Mercedes-Benz třídy A sedan má nový rekord. Chlubí se nejlepší aerodynamikou na světě
Ve Stuttgartu sice jeden model o rekord přišel, další jej ale vzápětí získal. Zatímco doposud byl světovým lídrem v oblasti aerodynamiky model CLA Coupé, nově se jím stal právě sedan třídy A se součinitelem odporu vzduchu o hodnotě 0,22 při čelní ploše 2,19 metru čtverečních. Hodnota je o setinku lepší než u dosavadního rekordmana a z „áčkového“ sedanu dělá aerodynamicky nejvyspělejší automobil světa v sériové produkci.
Automobilka připomíná, že nejde jen o prosté hraní s čísly. Nízký součinitel odporu vzduchu využijete v každodenním životě díky nižší spotřebě paliva. I proto byl sedan optimalizován pomocí počítačových simulací CAE a nechybělo ani měření v aerodynamickém tunelu v Sindelfingenu.
Kromě tvarování exteriéru se Mercedes soustředil i na drobné detaily, které mohou k dosažení rekordu pomoci. Došlo ke snížení čelní plochy, byť co do praktičnosti je na tom prý sedan lépe než kdy dřív. Stříbrné šípy si daly záležet i na rozsáhlém těsnění, kupříkladu v okolí světlometů.
Optimalizací prošla i kombinace předních a zadních kol, kolem kterých teď vzduch proudí mnohem účinněji. Neladily se jen ráfky, ale i samotné pneumatiky. Zakrytí se dočkal podvozek a dokonce i části zadní nápravy.
Jen dodejme, že sedan přijede do Evropy závěrem letošního roku. Na rozdíl od prodloužené čínské verze bude mít rozvor shodný s hatchbackem, tedy 2729 mm. Karoserie sice bude jiná, uvnitř se ale můžeme těšit na veškeré inovace kompaktnějšího sourozence. S těmi jsme se seznámili už při jízdních dojmech či uvedení vozu na trh. Patří mezi ně třeba nový infotainment MBUX s chytrou navigací, která vám do reálného obrazu zakreslí šipku, kudy jet. Navíc si s vámi nové „áčko“ i popovídá.