Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Ada je zase tady
"Za studena je sodík ve dříku v plynném stavu, jak se ale ventil ohřívá, začne se jeho plynné skupenství měnit na kapalné. "
😄
😄
Atomas
No to je odbornost... řekl bych, že sodík je ve ventilu v pevném skupenství do cca 98 stupňů, potom taje. Teplota varu je 883 stupňů, pokud má tedy ventil i 750 stupňů, sodík nikdy nezmění skupenství na plyn... To je novinařina...
Když ono je to léto, venku je horko a všechno přechází z kapalného skupenství do plynného, a potom se to holt musí nějak zkapalnit … >😁
Krabatt
Vím o tom, že průmyslově vyráběný kovový sodík se skutečně používá v motorech ke chlazení. Je to dost nestabilní látka, která se zahříváním zkapalní. Ale kovový sodík je pevná látka, ne plynná.
Anonym
aby něco alespoň jednou za den nepopletli.
A nebylo by to japanofilní ACZ, kdyby jako příklad nebyl uveden japonský motor.
Já mám za to, že třeba motor z Calibry Turbo 204PS (dával sei do Vecty) toto už měl.
Sourozenec atmosférák 16V, co byl v Kadettu GSI 16V a taky Vectře, myslím ne.
Je to 25 let. Snad jsem to nespletl. Googlit nemám chuť.
A nebylo by to japanofilní ACZ, kdyby jako příklad nebyl uveden japonský motor.
Já mám za to, že třeba motor z Calibry Turbo 204PS (dával sei do Vecty) toto už měl.
Sourozenec atmosférák 16V, co byl v Kadettu GSI 16V a taky Vectře, myslím ne.
Je to 25 let. Snad jsem to nespletl. Googlit nemám chuť.
ACZ je japanofilne hej? odkedy?
Hm...já mám ten pocit.
Tím se ukazuje subjektivita pohledu. 😄
Já nemusím japonce a tak se mi zdá, že je to tu japanofilní.
Většína lidí si myslí, že je to koncerno-servilní. Protože nemaj rádi VW.
Takže možná je to nakonec objektivní web.
Ale diskutéři jsou tady silně japanofilní. Počítám, že žerou v jednom kuse rejži a chrápou na zemi.
Tím se ukazuje subjektivita pohledu. 😄
Já nemusím japonce a tak se mi zdá, že je to tu japanofilní.
Většína lidí si myslí, že je to koncerno-servilní. Protože nemaj rádi VW.
Takže možná je to nakonec objektivní web.
Ale diskutéři jsou tady silně japanofilní. Počítám, že žerou v jednom kuse rejži a chrápou na zemi.
Nech toho = tohle se dá snadno objektivně zhodnotit 😄
Objektivita je slabá kvalitativní úroveň vyloženě špatná = jak sám píšeš neni snad dne..
ACZ je až nesmyslně = kontraproduktivně = serVWilní
Objektivita je slabá kvalitativní úroveň vyloženě špatná = jak sám píšeš neni snad dne..
ACZ je až nesmyslně = kontraproduktivně = serVWilní
Keby boli VW servilni, tak rovno napisu, ze sodikom plnene ventily maju vsetky silnejsie verzie trojvalca 1,0 TSI, ze? :-!
gtv6
Sodikem chlazene vyfukove ventily byly na AR 33 16v
Uno Turbo je myslím taky mělo.
Sodíkem chlazený ventily má kdejaký malý turbo (T-Jety a spol).
A na druhý straně to měly i historický letecký motory jako Daimler DB601 z roku 1931. Každopádně je to tak jako tak pěknej kus techniky :yes:
A na druhý straně to měly i historický letecký motory jako Daimler DB601 z roku 1931. Každopádně je to tak jako tak pěknej kus techniky :yes:
Mám Fiata Argentu starou 32 let a tam jsou také výfukové ventily chlazené sodíkem. Není to rozhodně žádný sporťák, ale motor je přeplňovaný kompresorem Roots, takže asi proto.
kalousek
Sodík je ve ventilu v plynném stavu a po zahřátí zkapalní. Netuším čemu se divíte, takhle se přece látky chovají zcela běžně.
Ostatně je dobře známo, že i ledovec co se s ním srazil Titanic byl původně v plynném stavu a posádka ho proto vůbec neviděla. Po nárazu prudce zkapalněl, natekl dovnitř a loď se potopila aniž by měla jakoukoliv trhlinu.
Teď si říkám že bych už taky mohl dělat odborného redaktora
Ostatně je dobře známo, že i ledovec co se s ním srazil Titanic byl původně v plynném stavu a posádka ho proto vůbec neviděla. Po nárazu prudce zkapalněl, natekl dovnitř a loď se potopila aniž by měla jakoukoliv trhlinu.
Teď si říkám že bych už taky mohl dělat odborného redaktora
Tohle je skutečně pokroková myšlenka, o látkách, které při ohřívání mění skupenství tímhle směrem, jsem ještě neslyšel. Inu což, každej den se dozvím něco novýho :yes:
už si to dali patentovat? >😁 >😁 >😁