mu pronajímáním zaplatí. Člověk si jen mobilem objedná auto, které mu samo přijede před dům a pak zaplatí pronájem. Plus k tomu ty tunely pod městy, přesun dopravy pod města, atd... Tesla fakt nechce dělat jen auta, která jsou poháněna elektřinou, ale kompletně změnit svět dopravy v budoucnosti (ať už pohonem, prodejem, servisem,...).
Pomylil si si inovovanie s R&D.. dostudovat.. potom zistis aky je vztah medzi peniazmi vynalozenymi na vyvoj, stavbu tovarni a mnozstvom vyrobenych kusov, potom zistis preco su cisla Tesly pri tak rychlom raste ich fabrik take zaujimave. Pouc sa sam, mas predsa google. Keby mala Skoda vyrabat pre svoje auta baterie tak by bola.. vlastne nebola, nezvladla by to a nemal by co predavat.. a nielen Skoda, to plati aj pre cely VW koncern.
A to je chyba Skody, ze je sucastou koncernu a nevyvyja si kazdu blbost sama?
Cize chces tvojim prispevkom povedat, ze Skoda dala do R&D cca polovicu toho co slavna Tesla a to v tom nie su vobec zaratane motory. Takze vlastne inovuju ovela viac >:D
Pouc ma, co este dalsie dostava Skoda od VW? Platformy, pohonne ustrojenstvo, elektroniku si vyvyja sama? Ako si predstavujes, ze to funguje?
My bad, priznavam, chcel som poukazat na diametralne rozdielnu situaciu za cely rok 2017 od Q1. Takze spreavny vysledok je ze Tesla dava do R&D 11,8% a Apple iba 5,1% prijmov, spravne? Je to obrovsky rozdiel ak uvazime ze ze Apple ma dlhodoby zisk a malo by teda investovat este vacsi podiel prijmov.
vacsie kapacity.. viac modelov... a urcite aj nieco dostupnejsie mensie uz by to chcelo... presne tak... hlavne konkurencia mi pride ze ma coraz sikovnejsie a dostupnejsie elektro vozy ... osobne sa mi el. kona zacina celkom pacit... aj i-pace ... :-)
A ty ako simpanz zopakujes chybny udaj bez overenia :-) Keby nedali do R&D ani korunu tak su 300 milionov dolarov v zisku ale to by si musel poznat strategiu Tesly aby si vedel ze to nie je ich ciel..
S čísly zacházíš jak Babiš s pozitivní lustrací.
Apple dal v roce 2017 do R&D 11,58 ml. usd (3,4 mld. dal jenom v prvním kvartálu 2018) a roční obrat za 2017 měl 223,29 mld. takže míra investic byla něco přes 5%.
Skus sa zamysliet kolko CZK da Skoda do vyvoja TSI alebo TDI motora ktory im posle VW za vyrobnu cenu.. a potom za vsetky dalsie komponenty.. doslo? :-)
sam som zvedavy ktore elektrovozy v dohladnej prekvapia... favorizujem velkostne mensie vozy nie nejake velke elektroauta... teda taky i-pace, niro, kona by mohli byt uspesne... navyse maju aj vacsiu svetlu vysku co je dnes tiez coraz ziadanejsie od zakaznikov... "tajkan" bude urcite fajn ale fakt podla mna nieco mensie tu bude viac ziadane ... mna stale zaujima preco elektroaut velkosti zoe je na trhu stale tak malo pritom tu by mohla ist najrychlejsie cesta k uspesnemu elektru no nie? .... a nie cez superdrahe a supersilne a velke elektrovozy ktore ozaj potrebuje malokto
Mam rad takych ako ty co si ocividne nepozreli meeting akcionarov, nemas sajnu o vyvoji akcii ako ti pise Emel ale uz robis mylne zavery za akcionarov.. :no:
Ty v kazdej diskusii dookola tocis iba o tom ze ma Tesla malo modelov a nevies pochopit ze by bola hlupa uvadzat viacej modelov ked nestiha vyrabat tie za ktore uz zobrala zalohu. Je to najvacsi necinsky vyrobca EV na svete s najvacsou sietou nabijaciek, takze su to prave ostatne automobilky co maju co dohanat a skor by sa malo pisat o tom ake velke problemy s tym maju dohnat co zaspali ale to uz nie je take lakave pre citatelov...
Áda a spol tu rádi bajkaří že elektromobily se vyvíjí přes 100 let = Tesla jejich vývoj za těch pár let posunula násobně víc = než proběhlo za těch předchozích 100 let
Ked namiesto "zisk jak krava" zacnes pouzivat cisla a nastudujes si skutocne udaje tak zistis ze Apple malo v 2017 rocny prijem cez 200 miliard dolarov a do R&D dali iba 3,4 miliardy co je iba 1,7%. Tesla mala prijem 11,8 miliardy a do R&D dali 1,4 miliardy, co je 11,8 %. Uz chapes? A to nehovorim o tom ze Apple vykazuje dlhodobo zisk a teda by malo davat do R&D ovela vacsiu cast ak Tesla ktora nebola nikdy v zisku..
Před 15 lety byly akcie za 30$, dneska jsou za 300$+. Tohle už slyší radši, ne?
Tesla má vizi, jasnou a srozumitelnou, má budoucnost, nebojí se dělat zásadní kroky. To je fajn a spousta lidí na to slyší. Není to ale záruka toho, že to bude ekonomicky životaschopné...
A kolko je zamestnancov Tesly vo vyrobe a kolko v R&D.
Skoda minula za minuly rok na R&D 15.4 miliardy CZK, to je cca 700M USD. Tesla zavratnu cca miliardu. To je rozdiel ako svina.
Zisk pred zdanenim bol u Skody 39.1 mld CZK, teda cca 2 mld USD. To urcite bude vdaka tym 300 milionom co usetrili na vyskume oproti Tesla >:-[]
To jsou bludy a dokázat by to mohl jenom skutečný kouzelník. Ztráta Tesly byla v prvním čtvrtletí 2018 784 mil. dolarů a jak píše Šimpanz náklady na výzkum byly ve stejné době pouhých 367 mil. dolarů, takže i kdyby Tesla stáhla náklady do výzkum na nulu, tak jsou pořád ve výživné ztrátě přes 400 mio. za jediný kvartál.
V 1Q 2018 dal Apple do R&D 3,4 mld. usd a má zisk jak kráva, Tesla dala ve stejném období do R&D 0,367 mld. usd, tedy desetkrát méně a má ztrátu, také jako kráva.
Takže všechno běží podle plánu akcionářů Tesly a Musk s tím propouštěním dělá zbytečnou paniku.
do jara 2019 uz bude na trhu dalsich 10 potencialne velmi uspesnych elektrovozov z eu aj ciny... takze tento nostradamovsky nadpis je kusok odvazny... a bohuzial len skodi samotnej tesle nic ine... :*)
cakam ze do konca roka sa u nas zacne predavat uz aj hyundai kona electric ... sice neverim v ten papierovy dojazd ( 470km ) aj v reale ale parametre vykonu aj dynamiky aj maximalky ( 170 ) .. voci povedzme EV soulu alebo ioniqu uz povazujem za velmi slusne a pouzitelnejsie ... elektricka kona podla mna moze prekvapit... ale aj I-pace a elektricke niro... este je skoro robit zavery ale buduci rok v case uvedenia tesly Y tu ozaj uz bude mat Y viac konkurencie ... osobne favorizujem vo svete skor novy leaf pripadne nejake nove cinske elektro by mohlo za rok dva svetovo povyskocit
a kvalitnejsiu montaz a casom bude urcite potom aj zisk ... hlavne keby miesto tesly X s pozerskymi vyklapackami spravili nieco ako leaf ci zoe tak mohli byt podla mna ovela dalej ale chapem no... tesla asi musi hrat kusok na oko nielen na praktickost a to aj v kabine ... a prave to jej podla mna kusok zvazuje ruky ... stejne sa obavam ze cinske elektovozy ( a niektore pridu coskoro urcite aj do eu ) aj elektrovozy od porsche audi volva ( aj vw uz chysta elektro-ofenzivu ) a dalsich europskych vyrobcpov v dohladnej dobe si s tesly spravia rizoto a zhltnu ju ako jednohubku ... ale snad sa mylim ;-)
Tieto snahy o vytvaranie clickbait clankov o Tesle su trapne, ci uz na auto.cz alebo inde.. kazda viac ci menej podstatna informacia je pretocena na krizu v Tesle, aj ked v tomto ide o ozdravne kroky hospodarenia, cize opak :-) a predtym sa pisalo o naberani novych ludi.. su zaroven vodou na mlyn vsetkych haterov ukajajucich sa na kazdom pseudo neuspechu Tesly.. niektorych ludi proste tesia neuspechy inych.. aj ked si to iba predstavuju :-) Tie vecne komentare a uvahy vzdelanych a informovanych diskuterov na UK/US forach su diametralne odlisne ako v tomto nasom zaostalom regione.. smutne.
Jako držel... prodělával na každém autě, které prodal. V tu chvíli bylo všem jasné, že to takhle dál nejde, musí být nějaký plán jak z toho ven.
Tesla je jiný případ. Oni ten plán mají... jednou přijde ta EV budoucnost a oni slíznou smetanu. Zatím tomu plánu většina věří a nemají problém sehnat investory. Jenže... i pokud je ten plán v téhle své jednoduchosti správně, tak to pořád ještě musí vyjít účetně.
To nie je o efektivite ale o preberani drvivej vacsiny komponentov od VW ;) Skoda robi minimalny R&D starych dobrych ICE aut, takze by bolo cudne keby potrebovala tolko zamestnacov ako priekopnicka technologicka spolocnost ;)
Ak sa pozries na financne vysledky tak zistis ze Tesla by mohla vykazat krasny zisk. Nevykaze ho, pretoze ho investuje do dalsieho rozvoja a preto celkovo vyjde jej hospodarenie ako stratove. Jej investori su s tym spokojni kedze si to odhlasovali, na rozdiel od investorov Apple ktore vykazuje vysoke zisky a mala miera R&D znepokojuje investorov kvoli buducnosti Apple/ich investicii..
PS: Tesla by sa mala dostat do zisku v Q3 alebo Q4.. uz snad budu spokojni aj ludia co nechapu R&D.
Opacny strana barikady si moze povedat to iste,ze milovat Teslu je skratka moda a fanatizmus rovnako ako je to pri Apple.Bud ju milujes,alebo ju nenavidis.Tym padom ako vitaz z toho celeho mi vychadza Musk,kedze vsetci vlastne o nom a Tesle hovoria a robia mu tym reklamu.A radi z toho tazia aj media,ktore vedia,ze clanok rozohni vasne a budu sa dotahovat obidve strany a tym im budu stupat kliky na ich stranky a to kazda web stranka potrebuje.Tesla taha tak preco to nevyuzit.
Co tema o EV na auto.cz,alebo autoforum to stovky prispevkov.
Tak ci tak na jednej strane prepusta radovych zamestnancov a zaroven prima profesionalov v obore ( [odkaz] ) co je podla mna rozumny krok k napredovaniu Tesly dopredu.
Tesla má monopol na luxusní elektroauta, dotovaná vrchem spodem od výroby po prodeje, zvyhodňovaná, nabíjení zdarma a vedená geniálním Muskem. Stejně to furt nestačí. V čem vidíš podobnost s Oplem, že má 4 kola?
nj
povyhází kancelářskou krysu aby za její plat mohli najmout 3 dělníky ;-) tvrdý kapitalismus to sosialistická €jropa nezná ;-) Jinak autodebilky v Evropě jsou srabi, ropní zaprodanci a simulanti pokroku to každopádně ;) [odkaz] [odkaz] [odkaz] to ví už dávno celý svět [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
V USA takhle zaniklo kolik že značek z "Velké trojky"? Ani to radši nepočítám, co Amíci zařízli v krizové době po roce 2000. Opel se i přes ztráty držel a držel...
Jenže nenávidět Teslu je zkrátka módní, tak radši zamlčíme vše ostatní a s novou várkou kopanců směle vpřed...
Opel asi není dobrý příklad... jeho dlouhodobá ztráta samozřejmě byla problém a ve finále vedla k tomu, že byl koupen PSA... což není úplně "pohřben"... ale skoro ;-)
Tesla má potenciál. Má jedinečné know-how (a jiné know-how ji zase chybí), má továrnu na baterie a tak. Na to vždycky investory utáhla a ještě nějakou dobu to asi bude fungovat. Pak buď začne vydělávat nějaké peníze... nebo ji holt od těch investorů někdo koupí.
dělají změny a restrukturalizace klasické automobilky, taky jim nikdo nevěští konec. Tady se bulvár opět vyřádil.
Proč jste tu takhle nepohřbívali Opel, který byl dlouhodobě ztrátový delší dobu, než Tesla? A to přitom chrlí vyšší počty aut, než Tesla.
Prostě opět odpadní novinařina.
Pokud s redukovaným počtem zaměstnanců dokáží dělat stejné nebo podobné obraty, tak klobouk dolů. Problémy to asi generovat bude, ale to ukáže až čas. My vidíme propouštění jako špatné, nicméně je lepší provést restrukturalizaci v předstihu a promyšleně, než to potom řešit na poslední chvíli jak to bylo běžné v průběhu krize.
Divná slova o zisku, Tesla je přece výrobce, který zisk nepotřebuje, protože má tak hodné investory, kteří s láskou a jiskrou v oku přihlížejí, jak se jejich peníze mění v ušlechtilou myšlenku záchrany lidstva před zlým spalovacím motorem, což je něco, co dokonale překoná nějaké přihlouplé finanční zisky.
Btw z uvedených čísel plyne, že Tesla má cca 40 tis. lidí, když si vedle toho dám loňskou produkci 120 tis. aut, tak mi vychází poměr 1:3 (zaměstnanci : vyrobená auta), což je určitě rekord mezi hromadnými producenty aut dokladující zcela drtivou míru automatizace výroby v Tesle.
Tak, teď už zbývá příspěvek nějakého přesvědčeného elektriká
který nám vysvětlí, jak je to konečně na správné cestě. A jak jsou automobilky v Evropě hloupé, že už dávno nemají jen samé elektrovozíčky namísto vyvíjení spalovacích motorů.
V tomhle projektu se Musk přepočítal, před 15ti lety si myslel, že v roce 2018 budou baterky na úplně úrovni, ale nestalo se tak. Ale i tak u mě je Musk borec.