Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ventily motoru plněné sodíkem: K čemu slouží? A funguje to vůbec?

Možná jste už někdy slyšeli, že zážehové motory zejména výkonných automobilů používají ventily chlazené sodíkem. Proč?
Zpět na článek
26. 7. 2018 12:33
Re: Nebylo by to ACZ
Keby boli VW servilni, tak rovno napisu, ze sodikom plnene ventily maju vsetky silnejsie verzie trojvalca 1,0 TSI, ze? :-!
25. 7. 2018 16:54
Re: boxer
Mám Fiata Argentu starou 32 let a tam jsou také výfukové ventily chlazené sodíkem. Není to rozhodně žádný sporťák, ale motor je přeplňovaný kompresorem Roots, takže asi proto.
25. 7. 2018 11:46
Re: Fyzika
Teoreticky, kdyz zahreju plyn pri konstatnim objemu tak zvysim tlak (izochoricka reakce) mohl by zkapalnet. Ale nechce se mi hledat soucinitele ani to pocitat..
Avatar - Cuba66
25. 7. 2018 09:58
Re: boxer
No a to já jsem rád, že mi v Rumunsku vůbec nějaký ventily do toho motoru v Hnissanu dali :-) Při kvalitě práce v Pitesti tam taky klidně mohli nějaký chybět :-(
25. 7. 2018 07:11
Re: Pan Dusil má plnou prafdu
Ne nežádali mě. Ale pár článků na jiných autowebech mi už vyšlo
25. 7. 2018 06:15
Re: Pan Dusil má plnou prafdu
Myslím, že teba už žiadali o nejaký článok, alebo to bol niekto iný?
25. 7. 2018 05:42
Pan Dusil má plnou prafdu
Sodík je ve ventilu v plynném stavu a po zahřátí zkapalní. Netuším čemu se divíte, takhle se přece látky chovají zcela běžně.
Ostatně je dobře známo, že i ledovec co se s ním srazil Titanic byl původně v plynném stavu a posádka ho proto vůbec neviděla. Po nárazu prudce zkapalněl, natekl dovnitř a loď se potopila aniž by měla jakoukoliv trhlinu.

Teď si říkám že bych už taky mohl dělat odborného redaktora
Avatar - WinDiesel
24. 7. 2018 15:20
Re: Chyba překladu?
Jo jedna chyba není problém ale autor stejný nesmysl napsal 2x
Avatar - WinDiesel
24. 7. 2018 15:19
Re: Za studena je sodík ve dříku v plynném stavu...
Když ono je to léto, venku je horko a všechno přechází z kapalného skupenství do plynného, a potom se to holt musí nějak zkapalnit … >:D
Avatar - WinDiesel
24. 7. 2018 15:18
Re: Fyzika
To je asi nějaký systém "zplynovače" pevného sodíku a následně se to zkapalňuje ……… na AUTO CZ jsou k nalezení silné myšlenky, opravdu převratné
už si to dali patentovat? >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2018 14:54
Re: boxer
Jj zajímavější je tahle novinka [odkaz]
24. 7. 2018 14:43
Re: boxer
Sodíkem chlazený ventily má kdejaký malý turbo (T-Jety a spol).
A na druhý straně to měly i historický letecký motory jako Daimler DB601 z roku 1931. Každopádně je to tak jako tak pěknej kus techniky :yes:
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2018 14:41
Re: tady to je
Auto forum je tu blokovaný [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2018 14:30
Re: Nebylo by to ACZ
Nech toho = tohle se dá snadno objektivně zhodnotit :-)

Objektivita je slabá kvalitativní úroveň vyloženě špatná = jak sám píšeš neni snad dne..

ACZ je až nesmyslně = kontraproduktivně = serVWilní
24. 7. 2018 14:27
Re: boxer
Vidíte...ale redaktor má na očích jen Hnissan.
24. 7. 2018 14:26
Re: Nebylo by to ACZ
Hm...já mám ten pocit.
Tím se ukazuje subjektivita pohledu. :-)
Já nemusím japonce a tak se mi zdá, že je to tu japanofilní.
Většína lidí si myslí, že je to koncerno-servilní. Protože nemaj rádi VW.
Takže možná je to nakonec objektivní web.
Ale diskutéři jsou tady silně japanofilní. Počítám, že žerou v jednom kuse rejži a chrápou na zemi.
24. 7. 2018 14:17
Re: Nebylo by to ACZ
ACZ je japanofilne hej? odkedy?
24. 7. 2018 14:16
boxer
Sodikem chlazene vyfukove ventily byly na AR 33 16v
24. 7. 2018 13:36
Nebylo by to ACZ
aby něco alespoň jednou za den nepopletli.
A nebylo by to japanofilní ACZ, kdyby jako příklad nebyl uveden japonský motor.
Já mám za to, že třeba motor z Calibry Turbo 204PS (dával sei do Vecty) toto už měl.
Sourozenec atmosférák 16V, co byl v Kadettu GSI 16V a taky Vectře, myslím ne.
Je to 25 let. Snad jsem to nespletl. Googlit nemám chuť.
24. 7. 2018 13:19
Chyba překladu?
Vím o tom, že průmyslově vyráběný kovový sodík se skutečně používá v motorech ke chlazení. Je to dost nestabilní látka, která se zahříváním zkapalní. Ale kovový sodík je pevná látka, ne plynná.
Avatar - Atomas
24. 7. 2018 13:16
Za studena je sodík ve dříku v plynném stavu...
No to je odbornost... řekl bych, že sodík je ve ventilu v pevném skupenství do cca 98 stupňů, potom taje. Teplota varu je 883 stupňů, pokud má tedy ventil i 750 stupňů, sodík nikdy nezmění skupenství na plyn... To je novinařina...
Avatar - Ada je zase tady
24. 7. 2018 13:01
co to je za kravinu?
"Za studena je sodík ve dříku v plynném stavu, jak se ale ventil ohřívá, začne se jeho plynné skupenství měnit na kapalné. "

:-)
24. 7. 2018 13:00
Fyzika
"Za studena je sodík ve dříku v plynném stavu, jak se ale ventil ohřívá, začne se jeho plynné skupenství měnit na kapalné."

Tohle je skutečně pokroková myšlenka, o látkách, které při ohřívání mění skupenství tímhle směrem, jsem ještě neslyšel. Inu což, každej den se dozvím něco novýho :yes: