Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron dostane kamery místo zrcátek. Koukněte, jak to bude fungovat

David Bureš
Diskuze (20)
Chystané elektrické SUV od Audi bude možné objednat i s tzv. virtuálními zpětnými zrcátky. Jak budou fungovat, prezentuje na přiloženém videu.

Video se připravuje ...

Audi letos představuje doslova záplavu novinek, přičemž jednou z nich bude také elektrické SUV e-tron. Nejenže bude první masově vyráběný elektromobil značky, ale také nabídne jednu unikátní fíčuru. Pro vylepšení aerodynamiky (a tím zvýšení dojezdu) jej bude možné vybavit tzv. virtuálními zpětnými zrcátky, jejichž funkci nyní prezentuje.

V rámci tohoto systému se automobil zbaví konvenčních vnějších zpětných zrcátek, které nahradí kamerami. Ty budou umístěny v místech běžných vnějších zrcátek, přičemž jejich obraz bude promítán na OLED obrazovky v předních dveřích, v prostoru u A-sloupků.

Takové řešení má nabídnout perfektní obraz, byť je jasné, že na jiné umístění „zrcátek“ si řidiči budou muset zvyknout. Audi každopádně slibuje, že skvělý obraz bude zajištěn za každého počasí, a to díky vyhřívání, které kameru ochrání před zamlžením nebo námrazou. V porovnání s běžnými zrcátky jsou navíc kamery menší, díky čemuž má klesnout i aerodynamický hluk auta.

Audi již na tomto řešení pracuje léta, zavádění kamer místo zrcátek však zatím zakazovaly silniční předpisy. I proto ingolstadtská značka testovala virtuální zrcátko ve svých závodních speciálech. Už v roce 2012 jej využíval závodní prototyp Audi R18, nasazený třeba v Le Mans.

Nové Audi e-tron se světu mělo představit na summitu automobilky v Barceloně, premiéra ale byla odsunuta, dost možná kvůli nedávnému zatčení generálního ředitele značky Ruperta Stadlera v návaznosti na emisní skandál dieselgate. Nadále však platí, že první vozy zamíří k zákazníkům na přelomu letošního a příštího roku. O pohon se pak mají postarat tři elektromotory, jeden u přední a dva u zadní nápravy. Udávaný dojezd elektrického SUV má dosahovat 400 kilometrů.

David Bureš
Diskuze (20)
11. 7. 2018 11:49
Re: 3D
3d asi nie, ale zrcatko ma tu vyhodu, ze ked zmenis miesto z ktoreho sa pozeras (pohnes hlavou doprava-dolava), zmeni sa aj obraz. Mozes si teda na rovnakej ploche zobrazit viac (aj ked nie sucasne).

Toto ti kamera neponukne, bez toho aby si ju rucne neotacal...
11. 7. 2018 10:37
Re: 3D
Já chci vidět zrcátko, které umí 3D!!! >:D
11. 7. 2018 10:35
Re: Zlepšení aerodynamiky :D
Jenže zákazníci chtějí obří SUV. Takže zaměření na zrcátka má svoji logiku.
11. 7. 2018 10:15
Re: to je doba
pro virtualni 360 stupnovy pohled jsou treba alespon 4 kamery, a davat je do zadnich sloupku je blbost, tam staci ta ktera je vzadu, bozni je nejlepe umistit co nekvice centralne, ted se vesmes v tomto "oboru" ladi jen to aby se obraz pri skladani nedeformoval, udelat pak vyrez obrazu se spravnym zornym uhlem a zobrazit na display je vesmes snadne
11. 7. 2018 10:11
Re: Funkčnost
a jak to bude vypadat pod vodou a nebo ve vakuu? co myslis, ze by to v Audi dostatecne neotestovali, kdys jim to fungovalo v LeMans pri zavodech a pak mesice na testovacich mulach v provozu, tak lidem v provozu kde se jezdi 3x pomaleji to vlastne fungovat nebude

zivotnost 1000 let je celkem irelevantni, navic zivotnost beznych zrcatek na autech se pocita od 20 do 50 let, kdy odrazna vrstva stejne "zchatra" a udelaj se na ni spinave mapy, schvalne se nekdy projdi po parkovisti a koukni se jak vypadaj zrcatka nekterych aut starsiho data, a k cemu by vlastne byla zivotnost 1000 let, kdys auta sotva vydrzej v provozu dele nez 30let, tech par milionu vyjimek z tech asi 1.5 miliardy aut, co vydrzi dele je tak smesne promile ze to nema smysl ani resit, cekas snad ze tve auto bude slouzit jeste za 1000 let? obavam se ze tou dobou budou v muzeich mozna tak v radu jednotek kusu nejake specialitky, tak jako se dnes v muzeu koukame na exponaty z prelomu prvniho tisicileti :-!

mimochodem pro kameru bude nocni pohled obcas i snazsi nez pro lidske oko, aneb pujde prizpusobit podle intenzity svetla tak, aby bylo videt co je potreba a pripadne i v obraze detekovat a upozornit zvyraznenim na objekty, stejne tak jak detekuji senzory u autonomnich systemu