Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePodpora elektromobility v ČR: Jak budou u nás zvýhodněny elektromobily a hybridy?
47 komentářů
lordlord
v Norsku už vystřízlivěli a zatížili el. auta novou daní
A prodeje EV maji letos dosahnout 52% :-)
Je to jen setrvačnost.
Sám nemám proti ev vůbec nic. Ať jsou to malá auta jezdící po velkých městech.
Ovšem vyvíjet auta typu suv vyšší střední a chtít s tom jezdit po Evropě je blbost.
Sám nemám proti ev vůbec nic. Ať jsou to malá auta jezdící po velkých městech.
Ovšem vyvíjet auta typu suv vyšší střední a chtít s tom jezdit po Evropě je blbost.
Jo, zato vyvijet auta typu Touareg V8, nebo jeste lepe V10, s dieselem je skutecne smysluplne.
Mne se libi, jak kazdemu prijde SUV jako blbost, ale jen pokud se jedna o EV :-)
Mne se libi, jak kazdemu prijde SUV jako blbost, ale jen pokud se jedna o EV :-)
lyon667
Tento levičácký přístup fanatického dotování nesmyslů bude jednou hřebíčkem do rakve této civilizace... :no:
Myslel jsem si, ze dotace jsou tu presne z opacneho duvodu >:D
Abychom si pri honbe za ziskem (kapitalizmus) ty hrebicky nezatloukali...
Dotace by mely mit nejaky prospesny zamer, narozdil od kapitalizmu a volne ruky trhu, kde (temer) jedinym zamerem je zisk.
A samozrejme firmy, ktere vydelavaji na stavajici technologii ted, nemaji zadny duvod inovovat. Naopak se stavaji casto brzdou pokroku, jelikoz jim status quo vyhovuje.
PS Slova jako "fanaticky" a "nesmysl" svedci spis o fanatizmu z tve strany :-)
Abychom si pri honbe za ziskem (kapitalizmus) ty hrebicky nezatloukali...
Dotace by mely mit nejaky prospesny zamer, narozdil od kapitalizmu a volne ruky trhu, kde (temer) jedinym zamerem je zisk.
A samozrejme firmy, ktere vydelavaji na stavajici technologii ted, nemaji zadny duvod inovovat. Naopak se stavaji casto brzdou pokroku, jelikoz jim status quo vyhovuje.
PS Slova jako "fanaticky" a "nesmysl" svedci spis o fanatizmu z tve strany :-)
Jenže za veškerými dotacemi zase stojí společenstvo které tyhle,, ekologické kroky ''rázem přemění ve svůj zisk. Snad si nemyslíš, že někomu opravdu jde o ekologii? Ne.
Na počátku i konci je zisk. ;-)
Na počátku i konci je zisk. ;-)
Snad si opravdu nemyslis, ze je ekologictejsi a zdravi prospesnejsi jezdit po meste dieselem. ;-)
"dotace by měly" - to je jádro pudla. On na papíře je i socialismus super. Ale žijeme v ČR. Kde se dotuje golfové hřiště, cyklostezka odnikud nikam a pod.
Jo souhlasim. V CR se dotuje kde co.
Nezapomenu na slogan: "Golfem proti drogam."
Na druhou stranu, takhle pausalizovat je nesmysl.
PS Myslim, ze socialismus neni ani na papire super, protoze nebere v potaz prirozene lidske vlastnosti..
Nezapomenu na slogan: "Golfem proti drogam."
Na druhou stranu, takhle pausalizovat je nesmysl.
PS Myslim, ze socialismus neni ani na papire super, protoze nebere v potaz prirozene lidske vlastnosti..
Zetti
Ale mame, zatim v nich jezdi autobusy a taxikari.
Jinak Národní akční plán čisté mobility nese datum 10/2015 [odkaz] a tam uz je to davno zahrnuto. Na MPO se povaloval tehdy Mladek z CSSD
Me se pochopitelne ty navrhy moc libi a je mi jasny ze vic lidi to nas*re
Jinak Národní akční plán čisté mobility nese datum 10/2015 [odkaz] a tam uz je to davno zahrnuto. Na MPO se povaloval tehdy Mladek z CSSD
Me se pochopitelne ty navrhy moc libi a je mi jasny ze vic lidi to nas*re
CHerokee
Takže třeba i rodiny s podprůměrnými příjmy se budou skládat na podporu bohatých pseudoekologů...páč taková tesla stojí 3 miliony, e-Golf milion apod.
Myslim, ze rodiny s podprumernymi prijmy budou mit moznost diky tomu sehnat ojety elektromobil za prijatelnou cenu.
A pote ho za jeste prijatelnejsi cenu provozovat.
Myslim, ze i ted si minimum rodin s podprumernym prijmem kupuje nove auto.
[odkaz]
Velka vyhoda elektromobilu je, narozdil treba od dieselu, ze na emisich projde vzdy. I kdyz bude mit najeto 300 tisic :-) A hlavne ty emise bude plnit i v realu ;-) A bude porad plnit ty neprisnejsi normy jaky kdy budou..
A pote ho za jeste prijatelnejsi cenu provozovat.
Myslim, ze i ted si minimum rodin s podprumernym prijmem kupuje nove auto.
[odkaz]
Velka vyhoda elektromobilu je, narozdil treba od dieselu, ze na emisich projde vzdy. I kdyz bude mit najeto 300 tisic :-) A hlavne ty emise bude plnit i v realu ;-) A bude porad plnit ty neprisnejsi normy jaky kdy budou..
Neznám takové rodiny, co by si mohly dovolit elektroauto, třeba jeté..už jen skrze náklady na baterie. Nemluvě o tom, kde by ho nabíjeli...
A prave proto jsou tu ty dotace ;-)
Aby se dalo nabijet ve meste vsude [odkaz] i na sidlistich atp...
Jake naklady na baterie? Myslis jako pronajem? To ma pokud vim zatim jen Zoe.
Aby se dalo nabijet ve meste vsude [odkaz] i na sidlistich atp...
Jake naklady na baterie? Myslis jako pronajem? To ma pokud vim zatim jen Zoe.
A proč dotace? Na pračku taky nedostaneš dotaci. Když jde levněji koupit a provozovat klasické auto, tak proč dotovat zatím moc nefungující alternativu na úkor ostatních. Dotovat je třeba státní školství a zdravotnictví, ne Teslu nebo Toyotu.
Proc dotace?
Pises zatim moc nefungujici.. A ja souhlasim.
Takze proto ty dotace. Abychom se dostali k cistemu, tichemu a.. levnemu dopravnimu prostredku s potrebnou infrastrukturou.
A jako vedlejsi efekt se zbavili zavislosti na Rusku a arabskych zemich.
Myslim, ze to je dobry duvod pro dotovani.
Pises zatim moc nefungujici.. A ja souhlasim.
Takze proto ty dotace. Abychom se dostali k cistemu, tichemu a.. levnemu dopravnimu prostredku s potrebnou infrastrukturou.
A jako vedlejsi efekt se zbavili zavislosti na Rusku a arabskych zemich.
Myslim, ze to je dobry duvod pro dotovani.
Ropa se těží i v Norsku, USA a jinde. Stejnou měrou na tom parazitují i naše státy šílenou daní. Co se EV týká - levné to není, čisté taky ne, naopak tenčí zásoby vzácného lithia a kobaltu. Skladování ellektřiny je bohužel zatím neefektivní. Myslím, že osobní přeprava by se skutečně dotovat neměla.
Nove baterie uz se obejdou s elektrodou bez kobaltu.
Lithium tak vzacne neni, je obsazene i v morske vode, ze ktere se bude nejspis ziskavat.
O cistote EV se uz dale prit nehodlams. Doufam ze o lokalnich emisich, alespon v CR nepochybujes.
Nevim proc by se nemela dotovat osobni doprava, spousta lidi nema jinou moznost, jak se dostat do prace.
Jinak mas pravdu, ropa se tezi i v USA, ale my spotrebovavame vetsinu z Ruska ;-)
Lithium tak vzacne neni, je obsazene i v morske vode, ze ktere se bude nejspis ziskavat.
O cistote EV se uz dale prit nehodlams. Doufam ze o lokalnich emisich, alespon v CR nepochybujes.
Nevim proc by se nemela dotovat osobni doprava, spousta lidi nema jinou moznost, jak se dostat do prace.
Jinak mas pravdu, ropa se tezi i v USA, ale my spotrebovavame vetsinu z Ruska ;-)
Jasně, nejsou vzácné, proto se tenčí jejich zásoby, chybí na trhu a raketově u obou surovin za posledních pár let vzrostla cena.
Doprava, zvláště ta osobní, se na emisích podílí malým %. Elektroauta nic neřeší.
Osobní doprava by se neměla dotovat, protože to je věc pohodlí a luxusu. Hustota železnic v ČR patří mezi nejvyšší na světě, pokrytí dopravci je taky na vysoké úrovni a proti Západu za nízké ceny.
Doprava, zvláště ta osobní, se na emisích podílí malým %. Elektroauta nic neřeší.
Osobní doprava by se neměla dotovat, protože to je věc pohodlí a luxusu. Hustota železnic v ČR patří mezi nejvyšší na světě, pokrytí dopravci je taky na vysoké úrovni a proti Západu za nízké ceny.
> Takze proto ty dotace. Abychom se dostali k cistemu, tichemu a.. levnemu dopravnimu prostredku s potrebnou infrastrukturou.
Čisté? Nikoliv. Tiché? To je poněkud problém z hlediska bezpečnosti. Levný...? To, že je něco financováno z veřejných peněz neznamená, že je to levné, nebo zadarmo, ačkoliv to tak většina socialistů chápe. To znamená jen to, že se na to složili ti, co z toho zpravidla vůbec nic nemají.
Čisté? Nikoliv. Tiché? To je poněkud problém z hlediska bezpečnosti. Levný...? To, že je něco financováno z veřejných peněz neznamená, že je to levné, nebo zadarmo, ačkoliv to tak většina socialistů chápe. To znamená jen to, že se na to složili ti, co z toho zpravidla vůbec nic nemají.
Dotace slouzi k tomu, aby EV byly po prechodnou dobu prijatelne. Levne asi tezko.
A diky rozsireni infrastruktury, masove vyrobe, pokroku v bateriich dochazi ve vysledku ke zlevnovani. Potom prestanou byt dotace potreba a lidi budou automaticky kupovat EV, protoze se to proste vyplati :yes:
Chapes?
A diky rozsireni infrastruktury, masove vyrobe, pokroku v bateriich dochazi ve vysledku ke zlevnovani. Potom prestanou byt dotace potreba a lidi budou automaticky kupovat EV, protoze se to proste vyplati :yes:
Chapes?
Ne, pak přijdeme na to, že máme nedostatečnou síť a nemáme dostatek zdrojů elektrické energie...
Jasne. Energie sice mame ted prebytek. Sit lze samozrejme posilit, ale vzhledem k soucasnym novym technologiim (solar a baterie apod.) to nebude potreba.
Takze hledas problemy tam kde nejsou.
A nepripoustis si rostouci ceny ropy a fakt, ze zasoby ropy ubyvaji.
Takze hledas problemy tam kde nejsou.
A nepripoustis si rostouci ceny ropy a fakt, ze zasoby ropy ubyvaji.
Budeš muset něčím nahradit spotřební daň z benzínu a nafty. Až poklesne podíl spalováků začne se adekvátně danit EV. Uvidíme ´, jaký bude reálný vývoj v osobní dopravě, ale mám trošku obavu, že se auto stane luxusním zbožím a už nebude pro všechny.
unicorn64
Na planete mame 2 miliardy aut so zivotnostou do 20 rokov. Teda kazdych 20 rokov musia automobilky vyrobit 2 miliardy aut. Sucasna technologia baterii je zalozena na lithiu a kobalte, ktorych zasoby vystacia odhadom pre 2 miliardy aut, zalezi od velkosti baterii. Navyse, recyklacia baterii nie je 100% a pocet aut/ludi sa neustale zvysuje. System je neudrzatelny pre dalsie generacie uz len z tohto dovodu. Plus 1/3 zasob kobaltu je v nepristupnom Kongu. Plus nevieme co urobi s ekologiou planety masivna tazba pre baterie, vid. historicke skusenosti s masivnou tazbou fosilnych paliv a naslednym sklennikovym efektom. Plus problemy so skladovanim el. energie, atd.
