Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Manuální převodovky jsou přežitek, říká šéf BMW M. Přijdou o ně ostré bavoráky?

Mnichovská automobilka vidí v samočinných převodovkách velký potenciál. Úplného zavrhnutí manuálů se ale bát nemusíme. Zatím.
Zpět na článek
2. 8. 2018 21:18
2. 8. 2018 15:41
Není pochyb o tom,
že i když automobilky nebudou manuální převodovky nabízet, tak se určitě najde výrobce manuální převodovky a spojky, který s pomocí adaptoru nabídne "manuál" k různým modelům. Ale i zde bude samozřejmě záviset na poptávce...... :-!
Rozbalit vlákno
9
2. 8. 2018 15:55
Re: Není pochyb o tom,
Není pochyb o tom, že pan van Meel je trouba a řidiči M vozů zapomenou řadit... Kdo z petrolheadů si koupí např. X6 M, že? Jen pozéři - malý chlap s pupkem, zlatým řetězem kolem krku, leskou pleší a ideálně vystajlovanou blondýnkou >:D
Avatar - fostek
2. 8. 2018 16:38
Re: Není pochyb o tom,
Co řídí ja ponocnej.
2. 8. 2018 18:43
Re: Není pochyb o tom,
Co se těm dvěma :no: nezdá? Rád bych si přečetl nějaké vysvětlení, jestli můžu...... :-!
2. 8. 2018 19:01
Re: Není pochyb o tom,
To ti dali ti dvaja, ktori maju problem s koordinaciou noh a ruky pri manualnom radeni :-)
Avatar - JirkaV8
3. 8. 2018 02:58
Re: Není pochyb o tom,
Podle mých osobních zkušeností se automat nejvíc hodí do velmi ostrého nebo naopak terréního auta. Na okresce si hraj s klackem, spojkou, veď bludné kecy jak si auto chceš řídit sám. Dokud se řítíš kolem dvou kil do rozbitého esíčka přeseknutého železničním přejezdem, máš plné ruce práce. Cesta je rázem úzká, máš co dělat aby jsi se tam trefil, nebylo to úplně dvěřma napřed, nadruhou stranu zas ve stopě co chceš. V ten moment nemáš čas vůbec řadit a jiné věci. V terénu jak visíš 30 stupňů bokem, chceš vyskočit na káměn a trápíš to na spojce a zadek ti ujíždí taky blbost. Navíc s manuálem jedeš v praxi pomaleji. I když si myslíš pravý opak, protože máš plno úkolů. Pro ty co chtějí jezdit víc než do Kauflandu s 1.6MPI automat rozhodně doporučuji.
3. 8. 2018 12:45
Re: Není pochyb o tom,
Inými slovami stojím na plyne a dúfam, že auto má dostatok elektroniky, aby ma udržalo na ceste. Smutné je, že toto je väčšinová klientela a podľa toho sa upravujú aj predajné trendy. Ľudia chcú len rýchlosť/výkon. Charakter nikoho nezaujíma. Nahradili sme charizmaticky šesťvalec oturbeným štvorvalcom. Zvuk je síce sterilný, ale má to o 50 koní viac. A nový bohatý majiteľ aj tak nevie, že motor má nejaké valce. Presne na tomto rastú predaje rýchlych aut. Bohatých ľudí je dosť, ale len málo z nich vie šoférovať.
Ale o tom, že to ide presviedčajú jazdci WRC, ktorý sa o radenie starajú. A nie je to tak dávno čo to bolo bežné aj v iných sériach.
3. 8. 2018 12:53
Re: Není pochyb o tom,
jéžíš to jsou pindy... šestiválec zůstal, má i charakter, i výkon, i zvuk. nic se nenahradilo. všechny motory se "downsize-ovaly" což v praxi znamená, že ke všem motorům se přidalo přeplňování, auta mají vyšší výkon, nižší spotřebu, a jsou uživatelsky příjemnější.
3. 8. 2018 16:38
Re: Není pochyb o tom,
Čo tak použiť trochu abstrakcie a pozrieť sa okolo. Asi top príkladom je Porsche 718, kde už nebude žiadny šesťvalec a kupujúcim je to jedno. A tento trend vidieť aj inde. Alebo myslíš, že nove 1er bude mať v ponuke šesťvalec? Užívateľka prívetivosť, to je krásny PR vyraz. Za tu schováme to, že auto nemá gule a je v ňom toľko elektroniky, že dvesto po okreskách v tom zvládne každý kto vie krútiť volantom. Ale predaje rastú, lebo to je to čo ľudia chcú.
No a zrovna atmosfericke šesťvalce u BMW nemali spotrebu nijak tragickú a pri ostrej jazde ich preskočí kdejaké štvorvalcové turbo. Ale zato boli neuveriteľne presne riaditeľné plynom.
3. 8. 2018 18:50
Re: Není pochyb o tom,
Tohle je článek o BMW a BMW nenahradilo čtyřválcem šestiválec, ale nahradilo všechny stávající atmosférické motory jejich přeplňovanými variantami. Když to převedu ad absurdum, nic ti nebrání koupit si 40i a vykuchat z toho turbo:)
Ale po bezprostředním přesednutí z atmosférické 3.0i do přeplňované verze si nemyslím, že by někdo brečel po atmosféře... Ten motor je prostě dobrej.

Porsche mě nezajímá, nedosáhnu na něj a ty auta jsou na mě trochu moc malé...

takové zamyšlení: Emil Zátopek běhal v bagančatech, aby je pak sundal a byl rychlejší než soupeři. Bagančata mu pomohly být rychlejší, ale na závod si je nebral:) A tak je to i s auty... ano, je snažší je řídit, ale ti nejrychlejší s těmi novými budou ti samí, co byli předtím...
Avatar - wladyk
2. 8. 2018 15:50
Píše kraviny...
S manuálem je "užranější". A co má být? Skrblíci si emko nekupují. Pro ty je tříválec. Že jsou všechna "X" s automatem nevadí. To nejsou pravá "M". Chyba byla je takto označovat.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
2. 8. 2018 16:33
Re: Píše kraviny...
No ale keď si spravíš súpis všetkých eMkových modelov (///M a M Performance), manuál ponúka skutočne už len malá časť z nich.
M140i - len automat (aj keď donedávna bol manuál, už nie je)
M240i - len automat
M2 - manuál alebo dvojspojka
M3 - manuál alebo dvojspojka
M4 - manuál alebo dvojspojka
M550d - len automat
M5 - len automat
X3 M40i - len automat
X4 M40i - len automat
X4 M40d - len automat
X5 M50d - len automat
X5 M (minulá) - len automat
X6 M50d - len automat
X6 M (minulá) - len automat
M850i - len automat
budúca M8 - len automat.
A bude ešte horšie, už avizovaná M340i bude tiež len automat, obdobne budúca X5 M a X6 M.
Takže ako poslední Mohykáni zostávajú M2 a M3/4, ktovie ale, dokedy. ;-\
Avatar - lyon667
2. 8. 2018 17:20
Re: Píše kraviny...
U M240i ten manuál ještě před měsícem byl :'-( Přitom to byla super volba pro ty, kdo chtějí auto na zábavu a současně i denní ježdění. Výkon blízký M2 (před příchodem Competition), manuál a adaptivní podvozek. Lepší daily/fun univerzál nebyl. R.I.P.
2. 8. 2018 18:39
Re: Píše kraviny...
Kluci nebrečte. Manuál pro M140i a M240i zase bude. Ale asi ne na dlouho. Toto je jen dočasný "výpadek" v konfigurátoru kvůli úpravám re PDF od září. Postihlo to i M3 a 340i/440i. Nikoliv však M4? M2 Comp. byla na přísnější normu soudruhů z Bruselu již připravena, takže no problem..... ;-)
Avatar - lyon667
2. 8. 2018 20:10
Re: Píše kraviny...
Podle českého zastoupení už s ním nepočítají ;-\
3. 8. 2018 10:21
Re: Píše kraviny...
já nevidím jako hlavní problém fakt, že je v autě automat. I ve sportovním autě bych ho klidně zkousnul, ale proč proboha dělají 8 rychlostní převodovky. To je tak něco na-hov-no. Furt to jen řadí. Stačí dvouspojkovej 6 kvalt, ať se ti neděje, že ti auto pořád narušuje jízdu řazením. Ono jet zatáčku smykem a dočkat se přeřazení je fakt úžasná věc.
3. 8. 2018 12:54
Re: Píše kraviny...
