Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Focus RS Concept: ostrý hatchback se představí v Londýně

204 komentářů

ub
u Forda si dávají pěkně na čas, snad to bude stát za to 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
no ale pokud wim tak predchozi RS taky prislo pozde...
Avatar - Pierro
Pierro
Tak tu máme nefalšovaného krále hot-hatchů. Tohle auto vám panstvo vytáhne i nudli z nosu... BRAVO FORD! :yes:
Avatar - T613
T613
Ta zelená vypadá zajímavě 😄 :yes:
Avatar - lango
lango
Jo azelená je novinka ale ten interier mněli oproti ST zmněnit ale jsem zvedav jak zvladne predni nahon ten vykon.😁 >😒]
Johnnn
Inspirace u Porsche 😄
Avatar - T613
T613
už jsem doufal, že koukali na Rákosníčka >😁 😉
Deadlift
Prave naopak Porsche to ukradlo Escort RS1600 1970 Le Mans Green >😁 Focus RS2 navazuje na tento vuz.
Johnnn
Aha, tak to potom jo 😄 Ale slušelo jím to všem... 😉
Jen vecna skoda, ze to nebude AWD, ale kdyz nejsou koruny, tak se hold neda nic delat ;-\ Barva je dobra :yes:
_Teddy_
Presne. Hned mi napadlo, ze tomu autu chyba jedine pohon na vsetky kolesa. S nim by bol absolutny kral tocivych ciest. Ma sice na prednej samosvor, ale 300 koni na predokolku je teda dost vela. AWD verzia by tu silu preniesla na cestu lepsie, to je bez debaty...
Deadlift
to je bez debaty... pocek na test RS RevoKnuckle
Deadlift
to je bez debaty... pockej na test RS RevoKnuckle
Avatar - iudex
iudex
Nový král je tu, a hoci si dal nacas, stálo to za to. Vsetci asi akceptujeme kvality podvozka Focusu a tí stastnejsí z nás majú to stastie riadit ST-cko, ale stále tomu nieco chýbalo. Skrátka 165 kW v dnesnej dobe bolo fajn, ale na to, aby clovek zabudol zavriet ústa to bolo tak nejak málo. 300 koní je tá méta, ktorá vyclení Focus z rady dobrých, ale stále az prílis pocetných hot-hatchov a zaradí RS do extratriedy, kde boli doteraz iba STI a Evo. Snímam klobúk, král je tu.
ST-cku stale chybalo, ze je tazke na cumak a to RS nevyriesi. Hlavne ale ako 300k a predokolka? No tak to by zaujimalo, koho napadlo... Mazda 3 MPS je premotorovane na FWD a quaife abt tomu teda nepomoze...
Avatar - iudex
iudex
Áno, v zásade mozes u predohrabu iba viac alebo menej eliminovat fakt, ze nad hnanou nápravou je tazký motor. Dostan ale 300 k z lahkého motora. Ja si myslím, ze RS túto kombináciu zrejme zvládne najlepsie.
to su dohady... OPC je premotorizovane a ma len 240k (ale aspon nie je tazke na cumak), M3 MPS 260k a je to marast aj so samosvorom. Pocyhujem, ze toto ma nejaky zmysel. Na STi sa manikovi podari uz s 270k obcas pretocit vsetky 4, nechcem vidiet toto.
300k prednohrab by mohlo mat este teoreticky auto velkosti 5er, ak by to bolo fakt dobre spravene. Ci ale chcem, aby mi bezne auto hrabalo aj na trojku, to fakt neviem... kazdopadne nechcem sudit, trebars sa to FORDu podari, aj ked mne teda preklzoval pri trochu vlhka aj obyc FoFoII 1.6 115k s tymi variabilnym casovanim a mal problem s trakciou, hoci mal ESP (a tym padom aj TCS, ci co to bolo).
Deadlift
Taky jsme skepticky k 2WD s 300PS, ale na suchem asfaltu je Kit nekdy rychlejsi nez AWD, podle meho bude mit jak EVO tak STi problem diky veci vaze. Tesim se neprvni testy RevoKnuckle.
to je o inom, ja som uz parkrat zazil, ze dobra FWD na suchu spravila aj 4x4, poznam auta, co vedia prejst zakrutu lepsie, ako WRX predposlednej generacie.

Ale 300k je podla mna zbytocne prehnane, tych 220k je tak na hrane vacsinou
Flavio
Možnosti AWD se moc démonizují. Mimo šotoliny, sněhu a brutálních výjezdů ze zatáček lze nad přínosem 4x4 polemizovat.
demonizuju, ale zase 300ps je tiez demonicke na auto nizsej striednej.

K comu potom 300ps, ked nie brutalne vyjazdy zo zakrut?

Samozrejme FWD ma este nevyhodu v utahovackah, ci vracakoch, co sa ale da z dost velkej casti eliminovat samosvorom
Flavio
Naopak, serpentýny jsou pro ávédéčka hrob!
podla toho ake AWD, zvlast zo samosvorom ani moc nie. Trebars starsia WRX do serpentin niekedy nic moc, STi ale dost v pohode... a ked, tak sa to da prejst daleko lepsie kontrolovanym smykom, ako u FWD.

Vracaky su velka FWD pasca, kym nemaju lsd
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
STi a EVO budu vzdy o nieco inde. toto je premotorizovany predohrab :no:
IPace
kupre si pistacie, kupte, kupte 😄

obavam se ze Ford to as moc oddaloval a nadale oddaluje a as "pistaciovi kral" vypluje do autosalonu a usadi se uneho stojanej s cenou, tak us bude davno vsechno jezdit na elektrinu 😢 , taky se bojim ze 224kW na predku z toho udela spis dalnicni bestialni popojizdedlo nes krale HH, precijen Megane R26 a Megane Cup ukazal ze ikdys maj o kilowatik min, tak dokazou bejt pruznejsi a mrstnejsi nes vykonejsi ST a presto us je i tech 165kW as as i na okruhove dovadeni po dlouhatanskem severnim smickovitem Nurburgringu natos na blbnuti a vyuziti vykonu v beznem provozu, jesi to ma konkurovat STI a EVU, tak to bude mit asi hooodne tezke

a to radsi ani nechci videt ten stojanek s cenovkou, z toho urcite omdli nejeden zajemce 😄 , ale preju mu at mu pistacie nebledne a prodeje jdou tak aby se stal zadanym a presto obdivovanym 😄
Avatar - iudex
iudex
K tej cene: no ja neviem, ale v SR je výhodnejsie ako ST iba M3 MPS a LEon Cupra, tak nemyslím, ze by RS bol cenovo niekde dalej ako konkurencia...
IPace
ty znas ceny FocusuRS na slovenskem trhu ? a bohuzel asi ste nejak pozadu s cenama diky tomu ze ocekavate euro, bo hodne automobilek ted docela fest zlevnovalo a jak koukam, tak treba u Hondy to na slovensku moc nepostrehli, minimalne ne na internetu kde se treba TypeR prodava za skoro mego slovenskych grošů a v CR je to same za 639 tisic ceskych grošů, vcelku mastnej rozdil asi 200-220 tisic grošů ( pocital sem s kurzem 100:80 )
Avatar - iudex
iudex
Samozrejme ze cenu nepoznám a ani som to neuvadzal. Hovorím len, ze vychádzam z porovnania ceny Focusu ST ku konkurencii.
K tým cenám: más úplnú pravdu, niektoré automobilky akosi ignorujú posilnenie SKK voci EUR, ked je to ale naopak, tak sú velmi rýchli 8-s
Ad pistácie: Vzpomínám, jak se tu nad fotkama hodně lidí pošklebovalo oranžový barvě STčka. Jak to dopadlo, víme...
IPace
jak ?
...že jsou z tý barvy face2face unešený. A přesto, že příplatek v korunách činí 36k, celá třetina STček se prodala právě s Electric Orange.
Deadlift
Presne tak, a Le Mans Green of the Escort RS1600 je pekna RS brava.
IPace
sak ja nikde nepisu ze je to seredna barva 😄 me se i tahle zelena libi 😄
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
jen tretina? Bych cekal tak 70 procent 😄 Ja bych jinou volbu nez oranzovou nevidel...
ub
Performance blue je fajn :yes:
GTI
Barva špatně, tlama špatně, absence čtyřkolky špatně. 300 koní na předku... to bude u této kategorie opravdu vodvaz. Tak si představuju, jak si to koupíš a v téhle barvě to zastavíš pod balkónem na sídlišti... Auto musí být především... nenápadné. Musíš ho zaregistrovat až na druhej pohled. O to pak intenzivněji. Připadá mi to, jak prorýsovanej borec z fiťáku u vás za rohem... lesknou se mu svaly, ale nijak moc přijemně si s ním nepopovídáš... na dialogy musíš holt jinam.
Deadlift
Na suchem asfaltu je Kit nekdy rychlejsi nez AWD, podle meho bude mit jak EVO tak STi problem diky veci vaze. Tesim se neprvni testy RevoKnuckle.

Focus RS ma image(1970s Le Mans Green of the Escort RS1600 era) kterou Golf s V6 a haldexem muze jen tise zavidet.
IPace
tak pokud s tim budes jezdit jen za sucha a na kvalitnim rovnem asfaltu, tak to bude vpohode 😄
Škoda jen, že se tato kombinace vlivů u nás téměř nevyskytuje. 😄
GTI
>😁
Deadlift
"kvalitnim rovnem asfaltu" bych polemizoval ktera rally se jezdi jen na dokonalem asfaltu tak 2 ze 40. Kity davali na
asfaltu na*** i WRC, nez je kvuli tomu zakazali.
Focus RS2 je prvni civilni kit, i nova technika predni zaveseni ukazuje ze to bude jeste zajimave, v kazdem pripade prvni test proti Evu a Sti ukaze kdo vyhrava WRC. >😁
IPace
tomu sam nechces verit zene ?, aby predohrab natrhnul zadnici 4 hrabum na rallye >😁 a snad ani neveris tomu ze to nacini co maj na WRC je nejak podobne tomu co v sobe ma mit Focus RS, to je asi jako porovnavat rogalo a F16ku 😉
Deadlift
Preci si neco o Escortu Kitcar nebo Xsare Kitcar, pak mozna pochopis o cem mluvim.

Taky si nekde preci co je Revoknuckle.
So why doesn’t it get four wheel drive? Because ‘it absolutely doesn’t need to have it’ according to the engineering team behind it.
IPace
to ze veris reklamnim kecum, tak zato bohuzel nemuzem no 😄 , zavodni nacini a to i u Fordu vznika ulpne jinak nes to co si koupis v saloonu Ford, u WRC je to spesl ochranejram a nanem postavene auto ktere vypada jako Focus, kdesto RS je jen predelanej Focus, us jen fakt ze pohanena naprava je jen predni to auto stavi uplne jinam nes kde sou trvale 4 kolky, trocha vody, trocha snehu a z premotorovaneho predohrabu sou razem sanky samochodky ktere jinak nes rovne nejedou 😉 ale to ty asi nepochopis pac si zrejme 4 kolku asi nikdy v rukach nemel
Deadlift
Precti si nekde spoecifikaci prvniho Focuse RS, ma kupa dilu z WRC spojku, tlumice, motor atd.

Ad reklamni kecy, to se uvidi po prvnim testu.

Nejak si nepochopil ze toto neni normalni 2WD hatch proto muye konkurovat 4WD autum jako Evo nebo STi.

Revoknuckle byl prave vyvinut tak aby 2WD auto konkuravalo 4WD paltforme viz oficilani info Fordu.
IPace
no ty si asi nepochopil ze fyzikalni zakony oblafnout nejdou, takze pokud tehle Focus RS nebude mit postranach trysky aby mu pomahali v zatackach a pri zhorsene adhezi, tak asi tezko bude konkurovat autum s pohonem na vsechny 4 packy 😉
Deadlift
oblafnout nejdou ani u AWD auta, nevim co na tom nechapes proste Ford tvrdi ze
Revoknuckle bude konkurovat AWD. Ja si pockam na test.

Mimo to ani AWD auto nema za extremnich podminek 100% trakci, navic ma delako veci vykonove straty diky AWD proti 2WD.

Nemyslim si ze automobilka s nejelspim WRC by udala spatne auto pro rally fans. Podle prohlaseni sefa teamu to bude lepsi nez kdyby to melo AWD.
Deadlift
oblafnout nejdou ani u AWD auta, nevim co na tom nechapes proste Ford tvrdi ze
Revoknuckle bude konkurovat AWD. Ja si pockam na test.

Mimo to ani AWD auto nema za extremnich podminek 100% trakci, navic ma delako veci vykonove straty diky AWD proti 2WD.

Nemyslim si ze automobilka s nejlepsim WRC by udala spatne auto pro rally fans. Podle prohlaseni sefa teamu to bude lepsi nez kdyby to melo AWD.
IPace
ale prosimte >😁 , jel si vubec nekdy treba nasnehu se 4 kolkou ?, to je oproti jedne pohanene napsave jako nebe a dudy 😉 a ikdyby byl Focus RS2 sebelepsi tak tohle proste nevyladi ani kdyby se na antenu postavil 😉
Deadlift
Jel si nekdy se samosvorem?
Nevyladi .... kdyby si cetl co jsme napsal nize tak bys vedel ze uz vyladili. :yes:
Deadlift
Nic ve zlem ale ty jako pubertak co jezdi v Cliu asi vi vic nez cely team RS. Tomu se zase smeju ja >😁
Nemusis verit jeji tiskove sprave. Ale hodnotit RS2 podle tveho 2WD Clia je trochu odvazne. Rekal bych i mimo misu.
Deadlift
Nic ve zlem ale ty jako pubertak co jezdi v Cliu asi vis vic nez cely team RS. Tomu se zase smeju ja >😁
Nemusis verit jejich tiskove sprave. Ale hodnotit RS2 podle tveho 2WD Clia je trochu odvazne. Rekl bych i mimo misu.
Flavio
No, 4x4 na rally OK, na sníh OK (i když po většinu roku, aby ho u nás člověk hledal), ale jinak to chce pořádný důvod, proč upřednostit AWD před kvalitním FWD.
IPace
300 koni, myslim dost padnej duvod :yes:
Deadlift
Jak u ktereho auta.
IPace
a prosimte kde si prisel nato ze RS ma stejne dili jako WRC, kdys kouknu na specifikace Focusu WRC na netu tak sem nasel toto, "1998 cm3 , 84.8mm bore 88mm stroke, water cooled Ford Zetec series. 300 Bhp@6500 rev/min, 550 NM@4000rev/min with 34mm turbo restrictor fitted. Compression ratio 9:1 Garrett AiResearch TR30R oil lubricated, water cooled turbo and intercooler. 2 OHC belt driven and solid tappets. 4 valves per cylinder. Oil cooler. Ford/Pectel T10 integral engine management (injection and ignition and differential control)." us jen lepmej pohled do technicaku me zrazuje, je tam napsano 1988 cm3, to me teda pekne osidili, vlastne toho predemnou kdys to koupil nove, pac man vzali na motoru 10cm3 >😁 , sakra a turbo, sani, filtry, vejfuk, vsechno mam jine nes ve specifikacich WRC, dokonce i spojku nemam tu co oni, a dokonce ani sekvencni prevodovku, sakra, to mam asi nejakej divnej Focus RS 8-s

covece a tlumice Sachs a Reiger taky nevipadaj stejne, co to do toho WRC davali za smecka od Reigru, kdys do RS davali Sachse ?
Deadlift
Vubec jsi to nepochopil jak jsem to myslel, ja nemyslel znacky ale chrarakter v dane kategorii, jsou to cenove alternativy WRC dilu pro civil. Aby charakter byl co nejvice stejny. A cene byla ok.
Je jasne ze civilni auto nemuze mit sekvenci za meloun z WRC, to je vecine lidem jasne ale souteznim charakterem je to srovnatelne a stejne.
IPace
jo jasne, a tu o karkulce bys nam nenaspal 😄
Deadlift
Je videt ze RS nidky nejel. Precti si na nej aspon nejakou recenzi i zde na auto je, proc myslis ze ma prezdivku civilni soutezak. Prave pro ten charakter tech dilu. Treba rozchod kol na specifikaci WRC na asfalt , odklon atd.
IPace
ja si cist recenzi nemusim, ja ho us asi 14 dni mam a jeste asi mesic mit budu, kvality toho auta nijak nesnizuju, ale rozhodne bych onem neprohlasoval ze to je soutezak, na nekvalitnim povrchu je to dost neposedny auto 😉 i zavodni Felina co mam je natom v souteznim klani lip 😉
Deadlift
Hmm to povidej nekomu jinemu,
pokud vim tak mas akorad stare Clio >😁 >😁 >😁
Deadlift
Zavodni Felina nenech se vysmat, >😁 >😁 >😁 Jaka zavodni Felina jako Kitcar 1,4? nebo Kitcar 1,6? To jsou vsechny skudky ktere ani tech 215PS nemaji a nikdy nemeli tak ze jak to chces srovnavat?, Nevim o jedine Felicii ktera by nemela proti Focusu RS zastaraly podvozek, Tak ze chova daleko a daleko hure to palti i pro Ackovou Fabii.
Focus RS mel treba jako treningac PECH k Focusu WRC.
Tak uz nech tech zcestnych hovadin ! Za 14 dni vis o tom aute hodne malo co snim doopravdy jde delat. Ale ja bych rekl ze zase kecas a ze si v nem nikdy nejel >😁 >😁 >😁 tech aut zas tolik v CR neni aby snim jezdilo kazde ucho ktere ma sotva na stare Clio. Vsadim se ze by si ho stejne za 10 min rostrelil jako vecina lidi.
Az v nem budes nekdy jezdit aspon 3 mesice kdyz si ho teda nekdy koupis misto Clia a ne jenom ve fantazii tak pak napis a muzem polemizovat. >😁 >😁 >😁
treningac - no, to je mozne, trebars u nas Kois, ked mu zhorel special, tak si kupil RS1 a dojazdil sezonu na nom a postupne upravovatl... Uz ale konkurova tinym autam nevedel tak dobre, zas to bude chvilu trvat.

RS1 je fakt slusne auto, ale WRC - to je uplne, uplne nieco ine. PECH ho mal ako trningac preto, ze uz nemal viacej prachov
Deadlift
Ne Pech ho mel protoze podobny charakter jako Focus WRC jako treningac k WRC je idealni.
Kois ma dily ve Focuse z Coswortha WRC motor, transmise i prevodovku atd tak ze zase kecas zadny Focus RS1. >😁
Preco sa so mnou hadas, ked som ho videl jazdit na pretekoch a kolegovia z roboty tam boli pretekat, ked zhorel na Ciernom Baloghu😒br />
[odkaz]

Hned Dobsinu potom, ci Ostru luku musel ist na skoro uplne seriovom RS1... a tam som bol osobne a na vlastne oci som ho videl. Niekedy raz vidiet lepsie, ako 100krat citat
Deadlift
Koukal se pod kapotu? Vim to primo od Koise 😉 Ma noveho Focus RS 4X4 😉
NA tuto sezonu uz skladal zase special samozrejme. Minulu ale dojazdil na v podstate seriovke, s par upravami. Moc uz ale seriove RS nehviezdilo, preto to Tovje spajanie, ze je to skoro ako WRC je uplne smiesne a fanaticke
Deadlift
skoro ako WRC jesm nikdy nerekl, rekl jsme ze charakterem, vis co je charakter, tim ze si troufnul Kois s ni dojet sezonu ukazuje ze to prave pouzitelny soutezak je, samo 550 koni jeko jeho ostre auto nebo 7r. sekvenci nema.
Deadlift
Cituji “As you would e😜ect, we gave all-wheel-drive careful consideration, but by combining and tuning these elements and learning from Ford’s e😜ertise in industry-leading handling, we have managed to eliminate the weight of AWD from the car and still have been able to target a class-leading balance of traction, handling and performance.
ako ked sa to Fordu podari, tak si dam klobuk dolu...
ale je to skor tym, ze europsky ford nema 4x4 pre seriove auta, az horko-tazko HALDEX do Kuga, co by na toto auto aspon minimalne bolo potrebne.

