Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI

Bratr Seatu Ateca se dočkal nové verze a nově nabízeného motoru. Sportovně laděná varianta Karoq Sportline bude dostupná i s novým čtyřválcem 2.0 TSI (140 kW).
Zpět na článek
2. 8. 2018 09:14
2. 8. 2018 09:43
2. 8. 2018 11:07
2. 8. 2018 13:33
2. 8. 2018 15:50
2. 8. 2018 11:15
2. 8. 2018 11:33
9. 8. 2018 22:50
Avatar - Jenik3
2. 8. 2018 08:37
sportovni krabice
Budiz cervena krabice, kdyz si to lid zada. Dvoulitr je bez pochyb motor, ktery dustojne zapada do konceptu SUV.
Aniz bych hledal podrobnosti, tak 140 kW je hodne podladena verze na 2L. Zcela jiste umeji ze stejne kubatury udelat vic.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
2. 8. 2018 08:52
Re: sportovni krabice
VW přešel z čtyř motorů (1.2-1.4-1.8-2.0) na tři (1.0-1.5-2.0)... podobně jako Ford nebo Opel. 2.0TSI 140kW nahrazuje hlavně 1.8TSI, která byla od nějakých 132kW do 147kW (myslím). Umí fungovat v Millerově cyklu a pro SUV mi to přijde lepší, než mít 1.5TSI o stejném výkonu. U Pola už bych si tak jistý nebyl.

Silnější verze dvoulitru samozřejmě jsou, nakonec Cupra Ateca má 300k. Ale tohle mi přijde zajímavá motorizace pro Karoq i Kodiaq.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2018 08:55
Re: sportovni krabice
Sportovní krabice je kravina = i když sou výjímky [odkaz] >:-[]
2. 8. 2018 09:24
Re: sportovni krabice
Celá idea "sportovního" auta je kravina. Kdo chce sportovat, ať de na kolo, nebo si zaběhat..
Nebo aspoň na okruh.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2018 10:00
Re: sportovni krabice
Tak to zas ne = ráno když eště bylo chladno sem si dal malej okruh = a SVR by mě potěšilo i tak :-)
2. 8. 2018 10:58
Re: sportovni krabice
Mě taky, byť bych nechtěl, aby mě v tom kdokoli viděl - co tak sleduju, tak velkejma Rangema jezděj buďto Vietnamci, nebo ruský blondýny. Aspoň v Praze.
No ale nenamlouval bych si, že sednu do dvou a půl tunovýho velkýho SUV a du sportovat. Já vim že to tak neni myšleno, ale jsem na to alergickej.
2. 8. 2018 08:59
Re: sportovni krabice
Náhodou 110 kW udělá z T-Rocu-bratranec Karoqu a Atecy-docela raketku. Ale dvoulitr je samozřejmě lepší, jen je docela zvláštní že T-Roc s dvoulitrem můžete mít i bez toho, abyste měli nějakou sportovní verzi.
Avatar - Emel
2. 8. 2018 09:12
Re: sportovni krabice
No, na 1.5TSI 110kW se zatím chvála moc nehrne, ale osobní zkušenost zatím nemám.

2.0TSI má být dostupná i normálně, je to asi spíš otázka času, výrobních kapacit a emisních norem.
Avatar - Ozzman
2. 8. 2018 10:02
Re: sportovni krabice
Já 1.5TSI v Karoqu jel, ale s DSG. Vůbec to nejede zle, je to dostatečná motorizace pro tohle auto a 90 % řidičů menšího crossoveru/SUV bude stačit. Pro mne tam chyběla gradace výkonu a agresivnější zátah, který znám z Ecoboostu, ale může to být i díky automatu. Auto zrychluje tak nějak, bez emocí, docela tiše...žádný vrchol ani výrazný zátah do sedačky se nekonal.. Více mi mrzelo, že auto na zbytečně velikých kolech na pražské dlažbě nebylo nejkomfortnější, ale zase dobře vypadalo >:D
2. 8. 2018 11:54
Re: sportovni krabice
To je tá zvrátenosť dnešnej doby. Čo na tom, že sa to trasie jak motokára, hlavne nech to super vyzerá... :-!
Avatar - Ozzman
2. 8. 2018 12:23
Re: sportovni krabice
Ono jezdit na nějakých 18tkách v autě defakto nižší střední třídy je docela luxus, myslím, že na menších kolech by komfort byl lepší, ale nemám srovnání.
Avatar - Dany
2. 8. 2018 12:27
Re: sportovni krabice
Práveže automat tomu pravdepodobne pomôže a to vďaka kratším nižším stupňom:

[odkaz]

Asi to bude otázka naladenia SW kvôli emisným normám a šíri sa to ako mor. Napr. v novom Tuaregu 3.0 TDI to z testov vyzerá na "stupím na plyn a počítam do troch"
Avatar - iudex
2. 8. 2018 12:45
Re: sportovni krabice
Ad "U Pola už bych si tak jistý nebyl."
No ako sa 1,5TSI ukazuje ako neveľmi podarený motor, tak som o to radšej, že v Pole nie je a dali tam dvojliter.
Naviac kým u FieSTy bol ten downsizing oproti minulej generácii zanedbateľný (z 1,6 na 1,5 l) a vyvážený značným nárastom výkonu (zo 134 na 147 kW), u Pola by to bol citeľnejší downgrade (z 1,8 na 1,5) pri podstatne menšom náraste výkonu oproti FieSTe (zo 141 na 147 kW), takže by reálne hrozilo, že nové Polo s 1,5TSI (aj keď naladenou na rovnakých 147 kW) by bolo subjektívne lenivšie, ako predchodca.
Avatar - Emel
2. 8. 2018 16:03
Re: sportovni krabice
Třeba by se ten motor dal naladit víc hot? Hele nevím... obecně prostě v autě velikosti Pola bych viděl 1.5 jako slušný objem pro hot verzi s bonusem menší váhy, naopak v SUV bych dal přednost radši naddimenzovanému podladěnému dvoulitru. Jak se který konkrétní motor povedl nebo nepovedl z toho teď trošku vypouštím.
Avatar - white label
9. 8. 2018 23:36
Re: sportovni krabice
Ten bonus menší váhy (R4 2.0 vs R4 1.5) si představuješ asi tak kolik kg? ;-)
Avatar - kari.laz
2. 8. 2018 09:29
Re: sportovni krabice
Podle mě je to naprosto v pořádku. Proč mít stejný výkon vyhoněný z nějakého minimotůrku, když to můžu mít z "krásného" dvoulitru. Tady je svět ještě "v pořádku".
Avatar - Hittman
2. 8. 2018 09:14
Vzhledem
k současným emisním normám mám podezření, že tento motor bude "mrtvý". Také nevím, proč si automobilka v SUV zvětšuje CO2 benzínovým 4válcem o 140kw, když tam stačí ten základ 1,5 TSI pro těch pár lidí, co trvá na benzínu a s takovým autem jezdí kolem komína.
Rozbalit vlákno
1
2. 8. 2018 09:43
Re: Vzhledem
Pro těch pár lidí? Karoq se prodává více než z 50% v benzínu, takže je logické, že rozšiřují benzínovou nabídku. A určitě po svezení v Atece s tímto motorem je jasné, že po stránce kultivovanosti je to ve srovnání s 2.0 TDI 140 kW nebe a dudy. Takže myslím, že o zákazníky nebudou mít nouzi.
2. 8. 2018 11:07
chybi manual
nechapu tuhle politiku, ze do vykonnejsich verzi nabizej jenom automat.
pritom bych cekal, ze ten, kdo si koupi vykonnejsi verzi, tak ma s autem vic zkusenosti nez ten, kdo si koupi zaklad, kde ten manual je
Rozbalit vlákno
23
Avatar - _Karel_
2. 8. 2018 11:26
Re: chybi manual
Jako beru, ze nejake mensi procento by rado manual, nic proti tomu. Ale michat do toho nejakou
ridicskou zkusenost... :-O tohle je SUV a ne 911. Takm bych veril, ze nekdo vezme automat z tohoto duvodu.
Avatar - kari.laz
2. 8. 2018 12:00
Re: chybi manual
Přesně tak. Proč se poslední dobou tolik upouští od manuálních převodovek? To opravdu ta dnešní digitální doba pokřivená, že pro lidi už je každé auto jen prostředek pro dopravu z bodu A do bodu B? Dnešní "náctiletí" o auta zájem nemají vůbec, pro ně je nejdůležitější, aby tam byl tablet s připojením. Klidně mě umínusujte, ale pro mě jsou tihle líní řidiči řidičsky zdegenerovaní. Sednou, tupě koukají před sebe a čekají, až je auto "odveze" tam kam chtějí. Řadit jsou líní, kdyby náhodou měli něco řešit, tak v pruhu se jim to udrží samo, zabrzdí to taky samo, adaptivním tempomatem ani tu nohu na plynu mít nemusí. Pak si do auta sednou jak do trolejbusu a čekají, až je to odveze.
Vždyť není nic lepšího, než práce se spojkou, hlídat si cestu, přemýšlet při cestě, užívat si řazení a že některá auta mají tu převodovku špatnou? Ale o to větší to může být zábava. Klidně řadit čtřystupňovou převodovkou v Avii pod volantem, "lovit" tam ten kvalt a pokud je manuál precizní, tak si užívat hladkého řazení, "zaklapnutí" při každém kvaltu, připravit se na předjížděcí manévr tím, že si připravím nohu, hodím tam o dva kvalty níž a jedu, po předjetí tam klidně hodím ze čtyřky šestku, protože motor je vytočený dostatečně a už potřebuji jen udržet rychlost.
Je mi normálně smutno, když vidím to, co sem pomalu přichází. Subaru jede jen na CVT, každý se snaží udělat elektro. Hlavně aby to co nejvíce sebralo řidiči ten pocit z ovládání auta.
2. 8. 2018 12:57
Re: chybi manual
Tady bych si dovolil nesouhlasit. Podle mě bylo ještě lepší, než kvedlačka s jakousi pákou, když se člověk musel vyšvihnout do sedla koně. To byly řidičské zážitky! A dnes jsme tak zdegenerovali, že dokonce spousta lidí ani živého koně neviděla...
Avatar - kari.laz
2. 8. 2018 13:30
Re: chybi manual
To co jsem psal pochopí jen ten, komu to něco říká, ty to evidentně nejsi.
2. 8. 2018 13:56
Re: chybi manual
Já nemám problém pochopit, že někoho něco baví. Mám problém pochopit, když někdo chce, aby to samé bavilo všechny ostatní respektive nechápe, že jiné to bavit vůbec nemusí. Už jen to, že zjevně předpokládáš, že co řidič, to "chlap", a úplně ignoruješ, že půlku řidičů dnes tvoří ženské všeho věku. A na co si vlastně stěžuješ, když drtivá většina modelů kvedlačku alespoň v nějaké variantě pořád ještě nabízí?
Avatar - kari.laz
2. 8. 2018 14:33
Re: chybi manual
Ale tady jsme na webu o autech a předpokládám, že by tu měli být lidé, které jezdit baví, to že doba je takové, že je to nebaví a hledají "berličky" jak to za jízdy co nejvíce oje...at , je věc jiná a to že polovina řidičů jsou ženy znamená, že žena nemůže chtít řídit? I když jich asi bude méně, než mezi muži (popravdě si tím v poslední době nejsem jistý) . A která auta zbyla? Třeba P508? manuál jen s nejslabší naftou. A tak je to postupně u všech. Tam, kde se by se dalo předpokládat, že si řidič bude chtít jízdu užít mu narvou automat a manuál dají jen k nejslabším motorům.
2. 8. 2018 15:02
Re: chybi manual
No tak jestli tě baví nebo bavilo jezdit s avií, tak i ten nejslabší motor u čehokoliv dnešního by ti mohl na hraní bohatě stačit :-)
2. 8. 2018 15:16
Re: chybi manual
jestli je karoq auto aspon do lehciho terenu, porad mi prijde daleko lepsi volba manual nez automat, kterej ti v kopci zniceho nic zacne radit, takze se lehce zahrabes...
Avatar - _Karel_
2. 8. 2018 16:44
Re: chybi manual
Za první dvě věty :yes: :yes: :yes:
Avatar - _Karel_
2. 8. 2018 16:42
Re: chybi manual
Aneb - přeložím tvůj minulý příspěvek do češtiny - pro ty jednodušší : Mě (kari.laze) baví řadit, a koho to v daily caru nebaví, je líný, omezený řidič.
2. 8. 2018 22:15
Re: chybi manual
No ano, vystihl jsi to v podstatě velice správně! ;-)
Avatar - happy_driver
2. 8. 2018 13:31
Re: chybi manual
Samozrejme.
Človek netúži pri presunoch a vybavovaní vo veľkom meste po ničom inom ako denne stovky krát stláčať spojku a "užívať si" ručné kvaltovanie v ucpaných uliciach.
Možno to platí pri víkendovom výlete mimo domu, ale dennodenne je to len zbytočná a otravná činnosť. :no:
Avatar - kari.laz
2. 8. 2018 14:35
Re: chybi manual
Tak jezdi šalinou, když jsi v ucpaném městě a nech volné silnice těm, co jezdit chtějí a nebrblají, že musí jezdit i po městě. ;-)
2. 8. 2018 13:33
Re: chybi manual
Ja jazdim rad, to ale neznamena, ze mam nutkavu potebu radit pakou. Chcem mat kvalt zaradeny podla seba? Nie je problem dat do manualneho modu, alebo pouzivat padla. A ak mas lepsi automat, tak to, na co ty potrebujes ruku a druhu nohu, ja len plynom naznacim. A je skutocne "zabavne" kvedlat s pakou pri naozaj zlom manuali pripadne nezvladnutej spojky. Nechcel by si este startovat klasicky klukou? Vsak Co je to za dobu, ked len otocis klucom - a to bude este isto podla teba lepsi pripad ako ked mas stlacit len tlacidlo na nastartovanie. To uz kde sme? A co taky posilovac riadenia, niet nad ten "pozitok" z jazdy, ked sa kazda klukatejsia cesta stava ten pravy adrenalin, tecie z teba pot a v rukach svalovica. Ak mas dojem, ze ti vsetky tieto "vodicske" uz dufam len archaizmy chybaju, tak mas moznost sa ist vyblbnut na motokary - tam si uzijes dost a uz to nepotrebujes zazivat v beznom aute.
Avatar - kari.laz
2. 8. 2018 14:43
Re: chybi manual
takže řidič (ne)řidič. Většina dnešních aut má zpětnou vazbu téměř nulovou, pokud se nejedná vyloženě o modely jako BRZ/GT86, MX5 a podobný. Takže zrovna posilovačem by jsem neargumentoval u dnešních aut. Posilovače měla auta i dřív a fungovalo to, co do informací řidiči, lépe. Dnes je trend sednout, točit tím jedním prstem a je jedno, že ti auto neposkytne zpětnou vazbu. A to vůbec nemluvím o tom, že by jsi se s tím musel prát, fungovalo to dobře. Startování mě netrápí, to ne jízdu vliv nemá.
Ale tak přesně kvůli podobným názorům, dnes už většiny" bude menšina prahnoucí po "řidičských" autech mít čím dál tím méně na výběr, ale tak s tím se asi budeme muset smířit. Sedneme do elektro, co mě někam odveze z poloviny samo.
A nejhorší je, že tohle už začíná pronikat i do motorek.
2. 8. 2018 15:13
Re: chybi manual
presne tak
dnes vubec netusim, co se mezi kolama a silnici deje. jeste v devadesatych letech to byla takova radost jezdit na snehu, dnes mi to prijde jako plout v gumovym clunu na rybniku na vysocine...
2. 8. 2018 15:50
Re: chybi manual
Nuz, nemozem za to, ze si sa zasekol v minulom tisicroci. A tych "ridicskych" aut je cim dalej menej preto, ze "vodici" tvojho typu take auta aj tak nekupuju. Stazovat sa mozes u svojich sukmenovcoch, ze nevytvarate dopyt, reci na webe nestacia. Rovnako ako kupovat jazdenky - Co sa nepredava => casom nebude. A tazko mozes z toho vinit nas, co tvoj pohlad nezdielame.
Avatar - praděda7
2. 8. 2018 15:30
Re: chybi manual
Jasný. Dnešní mladá generace potřebuje druhou ruku na ovládání mobilu a infotaimentu. Proto se autonomní auta stanou nutností...... :-!
Avatar - praděda7
2. 8. 2018 15:20
Re: chybi manual
Podstatný faktorem je také to, že automobilky to mají s automaty podstatně jednoduší, když jde o kontrolu emisí. Právě CVT jsou v tomto ohledu velmi "příznivé"......
