Mám Fiata Argentu starou 32 let a tam jsou také výfukové ventily chlazené sodíkem. Není to rozhodně žádný sporťák, ale motor je přeplňovaný kompresorem Roots, takže asi proto.
Teoreticky, kdyz zahreju plyn pri konstatnim objemu tak zvysim tlak (izochoricka reakce) mohl by zkapalnet. Ale nechce se mi hledat soucinitele ani to pocitat..
No a to já jsem rád, že mi v Rumunsku vůbec nějaký ventily do toho motoru v Hnissanu dali :-) Při kvalitě práce v Pitesti tam taky klidně mohli nějaký chybět :-(
Sodík je ve ventilu v plynném stavu a po zahřátí zkapalní. Netuším čemu se divíte, takhle se přece látky chovají zcela běžně.
Ostatně je dobře známo, že i ledovec co se s ním srazil Titanic byl původně v plynném stavu a posádka ho proto vůbec neviděla. Po nárazu prudce zkapalněl, natekl dovnitř a loď se potopila aniž by měla jakoukoliv trhlinu.
Teď si říkám že bych už taky mohl dělat odborného redaktora
To je asi nějaký systém "zplynovače" pevného sodíku a následně se to zkapalňuje ……… na AUTO CZ jsou k nalezení silné myšlenky, opravdu převratné
už si to dali patentovat? >:D >:D >:D
Sodíkem chlazený ventily má kdejaký malý turbo (T-Jety a spol).
A na druhý straně to měly i historický letecký motory jako Daimler DB601 z roku 1931. Každopádně je to tak jako tak pěknej kus techniky :yes:
Hm...já mám ten pocit.
Tím se ukazuje subjektivita pohledu. :-)
Já nemusím japonce a tak se mi zdá, že je to tu japanofilní.
Většína lidí si myslí, že je to koncerno-servilní. Protože nemaj rádi VW.
Takže možná je to nakonec objektivní web.
Ale diskutéři jsou tady silně japanofilní. Počítám, že žerou v jednom kuse rejži a chrápou na zemi.
aby něco alespoň jednou za den nepopletli.
A nebylo by to japanofilní ACZ, kdyby jako příklad nebyl uveden japonský motor.
Já mám za to, že třeba motor z Calibry Turbo 204PS (dával sei do Vecty) toto už měl.
Sourozenec atmosférák 16V, co byl v Kadettu GSI 16V a taky Vectře, myslím ne.
Je to 25 let. Snad jsem to nespletl. Googlit nemám chuť.
Vím o tom, že průmyslově vyráběný kovový sodík se skutečně používá v motorech ke chlazení. Je to dost nestabilní látka, která se zahříváním zkapalní. Ale kovový sodík je pevná látka, ne plynná.
No to je odbornost... řekl bych, že sodík je ve ventilu v pevném skupenství do cca 98 stupňů, potom taje. Teplota varu je 883 stupňů, pokud má tedy ventil i 750 stupňů, sodík nikdy nezmění skupenství na plyn... To je novinařina...
"Za studena je sodík ve dříku v plynném stavu, jak se ale ventil ohřívá, začne se jeho plynné skupenství měnit na kapalné."
Tohle je skutečně pokroková myšlenka, o látkách, které při ohřívání mění skupenství tímhle směrem, jsem ještě neslyšel. Inu což, každej den se dozvím něco novýho :yes: