Je to mozne. Viacero ludi mi hovorilo, ze auta pre vychodny trh su osidene, a je velky rozdiel medzi BMW urcenym pre DE trh a pre CZ/SK trh. Tomu sa mi osobne verit nechce, logisticky a technicky by to bol asi problem delit linku podla krajiny objednavky. Ale jeden nikdy nevie... deje sa to s potravinami :-/
Ty jsi na ten krabicoidní styl osmdesátek, viz. alfy té doby, mě ta doba tolik nebere, proto ani E34 s tím dlouhým deklem kufru.
A k ručce, E34 je youngtimer, tehdy mělo mech. ručku všechno, současníci E60 ale zdaleka ne, různé kombinace nožních pedálů (MB) nebo už elektrika (Audi), E60 je tak autem pro skutečné chlapy. >:D:yes:
Jako mnohem podstatnější vidím dnes výběr servisu, když jsem prodával X5 35i s nájezdem 135 tis. čerstvě po servisu, tak nový majitel, který si přesto chtěl vyměnit olej, protože pro svůj pocit jistoty, zjistil, že v tom autě nikdo olej nevyměnil min 60 tis. a olejový filtr se po vytažení rozpadl na kusy, které vypadaly jako hroudy bahna. Posílal mi fotky, se kterými jsem já byl následně v servisu, aby viděli, jak pečují o auta svých zákaníků. S tímto servisem to nebyl jediný problém, spor po vyměně brzd. kotoučů, které se po tis. km zkroutily atp., jde o Renocar Brno, a protože jsem slyšel na jejich konto podobné příběhy i od jiných, rozhodně se už navždy této firmě vyhnu. Naopak zkušenost, kterou jsem následně udělal se třemi dalšími auty v jiném servisu/dealershipu, je diametrálně odlišná, spokojenost. ;-)
No tak ta pětka vypadá skvěle... já patřím spíše mezi ty, kterým se E60 nelíbí, ale přijde mi, ze u tohoto auta snad více než u jiných záleží na konfiguraci. Viz třeba ta tvoje vypadá brilantně, ale z druhého konce nabídky to je úplně nevýrazné skarede auto..
To mi je jasne, len hovorim, ze pokial prdne nieco u tych luxusnejsich aut a mimo zaruku - co sa tyka vsetkych tych vyhodnych jazdeniek, moze clovek trpko olutovat svoju volbu ak nato nema prachy.
raz cosi s motorom, potom nejaka elektronika, nieco s podvozkom. Konkretne neviem nic, presne, lebo som sa nepytal - ale pomerne casto mal "nahradne vozidlo". Druhy nema zatial ziaden problem.
Tak tomu říkám rádný pech. Neumím si představit, že bych po problémech už dvou modelů jedné značky u ní zůstával. Vypadá to, že jsi vždy dostal páteční auto po čtvrteční turecké pařbě.
Pod to sa musim podpisat. Boli sme vzdy az prehnane BMW-positive rodina, v rodine sa nam vystriedalo niekolko baworakov. 1xE36, 2xE46, 1xE91, 1xE60, 1xE61 LCI, 1xF10, 1xF11. Vsetko kupovane nove na objednavku, auta sa u nas zdrzali len pocas zaruky, t.j. 2 roky max, potom isli prec. Kazde malo nejake problemy, pri ktorych fanusik privrie oci, ale vacsie sunty ako F10 a F11 sme nemali nikdy a tam uz fandenie znacke ide stranou. Tie auta boli v servise 3-4 krat rocne, od blbosti typu vypadavajuce SurroundView kamery a zdochnuta RJ tlaku v pneu (ano nie senzory, priamo RJ), cez mechy zadnej napravy F11 ktore odisli po 36tis km (a to chodim prevazne dialnice) az po zavazne veci ako vadna rozvodovka xDrive (to bola palka keby niet zaruky). Najvacsia perlicka bola, ze pri F11 zblbla RJ ABS hned prvy alebo druhy tyzden po kupe, auto malo ledva 500km, na dialnici z nicoho zablokovalo vsetky (!!) brzdy a kym som nasiel odstavny pruh (3-prudovka D1) tak brzdy zhoreli na kasu, boli uplne zerave oranzove a dymilo z nich ako z udiarne. Museli menit komplet vsetky a diagnostika ukazala poruchu ABS. Zastavil by som aj hned, ale mal som v aute 2 male deti (6m a 3r) tak som radsej obetoval auto ako rodinu. Vtedy som povedal, ze dost a BMW islo nadobro prec z nasej rodiny. Ak jazdenku tak generacii F by som sa vyhol velkym oblukom, aj ked ani tie E-cka neboli u nas uplne ciste. Nalestena bieda so silnym marketingom, zial. Odvtedy mi rukami preslo kadeco, od Lexusov, cez Audi az po elektricky Hyundai Ioniq. A vsetky boli paradoxne bez jedinej zavady. Lexus ISF, Audi RS4 aj Hyundai Ioniq cez 3 roky (Ioniq 2 a pol) a stale bez jedineho zavahania.
Dnes je úplně jedno, pokud jde o kategorii "pořád se to sralo", jakou značku si koupíš, je to čistě otázka štěstí na kus, špatná/kazící se auta už nejsou.
Mám ve firmě F30 330d 2015, za třiapůl roku najela 130tis, kromě pravidelných prohlídek neviděla servis.
v 2003 ukázali, byl jsem v šoku a na netu se vypisoval, že po E39 si takovou hrůzu nekoupím, dokonce jsem si byl projet legenda, což bylo tehdy v mých očích pěkné auto. Za rok už jsem nebyl tak ostrý a za dalšího půl roku jsem si E60 koupil, 530i manuál, komfort sicny atp., space gray, osmnáctky. Vnitřek se mi ovšem nezačal líbit nikdy, vypadal a vypadá jako levná kuchyňská linka a jedno v jakém trimu je. Barva kolem přepínačů na dveřích se začala loupat po dvou letech, kůže na volantu připomínala povrchem ojetou galusku, kvalita materiálů prostě bídná, po E39 jednoznačně kvalitativní sešup.
Ale exteriér se mi s lety líbil a líbí stále více, klidně by se Banglovi poklonil a omluvil za svou tehdejší slepotu, protože takto dělá design mistr, a jestli na něco platí výraz "nestárnoucí design", pak právě na E60.
Najel jsem s ní 200tis bez problémů, čistě s pravidelným servisem, auto se po těch km nerozpadalo, nevrzalo, podvozek krásně fungoval (ale faktem je, že rft pneu na mém autě byly jen prvních 30km cesty od dealera do pneuservisu) a pokud E60 srovnám s nástupcem F10, pak éšedesátka je bmw a efdesítka audi, protože v jízdním projevu je E60 mnohem lepší, naopak kvalita interiéru šla s F10 k lepšímu. Mixem obojího je současná G30, jízdní projev bmw, kvalita vnitřku na úrovni, je to návrat na pozici E39. ;-)
E34 je naopak pro mně designově nejslabší pětka, designově visí mezi sedmdesátkami a devadesátkami, neví kam patří. Technicky samo na úrovni své doby, ale designově určitě ne nejlepší 5er, E39 po ní bylo jako zjevení.
Ale u E60 bys zrovna ty měl řvát blahem, atmosféry, poctivý manuál, chlapácká ručka... >:D;-)
Mám X5 a M3, obě auta jsou ohledně spolehlivosti bez trablů, musím to zaťukat, ale v zásadě jsem měl vždy podobné zkušenosti a to i se značkami, kdy mě spousta lidí odrazovalo.
Kolega mal novu F34, strasne na to auto nadaval. Mne sa pritom pacilo viac ako dalsieho kolegu F10, ta bola sice fajn, ale akasi nudna - aj vozenie, vnutri toho miesta nebolo tak vela ako som cakal od 5er atd. No ale k veci, nove auto, pravidelny servis a aj tak sa to sralo. Ist do tychto aut sukromne - tj stredna, vyssia stredna, len za predpokladu zaruky, inak to bude bezneho cloveka velmi boliet pri problemoch.
- držiaky na pitie vpredu boli,príp sa dali dorobiť - takže tvoja chyba že si sa tak krútil ;-)
- comfort sitze by som povedal že patria k špičke stále aj po rokoch,fakt nemajú chybu :yes:
- ja som mal aj dynamic drive (aktívne stabíky) a to auto sa cesty držalo fantasticky,trpeli potom na to pneu >:D
- automatická prevodovka 6HP v tej dobe to bolo asi to naj.
- motor 35d mi učaroval a po zvezení s jemne poladenou 35d som hodne rozmýšlal o zmysle benzínu aj keď V8
no a v M pakete a s kolami štýlu 128 to vie spraviť hodne parády aj dnes.
jednotka idrivu CCC stála za ..... s CIC to už bolo daleko lepšie
Pekna kasicka, kdyz se to zacne sypat a verim, ze se to i deje. Staci si projit posledni tebulky spolehlivosti, kde BMW a jeho britska mini odnoz okupuji posledni pricky. Znamy ma bawora a prohlasil: S touhle znackou jsem skoncil.
Priprava k clanku skvela, nekdo se vyzna do nejmensich detailu ale i ukazuje, jak narocne musi byt treba pro 3A auto vykupovat ruzne vozy. Nevim jak to tam maji, asi maji lidi specializujici se na znacky, jinak nemaji sanci vedet vsechno o vsem. Zvlaste pak, kdyz prodaji/vykoupi desetitisice rocne a lidi zkouseji ruzne triky.
No pro měj nejkrásnější pětkový barorák všech dob jasně E34. Tohle auto s modernějším 24Vřadovým šestiválcem (2,5 nebo 3 l)a manuální převodovkou je prostě boží, a M je přímo sen! :-):yes::yes::yes: [odkaz]
Problemem E60 nebyl Bangle, tohle byl asi jeho vubec nejpovedenejsi baworak, ale to ze na E60 vrcholila neblaha snaha tehdejsiho managementu BMW vyrabet levne draha auta. E60tka byla strasne osizena, kvalita interieru a celkoveho zpracovani primo priserna v podstate pod urovni i tehdejsiho mainstreamu. S tim mozna souvisel i katastrofalni propadak v crash testu. Jedinou vyhodou E60 bylo, ze je to posledni petka se spolehlivymi benzinovymi motory nez je BMW dojebalo.
Pokud BMW z te doby, tak je lepsi jit do E65, ktera je sice hnusna zevnitr i zvenci, ale kterou si management BMW nedovolil az tak osidit, protoze to byla vlajkova lod za velke penize, takze po letech povetsinou vypada i funguje vyrazne lepe. Druhou strankou veci je, ze sehnat peknou ojetou E65 v nejake te vybave je prislovecne hledani jehly v kupce sena (v tomto pripade spise v kupce hnoje).
A Banglova sedma po faceliftu, ve stříbrné barvě - pořád si říkám, jestli ji nepotřebuju, ale svezl jsem se v 750i a měl jsem pocit, že řídím Land Cruiser, prostě hovado strašny...
hrabu ve starejch fotkách, moje E60, s motorem 525d 2.5, který podle článku neexistuje:)
[odkaz]
a moje milovaná 650i:
[odkaz]
obě auta už bych dneska jednoznačně dal na dvacítky, ale tehdy bylo i 19 zu viel:)
Aktuálně dávám dohromady (čti do 99% stavu) zase jednu předface M-Paketovou E60 535d - byla to racionální volba, ve srovnání s dneškem poměrně jednoduchý auto, litinovej motor, turba bez VGT, jednoduchej automat, dílů plno a jezdí to podstatně líp než F10.
S interiérem máš pravdu, je to hnus fialovej i u auta se zaklikanejma všema options - a to jak po vizuální, tak materiálový stránce.
Lámací sedačky s odvětráváním jsou ale prima.
ta linia zboku je top... aj tvar zadnych svetiel a celkovo stlpik vzadu a rozlozenie hmoty..... auto nebolo ani moc rozcapene ani vysoke ... ani pridlhe... bolo dokonale.. kdezto tieto nove kusky mi uz nepridu tak krasne hoc samozrejme su podstatne uz technicky modernejsie ;-)
suhlas... opat sa opakujem ale banglova 5-tka je aj za mna legenda :yes: ... ale ked bangle odisiel tak odvtedy to slo uz s vrtulkou dizajnom viacmenej dole vodou
PS: ale sedan mi tu sedi jasne viac... hlavne tie zadne svetla a celkova linia zboku .. chce to sedan ... kombik je vidiet ze nema v sebe to caro co sedan... ale sedan je brutalny.. dodnes moderne vyzerajuce bomba auto :yes:
najkrasjia bola tato modra v topke M5 a v sedane :yes:
Do jisté míry ano. Na druhou stranu, srovnal jsem mainstream a prémii. A pokud prémiové BMW vyšší střední vypadá vedle mainstreamově-střednětřídní Mazdy jako nesportovní užovka, je něco špatně. Ta auta dělí 9 let, nikoli 20...
ale mě se prostě Bangelovi bawoři líběj všechny, hlavně šestka :-) A taková M5 Touring je můj kombík snů, ale celkem dobře chápu, že spoustě lidí se Banglův design nezamlouvá...
Vše je otázka peněz, BMW dlouhou dobu mělo nejhorší základní audio z prémie. Vyladit ho alespoň tak, aby neznělo jako hudba z reproduktoru hozeného do plechového kbelíku bylo umění. Tohle se dalo řešit při objednávce pomocí options.
E60 před FL měla interiér tak ošizený, že se tomu až nechtělo věřit. Po FL to bylo mnohem lepší, to samé by mohlo platit pro infotainment, nicméně v kontextu doby to bylo naopak to nejlepší, co se v prémii nabízelo.
Mě e60 seděla i podvozkově, hezky se ovládala a fungovala jako BMW (narozdíl od F10).
Jezdil sem nejaky cas dva kombiky 530d a moc me to auto nenadchlo, audio prumerne, mista jak ve starsi oktavce, idrive nedodelany, zpracovani interieru prumer, materialy velky podprumer... A do dnes mam vykloubene rameno z toho, jak sem pro otevrenou plechovku s pitim sahal do drzaku na zadnich sedadlech, protoze v predu zadne nejsou. Jedine co bylo supr byl motor a sedadla.
Samozřejmě, že poslední generace aut bude oproti e60 obvykle vypadat moderněji, ne však už vždy lépe a pokud srovnáme základ vs základ, žádná sláva to taky nebude.
Vem si třeba A6 tehdejší generace, ta už vyjma Allroadu vypadá jako omšelý střep. U ní b\ych nikdy nevěřil, co udělá pár plastů a pneumatický podvozek.
Hodně záleží. V M Paketu s velkými koly je to pořád zajímavé auto (zadní světla á la andělská křídla na sedanu jsou dodnes boží), ale třeba kombík v nižší výbavě dnes už vypadá jako starý střep. Postav vedle toho byť jen nového Passata nebo Mazdu 6 a hned to uvidíš.
... z běžné produkce asi nejpovedenější Bangleovo dílo (vedle E92). M Paket dokáže celé auto ještě vizuálně pozvednout a nechat ho plynout časem bez větších známek stárnutí.
Auto to jistě není špatné, ale Bangleovský design to celé zabíjí....I když uznávám, že kombík po faceliftu je na tom mnohem lépe, než sedan s tím šíleným původním interiérem (zejména výplně dveří byly fakt otřesné..) :-O