Z toho vyplyva, ze elektromobil za sucasneho technologickeho stavu nie je "Mobilita pre vsetkych", len pre urcite skupiny alebo krajiny, vid. bohate 5 mil. Norsko s vodnymi elektrarnami. Kym sa nevyriesia technologicke problemy (baterie, vodik, atd.), realnou volbou pre mnohe krajiny su "full hybridy", ktore ponukaju EV v meste az 50-70% casu, cenu na urovni dieslov, neobmedzeny dojazd, komfort bez nabijania a drahej infrastruktury. Dolezity ekologicky bod je 30-50x mensia bateria, postacuje aj spolahliva Ni-Mh technologia bez lithia/kobaltu.
Z toho vyplyva, ze elektromobil za sucasneho technologickeho stavu nie je "Mobilita pre vsetkych", len pre urcite skupiny alebo krajiny, vid. bohate 5 mil. Norsko s vodnymi elektrarnami. Kym sa nevyriesia technologicke problemy (baterie, vodik, atd.), realnou volbou pre mnohe krajiny su "full hybridy", ktore ponukaju EV v meste az 50-70% casu, cenu na urovni dieslov, neobmedzeny dojazd, komfort bez nabijania a drahej infrastruktury. Dolezity ekologicky bod je 30-50x mensia bateria, postacuje aj spolahliva Ni-Mh technologia bez lithia/kobaltu.
[odkaz]
[odkaz]
Vidis?
A razem je tvuj dukaz na vode :-)
[odkaz]
Vidis?
A razem je tvuj dukaz na vode :-)
To je teorie a v praxi se podívej, jak raketově roste cena těchto surovin. Nesmíš tež naletět té zelené a elektrárenské lobby.
Ja svou lobby aspon nemam v avataru ;-)
Uvedom si pod vlivem jakych informaci jsi ty..
PS Nez zacne psat petrolhead o raketovem rustu cen v souvislosti s EV, mel by si neco nastudovat [odkaz] :-) Cena li-ion baterii klesla mezi lety 2010-2016 o 73% - to je fakt. Nevidim zadny duvod, proc by se tento trend mel obratit. Nesmis verit vsemu co slysis a o cem pisi "odbornici", pripadne diskutujici..
Uvedom si pod vlivem jakych informaci jsi ty..
PS Nez zacne psat petrolhead o raketovem rustu cen v souvislosti s EV, mel by si neco nastudovat [odkaz] :-) Cena li-ion baterii klesla mezi lety 2010-2016 o 73% - to je fakt. Nevidim zadny duvod, proc by se tento trend mel obratit. Nesmis verit vsemu co slysis a o cem pisi "odbornici", pripadne diskutujici..
houmr
Na niektorych sidliskach dost tazko realizovatelne z dovodu, ze je parkovacia plocha oddelena iba obrubnikom a hned chodnik............ Vie si niekto predstavit, ze do chodnika budu instalovane nabijacie stanice............. Chodnik by sa zuzil co je nepripustne a za chodnik asi tazko, kable by nikto neprekracoval ;-) Dat stanice do parkovacieho miesta jedine, len uz vidim kolko vodicov do toho nacuva ;-) Prerabanie chodnikov by nikto nezaplatit.......... Na to prachy nie su............ Na SVK sa iba lepia chodniky a ked sa nieco preraba, tak len nejaka cast...... tu maju chodniky 30-50 rokov bez toho, aby sa ich niekto chytil ;-)
pave69
Evropská unie se na váš názor na elektromobily ptá (bohužel tedy jen anglicky):
[odkaz]
TAK JIM TO PĚKNĚ ŘEKNĚTE !!!
[odkaz]
TAK JIM TO PĚKNĚ ŘEKNĚTE !!!
Arese
Ne nadarmo se říká, že "cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly". A to je přesně případ dotacemi poháněné "elektromobility", která je financována z našich daní! 8-s :no: :no: :no:
×
Sdílení komentáře
×
spotrebni dan na benzin je 12.84kc/litr, spotrebni dan na naftu 10.95kc na litr.
kdyz se vezme, ze litr nafty ma o 10-15% vetsi vyhrevnost a jejim spalenim vznikne o 10-15% vic CO2 nez u benzinu, tak kdyz vezmu prumer teto hodnoty, tak spotrebni dan nafty by mela byt 14.445kc/litr aby bylo zdaneni spotrebni dani jako u benzinu, rozdil tedy 3.495kc/litr.
v CR se rocne vytoci cca 5mld litru nafty, da se tedy rict, ze naftaky jsou u nas rocne zvyhodneny 17.475mld kc, kdyz se vezme, ze 1/3 nafty se vytoci neplatcum DPH, tohle cislo vyleze na 18.698mld korun.
jestlize je tedy zvyhodneny naftaku u nas rocne skoro 20mld korun, tak nejakych par mld u elektromobilu je pakatel, ktery snad v budoucnu prispeje ke zlepseni ovzdusi, a CHMI uz snad aspon v lete nebude muset vyhlasovat smogove varovani kvuli prizemnimu ozonu zpusobene jedovatymi NOx zejmena z naftovych motoru, podobne jak to bylo cca pred 14 dny pro pul CR
dotace elektromobilu by bylo logicky financovat z provozu tech aut, ktere nejvic skodi zivotnimu prostredi - tedy ze zdaneni nafty, takze spotrebni dan z nafty by se mela dostat nejmene na uroven zdaneni benzinu,tedy v pripade CR minimalne na 14.445kc/litr, + rozpocitane dotace na elektromobily z minuleho roku, a porad to bude emisne tak, ze 1 naftak + 1 elektromobil vypusti vic skutecnych emisi nez 2 benzinaky
[odkaz]
To je pomerne vyrazne pravicovy nazor.
Jinymi slovy se udrzi jen to, co je aktualne ekonomicky rentabilni.
To znamena, ze nejde o vzdalenejsi budoucnost, strategicke zajmy, ekologii, zdravi atd.
Bohuzel tento princip casto omezuje inovace.
Protoze inovace a nove technologie (v pripade EV i infrastruktura) jsou na pocatku obvykle spojeny s vysokymi naklady. Pomoci dotaci je mozne napr. nove ekologictejsi technologie nastartovat - a zrentabilnit ;-) - driv.
Kdyz reknes A, mel by si rici take B.
ale aspon jsi se narozdil od vetsiny ostatnich klikacu odvazil reagovat
a samozrejme, srovanani spotrebnich dani benzinu a nafty podle energie nebo CO2 by muselo probehnout v cele EU
Vetsiho zeleneho blba jsem uz dlouho nevidel.Odstehuj se nekam na severni pol a porad neotravuj s emisema blazne zelenej.O jednoho retarda bude mene.
nastesti je svet jinde, kdyby ne, kazdorocne by bezprostredne na nasledky smogu umiraly tisice lidi v kazdym vetsim meste podobne jako v londyne v 1952 a dokonce i cinanum pomalu dochazi, ze neni uplne vporadku, kdyz pres smog v zivote neuvidi slunicko.
a jako pridavek ti posilam aktuelni odkaz, kdy EU konecne pripravuje pravidla, ktera umozni stazeni dyzlu v jakemkoliv state EU a to i tech stavajici rakovino-jedo-metu. a pochybuju, ze vyrobci aut budou mit vubec nejakou motivaci naftaky prodavat, kdyz jim za kazdy auto bude hrozit vetsi pokuta, nez je mnohdy prodejni cena auta.
tak se drz, aby to s tebou nesvihlo, byla by skoda mit tady o jednoho komika min, svet je ale uplne jinde, nez jsou tvoje vlhky predstavy >:D
[odkaz]