Toto mi pride ako marketingove kecy? Co ma zavesenie kol s trakciou????
Deadlift
Co ma zavesenie kol s trakciou???? Budes se divit ale 2WD auta hodne.
podla toho v akom zmysle, napriklad pri starte a rozbiehani rozodne moc nie
IPace
covece ty si snad opravdu nikdy ve 4 kolce nejel, prave pri startu je 4 kolka omnoho lepsi nes predokolka 😉 i zadokolka je v tomto ohledu lepsi nes predohrab 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ty kretenko, mas tu zverejnene auto? Tak si zverejni, mozno Ti tu ludia aspon uveria, ze mas vodicak.
SamanAR tvrdi presne to co ja. 4x4 pri rozbehu je dolezita a FWD tam hodne straca a tam je ten problem s trakciou uplne markantny. Podobne ale aj vyjazd zo zakruty, ci jej prejazd
to sme si nejak nerozumeli. Jasne, ze pri starte je zadokolka lepsia, ako prednokolka a samozrejme aj 4x4 ma velku vyhodu.
GTI
Má to akorát jeden problém, pod ten balkón by sis raději postavil tu ertřicetdvojku.
Avatar - iudex
iudex
Ja viem, ze v bytovke bez garáze sa skresluje pohlad na svet >😒], ale az si raz zaobstarás dom s vlastnou garázou, budes v nej radsej parkovat RS 😉
GTI
Tos mě uklidnil... >😁 😉
R32 je ale zivy nezmysel. Videl som uz na okruhu par krat... Sialene nedotacave. 100krat radsej GTI, ako R32
Avatar - iudex
iudex
Mám rád radikálne názory, osobitne na navýsost subjektívne témy akou je i dizajn 😉
P.S. Tvoj stýl písania v druhej osobe (musís, koupís...) je niekedy fajn, ale tu sa akosi nehodí...
P.S. 2: Nenápadnost ako devíza sa ráta mozno v triede luxusných limuzín, nie u hot hatchu.
GTI
Právě, že ne... ta jistá extravagantnost u takovýchto aut z tebe dělá než amatéra silnic...
Kvasoň
Pane GTI, to že VW se svým ostrým Golfem založili novou kategorii "neviditelných přehlédnutelných nudných impotentních HOT hatchu", neznamená, že všichni ostatní se do této kategorie budou vrhat... Ale chápu váš postoj... když domovská firma neumím nic jiného nabídnout, je třeba to aspoň zkusit obhájit... :-!
Avatar - iudex
iudex
>😒] :yes:
GTI
To synonymum "nudný hothatch" >😁 to si pamatuj. Takový blábol tu už dlouho nikdo nenapsal...

Jinak velmi cením, že při svém mladém věku ctíš oslovování a vykáš mi. Ale není to nutné, zde si všichni tykáme, Kvasoni.
Deadlift
nudný hothatch neni blabol to je totiz relna image sportovniho Golfa, ukaz mi ktere svetove zavody kde Golf poslednich 5 letech vyhral? Zadne, proto ta nudna konzervativni image, kdyz Golf jezdil rally byla to skoro ostuda jako u vsech pseudosportovnich VW, VW nedela vozy typu RS, ale cestovni vozy typu GT pro nasledne honeni s user tuningem.
ja si myslim, ze GTI je lepsie vyvazeny HH ako ST. Nemam rad moc VW, ale GTI 2.0 TFSI sa im proste podaril.

Inak ta tlama na Forde je hrozna, to sa mi nepaci ani na seriovom. Preco sa musi ta tlama, co sa hodi mondeu, tlacit na vsetky ostatne eurpske Fordy?

A ta zelena farba sa mi tiez nepaci, ale to je len koncept. Oranzovy ST je uplne super farba, je mi jasne, ze na RS treba nieco ine, ale chcelo by to nieco vkusnejsie
ub
Ta tlama je něco, co se mi líbí, k autu s 300koníky to víc než pasuje, je to agresor jak má být...
Pravda je, že ta barva bije hodně do očí, osobně z ní mám zatím rozporuplné pocity a rád bych ji viděl na živo, ale například kamarád se do ní hned zamiloval, přítelka (a co jiného by na autě ocenila 😉) tu barvu taky zbožňuje. Ta barva je určitě nepraktická, v těchto končinách jsou totiž jak známo lidé stále na takové "výši", že bych měl auto objeté klíčem hádám tak do měsíce a to bych ani nemusel příliš často stát mimo garáž. U electric orange na STčku to ovšem bude asi podobné... Smutný fakt ;-\
Avatar - jurajos
jurajos
Ake zavody musi vyhrat aby nebol nudny? Nerozumiem. Ani RS ziadne v prevedeni pre trh nevyhralo.
Deadlift
Ford Focus WRC RS asi neznas. >😁
Avatar - jurajos
jurajos
No teraz si ma fakt dostal...WRC s tymto RS-kom ma snad spolocne len meno!
Deadlift
treba rozchodu kol o 65 mm na úroveň asfaltového speciálu WRC
atd.
[odkaz]
Avatar - jurajos
jurajos
Spat k tomu co tvrdis. Musi VW nieco vyhrat v rallye aby vytvorilo zabavny hot-hatch? 😲
BTW.nie som priaznivec VW...pytam sa z principu.
naozaj sa domnievat, ze tento seriovy RS bude mat vobec nieco spolocne s WRC modelom je strasne naivne... Nie je to inak ani u C4, STi, ... cokolvek. Tam maju vsetko uplne ine, snad tam nenajdes jeden seriovy diel
Deadlift
Mrkni se poradne nekdy na kastly, atd. >😁 Vse uplne jine neni jinak by to porusovalo homologaci FIA WRC.
nemaju ani jeden diel spolocny skoro... pochop to... preco asi stoji WRC model niekolko milionov (nad 10 urcite) ??? Ze karoseria vyzera skoro rovnako, to je o inom.

Preco CITROEN C4 nie je tak uzansy, ako ten LOEBOV?
Deadlift
20 mil a vice ale to jedno proze kvuli homologaci maj stejny zaklad kastle, pristrojava deska, vse co podle homologace musi byt ze serie. Tak ze tak.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ub
No že mu tam nevlezeš ještě víc >😁
Jozki
Takuto farbu ma/bude mat aj Scirocco. 😉
GTI
To bude asi ta barva z konceptu, ne?
Jozki
Ano. Konfigurator je tu 😒br /> [odkaz]
Uvazoval by som nad bielou, svetlomodrou alebo zelenou.
GTI
Jo, bílá mu sluší moc.
ub
A tohle RS asi není koncept... 😄 ty seš fakt šmoula 😄 Život není jen šeď, kterou zřejmě dost všeobecně vyznáváš, naštěstí...
jeje
GTI ty jsi fakt hlupák... Bohužel není co dodat ;-\
GTI
Tuningář? Plejstejšnová šlechta, nebo snad Jura z hor? Trochu se uvolni a rozepiš se, jeje. K autu, co si myslíš o mně, to tu nezajímá nikoho :no: :-!
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
miromen
Jo jo zavist je sviňa.
GTI
Tak s tím něco dělej. Pokud jsi v majetkové rovině, že musíš závidět i tohle RS, tak trochu šlápni do pracovních pedálů, miromene.
Avatar - miromen
miromen
V jake jsem majetkove rovině je snad uplně jedno protože všichni nemužou byt tak bohati v peněžence a chudi ve vnimani krasna aut jako ty.Ale to že FOCUS je kralem třidy tak natom opravdu ty a šedivy golf nic nezměnite.
ub
😄 Prostě u Forda všechno špatně a hádám že u VW stále všechno jenom dobře, u tebe celkem jednoduché jádro logiky a jinak jako obvykle levný "obkec" obal 😉
GTI
No, skutečnost, žes v ajfru z toho zeleňáčka toho vypovídá víc o tobě, než o mně, nemyslíš? Přece mi nechceš tvrdit, že tě to oslovilo tak, že by sis to koupil. Nebo se mýlím?
ub
O mně to vypovídá tolik, že se mi líbí hh a toto RS působí jako skvost, vzhledem ke zkušenostem z posledních let s Fordy hádám, že nejen na oko to bude stát za to. Ale cos napsal vypovídá daleko víc o tobě, tvoje víceméně automatické chválupějící rekace na VW jsou něčím k zamyšlení (pro tebe), ono to pak potažmo souvisí i s tvými reakcemi na Ford, které jsou de facto opačného charakteru než v případě VW, ať už se jedná o cokoli.

Kritizuješ barvu? Proč si v podstatě stejný odstín nekritizoval u konceptu Scirocco? Proč tam zněla jen chvála? Odpověď je nasnadě...

A má odpověď zní ano - opravdu mne oslovilo. Ovšem pravda je, že bych si v současnosti nekoupil hh s 300koníky pod kapotou a to z mnoha důvodů. Ovšem to, že se momentálně a možná nikdy nebudu řadit ke klientele tohoto vozu neznamená, že se mi nemůže zatraceně líbit, podobně jako celá řada dalších aut. Vadí mi jen tvoje zapšklost a zakrývání faktu, že nosíš brýle jiné značky, přes které si nevidíš do pusy nebo spíš na pazoury nad kláveskou..
ze je vsetko spatne u fordu je samozrejme nezmysel, ale trochu to s tou farbou, otvorenuo tlamou a 300ps prehnali...
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jurajos
jurajos
No neviem. Uz predchadzajuca RS mala brilantne jazdne vykony aj vlastnosti. Istotne, vykon stupol ale predpoklad ze kvalita podvozka takisto. Nechajme sa prekvapit. Po tejto stranke u FORDU nezvyknu sklamat.
Farba spatne, tlama spatne. Objednas inu a ked chces FORDA logicky nechce GTI, OPC, atd. Nechajme to na kupcoch. Ja prajem vela stastia. :yes:
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ub
Říká se tomu pokrok víme? Kdysi by bylo daleko méně Nm na předek příliš moc..
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Deadlift
Oficialni info FMC
NEW FORD FOCUS RS: A LEGEND RETURNS

* London Motor Show preview for exciting new Ford Focus RS
* Genuine RS performance with 300PS
* Quaife Automatic Torque Biasing limited-slip differential and innovative ‘RevoKnuckle’, for assured handling and traction
* E😜ressive design exudes high performance intent

BRENTWOOD, July 4, 2008 – The legendary Ford RS performance car brand is returning in the shape of the exciting new Ford Focus RS, which will be previewed on July 22 at the 2008 London International Motor Show.

The new Focus RS will go on sale in early 2009 and is being created by a small team of dedicated engineers, under the direction of Jost Capito, Ford of Europe’s Vehicle Line Director for Performance Vehicles.

For performance road car enthusiasts, the new model will mark a welcome return for the Ford RS badge. This will be the second Focus model to carry the RS mantle and promises another exciting chapter in an exciting 40-year story that began in Germany in the late 1960s and gained momentum across Europe with the launch of the 1970 Escort RS1600.

Capito sai😜 “We want the new Focus RS to be a serious high performance car – as much a car for driving enthusiasts as the one before it and classic Ford RS models of the past. We’re staying true to the core RS principles of an exciting, yet affordable performance road car you can live with every day.”

Authentic RS presence and style

Before it even turns a wheel, the new Focus RS exudes the presence, sporty style and lowered, ‘meaner’ appearance e😜ected of a genuine Ford RS. Overt performance styling details mix with subtle revisions to create a planted, powerful stance and the promise of an exciting drive.

The London show car previews the design intent for a final production vehicle, though as development work continues, some final details may change before volume production begins.

The vehicle is finished in a special bright green paint with inlaid metallic flake, a striking, modern interpretation of the 1970s Le Mans Green of the Escort RS1600 era.

The vibrant exterior colour is contrasted with a number of performance styling details highlighted in gloss ‘piano black’, including the strip at the leading edge of the bonnet, the deep housings for the integrated front fog lamps and door mirrors with integrated side indicators.

Front and rear quarter panels have been revised to incorporate wider wheel arches and a wider track, complemented by revised, deeper side rocker mouldings. In another visual reminder of the car’s performance potential, triangular, RS-badged vents sit behind the front wheel arches. Two classic-style bonnet louvres are both a styling hint at the power beneath and a practical requirement, maintaining correct system temperatures.

The completely new front bumper design for Focus RS incorporates a deep front airdam with a large, mesh lower grille in an extended trapezoid. Stylish and practical, this prominent feature represents the latest Ford 'kinetic design' face and also is finished in piano black. Above, chromed xenon headlamps stand out like cat’s eyes and are framed by matt-black housings with unique additional vents running underneath.

At the rear, a deep new rear bumper incorporates a large venturi tunnel to its lower edge with small vents at each corner of the bumper, emphasizing the car’s width. Two impressive chromed exhaust tailpipes sit each side of the black venturi, creating a purposeful rear view for the car.

Above, a unique, twin-element, black RS rear spoiler sits at the Focus RS’ roofline, echoing both RS models of the past and the World Rally-winning Focus WRC that has been its inspiration.

“We believe it’s vitally important that a Focus RS looks like both a Focus and an RS – it needs to be individual, distinctive and overt in its performance styling, but it also needs to show a clear progression from and relationship to Focus ST”, said Stefan Lamm, Chief Exterior Designer, Ford of Europe.

High performance interior

Inside, this theme continues with a unique and appropriately performance-oriented interior, dominated by bespoke, sculpted Recaro high-performance sports seats, specially designed and trimmed for excellent support, even when driving enthusiastically. Each is colour-matched to the exterior, with ebony leather accents and ‘RS’ and ‘Recaro’ logos stitched into each backrest.

Elsewhere, colour brings new excitement to the Focus interior, building on the sporty interior theme of Focus ST with more use of accents matched to the exterior colour, brushed aluminium highlights and overt performance styling. Even the rear seats feature higher side bolsters and a microfibre finish to echo those up front.

The centre console is finished in a stylish gloss, carbon-look trim and metallic highlights abound, from air vents, door grab handles, switchgear and gearshift surround, to unique RS-branded scuff plates on the door sills. These highlights contrast with a black-trimmed roof lining, emphasising the sporty, cockpit feel.

The driver is reminded this is a special Focus at every touch, with a gear lever finished with a six speed gear shift graphic in RS blue, a sporty, three-spoke steering wheel, finished with ‘Ford’ and ‘RS’ logos and even aluminium foot pedals. The performance driving environment is completed by three additional gauges from the Focus ST, including turbo pressure, sitting atop the centre console and angled toward the driver’s eyeline.

Powerful RS heart

At the heart of the all-new Focus RS is a specially developed, turbocharged version of the Duratec 2.5-litre 5-cylinder engine. Significantly revised for high performance, this powerplant is targeting an impressive power output of 300PS and over 410Nm of torque, contributing to an excellent power-to-weight ratio.

Such significant increases are not simply the result of altering engine management or boost pressure: starting with the Duratec 2.5-litre block, Ford RS engineers developed unique camshafts, a revised cylinder head and gasket and revised intake and manifold system for the car.

Although the car is still in development, prior to its launch in early 2009, early performance testing indicates a 0-100km/h (0-62mph) time of under six seconds.

A traction ‘Revo’-lution

Throughout Focus RS’ development, Capito and his team have been keeping a sharp focus on creating a car that delivers excellent performance and traction.

Various innovations, developed as a result of customer feedback from previous performance Fords, have allowed engineers to keep the new Focus RS as front-wheel drive, with a limited-slip differential, while still achieving demanding targets for traction, handling and steering.

The new Ford Focus RS is equipped with an innovative front suspension system known as a ‘RevoKnuckle’, which is designed to reduce unwanted steering disturbance and torque steer, the impact of torque on steering in front-wheel driven vehicles. Torque steer occurs during hard acceleration, cornering or driving on uneven surfaces, when torque on the driven wheels exceeds grips levels. It is characterised by sudden turning force on the steering wheel and can be exacerbated by vehicles with wide tyres and limited-slip differentials.

In Focus RS, the RevoKnuckle works in conjunction with a Quaife Automatic Torque Biasing limited-slip differential. Ford Team RS engineers have worked closely with Ford's Advanced Research Centre in Aachen, Germany to develop the RevoKnuckle technology specifically for the high performance Focus RS. It allows the simplicity of a traditional McPherson strut arrangement, but with geometry settings that minimize steering disturbances and torque steer, principally a reduction in steering offset.

“The Ford Focus is an excellent base for a high performance car – agile, responsive and stable,” e😜lained Capito. “We studied at length how best to enhance these qualities for a high performance model. Our work has shown clearly that our approach in combining a tuned RevoKnuckle with the Quaife differential is an ideal solution for a high performance front-wheel-drive road car like Focus RS.

“As you would e😜ect, we gave all-wheel-drive careful consideration, but by combining and tuning these elements and learning from Ford’s e😜ertise in industry-leading handling, we have managed to eliminate the weight of AWD from the car and still have been able to target a class-leading balance of traction, handling and performance.

“The result is a lightweight set-up, that will deliver the right blend of traction and razor sharp controllability – in a way no one would have e😜ected from front-wheel-drive, and we believe we have made the right choice,” Capito concluded.

Dynamic, agile and responsive

A genuine Focus RS must maintain and enhance the reputation for responsive, precise handling for which Focus is acclaimed and considerable engineering effort has ensured that the new Focus RS will do just that.

Driving quality developments for Focus RS include a 40mm wider track, stronger, longer driveshafts, revised springs and dampers and a thicker, longer rear anti-roll bar. At the same time, the steering system has been retuned to provide an even sharper steering response and very precise feedback.

Brakes also have been uprated, with 336mm ventilated front discs and 300mm rear discs generating vice-like stopping power on road or track. Large calipers peek out from behind unique 19-inch wheels, wrapped in 235/35 low profile Continental tyres.

A special version of Ford’s ESP system has also been developed for Focus RS, designed to allow a very sporty driving style before activating. Intensive work to refine the natural handling abilities of the car has allowed the ESP system to carry a full de-activation option for enthusiast drivers and especially for track use.

“We are refining all the handling characteristics of Focus RS without ESP, to hone its natural responses, rather than use ESP to help its handling. In Focus RS, ESP is a pure safety device”, e😜lained Capito.

Reliable and durable

In creating the new Focus RS, Ford’s Team RS engineers have had to meet the same stringent targets for durability and reliability as those set for the rest of the Focus range.

Despite its many bespoke engineering and styling elements, Focus RS will be built entirely on the main Focus production line in Saarlouis, Germany and offered with a standard Ford of Europe warranty.

A great heritage

The new Focus RS represents a significant moment in the heritage of both the Focus and Ford RS brands.

It is 10 years since the Ford Focus was first revealed to the world at the Geneva Motor Show in 1998, paving the way for a range of Ford vehicles whose exciting design was matched by class-leading driving quality. Since this time, more than 5.3 million Ford Focus models have been built in Europe, including Russia, with the car also built and sold in North America and Asia.

At the same time, the new Focus RS marks the return of the famous but rare Ford RS badge, last seen on the first-generation Focus RS in 2002 and with a distinguished heritage stretching back 38 years including Fiesta, Escort and Sierra models.

“RS is uniquely important to us in terms of our performance heritage and World Rally Championship success, while the Focus has played a major part in establishing Ford’s excellent reputation for driving dynamics," said John Fleming, Ford of Europe President and CEO. "The all-new Focus RS will embrace and celebrate both of these – it will be a genuine RS and a genuine Focus and I’m confident it won’t disappoint in either area”.
IPace
a ted to jeste preloz do stredoevropstiny :yes: kdo to ma cist a zaroven prekladat, dyt je to delsi nes bible
Deadlift
Nemuzu za to ze pubertaci jako ty jeste neumi svetovy jazyk >😁 >😁 >😁
Avatar - donPedro
donPedro
Jest Fordovým skokem vedle, hodně vedle. Uznám že barva jest věcí vkusu (mně se tedy nelíbí), nicméně vydávat, a obzvláště pak po tak dlouhém očekávání, potuněné STčko za RS jest omyl, velký omyl. Neb RS = pohon na všecky 4, tedy mimo jiné. S takovým výkonem jen na předek bude si jeho kočí připadat jak žába v mixéru (a věřte že to pocit není zrovna moc příjemný). Můj verdikt Fordovi tedy za toto vozidlo jest: kdo se bojí, seje v síni. :no: Tož tak.
a interier je uplne zly....
Deadlift
Nejlepe objektivni je hodnoceni auta ktere si videl jenom na foto >😁 Nez zacnes placat precti si nekde neco o technice noveho RS.
Revoknuckle byl prave vyvinut tak aby 2WD auto konkuravalo 4WD paltforme viz oficilani info Fordu. Uvidme po prvni testu jestli Ford udal dobre RS.
Deadlift
cituji “As you would e😜ect, we gave all-wheel-drive careful consideration, but by combining and tuning these elements and learning from Ford’s e😜ertise in industry-leading handling, we have managed to eliminate the weight of AWD from the car and still have been able to target a class-leading balance of traction, handling and performance.
mna by zuajimalo, kde by to all-wheel-drive zobrali, ked tu technologiu nemaju.
Ale OK, najlepise bude pockat, kym sa tym autom bude dat odviest, to sa uvidi, ci je 300k na to vela, alebo nie (osobne mi to pripada ako marketingove zvasty)
Deadlift
Budes divim par prototypu RS AWD maji.
oficialne info Ford... ako toto niekto moze povazovat za definitivne hodnotenie. Pockajme si na testy, povozme sa... A pockajme na testy mimo ostrovov, ktory povazuju Ford za domac znacku a Kuga je podla nich najlepsie SUV a podobne.

Oficialne info - mam rad auta a uplne najradsej ako HONDU, ich oficialne info k novemu ACCO, ze bol vyvinuty, aby sa v ovladatelnosti a jazdnych vlastnostiach plne vyrovnal BMW 3er, podla toho sa ale tiez neriadim a pokladam to predsa len za nezmysel... (uz len porovnavat FWD a RWD).

Pockajme teda na testy
Deadlift
Presne tak
Pockajme teda na testy 😉
Avatar - donPedro
donPedro
Neodvolám, mistr Jan jest vzorem mým. A kde jsem já to auto hodnotil? To mi tedy ukaž! Já jen říkám že RS měla býti 4kolka a basta. Kdo chtěl ST tak už si ho dávno koupil, a těch pár koní navíc? Jen si to přiznejme, kdo z nás je Hirvonen, že. Auto samosebou pojede dobře, to Ford umí, to všichni víme. Ale kdo chce 4kolku tak se holt u Forda nedočká a půjde jinam, a že je kam ... Tož tak.
Navtech
Ford udělal čáru přes rozpočet všem tuningovým przničům. Snad zbylo kousek na mračítka, nebo oblíbené zářivky. Dneska bych se styděl v takovym autě jezdit, kdyby mě bylo 18, jako místním vyznavačům tohoto zeleného polospeciálu, tak zase nevim, kde bych na to vzal peníze a zůstal u své oblíbené CRX po dvacátém majiteli.
a je fakt, ze s tymi doplnkami roznymi to na tom aute fakt prehnali, snad to trochu este upravia na rozumnejsiu mieru, kym sa auto dostane do predaja
Navtech
Podle mýho by taková "pila" měla budit respekt svojí nenápadností. Zbytek je žrádlo pro tunig-firmy a přesně ukáže vkus a soudnost majitele.
nenapadnost, kotry HH je dnes nenapadny, to sa uplne nenosi. Ale teda takto otuzeny, to je teda extrem
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Vypadá hezky, to mu nejde vzít. Pokud chce konkurovat EVU a beSTIi, tak musí vypadat hodně drsně..... problém však vidím v základní výbavě. Pokud nedostane do základu 365 x 2 pneumatiky na každý rok plánovaného provozu, tak si asi majitel moc nezajezdí anebo se nedoplatí. Když o Mazdě 3 MPS každý testující redaktor vyřkl, že je přemotorvaná a jedna náprava nezvládá, nevím co bude s milým RSem. Mazda 3 MPS má 191 kW (260 hp) a samosvor a hrabe i na trojku kde to jen jde (sesumírované poznatky z testů různých periodik), tak nevím co budě dělat Fordík s 300 koníky... to samé v ještě větší míře. :no:
Navtech
Tak ta rejže těch gum neni až tak zásadní...ono jde všechno do * a je to o stylu ježdění. U Sti jdeš koupit Brembo kotouče a desky a si tam za 40 litrů, jen to fikne. U EVA, co pamatuju, tak servis po 7500km...Nic levnýho to neni a spotřeba? Pokud s tim budeš jezdit "natvrdo", tak tě to sežere. >😁
Deadlift
Presne tak.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Deadlift
Tady neni diskuse pro koncernove fans s velkym IQ to musis sem [odkaz]
mila001
Opravdu klobouk dolů nádherný kousek už jenom ta barva jaký rozdil u Forda a VW o jizdnich vlastnostech je uplně zbytečné se bavit tak že co jiného na závěr než bravo Ford.
siel si novym GTI? jako dost anifan sportovych vlastnosti volkaswagenov musim povedat, ze by som si asi GTI 2.0 TFSI kupil radsej, ako ST-cko. Ma lepsi motor, super vyvazene turbo a neutralnejsie spravanie, ST-cko predsa len ma sklony k vyssej nedotacavosti, ako by sa mi v HH pacilo
Deadlift
Je videt ze si ST nejel ani 10metru, velke nedotacavosti se u ST neda mluvit ani omylem, ani samosvor mu nejak nechybi, ST2 je momentalne nejneutralnejsi hatch ve tride nez ho sesadi kral RS. Srovnat ST s Gti je jako srovnavat clun s neckmama se znakem GTi. >😁
Tu hovorim o ST jazde na limite. Jasne, ST2 nie je ziadna Fabia RS (male auto strasne tazky motor), ale tazky na cumak proste trochu je.

A ano, celkovo vzate je ST rychlejsie ako GTI. Nie je vsak tak dobre vyvazene. Motor GTI ma sice menej koni (no vsak ma aj o 0.5 litra menej), ale skoro ziaden turbolag, prekna charakteristika, proste tiez pekne vyvazeny.
Deadlift
ale tazky na cumak proste trochu je.... ne neni v relanu je to auto velmi neutralni.

Nie je vsak tak dobre vyvazene... Presne naopak je lepe vyvazene nez GTI. On motor neni jedina soucas auta.

T5 ve Focusu ST ma scela linearni zatah zadny turbolag, Zase Lzes ale ani mne to neprekvapuje. >😁

Jeste neco k ST?
T5 nema vobec ziaden turbolag? Ja nehovorim, ze ho ma ako diesel zpred 15 rokov, ale stale to nie je ono.

Proste VW sice fakt nemam rad, ale ich 1.8 TFSI a 2.0TFSI su super motori a proste T5 za nimi este zaostava. Proste ked slapnes na plyn uplne na doraz, tak to cvhilu trva, kym zaeraguje. Nie dlho, ale trva.

GTI ma aj dobry podvozok a lahsi motor mu prisieva k vacsej neutralite...

Toto je ale dalsi nerozhodnotuelny problem, ze je ST (zase nie brutalne, ale na limite nedotacavy je a musia to zahcranovat gumy) takzy na cumak som sa uz hadal zo spustou Fordistov a nikam to neviedlo.... Proste to cele nema zmysel.

Akurat, ze si v GTI, CTR, RS a snad ani ST nesiel, co sa s Tebou budem hadat.
Deadlift
T5 nema vobec ziaden turbolag? ne nema

Proste ked slapnes na plyn uplne na doraz, tak to cvhilu trva, kym zaeraguje. Nie dlho, ale trva.

Ne ten ma scela linearni zat, od spoda, po 5000 slebne vykon. Turbolag ma prave GTi nebo Astra ajine 2,0 turbo motory.

ST diky sasi je velmi vyvazene nedotacivy neni jak pises je to nejvice neutralni vuz ve tride hatchu i kdyz ma inline 5. Daleko lepsi nez GTi nebo CTR.
Tezky motor vypada na nedotacivost jen papirove ale ralita je jina. Naopak to pomaha trakci.

Hadat se muzes ale nemas pravdu.
trakcii to naponamha, aj tak ST dost hrabe. GTI turbolag ma naozaj fak uplne najminimalnejsi z tychto turbo stvorvalcov, ci 5valcov.. A to viem priznat, hoci VW nemam rad... na rozdiel od Teba, co vsetko, co i len preslo okolo Fordu je genialne. Taki fanatici na Ford nie su ani Briti a to uz je co povedat
Deadlift
Trakci to pomaha. 😉
2,0 v GTi nema turbolag tomu sam neveris 😉, ve vecine testu je ST pasovane do leadra pred GTi, CTR, Megana nebo Astru. Tak ze to s nakym mim fanatismem nama co delat to neni jen muj nazor. Proste Ford umi. Ze nejsem fanatik tak klidne priznam ze bych rad videl RS s 4X4 a bez motoru od Volva ale nemneni to nic na tom ze Ford dela nejlepsi 2WD auta v soucasnosti. 😉
v niektorych testoch ho porazil este CIVIC TYPE R EP3, ale nevadi...

2wd auto robi dobre Ford, ale v niektorych modeloch mu poriadne konkuruju HONDA a Alfa Romeo. V HH aj Renault RS.
Proste nemozem si pomoct, QUAIFE ABT, RevoKnuckle... Znie to super marketingovo, ja som osobne ale ohladom prenesenia 300k cez FWD pesimista. Ano, su tu legendarne predokolky podobnych rozmerov a podobne tazke, napr. stary Ford RS, HONDA INTEGRA TYPE R DC2 atd... Ale predsa len fyzika je fyzika a 300k je hodne.

QUAIFE ABT diferencial samozrejme nie je nic prevratne nove, da sa dokupit na spustu aut, je ale hanba ze sa setri a spusta FWD HH ho nema, to je od fordu dobre, ze je to pre RS2 v zaklade. RevoKnuckle - zase marketing. Aj ked na prenasanie silneho vykonu sa QUAIFE moc nevyuziva, nie je nahodou, ze STI ma v predu lamelovy samosvor, EVO napodobne.

Nemyslim,ze to bude nejak vyrazne lepsie, ako lichobeznikove zavesenie a umozni nejake dalsie nastvavenia geometrie prednej napravy, musi to byt nieco hodne podobne, ako MacPherson, kedze ten uz je vo vsetkych Focusoch... lichobeznik by sa tam uz proste nezmestil a zmena by bola strasne draha... Nemyslim, ze RevoKunckle priniesie nieco uzasne nove.

Najvacsia sila marketingu mi pride vo zvazovani AWD. Kde by ho Ford vzal? Ved ziaden seriovy europsky model od fordu nema AWD. Kugu fakt nepocitajme, este mi nikto nevysvetlil poriadne, ako by HALDEX mohol pomoct lepsim jazdnym zakrutam lubovolnemu autu, ked sa zadny nahon zapina az pri strate adhezie (cize ak dobra FWD prejde zakrutu bez straty adhezie, tak sa ten zadny nahon nikdy nepripoji). Snad si niekto nemysli, ze by urobili AWD len kvoi RS2? Preda len sa ho nepreda tak vela, aby sa to oplatilo.

Vsetko su len moje uvahy, pocitam auta aj na bezne jazdenie, nie zavodne, tam 280ps na FWD a podobne nie je tak neralne, hold ale aku to ma zivotnost.
Ja budem Focusu drzat palce a trebars sa v tetoch ukaze, ze sa im paradnu FWD, co to zvladne podarilo spravit, rozhodne by som ale nejasal dopredu len na zaklade nejakeho marketingoveho vyjadrenia
Deadlift
RevoKnuckle je nazev pro revolucni system zaveseni neni to jen marketing heslo ja tu porad tvrdis.

The new Ford Focus RS is equipped with an innovative front suspension system known as a ‘RevoKnuckle’, which is designed to reduce unwanted steering disturbance and torque steer, the impact of torque on steering in front-wheel driven vehicles. Torque steer occurs during hard acceleration, cornering or driving on uneven surfaces, when torque on the driven wheels exceeds grips levels. It is characterised by sudden turning force on the steering wheel and can be exacerbated by vehicles with wide tyres and limited-slip differentials.

QUAIFE ABT je lepsi nez bezny lamelovy predni samosvor u EVA nebo STI. QUAIFE ABT
QUAIFE ABT se dela i pro EVO 4-9 RS i MR model.

Automatic Torque Biasing Helocal LSD differential se stejne vyviji jako treba Haldex dnes verze 4(XWD) neco si o nem precti a neplacas blbosti jako (ten zadny nahon nikdy nepripoji) on je tozi od verze cca 3 predpripojen porad.

QUAIFE ABT pouziva i F1 nebo vozy Porsche GT3 Cup a mnoho dalsich.
Podla mna by si mal trosku ubrat zo svojho Ford fanatizmu.

QUAIFE ABT na prednej naprave v zivote nikdy nepouzilo ziadne poriadnejsie auto, ani amaterske rallye s prednokolkami na tom nejazdia, ale jazdia s lamelovymi. ABT meni polomer zakruty pod plynom, ak si tym uz niekedy isiel (co pochybujem). Kazdopadne to nie je vynalez frodu, mozes si to namontovat aj trebars ja neviem - na CLIO RS

HALDEX - pripoji ho, ale len ked strati adheziu... Takze ked poriadna FWD prejde zakrutu bez straty adhezie, tak by pripojit zadnu napravu nikdy nepotrebovala. HALDEX je tak dobry v zime a ked uz je fakt zle, ale v zakrutach mi to nikdy nikto nevysvetlil, preco by to malo byt dobre.
Cital som o tom hodne. Len Ty by si mal podla mna menej citat a viacej jazdit a ked citat, tak dokladne.

F1 + QUAIFE? Zase si cital marketingove vyjadrenie pre zmenu QAUIFE? Dodavaju tam nejake diely, ktore s tymi seriovymi opat moc nemaju. AKurat dnes som sa bavil s chalnom, co jazdi amatersu rallye a som mu vravel, ze ci by si vymenil predny lamelovy z STi za QUAIFE. Zacals sa dobre smiat. Inak QUAIFE - ak sa Ti dostane vnutorne kolo do vzduchu, tak funguje ako klasicky otvoreny, co nie je nic moc (aj ked ano, dobry podvozok by pri benom jazdeni fakt nemal dovolit dvihnutie vnutorneho kola do vzduchu)

Jo a MICEHLIN tie seriove gumy co vyrabaju, tak fakt maju komponeny z F1 a BRIDGESTONE tiez?Hej? A HONDA ACCORD fakt ma take ovladanie, ako 3er, lebo to honda napisala vo svojom vyhlaseni? Nebud smiesny
Kuba2k
Prihodim par poznatku - vykon by to melo mit 280k, od 300k se nakonec upustilo. Alespon podle poslednich zprav (z 13.6.0😄 z Ford homologaci.
Quaife - tento diferak se nechova s jednim kolem stejne jako klasicky, diky samosvornemu efektu na snekovych planetovych kolech se ten diferak pekne "kousne" a nemuze dojit k tomu co popisujes. Takhle se to chovalo ve starem RS a z logiky veci tomu tak bude i ted. Proc by tam potom byl. Lamely maji jednu vyhodu - muzes si nastavit, pri jakem rozdilu uhlovych rozdilu jednotlivych kol se ten diferak "zamkne"
Add Haldex a 4x4 ve Fordech - jezdil jsem s Kugou a meli jsme ji za jizdy pichlou na dataloger diagnostiky. Tam je videt, ze k pripojeni zadni napravy dochazi i bez prokluzu, napr. je to krasne poznat i na obyc okresce kdyz slapnes na plyn v zatacce. Zadne drama, naopak se to pocitove jeste vic do te zatacky zarizne a krasne to jede.
praveze snekovy diferencial sa sprava tak, ako popisujem, preto ze on prave obmedzenu svornost nema. kamarat ma novy QUAIFE, dal si domotnvoat do auta, tak to zase musim ist skusit.

HALDEX - ale ako potom vie, ze ma zadok pripojit? Na zaklade coho? To mi stale nejde do hlavy... Ja som vzdy pri pridani plynu v zakrute na HALDEX bol pekne nedotacavy a niekedy sa zadok nepripojil viacej, napriklad pri fakt ostrych zakrutach a nizsej prejazdovej rychlosti... Ovsem casom by to malo pokrocit, ta technologia, to je ako fakt. Vies mi to este nejako lepsie vysvetlit, ako to zisti ten system, ze ma pripojit zadnu napravu? konecne totiz niekto, kto mi tu nepreklada tiskovu spravu a nieco aj mal moznost realne skusit
Deadlift
Babo to fakt nedochazi ze QUAIFE dela XY typu diferencialu jako pro osobni bezna auta tak pro auta s DSG treba nebo pro zavodni, a
racing od GT3 , rally az po F1.

Jsi tak blbej nebo to na nas jen hrajes >😁

POosledni generace HALDEX 4 XWD skoro fuguje stejen jako AWD u EVA >😁
Ma to eLSD, ECU, TDD.
nastuduj si to tady [odkaz] nemam cas ucit diletanty.

Mimo to srovant chovani Haldexu 1 generace s generaci 4 je asi tak chytre jako myslet si ze QUAIFE dela jenom jeden model.

IQ zdar babo.
No konecne si si nieco nasiel na internete a teraz robis chytreho??? Podla mna vies o autach figu a teraz na rychlo studujes materialy, zial vacsinou reklamne...

QUAIFE ABT HELICAL DIFERENCIAL, co sa ide dat do Focus RS je modifikovany snekovy... A ten je proste nic moc, ziaden zavodny, nic podobne... A nejako extra vela linkov, kde to pouzivaju zavonde auta, som nenasiel. Ten diferencial stale funguje rovnako, princip je rovnaky. Len proste musia prisposobit, aby sa zmestil na vystupny hriadel prevodovky a samozrejme aby na neho pasovali poloosi. Takze diferencialu je uplne jedno, ci ide o VW DSG prevodovku, alebo prevodovku na FOCUS RS... Ponukaju aj pre zadokolky, dokonca napriklad E55 AMG (co je hanba MB, ze to nema v zakalde, ale aj BMW uz setri na samosvoroch kde sa zda - napriklad 3er). A proste vzdy to pasuju na rozne auta, co je fajn a za celkom pekne peniaze - prijatelne. OEM aut, co pouziva QUAIFE diferak je dost malo

Iny priklad TORSEN, tiez sa dava na rozne auta (dost vela aut ho ma ako OEM), ale princip konstrukcie je stale rovnaky a stale ma iste nevyhody. A QUAIFE ABT je HELICAL, takze je to podobne... Hlavne proste ked sa kolo dostane do vzduchu, tak mas otvoreny diferak a vtedy nevie pohanat ine kolo, len to uplne odlahcene, cize nastupuje strasna nedotacavost. TORSEN ale viacej taha za volant - je horsi v kolajach a na zlom terene. Cize ano, QUAIFE je lepsi asi ako bezny TORSEN (aj ked ten 3-tej generacie je vraj zase vylepseny), to je pravda.

Nemam nic proti QUAIFE, ale proste to nie je taky uzasny prodkut, aby to poslalo FOCUS inde a zvladlo extremnych xyz koni.Urcite to FOCUSu pojde lepsie s nim, ako bez neho, ale ...
Deadlift
LSD muzou byt konfiguraci (1 cestné, 1,5 cestné, 2 cestné) a typem viskózní, torsen a helical a lemaly.

Výkonné LSD jsou vždy se čtyřmi pastorky.

Myslel si ze LSD helical-snekovy se nechova jeka jina spera s treba s lamelamy, je uplne nepochopeni zakladu.
ako pisem nizsie, LSD je jedine spojkovy, alebo mozno viskozny. HELICAL proste nie je LSD ani QUAIFE nie je LSD... Opytaj sa lubovolenho mechanika, co sa v tom aspon trochu vyzna. Ja som to tiez donedavna nevedel, ale uz som sa poucil.

Ty tu ale zo seba robis majstra sveta...
Deadlift
Jediny kdo tu nicem nerozumi si bohuzel ty si ty, ani nevis ja funguje Haldex natoz LSD.

Ze prave spera je slengove oznaceni pro LSD limited-slip differential,
I EVO pouziva v serii helical front viz....
Further on down the line, the MR (as well as all Evos for 2005) uses Mitsubishi's Active Center Differential (ACD) to manage the power between the front and rear wheels. Employing a center differential and a new hydraulic multiplate clutch, the ACD system is able to adjust the front and rear torque output for maximum traction based on numerous inputs like steering angle, throttle input, wheel speeds and slip angle. A dashboard switch allows you to choose between three different settings (tarmac, gravel and snow) that vary how much power is sent through the system. The MR also includes a helical front limited-slip differential like the one that debuted in the RS model last year.

Mezi Limited-slip differentialy patri vsechny i viskózní, torsen a helical, dulezi u vseh i lamolovych je to tiz konfigurace nejenom konstrukce. Jak tvrdis ty. Mel si poradne procist clanek
[odkaz] ale ti si evidetne necetl kdyz ani nevis ze ani Impreza nebo EVO nema v serii zadne lamely >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 To jsem te nachytal ty blblecku >😁

Ze Quaife ATB Helical LSD differential je LSD is muze precist tady pokud umis cist on to ma totiz uz v nazvu >😁 are😒odkaz] a tady The most famous versions Geared Torque-Sensitive Differential
[odkaz]
>😁
nie nepatria TORSEN, HELICAL nie su prave limited slip. Ja neviem, preco to nechces pochopit. Predsa som Ti pisal, ze casto aj v odvornej literature sa to tak pise, ale nie je to tak.. Napirklad aj HONDA LSD v ITR DC2 volala TORSEN LSD, ale nie je to spravne. Precitaj si vysvetlenie tu a ked dobre pohladas, najdes viacero podobnych linkov.

[odkaz]

Fakt ale ta nepresnost ohladom pomeonvania LSD a inych diferencialov, ktore simuluju jeho funkcnost, je velka a 80% clankov to ma napisane zle. Ale ono co maju napisat, ze ako keby LSD? Pise sa LSD rovno, hoc je to nie uplne presne.

Chcelo by to tu nejakeho zavodnika, ale nasa diskusia je prilis dlha a neprehladana. Ty mi stejne neuveris a furt si budes hust svoje a posielat tam linky na QUAIFE, co som ti 10-krat vyssvetlil, ze je skor reklama, ako poriadny clanok a okrem toho si nasiel len tento [odkaz] je fajn, ale tvrdi to, co ja, ze pravy zavodny je len spojkovy. A ze 300ps na FWD sa da zvladnut, ale chche to uz zavodne auto. To je to, co som chcel povedat.

A QUAIFE klasicky, ako najdes na FOCUS RS1 a inych autach, kde sa to da domontovat (hoc aj na DSG prevodovku u VW), tak moc zavodny nie je. Pre bezne jazdenie ale moc fajn. Len neviem, ci na bezne jazdenie ten RS2 s 300k bude OK. Inak proti QUAIFE nic nemam, len som upozornil na nepresnost, ze to nie je pravy LSD (ako 99% inych, co kedy stretneme), za co ma ale chces zrazu zabit 😉 Lebo predsa FORD pouziva QUAIFE a tym padom to musi byt najlepsia vec na svete.

O tom, ze TORSEN je zly, ked sa Ti dostane jedno kolo do vzduchu sa docitas aj tu, v obych wikpedii [odkaz]
QUAIFE tuto vlastnsot zdedil (viem len z roppravania od chalanov, co jazdia okruhy atd., ale zas lepsie ako si len niekde neico precitat). QUAIFE je ale lepsi ako TORSEN, ma mozno vacsiu zivotnost a hlavne tak netaha za volant, co je dost vyhoda. Preto si to dali aj patentovat.

Ze IMPREZA nema spojkovy v predu som nevedel fakt (clanok som cital davno). To som uz PRIZNAL (ale povedal, ze znamy pretekar si to vymenil za spojkovy). Na rozdiel od Tvojich nepresnosti, ktore len prehliadas a utocis miesto toho: ako "QUAIFE je priamo prepojeny s RevoKnuckle", "CTR 7G nie je dobra, lebo sa nevyrovna poriadnemu multilinku" - akurat ze 7G MA multilink v zadu atd....

Zrejme ani toto nebude mat cenu, stale si budes mliet svoje
Deadlift
Jsi uplne mimo babo
Staci si precist co je Limited_slip_differential
[odkaz]
to tiez nie je uplne presne... Mam to nastudovane, co si poslal. Precital si ten moj link vobec? Asi nie, ze...
Deadlift
To je spatne tady mas definovany co je Limited_slip_differential [odkaz]

LSD jsou i TORSEN, HELICAL.
spatne lebo si Ty povedal? Nie, ani tot vo wiki nie je uplne presne. Zozen si VS skripta nejake, kde to ucia na strojarine

A ako vidis, aj s tym HELICAL su nepresnosti. Ono vlstne aj TORSEN je HELICAL, aj QUAIFE je HELICAL. Aj v tej wiki sa HELICAL ako zvlast mechanizmus ani neuvadza. Proste v takychto poplarno naucnych clankoch su nepresnosti, nezalezi az tak na technickej presnosti
Deadlift
NA wiki je vse presne, zase sisi precetl jen kus co >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
[odkaz]

TORSEN uz davno neni HELICAl

The later Torsen T-2 (Type B) uses a parallel gear
The latest Torsen T-3 (Type C) is a planetary type differential
>😁

Proc ze sebe musi delat blbce to nechapu.
Hehe, no nechajme to tak, to neznamena, ze nie je snekovy - ten T2 a T3 . len su tam dalsie mechanizmy, co ho zlepsuju... ale nevadi, to je jedno
Deadlift
Nauc se angliky, dalsie mechanizmy jsou u vsech LSD to tady prave resime >😁 A to tobe prave asi jeste nedoslo.
Deadlift
To prave znamena, ze nie je snekovy - ten T2 a T3 >😁 >😁 >😁 >😁
Deadlift
nie nepatria TORSEN, HELICAL nie su prave limited slip.

Zadne prave nebo neprave nejsou.

simuluju jeho funkcnost ne ani nic nesimuluji >😁 rikam vis co je vubec LSD, ne nevis bohuyel.

LSD Helikal pouziva jak Ford tak Subaru nebo Mitsubishi na front tak asi na bezne zavodeni to staci. Ono take jde v jake konfiguraci ten Helikal je ale to si nejak uplne pominul.

QUAIFE stary RS1 take taha za volant

CTR 7G nie je dobra, lebo sa nevyrovna poriadnemu multilinku" - akurat ze 7G MA multilink v zadu atd....

Civik mel multilink jenom u 5DV ne u 3DV CTR o kterem byla rec.

Zrejme ani toto nebude mat cenu, ne to nebude dokud si nepriznas ze v to mas pekny choas. >😁
QUAIFE RS1 - taha za volant malo,menej, ako klasicky TORSEN, napriklad v ALFACH niektorcyh Uplne netahanie za volant nerobi ziaden QUAIFE - chytas za slvoa. Na nerovnostiach na ceste sa kazdy samosvor zopne... ide dost aj o jeho relativnui svornost

Coze???? CTR 7G 3D nema v zadu multilink????? Hahahaha. Tak to si pis, ze ma.

A ako je to s tym priamym prepojenim QUAIFE a REVOKNUCKLE? K tomu zase nic? Ty si snad politik 😉
Deadlift
CTR 7G 3D nema v zadu multilink? nema, ma ho jen u 5DV do 3DV se nevesel.
Bavime sa tu o EP3???? hehehe. Najdi mi jeden jedni material, ktory pise, ze v EP3 je v zadu torzka a nie multilink
Deadlift
CTR nikdy v zadu multilink nemel ani ted nema 😉
CTR EP3 (cize 7G) ma v zadu nezavisle zavesenie kol a vzdy aj bude mat

CTR FN2 (8G) ma naozaj torzku.

Cely cas sme sa ale bavil o 7G. Cela modelova rada CIVIC 7G mala multilink. Mal to 5D, 3D (naprikald aj Sport verzia 1.6), aj sedan 4D. Nemusim sa s Teba hadat, videl som ho aj na dvihaku. Navyse 7G proste pri jazde to nezavisle spojenie kol citis, pekne a v pohode ide do pretacaveho smyku. Ma aj vyhodu, ze ale sa potom smyku krasne chyti, co vacsinou pri torzke je uz trochu problem (ked utrhnes, uz tazko zrovnas).

Posli jeden link, kde si na to prisiel, ze EP3 nema nezavisle zavesnenie kol. Nech sa zasmejem, od kial to vobec mas
A tiez mi povedz, ake presne zavesenie zadnych kol ma EP3. Na to cakam. Ako nezavisle je, priste to je jasne... casom zistis aj uplne presny typ, ktory EP3 ma... budem Ta volat online vyhladavanie, dobre?

Inak ST II je urcite menej pohodlne ako CTR EP3, to zas na margu, ze nie vzdy najtvrdsi podvozok musi byt najlepsi.
Deadlift
CTR EP3 (cize 7G) ma prave jen lichoběžníky - jen nezávislé zavěšení ale neni pokrocile víceprvkové zavěšení - multilink nebo McPherson. [odkaz]
Deadlift
A ako je to s tym priamym prepojenim QUAIFE a REVOKNUCKLE? Napsal jsme ti to na autofan, neumis anglicky?
Je propojen elektronikou a samo i mechanicky, na vic si musis pockat az do Londyna.
Ale ta TZ OK, ale na autofun si povodne napisal, ako je to priam prepojene, co je blbost, prepojovat diferak so zavesenim. TZ od Fordu som si precital aj sam bez Teba. A viaceri Ti na autofun napisali, ze si mimo.
Deadlift
QUAIFE RS1 - taha za volant malo,menej, ako klasicky TORSEN, napriklad v ALFACH niektorcyh Uplne netahanie za volant nerobi ziaden QUAIFE - chytas za slvoa. Na nerovnostiach na ceste sa kazdy samosvor zopne... ide dost aj o jeho relativnui svornost

Zalezi jen na konfiguraci. >😁
Deadlift
Prihodim par poznatku - vykon by to melo mit 280k, od 300k se nakonec upustilo. Proc opustilo??? Neni ot naopak, nejdrive rikali ze to bude prave 280.

Jinak presne tak Quaife ABT je porad nic jineho nez spera a chova se jako ostatni kvalitni LSD.

Vis presne jaka generace Haldexu je v Kuga?
Nechapu proc do RS nadaly ten Haldex 4, jako odvolavat se jen na velkou vahu mne pride jako jenom zaminka.
Kuga je vraj inak HALDEX 3-gen... to som cital na viacerych miestach..

Ja som uz HALDEX 3 gen isiel a proste tej nedotacavosti som sa nevedel zbavit, trebars je to u HALDEX 4 uz lepsie... A mozno by to bola pre RS najlepsia volba, ja to beriem.

Neviem, preco tu pises normalne a vsade inde stoj co stoj vsetkym, co si dovolia pochybovat, zacinas nadavat.

A trebars to aj takto bude dobre, ako FOrd pise a RS bude jednotka... Da sa to ale pisat aj normalnejsie, o tom snad diskusia je
Deadlift
Jak se rika nejhorsi je srazka s blbcem, Haldex v Kuga je upraven Fordem, takze jestli si jel v nake jine verzi 3 je uplne relevantni, jen to dokazuje tvoji uroven nepresne argumentace ktera mne opravdu VADI. Ja ti nedavat jen hodnotim tvoji uroven tveho IQ. 😉
Si uplne mimo???? Blbcom asi budes sam... Ja som povedal, ze len myslim, ze Kuga ma HALDEX 3, urcite tam su od nich upravy a nikdy som nepovedal, ze Kuga jazdi zle,nesiel som v nej, ani tak skoro nepojdem.

Mne v inych autach, co som jazdil (asi na rozdiel od Teba asopn v nejakych) s ami proste HALDEX 3 nepozdaval, to ale neznamena,ze je Kuga zla...

Pisat mas normalnejsie, lebo neznalost doplnas nadavanim, co z Teba robi este slabsieho diskutujuceho
Deadlift
Nauc se psat nezcestne urgumenty a nikdo ti do blbcu nadav nebude. :yes:
co na povodnom argumente bolo zcestne. Uz som sa tu pomylil, Ty ale 3krat viacej. Ja som Ti sam od seba nenadaval do blbcov... Takze ???
Deadlift
Prihodim par poznatku - vykon by to melo mit 280k, od 300k se nakonec upustilo. Proc opustilo??? Neni ot naopak, nejdrive rikali ze to bude prave 280.

Jinak presne tak Quaife ABT je porad nic jineho nez spera a chova se jako ostatni kvalitni LSD.

Vis presne jaka generace Haldexu je v Kuga?
Nechapu proc do RS nedaly ten Haldex 4, jako odvolavat se jen na velkou vahu mne pride jako jenom zaminka.
Deadlift
babo babo, podla mna by ty mel mene kecas a lhat je videt ze vubec nemas paru ocem mluvis.

QUAIFE ABT ma stenou a lepsi funkcnost jako blba spera s lamelami akorad je to patent QUAIFE, obe funguje stejne aby nedochazelo k prokluzum at v zatacce nebo na nespevnenem povrchu jednoho z kola tim ze dojde k zvyseni svornoti.

Je to porad LSD a je jedno jake technicek konstrukce. Ale to by si tomu mesel tomu rozumet.

Navic vyhoda noveho QUAIFE ABT u RS je ta ze bude tahat za volant jako narmalni spera daleko mene ale presto nebude dochazet ke strate trakce.

Jinak tady se muzes podivat kolik auto ho ma at sportovnich tak zavodnich vypis je jen za posledni dva mesice >😁
[odkaz]
[odkaz]

To uz nespochybnis ani kdyby se pos..ral.

K tomu Subaru STi tady si ho ten tvuj odobrnik s STi muze koupit [odkaz]
O kolo rally se pohybuji uz par let a pro amatera je to 1 moc drahe za druhe mnohdy nemaji na to aby rapaslovali stare dily natoz kupovali tyhle lepsi.

Navic STI tak vkalitni LSD na predku ani nepotrebuje pro amatersk jezdeni. Zeptej se nekoho kdo opravdu jezdi profi. Vsechny seriove diferencialy se davaji pric at u produkcniho STi nebo produkcniho N u EVA.
uz vobec neviem, preco by lamely mali byt blbe???

QAUIFE lepsi urcite nie je. Je pre uplne bezne denne jazdenie pohodlnejsi pre bezneho cloveka, navyse je pomerne lacny (aj ked OBX je znacne lepsi). Dokaze zlepsit prejazd zakrutou, to nepochybne ano. Ale QUAIFE nie je nic taky uzasny, aby urobil z RS zavodne auto (na druhej strane FWD 300k ma co robit aj zavodne auto, aby rozumne vyuzilo), ktore by podla Tvojich povodnych prispevkov by mohlo snad jazdit ihned WRC. Teraz uz upravujes povodne nazor, len si viacej neprijemny.

QUAIFE - inak ja tiez rozmyslam, ze si ho do auta dam. Ma pomerne malu svornost, ale to nevadi, ja nejazdim ani amatersku rallye. A co som ja s QUAIFE pre FWD isiel (aj na starom RS), tak to je citit, ze ked mas natoceny volant a ides zakrutou s rovnakym polomerom po celom jej obvode, tak citit, ako ked pridavas plyn, tak Ta to taha dnu do zakruty a ked uberies, ides to zase von. Pre zavodnika nic moc, pre mna nahodou prijmena vec.

amaterske rallye - by si sa cudoval, kolko aj na take auto potrebujes prachov. STi ked si kupis, tak to stoji este dobrych par sto tisic, aby si nebol uplna backora aspon v amateroch. Ale o tom sa nebavime. A stale sa to supnuje, vo WRC samozrejme ostane len tvar karoserie a to auto stoji x milonov.

Odkazy - opat len a len odkazy zo stranky samotneho QUAIFE - opat nic, co ma velku vypovedaciu hodntou. A navyse, co som pozeral - otvoril si si tie linky vobec? Ze by sa tam pisalo o tom, kolko aut ich pouziva.. Skor tam vidim - urobili sme uz diferak, co sa da napojit aj naa VW DSG prevodovku, aj na FOCUS ST - bude s tym rychlejsi, o tom, ako QUAIFE ponzouje nejake racing tymy... ale ze by o tom, ze nejako vela zavodnych aut ho vyuzivalo? No tak to som si teda nevsimol... Ale na to asi nemam IQ, mas pravdu
Deadlift
Kvalitni Helical LSD se pouziva i u STI nebo EVO lamely maji i sve nevyhohy ale treba na road racing se nehodi veci opotrebeni pneu atd proto do serie se nedavaji Heliscal LSD je to nejlepsi co dnes v seriovem aute muze byt.

Tak si priznej ze o teto problematice vis jenom co ti skreslene rekl znami amater ktery ani nevi co ma v STi. >😁 >😁 >😁 >😁
Uz som Ti napisal, ze STi - ze to som sa pomylil... ALe ze si nepametam presne, co malo STi ako OEM, tak to neznamena, ze nerozumiem, co spera je. Ja som to uz videl aj rozobrate, ale to je jedno...

Proste Teba desne dozralo no AUTOFUN, ze som sa do Teba naviezol za to priame prepojenie QUAIFE a REVOKNUCKLE a od vtedy kuses... Keby si povedal, ze jo, to so nenapisal presne a mohol byt klud. Ja zas som napisal, ze som nepresne povedal aky ma typ STi v predu a bolo by...

Nema to zmysel, ked, tak by sme si to mali vyhovorit cez ICQ, alebo niekde inde, toto ludi musi sialene nudit a zaberame meisto
Deadlift
uz vobec neviem, preco by lamely mali byt blbe???
velke opotrebeni pneu, nevhodnost na okruhy, pouzivaji se hlavne u zavodu do vrchu nebo rally-sotolina kde to ma nejveci smysl a zapory nevadi.
no dobre, to ale nic nemeni, ze su najucinnejsie. A ze 300k FWD uz podla mna taketo nieco potrebuje.

Ako jasne, tie ich nevyhody su presne, uz si si to ako vidim nastudoval. Ja ani nehovorim nikomu, ze si ma dat do serie lamelovy samosvor... Teda mozno tak HONDA DC5, ktora ma vlastny system, co je spojkovy, ale nepotrebovava sa tak priserne. Navyse mu nevadi, ked je jedno kolo vo vzduchu, pohana aj tak obe kolesa, pokial viem
Deadlift
Sériově je tento STi vybaven LSD typu Helical ne "lemaly" v předu a typu Torsen v zadu. Lamelový typ od různých výrobců lze samozřejmě zakoupit, dokonce výmena diferenciálů za lamelové typy je požehnána v homologaci VO dílů pro skupinu N. Viz. homologační listy firmy STI.

Babo lhat se nevyplaci.
Deadlift
Sériově je Impreza STi vybavena LSD typu Helical ne "lamely" v předu a typu Torsen v zadu. Lamelový typ od různých výrobců lze samozřejmě zakoupit, dokonce výmena diferenciálů za lamelové typy je požehnána v homologaci VO dílů pro skupinu N. Viz. homologační listy firmy STI.

Babo lhat se nevyplaci.
pane boze, Ty si mimoza.Ty si si konecne precital par clankov, ktore nie vsetky su presne a sekas machrov.

No uz si si konecne nasiel tento clanok??? [odkaz] No slava, to trvalo, mohol si nastudovat skorej.

Ja priznavam, ze som nevedel, ze STi ma v serii v predu HELICAL ale to je o tom, ze je to stale seriove auto. Ten chalan ale jazdi amatersku rallye a samozrejme o vymenil za lamelovy. Proste na zavody nema dostatocnu vykonnost a vymenu robi dost ludi, co jazdia rallye, ci vrchy, poznam viacero... A na to, ze si tam ma dat QUAIFE sa fakt dobre smial, povedal, ze nedaval prec jeden system zalozeny na srobovej konstrukcii, aby tam dal iny.

A pochop, ze LSD je jedine lamelovy (spokovy). Ak niekto pise TORSEN LSD, HELICAL LSD, co sa deje vlemi casto, tak zavadza. Ono napr TORSEN len "jakoby" LSD, funkcne sa to prilbizuje, ma to lepsiu zivotnost, ale horsiu funkcnost. QUAIFE ma zlepsene to, ze netaha tak za volant, ako taha aj TORSEN, ale zas nema az taku ucinnost - ten QUAIFE, co sa dodava do roznych aut ako AFTERMARKET - CLIO RS, FOCUS, bla bla bla... A Focus sa rozodol pouzit QUAIFE pre RS-ko. Inak QUAIFE ma ako OEM diferencial len par aut, tusim styri 4 alebo 5. To sa ale da najst na webe QUAIFE urcite, len sa mi nechce hladat.

Takze neviem kto tu klamal, to nechapem a preco nevies poriadne diskutovat, ale tu mas obranne reakcie, ako levica, ked sa niekto suchne okolo mladat... Si ako fanaticky privrzenec Fordu (kazdy ma najradsej nejaku znacku, ale mal by byt ochotny si uvedomit nejake realne nedostatky), co sa teraz snazi dokazat, ake su ich auta uzasne. Ja proti ich autam nic nemam, dokonca som chcel kupit MONDEO, to nove ma ale sklamalo, je zbytocne prerastene a nesoferske. ALe stare ST220, skoda, ze ich bolo tak malo, to by som asi bral.

Ty tu ale nemas sajnu o tom, co spera je, ani RevoKnuckle a postupne hladas materialy a spatne robis chytreho... aj ked z povodnych prispevkov vidno, ze tomu moc neroumies. Nabuduce by bolo lepsie urobit to v opacnom poradi. Ako na tom dalsom webe CTR 7G podla Teba nemal multilink... Nikto nevie vsetko, ale Ty na ludi utocis a ani si to poriadne nenastudujes.

A casto tu sa ohanas tiskovou spravou Fordu, alebo reklamnym uvodom o firme QUAIFE, co vsetko robi atd. Ma to vypovedaciu hodnotu 0.00000 nic
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Navtech
Já se zase těšim, až někde uvidim Deadlifta, jak ho pígluje někde v showroomu do konečníku >😁
Deadlift
:yes: >😁 >😁
Deadlift
Tvoji orientaci na panske konečníky nemam sorry >😁