Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAudi e-tron dostane kamery místo zrcátek. Koukněte, jak to bude fungovat
20 komentářů
skejpa
6
Tak pro zlepšení aero daj na obří SUV menší zrcátka >:D Já bych navrhl zprvu zkusit menší auto >:D
traveldrive
2
Sympatický postreh. ;-) :yes:
Flajzi
0
Jenže zákazníci chtějí obří SUV. Takže zaměření na zrcátka má svoji logiku.
Neurotic
Jak to bude fungovat až bude tma a ještě k tomu sněžit? Kromě toho klasické zrcátko pokud ho někdo nerozbije vydrží funkční tisíce let jak dlouho vydrží tohle? Do konce záruky v lepším případě... >:D
Tak zrovna v tomto prípade by som sa toho nebál. Kamery sú dnes už relatívne jednoduchou a overenou technikou. Skôr by ma zaujímalo, či sa s tým bude dať napríklad cúvať, skreslenie obrazu, dĺžka odozvy a iné aspekty môžu výrazne ovplyvniť vodičove vnímanie situácie a jeho reakcie. Kamery OK, ale do akej miery bude obraz z nich vykresľovať realitu?
Když vidím úroveň některých couvacích kamer...zrcátka budou jistější. ;-)
Asi by to chtelo lidi vratit do autoskoly a naucit se parkovat, pak by lidi nic z toho nepotrebovali a navic bez zrcatek to vypada priserne. Kdyz u nas prijedu do garazi s rodinnym vozem a zaparkuji na prvni dobrou, kdezto pani s fabii tam parkuje na 4x a porad blbe, tak nechapu jak ty lidi muzou mit ridicaky. A neni to jen o zenach, posledni dobou sem zazil spise horsi chlapi. Hlavne je na silnicich bezohlednost a cekani, ze ten druhy se ma vic rad a uhne. Jinak jsem zkousel uz kamery, co jsou v zrcatkach, je to pekny pomocnik, do chvile nez prsi, snezi atd...to je pak na prd. Pak take v zime senzory zamrzaji stejne tak jako radary, takze treba po delsi jizde se zasnezi a adaptivni tempomat je k nicemu. Nebylo to u jednoho vozu, ale dost toho vystridam, takze zkusenosti mam s mnoha znackami. V mem voze mam jen klasicky tempomat, jinak senzory a kamery nepotrebuji, umim totiz ridit a parkovat. Kupodivu vidim nacouvat lidi s kamerami nebo senzory do jineho auta a jen protoze to omylem vypli a spolehaji se na to az moc. U audi se stavalo, ze se sekl obraz a ukazoval o vterinecku pozdeji, no to uz mohl byt pak maler nevedet o tom.
opravdu potrebujes pro couvani zrcatka, kdys tam je (bude) k dispozici na centralnim display 360 stupnovy rozhled okolo auta ktery si nastavis na pohled ktery potrebujes? ja tedy pri couvani v Audi zrcatka nepouzivam, radsi se koukam primo na centralni display kde si muzu s pohledem otacet jak potrebuju a zacouvam na cm, v pohode se da trefit na +-2cm
a jak to bude vypadat pod vodou a nebo ve vakuu? co myslis, ze by to v Audi dostatecne neotestovali, kdys jim to fungovalo v LeMans pri zavodech a pak mesice na testovacich mulach v provozu, tak lidem v provozu kde se jezdi 3x pomaleji to vlastne fungovat nebude
zivotnost 1000 let je celkem irelevantni, navic zivotnost beznych zrcatek na autech se pocita od 20 do 50 let, kdy odrazna vrstva stejne "zchatra" a udelaj se na ni spinave mapy, schvalne se nekdy projdi po parkovisti a koukni se jak vypadaj zrcatka nekterych aut starsiho data, a k cemu by vlastne byla zivotnost 1000 let, kdys auta sotva vydrzej v provozu dele nez 30let, tech par milionu vyjimek z tech asi 1.5 miliardy aut, co vydrzi dele je tak smesne promile ze to nema smysl ani resit, cekas snad ze tve auto bude slouzit jeste za 1000 let? obavam se ze tou dobou budou v muzeich mozna tak v radu jednotek kusu nejake specialitky, tak jako se dnes v muzeu koukame na exponaty z prelomu prvniho tisicileti :-!
mimochodem pro kameru bude nocni pohled obcas i snazsi nez pro lidske oko, aneb pujde prizpusobit podle intenzity svetla tak, aby bylo videt co je potreba a pripadne i v obraze detekovat a upozornit zvyraznenim na objekty, stejne tak jak detekuji senzory u autonomnich systemu
zivotnost 1000 let je celkem irelevantni, navic zivotnost beznych zrcatek na autech se pocita od 20 do 50 let, kdy odrazna vrstva stejne "zchatra" a udelaj se na ni spinave mapy, schvalne se nekdy projdi po parkovisti a koukni se jak vypadaj zrcatka nekterych aut starsiho data, a k cemu by vlastne byla zivotnost 1000 let, kdys auta sotva vydrzej v provozu dele nez 30let, tech par milionu vyjimek z tech asi 1.5 miliardy aut, co vydrzi dele je tak smesne promile ze to nema smysl ani resit, cekas snad ze tve auto bude slouzit jeste za 1000 let? obavam se ze tou dobou budou v muzeich mozna tak v radu jednotek kusu nejake specialitky, tak jako se dnes v muzeu koukame na exponaty z prelomu prvniho tisicileti :-!
mimochodem pro kameru bude nocni pohled obcas i snazsi nez pro lidske oko, aneb pujde prizpusobit podle intenzity svetla tak, aby bylo videt co je potreba a pripadne i v obraze detekovat a upozornit zvyraznenim na objekty, stejne tak jak detekuji senzory u autonomnich systemu
Nikoloki
A obraz bude také 3D jako v zrcátku? ;-)
Já chci vidět zrcátko, které umí 3D!!! >:D
3d asi nie, ale zrcatko ma tu vyhodu, ze ked zmenis miesto z ktoreho sa pozeras (pohnes hlavou doprava-dolava), zmeni sa aj obraz. Mozes si teda na rovnakej ploche zobrazit viac (aj ked nie sucasne).
Toto ti kamera neponukne, bez toho aby si ju rucne neotacal...
Toto ti kamera neponukne, bez toho aby si ju rucne neotacal...
white label
"Chystané elektrické SUV od Audi bude možné objednat i s tzv. virtuální zpětná zrcátka."
ikarus
Kamery misto zrcatek, ktera dosahuji obludnych rozmeru (nejen) me napadly uz pred mnoha lety. Kameru lze navic schovat treba do posledniho sloupku, takze nebude vubec nevycnivat z profilu vozidla. Obraz jde promitat kamkoliv do zorneho pole, klidne archivovat v nejake smycce jako dash cam. Vstrikovani proslo divokym vyvojem, ruzne sensory vseho, se divim ze kamery jsou tak pozadu. Pritom dnesni snimaci technika je docela kvalitni. Zacit by se melo na nejakem stihlem sportovnim aute jezdicim rychle typu P911.
dávat kamery až do posledního sloupku nemůžete. Neviděl by jste potom auto, které je vedle Vás, či v mrtvém úhlu.
Couvat k obrubníku s kamerou v zadním sloupku? To by byla chuťovka.
pro virtualni 360 stupnovy pohled jsou treba alespon 4 kamery, a davat je do zadnich sloupku je blbost, tam staci ta ktera je vzadu, bozni je nejlepe umistit co nekvice centralne, ted se vesmes v tomto "oboru" ladi jen to aby se obraz pri skladani nedeformoval, udelat pak vyrez obrazu se spravnym zornym uhlem a zobrazit na display je vesmes snadne
×
Sdílení komentáře
×