Povedený facelift. Hlavně ta městská verze se povedla. Mohli mu s faceliftem nadělit nové jméno. Nabídka by byla mnohem čitelnější. Jinak asi nejlepší Fiat současnosti.
Led svetla potreboval uz ako sol, s halogenmi to auto vyzeralo predpotopne. A nove motory tiez vyborne, kiez by fiat venoval takuto starostlivost aj inym segmentom.
No jako... pokud se nepletu, tak před modernizací měla 500x 1.4T 140k s manuálem i automatem a pak ještě 1.4T 170k s automatem a 4x4. Takže v rámci fl přišel benzín o možnost manuálu, přišel o silnější variantu a přišel o 4x4.
Tipo přece má 1.4T 103kW, ne?
Jinak světla dobrý - vypadá to moderněji, ale přitom nenarušili původní koncept :yes:
Jo vlastně... ok, tak pak beru, že by 1.3T byla posun... i když ta oldschool 1.4T 88kW mi pro auto typu Tipa přijde dost fajn... tam stejně typicky najezdíš třeba 15t za rok, tak nějaký litr na sto nehraje takovou roli.
To je fakt, proti 1.4 TSI to žere tak 1, možná 1,5 l/100 km víc. Ale zase se nemusíš moc starat o kvalitu tankovaného benzínu, přitomnost patřičných aditiv a tak. Tento motor se ti jen tak nezakarbonuje. :-O
voci gycovej kone [odkaz] ( ta mi pride v terene na predok hodne zranitelna s tolkymi "sklickami" ) je to este pohoda ;-) a navyse ma to eleganciu.. ziadne prvoplanovane patvary ako pri kone .. hoc uspech dnes maju prave taketo zrudicky to je ten paradox... ;-)
500X je za mna mozno najkrajsie SUV vo svojej triede... lebo ani mokka X ani juke.. ani kona ani vitara fakt takuto auru zo seba nevyzaruje ako 500X... nakoniec najvacsi "super" je mu tu paradoxne bracek renegade [odkaz] .... ktory po facelifte tiez peckovo az zazracne opeknel a zvyraznil zase tie svoje jeepovske "rysy" .... :yes:
Fakt, moja chyba. Ospravedlňujem sa, mal som v hlave zafixované, že 500x je rovnako ako tipo iba s automatom v prípade Q. V správe ma tak potešil manuál, ale ten tam bol aj doteraz a ja som to prehliadol... :'-(:'-(
Na rozdíl od původních designů facelifty Fiatu již tradičně moc nejdou, bohužel. V tomto případě se to ale naštěstí nepotvrdilo a doufejme, že už se nebude jednat o výjimku potvrzující pravidlo... :-O Každopádně je 500X stále suverénně nejpůvabnější crossover své třídy. Z nového čtyřválce 1,3 jsem měl velkou radost, ovšem jen do chvíle, kdy jsem se dočetl, že v 500X bude k mání jen v kombinaci s automatem. Proboha proč?!!! 8-s8-s8-s:no::no::no:
za mna prave mala F500 a SUV 500X maju fakt super kasne... suhlas... ja osobne 500X ale radim uz k SUV... nie ku crossom.. predsa len ponuka aj 4kolku a je to defakto bracek jeepu renegade-u a to tiez nie je ziadny cross ale SUV ako ma byt ... ano viem viem... 500X posobi kusok "urbanisticky" voci "outdoorovejsie" posobiacemu renegade-u ale aj tak 500X povazujem uz za seriozne a plnohodnotne ( aj vdaka 4kolke ) SUV :yes:
I turbodiesely Multijet II se musely přizpůsobit novým evropským emisním normám použitím systému SCR. Čtyřválec 1,3 l dává 70 kW (95 k) a 200 N.m, v nabídce zůstávají také šestnáctistovka (88 kW/120 k/320 N.m) a dvoulitr (110 kW/150 k/350 N.m). Ten je jako jediný k mání s pohonem všech kol a devítistupňovým automatem. Jinak jde o předokolky s šestistupňovými manuálními převodovkami.
Není to napsané úplně jednoduše, já z toho ale čtu existenci 1.6 88kW 320Nm FWD 6MT.
ved mas to fajn... nejake prevratne zmeny sa tu teda aspon v dizajne neudiali .... co mam povedat ja >:D ... v podstate uz mam generacne "starsie" auto hoc to moje ma len nieco vyse roka a pol .... ale je fakt ze nove polo ma skoro az desi ked ho vidim... a to sa mi pacili doteraz vsetky generacie pola... ;-\ ... ale tak mozno v tej dalsej generacii opat opeknie ... a potom ktovie ... takisto verim aj v upsizing motorov... :-) takze cas ukaze co a ako... este nelamem palicu ale je pravda ze momentalne uz snivam skor o nejakom kompaktnom SUV/crosse ;-) ... 500X je krasna.. aj som ju az cenu okolo 14 tisic eur u nas videl v zaklade s 1,6tkou ked som obzeral fiat punto... ale tak uz to bolo moc.... fakt
Mám ho s 1,6 Q... takže naprostá spokojenost. Mám najeto 50 tisíc km... a začínám pochybovat o hrdém prohlašování, že ho příští rok vyměním za Tipo.. asi jsem si na něj zvyknul. :-)
Navíc jsem našel krásný 16" OZ kola... a speciální gumy, co pohlcují vibrace... kromě toho, že budou celý kola asi o třetinu lehčí...
no vidis... netreba sa unahlit... mas pekne auto tak preco by si ho menil po par rokoch... ja sa priznavam ze pri mojom najazde 8500 rocne .. denne v priemere okolo 20-25 km mi je aj luto sa nejak vybijat financne na autach hoc ich mam rad.... som si isty ze viac jak 20 tisic eur by som za auto nedal aj keby som na neho mal... pri takomto najazde ozaj nie.... uz samozrejme ine je to ak musis denne jazdit dlhsie trasy kvoli praci alebo ak clovek ma rodinu a podobne .... takze momentalne aj to co mam vyuzivam hodne malo a staco mi bohate .... ale tak zase citigo som uz nechcel ani i10 a podobne mini hoc maly up sa mi na moje prekvapenie v praxi moc pacil :-) priznavam ale to uz som fakt nechcel ist do extremu ... predsa len obcas zveziem aj par ludi a dam nejaku tu dlhsiu trasu a tu mi pride ze aspon to male auto je uz tak akurat a iste aj pohodlnejsie a s turbom hlavne zivsie ako akykolvek bezny minivoz ;-) ....
vyssie kusok od nas stoji tiez jedno take biele polo ako mam ja ... a ma uz 16tky.. boze jak pekne vyzera... neskutocne aky vizualny rozdiel spravi jeden palec... :*) ... moje obe dve sady diskov na 15tkach ( zvlast leto a zima ) sa mi pacia a tesim sa uz na prezuvanie ( aspon zase kusok zmena ) .... ale rozmyslam ze jednu sadu diskov aj s pneu predam a kupim miesto nej 16tky... lenze to je zase take "o nicom" riesenie ( v praxi nic neriesi .. akurat vzhlad ) ked sam vidis ako malo jazdim a nejak nerad vrazam do niecoho co neprinasa realny uzitok ... ach jo... mozno sa spytam priamo predajcu ked pojdem v zime po dvoch rokoch na prvu prehliadku ci pre mna nieco "vyhodne" nemaju... ale tak... fakt zbavovat sa dobrych diskov aj s pneu len kvoli velkosti.... asi to necham tak jak sa poznam a uspokojim sa s tym co mam ;-) ...
PS: OZ je super znacka ... svokor ma OZ-ty na svojom golfe VI ( 17tky ) [odkaz] ;-) aj ked mne sa moc nepacia ze su dvojfarebne ale pssssst ... lebo svokrovi musim inak vsetko chvalit ;-)
No, já už taky jezdím míň, asi 3 roky... tak asi 25 tisíc ročně. Zase potřebuju jezdit i v zimě na Vysočině. Proto mám to, co mám. :-)
Když jsem jezdil nějakých 50 tisíc ročně, tak jsem ocenil větší auto... ale právě proto mám vyzkoušený, že je lepší mít benzin. Součet nákladů naftového a benzínového dvoulitru je cca stejnej: co ušetříš na palivu, zaplatíš na servise.
tak tak.. s tym benzinom suhlas.. sme si to s brachom svojho casu aj preratavali ze aj ked jazdi 20 tisic rocne tak dizlove auto by mu ten rozdiel v cene za palivo nezmazalo ani za 8 rokov... momentalne ma 7 rokov lancera a keby mal dizel stale by na nom na palive "neusetril" voci tej vyssej nakupnej cene za dizlove auto ;-) ... plus v hre je samozrejme drahsi servis .. castejsie servisne intervaly dizla a pod... kto fakt nejazdi viac ako 30 tisic rocne pre toho je podla mna dizel nezmysel... ale tak... ok.. kazdy nech si jazdi s cim chce ;-) nikomu nic nevnucujem len to toto je moj nazor
Jasně, to jsem nemyslel jako "osvětu"... to byl jen povzdech. :-)
Nevyplatilo se mi to ani při 50 tisících ročně.
Proto mě mrzí posun k turbům u bezinu. Turbo + přímovstřik posunují servisní náklady benzínu směrem k naftě.
Jako obvykle jedinej, kdo z toho má radost, je výrobce... majitel platí a platí...
Kdysi jsem jezdil ještě o dost víc.. a už tehdy jsem brzo vyměnil Lancii Themu 2.0 turbo za Alfu 164 3.0 V6... a jezdil jsem douhodobě v součtu levněji.
Mezi Belgií a Itálií...
dokonca ani pri 50 tisic... sila... je to tak.. lebo zase ide aj o to za aky cas sa ti to vrati a ci sa vobec nieco vrati ( nie kazdy ma dnes uz auto 8-10 rokov .. ale uz po par rokoch meni ) ... a zase pri vacsom najazde mas zase vacsiu sancu ze neico uz "opotrenbujes" a ako vieme dizle maju castejsie servisne intervaly plus drahsi servis ... viem lebo svokor ma dizel a nejak moc stastny dnes uz z tohto zrovna nie je ... ale tak jazdi aj do nemecka ( kde som bol s nimi teraz v aprili ) a musim povedat ze na dlhej trase mi ten dizel prisiel fajn jedine v tom ze skoro vobec netankujes :-) ... az zazracne len ides ides... inak ziadny vyhra... to aj moj maly benzin taha odspodu rovnako dobre
tak ono je to tak... je asi vo vysledku vyhodnejsie hladit 3 liter jak zmykat kosacku... ale taka je doba... realita ide bokom a papier vizazi.. a potom sa cudujeme ze smerujeme kam smerujeme... do ri..
A BTW, už jsi někdy takový třílitr hladil? Já ne, ale vcelku moderní 2.4i 125kW mi žralo při velmi slušné jízdě skoro tolik (8,2 vs. 8,4), co o 70% výkonnější moderní turbo 221kW při mnohem drsnějším používání ... Co vím, tak kolegové v práci s těmi tehdejšími třílitry běžně jezdili za 11 - 12, já v té době s živějším a výkonnějším 1.8T za 8 ...
hladil 3,2 liter v pajere.. ale to bol dizel... a velke SUV... tam okolo 10L sa s tym dalo zajazdit... je to ine viem...
ale sam poznam aj z mojho maleho 1,2L motora ze zerie ako 1,6tka v brachovom vacsom o 200kg tazsom aute ... proste pokrok nezastavime to mi je jasne ;-)
aj 500L vie byt fesak [odkaz] .. asi by som sa vobec nepohneval keby takymto nejakym stylom spravili aj nove punto ( zmensit a znizit 500L ) ;-) ... len nech uz je tu :yes:
Po faceliftu, zvlášť Cross, je zvenku fajn a vevnitř vyloženě hezkej.
K tomu přičti velkej kufr, posuvný zadní sedačky, pohodlný pérování... už to není 1203. :-)
inak tato 500-vkova "rada" by mala ostat v portfoliu fiatu aj do buducna... co som tu a tam cital nieco ohladom noviniek a buducnosti modelov tejto znacky ... uz nastupca tipa neviem co a ako ani pandy ci Quba ... ani dalsich "nepatstoviek" ale 500L by prezit mohlo .. ale uz asi nie ako MPV ale prave ako kusok prerubany crossover... mame bielu 500L na ulici... este aj s bordovou podtlacou 500L po bokoch kasne cez dvere dole ( zeby nejaka dodatocna nalepka? ) ... vie to byt fesak viem ... kukam na nu casto... ale osobne by som asi radsej uz seriozny cross na styl HR-V , Soulu a pod... hoc prave ta cross verzia ma k tomu uz velmi blizko :yes:
klasicka "urban" verzia [odkaz] aj mne tu sedi lepsie.... prave preto by to chcelo urobit normalny cross uplne na cisto... lebo predpokladam ze v MPV forme 500L dlho uz neprezije ... bohuzial ... a bola by skoda takto len skoncit bez akehokolvek aj nepriameho nastupcu
idea bola pekna.. a kompaktna... dnes ma k nej najblizsie asi venga a ix20 ... len skoda ze tento segment je uz v podstate odsudeny na vyhynutie .... miesto toho ludia uz skor crossovery ako P2008 captur a pod... ale sam chcem do buducna vyssiu svetlost... takze chapem... naopak... velkych rodin je zda sa coraz menej... takze nejake megavany to budu mat coraz tazsie ci uz sa nam to paci alebo nie
a co multipla? dodnes najdiskutovanejsie MPV na svete ;-) ... mne inak nejak hrozna neprisla vizualne ... bola proste netradicna a koncepcne divna ( 3 sedacky vpredu ) ale nejak vyslovene skareda hadam ani nie...
Už dávno jsem čekal, že dotáhnou Viaggio, ale vyřešili to jinak a dá se říct i dobře. Co mají v plánu s Argem, to nevím. Pokud jím chtějí Punto nahradit, pak opravdu není na co čekat.
pamatas kedysi sme tu mali aj palio a kombik palio weekend ... tak preco by dnes nemohlo byt nejake argo... ale hlavne to punto ako sa na to vybodli tym ma uplne nas.rali ... a pritom som im kedysi celkom aj fandil ( ved este aj to succasne punto som okukoval v predajni ale uz bolo fakt mimo hlavne motoricky s tym jedinym motorom v ponuke skoda ) ... a rad spominam na mnohe ich modely ale dnes okrem 500 a 500X je to nula bodov .. nemaju skoro nic ... ani tu pandu mimo italie moc nevidno.. pritom ta predosla.. tu vidim skoro vsade... co sa deje... chce to pridat... inak sa sami zakopu ... ak sa to uz aj nestalo
na punte prvej generacie som robil kuzelky aj skusobnu jazdu s policajtom na autoskole... cely cas som pritom jazdil jazdy s yarisom ( jedna jazda bola aj s golfom 4 a jedna este s polom 6N1 ) ale nakoniec stacilo par doslova sekund a hned som sa v nom citil daleko lepsie ako v tom vajicku yaris bez budikov ... takze na punto mam specialne spomienky ... s nim som ziskal vodicak ..... ale aj na yaris samozrejme na ktorom som sa zase uz naucil realne jazdit ... mne sa aj to sucasne punto inak celkom pacilo... lenze az na predajni som zistil ze ozaj je uz len s jedinym motorom aj to v nejakej okliestenej vybave proste uz len ako nejaka vybehovka.. vecna skoda... takto ozaj zakaznika neziskaju.... a aj mna odradili... ;-\
Tak jasně, končící Punto už bylo dost osekané. Asi i já bych se musel přemlouvat, abych se na něj z nostalgie zašel podívat (ale v Evropě se jich pořád prodaly desítky tisíc ročně). I když není to tak dávno, co jsem projížděl v inzerci Grande Punta. 1.4 70 kW Starjet je dodnes zajímavý tip na jednoduchou ojetinu za pár korun.
Tuhle "legendu" fakt nechápu.. já jsem si končící Punto koupil.. a s vyjímkou výběru barev jsem osekanost nenašel.
Pokud nemluvíš o černým polepu B sloupků.. a zadních světlech, který se mi ale k tomu jednoduchýmu auto líbí víc klasický, co tam jsou.
Jinak se dalo vybavit tak, jak jsem chtěl... jak říkám, jen s barvou jsem nebyl uspokojen a musel jsem akceptovat ústupek.
mna v podstate odradil motor... nechcel som z feldy presadnut po 16 rokoch opat do niecoho dynamicky "podobneho" ( asi ma chapes ) ... vybavy som uz neriesil ale viem ze na predajni u nas toho uz na vyber moc nemali... len nejaky "kompromisny kusok" hoc v peknej farbe.... takze som nejak uz punto inde ani "nenahanal" a nechal punto puntom ... okukoval som aj vtedy fiestu ale ta je v kabine desna... celkovo take vajce... kde predne sklo mas meter od seba ako v yarise... proste take mpv kusok akoby... ale nejde teraz o to.. chcel som len povedat ze punto sa mi aj pacilo... ale keby malo povedzme nejaky aspon eeste jeden kusok silnejsi motor v ponuke tak nie je problem... lebo ten jediny v ponuke mi prisiel hodne uz mimo moje predstavy ( a to nie som fakt narocny ) .... to uz aj 1,2ka v riu bola zivsai a silnejsia a pritom nadalej je to je to vcelku lenoch... mne sa velmi v praxi paci ta dynamika aku mam teraz ( uz by som od tohto nic slabsie nechcel ani omylom )... je to taky vlk v bielom ruchu baranka ... lebo polo sice vyzera pekne ale stejne hodne nevinne a vedla nejakeho yarisu swiftu v podstate az nenapadne ale ked treba vie byt fakt "zive" a je az prekvapujuce ako to male turbo taha ... nemenil by som... dnes uz nie ;-)
PS: ozzy mal pravdu... ked raz taketo nieco oturbene skusis.. uz slabsie od toho nechces ;-) a to pritom mam stale len "bezny standard" v triede co sa tyka dynamiky dnes uz ... ale si predstav zeby som mal povedme to silnejsie tsi ;-) ... ved to uz musi byt fakt delo ....
Mám za to, že to popisoval i Arese ve své recenzi Eva. Levný interiér, světla, polepy...Z nového Punta zmizely detaily, které ho dělaly na pohled zajímavým. Navíc český ceník byl už velmi ořezaný. Nechápu, proč v nabídce nenechali Starjet nebo Multiair.
pre kolegu twisted..... ono keby malo aspon tu 70kw 1,4ku ako kedysi tak ho normalne skusim... ale takto to ozaj uz nemalo zmysel... ved ten jediny motor aky ma dnes je snad dynamikou da sa povedat este aj pod uroven felicie co pozeram na niektore udaje :*) ... toto si kupi ozaj dnes len nejaky velky fanda punta alebo nenarocny dochodca ktoremu aj taketo nieco do kostola a k lekarovi ci na nakupy po meste bohate postaci ... skoda ze punto pred ukoncenim takto v podstate uz aj motoricky zazdili... ale podobny problem ma aj lancer.... posledne roky uz tiez nemal ani 1,8micku v ponuke ani dizel nic... len 1,6tku klasika... ale ta mu aspon sedi a staci uz uplne ( kedze bola stejne najpredavanejsia )
suhlas.. tu aj mne viac sedi "klasika" .... dokonca aj na SUV 500X mi viac pasuje ta verzia akoby "mestska" .. lebo ta terennejsia s plastovym svetlym lemom dole pod naraznikom uz na tomto retro podklade posobi kusok "prehnane" ... chce to klasiku tu opat... ale na renegade mi naopak viac sedi trailhawk cize "terenna verzia" ( ta zlta [odkaz] ) lebo ta "mestska" modra znizena tak ta posobi v pripade jeepu naopak uz zase moc "neterenne" a usedlo na jeho pomery...
PS: [odkaz] ... uz len vyhrat v sportke .. uplne by stacilo.. krasa :yes: