Mladoboleslavská automobilka odhaluje přibližnou podobu následníka evropské modelové řady Rapid. Zatím jde o koncept. Z dvojice skic lze poznat základní tvary.
Presne na to som myslel . Skica famózna :-) ale realita je vždy o hodne ochudobnená o tie prvky, ktoré to robia zaujimavým autom. Potom s toho je tá nuda ako písal kolega hore :-(
Tak jestli ten rozvor fakt bude nového rapidu... Tak je to pecka. V porovnání s dnešním rapidem je vidět, že dospěl... Jestli je to MQB A0 jak se psalo, tak je to hodně natažené. Jen se trochu bojím velikosti kufru.
No tak tohle je ale spíš Nějaký cross na bázi Superbu na 22" kolech, se složitě tvarovanými plechy... kdyby to měla být nová Octavia, tak bych tomu třeba věřil, ale Rapid?
Hm, to náhodou vypadá relativně slibně. Kola jsou pořád asi spíš menší, ale zase tvar předních světel by se mohl blížit té skice. Boky asi budou tradičně placaté (a ne tak mohutně vybrané jako na obrázku), předpokládám, že pod maskováním se skrývá klasická horizontální linka nad klikama.
jestlize skodovka do nove vyvijenyho auta nepocita s hybridem, tak to znamena jedine - koncernu ujel vlak. dost o tom ale pochybuju ze to bude bez hybridu, za par let budou platit takovy limity na flotilove emise CO2, ze bez hybridu se to neobejde jestlize nechtej platit vysoky pokuty.
Toyota nabizi hybridni verzi snad u kazdyho svyho modelu uz ted, nechapu na co u koncernu cekaj, nebo ze by opravdu ten vlak???
Příští rok vyjede Citigo v plné elektrice(nová lepší varianta než VW UP) dojezd 300km, který bude dotovat jiná auta ohledně emisí, na autě se bude trochu prodělávat( dotovat bude přímo automobilka). Jedná se s vládou ohledně příspěvku na elektromobil....Už ostatně začala Praha, kde máte parkování zdarma (hybrid, elektrika)ve všech zonách.
Jak jinak přesvědčit lidi ať to koupí. Dáte jim výhodu a dotaci a jde to.
to moc nepomuze
dejme tomu, ze skodovka ma v prumeru emise 110g CO2/km
a elektrickych citigo se proda 10tis a zbytek do milionu, tedy 990tis budou klasicky auta se 110g CO2/km. pak flotilove emise budou 108.9g CO2/km
pritim od 2021 maji byt 95g CO2/km
I kdyby se elektrickych skodovek v 2021 prodalo 10%, tedy 100tis z celkovych 1 milionu, flotilove emise klesnou na 99g CO2/km, tedy se do limitu porad skodovka nevejde a bude platit pokutu za gazdy gram
podle me jediny reseni jak se na limit dostat je, ze hybridni technologie bude ve vetsine aut a elektroauto bude jen tresnicka na dortu, protoze predstava, ze by se v 2021 prodalo aspon 10% plne elektrickych aut je podle me hodne nerealna
Nové limity platí až od 2021, tedy za tři roky. Je jasné, když se model představí v roce 2019, tak bude bez hybridu a v roce 2021 tam prostě hybridní pohon vrazí v rámci běžné modelové péče. Určitě se jim nechce zvedat náklady v době, kdy nemusí. Je to auto na MQB, takže nemusí vůbec nic vyvíjet (to co jde vrazit do Golfu nebo A3 nebo Pola jde obratem ruky vrazit do Octy nebo nového Rapidu), v regálu mají už dnes jak plug-in hybrid (1.5 TSI v GTE), tak hybrid (1.5 TSI blue motion), tak hybrid kombinovaný s CNG a dtto třeba hybrid s dieselem označený jako 2.0 TDIevo. Takže je to jen otázka načasování, kdy je tam vrazí. Vzhledem k tomu, že škodovka je v rámci koncernu low-cost, tak je jasné, že u ní to bude až úplně na poslední chvíli aby využili maximálně prostor, kdy nemusí zvyšovat náklady.
Chybí vcelku podstatná informace - sice bude používat MQB ale pouze její modifikaci pro malá auta MQB A0 stejně jako fabia. Takže pochopitelně žádnej kompakt ale zase jen jiná karosářská verze fabie, byť na malém podvozku opět značně natáhlá a přifouklá jako v současném provedení.
Ono to ani jinak nejde - rapid bude muset oslovit i zákazníky fabie combi a naopak kdyby škodovka chtěla skutečný hatchback v kompaktech tak už dávno dělá octavii v této variantě a nemusí nic řešit, tohle je je jen zbytečná hra PR oddělení škodovky.
hm, ale podľa fotiek čo dal rokyta vyššie to vyzerá tak, že do šírky si so súčastnou Octaviou budú veľmi blízko. Čo za platforma bude pod plechmi je toť otázne. Skôr to vidím, na nejakú skladačku z koncernového skladu.
Zdání klame, MQB A0 je totiž oproti starší PQ značně širší a celkově prostornější (stačí se podívat na ibizu a polo), tudíž to skutečně širší bude ale to je vlastnost té platformy a ne výhoda rapidu.
Jinak podle dostupných zdrojů to bude stát na MQB A0 plnohodnotně, ono totiž reálně není z čeho moc skládat - starší PQ26 to používá už teď a je to silně prehistorická věc.
PQ26 jako taková je cca. 2014 (Fabia III, Polo V), to není zas takový pravěk. Pokud se nepletu, tak aktuální evropský Rapid má základ ještě v PQ25.
Jinak... pro Rapid je větší šířka určitě super, pro Fabii... jak se to vezme, když se podíváš na nové Polo a Ibizu (a jejich ceníky), tak se nabízí otázka, jestli už to nepřehnali.
Ono je to složitější - rapid sice skutečně podobně jako vychozí fabie začínal na PQ25 ale v průběhu výroby se do něj implementovaly komponenty z novější PQ26. Faktem je že vzhledem k tomu že to byla skládačka jako když pejsek s kočickou pečou dort, takže určit na čem dneska vlastně stojí je mírně komplikované, byť uznávám že ryze technokraticky to je skutečně stále PQ25.
Každpádně PQ26 by nenabídla prakticky žádnou inovaci oproti dnešku, kdežto MQB A0 umožní větší míru unifikace a především kýžené přifouknutí rozměrů.
No tak polepšil nepolepšil... Oproti dnešku jasně polepšil, naopak vůči koncernovým sourozencům jen dožene ztrátu. Každopádně podle všech info jí skutečně mít bude a bude tak moci rozměrově dosahovat deklarovaného, na starší platformě by to byl zase domeček na kuřích nožkách.
Stačí si přečíst pár článků. MQB A0 je prakticky jasná volba. Žádný větší problém v tom nevidím. Šířka, myslím si, bude obdobná jako u konceptu, vždyť 181cm je v segmentu už skoro průměr. O jízdní vlastnosti se taky nebojím, každá současná škodovka jezdí více než slušně. Naopak v tom vidím výhodu - A0 je určitě levnější než plnotučná verze, a tak se to snad odrazí na ceně, která pro novej "Rapid" bude důležitá.
Podlahová platforma současného Rapidu je velmi podobná té, která se používala u Roomsteru (vč. zadní nápravy a nádrže Octavie I). Jen to má v Rapidu (liftback) delší zadní převis a širší ramena přední nápravy pro dosažení většího rozchodu.
Ty drby o konkurenci Golfu jsou sice hloupost a nástupce Rapidu si zachová pozici třídního lowcostu, ale to je jen a jen dobře. Další klon Octavie/Golfu za 410 v holobytu podle mě na trhu nechybí, zvlášť u nás, kde je poptávka po rodinném autě za rozumné peníze. Zákazníky ze soukromé sféry by v showroomech mohli rovnou posílat někam k Fiatu.
Kecy v kleci. Stačí trocha smlouvání a koupíš velmi pěkně vybavený kombík s 1.4 T-Jet za ceny kolem 400 000 Kč! :-):yes: V případě sedanu za tuto cenu můžeš dokonce mít i superdynamický 1.6 M-Jet, se kterým budeš prohánět i Octavie 2.0 TDI. :-):yes: Samozřejmě mám na mysli skladovky nebo velmi málo jeté představovačky. :-!
Jako, sorry... názory můžeme mít každej svoje, ale plácat nesmysly fakt není dobře.
Půl míče nedáš za Tipo v HB, což je protějšek Rapida, ani kdybys chtěl... 1,4 T-Jet v nejvyšší výbavě stojí ceníkových 352 tisíc... atmosferická 1.4 - mimochodem podle mě ideální pohon pro ne moc velké, soukromé auto s očekávanou dlouhou dobou provozu - bude cca o 40 tisíc levnější... takže při troše úsilí se dostaneš u dealera pod 300.. a v tom je ta pointa.
I pokud už musíš mít na autě tohoto typu xenony a navigaci.. což je podle mě obojí blbost, v době navigací v každém mobilu, tak jseš se všema příplatkama na nějakých 360 tisících... to je pořád hódně daleko od 500 tisíc,
Mohu vědět, proč jsme já a Ja Prvni 123 dostali po dvou palcích dolů? Za informace, které se někomu "nehodí do krámu" (k dehonestování Fiatu)? Fakt ubohé!!! :-O
Jestli obejde nebo neobejde není podstatné. Podstatné je, že nejvyšší výbava Tipa hatch s 1.4 T-Jet nestojí ceníkových 352t.
A když pak Já První 123 na webpajovo "aby to jelo" (a ujišťuju tě, že tím jelo určitě nemyslel 1.4 70kW/127Nm ;-) ) začne počítat akční ceny platné pro skladovky podle něj ideální 1.4 atmo a výslednou cenu doplněnou o xenony a navigaci (kterýžto "nesmysl" si jen tak mimochodem zhusta připlácejí i takoví bonviváni jako jsou kupci nových Dacií >:D ) srovnává s ceníkovkou tak trochu jiné motorizace, aby vítězoslavně dokázal webpajovo plácání......no to se pak nemůžete divit, že se někdo ozve. A nemusí to být zrovna Fiat hater.
Tak konečně ve Škodovce pochopili, že musí přijít s podstatně lepším autem, než jen podivně nataženou Fabií na malých kolech... Už na těch špionážních fotkách na konkurenčním webu je jasné, že nástupce působí nesrovnatelně dospělejším a modernějším dojmem (i když tam to auto ještě má lehkou kamufláž). Důležitá je hlavně dostatečná šířka, která je u současného Rapidu největším mínusem. Nepochybuji, že vnitřní prostornst i objem kufru budou na třídní špičce a s motorem 1.5 TSI/110 kW by se mohlo jednat o rodinný ideál. Podvozky totiž v Bolce taky umějí (i když u Rapida museli skládat reparát, já vím, ale ten už se povedl) A jako třešnička na dortu by to mohlo mít zachovanou mechanickou P brzdu! Co si přát víc? :-):yes:
Hm... na druhou stranu, Rapid je "by design" lowcost, když tam nacpeš moderní techniku a 1.5TSI, tak nevím, jestli ti takové auto ještě bude dávat smysl. Polo 1.5TSI startuje na 507.900...
Jestli musí nebo nemusí je taky otázka. Za 1-7/2018 v Evropě je Rapid 62t, Ceed 58t, i30 48t... takže pokud bylo cílem komplikovat Korejcům nástup u soukromých kupců, pro které je Octavia moc drahá, tak se to asi relativně daří.
