Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Peugeot Grip Control. Jak funguje náhražka za čtyřkolku?

67 komentářů

RADEK1
Video jsem shlédl cca do 1/3 a na mém mt. (byť byla nastavena max. hlasitost)jsem téměř nic neslyšel. Možná chyba u mě možná ne...?
hindator
Nápad dobrý, podmínky testu zbytečně extrémní (proč tak strmý kopec - fyzika je jasná a porovnání takto nedává smysl), ale ten moderátor... "co to na mě vyplivne" a podobné. Navíc, když něco přepíná, připomíná mi tchýni, která hledá v autě tlačítko (ale ta s tím nejde na veřejnost).
Jinak mám váš web rád 😉
Anonym
V poho. jak je off road, exhibuje.
Nikdy nezapomenu, jak se divil, že Passat na 19kách v Hummer centru drncá. ...víc než Forester na 17 kách.
:-! >😒]
Top Gear byl dobrej...ale negativní efekt je, že si na něj spousta niemandů ještě furt hraje.
>😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak já se z toho nic nedověděl. Kluzká silnice byla o ničem. Blátivý kopec by něco ukázal, být tam pro porovnání jakákoliv čtyřkolka. Jakákoliv. Možná by vyjela nahoru, možná ne? Vzali jste auto až do Mostu, a nakonec řeknete "možná..." . K ničemu. Škoda.
Anonym
NEFUNGUJE!!!!
Snad máš mozek, ne. 😄
Funguje tak, jako když vypneš ASR.
Bejt v autosalonu Peugeot a nějakej klaun v sáčku by mi tvrdil, že je to náhrada 4kolky, plesknu mu po pysku.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já samozřejmě neočekávám, že to dokáže nahradit čtyřkolku. Ale když už to chtějí vyzkoušet a zajedou na polygon, očekával bych kvalitnější výstup. A on ten výstup není v podstatě žádný.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sme na ACZ = očekával si spíš přesně nějakej takovejhle výstup

Před 10 lety sme zkoušeli [odkaz] [odkaz] fakt to tak nějak funguje

Třeba těžiště = je v reálnym světě důležitější než 4x4 😄

Kdo jezdí do terénu = neni o čem = pro 99% ostatních..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
já ne, já očekával míšu >😁 >😁 >😒] Lakované nehty by dali otáčení kolečka grip control patřičnou důvěryhodnost >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁
Avatar - Beefcake
Beefcake
Nesranduj, lebo nabuduce si tie nechty nalakuje on.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, tak je vidět, že mají sebereflexi, ne? Raději vůbec než blbě... >😒] 😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
V ocakavani niecoho podobneho som si to zobral na pozretie na zachod.
Zvuk taky, ze som striedal mobil pred ocami a pri uchu. Ked to skoncilo, som vyvalil oci, ci je to naozaj vsetko.
Total diletantstvo sa dozvediet jedinu vec a to, ze po prepnuti na blato to vyjede o cosi vys ....
Aspon, ze Rasto Chvala spravil serioznejsie porovnanie v nasich koncinach, link tu uz niekto hodil.
Ako pises - ist na paradny polygon, kde sa da vyzurit a urobit toto ?
To tym zastupeniam znaciek fakt nevadi ? Alebo to je cielom ?
Takze volbu miesta hodnotim ako velmi rozumnu a zodpovedajucu urovni "testu". Som na seba hrdy 😄
rembaz
5008 mam v pláne kúpiť a väčšina predajcov mi povedala presne to čo sa hovorí vo videu. Nikto to ako náhradu 4x4 neprezentoval.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jistě, kromě reklamy samotného Peugeotu >😒]
h.onzyk
No a nebo se to dá testovat takhle [odkaz]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A je vidět, že největším limitem nakonec jsou pneumatiky a světlá výška.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ono je to i o něčem jiném. Ta hranice, kdy projedeš nebo zapadneš, je u 2WD mnohem tenčí než u 4WD. Takže s 2WD je to mnohem víc o strachu a náhodě, jestli to vyjde nebo ne.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zrovna na sněhu ani moc ne. Tím spíš ne s klasickými pneu a bez řetězů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ŠKODA? hmm, podprahové sdělení? >😁 >😁 >😁
Redmex
Ako vravis, uplne nezmyselny test. Blato je situacia, kde su urcujuce gumy a ich dezen. Samozrejme 4x4 pomoze, ale na zlych gumach sa zahrabe uplne rovnako. A sucasne ak by sa mierne rozbehol prejde to uplne v klude.