2. 8. 2018 15:34
Re: chybi manual
tomu tak uplne neverim
CVT ma vyssi ztraty nez klasickej manul nebo DSG.
nevim, jak probihaj zkousky emisi v laboratory, ale prepokladam, ze s autem "jede" technik z automobilky, kterej vi moc dobre jak s autem jet, aby spotrebu s manualem dostal co nejniz
a u testu v realnym provozu ten rozdil bude jeste vetsi, protoze zatimco razeni na manual prizpusobis aktualnim provozu, automat prizposobi maximalne tak podle rychlosti, kopce, jestli brzdis nebo slapes na plyn, mozna jeste na par desitek metru kdyz dojizdis kolonu, ale na to, ze v dali na semaforu sviti cervena, nebo ze po kopci nasleduje protikopec uz reagovat asi nebude
Avatar - praděda7
2. 8. 2018 15:50
Re: chybi manual
Jo kamaráde, elektroniku neošulíš....čím větší freedom elektronice dáš, tím větší úspory se spotřebou i emisemi získáš. Proto auta s moderními automaty a CVT mají nižší spotřebu než s manuály..... :-!
2. 8. 2018 16:02
Re: chybi manual
kdyz manual ridi nejaky kopito, tak urcite
kdyz ridic s citem, tak tezko
Avatar - praděda7
2. 8. 2018 16:20
Re: chybi manual
Klídek....mám M140i v manuálu a jezdím za 8.7............... ;-)
Avatar - 3_diamanty
2. 8. 2018 11:15
cervena
ostra cervena sedi perfektne aj na vacsi kodiaq a aj tu mi pride tiez v pohode... k tomu poriadny benzin a kola... perfektna kombinacia... samozrejme cena nebude ludova ale viem si predstavit niekoho kto proste nepotrebuje az zase audiny alebo volvo tak kludne moze ist do takehoto niecoho a auto mu splni rovnaky ucel... j ked priynavam mne sa ta tmavozelena na karoqu paci nakonec asi nadalej viacej... je neukukana a k SUV a outdoorovemu looku mi ladi dokonale... ale aj toto je pecka... tu je to samoyrejme uz viac o vizualnej sportovosti .. takze ine kola .. cervna farba tmave plasty a pod... obidvoma "paketmi" podla mna nejde nic pokazit... a aj ked mi "bezny" karoq pride kusok nemastny neslany a aj menej pekny ako vacsi kodiaq tak prave tieto "pakety" mu davaju doslova kridla... je to akto vazne uz lepsie ...pritom nadalej je je to s citom decentne a elegantne spravene... ziadny nechceny bodykit ani facetuning sa nastastie nekona... karoq ma velky potencial.. uz ho zacinam vidiet u nas pomerne casto... hadam by aj vitaru po prichode turba uy mohol posunut na druhy flek v SUVeckach ... este to bude u nas na trhu boj zda sa ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
2. 8. 2018 11:33
Kresbičky
Troufam si tvrdit, ze obrazky jsou opet vylhany. Kola jsou v realu zapadlejsi a dira mezi kolem a podbehem vetsi- auto snizili.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
2. 8. 2018 14:43
Sranda, jak všichni výrobci aut
se ohání sportem a sportovností a při tom víc než polovina národa má přes váhu nebo trpí obezitou...... ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kari.laz
2. 8. 2018 14:45
Re: Sranda, jak všichni výrobci aut
Proto se dělají velká auta, aby se tam ta polovina národa cítila štíhle >:D Moc se nenadřou při nastupování ani při obsluze >:D
2. 8. 2018 16:07
Konečně má Karoq taky motor
>:D :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
2. 8. 2018 18:47
Re: Konečně má Karoq taky motor
Moja řeč! ;-)
2. 8. 2018 22:17
Proč má nejsilnější benzinový motor jen DSG?!!
Oni udělají nový nejsilnější dvolitrový benzín "Sportline" a pak to zabijí DSG! Neuvěřitelné! Šašci! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
9. 8. 2018 22:50
koraq
Já nevím no mě už ty jejich modernizace vlastně spíš už ohrané nemodernizace nudí. Chce to něco pořádného a ne furt tu samou píseň...
Rozbalit vlákno
0