Já jsem mimo jiné hlídal branku mezi věží a hlavní tribunou u start - cíle.
Kšeft k nezaplacení... auta vyjížděla ze zatáčky po klesání od Kohoutovic na rovinku start / cíl.
= po "plných brzdách" "plnej plyn"... jedinou starostí tam bylo, jak nepřijít o sluch - zejména při startu: všechna auta na roštu, motory vytočený a čekaly na "světla"... na úrovni milování!
Bol som na F1 v Belgii ,a na výjazde z boxov za La Source si mal F1 cca 1m od tela. Takze sa nájdu ešte aj v tejto dobe okruhy kde sa dá dostať do blízkosti áut,je pravda že takýchto miest je už málinko.
chodili na úsek od Myslivny dolů, tam auta lítala dvěstěpade, to byla tehdy pro nás sci-fi rychlost. Nebo se lezlo po stromech nad Farinkou u lomu, já jsem měl ale štěstí na kamoša, který bydlel na výjezdu z Bosonoh, přímo z okna jeho pokojíku jsme to měli jako na talíři, mírně do kopce auta už nabírala za vlásenkou rychlost a pod námi odřazovala na čtyřku, paráda. V půlce osmdesátých let byl pohled na všechny ty zápaďácké závoďáky takovým závanem světa do té naší zatuchlé kom/soc. prde-le. Člověk pak bezděčně pár dní po závodech čuměl směrem k rakouské hranici. :-)
Ale nikdo mi nevymluví, že pro přímého diváka je nové Brno daleko méně zajímavé než staré. Mě prostě neláká dívat se na ty blešky, co se plazí po okruhu někde 250 - 300 metrů daleko. Má smysl jedině když máš visačku na obslužku a skútra. K tomu se ale jen tak někdo nedostane.
To je zajímavá (a trochu morbidní) teorie, ale vzpomeň, co u nás nastalo po sérii nehod a tragických úmrtí v rally. Div nedošlo k veřejnému podpalování rally speciálů a na politické scéně se mluvilo o plošném zákazu. Přitom zpravidla stačilo, aby diváci stáli tam, kde měli. Na druhou stranu když se člověk podívá na videa ze skupiny B, kde přemotorovaná monstra driftují stokilometrovou rychlostí mezi uskakujícími diváky, je to dnes jako sci-fi. :-)
No jasný to všem bylo, ale nikdo si nedovolil ani ceknout. Proto jsem to 2 měsíce po tom závodě tady zabalil a zmizel odtud hodně daleko.....na hodně dlouho..... :-!
Nemuzu pres telefon odpovidat, tak to sem dam takhle.
Je to, jak rikas... na starym jsem odpracoval nekolik let a ten posledni rocnik mam dodnes v hlave.
Na novem jednu sezonu... a vycouval jsem z toho. :-(
Každý soudný jedinec si vyhodnotí, že jisté riziko to přináší. Ať jako jezdec nebo i jako divák. A bez něj to, podle mě, ztrácí šťávu.
A se slavnou formulí s tímhle problémem zápasí už dost let. Lidi to neláká, když se sem tam někdo nezabije, neuhoří nebo to nenakouří do diváků. A proto tam ti diváci taky chodili a platili. Jen čekám, až piloti budou v balónech jako na zorbing a kolem auta budou rámy jako na komerčních motokárách. >:-[]
Čím víc bezpečí, tím menší atraktivita. Ty prachy, co berou, musí být něčím vyváženy. Když to nebude vyváženo, nikoho to nebude interesovat. Možná jsem úchyl, ale blízkost krve přitahuje.
No, řekněme, že se dá prakticky celá trať z 86 projet. Naposled jsem byl na "starém Brně" v roce 1969 na ME cestovních vozů. Tenkrát se ještě jelo přes Kohoutovice a Pisárky. Byl to rok, kdy kralovaly BMW a Alfa Romeo. Jel tam tenkrát i Dr. Helmut Marko se 7.0l Camarem...když projížděl Libušiným údolím, tak všem divákům naskakovala husí kůže..... ;-)
Tehdy jsem jezdil jsem do Brna s nadšením a pravidelně každoročně. Když tam řádily Zakspeedy, Camara, 635ky, .... Byla to jiná doba a byl jsi třeba 10 metrů od tratě. Pro dobré místo ve "farinkách" bylo třeba spát na okruhu od pátku.
Byl to, oproti dnešním sterilním závodům, na které se musíš koukat dalekohledem, prostě zážitek. Se*ru jim na to, že jsem dnes v "bezpečí". Na novém okruhu jsem byl jednou a stačilo mi to.
No, abych byl objektivní, ta skepse může být třeba i tím, že už mi není těch 25 - 30 let. ;-)