Audi e-tron dostane kamery místo zrcátek. Koukněte, jak to bude fungovat

Audi e-tron dostane kamery místo zrcátek. Koukněte, jak to bude fungovat Zdroj: acz

Audi e-tron dostane kamery místo zrcátek. Koukněte, jak to bude fungovat

Chystané elektrické SUV od Audi bude možné objednat i s tzv. virtuálními zpětnými zrcátky. Jak budou fungovat, prezentuje na přiloženém videu.

Video placeholder
Audi e-tron dostane kamery místo zrcátek. Koukněte, jak to bude fungovat • Audi

Audi letos představuje doslova záplavu novinek, přičemž jednou z nich bude také elektrické SUV e-tron. Nejenže bude první masově vyráběný elektromobil značky, ale také nabídne jednu unikátní fíčuru. Pro vylepšení aerodynamiky (a tím zvýšení dojezdu) jej bude možné vybavit tzv. virtuálními zpětnými zrcátky, jejichž funkci nyní prezentuje.

V rámci tohoto systému se automobil zbaví konvenčních vnějších zpětných zrcátek, které nahradí kamerami. Ty budou umístěny v místech běžných vnějších zrcátek, přičemž jejich obraz bude promítán na OLED obrazovky v předních dveřích, v prostoru u A-sloupků.

Takové řešení má nabídnout perfektní obraz, byť je jasné, že na jiné umístění „zrcátek“ si řidiči budou muset zvyknout. Audi každopádně slibuje, že skvělý obraz bude zajištěn za každého počasí, a to díky vyhřívání, které kameru ochrání před zamlžením nebo námrazou. V porovnání s běžnými zrcátky jsou navíc kamery menší, díky čemuž má klesnout i aerodynamický hluk auta.

Audi již na tomto řešení pracuje léta, zavádění kamer místo zrcátek však zatím zakazovaly silniční předpisy. I proto ingolstadtská značka testovala virtuální zrcátko ve svých závodních speciálech. Už v roce 2012 jej využíval závodní prototyp Audi R18, nasazený třeba v Le Mans.

Nové Audi e-tron se světu mělo představit na summitu automobilky v Barceloně, premiéra ale byla odsunuta, dost možná kvůli nedávnému zatčení generálního ředitele značky Ruperta Stadlera v návaznosti na emisní skandál dieselgate. Nadále však platí, že první vozy zamíří k zákazníkům na přelomu letošního a příštího roku. O pohon se pak mají postarat tři elektromotory, jeden u přední a dva u zadní nápravy. Udávaný dojezd elektrického SUV má dosahovat 400 kilometrů.