Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
Kdysi jsem jel půjčenou třídveřovou C4 Coupé s prosklenou střechou a ta mi na dálnici v plné rychlosti praskla. Rána to byla jako z děla, naštěstí mě ale nevyděsila natolik, abych trhnul volantem a sklo se díky fólii ani nevysypalo. Pamatuju se, že kastle tohoto auta byla měkká jako želé a jeho dílenské zpracování doslova tragické. Ale vypadalo originálně, to zase ano.
Ve druhé generací jsme jednou jel taky a velmi se mi líbil jízdní komfort, prostornost, celková robustnost i úroveň dílenského zpracování, která se ve srovnání s předchůdcem výrazně zlepšila. Zase mi ale nesedí jeho design, který je takový podivně oteklý a těžkopádný, však je to auto taky pěkně těžké. Podtrženo a sečteno - Citroëny nikdy nebyly můj šálek kávy, i když samozřejmě obdivuji klasickou bohyni DS, ulítlé 2CV nebo dodnes designově zajímavý BX...
Ve druhé generací jsme jednou jel taky a velmi se mi líbil jízdní komfort, prostornost, celková robustnost i úroveň dílenského zpracování, která se ve srovnání s předchůdcem výrazně zlepšila. Zase mi ale nesedí jeho design, který je takový podivně oteklý a těžkopádný, však je to auto taky pěkně těžké. Podtrženo a sečteno - Citroëny nikdy nebyly můj šálek kávy, i když samozřejmě obdivuji klasickou bohyni DS, ulítlé 2CV nebo dodnes designově zajímavý BX...
Proč ty si furt tak vymejšlíš? [odkaz] 😄
Co je pro tebe = plná rychlost na dálnici? 😉
Znám 5dvířko a neni to zrovna zázrak ale co píšeš = je blbost [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Jestli chceš pomlouvat = vem to přes spolehlivost. Pažout 307 a tahle generace C4 = stály za .ovno. Jasnej podprůměr
Sou ale horší [odkaz] myslel sem že Audi a BMW sou z toho nejhoršího už venku = asi ne
Co je pro tebe = plná rychlost na dálnici? 😉
Znám 5dvířko a neni to zrovna zázrak ale co píšeš = je blbost [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Jestli chceš pomlouvat = vem to přes spolehlivost. Pažout 307 a tahle generace C4 = stály za .ovno. Jasnej podprůměr
Sou ale horší [odkaz] myslel sem že Audi a BMW sou z toho nejhoršího už venku = asi ne
Paulie88
Zrovna v dubnu mi nabourali starou C4 a tak jsem v rychlosti kdy jsem potřeboval nový auto koupil tuto C4 II , tak mám i srovnání s předchozí generací >😁
Za mě zatím spokojenost, ale uvidíme časem. Mám rok 2011 , 1.6 Vti, najeto 81 000.
Zatím co pozoruju, motor je rozhodně živější a výkonější, než stará 1.6 , je radost se s ním rozjíždět, hlavně se umí moc pěkně ozvat ve vyšších otáčkách a má pěknej zvuk. Dost sem se bál spotřeby, ta je řekl bych mírně horší, než u staré C4 , ale pořád v normě. Do práce po blbý okreskách, částečně vesnice a kopce cca 7,1 l , teď jsem byl na Slovensku - dálnice, okresky, města atd... 6.2 l .
Co se týče designu, dřív se mi moc nelíbil, stará C4 mi přišla zajímavější, ale čím déle ho mám, tím víc se mi líbí. Interiér to je kapitola sama o sobě, prostě krásnej. Pěknej mohutnej volant, vrátily se "klasické" digitální budíky před volantem a celej interiér působí tak nějak solidně. Když srovnám s kamarádovým Focusem taky rok 2011 tak to tam vypadá jak totálně levnej šunt a ještě za to chcou mnohem víc peněz.
Tak snad doufám že auto vydrží a ten motor už fakt vychytali a s řetězem nebude žádnej problém. Servisy dělám pravidelně , i výměnu oleje a auto nějak zbytečně nehoním ani nedrtím ... Tak snad bude ok >😒]
Za mě zatím spokojenost, ale uvidíme časem. Mám rok 2011 , 1.6 Vti, najeto 81 000.
Zatím co pozoruju, motor je rozhodně živější a výkonější, než stará 1.6 , je radost se s ním rozjíždět, hlavně se umí moc pěkně ozvat ve vyšších otáčkách a má pěknej zvuk. Dost sem se bál spotřeby, ta je řekl bych mírně horší, než u staré C4 , ale pořád v normě. Do práce po blbý okreskách, částečně vesnice a kopce cca 7,1 l , teď jsem byl na Slovensku - dálnice, okresky, města atd... 6.2 l .
Co se týče designu, dřív se mi moc nelíbil, stará C4 mi přišla zajímavější, ale čím déle ho mám, tím víc se mi líbí. Interiér to je kapitola sama o sobě, prostě krásnej. Pěknej mohutnej volant, vrátily se "klasické" digitální budíky před volantem a celej interiér působí tak nějak solidně. Když srovnám s kamarádovým Focusem taky rok 2011 tak to tam vypadá jak totálně levnej šunt a ještě za to chcou mnohem víc peněz.
Tak snad doufám že auto vydrží a ten motor už fakt vychytali a s řetězem nebude žádnej problém. Servisy dělám pravidelně , i výměnu oleje a auto nějak zbytečně nehoním ani nedrtím ... Tak snad bude ok >😒]
Ahoj pěkně sepsané postřehy, ale musím se zastat Focuse. Je to držák. o podvozku nebudeš slyšet deset let, o ben. motoru také ne. Spojka a výfuky to samé. Elektrika také ok. Mám rád frantíky, ale tady se nechytají právě na Ford ani v nejmenším.
Ano Focus měl problémy s PSA dieslem 1.6 TDCi, ale to bylo už pak všeobecně známo, navíc každá automobilka má "svoje HTP" 😄
Měl jsem Focuse II 2009, teď mám stejně starého Megane III, chvíli jsem měl asi nejporuchovější Citroen vůbec - Picasso C4 1.8, také jsem měl Peugeot 206, pak různé Škodovky a říkám na rovinu - v benzínu se Ford blíží spolehlivostí Japoncům. Má své mouchy ve zpracování, ale robustnost je zarážející...
Ano Focus měl problémy s PSA dieslem 1.6 TDCi, ale to bylo už pak všeobecně známo, navíc každá automobilka má "svoje HTP" 😄
Měl jsem Focuse II 2009, teď mám stejně starého Megane III, chvíli jsem měl asi nejporuchovější Citroen vůbec - Picasso C4 1.8, také jsem měl Peugeot 206, pak různé Škodovky a říkám na rovinu - v benzínu se Ford blíží spolehlivostí Japoncům. Má své mouchy ve zpracování, ale robustnost je zarážející...
Já nechtěl hanit kvalitu Focusu v tomhle odvětví, ale spíš interiér a celkovej design kterej není zrovna pěknej, ale nudnej a ten interiér zvlášť v základu je vyloženě bída a ošklivost a je to auto ze stejnýho roku co srovnávám . Kamarád má Focuse 2011 , já C4 2011 a ta ten interiér v Citroënu i v základní verzi je na míle vzdálen té ošklivosti a nudnosti ve Focusu >😁
megacruiser
Měl jsem možnost jezdit Xsarou 1.6. Neuvěřitelně živé celkem lehké auto se špičkovým podvozkem, který kazilo jen ESP a trochu krátký plyn. Potom přišla C4 s tím stejným motorem. Byla citelně línější, asi kvůli hmotnosti. C4 byl ale velmi originální, tak trochu připomínal tvarem "kachnu" 2CV. Pak jsem přesedlal na Zafiru, holt byl potřeba prostor. Tento nový C4 je škaredý, naprosto neatraktivní blob s nečitelným designem. Boční linky nenavazují, mohutný a těžkopádný ponton karoserie nic opticky nerozbíjí. Možná je to kvalitní auto, ale do takové nezajímavé obludky bych už nešel. Holt každá automobilka má nějaký vrchol kdy srší invencí a dělá hezká auta a nějaký propad. Citroen nyní prožívá ten propad. Snad se vzpamatuje.
To souhlasim = Xsara 3dvéřko 120kW byla docela prča auto >😒]
Ta další generace o dost horší = řek bych. Ale znám jeden kousek provozovanej pojišťovákem kterej má nalítáno neskutečně a spíš kratší trasy = a drží a i po letech sou funkční a neprosezený sedačky a tak. Ale za srdce to teda fakt nebere 😄
Ta další generace o dost horší = řek bych. Ale znám jeden kousek provozovanej pojišťovákem kterej má nalítáno neskutečně a spíš kratší trasy = a drží a i po letech sou funkční a neprosezený sedačky a tak. Ale za srdce to teda fakt nebere 😄
KANKUNEN
ano jede to s lidmi po cestě v kvalitě poplatné své doby, ale všichni ostatní mají auta aspoň o fous lepší. A následující drzost udělat pomocí chromů z takové techniky prémii DS naštěstí lidi moc nežrali. Nikdo nekupuje Citroen, protože si vybral Citroen, ale proto, že je nejlevnější.
potooczech
Ve srovnání s předchůdcem je v tom autě doslova katastrofálně málo místa. Tváří se to jako nižší střední, ale uvnitř máte dojem, že sedíte snad ve Fábii. Měl jsem C4 v letech 2010 až 2014 a dokonale mne to vyléčilo z Francouzských aut. Tomu autu v podstatě neustále něco bylo a když už to vypadalo na 4 týdnu klidu, tak aspoň rupla žárovka v předních světlech.
Podla jednej skusenosti odsudit vsetku francuzsku produkciu moze len blbec. Ak si si to nahodou cele nevymyslel.
Jako ve Fábii ? To prostě není možné, asi nějaké nedorozumění.
C4 vs Fabia
Šířka v loktech 150 vs 141cm
Rozvor 261 vs 246 cm
Délka vozu 433 vs 399 cm
😄
C4 vs Fabia
Šířka v loktech 150 vs 141cm
Rozvor 261 vs 246 cm
Délka vozu 433 vs 399 cm
😄
Jj žárovky praskali dost, ale nakonec jsem dal druhé základní od Phillips (119 kč pár) a rok byl klid, Osram praskali pořád všechny verze včetně night breaker 2-3 měsíce vždy výměna
del42sa
To auto není špatné, je docela dobře postavené, komfortní a prostorné. Co je problém že to je dizajnově naprosto šedivá myš a že Citroen zrušil verzi kombi....
Za mě to měli udělat tak, že v této podobě neměla C4 vůbec existovat a namísto toho měla být DS4 ve svém dizajnu v řadě Citroen. Citroen DS5 by se posunula o příčku níže ( kam stejně patří ) a jmenovala by se třeba DS4 Sportlounge a jako DS5 měli vydat auto na pořádné platformě a s hydraulikou, které by se alespoň porostorem a komfortem blížilo tomu co měla C5.
škoda promarněné příležitosti...
Za mě to měli udělat tak, že v této podobě neměla C4 vůbec existovat a namísto toho měla být DS4 ve svém dizajnu v řadě Citroen. Citroen DS5 by se posunula o příčku níže ( kam stejně patří ) a jmenovala by se třeba DS4 Sportlounge a jako DS5 měli vydat auto na pořádné platformě a s hydraulikou, které by se alespoň porostorem a komfortem blížilo tomu co měla C5.
škoda promarněné příležitosti...
Když začneš od konce, tak ano... DS5 měl být nějaký imagemaker, třebas i za hodně peněz a těžko prodejný, ale prostě něco, co budí respekt.
DS4 místo C4... já ti nevím, DS4 je dost avantgarda, třeba ty zadní dveře bez stahovacích okének... hezky to vypadá na 19" kolech... není v tom moc místa... nejsem si úplně jistý, že by byl dobrý nápad prodávat to "as is" jako mainstreamový model.
Ještě před pár lety bych řekl, že mainstreamová evropská automobilka musí dělat kompaktní kombík, jinak nemá morální právo na existenci. Dneska je to ale holt SUV...
DS4 místo C4... já ti nevím, DS4 je dost avantgarda, třeba ty zadní dveře bez stahovacích okének... hezky to vypadá na 19" kolech... není v tom moc místa... nejsem si úplně jistý, že by byl dobrý nápad prodávat to "as is" jako mainstreamový model.
Ještě před pár lety bych řekl, že mainstreamová evropská automobilka musí dělat kompaktní kombík, jinak nemá morální právo na existenci. Dneska je to ale holt SUV...
Nemá smysl probírat první generaci modelů DS = bylo to co dům dal
Jakžtaž to začíná teď [odkaz] a jestli bude DS a jaký bude = to asi až tak 3. generace modelů
Jakžtaž to začíná teď [odkaz] a jestli bude DS a jaký bude = to asi až tak 3. generace modelů
plavean
Mám pocit že C4 II je docela nedoceněné auto.
Koupil jsem ji jako novou v roce 2013, najeto 100tkm. Auto je zvenku kompaktní, zevnitř prostorné, snad jen podélného místa na zadních sedačkách by mohlo být víc. Pohodlná sedadla, pohodlné celé auto, velmi dobré odhlučnění, opravdu hezký interiér. Na hatchback nižší střední to má i velký kufr, ten je taky hezky tvarovaný.
Je vidět, že konstruktéři mysleli na posádku a pohodlí při používání, má spoustu vychytávek které nejsou zásadní, ale usnadní život. Neříkám, že jiná auta to nemají, ale je to příjemné. Např. osvětlení nástupního prostoru, možnost v menu zvolit osvětlení při odemknutí / zamknutí. Stažení / vytažení všech okýnek pomocí dálkového ovladače. Noční režim přístrojovky, kdy téměř vše zhasne a svítí jen rychloměr. Atd atd.
Mám 1.6 VTI 120 a zatím jsem jen měnil žárovku denního svícení, v rámci záruky mi při necelých 90tkm(!) měnili tekoucí zadní tlumič, a někdy ve 3 letech vozidla čidlo teploty chladící kapaliny.
Koupil jsem ji jako novou v roce 2013, najeto 100tkm. Auto je zvenku kompaktní, zevnitř prostorné, snad jen podélného místa na zadních sedačkách by mohlo být víc. Pohodlná sedadla, pohodlné celé auto, velmi dobré odhlučnění, opravdu hezký interiér. Na hatchback nižší střední to má i velký kufr, ten je taky hezky tvarovaný.
Je vidět, že konstruktéři mysleli na posádku a pohodlí při používání, má spoustu vychytávek které nejsou zásadní, ale usnadní život. Neříkám, že jiná auta to nemají, ale je to příjemné. Např. osvětlení nástupního prostoru, možnost v menu zvolit osvětlení při odemknutí / zamknutí. Stažení / vytažení všech okýnek pomocí dálkového ovladače. Noční režim přístrojovky, kdy téměř vše zhasne a svítí jen rychloměr. Atd atd.
Mám 1.6 VTI 120 a zatím jsem jen měnil žárovku denního svícení, v rámci záruky mi při necelých 90tkm(!) měnili tekoucí zadní tlumič, a někdy ve 3 letech vozidla čidlo teploty chladící kapaliny.
Ada je zase tady
auto z Francie = nekupovat
auto s benzínovým motorem = nekupovat
auto bez ruční brzdy = nekupovat
auto s elektronickým tachometrem = nekupovat
atd...
auto s benzínovým motorem = nekupovat
auto bez ruční brzdy = nekupovat
auto s elektronickým tachometrem = nekupovat
atd...
Seabow
Otcove skusenosti😒br />
auto mam 4 roky a 95 000. 1,6 HDI 115k. Vybava exklusive. Mam ho rad, velmi slusne jazdi, stale klima, zima, leto pod 4,5. Je dostatocne zive, tiche az prekvapujuco na diesel a velmi pohodlnne. Velmi som si ho oblubil, preto ma mrzi kvalita spracovania. Riesil som tieto veci😒br /> - po kupe okamzita vymena ziaroviek, auto svietilo tragicky
- pri 15 000 roztrhnuty klinovy remen
- pri 35 000 vytecene tlmice /vymena vsetkych 4 ks/ zrazu auto plavalo v zime na zabitie
- od 40 000 buchanie od prednej napravy, ktore sa postupne zhorsovalo - podla predajcu Lioncar Banska Bystrica, autu nic nie je a je uplne v poriadku
- pri 45 000 vyhorene drotiky ku svetlam
- 90 000 buchanie odhalene, vytlcene zapuzdrenie riadenia, menene cele teraz
- auto je tazke na predok, resp. ma nizko predny naraznik, menil som plastovy kryt motora, ktory praskol pri parkovani
- ano, auto je makke a kruti sa
- v aute nic nevrzga
- je dobre aj na dlhe cesty, obehal som na nom 2x Taliansko Giro
Opakujem, mam rad jeho prejav a vyhovuje mojmu jazdnemu stylu /jazdim ho len ja/, preto ho aj neustale davam opravovat, nechcem ho predat. Ale ziadny Citroen si uz nikdy nekupim. Pred Citrenom som mal 2x Skoda a 2x Opel a Mitsubishi Pajero ani u jednej znacky som nezaznamenal taketo problemy s kvalitou. Vsety som kupoval nove okrem Pajera.
auto mam 4 roky a 95 000. 1,6 HDI 115k. Vybava exklusive. Mam ho rad, velmi slusne jazdi, stale klima, zima, leto pod 4,5. Je dostatocne zive, tiche az prekvapujuco na diesel a velmi pohodlnne. Velmi som si ho oblubil, preto ma mrzi kvalita spracovania. Riesil som tieto veci😒br /> - po kupe okamzita vymena ziaroviek, auto svietilo tragicky
- pri 15 000 roztrhnuty klinovy remen
- pri 35 000 vytecene tlmice /vymena vsetkych 4 ks/ zrazu auto plavalo v zime na zabitie
- od 40 000 buchanie od prednej napravy, ktore sa postupne zhorsovalo - podla predajcu Lioncar Banska Bystrica, autu nic nie je a je uplne v poriadku
- pri 45 000 vyhorene drotiky ku svetlam
- 90 000 buchanie odhalene, vytlcene zapuzdrenie riadenia, menene cele teraz
- auto je tazke na predok, resp. ma nizko predny naraznik, menil som plastovy kryt motora, ktory praskol pri parkovani
- ano, auto je makke a kruti sa
- v aute nic nevrzga
- je dobre aj na dlhe cesty, obehal som na nom 2x Taliansko Giro
Opakujem, mam rad jeho prejav a vyhovuje mojmu jazdnemu stylu /jazdim ho len ja/, preto ho aj neustale davam opravovat, nechcem ho predat. Ale ziadny Citroen si uz nikdy nekupim. Pred Citrenom som mal 2x Skoda a 2x Opel a Mitsubishi Pajero ani u jednej znacky som nezaznamenal taketo problemy s kvalitou. Vsety som kupoval nove okrem Pajera.
Jenom jsi nám jaksi zapomněl prozradit, jestli máš I. nebo II. generaci. Tu opravdu měkkou kastli měla C4 první generace v třídveřové verzi.
Predpokladam ze drotiky ku svetlam ti vyhoreli preto ze si tam dal ovela silnejsie ziarovky. Ergo nie chyba vyroby ale chyba uzivatela. Ci sa mylim?
Ahoj Seabow. Môžem sa spýtať ohľadne toho buchania čo ste riešili? Zrejme mám ten istý problém. Vám pomohla výmena celého riadenia teda tej prevodky riadenia toho hrebeňa. Dobre tomu chápem?
Martin911Turbo
S C4 coupe, rok 2008, motor 1.4 90 koní jsem jezdil 3 roky
Jediný minus auta byl výkon, ta 1.4 byla prostě vydechlá
Karoserie se nekroutila, byla pevná, předpokládám díky 3dveřové karoserii, kupé mělo i větší výztuhy ve dveřích. Jel jsem i v v klasice 5-ti dveřové z roku 2005 a ta vrzala teda dost
Zadní okna pevná, díky klimatizaci jsem to neřešil, že nejdou otvírat, nepotřeboval jsem - viz diskuse u Cactusu, jak lidi brečí, že jdou jen pootevřít
Servis, jen kotouče, destičky, auto bylo koupeno ještě ke konci tovární záruky, vyměnil jsme tyčky řízení a zadní zámek kufru. Jinak další servis žádný
U C2 VTS 2006 byl servis trochu horší, odešel alternátor a škrtící klapka, lambda sonda, jinak servis jako u C4
Prostor uvnitř perfektní i pro mě 190cm/110kg, kufr dostatečně velký, ovládání perfektní, pevný volant, nemám problém
Jediný minus auta byl výkon, ta 1.4 byla prostě vydechlá
Karoserie se nekroutila, byla pevná, předpokládám díky 3dveřové karoserii, kupé mělo i větší výztuhy ve dveřích. Jel jsem i v v klasice 5-ti dveřové z roku 2005 a ta vrzala teda dost
Zadní okna pevná, díky klimatizaci jsem to neřešil, že nejdou otvírat, nepotřeboval jsem - viz diskuse u Cactusu, jak lidi brečí, že jdou jen pootevřít
Servis, jen kotouče, destičky, auto bylo koupeno ještě ke konci tovární záruky, vyměnil jsme tyčky řízení a zadní zámek kufru. Jinak další servis žádný
U C2 VTS 2006 byl servis trochu horší, odešel alternátor a škrtící klapka, lambda sonda, jinak servis jako u C4
Prostor uvnitř perfektní i pro mě 190cm/110kg, kufr dostatečně velký, ovládání perfektní, pevný volant, nemám problém
Bobanus
Když jsem v roce 2016 vybíral vůz pro drahou polovičku, do finále se dostali právě C4 II facelift 1.2 Puretech a měnší vůz Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Fresh. A věřte, nevěřte vyhrála jen spojka ve prospěch Rapidu. Slabší verze motoru 1.2 Puretech měla totiž pětikvalt, který měl spojku horší než můj 14let starý Peugeot 206 !
Tohle by si měl přečíst někdo od Citroenu - rozhodují základní funkčnosti, vůz nemusí mít vše, ale základní věci jako řízení, spojka, řazení, ale i například plynový pedál musí být ok.
Jinak tady zklamu Škodovkáře, Rapid komfortem na C4 II facelift nemá ani v nejmenším, v Citroenu se prostě cítíte velmi dobře, skoro to vyvolává úsměv na tváři. Rapid není špatný, ale kouzlo útulnosti a komfotu nemá 😄 A spolehlivost? Můj Rapid je 2x do roka na reklamci, jednou kompresor klimatizace, jednou vadný plynový pedál, jednou krabatění sedaček, jednou skřípaní podvozku.... Zkrátka není to koncern jak kdysi býval např. Golf V nebo Polo...
Tohle by si měl přečíst někdo od Citroenu - rozhodují základní funkčnosti, vůz nemusí mít vše, ale základní věci jako řízení, spojka, řazení, ale i například plynový pedál musí být ok.
Jinak tady zklamu Škodovkáře, Rapid komfortem na C4 II facelift nemá ani v nejmenším, v Citroenu se prostě cítíte velmi dobře, skoro to vyvolává úsměv na tváři. Rapid není špatný, ale kouzlo útulnosti a komfotu nemá 😄 A spolehlivost? Můj Rapid je 2x do roka na reklamci, jednou kompresor klimatizace, jednou vadný plynový pedál, jednou krabatění sedaček, jednou skřípaní podvozku.... Zkrátka není to koncern jak kdysi býval např. Golf V nebo Polo...
mariov8
Vlastnil jsem cca 2 roky tento model. Kupodivu mi C4ku ukradli. Spokojenost s výjimkou horšího podvozku, vzadu také bouchal. Hodně místa, hlavně vepředu a na HB karosérii i slušný kufr téměř 400L, co by za to Focus dal... VYNIKAJÍCÍ MOTOR 1,6HDi 68kW, pravda, převodovka jen průměrná. I při náročnějším jízdním stylu jezdil průměrně za 5L. Jelikož je blok hliníkový, je motor tichý a rychle se ohřívá. Měkká charakteristika motoru snesla i tu pětistupňovou převodovku, narozdíl od 1,6TDI, kde je za trest pětka. Pravda, koní nebylo úplně nazbyt, ale to tehdy v rozpočtu taky nebylo peněz. Relativně elegantní a spíše decentní než nápadný design se mi líbil, a to i v interiéru. Zvláště vepředu v tom bylo i docela dost místa, pravda V třída to není, ale za 330 000,- Czk... Klidne bych si ho koupil znova, ale jako druhé auto a když ne to HDI, tak 1,2 PureTech.
toper: nevím jak u vás, ale u nás hezky a teplo, běž se taky občas proskočit ven nebo na nějaké rande. Sedět tady celé roky a pořád datlovat, no já nevím, ostatní by už minimálně bolely oči né.