Zatímco Evropa se zatím s novou třídou A seznámila jen v podobě hatchbacku, v Číně už se ukázal i sedan v prodloužené variantě. My si na tuto verzi zatím musíme počkat, ale už víme, v čem je nejlepší.
Po aerodynamické stránce jsou asi rozteklé zadky současných sedanů Merceees s banánově prohnutou boční linií velmi efektivní, ale hezké rozodně ne. Pokud chci opravdu potěšit své oko, pokochám se snímky klasické řady 190 nebo o něco starším Eskem W 126, současné sedany MB jsou ovšem poplatné ujetému čínskému "vkusu", resp. nevkusu. A že má nejmenší sedan MB pohon předních kol, to snad ani nepotřebuje komentář...8-s8-s8-s:no::no::no:
Vidim to jinak = technicky fakt povedený malý auto = vzhledově naprosto ok
Pokud máš auto na koukání = klidně starý Medvědy. Tohle neni čínskej vkus = ale moderní + s fantastickou aerodynamikou
upravená verze revoluční Tatry T77, která přišla na svět v roce 1935. Její osmiválec má 3,4 litru objemu, 75 koní a vůz zvládne 150 km/h, a to i díky aerodynamice. Koeficient odporu vzduchu tohoto vozu má hodnotu pouhých 0,21, dodnes nepřekonanou hodnotu u auta poháněného spalovacím motorem - lepší už byly jen elektrický General Motors EV1 a hybridní Volkswagen XL1, oba s výsledkem 0,19.
Citace: Model T77/T87 byl obdivován pro skvělou hodnotu součinitele odporu vzduchu, Cd=0,24, kterou je dodnes nesnadné pokořit. Jenže, je tu háček. Šlo o výsledek získaný experimentálním měřením vyleštěného dřevěného modelu v měřítku 1:5. Reálné Tatry 87 se pohybují kolem Cd = 0,36