Ford Focus RS Concept: ostrý hatchback se představí v Londýně
Ford Focus RS Concept je podle prozatím dostupných informací založen na sériovém provedení ST, což znamená, že pod jeho kapotou pracuje přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru, pohánějící pouze kola přední nápravy. Oproti sériovému vozu má mít koncept výkon zvýšen ze 166 kW (225 k) na 224 kW (300 k) a také točivý moment vzrostl z 320 Nm na 410 Nm.
Vedle motoru je samozřejmě přepracován i podvozek a u konceptu došlo oproti verzi ST k rozšíření rozchodu kol o 40 mm a použití devatenáctipalcových kol obutých do pneumatik o rozměrech 235/45 R19. Se silou pohonné jednotky se vypořádá přední zavěšení nazvané ‘RevoKnuckle’ a samosvorný diferenciál Quaife.
Úpravám provedeným na pohonné jednotce a podvozku statečně sekunduje i přepracovaná karoserie, která na první pohled zaujme zcela novým agresivním nárazníkem, kapotou s průduchy, rozšířenými blatníky, zadním nárazníkem s difuzorem a rozměrným spoilerem nad zadním oknem. V interiéru proběhly spíše kosmtické změny a nová jsou zde sportovní přední sedadla, tříbarevné čalounění a hliníkové pedály a dekorace na palubní desce.