Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy A sedan má nový rekord. Chlubí se nejlepší aerodynamikou na světě

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Zatímco Evropa se zatím s novou třídou A seznámila jen v podobě hatchbacku, v Číně už se ukázal i sedan v prodloužené variantě. My si na tuto verzi zatím musíme počkat, ale už víme, v čem je nejlepší.

Ve Stuttgartu sice jeden model o rekord přišel, další jej ale vzápětí získal. Zatímco doposud byl světovým lídrem v oblasti aerodynamiky model CLA Coupé, nově se jím stal právě sedan třídy A se součinitelem odporu vzduchu o hodnotě 0,22 při čelní ploše 2,19 metru čtverečních. Hodnota je o setinku lepší než u dosavadního rekordmana a z „áčkového“ sedanu dělá aerodynamicky nejvyspělejší automobil světa v sériové produkci.

Automobilka připomíná, že nejde jen o prosté hraní s čísly. Nízký součinitel odporu vzduchu využijete v každodenním životě díky nižší spotřebě paliva. I proto byl sedan optimalizován pomocí počítačových simulací CAE a nechybělo ani měření v aerodynamickém tunelu v Sindelfingenu.

Kromě tvarování exteriéru se Mercedes soustředil i na drobné detaily, které mohou k dosažení rekordu pomoci. Došlo ke snížení čelní plochy, byť co do praktičnosti je na tom prý sedan lépe než kdy dřív. Stříbrné šípy si daly záležet i na rozsáhlém těsnění, kupříkladu v okolí světlometů.

Optimalizací prošla i kombinace předních a zadních kol, kolem kterých teď vzduch proudí mnohem účinněji. Neladily se jen ráfky, ale i samotné pneumatiky. Zakrytí se dočkal podvozek a dokonce i části zadní nápravy.

Jen dodejme, že sedan přijede do Evropy závěrem letošního roku. Na rozdíl od prodloužené čínské verze bude mít rozvor shodný s hatchbackem, tedy 2729 mm. Karoserie sice bude jiná, uvnitř se ale můžeme těšit na veškeré inovace kompaktnějšího sourozence. S těmi jsme se seznámili už při jízdních dojmech či uvedení vozu na trh. Patří mezi ně třeba nový infotainment MBUX s chytrou navigací, která vám do reálného obrazu zakreslí šipku, kudy jet. Navíc si s vámi nové „áčko“ i popovídá.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Avatar - qwerty99
25. 7. 2018 19:37
Re: ze prej nejlepsi
ty jo , huste, kazdej den se dozvi clovek neco noveho :-)

dik

qwerty
25. 7. 2018 15:31
Re: ze prej nejlepsi
Citace: Model T77/T87 byl obdivován pro skvělou hodnotu součinitele odporu vzduchu, Cd=0,24, kterou je dodnes nesnadné pokořit. Jenže, je tu háček. Šlo o výsledek získaný experimentálním měřením vyleštěného dřevěného modelu v měřítku 1:5. Reálné Tatry 87 se pohybují kolem Cd = 0,36

[odkaz]
Avatar - qwerty99
25. 7. 2018 14:46
ze prej nejlepsi
upravená verze revoluční Tatry T77, která přišla na svět v roce 1935. Její osmiválec má 3,4 litru objemu, 75 koní a vůz zvládne 150 km/h, a to i díky aerodynamice. Koeficient odporu vzduchu tohoto vozu má hodnotu pouhých 0,21, dodnes nepřekonanou hodnotu u auta poháněného spalovacím motorem - lepší už byly jen elektrický General Motors EV1 a hybridní Volkswagen XL1, oba s výsledkem 0,19.

[odkaz]

qwerty
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2018 12:22
Re: Aerodynamický ano, hezký ale nikoliv
Vidim to jinak = technicky fakt povedený malý auto = vzhledově naprosto ok
Pokud máš auto na koukání = klidně starý Medvědy. Tohle neni čínskej vkus = ale moderní + s fantastickou aerodynamikou
25. 7. 2018 11:58
Aerodynamický ano, hezký ale nikoliv
Po aerodynamické stránce jsou asi rozteklé zadky současných sedanů Merceees s banánově prohnutou boční linií velmi efektivní, ale hezké rozodně ne. Pokud chci opravdu potěšit své oko, pokochám se snímky klasické řady 190 nebo o něco starším Eskem W 126, současné sedany MB jsou ovšem poplatné ujetému čínskému "vkusu", resp. nevkusu. A že má nejmenší sedan MB pohon předních kol, to snad ani nepotřebuje komentář...8-s 8-s 8-s :no: :no: :no: