Stefan Bellof už není rekordmanem Zeleného pekla. Jeho pětatřicet let starý nejlepší výkon odešel do historie. Značka, která jej držela, se ale nezměnila.
to určite,už mi vcelku hlava nebrala časy GT2/3 RS ale toto je masaker.
Tento čas je na celé kolo a keď by brali iba BTG (čo sa jazdí pri turist jazdách) čas to by bolo snaď pod 5 min 8-s
no celé kolo pod 5min to už by som asi začal veriť v nejaké wúdú čary >:D
Je pravda ale že za tie roky sa tá trať prestavbami niečo zrýchlila,ale aj tak kto tam bol tak asi krúti hlavou. Na to ťa nepripraví žiadny YT kanál či plajstejšn.
Bylo to tak vždycky.
Jenom...chci říct
Nedávno jsem psal dlouhej příspěvek o starým brněnským okruhu. V době největší slávy byl delší a nebezpečnější, než ring.
Jinak pěkný retro z ringu :-)
[odkaz]
Ale mám rozporuplné pocity.
Bral jsem to jako rekord na věčnost.
A 6:11:13 byl podle mě před 35 lety lepší čas, než 5.19 teď.
Kára je unlimited...a myslím, že kdyby tenkrát nebylo auto tak omezeno pravidly, rozdíl by byl překvapivě malý...na 35 let.
Na kvaldu, v ktéré to Bellof tehdy zajel, taky v podstatě neměli limity, ale ano, měl tam balast, světla, stěrače atp., auto do závodu, každopádně hlavní rozdíl je v aerodynamice, to auto teď jede po trati jak autíčko z autodráhy vedené drážkou, neskutečné.
Bellof je stejně nesmrtelný. ;-)
Vidím to rovnako. Tak isto ako porovnávanie s F1. Tam je tona obmedzení a aj tak si na 99% tento rok traťoví rekord v Spa zoberú späť. Ak by niekto pustil súčasný monopost F1 bez obmedzenia prietoku paliva na Nordschleife, tak by sme rýchlo dočkali nového rekordu, ale okrem Porsche o to zjavne nik nemá záujem.
Srovnání s F1 je samo nesmysl, nechat ji postavit na rekord, tak je to pod 5 min., ale 956 by neměla šanci ani očesaná a s raketovým motorem, tohle už není otázka výkonu, ale schopnosti auta udržet se na trati. ;-)
Jasně že by neměla šanci, ale očesaná unlimited by jela pod 6. Takže rok sekunda a něco? Nic moc.
Kolik byl rekord 35 let před Bellofem? Nebyla jiná trať?
I půl minuty rozdíl je šílenost při těch absolutních časech, ale on je ten Bellofův výkon stejně z říše snů, 956 jsem si zkusil samo jen na simulátoru, ale dnešními měřítky je to nedotáčivá a zároveň přetáčivá bestie, tj. auto permanentně na hraně driftu, k tomu klasická kvedlačka, gumy taky nebyly, co dnes, prostě nechápu, jak to mohl zajet. :-)
Keď som tam bol tak mi stále vŕta hlavou ako tam kedy mohla jazdiť F1. Ťa trať je vcelku úzka a hrboľatá.
Ina prvý čo ju spravil pod 7min tak bol Niki Lauda s F1 na začiatku 70 rokov.
Stejně by mě zajímalo, co by inženýři postavili, pokud by začali úplně od nuly a stavěli auto s libovolnou šířkou atd. Tohle je sice auto bez limitů, ale pořád založené na regulích nějaké disciplíny.
Nie,žiadny vyber. Na TF prídeš,zaplatíš a jazdíš. Autá moc neomezujú,občas motorkárov keď moc padajú a je vlhko.
Track day myslím že nie je nejaké omezenie,len sa treba registrovať,školenie a jazdi sa. Vtredy tam je minimum aut a jazdia sa celé kolá, nie ako pri TF.
>:D >:D >:D , síce je to neporovnateľné ale keď si spomeniem kde som mal ja aké rýchlosti a vidím tento onboard....flugplac,švédenkrojtz, líščia nora,Adenau :-!
Marně přemýšlím, proč mě spojuješ zrovna s Japonci...
A napsal bych to samé, ať to udělá kdokoli, pokud by původní reakce byla takováhle. Všiml sis totiž, že mi vůbec nešlo o značku, tupounku?
Zdaleka pro každýho ne. Ty máš u mě exkluzivitu. Na slušnýho NORMÁLNÍHO diskutéra typu Ham bych nikdy 3,14ču jako BS nevytáhl, navíc jako on bezdůvodně.
Ne, to seš vedle. Když sáhnu do paměti - třeba takovej Reco mě občas svými názory stran Peugeotu vytočí, a určitě není sám. A řekl, bych, že se s ním dohaduju normálně. Ty seš u mě opravdu výjimka.
Tak zrovna od tebe (s "argumenty" typu: "ty jsi fakt pí*a") to opravdu sedí...
Na druhou stranu, přesvědčivější potvrzení toho, co jsem napsal (ve 22:50), jsem si snad ani přát nemohl.
Bolo to uz par piatkov nazad, co som mal moznost zajzdit si ako testovaci jazdec na autach kategorie GT3 ( vtedy 1250kg, cca 450k ) a uz to bol narez. Vedel by som si predstavit aj vykonnejsi stroj v mojich rukach... vtedy - ked som bol este mlady a krasny >:D
Dnes som si pozrel to onboard video a... Prislo mi nevoľno ! :-O
Toto je už fakt moc. Pilot bol nadclovek, ine slova na to nemam. Skoda ze na tom videu nebol G-meter. V niektorych zatackach, stupaniach a klesaniach ( hlavne pocas brzdenia na horizonte, klesani a zatacani zaroven, to negativne a bocne G-cko muselo byt nechutne ) Nenavidim zaporne G-cka ( z lietania ) a tu si ich Herr Timo Bernard uzil dost.
Proste nemam slov. Smekam klubuk pred nim a pred pánmi z Porsche, co dokazali par upravami dosiahnut. :yes::-!
asi ako aj samotne auto... ach jo.. ale rekord je rekord ved jasne ;-) ... ktovie aka rychla by tu bola raketa alebo nejaka ina stihacka .. pripadne helikoptera ;-)
Keď sa pôjdeš niekedy aspoň pozrieť či zviezť na ten okruh tak až potom pochopíš čo je to za čas,aj keď je špeciál to Porsche.
NS je skoro ako pútnické miesto pre motoristov a také niečo už asi nikto nepostaví.
Chlapi, ten chalan tam inac riskoval zivot... ono to vyzera jednoducho, ale no limits si jednou nohou hore... A bolo by zaujimave keby tam siel Kobayashi s TOY no limits.. :-)
Když jsem četl, že někdo sedl 29.ČERVENCE 2018 za volant a překonal o minutu Beloffův čas, zahlodal ve mě červík pochybností, abych nevěřil všemu, co se píše v novinách, ale autor si z nás nedělá srandu , jen se v euforii posunul o měsíc vpřed.
Nedivím se, výkon je to kosmický nejen od auta, ale hlavně od pilota.