Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
Hammunasakra
4
Ale aspoň že tak = povinná četba for Karel >:D
martinST
Osobně jsem čekal vetší "nálož" pro dvouspojky. Z článku mi vyplývá, že se slušnou údržbou je to OK. Ale na druhou stranu pořád nechápu, proč bych dvouspojce měl dát přednost před plynulým a na údržbu levnějším moderním hydroměničem.. Ale do města a okresky je stejně nejlepší eCVT >:D
Osobně pořád nechápu, proč bych dvouspojce, nebo jakékoli jiné automatické převodovce měl dát přednost před plynulou a na údržbu levnější mechanickou převodovkou, která mi navíc dává hezký řidičský pocit. Automatická převodovka je snad vhodná jen pro ty uhrovaté chlapce, co se ještě nenaučili řídit. :no:
Částečně souhlas. Záleží na tipu auta. Do sportovniho auta bych automat nedal nikdy. Na druhou stranu u většiny běžných rodinných nebo služebních přepravníků nevidím jediný důvod pro manuál, kromě ceny.
.... a spolehlivosti
Pominu-li dvouspojky (zde souhlas), tak eCVT je téměř nesmrtelné a hydroměnič s měněným olejem = ve spolehlivosti manuál.
zrovna CVT v podani audi aka Multitronik je totalni fail
O tom žádná ale ta přišla myslim 1999 kdy odešla ani nevim = no hodně lidem dost brzo >:-[]
Tohle víme všichni ale současný japonský CVT sou hodně jinde
Nějakej vwagnista určitě doplní v jakejch letech se vyráběl Multitronic = díky
A hlavně eCVT neni CVT [odkaz]
Tohle víme všichni ale současný japonský CVT sou hodně jinde
Nějakej vwagnista určitě doplní v jakejch letech se vyráběl Multitronic = díky
A hlavně eCVT neni CVT [odkaz]
V každé diskusi o automatech se ukáže někdo, kdo má podobný názor jako ten pán hrozící pěstí. A to takový, že automat je pro blbce, začátečníky atd.
Včera jsem v hospodě navrhoval, ať si kamarádka místo Windows nainstaluje Linux. Celý stůl v tu chvíli utichl a jednohlasně zvolal: "Jen to ne, proboha! Neposlouchej ho!". Nikdo z nich s Linuxem zkušenosti neměl, jen se báli nepoznaného. Asi podobná situace, neníliž pravda.
Včera jsem v hospodě navrhoval, ať si kamarádka místo Windows nainstaluje Linux. Celý stůl v tu chvíli utichl a jednohlasně zvolal: "Jen to ne, proboha! Neposlouchej ho!". Nikdo z nich s Linuxem zkušenosti neměl, jen se báli nepoznaného. Asi podobná situace, neníliž pravda.
Nie je to nepoznané. Ja mám asi 25 r. len manuál. Moja žena 10 r. hdm a teraz asi pol roka dvojspojku a poviem ti, že PRE MŇA je stále najlepší manuál.
Je otázka, v jakém autě. Každý auto má své, tj. včetně naladění převodovky - automatu a souhru s motorem. Třeba u A7 2,7 TDI 132kW to bylo takové trošku ne dle mé představy, kdy převodovce déle trvalo přeřazení, např, při zrychlování či sundání nohy z plynu a trošku brzy na mně přeřazovala z 3 na 4.stupeň. Naopak u 3,0 TDI 176kW je to bezvadně sladěno a převodovka řadí, jako bych si řadil (přál si to) já.
Nie, nie. U mňa nejde o to, aký automat, ale o to, že mi pri jazde niečo chýba. Proste musím radiť ja.
A7 2,7 TDI??? Překlep A7 místo A6?
Ten motor (2,7 TDI) se dával do A6(C6), ne do A7(C7).
A 176kW (3,0 TDI) taky A7 neměla, ten měla A6/C6 po faceliftu.
Ten motor (2,7 TDI) se dával do A6(C6), ne do A7(C7).
A 176kW (3,0 TDI) taky A7 neměla, ten měla A6/C6 po faceliftu.
takhle chytře ty informatiku budeš mluvit jen do doby než tě nechá DSG někde trčet a ty se pak v servisu dozvíš cenu za opravu >:D >:D
zrovna opravy DSG se daj poridit za rozumny prachy, tedy v podovnani s ostatnimy automaty… jen to nechce vozit do autorizaku, tam meni jen mechatroniku nebo celou skrin….
Tak jestli už existují kvalitní neautorizovaný servisy na opravy DSG převodovek, tak fajn. Já se o tohle moc nezajímám. V autorizáku tě okradou, že odejdeš v ponožkách, tam se s takovou závadou jet nedá. Kamarád mě teď fascinoval, když mi vyprávěl jak s obyčejnou O2 přijel do autorizáku, že potřebuje vyměnit kotouče a desky na zadní nápravě a oni mu řekli, že by se to mělo do 10 tis vejít 8-s Tam fakt nejezdit ani pro žárovku.
Nechci být chytrý, ale mám dojem, že u některých modelů koncernu je manuál na výměnu o cca 10 - 20 tis dražší než v tom samém modelu výměna DSG...
Tak, manuálna prevodovka lacnejšia na údržbu, než eCVT rozhodne nebude... (minimálne spojka a dvojhmota sa bude musieť meniť).
Přesně tak Ádo. Moje auto má najetý 300 tis. V převodovce jsem jednou vyměnil olej a jinak o ní nevím. Řadí se s ní naprosto bez problémů, kvalty drží no prostě řadí jako nový auto. Na co si dávat do káry bazmek, u kterýho nevím kdy se vysype a kolik mě to bude stát?
kvalitní automat obvykle přežije celý zbytek auta. Staré Mercedesy měly automaty a jezdí a jezdí a jezdí. Problémy nula.
Takže jediný problém je v tom, že automatická převodovka je další díl, který někdo na autě musí umět udělat.
VW neumí motory, neumí ani převodovky :-!
Takže jediný problém je v tom, že automatická převodovka je další díl, který někdo na autě musí umět udělat.
VW neumí motory, neumí ani převodovky :-!
To s přežitím auta platilo asi dřív, dnes spíš ne. Minulý týden jsem se o svém S-tronicu a o nové ZF8 bavil ve firmě živící se výhradně opravami automatů. Koncernový S-tronic jim typicky přijede na výměnu třecích spojek okolo 150tkm a nová ZF okolo 200tkm. Je to sice víc, ale stejně spíš bída. To co dřív bylo u ZF ocelové, je dnes hliníkové - např. Prostě řízená životnost. (jak jsem koupil, tak prodávám).
No jo starý Mercedesy. To je ale už dávno. Starý oktávky taky měly nesmrtelný motory a teď je všechno jinak.
Ani ne = s Priusem taxíkem se běžně najedou statisíce i milion km
A samozřejmě nejen s nim. Toyoty Land Cruiser = najdeš v nabídce ojetejch aut s půl milionem km. A takovejch aut je furt dost
A samozřejmě nejen s nim. Toyoty Land Cruiser = najdeš v nabídce ojetejch aut s půl milionem km. A takovejch aut je furt dost
No ještě jsem žádnýho Priuse s půlmilionem neviděl, ale Toyota dělala vždycky spolehlivý auta, tak máš třeba pravdu.
Nad 400tis km..
