Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Vision RS: Vize nástupce Rapidu se ukazuje na prvních skicách

Mladoboleslavská automobilka odhaluje přibližnou podobu následníka evropské modelové řady Rapid. Zatím jde o koncept. Z dvojice skic lze poznat základní tvary.
Zpět na článek
30. 8. 2018 08:52
30. 8. 2018 09:28
30. 8. 2018 10:13
30. 8. 2018 10:59
30. 8. 2018 10:07
30. 8. 2018 10:39
30. 8. 2018 14:05
30. 8. 2018 16:26
30. 8. 2018 11:53
30. 8. 2018 19:47
30. 8. 2018 20:22
1. 9. 2018 10:19
1. 9. 2018 10:25
30. 8. 2018 08:30
Je to protiaerodynamické
To se bude čtenářům auto.cz líbit.

Prostě tradiční nuda.
Přední maska, boční prolisy připomínají Fabii, ... .

Ještě porovnání rozměrů

Rozvor 2602 2650
Délka 4304 4356
Šířka 1706 1810
Výška 1459 1431
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Verny_2013
30. 8. 2018 08:55
Re: Je to protiaerodynamické
Skica se mi líbí, ostře řezané rysy, ladný profil. "Tradiční nudu tam opravdu nevidím". Jen aby to do sériové výroby moc neumravnili.
Avatar - wakantanka
30. 8. 2018 09:20
Re: Je to protiaerodynamické
skica pekná - akurát že do série príde tradične úplne niečo iné. :-(
Avatar - JGucci
30. 8. 2018 09:49
Re: Je to protiaerodynamické
Taky mi to neprijde spatne az na tu zadni cast strechy, mohli to udelat sportovnejsi - treba jako na Vision D , ta vypadala mnohem lepe.
Avatar - Emel
30. 8. 2018 10:20
Re: Je to protiaerodynamické
Zase je potřeba zachovat nějakou prostornost karoserie... nezapomeň, kufr ;-)
Avatar - chalan66
30. 8. 2018 23:55
Re: Je to protiaerodynamické
Presne na to som myslel . Skica famózna :-) ale realita je vždy o hodne ochudobnená o tie prvky, ktoré to robia zaujimavým autom. Potom s toho je tá nuda ako písal kolega hore :-(
30. 8. 2018 10:40
Re: Je to protiaerodynamické
Tak jestli ten rozvor fakt bude nového rapidu... Tak je to pecka. V porovnání s dnešním rapidem je vidět, že dospěl... Jestli je to MQB A0 jak se psalo, tak je to hodně natažené. Jen se trochu bojím velikosti kufru.
30. 8. 2018 14:45
Re: Je to protiaerodynamické
Nlaudo, ty jsi čtenář ACZ, takže jsi zřejmě spokojen s nudou.
30. 8. 2018 08:52
Good
Za mě dobrý. Kdyby to takhle vypadalo i naživo. Ale bohužel asi neudrží dostatečnou šířku, aby to vypadalo takhle dynamicky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
30. 8. 2018 09:28
Hmm
No tak tohle je ale spíš Nějaký cross na bázi Superbu na 22" kolech, se složitě tvarovanými plechy... kdyby to měla být nová Octavia, tak bych tomu třeba věřil, ale Rapid?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Avanti
30. 8. 2018 10:13
Re: Hmm
Tá bude iná, krajšia, s masívnymi proporciami a agresívnym výrazom. Je sa na čo tešiť.
Avatar - AntonioKekelli
30. 8. 2018 09:51
Velmi pěkné
Tohle náhodou vypadá super, škoda že v reálu to takhle určitě nedopadne.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rokyta.p
30. 8. 2018 09:52
Re: Velmi pěkné
skica je naprd, zde jsou tovarní fotky : [odkaz]
Avatar - Emel
30. 8. 2018 10:59
Re: Velmi pěkné
Hm, to náhodou vypadá relativně slibně. Kola jsou pořád asi spíš menší, ale zase tvar předních světel by se mohl blížit té skice. Boky asi budou tradičně placaté (a ne tak mohutně vybrané jako na obrázku), předpokládám, že pod maskováním se skrývá klasická horizontální linka nad klikama.
Avatar - AntonioKekelli
30. 8. 2018 14:06
Re: Velmi pěkné
Ty jsem viděl, mohlo by to být celkem podobné, čím více, tím samosebou lépe.
Avatar - karoque
31. 8. 2018 01:23
Re: Velmi pěkné
tovární fotky >:D ale jo no ;-)
Avatar - Avanti
1. 9. 2018 10:18
Re: Velmi pěkné
Továrni fotky..

[odkaz]
30. 8. 2018 10:07
hybrid
jestlize skodovka do nove vyvijenyho auta nepocita s hybridem, tak to znamena jedine - koncernu ujel vlak. dost o tom ale pochybuju ze to bude bez hybridu, za par let budou platit takovy limity na flotilove emise CO2, ze bez hybridu se to neobejde jestlize nechtej platit vysoky pokuty.
Toyota nabizi hybridni verzi snad u kazdyho svyho modelu uz ted, nechapu na co u koncernu cekaj, nebo ze by opravdu ten vlak???
Rozbalit vlákno
3
30. 8. 2018 10:39
Re: hybrid
Příští rok vyjede Citigo v plné elektrice(nová lepší varianta než VW UP) dojezd 300km, který bude dotovat jiná auta ohledně emisí, na autě se bude trochu prodělávat( dotovat bude přímo automobilka). Jedná se s vládou ohledně příspěvku na elektromobil....Už ostatně začala Praha, kde máte parkování zdarma (hybrid, elektrika)ve všech zonách.
Jak jinak přesvědčit lidi ať to koupí. Dáte jim výhodu a dotaci a jde to.
30. 8. 2018 14:05
Re: hybrid
to moc nepomuze
dejme tomu, ze skodovka ma v prumeru emise 110g CO2/km
a elektrickych citigo se proda 10tis a zbytek do milionu, tedy 990tis budou klasicky auta se 110g CO2/km. pak flotilove emise budou 108.9g CO2/km
pritim od 2021 maji byt 95g CO2/km
I kdyby se elektrickych skodovek v 2021 prodalo 10%, tedy 100tis z celkovych 1 milionu, flotilove emise klesnou na 99g CO2/km, tedy se do limitu porad skodovka nevejde a bude platit pokutu za gazdy gram
podle me jediny reseni jak se na limit dostat je, ze hybridni technologie bude ve vetsine aut a elektroauto bude jen tresnicka na dortu, protoze predstava, ze by se v 2021 prodalo aspon 10% plne elektrickych aut je podle me hodne nerealna
30. 8. 2018 16:26
Re: hybrid
Nové limity platí až od 2021, tedy za tři roky. Je jasné, když se model představí v roce 2019, tak bude bez hybridu a v roce 2021 tam prostě hybridní pohon vrazí v rámci běžné modelové péče. Určitě se jim nechce zvedat náklady v době, kdy nemusí. Je to auto na MQB, takže nemusí vůbec nic vyvíjet (to co jde vrazit do Golfu nebo A3 nebo Pola jde obratem ruky vrazit do Octy nebo nového Rapidu), v regálu mají už dnes jak plug-in hybrid (1.5 TSI v GTE), tak hybrid (1.5 TSI blue motion), tak hybrid kombinovaný s CNG a dtto třeba hybrid s dieselem označený jako 2.0 TDIevo. Takže je to jen otázka načasování, kdy je tam vrazí. Vzhledem k tomu, že škodovka je v rámci koncernu low-cost, tak je jasné, že u ní to bude až úplně na poslední chvíli aby využili maximálně prostor, kdy nemusí zvyšovat náklady.
30. 8. 2018 10:25
Sice MQB ale jaká...
Chybí vcelku podstatná informace - sice bude používat MQB ale pouze její modifikaci pro malá auta MQB A0 stejně jako fabia. Takže pochopitelně žádnej kompakt ale zase jen jiná karosářská verze fabie, byť na malém podvozku opět značně natáhlá a přifouklá jako v současném provedení.
Ono to ani jinak nejde - rapid bude muset oslovit i zákazníky fabie combi a naopak kdyby škodovka chtěla skutečný hatchback v kompaktech tak už dávno dělá octavii v této variantě a nemusí nic řešit, tohle je je jen zbytečná hra PR oddělení škodovky.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - wakantanka
30. 8. 2018 10:34
Re: Sice MQB ale jaká...
hm, ale podľa fotiek čo dal rokyta vyššie to vyzerá tak, že do šírky si so súčastnou Octaviou budú veľmi blízko. Čo za platforma bude pod plechmi je toť otázne. Skôr to vidím, na nejakú skladačku z koncernového skladu.
30. 8. 2018 10:42
Re: Sice MQB ale jaká...
Zdání klame, MQB A0 je totiž oproti starší PQ značně širší a celkově prostornější (stačí se podívat na ibizu a polo), tudíž to skutečně širší bude ale to je vlastnost té platformy a ne výhoda rapidu.
Jinak podle dostupných zdrojů to bude stát na MQB A0 plnohodnotně, ono totiž reálně není z čeho moc skládat - starší PQ26 to používá už teď a je to silně prehistorická věc.
Avatar - Emel
30. 8. 2018 10:50
Re: Sice MQB ale jaká...
PQ26 jako taková je cca. 2014 (Fabia III, Polo V), to není zas takový pravěk. Pokud se nepletu, tak aktuální evropský Rapid má základ ještě v PQ25.

Jinak... pro Rapid je větší šířka určitě super, pro Fabii... jak se to vezme, když se podíváš na nové Polo a Ibizu (a jejich ceníky), tak se nabízí otázka, jestli už to nepřehnali.
30. 8. 2018 11:00
Re: Sice MQB ale jaká...
Ono je to složitější - rapid sice skutečně podobně jako vychozí fabie začínal na PQ25 ale v průběhu výroby se do něj implementovaly komponenty z novější PQ26. Faktem je že vzhledem k tomu že to byla skládačka jako když pejsek s kočickou pečou dort, takže určit na čem dneska vlastně stojí je mírně komplikované, byť uznávám že ryze technokraticky to je skutečně stále PQ25.
Každpádně PQ26 by nenabídla prakticky žádnou inovaci oproti dnešku, kdežto MQB A0 umožní větší míru unifikace a především kýžené přifouknutí rozměrů.
Avatar - wakantanka
30. 8. 2018 11:03
Re: Sice MQB ale jaká...
Ak by dostal komplet MQB A0, tak to by si Rapid celkom polepšil. Som zvedavý čo to nakoniec bude.
30. 8. 2018 11:13
Re: Sice MQB ale jaká...
No tak polepšil nepolepšil... Oproti dnešku jasně polepšil, naopak vůči koncernovým sourozencům jen dožene ztrátu. Každopádně podle všech info jí skutečně mít bude a bude tak moci rozměrově dosahovat deklarovaného, na starší platformě by to byl zase domeček na kuřích nožkách.
30. 8. 2018 11:25
Re: Sice MQB ale jaká...
Stačí si přečíst pár článků. MQB A0 je prakticky jasná volba. Žádný větší problém v tom nevidím. Šířka, myslím si, bude obdobná jako u konceptu, vždyť 181cm je v segmentu už skoro průměr. O jízdní vlastnosti se taky nebojím, každá současná škodovka jezdí více než slušně. Naopak v tom vidím výhodu - A0 je určitě levnější než plnotučná verze, a tak se to snad odrazí na ceně, která pro novej "Rapid" bude důležitá.
30. 8. 2018 16:33
Re: Sice MQB ale jaká...
Podlahová platforma současného Rapidu je velmi podobná té, která se používala u Roomsteru (vč. zadní nápravy a nádrže Octavie I). Jen to má v Rapidu (liftback) delší zadní převis a širší ramena přední nápravy pro dosažení většího rozchodu.
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2018 12:21
Re: Sice MQB ale jaká...
Ty drby o konkurenci Golfu jsou sice hloupost a nástupce Rapidu si zachová pozici třídního lowcostu, ale to je jen a jen dobře. Další klon Octavie/Golfu za 410 v holobytu podle mě na trhu nechybí, zvlášť u nás, kde je poptávka po rodinném autě za rozumné peníze. Zákazníky ze soukromé sféry by v showroomech mohli rovnou posílat někam k Fiatu.
30. 8. 2018 15:12
Re: Sice MQB ale jaká...
K Fiatu? Pro Tipo? Aby to jelo, svítilo, navigovalo, tak jsi na půl míče jen to fikne! :-!
30. 8. 2018 16:28
Re: Sice MQB ale jaká...
Kecy v kleci. Stačí trocha smlouvání a koupíš velmi pěkně vybavený kombík s 1.4 T-Jet za ceny kolem 400 000 Kč! :-) :yes: V případě sedanu za tuto cenu můžeš dokonce mít i superdynamický 1.6 M-Jet, se kterým budeš prohánět i Octavie 2.0 TDI. :-) :yes: Samozřejmě mám na mysli skladovky nebo velmi málo jeté představovačky. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
30. 8. 2018 19:18
Re: Sice MQB ale jaká...
Jako, sorry... názory můžeme mít každej svoje, ale plácat nesmysly fakt není dobře.

Půl míče nedáš za Tipo v HB, což je protějšek Rapida, ani kdybys chtěl... 1,4 T-Jet v nejvyšší výbavě stojí ceníkových 352 tisíc... atmosferická 1.4 - mimochodem podle mě ideální pohon pro ne moc velké, soukromé auto s očekávanou dlouhou dobou provozu - bude cca o 40 tisíc levnější... takže při troše úsilí se dostaneš u dealera pod 300.. a v tom je ta pointa.

I pokud už musíš mít na autě tohoto typu xenony a navigaci.. což je podle mě obojí blbost, v době navigací v každém mobilu, tak jseš se všema příplatkama na nějakých 360 tisících... to je pořád hódně daleko od 500 tisíc,
31. 8. 2018 07:50
Re: Sice MQB ale jaká...
Mohu vědět, proč jsme já a Ja Prvni 123 dostali po dvou palcích dolů? Za informace, které se někomu "nehodí do krámu" (k dehonestování Fiatu)? Fakt ubohé!!! :-O
Avatar - Emel
31. 8. 2018 08:30
Re: Sice MQB ale jaká...
Třeba proto, že Tipo HB S-Lounge nestojí ceníkových 352, ale 455 a s trochou výbavy 500+? Nevím, já v palcích nejedu :-)
31. 8. 2018 09:01
Re: Sice MQB ale jaká...
Nejdražší stupeň výbavy S-Lounge s nesmyslně velkými koly 99% zákazníků obejde velikým obloukem. :-)
Avatar - Emel
31. 8. 2018 10:14
Re: Sice MQB ale jaká...
Ani Tipo Lounge nestojí 352, ale 425t.

Jestli jsou 17" u kompaktu "nesmyslně velká kola" je asi otázka názoru, podle mě je to spíš standard.

Ale jak říkám... ode mě palce nejsou, tak jen spekuluju, za co by mohly být. Taky to může být v rámci třídního boje :-)
Avatar - woody-alien
31. 8. 2018 13:43
Re: Sice MQB ale jaká...
Jestli obejde nebo neobejde není podstatné. Podstatné je, že nejvyšší výbava Tipa hatch s 1.4 T-Jet nestojí ceníkových 352t.

A když pak Já První 123 na webpajovo "aby to jelo" (a ujišťuju tě, že tím jelo určitě nemyslel 1.4 70kW/127Nm ;-) ) začne počítat akční ceny platné pro skladovky podle něj ideální 1.4 atmo a výslednou cenu doplněnou o xenony a navigaci (kterýžto "nesmysl" si jen tak mimochodem zhusta připlácejí i takoví bonviváni jako jsou kupci nových Dacií >:D ) srovnává s ceníkovkou tak trochu jiné motorizace, aby vítězoslavně dokázal webpajovo plácání......no to se pak nemůžete divit, že se někdo ozve. A nemusí to být zrovna Fiat hater.
30. 8. 2018 11:53
Nevěřím...
...že nástupce Rapida bude vypadat jako i30 z Boleslavi. :-!
Rozbalit vlákno
0
30. 8. 2018 13:25
Vypadá to velmi slibně!
Tak konečně ve Škodovce pochopili, že musí přijít s podstatně lepším autem, než jen podivně nataženou Fabií na malých kolech... Už na těch špionážních fotkách na konkurenčním webu je jasné, že nástupce působí nesrovnatelně dospělejším a modernějším dojmem (i když tam to auto ještě má lehkou kamufláž). Důležitá je hlavně dostatečná šířka, která je u současného Rapidu největším mínusem. Nepochybuji, že vnitřní prostornst i objem kufru budou na třídní špičce a s motorem 1.5 TSI/110 kW by se mohlo jednat o rodinný ideál. Podvozky totiž v Bolce taky umějí (i když u Rapida museli skládat reparát, já vím, ale ten už se povedl) A jako třešnička na dortu by to mohlo mít zachovanou mechanickou P brzdu! Co si přát víc? :-) :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
30. 8. 2018 14:37
Re: Vypadá to velmi slibně!
Hm... na druhou stranu, Rapid je "by design" lowcost, když tam nacpeš moderní techniku a 1.5TSI, tak nevím, jestli ti takové auto ještě bude dávat smysl. Polo 1.5TSI startuje na 507.900...

Jestli musí nebo nemusí je taky otázka. Za 1-7/2018 v Evropě je Rapid 62t, Ceed 58t, i30 48t... takže pokud bylo cílem komplikovat Korejcům nástup u soukromých kupců, pro které je Octavia moc drahá, tak se to asi relativně daří.
30. 8. 2018 17:26
Neviem či je to dobre alebo zle...
...ale žiadna nová Škoda za posledných X rokov mi nepripadala ako niečo nové. Proste sa vždy zaradila a zapadla do davu.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
30. 8. 2018 18:51
Re: Neviem či je to dobre alebo zle...
Jestli to není tím, že okupují třetinu českého trhu ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
30. 8. 2018 19:21
Re: Neviem či je to dobre alebo zle...
No.. když je nová, tak ještě "neokupuje".
:-)

Ale to bych snad ani neřešil. Lidi, co chtějí koupit auto tohoto typu to taky neřeší.
Bolestivě, až drasticky, tam ale chabí benzínový motor přitažlivý pro potenciální skupinu zájemců.
Přeplňovanej litrovej tříválec s filtrem částic ať si strčí za klobouk... a ano, je jedno, kdo ho dělá.
30. 8. 2018 20:20
Re: Neviem či je to dobre alebo zle...
Neboj, bude i čtyřválec 1.5 TSI/110 kW a ten je super! :-) Svižný, a přitom úsporný, se 6st. manuálem ideál!. :-) :yes:
Avatar - woody-alien
31. 8. 2018 08:58
Re: Neviem či je to dobre alebo zle...
Ne, není super. Minimálně ve srovnání s 1.4 TSI/110 kW. A co se týká koncernového 6-kvaltu, ideál si tedy představuji trochu jinak.
31. 8. 2018 09:36
Re: Neviem či je to dobre alebo zle...
Z mé zkušenosti v Golfu je 1.5 ve všem o něco lepší než 1.4 (obě 110kW). Je tišší (ne že by 1.4 dělala kravál, ale někde od 2500 ot. výš ten rozdíl pozná každý), má dole menší turbodíru, tedy efektivně táhne už o nějakých 200-300 ot níže než 1.4, je objektivně rychlejší (v přímém srovnání ujede na 0-100 o jednu, dvě délky auta, z 100-200 o deset délek) a je o chlup úspornější, bez nějakého exaktního měření jenom ze spotřeb firemních řidičů 1-2 dcl. Celkově to není dramatický rozdíl, takže nevím jestli používat superlativy jako Arese, ale rozhodně je to proti 1.4 ve všech oblastech posun k lepšímu.
Avatar - woody-alien
31. 8. 2018 13:19
Re: Neviem či je to dobre alebo zle...
OK, nemám delší zkušenost. Moje poznatky vycházejí z jednodenního užívání obou motorů - 1.4 TSI v Golfu Variant a následně 1.5 TSI v Golfu hatch. A jelikož neumím současně řídit dvě auta, objektivní rychlostní srovnání mi chybí. Subjektivně hodnoceno mi pak 1.5 ve srovnání s 1.4 přišla mdlá, bez razance, bez výbušnosti alespoň v úzkém rozsahu otáček. Oba motory přitom měly najeto téměř stejně, kolem 2.000 km. Pokud se týká spotřeby, mrknul jsem pouze na počítač a čísla to byla víceméně totožná. Přečetl jsem si potom i pár testů a názory se různí. Od tradičního "nanebevzetí" na auto.cz až po citát z garáž.cz, s kterým zase souhlasím já. Tak či tak, do hodnocení "super" má podle mě ten motor daleko.

"To, co ale u nového TSI postrádáme je citelnější nástup síly. Auto se ve finále rozjede, navíc plynule, protože výkonová křivka lineárně stoupá od nízkých otáček bez turboefektu, ale rádi bychom jej viděli trochu výbušnější, než je. Tady jako by se někdo až přespříliš zaměřil na spotřebu a klidovou jízdu, až jednotce něco chybí. Není to špatné, ale Golf i v minulosti patřil k autům, která se v případě potřeby uměly na chvilku přepnout do jiného módu. Předchozí čtrnáctistovka byla rozhodně výbušnější a působila méně tupě."
31. 8. 2018 09:37
Re: Neviem či je to dobre alebo zle...
Nesmíš na ten motor i skříň tak tlačit ;-)
Avatar - woody-alien
31. 8. 2018 10:13
Re: Neviem či je to dobre alebo zle...
Moje filozofické já by chtělo napsat něco ve smyslu Tlačím, tedy jsem.....ale ono to vyznívá nějak nedobře. >:D >:D
Avatar - Emel
30. 8. 2018 22:37
Re: Neviem či je to dobre alebo zle...
Já nemluvil o Rapidu, ale třeba... no, za sebe o Superbu.
30. 8. 2018 19:29
koncept vs reality
Koncepty mají vždycky skvělé, ale realita je potom tragická. Viz Kodiaq. Když jsem viděl realitu stát vedle konceptu, tak to byla velká, ale velká propast. Sériový Kodiaq je lacině vypadající hnus. A přitom dle konceptu to mohlo vypadat tak slibně. No jo, škoda Škoda.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
30. 8. 2018 19:47
pekne
ale pockajme si na realne auto... lebo na skicach aj fabia vyzerala bozsky ale v reale to nie je nic "extra" povedal by som ... ale je fajn ze rapid posuvaju tam kde ho chcem vidiet a uz to nebude ziadne orezavatko v danom segmente ;-)

chcem ho vidiet konecne uz po boku golfa leona astry focusu ( lebo octavka predsa len hatch nema ) ... tak snad tentokrat :yes:
Rozbalit vlákno
3
30. 8. 2018 20:22
Re: pekne
Nemusíš čekat! [odkaz] :-) :yes:
Avatar - Avanti
1. 9. 2018 10:19
Re: pekne
Ani domýšľať :-)

[odkaz]
Avatar - Emel
1. 9. 2018 10:25
Re: pekne
Vypadá to, že je tomu ta maska trošku velká... no, za mě na první dobrou nic moc.
3. 9. 2018 13:14
Realita bude jiná
Realita bude určitě jiná. Nakonec z toho vyjde nějaký designový paskvil, který ničím extra nezaujme, nemyslíte? Ono je to ostatně pravidlem, poslední dobou škodovka nepřišla s ničím novým a myslím, že tu ztrátu jen tak nedožene, co si o tom myslíte vy?
Rozbalit vlákno
0