Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Manuální převodovky jsou přežitek, říká šéf BMW M. Přijdou o ně ostré bavoráky?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 2. 8. 2018
44
Mnichovská automobilka vidí v samočinných převodovkách velký potenciál. Úplného zavrhnutí manuálů se ale bát nemusíme. Zatím.

V jednom z rozhovorů se Frank van Meel, lídr „emkové“ divize BMW rozpovídal o manuálních převodovkách. Podle něj již nemají smysl, jelikož auto je s nimi ve výsledku pomalejší a v některých případech i „užranější“. Vždyť BMW už vybrané modely dodává s osmistupňovým samočinným ústrojím ve standardu.

Takové prohlášení pochopitelně u fanoušků ostrých BMW M vyvolalo obavy. Navzdory názoru lídra divize se ale nemáme bát toho, že by manuální převodovky zcela vymřely. Uznává, že o tomto rozhodují hlavně zákazníci a jejich zájem. A ten je aktuálně přikloněn jednoznačně na stranu ručního řazení.

Právě kvůli tomu BMW v brzké budoucnosti neplánuje, že by nabídku manuálních ústrojí u modelů M2, M3 či M4 zcela zavrhlo. Van Meel však úplný konec jednoho dne zcela nevyloučil a znovu odkazoval na to, že záleží jen a pouze na zájmu kupujících. Pokud drtivá většina objednávajících zaškrtne v konfigurátoru automat, na pár puristů nebudou v Mnichově brát zřetel.

Už před časem se stejný člověk nechal slyšet, že manuální převodovky jednoho dne zcela skončí, nejpozději s příjezdem autonomních vozů. V takovém případě se ale bavíme o horizontu několika jednotek, spíše ale desítek let.

Byť fanoušci staré školy mohou zůstat v klidu, předpokládá se, že počet „emkových“ bavoráků nabízených výhradně s automatickou převodovkou poroste. Kupříkladu ostrá SUV X3, X4, X5 či X6 koupíte jen a pouze se samočinným ústrojím. Jestli lze automobilce její slova o budoucnosti manuálu věřit, ukáže až čas…

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
Už aby...
traveldrive
| 4. 8. 2018
Už aby tie elektromobily boli lacné a dostupné a s 1000 km dojazdom na 5-minútové nabíjanie. A bude po hádkach medzi manuálom a automatom. >:-[] >:-[] >:-[]
Není pochyb o tom,
Mig_35
| 3. 8. 2018
Tohle je článek o BMW a BMW nenahradilo čtyřválcem šestiválec, ale nahradilo všechny stávající atmosférické motory jejich přeplňovanými variantami. Když to převedu ad absurdum, nic ti nebrání koupit si 40i a vykuchat z toho turbo:)
Ale po bezprostředním přesednutí z atmosférické 3.0i do přeplňované verze si nemyslím, že by někdo brečel po atmosféře... Ten motor je prostě dobrej.

Porsche mě nezajímá, nedosáhnu na něj a ty auta jsou na mě trochu moc malé...

takové zamyšlení: Emil Zátopek běhal v bagančatech, aby je pak sundal a byl rychlejší než soupeři. Bagančata mu pomohly být rychlejší, ale na závod si je nebral:) A tak je to i s auty... ano, je snažší je řídit, ale ti nejrychlejší s těmi novými budou ti samí, co byli předtím...
Není pochyb o tom,
Niemand
| 3. 8. 2018
Čo tak použiť trochu abstrakcie a pozrieť sa okolo. Asi top príkladom je Porsche 718, kde už nebude žiadny šesťvalec a kupujúcim je to jedno. A tento trend vidieť aj inde. Alebo myslíš, že nove 1er bude mať v ponuke šesťvalec? Užívateľka prívetivosť, to je krásny PR vyraz. Za tu schováme to, že auto nemá gule a je v ňom toľko elektroniky, že dvesto po okreskách v tom zvládne každý kto vie krútiť volantom. Ale predaje rastú, lebo to je to čo ľudia chcú.
No a zrovna atmosfericke šesťvalce u BMW nemali spotrebu nijak tragickú a pri ostrej jazde ich preskočí kdejaké štvorvalcové turbo. Ale zato boli neuveriteľne presne riaditeľné plynom.
Avatar - white label
Jsou přežitkem,
white label
| 3. 8. 2018
A není to zajímavé, on má tři palce nahoru, já s ním (doslova) souhlasím a přitom mám naopak tři palce dolů. ;-)
Otřesný přístup...
Niemand
| 3. 8. 2018
Ani zďaleka to nie je o emisiách. Ak by manuály tvorili 50 a viac percent, tak si na nik nedovolí siahnuť. Ale ak ich je 10-20%, tak majú problém, lebo treba vývoj, homologizáciu, servisne zázemie. Na auta s MT zarobíš menej a polovica z tých manualistov by aj tak kúpila automat keby nebolo na výber.