[odkaz]
[odkaz]
Prius na plyn... to jsou věci :-)
Jj :-) Dokonce jsem na Toyota foru o Priusech četl příspěvky od člověka, co má Prius 2 na LPG + nějaký "chip" , který dává řídící jednotce falešné údaje o teplotě motoru (vyšší teplotu) aby se motor dříve a častěji vypínal. To jsou hrozní kolenovrti někteří >:D
Ale to není pravda, musely se repasovat převodovky na Mamutovi stejně jako na motejlovi. V žádným případě to není bezúdržbový a rozhodně to není o nic horší než dnešní převodovky. Jediná výhoda je, že je v tom míň elektroniky ale složitý je to taky až dost.
S tou údržbou nevím, on ten hydroměnič taky není až tak jednoduchý, olej bys měnil taky v obojím...
Moderní HDM se víceméně vyrovnají dvojspojce v rychlosti, takže tenhle argument už asi neplatí... otázka spíš je, kdo ti slušný HDM v mainstreamu nabídne.
Moderní HDM se víceméně vyrovnají dvojspojce v rychlosti, takže tenhle argument už asi neplatí... otázka spíš je, kdo ti slušný HDM v mainstreamu nabídne.
No problem je už 8st. Aisin pro přední pohon = stejnej v BMW nebo Focusu nebo P308 = tam je i s tříválcem 1,2 PureTECH
Tak 6 stupnovy Aisin pre priecnu zastavbu je velmi podarena prevodovka a exceluje u PSA prave zladenim s dieslami co zvykne byt slabe miesto DSG u koncernu.
8st. je vraj tiez podarena, ale to si budem musiet vyskusat sam.
Ono z principu fungovania maju dojspojky problemy prave v situaciach, kde su HDM najsilnejsie a podla mna najuzitocnejsie. Poskakovanie v kolone krokom, parkovanie a rozjazdy do kopca a lahky teren resp. prejazd prekazok. Tam moze clovek s manualom vyuzit riadeny preklz spojky, HDM je to zakladna vlastnost ale dovjpojky tu tapu. Moderne so spojkami v olejovej naplni to ako tak zvladnu, ale aj tak sa im do toho nechce a rozne cukaju autom.
Menenie oleja by som povazoval za povinnost, ak je to prikazane, tak je to len bonus, kedze to robi servis automaticky miesto nutnych uprav pri "celozivotnej naplni"
8st. je vraj tiez podarena, ale to si budem musiet vyskusat sam.
Ono z principu fungovania maju dojspojky problemy prave v situaciach, kde su HDM najsilnejsie a podla mna najuzitocnejsie. Poskakovanie v kolone krokom, parkovanie a rozjazdy do kopca a lahky teren resp. prejazd prekazok. Tam moze clovek s manualom vyuzit riadeny preklz spojky, HDM je to zakladna vlastnost ale dovjpojky tu tapu. Moderne so spojkami v olejovej naplni to ako tak zvladnu, ale aj tak sa im do toho nechce a rozne cukaju autom.
Menenie oleja by som povazoval za povinnost, ak je to prikazane, tak je to len bonus, kedze to robi servis automaticky miesto nutnych uprav pri "celozivotnej naplni"
Já u těch dvouspojek žádný problém neregistruju, ani v naftě. Mám najetou 6st. DSG v Superbu a 7st. DCT v Optimě a nemám problém s tím autem ani manévrovat, ani popojíždět v koloně.
DSG s naftou má v běžném režimu tendence motor podtáčet, to je pravda... to ale není konstrukční chyba převodovky, spíš je to otázka priorit (důraz na eco i za cenu dynamiky a akustiky). Ve sportovním režimu funguje bez výhrad.
Z Aisinů mám najetý šestistupňový v naftě (407 2.7HDI) a osmistupňový v benzínu (Insignia 2.0T) a ani v jednom případě bych nenapsal, že je lepší než DSG.
DSG s naftou má v běžném režimu tendence motor podtáčet, to je pravda... to ale není konstrukční chyba převodovky, spíš je to otázka priorit (důraz na eco i za cenu dynamiky a akustiky). Ve sportovním režimu funguje bez výhrad.
Z Aisinů mám najetý šestistupňový v naftě (407 2.7HDI) a osmistupňový v benzínu (Insignia 2.0T) a ani v jednom případě bych nenapsal, že je lepší než DSG.
Aisin (zkušenost s XC90) taky nijak lepší převodovka než DSG není, to tu tvrdí akorát ten "expert", co neumí psát...
simson33
Moje osobní zkušenost se servisem pana Petříka v Chuchli dobrá rozhodně není. Mám proto potřebu varovat ostatní, protože reklama na jeho služby se na auto.cz objevuje se železnou pravidelností. :no:
Xylo
V poslední době si dělám na autě všechno sám, protože jsem nějak ztratit chuť se nechat obírat v servisech. ;-)
s tim se dá souhlasit, bohužel zkušenost ze servisů většinou moc dobrá není.. na druhou stranu, bez zkušeností měnit třeba olej v automatu není úplně jen tak
Asi je potřeba trochu manuální zručnosti a vybavení. Na youtube je docela pěkný návod, nepřipadá mi to jako nic složitého. Litr oleje je od 350 Kč, takže se moc neušetří, ale alespoň člověk ví, co tam dal.
návod je jedna věc, ale automatů je tolik různých typů.. neříkám, že to nejde, ale určitý věci je třeba dobře rozmyslet, než se do nich teda pustím, nářadí je taky nezbytnost, no poslední dobou se taky snažím leccos vyřešit sám..
V Americe meni naplne v automatu i na modernich autech kdejaky cernoch, co se pomalu neumi ani podepsat. Zde jste z toho komunismu nejak zabedneni manualem, ze mate stale strach z automatu a vyrobci vas proto opiji paskvily jako je DSG a CVT. Nic na tom neni od R129 pres w221 az po J20.
1) Osobne vypustim co jde vypustakem, kdyz ho na moderni mrse nenajdu, rovnou sundam vanu. 2) Prehodim filtr 3) Nasadim zpatky vanu senzitivnim zpusobem i s puvodnim tesnenim 4) Pod kapotou doliji. 5) Nastartuju, proradim vsecko co jde a trosku projedu 6) Znovu zkontroluju hladinu.
…Mozna to neni ucebnicove, cela napln to rozhodne neni, s vypoustenim menice jsem se take nikdy neparal. Ale delam to pravidelne s kazdym druhym motorovym a zatim jsem za vic jak 20 let nemel s prevodovkou nejmensi problem na zadnem z aut. Filtry origo nebo Mann.
V clanku nezaznela pracnost vymeny spojek. Nejake krouzky a jine blbosti jsou jak zly sen. Nemluve o tom jak se DSG rozjizdi (nic, nic, stale nic, skuuub ho) a jde citet razeni behem jizdy. Osobne bych DSG do sveho auta nechtel ani kdyby mi zaplatili hodne, hodne penez.
1) Osobne vypustim co jde vypustakem, kdyz ho na moderni mrse nenajdu, rovnou sundam vanu. 2) Prehodim filtr 3) Nasadim zpatky vanu senzitivnim zpusobem i s puvodnim tesnenim 4) Pod kapotou doliji. 5) Nastartuju, proradim vsecko co jde a trosku projedu 6) Znovu zkontroluju hladinu.
…Mozna to neni ucebnicove, cela napln to rozhodne neni, s vypoustenim menice jsem se take nikdy neparal. Ale delam to pravidelne s kazdym druhym motorovym a zatim jsem za vic jak 20 let nemel s prevodovkou nejmensi problem na zadnem z aut. Filtry origo nebo Mann.
V clanku nezaznela pracnost vymeny spojek. Nejake krouzky a jine blbosti jsou jak zly sen. Nemluve o tom jak se DSG rozjizdi (nic, nic, stale nic, skuuub ho) a jde citet razeni behem jizdy. Osobne bych DSG do sveho auta nechtel ani kdyby mi zaplatili hodne, hodne penez.
asi dělám teda z komára velblouda, takhle to zní docela proveditelně,takže olej v převodovce každých 40tis?
Máš tam akorát špatně to těsnění, mělo by se dávat nové, zvykne si sednout jinde než předtím a může to téct (a občas pak i teče). Jinak souhlas, je to relativně levné a jednoduché = proveditelné s určitým zázemím (alespoň jáma/4 bodový hever) i doma. Jinak tento údržbový krok se nenazývá výměna náplně! A to právě proto, že se dnes už většinou nedá vypustit obsah měniče. Je to potrava pro internetové remcaly, že výrobce nepředepisuje výměnu oleje a tvrdí že náplň je doživotní, ale bez znalosti servisního plánu, kde tento krok třeba je, je to výstřel do tmy...
Před rokem jsem platil opravu manuální převodovky včetně nové spojkové sady a dvouhmotového setrvačníku. Byly by za tu sumu 2 jednoduché repasy 7G Tronicku od mercedesu nebo jedna jeho kompletní generálka. Auto mělo najeto přes 330 000km.
Před rokem jsem platil opravu manuální převodovky včetně nové spojkové sady a dvouhmotového setrvačníku. Byly by za tu sumu 2 jednoduché repasy 7G Tronicku od mercedesu nebo jedna jeho kompletní generálka. Auto mělo najeto přes 330 000km.
Mas plnou pravdu. Kdyby zil country pisnickar Michal Tucny, odpoved by znela asi takto:
Mario ja vim, ze mas se mnou kriz,
neco ti ale povim, naklon se bliz.
Staryho psa novym kouskum, staryho psa novym kouskum nenauciiiiis.
Take jsem si jej zpocatku kupoval, ale kroutilo se jak guma do teplaku, bylo tezke jej nasadit. Stare drzelo tvar, kontakni body byly jednoznacne - sups a je tam ... Nejak me ti bavi impregnovat sedadla a menit naplne. Motorovy jsem v soukromem aute nemel nikdy ani 10k km, prevodovku delam kazdy druhy, takze tesneni zterele neni. Mi nic nerosi, to vis ze spodek bedlive sleduji, vsechna auta mam vzdy a vsude kde se vyskytuji garazovana, podlaha je sucha. (krome serva na jednom veteranu) Noo jasne, driv mival menic vpredu svoje separe okynko, dneska uz davno ne jj. V domacich podminkach proto vymenis jen cast naplne, proto to delam casto. Napln se pak promicha a nema to takove soky a ja mam radostny pocit ze jsem neco delal. V jame se drzi vlhko a blbe se tam leze. V CR mam dvousloup a v americe podelne najedu na odvodnovaci skarpu na kraji zahrady. Pod autem je dopoledne jeste krasne chladno. Spis lavorek je vzdycky jak prasatko chytajici bordel.
Az zas budes mit nekde nejaky clanecek, klidne se pochlub, od Tebe jsem si vzdycky rad precetl.
Mario ja vim, ze mas se mnou kriz,
neco ti ale povim, naklon se bliz.
Staryho psa novym kouskum, staryho psa novym kouskum nenauciiiiis.
Take jsem si jej zpocatku kupoval, ale kroutilo se jak guma do teplaku, bylo tezke jej nasadit. Stare drzelo tvar, kontakni body byly jednoznacne - sups a je tam ... Nejak me ti bavi impregnovat sedadla a menit naplne. Motorovy jsem v soukromem aute nemel nikdy ani 10k km, prevodovku delam kazdy druhy, takze tesneni zterele neni. Mi nic nerosi, to vis ze spodek bedlive sleduji, vsechna auta mam vzdy a vsude kde se vyskytuji garazovana, podlaha je sucha. (krome serva na jednom veteranu) Noo jasne, driv mival menic vpredu svoje separe okynko, dneska uz davno ne jj. V domacich podminkach proto vymenis jen cast naplne, proto to delam casto. Napln se pak promicha a nema to takove soky a ja mam radostny pocit ze jsem neco delal. V jame se drzi vlhko a blbe se tam leze. V CR mam dvousloup a v americe podelne najedu na odvodnovaci skarpu na kraji zahrady. Pod autem je dopoledne jeste krasne chladno. Spis lavorek je vzdycky jak prasatko chytajici bordel.
Az zas budes mit nekde nejaky clanecek, klidne se pochlub, od Tebe jsem si vzdycky rad precetl.
webpaja
...žádnou jsem dosud nikdy v autech neměl, ale kdykoliv jsem zkoušel, jezdil, či krátkodobě užíval, tak nebyl problém ani s plynulostí nebo nespolehlivostí.
Teď poprvé je v domácím autě právě dvouspojka a vyjma specifického chování při rozjezdu a plazení se, nejde o nic, co bych nazval divným či odsouzeníhodným.
Teď poprvé je v domácím autě právě dvouspojka a vyjma specifického chování při rozjezdu a plazení se, nejde o nic, co bych nazval divným či odsouzeníhodným.
Jde spíš o to, že u DSG docela platí pořekadlo - proč to dělat jednoduše (hydroměnič, eCVT), když to jde složitě (DSG). Přitom to nepřináší žádnou výhodu, jen, jak jsi sám zmínil, specifické chování při rozjezdu a plazení se... Navíc mě ve spojení s 1,2 tsi vyloženě štvalo chování při městských rychlostech. Příklad - jízda 40km/h v koloně, chci přidat - lehce plyn, nic se neděje, protože malý motůrek je někde okolo 1200ot, přidám více plynu, podřazení, škub a příliš prudké zrychlení... Tohle hydroměnič prostě neudělá.
Specifické chování má i eCVT...a pro mě při jízdě daleko nepříjemnější. Ty píšeš o sladění s charakteristikou motoru a to je zcela odlišná věc.
V běžném autě mám klasický HDM a manželka v městském DCT, drobné rozdíly jsou spíš minoritního rázu a většina lidí si jich nevšimne. Monotónního vytí motorů v "ideálních" otáčkách však naopak ano.
V běžném autě mám klasický HDM a manželka v městském DCT, drobné rozdíly jsou spíš minoritního rázu a většina lidí si jich nevšimne. Monotónního vytí motorů v "ideálních" otáčkách však naopak ano.
K tomu eCVT - zmiňoval jsem jej jen v kontextu jednoduchosti.. Vím (mám jej), že má taky svá specifika - ono zmíněné vytí. Ale to monotonní vytí se naplno projeví až na dálnici, ve městě a okresce jen minimálně, ale to jen na okraj. Hlavní pointa mého příspěvku byla, že je DSG je zbytečně složité a přitom nemá žádnou výhodu, spíš ještě pár nevýhod, oproti léty vymakané konstrukci hydroměniče.
Je levnější, obvykle i lehčí. To je ten důvod. ;-)
Levnější menší a asi i lehčí bude nově patentovaná PSA 2spojka = jak bude fungovat = to sem docela zvědavej ;-)
Hlavní výhoda DSG vůči HDM byla v tom, že auto s DSG žere zhruba o litr méně a současně je jízda dynamičtější než HDM - nedochází tam k takovým ztrátám výkonu. Ale je pravda že léty i HDM (u některých značek) prošlo pozitivním vývojem v tomto směru. Nicméně i tak je DSG stále přímořazená a tedy na omezení ztrát lepší zařízení.
Ano, kdysi opravdu byla dvouspojka úspornější než hdm, což dnes už neplatí (nebo je rozdíl už minimální). Jenomže i tato výhoda spotřeby se projevila nejvíce v městském popojíždění. Tedy v režimu, který dvouspojka nemá ráda a opotřebovává se mnohem rychleji, nemluvě o komfortu. Na okreskách a dálnici už hdm měnič přemostil a spotřeba byla +- obdobná. Myslím, že výrobci používají dvouspojky jen a jen ke snížení tabulkové spotřeby.
To už pár let vůbec není pravda. Předchviličkou jsem měl před sebou homologační podklady vozidla XXX a zvláště ve městě byla u měničového automatu spotřeba nižší až o 1L než pro manuální skříň (což je principiálně dvouspojka obraná o mechatroniku a druhou spojku, no on ten vliv řidiče vs program řídící jednotky také samozřejmě něco může udělat). Rozdíl automat vs manuál byl pro průměrnou spotřebu nakonec dle cyklu WLTP +0,1L v neprospěch měniče. Auto cca 2,0 až 2,5t dle specifikace a výbavy.
V podstatě se to srovnalo někde s nástupem 7st. převodovek. Protože měnič se zamyká na nejvyšším stupni už od 90tých let a dnes už ho zamykají převodovky prakticky na všech jízdních stupních a to včetně 1 nebo 2 ihned po rozjezdu.
Ano, jediný důvod proč se tak opřelo VW, a nakonec i jiní výrobci, do DSG byla schopnost pracovat s minimálními ztrátami = nižší flotilová spotřeba + emise CO2 => proč se prosadili hlavně v Evropě. Všude jinde vadil nižší komfort a chování v některých režimech (parkování ve svahu a podobně).
Sekundární důvod byl, že klasický automat se moc nehodí pro slabé motory (atmosférické s objemem válcové jednotky do 500cm3 nebo do 400cm3 v malých autech), A ono i ty litrová turba se k němu moc nehodí. Nicméně 1,2 Pure Tech už pracuje s tím Aisinem pěkně. Pokud měnič není zamčen, spolkne dle pracovního bodu docela dost točivého momentu, řekněme v průměru 10%, ale může to být při pomalém rozjezdu i daleko více. Ekonomika jde do háje (zákazník za komfort platí nadspotřebou) + vyšší emise všeho a z toho vyplývající pokuty pro výrobce v Evropě.
Ano, jediný důvod proč se tak opřelo VW, a nakonec i jiní výrobci, do DSG byla schopnost pracovat s minimálními ztrátami = nižší flotilová spotřeba + emise CO2 => proč se prosadili hlavně v Evropě. Všude jinde vadil nižší komfort a chování v některých režimech (parkování ve svahu a podobně).
Sekundární důvod byl, že klasický automat se moc nehodí pro slabé motory (atmosférické s objemem válcové jednotky do 500cm3 nebo do 400cm3 v malých autech), A ono i ty litrová turba se k němu moc nehodí. Nicméně 1,2 Pure Tech už pracuje s tím Aisinem pěkně. Pokud měnič není zamčen, spolkne dle pracovního bodu docela dost točivého momentu, řekněme v průměru 10%, ale může to být při pomalém rozjezdu i daleko více. Ekonomika jde do háje (zákazník za komfort platí nadspotřebou) + vyšší emise všeho a z toho vyplývající pokuty pro výrobce v Evropě.
Proč to hydroměnič neudělá? V tom přece není principiální rozdíl, je to jen o nastavení řídící jednotky, do jaké polohy plynu nechá motor sbírat a kdy už ho nechá podřadit.
Starší HDM by možná nechal původní rychlost, zvýšil otáčky a nechal to klouzat v měniči, ale mám pocit, že ty modernější už se tomuhle při akceleraci vyhýbají.
Starší HDM by možná nechal původní rychlost, zvýšil otáčky a nechal to klouzat v měniči, ale mám pocit, že ty modernější už se tomuhle při akceleraci vyhýbají.
V podstatě, tak jak jsi to popsal, jsem to myslel. Pokud je hdm dobře sladěný s motorem, tak má oproti dsg výhodu možnosti toho prokluzu, tzn motor by z 1200ot při zachování rychlostního st. nechal proklouznout někde do použitelného pásma...
A ty jsi přesvědčený, že při pružném zrychlování ze 40km/h je správné nechat to proklouznout v měniči? Moje zkušenosti s moderními HDM jsou teda malé, ale pochopil jsem, že tenhle jev se snaží co nejvíc omezit...
Nevim, jestli by byl prokluz správně nebo ne, ale zrovna nedavno si známý koupil novou Insignii s 1.5 turbo a hdm a při pražském popojizdění cca do 50kmh klouzal docela často... Jeho žena má golf tsi s dsg a sám uznal, že hdm je v tomto režimu mnohem příjemnější.
Já to beru v těch opravdu nízkých rychlostech, řekněme 0-20km/h, to je ten popojížděcí režim a tam je HDM sametovější... ale ani to (mokré) DSG mě nějak neirituje. 40-50km/h už ale moc prokluzů neregistruju... ale zaměřím se na to.
Přesně tak, proto říkám, že rozdíly nejsou až tak velké. Nové HDP omezují zásadně prokluz měniče a novější DSG zase nechávají spojky dýl klouzat, nebo mají extra krátkou jedničku (DQ500).
Bohužel měnič když klouže, proudí přes něj zbytečně olej generující teplo = vzniká odpadní teplo které se snadno dá vyřešit chladičem, ale DSG když nechá klouzat spojky generuje jejich rychlejší opotřebení = dřívější výměnu spojky a nutné adaptace, oboje zákazník zaplatí.
Tak teda nevím v jakým vesmíru je dvouspojková spojka jednodušší než hydrodynamický měnič. A že by klasický planetový automat byl jednoduchý zařízení, tak to teda fakt ne.
Výhodou HDM je prostě zásadně plynulejší rozjezd a schopnost přemosťovat určité okrajové otáčky prokluzem měniče.
Každopádně to chce srovnávat porovnatelný, třeba nedávno jsem jel v minulý X3 s 2,0dieselem a škubalo to stejně jako DSG s čtyřválecovým dieselem. Že bych si s 9s převodovky v GLC nějak sedl na zadek to taky ne. To sice neškube, ale zase to nějak moc váhá. Zase ZF8 s 3,0TDI byla hlaďounká, jenže taky proto, že motor má krouťák a sílu napříč spektrem. Zmiňovaná DSG v Passatu R36 byla výborná.
Proto říkám vůbec neřešit jakou má co převodovku, ale před koupí vyzkoušet konkrétní motorizaci s konkrétní převodovkou v autě. Prostě pokud jsi nebyl spokojenej s DSG s 1,2 TSI (já taky ne), tak DSG 500 v Kodiaqu byla úpně v pohodě. Každá motorizace je nastavená diametrálně jinak a mění se to i v rámci modelových roků. Proto si fakt myslím, že je lepší zkoušet a zkoušet..
Výhodou HDM je prostě zásadně plynulejší rozjezd a schopnost přemosťovat určité okrajové otáčky prokluzem měniče.
Každopádně to chce srovnávat porovnatelný, třeba nedávno jsem jel v minulý X3 s 2,0dieselem a škubalo to stejně jako DSG s čtyřválecovým dieselem. Že bych si s 9s převodovky v GLC nějak sedl na zadek to taky ne. To sice neškube, ale zase to nějak moc váhá. Zase ZF8 s 3,0TDI byla hlaďounká, jenže taky proto, že motor má krouťák a sílu napříč spektrem. Zmiňovaná DSG v Passatu R36 byla výborná.
Proto říkám vůbec neřešit jakou má co převodovku, ale před koupí vyzkoušet konkrétní motorizaci s konkrétní převodovkou v autě. Prostě pokud jsi nebyl spokojenej s DSG s 1,2 TSI (já taky ne), tak DSG 500 v Kodiaqu byla úpně v pohodě. Každá motorizace je nastavená diametrálně jinak a mění se to i v rámci modelových roků. Proto si fakt myslím, že je lepší zkoušet a zkoušet..
keď si už spomenul Passata, mal som 3.2 a prevodovka vcelku rýchla ale moc nevedela pomaly a plynulo cúvať do kopca, no a kolóny boli troška problém - to som ale riešil prepnutím do S režimu.
Kdyz tak jeste prihod teorii o tom, proc je hyromenic jednodussi. On tedy mozna HDM samotny jednodussi je, ale ten pouze nahrazuje spojku, prevodovka byva ve spojeni s nim planetova, pripadne jina a ve vetsine modernich HDM prevodovek je tak jako tak na premosteni pridana i spojka. Podle me je takova ZF8, pripadne Aisin 8 slozitejsi nez jakakoliv jina prevodovka - s vyjimkou Honda automatu, nebot Honda zase sla vlastni cestou a vyrobila devet prevodovek v jedne (nebo co to maji za pakvil...).
Co myslíš tou Honda převodovkou?
Maj svou vlastní 9st. pro NSX a pro běžný vozy myslim používaj 9st. ZF = to si teda nejsem úplně jistej :-)
Maj svou vlastní 9st. pro NSX a pro běžný vozy myslim používaj 9st. ZF = to si teda nejsem úplně jistej :-)
to je tou 1.2kou :-) Mam DSG v 2.0 TSI @ 162kW a ide uplne hladko. Obecne radi velmi malo - napr. medzi 1200 a 2000 nepreraduje kym nezmenis jazdny styl. Na 5ke vybehne kopec bez podradovania.
DSG zlobí při pomalý jízdně = kdyby i za běžný jízdy = byla by to už total katastrofa
Při popojíždění v koloně, při parkování..
Jen Karlova ne = a tipuju = že ta tvoje taky nikdy.. ;-)
Karel má objednanou další = predikuju že ani tam.. :-)
Při popojíždění v koloně, při parkování..
Jen Karlova ne = a tipuju = že ta tvoje taky nikdy.. ;-)
Karel má objednanou další = predikuju že ani tam.. :-)
tak to ti odporucam vyskusat sucasnu OIII 135kw tdi dsg 4x4, v zivote som nezazil horsie chovanie prevodovky. nezvlada rozjazdy, pomalu jazdu 20-35kmh (zmatkuje medzi 2a 3), v zakrute pri pridani nic a potom zrazu podradi a poskoci, pri cuvani do kopca bezne zdochne motor atd... uplna katastrofa. uz som urobil za 16mesiacov 100tkm a namiesto lietania jazdim autom aby mi co najskor skoncil operak.
topten
proto se automatickym prevodovkam branim jako cert krize
bohuzel prichazi doba, kdy vykonnejsi konfigurace s manualem mizi
bohuzel prichazi doba, kdy vykonnejsi konfigurace s manualem mizi
Nechci ti brát iluze = ale dneska spíš už ne [odkaz]
Do Toybaru apod. eště manuál = jinak spíš automat. Řadí líp než tvá hlava = rychlejš a zvládne i menší spotřebu. U dnešních výkonnejch sporťáků = je manuál a spojka už nad schopnostma běžnýho řidiče
Do Toybaru apod. eště manuál = jinak spíš automat. Řadí líp než tvá hlava = rychlejš a zvládne i menší spotřebu. U dnešních výkonnejch sporťáků = je manuál a spojka už nad schopnostma běžnýho řidiče
Proč? Protože si to někde přečteš, tak to platí? Protože tobě stačí sedět a držet volnat, ale někomu prostě fofrklacek chybí. I kdyby řadil automat sebelépe, než manuál, tak mi to nenahradí ten pocit. Jsem stejně jako topten veliký příznivce manuálu a je mi jedno jestli ve sportovním, rodinném, nebo dodávkovém autě.
Jasně = jednou sem to někde čet = dá rozum že to platí = já seriozní zdroj poznám [odkaz] >:-[]
Fotrklacek nejspíš chybí hlavně těm = co nezkusili nějakej současnější automat ;-)
Nebavíme se o chybí nechybí = ale lepší horší
Kdo chce manuál = eště dlouho tu budou
Ale smysl maj už jen někde = třeba v tom Toybaru
Fotrklacek nejspíš chybí hlavně těm = co nezkusili nějakej současnější automat ;-)
Nebavíme se o chybí nechybí = ale lepší horší
Kdo chce manuál = eště dlouho tu budou
Ale smysl maj už jen někde = třeba v tom Toybaru
A co se smířit s tím, že je to subjektivní? Současnější HDM automaty jsem zkoušel, v některých případech mě spíše zklamaly a vzhledem k nižšímu nájezdu se bez nich jednoduše obejdu.
Nechci ti brát iluze, ale já mám dojem, že ty jen sedíš u netu a něco čteš. Realita ti uniká. Automaty v osobních autech rozhodně neřadí líp než řidič. Spíš bych to označil jako dá se s tím žít, ale k ideálu to má daleko. I moderní DSG řadí blbě a hlavně ne tak jak chce nebo čeká řidič.
Chci ti vzít iluze :-)
DSG = řadí blbě odvždycky = s výjímkou když řídí Karel >:-[]
O tý vůbec neni řeč! Už spoustu let sou lepší HDM převodovky = který sou rychlejší než manuál. Definitivní hřebík do rakve manuálum dala ZF8HP = a to je už 10 let ;-)
Manuál dneska do Toybaru a pár podobnejch výjímek
DSG = řadí blbě odvždycky = s výjímkou když řídí Karel >:-[]
O tý vůbec neni řeč! Už spoustu let sou lepší HDM převodovky = který sou rychlejší než manuál. Definitivní hřebík do rakve manuálum dala ZF8HP = a to je už 10 let ;-)
Manuál dneska do Toybaru a pár podobnejch výjímek
Já se ale nebavím o rychlosti zařazení. To tě za jízdy většinou nijak nelimituje pokud zrovna netrháš rekord na Smyčce. Problém je že řadí blbě ve smyslu, že podtáčí motor nebo zase dlouho váhá s podřazení a nebo podřadí zbytečně moc no prostě neřadí v momentě kdy by zařadit měl.
K tomu automatu musí být motor víš, ne chcíplej 3 či 4 válec vyhoněnej do otáček s objemem petflašky nadopovoanej turbem.
Tam to fakt nefunguje >:D
Tam to fakt nefunguje >:D
ani smykem. pokud chci převodoku na normální ježdění, úsporný ježdění a či jezdím předvídavě nikdy mi HDM automat nemůže vyhovovat.
HDM prostě neumí rozlišit zda brzdit motorem, nebo nechat plachtit v daný moment, zavčas podřadit nebo napak nechat vyniknout krouťák motoru a neplašit.
Neumí to ani DSG ale tam s tím dá pracovat.
HDM prostě neumí rozlišit zda brzdit motorem, nebo nechat plachtit v daný moment, zavčas podřadit nebo napak nechat vyniknout krouťák motoru a neplašit.
Neumí to ani DSG ale tam s tím dá pracovat.
Ale to co popisuješ není vada spojky (tedy spojek u DSG nebo hydrodynamického měniče), ale převodovky, respektive jejího programu a naladění k motoru. Obecně třeba s 2,0 TDI (měl jsem 132 a 140kW) je DSG bída a s 2,0 TSI 206kW je to naprosto v pořádku. A takhle je to vždycky...
O tom nerozhoduje HDM, ale ty, podle toho co si tam zařadíš. Na D či OD to motorem nebrzdí, na něco jiného zase jo.
"Řadí líp než tvá hlava = rychlejš a zvládne i menší spotřebu" Tohle tvrzení je troufalé, těžko můžeš vědět, jaký řidič topten je.
Automat nikdy neřadí a řadit nebude jako skutečně dobrý řidič, je to dáno tím, že nevidí, i když jsou poslední verze sw v automatech např. v prémii svázány s navigací, umí se reálně naučit řidičův styl jízdy atp., k dokonalosti to stačit nemůže, AT nevidí to, co řidič, nemůže umět reagovat na aktuální situaci stejně dobře, jako dobrý řidič.
To, že úroveň dnešních špičkových automatů je taková, že AT nijak neotravuje a ovladatelnost auta snižuje jen minimálně a situací, kdy by potřeboval "vidět" není tolik, aby stálo za to vyměnit AT za manuál s permanentní křečí v lýtku díky poskakovací realiě dnešního provozu, je věc jiná, osobně bych do daily caru manuál už nechtěl, ale chápu, že jsou lidé, kteří prostě manuál preferují, a tvrdit, že principielně neumí řadit lépe než automat, je hloupost. Ale, kdo by se té hlouposti divil, když vidí, kdo je autorem takového tvrzení. ;-)
Automat nikdy neřadí a řadit nebude jako skutečně dobrý řidič, je to dáno tím, že nevidí, i když jsou poslední verze sw v automatech např. v prémii svázány s navigací, umí se reálně naučit řidičův styl jízdy atp., k dokonalosti to stačit nemůže, AT nevidí to, co řidič, nemůže umět reagovat na aktuální situaci stejně dobře, jako dobrý řidič.
To, že úroveň dnešních špičkových automatů je taková, že AT nijak neotravuje a ovladatelnost auta snižuje jen minimálně a situací, kdy by potřeboval "vidět" není tolik, aby stálo za to vyměnit AT za manuál s permanentní křečí v lýtku díky poskakovací realiě dnešního provozu, je věc jiná, osobně bych do daily caru manuál už nechtěl, ale chápu, že jsou lidé, kteří prostě manuál preferují, a tvrdit, že principielně neumí řadit lépe než automat, je hloupost. Ale, kdo by se té hlouposti divil, když vidí, kdo je autorem takového tvrzení. ;-)
To nevim = beru že je běžnej = naprosto většinovej
Skutečně dobrej řidič = naprosto okrajovej druh = kolik myslíš že jich je procent? Shodneme se = že jednotky?
Na tebe slušnej příspěvek = krom blbejch žvástů na konci = prostě Dinar
Takže pro pomalejš chápající = jako si ty = pro drtivou naprostou většinu řidičů = až na pár fakt výjímek = řadí dnešní špičkový automaty líp = a nic s tim nenaděláš :-! :-)
Sou jak rychlejší tak uměj lepší spotřebu
Tvý hlouposti se nedivim = tvý potřebě vlastně potvrdit co sem napsal jen trochu jinak = trochu jo ;-)
Skutečně dobrej řidič = naprosto okrajovej druh = kolik myslíš že jich je procent? Shodneme se = že jednotky?
Na tebe slušnej příspěvek = krom blbejch žvástů na konci = prostě Dinar
Takže pro pomalejš chápající = jako si ty = pro drtivou naprostou většinu řidičů = až na pár fakt výjímek = řadí dnešní špičkový automaty líp = a nic s tim nenaděláš :-! :-)
Sou jak rychlejší tak uměj lepší spotřebu
Tvý hlouposti se nedivim = tvý potřebě vlastně potvrdit co sem napsal jen trochu jinak = trochu jo ;-)
Napsal jsem opak tvého tvrzení, žádný "trochu jinak". >:D >:D
Žes prosťáček, který ani není schopen napsat česky větu, víme a vidíme všichni, stejně jako víme o tvém minimálním povědomí o autech, technice a vlastně čemkoliv, o čem se na acz diskutuje.
Ale buď v klidu, každé diskusi se hodí kašpárkek pro obveselení = zdejší se jmenuje Hammunasakra. ;-)
Žes prosťáček, který ani není schopen napsat česky větu, víme a vidíme všichni, stejně jako víme o tvém minimálním povědomí o autech, technice a vlastně čemkoliv, o čem se na acz diskutuje.
Ale buď v klidu, každé diskusi se hodí kašpárkek pro obveselení = zdejší se jmenuje Hammunasakra. ;-)
Až takhle mimo realitu? ;-)
Mlčení beru za souhlas = takže si uvědomuješ že líp než moderní automat řadí jen ten okrajovej ohroženej druh = nějaký procento
Abys to pochopil = pro víc jak 90% řidičů = je lepší automat
Došlo = kašpárku? :-)
Mlčení beru za souhlas = takže si uvědomuješ že líp než moderní automat řadí jen ten okrajovej ohroženej druh = nějaký procento
Abys to pochopil = pro víc jak 90% řidičů = je lepší automat
Došlo = kašpárku? :-)
I ten běžný řidič má oči. ;-)
Ještě aby měli mozek (vyhodnocuje co vidí ty oči) a uměli ho používat při řízení a je to dokonalé. Žel co jsem já ráno potkával cestou do práce za vzorek, tak ten tomu neodpovídal z docela vysokého procenta. Neříkám, že by to automat zachránil, ale jestli umí řadit jak jezdí, tak pro spojku, motor a převodovku jsou spíše katastrofou. :-!
Ano, souvisí to s hodnotami výkonu a točivého momentu, tam kde si automat pomůže naladěním by musel výrobce alternovat speciálně pro výkonný model vyvinutou MT.
No, třeba Cupra ten manuál měla a mít ho nebude, z důvodu emisí. Myslím, že to tak bude poměrně často...
db
Ja som bol vždy zástancom manuálu. Šoférujem rád a rád mám veci pod kontrolou. Automaty som bral, ako zbytočný príplatok v cene auta, zbytočné "škubanie" pri radení a pod. Takto som si spokojne žil. Neviem, či som sa stal náročnejším, alebo sa "moderná technika" tak zmenila, že na posledných dvoch nových autách (Mazda3 SkyActiv a Mondeo EcoBoost) mi začalo liezť na nervy, aký pocit dáva ten manuál, najmä pri zaraďovaní druhého stupňa (trhnutie pákou, servisy tvrdia, že je to ok, treba radiť pomaly - ano, ak počkám sekundu, tak to radí hladko).
Potom som začal chodiť na služobky, kde som dostal vždy na pár týždňov automat. A moje "staré názory" sa začali meniť. Jednak tie automaty radili naozaj hladko (treba podotknúť, že to boli HDM). Pokiaľ človek to auto spoznal, tak plynom sa to radenie dalo celkom aj ovládať.
Tiež si uvedomujem, že manuálom si môžem dovoliť širšie možnosti štýlu radenia - napr. s ťažkým Mondeom v meste sa dá pri predvídavosti celkom dobre jazdiť tak, že na nižší stupeň auto poriadne roztiahnem na požadovanú rýchlosť (napr. na dvojke dám 60km/h) a potom vyradím; zotrvačnosť tohto auta je taká, že aj kilometer preplachtím a rýchlosť klesne len o nejakých 5-7 km/h. Vtedy je okamžitá spotreba pár sekúnd nad 20 litrov, ale potom minútu 1 liter / 100, takže priemerka je veľmi dobrá.
Na druhej strane, keď si vychutnávam muziku (vôbec motor nepočuť), tak si uvedomujem, že neradím tým manuálom veľmi optimálne a efektívne, iba ak občas kuknem na otáčkomer a to sa mi nechce (len samotný pocit z okamžitej rýchlosti je nepresný na efektívne radenie).
Z toho všetkého vychádza, že ďalšie moje auto bude automat. DSG by som nikdy nechcel (napr. Ford už upustil od PowerShiftu, toľko sťažností bolo, najmä v USA). Pri klasickom CVT sa bojím životnosti a rýchleho opotrebovania. HDM je fajn, ale v meste dosť zvyšuje spotrebu. Takže z toho vychádza, že to zrejme bude eCVT (čo nemá s CVT chvalabohu technicky absolútne nič spoločné), pretože celkovo sú mi hybridy sympatické a keďže Toyota prinesie na náš trh aj silnejšie HSD-čka, tak vyzerá, že budúci rok asi presedlám.
Potom som začal chodiť na služobky, kde som dostal vždy na pár týždňov automat. A moje "staré názory" sa začali meniť. Jednak tie automaty radili naozaj hladko (treba podotknúť, že to boli HDM). Pokiaľ človek to auto spoznal, tak plynom sa to radenie dalo celkom aj ovládať.
Tiež si uvedomujem, že manuálom si môžem dovoliť širšie možnosti štýlu radenia - napr. s ťažkým Mondeom v meste sa dá pri predvídavosti celkom dobre jazdiť tak, že na nižší stupeň auto poriadne roztiahnem na požadovanú rýchlosť (napr. na dvojke dám 60km/h) a potom vyradím; zotrvačnosť tohto auta je taká, že aj kilometer preplachtím a rýchlosť klesne len o nejakých 5-7 km/h. Vtedy je okamžitá spotreba pár sekúnd nad 20 litrov, ale potom minútu 1 liter / 100, takže priemerka je veľmi dobrá.
Na druhej strane, keď si vychutnávam muziku (vôbec motor nepočuť), tak si uvedomujem, že neradím tým manuálom veľmi optimálne a efektívne, iba ak občas kuknem na otáčkomer a to sa mi nechce (len samotný pocit z okamžitej rýchlosti je nepresný na efektívne radenie).
Z toho všetkého vychádza, že ďalšie moje auto bude automat. DSG by som nikdy nechcel (napr. Ford už upustil od PowerShiftu, toľko sťažností bolo, najmä v USA). Pri klasickom CVT sa bojím životnosti a rýchleho opotrebovania. HDM je fajn, ale v meste dosť zvyšuje spotrebu. Takže z toho vychádza, že to zrejme bude eCVT (čo nemá s CVT chvalabohu technicky absolútne nič spoločné), pretože celkovo sú mi hybridy sympatické a keďže Toyota prinesie na náš trh aj silnejšie HSD-čka, tak vyzerá, že budúci rok asi presedlám.
V Autobildu/Autotipu byl velký test spotřeby automat vs manuál a tuším až na dvě vyjímky, vždy bral automat o půl litru navíc. Tolik ke spotřebě.
Automat nevidí, neplachtí sám od sebe z kopce, pokud takovou funkci nenavolíš, potom ale zase většinou jen s ekonomickým režimem, lehce vnímavější řidič má velmi často pocit, že teď už by podřadil/zařadil... ale zase jedna dvě jedna dvě ve městě - to mu jde na jedničku.
S dvouspojkou se dá žít, s CVT se dá žít, koneckonců dá se žít i s jednou nohou - pak si člověk do auta pořídí automat >:D
Řeknu to asi takhle: měla by být možnost volby. Když výrobce nenabízí primitivní manuální převodovku, je to smutné... A když ji nabízí jen k vrcholným nebo naopak základním verzím, je to navíc k vzteku:/
Automat nevidí, neplachtí sám od sebe z kopce, pokud takovou funkci nenavolíš, potom ale zase většinou jen s ekonomickým režimem, lehce vnímavější řidič má velmi často pocit, že teď už by podřadil/zařadil... ale zase jedna dvě jedna dvě ve městě - to mu jde na jedničku.
S dvouspojkou se dá žít, s CVT se dá žít, koneckonců dá se žít i s jednou nohou - pak si člověk do auta pořídí automat >:D
Řeknu to asi takhle: měla by být možnost volby. Když výrobce nenabízí primitivní manuální převodovku, je to smutné... A když ji nabízí jen k vrcholným nebo naopak základním verzím, je to navíc k vzteku:/
S tím vcelku souhlas... s tou výhradou, že automaty s 8+ stupni můžou těžit z dálničních převodů... takže pokud je pro někoho rychlá dálnice převládající způsob užití auta, může to být klidně naopak.
A i naopak, ve městě automat nelení s řazením tam, kde to řidič nechá raději na chvíli přetočené nebo podtočené. Tam to dnes už také často vyhraje automat.
Na druhou stranu řidič zase vidí, jestli je žádoucí plachtit na neutrál, nebo zpomalit se zařazenou rychlostí ke křižovatce. I pokud automat plachtit umí (můj ne), tak tohle rozhodnout nemůže.
Není pak problém kopnout pádly pár kvaltů dolů a brzdit motorem nebo to nechat se valit pár stovek otáček nad volnoběhem téměř bez odporu... když už tam teda sedím. Ono také totiž nikde není napsáno, že i když je to automat, nesmí se mu do řazení šahat! :-!
Takhle mám možnost využít výhody obou světů, 99% řazení ten automat rozhodně neudělá hůře než já a to jedno 1%, které je sporné, si můžu pořešit sám.
Takhle mám možnost využít výhody obou světů, 99% řazení ten automat rozhodně neudělá hůře než já a to jedno 1%, které je sporné, si můžu pořešit sám.
Zkús teda hybrid, ale na diaľnici to je o kilách čo ťaháš navyše zbytočne = spotreba je naopak horšia, záleží od tvojeho profilu, ktorý jazdíš. A HDM automat dnes už skutočne nezvyšuje spotrebu, to už dávno neplatí. A keby, tak už rozdiel nieje 1 alebo 0,5L, ale tak 0,1 - 0,2L/100km a často už je to dokonca aj naopak.
sniper1719
mel jsem to stesti jezdit v Passatu s touto prevodovkou v roce 2008/9 cca 50000km. Jiz od cca 25k to skubalo jako prase a postupne se to zhorsovalo takze v zaruce vymena. takze za mne ne ne :no:
Také jsem měl v této době Passata s DSG a mimo škubání při popojíždění v rámci pražského poskakování mi převodovka velmi vyhovovala (ujel jsem s ní asi 100 tis km).
A neni lepší nějaká HDM převodovka = která vyhovuje furt = i v tom příměstkym provozu?
Ono dost záleží na motoru. Ve všech Mercedesech jsem měl klasický automat a upřímně řečeno jsem po Passátu s DSG nijak netoužil, ale jezdit se s tím dalo. Teď mám zase manuál a vůbec mi to nevadí.
Jezdit se s ní dalo, otázka je, jestli je potřeba za to připlácet:)
Známá se Supem 2.0 TSFI do 20 tisíc výměněn motor i DCT na záruku, za nový...
Známá se Supem 2.0 TSFI do 20 tisíc výměněn motor i DCT na záruku, za nový...
V mém případě nebylo vyhnutí, protože motor 3.2 FSI nebyl s manuálem k dispozici. Nebylo potřeba se nijak omezovat v příplatcích, protože šlo o služební auto pořizované z prostředků zaměstnavatele.
Jezidl jsem s R36, ve který olej nikdo nikdy neměnil (měla najeto přes 200tkm) a fungovalo to jak nový. Následně jsem měl 2013 cca kolem 100tkm a taky bez problémů.
Moik
Je to dobrá myšlenka ale dotáhnout se nepodařila. Škube to, neumí to rozumně popojíždět, jsou s tím potíže...2xDSG, 1xPS.. Hlavně mě na automatu vadí, že (ani nemůže) poznat, jestli jsem přidal 75% plynu a chci se na daný rychlostní supeň plynule
rozjet na určitou rychlost nebo jestli jsem dal 75% a chci podřadit a předjet.
rozjet na určitou rychlost nebo jestli jsem dal 75% a chci podřadit a předjet.
KANKUNEN
dvouspojku a cvt. CVT vůbec nepoužívají ideální otáčky, ale jezdí ve stylu prokluzující spojky, v otáčkách a s malou zátěží. Šidí se to předvolenými stupni. A pokud se chceš projet na okresce tak je to unikát, že se raději hned zklidníš.
Ja len či si niekedy skúšal to CVT? A prečo by sa nedalo porovnávať s DSG? Veď plní rovnakú funkciu, len inakším princípom. To je akoby si povedal že sa nemôže porovnávať Messi a Ronaldo. Prečo by nie? A len tak mimochodom, niekomu sedí viac Messi a inému zas Ronaldo. Ale to tiež neznamená, že sa nenájde niekto, komu nesedí ani jeden z nich. Či? Mne napríklad sedí viac CVT ako DSG alebo manuál.Len pre obraz, jazdím možno 70% celkového nájazdu v meste.
;-)
;-)
Ideální je, když ti stojí na place všechno najednou, nemusíš si nalhávat, že to co sis koupil je to správné. Takže je to jako bys porovnával Messiho a Lafatu.
rohYpnol
Ve sportovních vozech dvouspojce rozumím. Ale jejich nástup do běžných vozů je podle mě mimo. Klasický automat HDM je pro běžné potřeby mnohem vhodnější, spolehlivější, věřím že i výrobně a provozně levnější.
DSG s mokrými spojkami ještě dejme tomu, ale laciné suché spojky, to je naprostý spotřební brak :-! :-!
DSG s mokrými spojkami ještě dejme tomu, ale laciné suché spojky, to je naprostý spotřební brak :-! :-!
Martin911Turbo
Měl jsem na 14 dní půjčenou Q5 ročník 2012, nafta 170 koní a DSG
Cesta do Chorvatska, po něm, dále v čr dálnice, okreska město
DSG je líná a cukavá mrcha, na jemné parkování a odparkování není stavěná
DSG bylo už po servise v 2017 v ceně 85 000 Kč, což k ročníku auta je teda psycho...
Cesta do Chorvatska, po něm, dále v čr dálnice, okreska město
DSG je líná a cukavá mrcha, na jemné parkování a odparkování není stavěná
DSG bylo už po servise v 2017 v ceně 85 000 Kč, což k ročníku auta je teda psycho...
traveldrive
Mám rád manuál.
Bral by som klasický automat.
Láka ma variátor.
Nevadila by mi dvojspojka.
Chcel by som skúsiť poloautomat s predvoľbami.
Akceptujem EV úplne bez prevodovky.
Ešte nejaké možnosti...?
Bral by som klasický automat.
Láka ma variátor.
Nevadila by mi dvojspojka.
Chcel by som skúsiť poloautomat s predvoľbami.
Akceptujem EV úplne bez prevodovky.
Ešte nejaké možnosti...?
dokopy
Vie niekto, či je pomalý pohyb dopredu bez plynu zaistený pomocou preklzovania spojky? Ako je to u prevodoviek Toyota s variátorom?
Vždy je to pomocí prokluzu "něčeho". U dsg prokluzem spojek, u hydroměniče prokluzem v měniči. Pokud jde o klasický Toyotacký variátor (CVT) - prokluzem třecího řemenu (ikdyž úplně jistý si teda nejsem, at mě případně někdo opraví). Jediný systém, který se rozjíždí bez prokluzu čehokoliv je od Toyoty eCVT díky elektromotoru.
Ide mi o to čo som napísal. U DSG teda preklzuje spojka. Zaujíma ma hlavne Toyota, lebo tú zrovna mám. Remeň asi nebude navrhovaný na preklzovanie. U hydrodynamického meniča len víri olej, teda nič mechanického sa nemôže opotrebovať.
Pokiaľ správne viem, tak variátor má predradený hydromenič - trecí remeň/reťaz nemôže preklzovať (to by bol prúser) a taktiež hydromenič umožňuje, aby auto mohlo stáť aj keď motor beží.
Toyota nedávno představila nové CVT s předřazeným hydroměničem, ale prezentuje to jako novinku, tzn podle mě klasické variatory hydroměnič nemají .. Navic třeba variator u skútru taky hydroměnič nemá ...
Původní eCVT má planetové soukolí a elektromotor
[odkaz]
[odkaz]
Subaru má menič pri CVT prakticky od začiatku. U Toyoty som doterajší stav nepoznal, ale možno tam bola aby nejaká mokrá spojka.
Samozřejmě, že může prokluzovat a prokluzuje. To je obecně důvod nižší životnosti variátorů.
Barrichello
cuká to pri couvání, opravy umí polovina firem co HDM automaty a taky je to leckdy o polovinu dražší :-) >:D
martinecko
kvalita DSG prevodovky z pohladu komfortu je vzdy o tom ako je naladeny software. V slovenskej obci Turany je jedna firma, ktora robi DSG tuning, sam som ich klientom, nechal som si preladit software tak aby prevodovka nepodtacala motor a ovela lepsie znie ten diesel teraz. takisto som si nechal nastavit aby po pusteni brzdy zostala zaradena 1-tka a do 2-ky preradilo az ked pridam plyn (aby som obmedzil v zapche prekluz spojky na 2-ke). postup je ze chlapik sunda sanie, napoji kabel do datoveho konektoru prevodovky, vytiahne software, zapoji naspat sanie, upravi soft a nahra ho spat uz cez klasicky diagnosticky konektor. pojdete na testovaciu jazdu, ked sa vam nepozdava, upravi dalsie nastavenia.
btw najnovsie DSG (2018) maju konecne plynule rozbiehanie - naozaj ako pri HDM - mozno je to aj tym, ze si pri pusteni brzdy pridaju trochu otacky motoru asi tak na 1050 ot/min a rozbeh je naozaj plynuly. sice v rezimu D podtaca motor, ale pri rezimu S preradzuje tak ako bezny clovek (cize hore nad 2000, dole pod 1400), skusane na superbe 2018 2.0tdi 7-stupnovy DSG s mokrymi spojkami.
btw najnovsie DSG (2018) maju konecne plynule rozbiehanie - naozaj ako pri HDM - mozno je to aj tym, ze si pri pusteni brzdy pridaju trochu otacky motoru asi tak na 1050 ot/min a rozbeh je naozaj plynuly. sice v rezimu D podtaca motor, ale pri rezimu S preradzuje tak ako bezny clovek (cize hore nad 2000, dole pod 1400), skusane na superbe 2018 2.0tdi 7-stupnovy DSG s mokrymi spojkami.
Evžen18
Na DSG fakt pozor. Já si takhle koupil ojeté auto s touhle převodovkou a za dva týdny už jsem musel do opravny. Pochopitelně jsem neměl dost peněz na opravu, protože jsem je všechny dal za auto, takže jsem si ještě k tomu musel půjčit, konkrétně odtud: [odkaz] ;-\ Naštěstí už auto od té doby funguje a já mám klid, ale příště už bych do DSG u ojetého auta určitě nešel.
Brao
Já jsem také kvůli té hnusné převodovce musel brát půjčku přes https://www.ammadopujcky.cz/pujcky
×
Sdílení komentáře
×