Ak ma nieco zmysel, tak priame porovnanie so 4x4, idealne na rovnakych gumach nech je vidno o kolko je to lepsie a kde uz predokolka neprejde.
Alebo dat 4 kolku na lacne gumy a ukazat, ze pripojitelna naprava sama o sebe nie je zazrak. Len predsa nie su to offroady a nema to ani redukciu ani uzavierky...

Rastov test je priklad ako to robit, tak aby sa divak aj nieco dozvedel.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To nie je uplne pravda. Prave na povrchoch ako je blato, ci piesok je dolezite, aby AWD system rozdeloval a najma davkoval vykon prave tak, ako je treba. Ani malo, ani vela. Aby ani nezastal a ani sa nezahrabal. Teraz nemam na myslis samotne pribrzdovanie kolies.
A toto nema vacsina vyrobcov zvladnute (a ani to dostatocne pribrzdovanie). Ze sa dobre 4x4 na horsich gumach (nie slickoch) zahrabe rovnako nie je takisto pravda.
Anonym
Celej tenhle systém NEMUŽE udělat nic jinýho, tež že to nechá trochu nebo víc hrabat. Ve spojitosti s něčím, jako 😁S,
Takže když vypneš ESP, jsi tomu blízko.
Marketing může vo...je..t blbečky, ale ne fyziku.
Je to asi taková náhražka za 4x4 jako honitba vod kámoše je náhražka za kuřbu vod playmate.
>😁 :-!
Avatar - Đawson
Đawson
krásně to ukazuje nesmysl celé koncepce.. Suv, peugeot a icockpit.
Suv nepojede do terenu, nemá ani 4x4, jeho náhražka stojí za * a nic lepšího nastavit neumí protože se to dělá někde v hloubce palubního systému.
Jako letadlo co neumí létat, jen jezdit, jezdí na prd a složitě.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
icocpit se mi naopak velice zamlouvá
Avatar - Beefcake
Beefcake
Toto je system, ktory uz davno mala mat implementovany vacsina prednokoliek, vratane simulacie uzavierky predneho diferencialu. Je to len o naladeni SW, vsetko potrebne hardwarove tam uz ma kazde auto. Pezot z toho spravil marketingovy tah a vyuzil situaciu.
Redmex
Minule som pozeral Rastov test, kde porovnaval 4 SUV so 4x4. A rozdiel bol prave v tom softwary ako pises. RAV4 prepadla prave na fakte, ze jej soft nechal prilis hrabat kolesa a nesymuloval zavierky. Naopak Forester isiel vyborne aj na pomery SUV, kde pribrzdovanim slusne nahradzal zavierky pre bezneho pouzivatela.

Peugeot ukazuje ako je to dolezite a ze software dokaze moznosti posunut dalej. V zasade neexistuje dovod, aby nieco podobne nemali vsetky zvysene 2 kolky a je to len chyba vyrobcov, ze to ignoruju.
To si nikto nepamätá, že sa na kopec s predokolkou dá vyliezť na spiatočku? A ešte keď mám navyše poruke reťaze, to sa metrosexuáli s 4x4 nestíhajú diviť.
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 Jj, chlapák se pod kopcem otočí, nasadí řetězy a vycouve ho. A tupí metrosexuálové se čtyřkolkou ho jen vyjedou.
Já se taky nestíhám divit - že někdo spojuje vlastnictví aut s 4x4 s metrosexualitou. A kdo jsou větší metrosexuálové? Ti, co mají 530d 😁rive, nebo ti s A6 allroad nebo ti s Jeepem?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Možná nejde až tak o značku jako barvu [odkaz] 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ti v X6.
rembaz
4x4 ma zmysel pokial vies že to budeš využívať pravidelne. A keď to vies tak sa predsa nebudeš každý raz otáčať a cúvať ako veľký drsný chlap ale si hneď nejake auto s poriadnou 4kolkou kúpiš. A nemyslím tým Haldex ani nič podobne.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Haldex a opravdová čtyřkolka (Torsen) se samozřejmě liší. Torsen je lepší, pokud chceš jezdit rychle po zasněžené, nebo namrzlé silnici, Haldex je lepší, pokud zapadneš do bláta, či chceš vyjet po sjezdovce nahoru. Vyber si.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč by haldex měl být lepší právě v těchto případech???
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
4x4 má smysl téměř vždy. Otázkou je, jestli za ten smysl je člověk ochotný připlácet. První otázkou ale je, jestli výrobce vidí smysl dát to AWD do výroby 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč myslíš že vždy? V čem?

Technický neznalci typu Martin Vaculík = řiká že ve spoustě modelů se s 4x4 jezdí hůř
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...za sucha 😉

I když... ano, docela sucho je 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne = vždycky

Za sucha je to možná jen eště trochu výraznější

A sucho fakt docela je [odkaz] 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
já myslím, že na laně za naviják se to taky dá vyjet, ne? takže stačí na P3008/5008 dát přední naviják a metrosexuální haldexáři se budou divit >😁 >😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tak to musia metrosexuali mat radost, ked im cestu zablokuje nejaky blbecek, co sa niekde na uzkom mieste zacne vrtiet (vtedy ma super sancu, ze tam uplne zapadne). Pripadne je to miesto take uzke, ze sa tam otocit neda.
vrkuboy
Proč ve videu neukážete o kolik výš auto vyjelo?
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Právě, to mě taky napadlo. Polovinu času zabral rozjezdem na mokrém asfaltu = o ničem. Když už, tak tam mají kluznou fólii. Měl se rozjíždět na ní, jednak oběma koly, jednak jedním kolem.

Pro výjezd na blátivý kopec to chtělo v každém módu 2-3 zopakovat pro objektivní výsledek. Někdy se holt daří, je lepší stopa, nebo je naopak už vzorek zalepený blátem. A pak nám hlavně ukázat ten rozdíl mezi módy. Takhle víme, že dojel akorát po nějakou čárku...

Víc než esp nebo nějaký hill asistent od toho očekávat nejde. Zajímalo by mne, jak to pracuje když má nesnáze jen jedno kolo.
h.onzyk
Docela dobře, z videa Rasťo Chvály který jsem dával výše je vidět že právě v této situaci je přínos grip controlu největší, jinak třeba při průjezdu zasněženu cestou vyjelo auto bez grip controlu s automatem a na kvalitnějších pneumatikách to samé co grip control s manuálem.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
ahaa, to jsem neviděl, díky 😉 ... hm,rozdíl mezi filmem od Martina a Rasťa je docela velký :😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, ten rozdíl je opravdu velký
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
protože to sami neví? Protože to celé byl nesmysl?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Fyziku neohneš a 4x4 neokecáš.A toho pažouta je jasné proč nekupovat i pro spoustu dalších důvodů ;-\
car
No vidíš a stejně se to kupuje ve velkém..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
>😁 >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, je jasné proč nekupovat. Ale je taky dost jasné proč právě P3008/5008 kupovat. A je vidět, že důvodů pro ANO je násobně víc >😒] :-!
stamp
Když neovládáte nic jiného než šlapat na plný pecky na plynový pedál, tak je vám veškerá elektronika na nic. Ať už zapnutá či vypnutá... Ani ti hoši co to testují neovládají základní zásady jízdy v takových podmínkách a proto taky jejich výstupy nestojí za nic.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Pouze Grip Control a absence 4x4 mě odradila od koupě C3 Aircross a skončil u Jeep Renegade 4x4 s 9 stupňovým automatem, byť EAT6 není u PSA špatná
C3 Aircross měl problém i s lesní cestou s Grip Controlem kde bylo místy trošku bláto, takže ani na chatu a výlet to auto není
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
to není o lesní cestě jako takové. To je spíš o tom, jestli je such👋mokr👋sníh/led... 😉
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
To jsem psal, že tam bylo trochu blatíčka, ale venku bylo 10 nad nulou a zimní pneu, takže by neměl být problém, ale klouzal a to jsem nejel jak lama na videu zde, dát těsně před kopcem plnej knedlík to jsem fakt neviděl, možná jo u blondýny...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, to je ten problém, že obvykle stačí právě ta "trocha blátíčka" >😒] 😉
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
A tam by pomohl záběr ostatních kol 😉
Já na Reném 4x4 lock zapínám i na rozbitých venkovských okreskách a jede to jak pila
Zkusil jsem i fakt rozbitou cestu v lese na traktor s 4x4 low a kupodivu, jede to >😁
Plus světlá výška 200mm, ta se hodí vs 175mm u C3 Aircross
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tak Re míří trochu jinam než AC, to je snad jasné... Já bych z toho vybruslil 500X 😉
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Ještě trochu blatíčka z youtube
[odkaz]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tak to bol test na urovni Machalu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nejhorší test nejzbytečnějšího systému 8-s 8-s :no😒br />
AWD má přínos především díky trakci za snížených adhezních podmínek. A tady prostě 4 bude vždycky víc než 2. P3008/5008 nic proti, ale je to jen MPV přestylované do SUV.

Kdo chce SUV, tak volí Karoq/Tiguan...

Test Grip Controlu ale hrozný, opravdu otřesný. Už jen z tak krátkého videa šlo vidět, že do prudkého bahnitého kopce nejel rovnoměrně, nakonec zastavil, i když možná nemusel. A je jasné, že předohrab se tady už nerozjede... A s grip control jel jinou stopu více mimo rozjeté bláto...

Tady ale není problém, problém byl celý formát tohoto videa a srovnání. Prostě novinářská fukušima 8-s :no: :no:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
je to jako sníst zmrzlinu, nebo ji jen lízat přes plastikovou fólii :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ani se nebudu ptát, kde jsi na tohle přirovnání přišel >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přínos AWD je nepopiratelný. Ale je třeba vidět, že AWD není všelék a pokud někdo jezdí za špatných podmínek mimo cesty, problém "vyjet" se s AWD mění na problém "sjet" >😒] 😉

Absenci AWD v P3008/5008 z pohledu výrobce chápu. Z pohledu zákazníka to ale může být důvod proč jít jinam :-! (to ale výrobce nepopiratelně ví, i když se marketing srdnatě snaží tuto množinu zmenšit)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Když tohle všechno čtu, tak si říkám, že asi žijeme v dobách středověku a všechny naše cesty jsou jen ujetá hlína. Nedovedu si jinak odůvodnit tu neustálou potřebu 4x4, která v reálných provozních podmínkách ČR je... nesmyslná.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Tak za sebe Ti mohu říct, že jet po rozbitých okreskách a silnicích v lese s 4x2 a potom 4x4 co nyní mám je sakra znát, jedu rychleji, jistěji a bezpečněji
4x4 není jen o sněhu a nezpevněných cestách
Vem si takový GT-R to kdyby nebylo 4x4 tak ani nepojede
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A je to o přínosu 4x4 nebo o tvém pocitu v hlavě, kdy si myslíš, že 4x4 je lepší? Zrovna na rozbitých okreskách je nejdůležitější boční adheze, která je u obou koncepcí stejná.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ide skor o to, ze slusnejsia 4x4 ma (vzadu) aj slusnejsi podvozok a to na tych rozbitych cestach rozhoduje (pokial nie je problem s trakciou).
Avatar - Beefcake
Beefcake
Dobry postreh. Pretoze zist byva prakticky vzdy vacsi problem ako sa dostat hore. S prednokolkou taka situacia vacsinou nenastane, lebo sa hore nedostane.