Testy
Ale ten chrom VW nikomu nenutí, stačí zaškrtnout Black style a chrom není žádný. Druhá věc je, že i u nás se daleko víc prodává ta chromovaná varianta.
[odkaz]
Takže i moudra pana redaktora o chromu a Číně jsou dost mimo misku.
[odkaz]
Takže i moudra pana redaktora o chromu a Číně jsou dost mimo misku.
To bylo myšleno spíš tak, že německé radnice chtějí diesely zakazovat. Sice tohle bude mít euro 6, ale i tak je to musí dráždit, když furt šíří, že diesel je strašné zlo.
3,0 tdi dovede jezdit hodně úsporně, je to jeden z nejlepších dieselů, co koncern vypustil.
Já třeba si ho velmi pravděpodobně koupím místo RRS nebo Levante.
Oproti RRS podvozkem nezaostává, RRS má sice motor víc na nápravě a má uzávěrky, tohle má zase natáčení zadních kol a k tomu jinak a dle mého lépe řešené stabilizátory (mechanické vs hydraulické u RRS). Prostě je to plně porovnatelné.
Nevím v jakým vesmíru žiješ ale pohon s mezinápravovým torsenem je jedno z nejelepších řešení pro převážně silniční provoz (ano, uzávěrka do terénu nepochybně lepší je, ale zase to opravdu nevyužiju). Krom toho to už skoro nikdo nemá (pouze RRS).
Levante nemá schopnosti podvozku tohoto auta, osobní zkušenost s Levante nemám, ale technika Touarega je hodně daleko a určitě dohnala nejlepší ve třídě (RRS).
Sedačky jdou koupit ergo a už v Passatu byly vždycky výborný, tady možná budou časem i s dofukama. Jestli ti přijde, že v tomhle nejde sedět tak jsi v tom asi ani neseděl.
Bohužel dokud v tom nebude PHEV z Cayenne tak se na to vykašlu, s V6 TDI to prostě nechci.
Oproti RRS podvozkem nezaostává, RRS má sice motor víc na nápravě a má uzávěrky, tohle má zase natáčení zadních kol a k tomu jinak a dle mého lépe řešené stabilizátory (mechanické vs hydraulické u RRS). Prostě je to plně porovnatelné.
Nevím v jakým vesmíru žiješ ale pohon s mezinápravovým torsenem je jedno z nejelepších řešení pro převážně silniční provoz (ano, uzávěrka do terénu nepochybně lepší je, ale zase to opravdu nevyužiju). Krom toho to už skoro nikdo nemá (pouze RRS).
Levante nemá schopnosti podvozku tohoto auta, osobní zkušenost s Levante nemám, ale technika Touarega je hodně daleko a určitě dohnala nejlepší ve třídě (RRS).
Sedačky jdou koupit ergo a už v Passatu byly vždycky výborný, tady možná budou časem i s dofukama. Jestli ti přijde, že v tomhle nejde sedět tak jsi v tom asi ani neseděl.
Bohužel dokud v tom nebude PHEV z Cayenne tak se na to vykašlu, s V6 TDI to prostě nechci.
Nic proti elegantním linkám kolem oken, nebo sem tam něco v masce, ale tohle už opravdu začíná hodně zavánět Asií. Obě generace Touaregu se mi líbili a pro mne to bylo jedno z TOP SUV na trhu i v porovnání s prémií. Tohle se mi prostě a jednoduše moc nelíbí a nepomůže tomu ani ten jednolitý interiér, kdy od spoljezdce začíná ventilátor, který se táhne až na středový tune, kde ho vystřídá série displayů >😁 Jo, v jednoduchosti je krása, ale čeho je moc... >😁 >😁
takze obrovske tazke auto, do ktoreho sa zmestia 4 osoby, a aj to iba nizkeho vzrastu. Parada. :no:
Kdyby šlo o závodní auto, pak bezpochyby, ale nejde.
Jízdní vlastnosti dnešních suv jsou na takové úrovni, že v reálném provozu nejsou schopnosti auta využity ani z padesáti procent, rezerva velká, jestli má stejně velký sedan jízdní vlastnosti, a tím je myšlena zejména agilita (která zcela jistě není u rodinného auta tou hlavní vlastností v seznamu žádaných) o 20% lepší, je úplně jedno. Jinými slovy, samotná koncepce SUV zcela jistě vývoj aut nepopírá, naopak ona těch sto let vývoje využívá, k tomu, že i auto s relat. vysokým těžištěm tímto samotným faktem nijak netrpí a může tak nabídnout trhem poptávané výhody vyšší karoserie.
Při hodnocení suv je třeba se oprostit pohledu čistě skrze své vlastní preference a přestat blábolit o hloupé módě atp. O módě, která už příští rok skončí, čtu posledních patnáct let, a těch patnáct let se musím usmívat, jak je u mnohých přání otcem myšlenky, prostě lidé takto koncipovaná auta chtějí, poptávka stoupá plynule, různé segementy končí, suv ale roste a růst bude. Hlášky o hlupácích, případně o malých penisech ve velkých autech, jsou už vyčpělé, pokud někdo za tu dobu nepochopil vývoj, pak je to jen a jen jeho chyba. A to říkám jako člověk, jehož jednoznačnou preferencí je sedan a posaz co nejníže nad zemí, ale jak říkám, nevím proč bych přes svou preferenci neměl vidět, co je zřejmé.
Jízdní vlastnosti dnešních suv jsou na takové úrovni, že v reálném provozu nejsou schopnosti auta využity ani z padesáti procent, rezerva velká, jestli má stejně velký sedan jízdní vlastnosti, a tím je myšlena zejména agilita (která zcela jistě není u rodinného auta tou hlavní vlastností v seznamu žádaných) o 20% lepší, je úplně jedno. Jinými slovy, samotná koncepce SUV zcela jistě vývoj aut nepopírá, naopak ona těch sto let vývoje využívá, k tomu, že i auto s relat. vysokým těžištěm tímto samotným faktem nijak netrpí a může tak nabídnout trhem poptávané výhody vyšší karoserie.
Při hodnocení suv je třeba se oprostit pohledu čistě skrze své vlastní preference a přestat blábolit o hloupé módě atp. O módě, která už příští rok skončí, čtu posledních patnáct let, a těch patnáct let se musím usmívat, jak je u mnohých přání otcem myšlenky, prostě lidé takto koncipovaná auta chtějí, poptávka stoupá plynule, různé segementy končí, suv ale roste a růst bude. Hlášky o hlupácích, případně o malých penisech ve velkých autech, jsou už vyčpělé, pokud někdo za tu dobu nepochopil vývoj, pak je to jen a jen jeho chyba. A to říkám jako člověk, jehož jednoznačnou preferencí je sedan a posaz co nejníže nad zemí, ale jak říkám, nevím proč bych přes svou preferenci neměl vidět, co je zřejmé.
Ovšem pokud tam bude PHEV z Porsche, tak se obávám, že přijdeš o pořádnou čtyřkolku s mezinápravovým torsenem a dostaneš jenom oj€b v podobě připojované přední nápravy haldexem.
Tady v testu jezdí za osmičku v kombinovaném provozu, což je reálnější hodnota. Tu sedmičku bych viděl někde na okreskách.
[odkaz]
[odkaz]
Na radnici se do práce nejezdí tříválcem, ale zase nejsou tak bohatí, aby jezdili v SUV na benzín.
Jen životní teoretik může hledat konkurenci Levante v Touaregu.
A jen životní teoretik bude žvlatlat nesmysly o tvrdosti, hlučnosti a nepohodlí. :-!
Nezná, neví, plácá se ve vlastních výmyslech jako nudle v bandě a dokáže se sám shodit na první dobrou :yes: 😉
Btw: líbí se mi jak brigádník v lisovně plastů dokáže hodnotit celkovou úroveň materiálů, zpracování, jízdních vlastností atd :yes: :yes: :yes:
A jen životní teoretik bude žvlatlat nesmysly o tvrdosti, hlučnosti a nepohodlí. :-!
Nezná, neví, plácá se ve vlastních výmyslech jako nudle v bandě a dokáže se sám shodit na první dobrou :yes: 😉
Btw: líbí se mi jak brigádník v lisovně plastů dokáže hodnotit celkovou úroveň materiálů, zpracování, jízdních vlastností atd :yes: :yes: :yes:
Díky, za upozornění, tušil jsem, že v tom bude mít prsty druhá generace ML 😒
Každopádně to znamená generace zpět...
Každopádně to znamená generace zpět...
Auto technicky super, ale preco preboha zase ten golfovity dizajn ?
Jdu blejt velebnosti.
Jdu blejt velebnosti.
tohto radiatoroveho predku s milion mriezkami som sa dost bal aj na arteone ale napodiv to posobi celkom ok... aj to prepojene so svetlami ladi... chrom je dnes proste v mode.. co narobime... ved sa len pozri na faceliftovane HR-V... tam je len na maske viac chromu ako na celom touaregu
Touareg za 2,5 milionu Kč. To bude kauf století.
VW si to jistí jejich reklamou, která je snad všude od aut v prosklených kostkách až po ty ve videích nebo na stránkách, kde zabírají snad celou obrazovku. Marketing je jen oblbování lidí a u koncernu na to mají ty nejlepší. Jak jinak si lze vysvětlit, že obchodní ředitel nebo nějaký jiný úspěšný člověk si pro reprezentaci a zároveň jako pohodlné SUV koupí tohle?
Vždyť za stejné peníze za stejným účelem můžete koupit třeba Levante 3.0 V6 Diesel 202 kW.
[odkaz]
nebo
[odkaz]
Copak jste lidi vážně slepí? Ten interiér to je v porovnání i s jejich minulostí katastrofa. Nikdy bych nevěřil, jak moc se dá šetřit na plastech. Jsem na brigádě ve firmě, která pro ně dělá interiérové díly a přál bych vidět jak se vám ohýbají v rukách, mřížka na reprák má tloušťku papíru. Holt, německá kvalita. Jejich tloušťka je minimální a všude je ten jejich hnusný hranatý design, ve krerém neustále objevujete historické odkazy jejich minulých modelů. Promiňte, ale bez těch značek to vypadá zvenku i zevnitř jak Čína.
Ano slícování je velmi dobré, asi nejlepší na světě, spáry jsou minimální. Je to ale tím, že všechno se jednoduše nacvakává do sebe, šrouby nebo lepení se nepoužívá.
Podvozek tvrdý a hlučný jako vždy a sedačky, na kterých se nedá sedět jak jsou tvrdé. Naftový motor teď v létě když jsou špatné rozptylové podmínky? To je požitek už i v malém 10tis. městě. A ten jejich "4x4" to je parodie na pohon všech kol. Auto se škrábe do kopce tak, že se mu protáčí kola a motor řve. V porovnání s jejich předním pohonem, který nemá na kluzkém povrchu trakci a i na suchu má s vyšším výkonem problém s rychlým rozjezdem a nedotáčivostí žádná extra výhra.
Může mi tedy někdo objektivně vyjmenovat výhody proč si si tuto věc měl někdo koupit?
VW si to jistí jejich reklamou, která je snad všude od aut v prosklených kostkách až po ty ve videích nebo na stránkách, kde zabírají snad celou obrazovku. Marketing je jen oblbování lidí a u koncernu na to mají ty nejlepší. Jak jinak si lze vysvětlit, že obchodní ředitel nebo nějaký jiný úspěšný člověk si pro reprezentaci a zároveň jako pohodlné SUV koupí tohle?
Vždyť za stejné peníze za stejným účelem můžete koupit třeba Levante 3.0 V6 Diesel 202 kW.
[odkaz]
nebo
[odkaz]
Copak jste lidi vážně slepí? Ten interiér to je v porovnání i s jejich minulostí katastrofa. Nikdy bych nevěřil, jak moc se dá šetřit na plastech. Jsem na brigádě ve firmě, která pro ně dělá interiérové díly a přál bych vidět jak se vám ohýbají v rukách, mřížka na reprák má tloušťku papíru. Holt, německá kvalita. Jejich tloušťka je minimální a všude je ten jejich hnusný hranatý design, ve krerém neustále objevujete historické odkazy jejich minulých modelů. Promiňte, ale bez těch značek to vypadá zvenku i zevnitř jak Čína.
Ano slícování je velmi dobré, asi nejlepší na světě, spáry jsou minimální. Je to ale tím, že všechno se jednoduše nacvakává do sebe, šrouby nebo lepení se nepoužívá.
Podvozek tvrdý a hlučný jako vždy a sedačky, na kterých se nedá sedět jak jsou tvrdé. Naftový motor teď v létě když jsou špatné rozptylové podmínky? To je požitek už i v malém 10tis. městě. A ten jejich "4x4" to je parodie na pohon všech kol. Auto se škrábe do kopce tak, že se mu protáčí kola a motor řve. V porovnání s jejich předním pohonem, který nemá na kluzkém povrchu trakci a i na suchu má s vyšším výkonem problém s rychlým rozjezdem a nedotáčivostí žádná extra výhra.
Může mi tedy někdo objektivně vyjmenovat výhody proč si si tuto věc měl někdo koupit?
Omg, to je fakt detinske. Ja pisem o tom, ze je to opat raz ten isty okukany dizajn na X-tom koncernovom aute.
A inak na tych foto Forestera nevidim problem.
A inak na tych foto Forestera nevidim problem.
Bylo mi vysvětleno, že Cayenne hybrid používá tentýž pohonný řetězec jako Panamera hybrid a ta žádný torsen nemá, prostě pomocný hřídel z převodovky k přední nápravě vedený po pravé straně a připojovaný přes spojku řízenou elektronicky.
Exterier dobre az na tu chromovu masku tiez by som uprednostnil ciernu, interier fajn hlavne v r line az na ten volant, ktory je absolutne nevkusny ako vo vetkych vw okrem r line a ma ho aj obycajny golf, obrazovka obrovska ale asi by som si zvykol. Ako sa pise v teste kto chce je ma kto nie ma budiky a mensi display. 3.0 d parada az na ten prejav v nizkych otockach sa na to stazuju vsetci testeri. Spotreba super aj znamy ma novu q7 a jazdi za 7,5 l takze tonu verim a to ma turek este par koni naviac. Za mna super hlavne podvozok a svetla aj ked samozrejme za to clovek patricne vykrvaca financne ale tak je to v tychto vodach standard.
OK, takže hledáš-li univerzální auto, žiješ-li aktivně a občas se musíš dostat i mimo zpevněné cesty (ne, že by zrovna ve východní Evropě byly obecně silnice nejhladší), tak si máš koupit co? Kombíka a nechávat ho u krajnice?
Nezlob se na mě, ale právě přes kombíky a jejich omezenější využitelnost pro práci i rekreaci, či sport je třeba pro mě SUV ideálním autem. A podle všeho nejsem sám.
Nezlob se na mě, ale právě přes kombíky a jejich omezenější využitelnost pro práci i rekreaci, či sport je třeba pro mě SUV ideálním autem. A podle všeho nejsem sám.
Proč by to mělo být v noci peklo? Svítí jen tolik kolik chceš a i množství informací se dá regulovat.
Já sem tu nedávno slyšel, že je koncern s tímto motorem zaostalý >😒] >😁 Protože si můžeš koupit i tu podladěnou verzi pod 200kw... hulváti, co si to myslí ?! ..... >😁 >😁
Ok, nepřu se, jen to zní až fantasticky.
Ok, nepřu se, jen to zní až fantasticky.
Preco ? Toho dizajnu je po cestach dost, tak naco dalsi model.
Subaru tolko nevidno a naviac su krasne 😄
Subaru tolko nevidno a naviac su krasne 😄
Mňa by fakt zaujímalo, prečo tlupa nudných, serióznych, uvážlivých germánov usúdila, že Comic Sans-oidné písmo je tá správna voľba pre infotainment auta - najmä auta za 100 tisíc eur. Možno som povrchný, no u mňa už len kvôli tomu neprichádzajú žiadne autá z koncernu do úvahy (tých dôvodov je samozrejme viac, ale s týmto by som skutočne nemohol žiť).
styl arteonu a touaregu zacina u vw pacit .... aj proporcie auta na rozdiel od tigiho su tu za mna daleko lepsie zvladnute... touareg sa podla mna smelo moze porovnavat aj s X5 ... v podstate je to taka trieda same pre seba.. aneb "mainstremova premiovka" ... asi nieco ako stinger... alebo maly F500 😄 ak to vezmeme v tomto duchu
skoda len toho prehnane velkeho displeja vpredu ... toto este moze byt dvojsecna zbran a docela peklo obzvlast v noci ..... minimalisticky styl kabiny Q7 je predsa len akysi nadalej "premiovejsi" a uhladenejsi a decentnejsi ... to nejde popriet ... ale inak touareg je fakt krasna kara ... a uspech tu opat na seba asi nenecha dlho cakat :😉 :yes:
skoda len toho prehnane velkeho displeja vpredu ... toto este moze byt dvojsecna zbran a docela peklo obzvlast v noci ..... minimalisticky styl kabiny Q7 je predsa len akysi nadalej "premiovejsi" a uhladenejsi a decentnejsi ... to nejde popriet ... ale inak touareg je fakt krasna kara ... a uspech tu opat na seba asi nenecha dlho cakat :😉 :yes:
90L nadrz, slovy devadesat litrova nadrz, devadesat...
Alespon nekde se jeste premysli hlavou a velke auto s velkym motorem dostane i adekvatni "tisicikilometrovou" nadrz. Tleskam. :yes😒br />
PS: technicke KO pro Q7
Alespon nekde se jeste premysli hlavou a velke auto s velkym motorem dostane i adekvatni "tisicikilometrovou" nadrz. Tleskam. :yes😒br />
PS: technicke KO pro Q7
Koupili jsme si se ženou před relativně nedávnou dobou přesně tento model Volkswagen Touareg od [odkaz] a musím si ho rozhodně jen a jen vychvalovat 😉 Zatím s ním nebyl žádný problém, naopak nás stále příjemně překvapuje svojí výbavou.
A rozumies tomu, ked zopakujem este raz, ze nehodnotim dizajn (to je subjektivne, co tu 90% ludi nechce pochopit), ale to, ze je to stale ten isty sterilny dizajn Golf/Passat/Touareg-ovy ? Co pri rozsireni tych aut uz kapanek bije do oci.
PS se nevazalo k nadrzi, spis k memu nazoru ze tenhle touareg dava Q7 slusne na frak (technika +- stejna, cena lepsi, design vyrazne lepsi).
To je jako se ptát, proč Forester vypadá neustále, opakovaně stejně. Stejně ošklivě (snad vyjma první generace, kdy to nebylo tak hrozné).
Taky bych dal tomuto autu víc než 4*...
Jenže zřejmě šílená cena jenž lidovému vozu neodpovídá to hodnocení trošku ovlivnila.
Jenže zřejmě šílená cena jenž lidovému vozu neodpovídá to hodnocení trošku ovlivnila.
Ad PS
Jaké technické KO pro Q7?
V základu má nový Touareg nádrž velkou 75 l, Q7/SQ7 má 85 l.
Jaké technické KO pro Q7?
V základu má nový Touareg nádrž velkou 75 l, Q7/SQ7 má 85 l.
Věta "auto sice po vzoru první generace nenabízí otevřené diferenciály s uzávěrkami a redukční převodovkou" znamená, že ty vychytávky nová generace nemá, stejně jako je neměla ani generace první. Ale tuším, že autor chtěl napsat přesný opak. K tomu slouží slovíčka "oproti" nebo "narozdíl"...
Nechci za každou cenu obhajovat svou garáž, ale co je technicky na novém Touaregu jiného / nového proti Q7/SQ7?
To už je šílené. To auto má dostatek místa pro čtyři lidi, z nichž všichni mohou mít klidně 190cm. Mluvím z vlastní zkušenosti, mám 202 a sednu si za sebe poměrně v pohodě.
Podvozek je hlučný a tvrdý? Chápu správně, ze jsi s novým Touaregem jezdil mnoho kilometrů a vyhodnotil jsi ho tímto způsobem?
Ja osobně si odnáším pocity nadšení. Ticho a komfort je na vysoké úrovni.
Ja osobně si odnáším pocity nadšení. Ticho a komfort je na vysoké úrovni.
Subaru boli krásne,ale v poslednej dobe tam nič pekné nevidím a to chodím okolo ich predajne dosť často.
Světlá výška, že necháš nárazník nebo zůstaneš břichem kdekoliv. Takže ne, pro mě to není lepší auto k účelu na který mám SUV.
Jestli je lepší obecně opět záleží na potřebách majitele a bezpečnější? Jak? V čem? Vůči komu?
Dál?
Jestli je lepší obecně opět záleží na potřebách majitele a bezpečnější? Jak? V čem? Vůči komu?
Dál?
Presne tak, chcelo by to upravit skalovanie. Ak je aktualne 3* uplne dno, tak potom 5* je 2krat lepsie auto ako 4*, ak neratame pol-hviezdy. Pripadne, kedze sa auta (v niektorych ohladoch) stale zlepsuju, tak nech zacnu kludne davat 6 a viac.
Ze "aby se boxer vešel na šířku, musí být podčtvercový" je blbost. O tom predsa nerozhodujue par mm.
Ano četl jsem, jenom jsem chtěl zmírnit u kolegů jásání nad sedmilitrovou spotřebou. To, že v jednom speciálním režimu lze stlačit spotřebu k 7 litrům nelze vydávat obecně za spotřebu, nikdo nejezdí jenom po okreskách. I tak je spotřeba Touaregu s tímto motorem dobrá a konkurence je výrazně výš (viz XC90 nebo Velar v tom testu).
Dúfal som, že ostanú pri tých +-70 litroch aj u novej generácií. Veď aj P407 mala 67 litrovú nádrž.
V tomto sa mi páči peugeot. V 508 má 72 litrovú nádrž a nezriedka zmestím 75, tým je dojazd na úrovni cca 1200-1300 km a s karavanom v záprahu celkom pekných 600-700.
Prosím ťa, ako by pomohlo, posunutím prevodovky do kabíny, lepšiemu riadeniu? To mi trochu nedáva zmysel, keďže je to automat.
Zejména bezdůvodně vysokým těžištěm a vším dalším, co je s tím spojeno. SUV se svým pojetím vrátily na počátek 20. století. - byť provedeného technologiemi o 100 let novějšími. Tam to ale nebyl záměr, ale počátky vývoje os. vozu.
Ta černá je stejně strašná. Jinak pěkné auto vozí na xichtu chromovaný radiátor nebo vypadá jakoby mu v tlamě někdo odpálil granát :-!
to je fakt, ze karter ma boxer vyssie... trebalo by presne cisla, no nehadam sa
dnesne modularne platformy to robia zlozite, nie som fan VAG no nepride mi, ze by to nemali premyslene z hladiska financii... nejaka vynimocnost a naskok diky technike zostal na papieri a to ludom dnes staci... pocit z niecoho extra je dolezitejsi ako reál
dnesne modularne platformy to robia zlozite, nie som fan VAG no nepride mi, ze by to nemali premyslene z hladiska financii... nejaka vynimocnost a naskok diky technike zostal na papieri a to ludom dnes staci... pocit z niecoho extra je dolezitejsi ako reál
Ked sa pozriem pod kapotu subaru /ktorehokolvek/, tak ten motor sedi vzdy nizsie ako bezny radovy motor, a nema ani tak vysoko hlavu valcov a vyfukove zvody + sacie zvody ma sice hore, ale tazisko motora samotneho je ovela nizsie ... [odkaz]
Otazkou je kto uprednosti v SUV o nieco menej nedotacavosti pred tym, ze bude vo vnutri malo miesta... mne osobne to pride zrovna na SUV jedno, ked si to clovek vezme prakticky tak Tuareg jazdi na pomery SUV fakt slusne, tak by ma to netrapilo... Co cakat od SUV VW este ? Neviem, mozno niekto ma iny nazor, ja beriem tuto kategoriu vozidiel hlavne ako prakticku a komfortnu zalezitost /to ze to nie je uplne tak vzdy v reale je uz ina vec, pretoze ludia potrebuju a kupuju kraviny/
podstvorcovy motor ach jo... stara zlata doba, dnes to je fakt samy dlhy zdvih a mdly prejav vo vysokych otackach...
Otazkou je kto uprednosti v SUV o nieco menej nedotacavosti pred tym, ze bude vo vnutri malo miesta... mne osobne to pride zrovna na SUV jedno, ked si to clovek vezme prakticky tak Tuareg jazdi na pomery SUV fakt slusne, tak by ma to netrapilo... Co cakat od SUV VW este ? Neviem, mozno niekto ma iny nazor, ja beriem tuto kategoriu vozidiel hlavne ako prakticku a komfortnu zalezitost /to ze to nie je uplne tak vzdy v reale je uz ina vec, pretoze ludia potrebuju a kupuju kraviny/
podstvorcovy motor ach jo... stara zlata doba, dnes to je fakt samy dlhy zdvih a mdly prejav vo vysokych otackach...
prave preto pisem, ze to je specialita audi... mali to tak odjakziva a este horsie - viac vpred... preto boli nedotacave
u SUV by mi to nevadilo lebo to ma natacanie zadnej napravy + to robi miesto v kabine a podporuje bezpecnost - deformacna zona, pohonny retazec sa zucastni na rozklade sil... od SUV cakam komfort /nie sport jadzne vlastnosti/ a s natacanim zadnej napravy to nejak vykompenzuje nedotacavost...
u SUV by mi to nevadilo lebo to ma natacanie zadnej napravy + to robi miesto v kabine a podporuje bezpecnost - deformacna zona, pohonny retazec sa zucastni na rozklade sil... od SUV cakam komfort /nie sport jadzne vlastnosti/ a s natacanim zadnej napravy to nejak vykompenzuje nedotacavost...
v teste pisal, ze pod 7 sa dostanes na okreskach v kludnom tempe a 7,5 na dialnici... mesto nad 10 v kolonach...
To se mi zdá hodně podivné, to je +/- normální reálná spotřeba klasického dvoulitru ve střední třídě s AT a polovičním výkonem.
Jezdil jsem třeba Passatem BITDi a svítilo mi tam pořád 9-10. Mohl bych vyprávět a jistě nejen já, že 7 na sto je takový průměr >😁
Jestli to opravdu Touareg zvládá, tak klobouk dolů 😄
Jezdil jsem třeba Passatem BITDi a svítilo mi tam pořád 9-10. Mohl bych vyprávět a jistě nejen já, že 7 na sto je takový průměr >😁
Jestli to opravdu Touareg zvládá, tak klobouk dolů 😄
Aha, myslel jsem, že to má pouze Panamera. Každopádně ale Q7 Etron a snad i Bentayga má pořád torsen. To spojkový řešení mělo naopak pomoci Cayennu ke sportovnějšímu projevu.
Nemyslim si, ze cayenne e-hybrid ma ojeb. mam za to, ze je to ZF prevodovka s elektromotorem misto menice a ten nahrazen vicelamelovou spojkou. Mezinaprava je pokud vim porad torsen.
ale ja by som predsa len radsej ten chrom :😉 .. ani nove A3 s ktorym som jazdil u manzelkinej sestry v aprili nemecku sa mi s tmavou maskou tak nepacilo ako ked ma na predku "klasiku" chromovanu masku ... navyse mne skor vadia velke plne chromovane plochy ... napr HR-V ma tam doslova chromovane letisko na maske ... a to je za mna predsa len menej kukatelne ako milion tenkych chromovanych ciar ... proste suvisla chromovana tlusta plocha mi pride "vacsie zlo" ... ale ono nakoniec sa to stejne proda :😉 .. ludia chrom dnes proste chcu... a mne nevadi tiez... hoc obcas je to potom vizualne od elegancii ku gycu uz hodne blizko... chce to spravny odhad.. lenze zase kolko ludi tolko chuti a nazorov .... pre mna osobne ale predok touaregu je naprosto ok... navyse s tym prepojenim na kukadla mu to krasne ladi :yes:
to je specialtka audi predsa, dat motor pred prednu napravu >😁
u nejakeho SUV by mi to az tak nevadilo, takze ani pri tom Tuaregu...
u nejakeho SUV by mi to az tak nevadilo, takze ani pri tom Tuaregu...
zrejme dokonala kombinacia pre takyto kolos... pritom aj mensie sorento s mensim 2,2 crdi s 200 konikmi pod 8 v praxi nejde...
Nechápu kam chodí na ty výmysly 😉 Ale jestli odpověď bude v duchu původního příspěvku, tak tam dá i yarise >😒]
Samozřejmě, že je motor Subaru pod kapotou nižší, než motor stojatý, ale jeho kartér je výš posazený než o motoru stojatého. A ve výšce kartéru je pak všechno: blok motoru s válci atd. Celé to těšiště tedy není nikterak níže proti stojatému motoru, který má kartér hlouběji.
Posuntím motoru vzad, kdy bude vyčnívat převodovka dovnitřku vozu, prostor uvnitř neutrpí, protože vepředu jsou jen dvě sedadla (není prostřední sedadlo).
Motor vepředu napříč je ovšem lepší řešení - ta vývoj dospěl a všichni to tak dělají. Audi se ale ohání tím, že pokud by tam dostalo velké motory, byla by potíž s místem pro rozměrnou převodovku. Ale to, myslím, řešení má. Jde jen o vtipnost konstrukce.
Posuntím motoru vzad, kdy bude vyčnívat převodovka dovnitřku vozu, prostor uvnitř neutrpí, protože vepředu jsou jen dvě sedadla (není prostřední sedadlo).
Motor vepředu napříč je ovšem lepší řešení - ta vývoj dospěl a všichni to tak dělají. Audi se ale ohání tím, že pokud by tam dostalo velké motory, byla by potíž s místem pro rozměrnou převodovku. Ale to, myslím, řešení má. Jde jen o vtipnost konstrukce.
O kompenzaci nedotáčivosti se nedá až tak mluvit - rozložení vah zůstává a těžiště motoru vysunuté na "rameni" před styčnými ploškami předních kol se tím nemění. Co by pomohlo, posunout motor vzad nad přední nápravu a rozvodovku s diferenciálem do jeho klikové skříně (alias Tatra 613 vzadu). Přineslo by to i výhodu přesnějšího řazeni, neboť by se posunula převodovka blíže do kabiny (a prostorově by v kabině nevadila).
Všichni už to opustili před mnoha desítkami let (40 let a víc). Zbývá jen Audi a Subaru. To, aby to skrylo, tak presentuje v reklamách nízké těžiště plochého motoru (boxer) a symetrii pohonného ústrojí. Ale těšiště nižší nemá, protože v zájmu oné (pochybné) symetrie vede zpětný kardanův hřídel pod převdovkou, což vyžadzuje posadit karter motoru výš (všiměte si, jak vysoko vybíhá kardanka v případě i zadního pohonu), a navíc, aby se boxer vešel na šířku, musí být podčtvercový, což už kvůli emisím taky (skoro) nikdo nedělá.
Všichni už to opustili před mnoha desítkami let (40 let a víc). Zbývá jen Audi a Subaru. To, aby to skrylo, tak presentuje v reklamách nízké těžiště plochého motoru (boxer) a symetrii pohonného ústrojí. Ale těšiště nižší nemá, protože v zájmu oné (pochybné) symetrie vede zpětný kardanův hřídel pod převdovkou, což vyžadzuje posadit karter motoru výš (všiměte si, jak vysoko vybíhá kardanka v případě i zadního pohonu), a navíc, aby se boxer vešel na šířku, musí být podčtvercový, což už kvůli emisím taky (skoro) nikdo nedělá.
za naj je podla mna V8 TDi... tato V6 je fajn /mozno s new emisiami uz len bola/, je trapne aby do netahalo dolu ... viac testov kritizuje vlaznost aj reakcii na plyn v nizkych otackach... vhodne nastavena prevodovka kt rychlo podradi to z casti poriesi, na co potom diesel ked sa to nevie opriet o krutiak dolu... blbe to by chcelo trochu tej elektriky do pohonu aj pre nizke otacky 8-s
A co takhle s parním strojem? To je stejně efektivní a zastaralé, jako ten benzínový motor. >😁
Nicméně, pokud by se jednalo o posun v hodnocení domluvený mezi redaktory ACZ, pak toto hodnocení vítám. Prakticky všechny testované vozy se pohybují mezi 4* a 5* a nižší hodnocení se nevyskytuje.
Chce to využít celý rejstřík 1* ÷ 5* a více od sebe jednotlivá auta v hodnocení odlišit. Pokud potom bude mít Kodiaq 2,5*, budou 4* pro nový Touareg v pořádku...