že i když automobilky nebudou manuální převodovky nabízet, tak se určitě najde výrobce manuální převodovky a spojky, který s pomocí adaptoru nabídne "manuál" k různým modelům. Ale i zde bude samozřejmě záviset na poptávce...... :-!
Není pochyb o tom, že pan van Meel je trouba a řidiči M vozů zapomenou řadit... Kdo z petrolheadů si koupí např. X6 M, že? Jen pozéři - malý chlap s pupkem, zlatým řetězem kolem krku, leskou pleší a ideálně vystajlovanou blondýnkou >:D
Podle mých osobních zkušeností se automat nejvíc hodí do velmi ostrého nebo naopak terréního auta. Na okresce si hraj s klackem, spojkou, veď bludné kecy jak si auto chceš řídit sám. Dokud se řítíš kolem dvou kil do rozbitého esíčka přeseknutého železničním přejezdem, máš plné ruce práce. Cesta je rázem úzká, máš co dělat aby jsi se tam trefil, nebylo to úplně dvěřma napřed, nadruhou stranu zas ve stopě co chceš. V ten moment nemáš čas vůbec řadit a jiné věci. V terénu jak visíš 30 stupňů bokem, chceš vyskočit na káměn a trápíš to na spojce a zadek ti ujíždí taky blbost. Navíc s manuálem jedeš v praxi pomaleji. I když si myslíš pravý opak, protože máš plno úkolů. Pro ty co chtějí jezdit víc než do Kauflandu s 1.6MPI automat rozhodně doporučuji.
Inými slovami stojím na plyne a dúfam, že auto má dostatok elektroniky, aby ma udržalo na ceste. Smutné je, že toto je väčšinová klientela a podľa toho sa upravujú aj predajné trendy. Ľudia chcú len rýchlosť/výkon. Charakter nikoho nezaujíma. Nahradili sme charizmaticky šesťvalec oturbeným štvorvalcom. Zvuk je síce sterilný, ale má to o 50 koní viac. A nový bohatý majiteľ aj tak nevie, že motor má nejaké valce. Presne na tomto rastú predaje rýchlych aut. Bohatých ľudí je dosť, ale len málo z nich vie šoférovať.
Ale o tom, že to ide presviedčajú jazdci WRC, ktorý sa o radenie starajú. A nie je to tak dávno čo to bolo bežné aj v iných sériach.
jéžíš to jsou pindy... šestiválec zůstal, má i charakter, i výkon, i zvuk. nic se nenahradilo. všechny motory se "downsize-ovaly" což v praxi znamená, že ke všem motorům se přidalo přeplňování, auta mají vyšší výkon, nižší spotřebu, a jsou uživatelsky příjemnější.
Čo tak použiť trochu abstrakcie a pozrieť sa okolo. Asi top príkladom je Porsche 718, kde už nebude žiadny šesťvalec a kupujúcim je to jedno. A tento trend vidieť aj inde. Alebo myslíš, že nove 1er bude mať v ponuke šesťvalec? Užívateľka prívetivosť, to je krásny PR vyraz. Za tu schováme to, že auto nemá gule a je v ňom toľko elektroniky, že dvesto po okreskách v tom zvládne každý kto vie krútiť volantom. Ale predaje rastú, lebo to je to čo ľudia chcú.
No a zrovna atmosfericke šesťvalce u BMW nemali spotrebu nijak tragickú a pri ostrej jazde ich preskočí kdejaké štvorvalcové turbo. Ale zato boli neuveriteľne presne riaditeľné plynom.
Tohle je článek o BMW a BMW nenahradilo čtyřválcem šestiválec, ale nahradilo všechny stávající atmosférické motory jejich přeplňovanými variantami. Když to převedu ad absurdum, nic ti nebrání koupit si 40i a vykuchat z toho turbo:)
Ale po bezprostředním přesednutí z atmosférické 3.0i do přeplňované verze si nemyslím, že by někdo brečel po atmosféře... Ten motor je prostě dobrej.
Porsche mě nezajímá, nedosáhnu na něj a ty auta jsou na mě trochu moc malé...
takové zamyšlení: Emil Zátopek běhal v bagančatech, aby je pak sundal a byl rychlejší než soupeři. Bagančata mu pomohly být rychlejší, ale na závod si je nebral:) A tak je to i s auty... ano, je snažší je řídit, ale ti nejrychlejší s těmi novými budou ti samí, co byli předtím...
S manuálem je "užranější". A co má být? Skrblíci si emko nekupují. Pro ty je tříválec. Že jsou všechna "X" s automatem nevadí. To nejsou pravá "M". Chyba byla je takto označovat.
No ale keď si spravíš súpis všetkých eMkových modelov (///M a M Performance), manuál ponúka skutočne už len malá časť z nich.
M140i - len automat (aj keď donedávna bol manuál, už nie je)
M240i - len automat
M2 - manuál alebo dvojspojka
M3 - manuál alebo dvojspojka
M4 - manuál alebo dvojspojka
M550d - len automat
M5 - len automat
X3 M40i - len automat
X4 M40i - len automat
X4 M40d - len automat
X5 M50d - len automat
X5 M (minulá) - len automat
X6 M50d - len automat
X6 M (minulá) - len automat
M850i - len automat
budúca M8 - len automat.
A bude ešte horšie, už avizovaná M340i bude tiež len automat, obdobne budúca X5 M a X6 M.
Takže ako poslední Mohykáni zostávajú M2 a M3/4, ktovie ale, dokedy. ;-\
U M240i ten manuál ještě před měsícem byl :'-( Přitom to byla super volba pro ty, kdo chtějí auto na zábavu a současně i denní ježdění. Výkon blízký M2 (před příchodem Competition), manuál a adaptivní podvozek. Lepší daily/fun univerzál nebyl. R.I.P.
Kluci nebrečte. Manuál pro M140i a M240i zase bude. Ale asi ne na dlouho. Toto je jen dočasný "výpadek" v konfigurátoru kvůli úpravám re PDF od září. Postihlo to i M3 a 340i/440i. Nikoliv však M4? M2 Comp. byla na přísnější normu soudruhů z Bruselu již připravena, takže no problem..... ;-)
já nevidím jako hlavní problém fakt, že je v autě automat. I ve sportovním autě bych ho klidně zkousnul, ale proč proboha dělají 8 rychlostní převodovky. To je tak něco na-hov-no. Furt to jen řadí. Stačí dvouspojkovej 6 kvalt, ať se ti neděje, že ti auto pořád narušuje jízdu řazením. Ono jet zatáčku smykem a dočkat se přeřazení je fakt úžasná věc.
To je jako by napsal, že radost z řízení je přežitek.
Ať ten osel napíše pravdu:
1) Nevyrábíme už prostě auta pro řidiče jako dřív, ale nesmysly pro paka, jako X6M.
2) nevejde se nám to s manuálem do emisí a technicky to neumíme spřáhnout s částečnou elektrifikací.
Na druhou stranu, proč budou vyrábět manuál nebo celé modelové řady aby potěšili těch pár petroheadů, když automobilka potřebuje, jako každá firma, hlavně vydělávat. Takže se není co divit, že v dnešní době vše více unifikují a míří na masy než na okrajové skupiny, kteří ocení silný benzín s manuálem
takže moje slovo nemá žádnou platnost, nicméně: manuální převodovka "vtáhne do hry". Ten pocit, když to tam můžeš sázet, dělat ty rychlé pohyby, to je prostě k nezaplacení. A z principu víc žere automat...
Nejsou. Opakuju se, ale letos vyšel v autotipu/bildu srovnávací test automat vs. manuál, v osmi nebo devíti případech z desíti byl manuál úspornější než automat. Rozdíl je to cca 0.2-0.5 litru, ale je.
Aha, kdyz predjizdim s manualem, tak to nezene clovek do otacek >:D chlapce ty o tom vis jako kopac o bagru. Jezdim s man. i aut. a s obojim jezdim na nizkych otackach a kdyz potrebuji predjet tak to vyzenu vejs. To pak bych nechapal vas pozitek z jizdy, kdyb jste mel manual, byl zarity manualista a netocil jste motor do otacek.
Potíž je v tom, že v takových otáčkách převodovka drží motor kvůli emisím. To že tím neskutečně trpí motor, protože je velice často podtočený a pak z toho plyne jeho zakarbonování a předčasný opotřebení nikdo neřeší. Hlavně, že se splní nařízení EU.
Je mi 45. Do cca 40ti bych se za manual "bil do roztrhani tela" a snazil se ukrizovat vsechny jako je nejaky "van Meel". Dnes uz ne, kdyz se denne pohybujete po silnici s rocnim najezdem mezi 80-100tkm tak proste radit NECHCETE. V podstate uz nechci ani ridit, natoz se obtezovat se spojkou. Ted dojizdim 530d (F11) a jedine co na tom aute je fajn je prevodovka (ZF 8HP..) a pak motor. Bez techto dvou komponent je zbytecna odtazita vec kteta ani nemusi existovat. V podstate si tu vec neumim predstavit s manualem :)
Nez resit u BMW jestli A nebo M mi jako strasnejsi vec pripada *.ny xDrive ktery cpou skoro vseho.
Manual uz v novem aute nechci, na razeni a "oslavovani mechaniky" mam dost youngtimeru...
som podobne starý ako ty a tento rok som z A/T prešiel znova na M/T a to mám podobný aj ročný nájazd.
Nevravím že manuál je ideál a občas dá "zabrať" , ale som rád že som do toho išiel.
PS : M240 bez manuálu,tak to som vcelku paf - snaď iba kvoli emisiam. >:D
Není divu, že má BMW v posledních letech tak katastrofální přístup k oblasti, která pro tuto značku vždy bývala svatá - radost z jízdy-, když tam sedí takovýto....(nedostává se mi bohužel slušného označení). Otřesné, odporné - přední pohon, MPV, tříválce, vytlačení skvostných řadových šestiválců na okraj nabídky, a teď i postupná likvidace možnosti si svého Bavoráka koupit s manuálem. Jediný logický závěr - když BMW, tak jedině nějaký yongtimerk, stejně to jsou hezčí auta! :-O:-O:-O
A kolko si uz tych novych bmw kupil? Ako som povedal v inej diskusii, pokial vy nariekaci nevytvarate dopyt, tak tazko budu drzat pri zivote nieco, co sa im stava nerentabilne. Plakat na webe nestaci a pri kupe x rocnych haraburd z toho automobilka nic nema.
Co si myslim je uplne jedno. V clanku hovori to iste - doleziti su zakaznici a pokial zakaznici preferuju automat, tak pre par ludi manual vyrabat nebudu. Cize jedina moznost ako ukazat, ze manual ma zmysel je ho aj kupovat - ako prvy majitel. Vsetko ostatne su len prazdne reci.
Ano, emise na tom mají svůj podíl, ale lidi jsou stále víc pohodlnější (lenivější) a opravdových nadšenců z řízení ubývá. A jak píše Reco, pokud nebude dost zákazníků pro manuály, tak automobilky je nebudou nabízet. S tím se nedá nic dělat.
Moje teorie je ta, že posun od manuálů má na svědomí F-1, vrchol automobilového sportu. F-1 přešla v 90 létech na poloautomaty, které se pak objevily i ve sportovních vozech a konec manuálů byl nastartován......... ;-\
Ani zďaleka to nie je o emisiách. Ak by manuály tvorili 50 a viac percent, tak si na nik nedovolí siahnuť. Ale ak ich je 10-20%, tak majú problém, lebo treba vývoj, homologizáciu, servisne zázemie. Na auta s MT zarobíš menej a polovica z tých manualistov by aj tak kúpila automat keby nebolo na výber.
Už aby tie elektromobily boli lacné a dostupné a s 1000 km dojazdom na 5-minútové nabíjanie. A bude po hádkach medzi manuálom a automatom. >:-[] >:-[] >:-[]