Ale to bych snad ani neřešil. Lidi, co chtějí koupit auto tohoto typu to taky neřeší.
Bolestivě, až drasticky, tam ale chabí benzínový motor přitažlivý pro potenciální skupinu zájemců.
Přeplňovanej litrovej tříválec s filtrem částic ať si strčí za klobouk... a ano, je jedno, kdo ho dělá.
Z mé zkušenosti v Golfu je 1.5 ve všem o něco lepší než 1.4 (obě 110kW). Je tišší (ne že by 1.4 dělala kravál, ale někde od 2500 ot. výš ten rozdíl pozná každý), má dole menší turbodíru, tedy efektivně táhne už o nějakých 200-300 ot níže než 1.4, je objektivně rychlejší (v přímém srovnání ujede na 0-100 o jednu, dvě délky auta, z 100-200 o deset délek) a je o chlup úspornější, bez nějakého exaktního měření jenom ze spotřeb firemních řidičů 1-2 dcl. Celkově to není dramatický rozdíl, takže nevím jestli používat superlativy jako Arese, ale rozhodně je to proti 1.4 ve všech oblastech posun k lepšímu.
OK, nemám delší zkušenost. Moje poznatky vycházejí z jednodenního užívání obou motorů - 1.4 TSI v Golfu Variant a následně 1.5 TSI v Golfu hatch. A jelikož neumím současně řídit dvě auta, objektivní rychlostní srovnání mi chybí. Subjektivně hodnoceno mi pak 1.5 ve srovnání s 1.4 přišla mdlá, bez razance, bez výbušnosti alespoň v úzkém rozsahu otáček. Oba motory přitom měly najeto téměř stejně, kolem 2.000 km. Pokud se týká spotřeby, mrknul jsem pouze na počítač a čísla to byla víceméně totožná. Přečetl jsem si potom i pár testů a názory se různí. Od tradičního "nanebevzetí" na auto.cz až po citát z garáž.cz, s kterým zase souhlasím já. Tak či tak, do hodnocení "super" má podle mě ten motor daleko.
"To, co ale u nového TSI postrádáme je citelnější nástup síly. Auto se ve finále rozjede, navíc plynule, protože výkonová křivka lineárně stoupá od nízkých otáček bez turboefektu, ale rádi bychom jej viděli trochu výbušnější, než je. Tady jako by se někdo až přespříliš zaměřil na spotřebu a klidovou jízdu, až jednotce něco chybí. Není to špatné, ale Golf i v minulosti patřil k autům, která se v případě potřeby uměly na chvilku přepnout do jiného módu. Předchozí čtrnáctistovka byla rozhodně výbušnější a působila méně tupě."
Koncepty mají vždycky skvělé, ale realita je potom tragická. Viz Kodiaq. Když jsem viděl realitu stát vedle konceptu, tak to byla velká, ale velká propast. Sériový Kodiaq je lacině vypadající hnus. A přitom dle konceptu to mohlo vypadat tak slibně. No jo, škoda Škoda.
ale pockajme si na realne auto... lebo na skicach aj fabia vyzerala bozsky ale v reale to nie je nic "extra" povedal by som ... ale je fajn ze rapid posuvaju tam kde ho chcem vidiet a uz to nebude ziadne orezavatko v danom segmente ;-)
chcem ho vidiet konecne uz po boku golfa leona astry focusu ( lebo octavka predsa len hatch nema ) ... tak snad tentokrat :yes:
Realita bude určitě jiná. Nakonec z toho vyjde nějaký designový paskvil, který ničím extra nezaujme, nemyslíte? Ono je to ostatně pravidlem, poslední dobou škodovka nepřišla s ničím novým a myslím, že tu ztrátu jen tak nedožene, co si o tom myslíte vy?