Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFiat odhaluje nové motory. Co prozradil o litrovém tříválci a třináctistovce?
39 komentářů
starý_kluk
Kéž by. Otázka je, zda už nejsou staří bardi v penzi, když nebylo dlouho co dělat. Zaplat pánbů, že MultiAir žije!
pradeda777
Prisnejsi normy se blizi a tak mnozi automobilovy vyrobci.......misto toho aby se tomuto pokracujicimu silenstvi postavily, tak jako spravni otroci se ohnou jeste vic az budou orat drztkou v zemi a ani nepipnou...SRABI!.. >:-[]
Měl bys slyšel včera na ČT24 šéfa Fkodofky. Blábolil cosi o elektrovozidlech a o nulové stopě CO2, o neutrálním stavu kdy jako že automobily nebudou v celém schématu výroby a provozu vypouštět žádné CO2.
To si dovolil sdělit když Německo jako celek nesnížilo stopu CO2 svého hospodářství ani o gram. Za 15 let. A měli v lánu snížit vypouštění o 30%. Skutečnost? 0000000000000000000000000000
To si dovolil sdělit když Německo jako celek nesnížilo stopu CO2 svého hospodářství ani o gram. Za 15 let. A měli v lánu snížit vypouštění o 30%. Skutečnost? 0000000000000000000000000000
O radosti z řízení automobilů ani slovo. Auto je pro ně byznys, spotřební zboží a lidi co kupují Fkodofky jsou konzumenti, entity, nic víc.
Další nafoukanej blbec který to dělá jen pro prachy.
Další nafoukanej blbec který to dělá jen pro prachy.
kari.laz
... 1,3 a 132 KW.
Emisní limity jsou kur...., to vím, ale proč například Mazda může plnit s většími motory s menším výkonem, nebo VW mít 2,0 TSI 140 KW popřípadě 3.0 TDI 170KW )v Amaroku i podstatně méně) Jak je vidět, tak to jde i "normálně" ale čím dál více výrobců jde směrem mě silně nesympatickým.
Emisní limity jsou kur...., to vím, ale proč například Mazda může plnit s většími motory s menším výkonem, nebo VW mít 2,0 TSI 140 KW popřípadě 3.0 TDI 170KW )v Amaroku i podstatně méně) Jak je vidět, tak to jde i "normálně" ale čím dál více výrobců jde směrem mě silně nesympatickým.
Výrobce ušetří za píst a komponenty ve výrobě a zákazník to koupí. A kromě toho toho, Fiat ani nic nevyrábí, kde by fajnšmekr vybíral motor. Končí to Tipem kombi, autem pro turky, takový lepší Rapid.
Problém bych viděl jinde než v objemu. Motor 1.3 jen s automatem a jedno jakým? Tj. Nechcete náš “sqělý” 3 hrnek? Tak si připlaťte 50tis za válec navíc a k tomu ještě dalších 50tis za automat, ať na tom taky něco trhneme :no:
No to je jen další mínus.
Za chvíli budou lidi jak figurky v MHD. Sedne si do "auta" jestli se tomu tak bude dát říkat, ono to za něj brzdí, řídí, řadí, parkuje.... Oni vesele čumí do mobilu a libují si jací jsou řidiči a jak se pěkně projeli.
Za chvíli budou lidi jak figurky v MHD. Sedne si do "auta" jestli se tomu tak bude dát říkat, ono to za něj brzdí, řídí, řadí, parkuje.... Oni vesele čumí do mobilu a libují si jací jsou řidiči a jak se pěkně projeli.
Jo tak nějak, např reklama na nová MB A už něříká jak se to auto skvěle řídí, jak má silný motor, jaký zvuk, ale to že auto za tebe zaparkuje, najde ti párty nebo zavolá mamince?
Kam jsme se to dostali? .... :no:
Kam jsme se to dostali? .... :no:
No přesně tak, ale to už je u všech aut. V každé reklamě se dovíš, jak to samo parkuje, kolik to má asistentů, co za tebe udělají všechno možný, ale nikoho už nezajímá, jak se v tom člověk řidičsky vyžije. Dneska je to většině lidí jedno a to je na tom to nejsmutnější.
Nejlepší jsou reklamy, kde řidič(ka) čumí po všech možných výlohách a jiných nesmyslech, aby pak s úsměvem od ucha k uchu sledoval(a), jak asistenční systémy v posledních vteřinách zabraňují nárazu. Perfektní propagace tupého neřidičství, jaké vídáme na silnicích dnes a denně.
Martin911Turbo
Jak jsem psal v diskusi o faceliftu reného, měl jsem půjčený 1.4 Multiair 140 koní a ten motor a krouťák na 1.5 tunové auto je slabý
Teď je motor vylepšený na 150 koní, vrcholná verze má taky o 10 koní více (180) a poslední motor beru jako adekvátní pro toho, kdo jezdí město, dálnice, okreska, terén se 17 a 18" koly
Pro duchny co jezdí s vnoučaty do obchoďáků bude ten tříválec a bude se trápit...
Teď je motor vylepšený na 150 koní, vrcholná verze má taky o 10 koní více (180) a poslední motor beru jako adekvátní pro toho, kdo jezdí město, dálnice, okreska, terén se 17 a 18" koly
Pro duchny co jezdí s vnoučaty do obchoďáků bude ten tříválec a bude se trápit...
WinDiesel
… který se nikam tak nějak moc neprokopal.
je jak zlatokop na Aljašce, ostatní zbohatli a jen Fiat furt žere každý den svoji porcí fazolí …
Zbohatlíci z Aljašky už odjeli, noví chudáci průkopníci-pioneers přijíždějí, Fiat s holou zádelí zůstává a kouká jak vlevo vpravo vpředu vzadu zlato nalézají a kapsují se
Co Fiat mohl, tak zkazil a nyní pracuje na zničení Jeepu ………
tak vidím Fiat
je jak zlatokop na Aljašce, ostatní zbohatli a jen Fiat furt žere každý den svoji porcí fazolí …
Zbohatlíci z Aljašky už odjeli, noví chudáci průkopníci-pioneers přijíždějí, Fiat s holou zádelí zůstává a kouká jak vlevo vpravo vpředu vzadu zlato nalézají a kapsují se
Co Fiat mohl, tak zkazil a nyní pracuje na zničení Jeepu ………
tak vidím Fiat
Ada je zase tady
... je stejná pošetilost, jako vyvíjet nové parní motory. Dnes je to oboje už mrtvá technologie. :no:
×
Sdílení komentáře
×
A) Fiat má turbo přímovstřik Multiair a Twinair několik let
B) Twinair je motorem roku 2011 a Multiair 2010
C) Fiat patří mezi průkopníky benzínových turbomotorů i commonrailů
D) ve spolehlivosti motorů je na prvních místech
ad b) Fajn, to bolo pred 7, resp. 8 rokmi, ja som jasne písal "za posledné roky". 8 rokov je v motorovej technike strašne dlhý čas.
ad c) áno, Fiat vymyslel common-rail pred dvomi dekádami. Ale kde je dnes?
ad d) to je veľmi odvážne tvrdenie. Spoľahlivé sú možno tie predpotopné atmosféry v Punte, kde sa nemá čo pokaziť, ale čo ten spomínaný Multiar či Twinair?
Twinair je v 500 a 500L a bylo v Puntech +Lancia a Alfa.
b) která automobilka vyhrává motor každý rok?
c) JTD fiatu jsou stále k mání a patří k nejspolehlivějším naftám
d) viz. c) u naft a v benzínech 1,4T-Jet velmi spolehlivý a o Twin a Multi moc závad na netu nenajdeš
Jinak souhlasím s tím, že je škoda, že ty Airy nemontují i do Tipa a jiných modelů
1,2 8/16V fire je skvely ... 1.4 16V nie su spatne, a 1,4 T-Jet su tiez spolahlive... TSi moze zavidiet... JTD patria tiez medzi spolahlive diesle a to aj maly multijet 1.3 JTD
neviem o benzinaku alebo diesli, ktory by mal nejake problemy so zivotnostou a spolahlivostou
Ako som písal vyššie, nie je problém mať spoľahlivý motor, ktorý sa vyrába 20 rokov a nemá v podstate žiadnu modernú technológiu.
Btw. Ford so svojím 1,0 EB jasne dokazuje, že sa dá spraviť moderný motor nabitý technológiami, ktorý je abolútne spoľahlivý.
Aj Renault ma ´´novy´´ 1.8TCe vystavany na Nissanackej 1,6ke a len sa modifikuje osvedceny zaklad...
Asi viem co myslis, no zle to formulujes, Fiat moze vediet robit motory a spolahlivost toho co predava to len potvrduje, ale rozhodne nejde cestou sialenych inovacii ako Mazda a pod... a ani na to nema prachy myslim :-) Urcite by som to vsak nenazyval tym, ze nevie robit motory, to je hlupe tvrdenie.
Ale bodaj by tieto motory trochu rozbehli Fiat, určite mu to prajem, taká automobilka si zaslúži byť niekde inde, než je aktuálne.
Například:
2,0 turbo (Alfa)
2,9 turbo (Alfa)
3,0 turbo (Mase)
3,9 turbo (Mase)
Jinak:
[odkaz]
Skor to poukazuje na to, ze ten Multiair sa podaril a TSI potrebovalo dalsie generacie, aby opravili co kardinalne spackali a neslo vyriesit inak ako zmenou designu.
Nedavaju tie motory vsade, aj ked hodnotit podla ponuky na nasom trhu je blbost, ale to je skor otazka ekonomiky. Maju vsak prave sirsiu ponuku od atmosfer, cez nepriamovstreke turbo, priamovstreke turbo (1.4), 2 liter pre pozdlznu zastavbu, diesla v 3 objemoch (1.3, 1.6, 2.0), velke atmosfery (3.6), V8 z Masserati, velke turba - od V6 2.9, cez V8 turbo.
Fiat ako znacka predvadza modelovu mizeriu, ale, ze by ako koncern nemali motory to snad nie. Jedine co im chyba je 6 valcovy diesel, to nakupuju.
Na druhu stranu je logicke, ze Multiair nedavaju do malych aut ako Panda resp. 500. A zial potom uz maju iba budgetove Tipo. 500X ma aj 170 konovy multiair, 2.0 diesel, resp. teraz niekto pisal, ze ich posilnili. Zase tie motory funguju dobre, nekazia sa a 2.0 turbo by asi davali do spominanych aut zbytocne, nikto to nekupi :-)