No to je ten důvod, proč mě vůbec neláká na automatické převodovce řadit... v osmi kvaltech se prostě ztratím... šest je tak akorát.
Avatar - fostek
2. 8. 2018 16:41
Manuální převodovky jsou přežitek
To je jako by napsal, že radost z řízení je přežitek.
Ať ten osel napíše pravdu:
1) Nevyrábíme už prostě auta pro řidiče jako dřív, ale nesmysly pro paka, jako X6M.
2) nevejde se nám to s manuálem do emisí a technicky to neumíme spřáhnout s částečnou elektrifikací.

Lepší, než mekotat srance.
Rozbalit vlákno
1
3. 8. 2018 05:50
Re: Manuální převodovky jsou přežitek
Na druhou stranu, proč budou vyrábět manuál nebo celé modelové řady aby potěšili těch pár petroheadů, když automobilka potřebuje, jako každá firma, hlavně vydělávat. Takže se není co divit, že v dnešní době vše více unifikují a míří na masy než na okrajové skupiny, kteří ocení silný benzín s manuálem
2. 8. 2018 17:50
Jsem řidič prachmizerný,
takže moje slovo nemá žádnou platnost, nicméně: manuální převodovka "vtáhne do hry". Ten pocit, když to tam můžeš sázet, dělat ty rychlé pohyby, to je prostě k nezaplacení. A z principu víc žere automat...
Rozbalit vlákno
8
2. 8. 2018 18:45
Re: Jsem řidič prachmizerný,
Moderní automaty jsou na tom se spotřebou mnohdy lépe než manuály.
2. 8. 2018 19:27
Re: Jsem řidič prachmizerný,
Nejsou. Opakuju se, ale letos vyšel v autotipu/bildu srovnávací test automat vs. manuál, v osmi nebo devíti případech z desíti byl manuál úspornější než automat. Rozdíl je to cca 0.2-0.5 litru, ale je.
2. 8. 2018 19:39
Re: Jsem řidič prachmizerný,
Mluvím o moderních 8 - 9 kvaltových automatech jako na př. ty od ZF, která řada automobilek používá
2. 8. 2018 19:50
Re: Jsem řidič prachmizerný,
samozřejmě ano, v tom letošním autobildu testovali automaty převážně z období 1960-1970... děkuji za připomínku.
Avatar - lyon667
2. 8. 2018 20:22
Re: Jsem řidič prachmizerný,
Potíž se spotřebou automatu je v tom, že drží motor v otáčkách, ve kterých nikdo s manuálem nejezdí. Tedy aspoň nikdo z petrolheadů.
3. 8. 2018 06:38
Re: Jsem řidič prachmizerný,
Aha, kdyz predjizdim s manualem, tak to nezene clovek do otacek >:D chlapce ty o tom vis jako kopac o bagru. Jezdim s man. i aut. a s obojim jezdim na nizkych otackach a kdyz potrebuji predjet tak to vyzenu vejs. To pak bych nechapal vas pozitek z jizdy, kdyb jste mel manual, byl zarity manualista a netocil jste motor do otacek.
3. 8. 2018 07:30
Re: Jsem řidič prachmizerný,
Lyon asi myslel zbytočne nízke otáčky.
3. 8. 2018 10:25
Re: Jsem řidič prachmizerný,
Potíž je v tom, že v takových otáčkách převodovka drží motor kvůli emisím. To že tím neskutečně trpí motor, protože je velice často podtočený a pak z toho plyne jeho zakarbonování a předčasný opotřebení nikdo neřeší. Hlavně, že se splní nařízení EU.
Avatar - Bubáq
2. 8. 2018 18:42
Jsou přežitkem,
… ale krásným!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
2. 8. 2018 20:28
Re: Jsou přežitkem,
Souhlas, krásným, ale přežitkem. ;-)
Avatar - speedfred
2. 8. 2018 21:12
Re: Jsou přežitkem,
ty musíš mať posledné slovo :-)
Avatar - white label
3. 8. 2018 12:57
Re: Jsou přežitkem,
A není to zajímavé, on má tři palce nahoru, já s ním (doslova) souhlasím a přitom mám naopak tři palce dolů. ;-)
2. 8. 2018 20:25
Manual je fajn, ale ...
Je mi 45. Do cca 40ti bych se za manual "bil do roztrhani tela" a snazil se ukrizovat vsechny jako je nejaky "van Meel". Dnes uz ne, kdyz se denne pohybujete po silnici s rocnim najezdem mezi 80-100tkm tak proste radit NECHCETE. V podstate uz nechci ani ridit, natoz se obtezovat se spojkou. Ted dojizdim 530d (F11) a jedine co na tom aute je fajn je prevodovka (ZF 8HP..) a pak motor. Bez techto dvou komponent je zbytecna odtazita vec kteta ani nemusi existovat. V podstate si tu vec neumim predstavit s manualem :)
Nez resit u BMW jestli A nebo M mi jako strasnejsi vec pripada *.ny xDrive ktery cpou skoro vseho.
Manual uz v novem aute nechci, na razeni a "oslavovani mechaniky" mam dost youngtimeru...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - speedfred
2. 8. 2018 21:11
Re: Manual je fajn, ale ...
som podobne starý ako ty a tento rok som z A/T prešiel znova na M/T a to mám podobný aj ročný nájazd.
Nevravím že manuál je ideál a občas dá "zabrať" , ale som rád že som do toho išiel.
PS : M240 bez manuálu,tak to som vcelku paf - snaď iba kvoli emisiam. >:D
Avatar - Beefcake
2. 8. 2018 21:18
...
No a co takto sa zamysliet, ze ked nieco podobne povie sef M divizie, co je +/- etalonom sportovosti, tak to asi ma nejaku vahu.
Rozbalit vlákno
0
2. 8. 2018 22:07
Otřesný přístup...
Není divu, že má BMW v posledních letech tak katastrofální přístup k oblasti, která pro tuto značku vždy bývala svatá - radost z jízdy-, když tam sedí takovýto....(nedostává se mi bohužel slušného označení). Otřesné, odporné - přední pohon, MPV, tříválce, vytlačení skvostných řadových šestiválců na okraj nabídky, a teď i postupná likvidace možnosti si svého Bavoráka koupit s manuálem. Jediný logický závěr - když BMW, tak jedině nějaký yongtimerk, stejně to jsou hezčí auta! :-O :-O :-O
Rozbalit vlákno
6
3. 8. 2018 06:12
Re: Otřesný přístup...
A kolko si uz tych novych bmw kupil? Ako som povedal v inej diskusii, pokial vy nariekaci nevytvarate dopyt, tak tazko budu drzat pri zivote nieco, co sa im stava nerentabilne. Plakat na webe nestaci a pri kupe x rocnych haraburd z toho automobilka nic nema.
3. 8. 2018 07:34
Re: Otřesný přístup...
Myslíš, že na manuale nezarobia?
3. 8. 2018 07:41
Re: Otřesný přístup...
Co si myslim je uplne jedno. V clanku hovori to iste - doleziti su zakaznici a pokial zakaznici preferuju automat, tak pre par ludi manual vyrabat nebudu. Cize jedina moznost ako ukazat, ze manual ma zmysel je ho aj kupovat - ako prvy majitel. Vsetko ostatne su len prazdne reci.
3. 8. 2018 07:52
Re: Otřesný přístup...
Celé je to len o emisiách.
3. 8. 2018 10:13
Re: Otřesný přístup...
Ano, emise na tom mají svůj podíl, ale lidi jsou stále víc pohodlnější (lenivější) a opravdových nadšenců z řízení ubývá. A jak píše Reco, pokud nebude dost zákazníků pro manuály, tak automobilky je nebudou nabízet. S tím se nedá nic dělat.
Moje teorie je ta, že posun od manuálů má na svědomí F-1, vrchol automobilového sportu. F-1 přešla v 90 létech na poloautomaty, které se pak objevily i ve sportovních vozech a konec manuálů byl nastartován......... ;-\
3. 8. 2018 12:54
Re: Otřesný přístup...
Ani zďaleka to nie je o emisiách. Ak by manuály tvorili 50 a viac percent, tak si na nik nedovolí siahnuť. Ale ak ich je 10-20%, tak majú problém, lebo treba vývoj, homologizáciu, servisne zázemie. Na auta s MT zarobíš menej a polovica z tých manualistov by aj tak kúpila automat keby nebolo na výber.
4. 8. 2018 22:52
Už aby...
Už aby tie elektromobily boli lacné a dostupné a s 1000 km dojazdom na 5-minútové nabíjanie. A bude po hádkach medzi manuálom a automatom. >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku